Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA

Núm. 9919
Resolució de la consellera de Presidència de 24 de setembre de 2018 de convocatòria pública per presentar candidatures a la Medalla d’Or de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Decret 54/1984, de 26 de juliol (modificat pel Decret 15/1989, de 9 de febrer), va aprovar la creació de la Medalla d’Or de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Actualment, aquest guardó es regeix pel Decret 2/2014, de 10 de gener, pel qual es regula la Medalla d’Or de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que deroga el Decret 54/1984.

Aquest Decret estableix, en l’article 1, que la Medalla d’Or la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és una distinció que té per objecte honorar els mèrits assolits, de manera individual o col·lectiva, per les persones físiques o jurídiques que s’hagin distingit per la seva trajectòria personal o professional en defensa, promoció o foment de les institucions i dels interessos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la labor de les quals hagi tingut una projecció especial fora de l’àmbit de les Illes Balears.

D’acord amb l’article 3 del Decret 2/2014, la Medalla d’Or de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s’ha d’atorgar mitjançant un acord del Consell de Govern, a proposta de la presidenta de les Illes Balears, i de conformitat amb el procediment que s’estableix en el Decret, i s’ha de lliurar anualment coincidint amb la celebració dels actes commemoratius del Dia de les Illes Balears, llevat que, per circumstàncies excepcionals, no sigui possible o sigui preferible una altra data per al lliurament.

L’article 5 disposa que la Conselleria de Presidència ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, abans del 31 d’octubre de cada any, la resolució de convocatòria per presentar candidatures a la Medalla d’Or de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de l’exercici següent.

D’altra banda, l’article 6 disposa que s’ha de constituir un jurat per considerar i valorar les candidatures de la Medalla d’Or de cada any, compost per un representant de cada conselleria, que ha de tenir la condició d’alt càrrec, a més de la presidenta, càrrec que correspon a la consellera de Presidència. La secretaria del jurat pot recaure en un tècnic o tècnica de la Conselleria de Presidència de categoria igual o superior a cap de servei, nomenat per la consellera.

Per tot això, d’acord amb l’informe justificatiu del director general de Relacions Institucionals i Acció Exterior del dia 4 de setembre de 2018, les propostes de membres del jurat fetes per les conselleries i tenint en compte els articles 3 k, 4.3, 4.6 i 33 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Convocar la presentació de candidatures a la Medalla d’Or de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019.

2. Establir que el termini per presentar candidatures comença a comptar a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el dia 17 de desembre de 2018.

3. Establir que les candidatures que es presentin s’han d’ajustar al que especifiquen els articles 4 i 5 del Decret 2/2014, de 10 de gener, i que s’han de presentar d’acord amb els models disponibles a la pàgina web de la Conselleria de Presidència.

4. Nomenar el jurat encarregat de considerar i valorar les candidatures i d’elevar a la presidenta de les Illes Balears la proposta de concessió de la distinció, la composició del qual figura en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

5. Disposar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 24 de setembre de 2018

La consellera de Presidència

Pilar Costa i Serra

 

ANNEX 1

Jurat de la Medalla d’Or de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019

Presidenta: Sra. Pilar Costa i Serra, consellera de Presidència

Vocals:

En representació de la Conselleria de Presidència:

  • Titular: Sr. Josep Enric Claverol Florit, director general de Relacions Institucionals i Acció Exterior
  • Suplent: Sr. Joan Ignasi Morey Marquès, director general de Coordinació

En representació de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria:

  • Titular: Sra. Isabel Castro Fernández, directora general de Treball
  • Suplent: Sra. Nuria Hinojosa Abenza, gerent de l’Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI)

En representació de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació:

  • Titular: Sra. Marta Carrió Palou, directora general de Menors i Família
  • Suplent: Sra. Isabel E. Nora del Castillo, secretària general

En representació de la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme:

  • Titular: Sr. Josep Lluís Pons Hinojosa, director general d’Innovació i Recerca
  • Suplent: Sr. Felix Pablo Pindado, director general Fons Europeus

En representació de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques:

  • Titular: Sra. Maria Begoña Morey Aguirre, secretària general
  • Suplent: Sra. Maria Antònia Truyols Martí, directora gerent de l’Agència Tributària de les Illes Balears

En representació de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat:

  • Titular: Sr. Lluís Corral Juan, director general d’Ordenació del Territori
  • Suplent: Sr. Xavier Ramis Otazua, director general de Ports i Aeroports

En representació de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports:

  • Titular: Sra. Joana Català Coll, directora general de Cultura
  • Suplent: Sra. Marta Fuxà Vidal, directora general de Política Lingüística

En representació de la Conselleria de Salut:

  • Titular: Sr. Benito Pròsper Gutiérrez, director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia
  • Suplent: Sr. Juli Fuster Culebras, director general del Servei de Salut de les Illes Balears

En representació de la Conselleria d’Educació i Universitat:

  • Titular: Sr. Francisco Javier Gálvez Capellà, secretari general
  • Suplent: Sr. Jaime Ribas Seguí, director general d’Innovació i Comunitat Educativa

En representació de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca:

  • Titular: Sra. Inmaculada Munar Pascual, directora gerent de Serveis de Millora Agrària (SEMILLA)
  • Suplent: Sra. Catalina Inés Perelló Carbonell, secretària general

Secretària: la cap del Servei de Relacions Institucionals de la Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior (Conselleria de Presidència)