Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 9900
Resolució del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per la qual se sotmet a tràmit d’informació pública el projecte de decret per a la gestió dels residus sanitaris de les Illes Balears
Fets
En data 30 de març de 2017, mitjançant Resolució de la consellera de Salut es va ordenar a la Direcció General de Salut Pública i Participació que dugués a terme les actuacions necessàries a fi de substanciar una consulta pública durant 15 dies hàbils a través de la via telemàtica sobre el Projecte de decret per a la gestió dels residus sanitaris de les Illes Balears.
Entre els dies 4 d’abril de 2017 i fins al dia 27 d’abril de 2017, es va publicar a la pàgina de Participació Ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) l’enllaç a la consulta pública prèvia a la redacció de Projecte de decret per a la gestió dels residus sanitaris a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
En data 10 d’agost de 2018, el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca va dictar Resolució d’inici de la tramitació per a l’elaboració d’un projecte de decret per a la gestió dels residus sanitaris a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L’article 133.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques estableix:
La consulta, audiència i informació públiques que regula aquest article s’han de dur a terme de tal manera que els destinataris potencials de la norma i els qui facin aportacions sobre aquesta tinguin la possibilitat d’emetre la seva opinió, per a la qual cosa s’han de posar a la seva disposició els documents necessaris, que han de ser clars i concisos i han de reunir tota la informació necessària per poder pronunciar-se sobre la matèria.
Fonaments de dret
Decret 136/1996, d’ordenació de la gestió de residus sanitaris a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Per tot això, dict la següent
Resolució
Sotmetre el Projecte de decret per a la gestió dels residus sanitaris de les Illes Balears i posar-lo a disposició de les persones interessades a la Direcció General d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, al carrer del Gremi dels Corredors, 10 (polígon de Son Rossinyol, Palma) i al seu web http://residus.caib.es, i al Portal de Participació Ciutadana (<http://participaciociutadana.caib.es>) del Govern de les Illes Balears.
Fixar el termini per a la informació pública en quinze dies hàbils des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les al·legacions s’han de presentar a la seu de la Direcció General d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus, de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, al carrer del Gremi dels Corredors, 10 (polígon de Son Rossinyol, Palma) o a qualsevol dels llocs que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i han d’anar adreçades a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca (Direcció General d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus).
Habilitar la possibilitat de presentar-hi al·legacions per mitjans telemàtics mitjançant l’apartat “Participació en l’elaboració de normativa” de la pàgina web Participació Ciutadana (<http://participaciociutadana.caib.es>) del Govern de les Illes Balears, dins el termini que s’estableix en l’apartat anterior, d’acord amb l’article 34.2 f de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Sempre que les al·legacions presentades mitjançant el portal web incloguin la identificació de la persona o entitat que fa les al·legacions, s’inclouran en l’expedient d’elaboració normativa, tot i que no constin en el registre d’entrada electrònic de l’Administració de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte, el funcionari o funcionària de l’òrgan competent de la tramitació del procediment normatiu que les rebi electrònicament ha d’emetre una diligència de les al·legacions presentades.
Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 17 de setembre de 2018
El conseller
Vicenç Vidal Matas