Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 9892
Desestimació recurs d'alçada

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Resolució del recurs d’alçada interposat per FBH contra l’acord del tribunal qualificador de 03.07.2018, pel qual es resolgueren les reclamacions a la puntuació dels mèrits de la fase de concurs i s’establí la classificació definitiva de les aspirants, en el procediment selectiu per cobrir 4 places de tècnic superior en educació infantil (EI de 1r. ciel “Es Nieró”), personal laboral, contractes fixos.

(Exp. núm. AAE 603-2018, núm. AE 80/2018)

La junta de govern local d’aquest ajuntament, en sessió celebrada el dia 4 de setembre de 2018, adoptà el següent acord:

1. Fets.

Recurs d’alçada interposat per FBH (registre d’entrada núm. 3738, de 09.07.2018).

Durant el termini d’audiència a les persones interessades, transcorregut des del dia 18 al dia 31 de juliol de 2018 (anunci publicat en el BOIB núm. 88, de 17.07.2018, en el tauler d’anuncis i a la pàgina de l’ajuntament a internet, www.ajalaro.net), no s’han presentat al·legacions.

Informe jurídic emès per l’advocat i assessor municipal Pedro Simonet Homar (reg. d’entrada núm. 4538, de 04.09.2018).

S’ha escoltat la conformitat del secretari de la corporació Jaume Nadal Bestard amb l’informe jurídic abans esmentat.

2. Fonaments de dret.

Article 35,2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel qual es disposa que la motivació dels actes que posin fi als procediments selectius s’ha de fer de conformitat amb el que disposen les normes que regulen les seves convocatòries i acreditant en el procediment els fonaments de la resolució adoptada.

Art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, en relació a l’esmena i millora de la sol·licitud.

Sentències del Tribunal Suprem, de 14.09.2004 i de 04.05.2009, en relació a la valoració de mèrits acreditats de forma diferent a com ho estableixen les bases de la convocatòria, si aqueixes bases són confuses i poden induir a dubtes raonables.

3. Acord.

En exercici de l’atribució conferida per l’art. 121,1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, la junta de govern local acorda per unanimitat:

Desestimar el recurs d’alçada interposat per FBH contra l’acord del tribunal qualificador de 3 de juliol de 2018, pel qual es resolgueren les reclamacions a la puntuació dels mèrits de la fase de concurs i s’establí la classificació definitiva de les aspirants, en el procediment selectiu per cobrir 4 places de tècnica superior en educació infantil (EI de 1r. cicle “Es Nieró), personal laboral, contractes fixos, perquè:

Primer. L’acte impugnat no està mancat de motivació; el tribunal qualificador motivà la seva decisió, en el sentit que la persona interessada, i ara recurrent, no acredità els mèrits que al·legava així com s’estableix a la base setena de les reguladores del procés selectiu (BOIB núm. 20, de 13.02.2018), que determina que l’acreditació dels mèrits s’ha de fer mitjançant certificació de l’entitat on s’han prestat els serveis. A més, la recurrent no al·legà els motius pels quals no va poder obtenir la corresponent certificació o certificacions.

Segon. No aplicació de l’art. 68 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, atès que la qüestió està en valorar o no els mèrits al·legats per la recurrent, mèrits que no han estat acreditats en la forma establerta a la base setena de les reguladores del procés selectiu. La jurisprudència al·legada per la recurrent estableix la necessitat de ponderar l’obligatorietat de tots els aspirants de complir les bases de la convocatòria del procés selectiu, que recau en ells la càrrega d’aportar la documentació en els termes establerts a les bases, i que s’ha de ponderar el principi de proporcionalitat per no privar de valoració un mèrit acreditat de forma substancial, però no formalment. És en aquestes situacions que la jurisprudència del Tribunal Suprem (sentencies de 14/09/2004 i de 04/05/2009) resol que es permetrà valorar un mèrit no acreditat conforme estableixen les bases de la convocatòria, però en el cas concret que les bases siguin confuses i puguin induir a un dubte raonable a l’aspirant. La base setena de la convocatòria no ofereix cap dubte sobre la forma de acreditar els mèrits per part de les aspirants, que havia de ser mitjançant certificació expedida per l’entitat on s’han prestat els serveis.

Cosa que es fa pública per a general coneixement i als efectes d’allò que disposa l’art. 45,1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Recursos.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptador a partir del dia següent al de la seva publicació.

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  

Alaró, 24 de setembre de 2018.

El batle, Guillermo Claret Balboa Buika