Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 9847
Bases de la convocatòria per a la selecció de candidats a formar part d’una borsa de treball de tècnic en cures auxiliars d’infermeria com a personal laboral temporal del Patronat Municipal de l’hospital de Ciutadella de Menorca
Primera.- Objecte:
És objecte de la present convocatòria la selecció mitjançant el procediment d’oposició-concurs dels candidats que han de formar part de la borsa d’interins per ocupar amb caràcter de personal laboral temporal els llocs de tècnic en cures auxiliars d’infermeria.
Segona.- Funcionament de la borsa:
1. L'objecte d'aquesta borsa és establir les normes que regiran el procés de selecció dels aspirants de la borsa general d'ocupació per a la selecció de personal laboral temporal del Patronat Municipal de l'Hospital en la categoria d'auxiliar d'infermeria.
1.2 La selecció dels aspirants es realitzarà mitjançant el procediment oposició-concurs, i aquests seran valorats pel tribunal que hagi designat el Patronat Municipal de l'Hospital.
1.3 Aquelles persones que ja formen part de la darrera borsa d'auxiliar d'infermeria que es va convocar el 15 de març de 2011, hauran de presentar els mèrits que no hagin estat valorats anteriorment, per tal d'actualitzar-ne la puntuació i serà opcional a criteri de cada aspirant si vol realitzar la prova escrita/pràctica. Les persones que estiguin en borsa i es volen tornar a presentar, sempre es tindrà en compte la puntuació més alta. Els mèrits només es podran presentar una vegada.
1.3.1 Els nous aspirants s'hauran de presentar obligatòriament a les proves escrites/ pràctiques i hauran de presentar els mèrits corresponents.
1.4 Un cop publicada la resolució definitiva amb la puntuació final (proves + mèrits), dels aspirants, a petició de gerència del Patronat i segons necessitats del servei, es podran actualitzar mèrits d'aquelles persones que ja formen part de la borsa i per als nous aspirants es seguirà el mateix procediment que el punt 1.3 d'aquest reglament.
1.5 En cas que la borsa quedi esgotada, es podrà requerir a aquells aspirants que abans han quedat exclosos per manca de mèrits o titulació, que presentin la documentació requerida dels requisits i mèrits al·legats.
Tercera.- Condicions dels aspirants:
Ser ciutadà de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o d’aquells estats en els quals sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors.
Tenir 16 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu Estat, l’accés a la funció pública si es tracta d’aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d’acord amb el que estableix el punt a) d’aquestes condicions.
No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que impedeixi el compliment de les funcions corresponents.
Estar en possessió de la titulació de graduat d’ESO o equivalent i a més:
- CFGM tècnic en cures auxiliars d'infermeria o equivalent
- CFGM Atenció sociosanitària o equivalent
- Certificat de professionalitat d’atenció sociosanitària per a persones dependents en institucions socials (Reial Decret 1379/2008 , d'1d'agost, pel qual s'estableixen dos certificats de professionalitat de la família professional Serveis)
O en condicions d'obtenir-los en la data en què acabi el termini de presentació d'instàncies.
f) Incorporació immediata
g) Disponibilitat per realitzar el seu treball durant els caps de setmana i/o festius i nits.
h) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell de certificat B1, de la Junta Avaluadora de Català. Posat el cas que no es puguin acreditar documentalment els coneixements de llengua catalana dins el termini de presentació de sol·licituds, es farà una prova específica que servirà per acreditar-los i que serà la primera que s’haurà d’efectuar dins aquesta convocatòria, el resultat de la qual serà “apte” o “no apte”. La qualificació de “no apte” implicarà l’eliminació de l’aspirant.
Quarta.- Funcions del lloc de treball:
Realització de treballs propis de la seva especialització amb tasques de tipus personal, psicosocial, domèstic, educatiu i assistencial.
Cinquena.- Instàncies:
Les sol·licituds es dirigiran a la Presidenta del Patronat Municipal de l’Hospital.
El termini de presentació serà de 15 dies en el Registre General del Patronat de l’Hospital Municipal.
Per ser admesos i prendre part de les proves bastarà que els aspirants manifestin a les seves instàncies que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides.
En el seu cas, hauran de presentar juntament amb la instància, la relació de mèrits a efectes de valoració a la fase concurs, que hauran de ser originals o fotocòpies compulsades. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.
Sisena.- Admissió dels aspirants.
Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, la Presidència del Patronat dictarà la resolució corresponent, on declararà aprovada la llista d'admesos i exclosos. La relació dels admesos i exclosos s’exposarà en el tauler d’anuncis d’aquest Hospital. Hi constaran el nom i llinatges dels candidats, el seu nombre de document nacional d’identitat i la causa de la no admissió. A l’esmentada resolució també s’hi indicarà el nomenament dels membres que formaran part del Tribunal Qualificador, així com el lloc, la data i l’hora de realització de les proves.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
Els aspirants exclosos podran al·legar el que estimin oportú en el termini de tres dies a partir de la publicació de la llista.
Setena.- Tribunal:
El Tribunal estarà composat per:
President: Un empleat públic designat pel Patronat de l’Hospital municipal
Vocals:
Un/a Tècnic/a en cures auxiliars d’infermeria designat pel Patronat.
Un/a Diplomat/da Universitari/ària o graduat en Infermeria designat pel Patronat
Secretari:
El Secretari/a del Patronat
Vuitena.- Procés de selecció:
FASE DE CONCURS:
a) Valoració dels llocs ocupats: Pel desenvolupament de funcions de tècnic en cures auxiliars d’infermeria o equivalent en els darrers 10 anys. La puntuació total màxima de la valoració dels mèrits d'aquest apartat serà de 6 punts.
- Per serveis prestats en l'empresa privada, 0.05 punts per mes amb un màxim de 4 punts.
- Per serveis prestats en qualsevol Administració Pública, 0.06 punts per mes amb un màxim de 5 punts.
- Per serveis prestats com a auxiliar de geriatria, 0,07 punts per mes amb un màxim de 5 punts
- Per serveis prestats a l’Administració Local, 0.08 punts per mes amb un màxim de 6 punts.
Un mateix mèrit solament es podrà valorar en aquell apartat que obtingui la major puntuació. En tots els anteriors apartats es valoraran igualment tant els serveis prestats a l’Administració com a funcionari o com a personal laboral amb funcions equivalents a les que s’assenyalen. L’experiència laboral s’acreditarà mitjançant certificat d’empresa, contracte o document que l’òrgan de selecció consideri suficient i on constin data d’inici, data de finalització de la relació laboral, categoria i/o lloc de treball, i acompanyat en tot cas de vida laboral expedida per la Seguretat Social.
b) Formació: La puntuació total màxima per al conjunt de tots els mèrits d’aquest apartat serà de 4 punts:
- Estar en possessió d’alguna modalitat de postgrau, organitzats o promoguts per universitats, relacionats o d’interès pel lloc de treball:
- Per estar en possessió d’una altra titulació a més de la presentada com a requisit:
Es valorarà només la titulació amb major puntuació.
- Per assistència a cursos, seminaris o jornades de matèries relacionades o d’interès pel lloc de treball: 0,01 punts per hora de curs realitzat durant el període dels darrers 5 anys fins a un màxim de 1 punt.
- Per l’assistència a cursos, seminaris i jornades, etc. sobre matèries d’interès o relacionades amb el lloc, sense còmput d’hores i no valorats en altres apartats, a valorar a raó de 0,05 punts per certificat presentat fins a un màxim d’1 punt. S’acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.
S’acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs
- Coneixements orals i escrits de català: Es valoraran els certificats relacionats amb els tipus de coneixements següents:
1) Coneixements mitjans (Certificat C1 del a JAC): 0,25 punts
2) Coneixements superiors (Certificat C2 de la JAC): 0,55 punts.
Es valorarà només un certificat, llevat del cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.
FASE D'OPOSICIÓ:
Prova obligatòria específica de coneixements de llengua catalana, de la qual estaran exempts els aspirants que hagin acreditat, juntament amb la seva instància, estar en possessió del Certificat B1, coneixements elementals orals i escrits), o superior, de la JAC o equivalent. El resultat serà apte o no apte.
Prova obligatòria eliminatòria consistent en desenvolupar oralment, durant un període màxim de 10 minuts, un supòsit plantejat pel tribunal sobre els continguts relacionats en el temari. Es valorarà el coneixement sobre el tema, el nivell de formació general, la claredat d’exposició i la capacitat resolutiva. Aquest exercici és eliminatori i qualificable fins a un màxim de 10 punts; en quedaran eliminats els aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts.
Segon exercici: Una prova pràctica relacionada amb les feines pròpies del lloc de treball. Aquest exercici és eliminatori i qualificable fins a un màxim de 10 punts; en quedaran eliminats els aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts. El tribunal determinarà en cada cas el temps màxim de desenvolupament dels exercicis.
Vuitena.- Règim jurídic.
Els aspirants que hagin superat les proves de selecció passaran a formar part de la borsa de treball i seran cridats per ordre de puntuació per la cobertura temporal de llocs de treball d’acord amb les necessitats del servei.
El funcionament de la borsa de treball es regularà a partir del reglament intern de borsa aprovat en comissió executiva.
Les persones que resultin cridades presentaran a la Gerència del Patronat de l’Hospital Municipal els documents acreditatius de les condicions que es demanin a la present convocatòria. Tret de casos de força major degudament justificats, si l’aspirant proposat no presentàs els requisits exigits no podrà ser contractat, quedant anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat a la instància.
En l’exercici de la seva relació laboral serà aplicable al treballador la normativa vigent sobre el règim d’incompatibilitats en el sector públic, en compliment de la qual l’aspirant, abans d’incorporar-se al servei de la corporació, ha d’efectuar una declaració d’activitats, per tal que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat d’acord amb la Llei 53/1984, de 26 de desembre.
Novena.- Incidències.
El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendrà els acords necessaris pel bon ordre de la selecció en tot allò que aquestes bases no preveuen.
ANNEX – TEMARI PER LES PROVES
1. Atenció centrada en la persona en centres residencials.
2. Mobilitzacions i transferències en persones majors
3. Alimentació en la gent gran i principals transtorns relacionats
4. Protocols d'higiene i cures en persones majors
5. Protocols i acompanyament en el final de vida.
5. L'atenció en les malalties neurodegeneratives
6. Les contencions: Tipus, característiques i protocols.
Ciutadella de Menorca, a 10 de juliol del 2018
La Presidenta del Patronat
Gràcia Mercadal Marquès