Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 9832
Informe tècnic/Proposta i Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears de 17 de setembre de 2018 per la qual es declara la caducitat i l’arxiu de l’expedient d’una alumna d’especialitats formatives de les competències clau impartides pels centres educatius per a persones adultes, per al període 2016-2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Amb data 10 de maig de 2018 es va publicar (BOIB núm. 58 i BOE núm. 114) la notificació d’una sol·licitud de requeriment de documentació motivat per la tramitació de la sol·licitud de concessió d’un ajut a favor de la senyora Paula Andrea Zuñiga Castañeda, en el marc de la convocatòria informativa dirigida als alumnes de les especialitats formatives de les competències clau impartides pels centres educatius per a persones adultes, per al període 2016-2017. En aquesta notificació es va advertir que si no es presentava la documentació en un termini de tres mesos es dictaria resolució de caducitat i d’arxiu del procediment.

2. El termini de 3 mesos, abans esmentat, ha finalitzat sense que la persona interessada hagi presentat la documentació requerida.

Fonaments de dret

1. L’article 9.4.i del Decret 37/2015, de 22 de maig, d'aprovació dels Estatus del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, preveu entre les funcions del president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, la concessió d’ajuts i subvencions.

2. L’article 73 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que: “Els tràmits que hagin d’executar els interessats s’han de fer en el termini de deu dies a partir de l’endemà de la notificació de l’acte corresponent, excepte en el cas que la norma corresponent fixi un termini diferent, (...) les persones interessades que no compleixin el que disposen els apartats anteriors, se’ls pot declarar que han perdut el seu dret al tràmit corresponent. No obstant això, s’ha d’admetre l’actuació de la persona interessada que produeix els seus efectes legals si es produeix abans o dins del dia que es notifiqui la resolució en la qual es consideri que el termini ha transcorregut.”

3. L'article 95.1 de la Llei 39/2015, de 26 de novembre, disposa que en els procediments iniciats a sol·licitud de la persona interessada, quan el procediment es paralitza per causa que sigui imputable a aquesta, l'Administració li ha d'advertir que, transcorreguts tres mesos, se'n produirà la caducitat. Consumit aquest termini sense que el particular requerit realitzi les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l'Administració ha d'acordar l'arxiu de les actuacions i ha de notificar-ho a la persona interessada. Contra la resolució que en declari la caducitat, són procedents els recursos pertinents. No es pot acordar la caducitat per la simple inactivitat de la persona interessada en la formalització de tràmits, sempre que no siguin indispensables per dictar la resolució. Aquesta inactivitat no té cap més efecte que la pèrdua del dret a aquest tràmit.

4. L'article 45.1 de la Llei 39/2015, de 26 de novembre, estableix que els actes administratius seran objecte de publicació quan així ho estableixin les normes reguladores de cada procediment o quan ho aconsellin raons d'interès públic apreciades per l'òrgan competent.

Conclusió

Per tot l'exposat, s'informa favorablement de la declaració de la pèrdua del dret al tràmit i la caducitat del procediment de referència, així com l’arxiu de l’expedient, en haver transcorregut el termini de tres mesos des que l’Administració va requerir la senyora Paula Andrea Zuñiga Castañeda perquè aporti la documentació necessària per poder tramitar la sol·licitud de concessió d’un ajut al seu favor, en el marc de la convocatòria informativa dirigida als alumnes de les especialitats formatives de les competències clau impartides pels centres educatius per a persones adultes, per al període 2016-2017, sense que l’hagi aportat.

Palma, 17 de setembre de 2018

La cap de Secció

 I El cap del Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 5

Gaël Guéguen Herry

Gabriel Oliver Crespí

Vist i plau,

La cap del Departament de Formació i Ocupació

Catalina Rosa Pons Taberner

Proposta de Resolució

Atès l'informe del cap del Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 5, propòs al conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears que dicti una resolució en els termes següents:

1. Declarar la pèrdua del dret al tràmit i la caducitat del procediment de referència en haver transcorregut el termini de tres mesos des que l'Administració va requerir la senyora Paula Andrea Zuñiga Castañeda perquè aporti la documentació necessària per poder tramitar la seva sol·licitud de concessió d’un ajut al seu favor, en el marc de la convocatòria informativa dirigida als alumnes de les especialitats formatives de les competències clau impartides pels centres educatius per a persones adultes, per al període 2016-2017, i no l'ha aportat.

2. Ordenar l'arxiu de l’expedient relatiu a la sol·licitud presentada per la persona interessada.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el Butlletí Oficial de l’Estat.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la recepció d’aquesta notificació, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció Contenciosa Administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

Palma, 17 de setembre de 2018

El director del Servei d'Ocupació de les Illes Balears

Pere Torrens Martín

Conforme amb la proposta, en dict Resolució

Palma, 17 de setembre de 2018

El director general d'Ocupació i Economia

Llorenç Pou Garcias

 Per delegació de competències del president del SOIB

 (Resolució d’11/08/16, BOIB núm. 105 de 18 d’agost)