Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CONSELL
Núm. 9761
Bases específiques que regiran la convocatòria d’una plaça de policia local de l’Ajuntament de Consell mitjançant el procediment extraordinari del Decret Llei 1/2017, de 13 de gener de 2017
Versió PDF
Per acord de la Junta de Govern Local adoptat en sessió ordinària de 18 de setembre de 2018, es va resoldre aprovar les bases específiques que regiran la convocatòria del concurs oposició per cobrir 1 plaça, corresponent a l’escala d’Administració Especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local, inclosa en l’oferta pública d’ocupació de l’any 2018 de l’Ajuntament de Consell, mitjançant el procediment extraordinari del Decret Llei 1/2017, de 13 de gener de 2017, així com publicar el seu text al Butlletí Oficial de les Illes Balears, per la qual cosa es fa públic l’esmentat acord i el text íntegre:
BASES QUE HAN DE REGIR EL PROCÉS SELECTIU PER PROVEIR, COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L’AJUNTAMENT DE CONSELL, UNA PLAÇA DE POLICIA LOCAL VACANT A LA PLANTILLA DE PERSONAL I DOTADA PRESSUPOSTÀRIAMENT, OCUPADA PER PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, CORRESPONENT A L’OFERTA D’OCUPACIÓ PÚBLICA DE L’ANY 2018, PEL SISTEMA D’ACCÉS DE TORN LLIURE, PER CONCURS OPOSICIÓ
Primera.- Objecte, procediment de selecció i normativa
1.-L'objecte d'aquesta convocatòria és la convocatòria de una plaça d'agent de la Policia Local, pel sistema d'accés de torn lliure, de l'Ajuntament de Consell, dotada als pressupostos i ocupada per personal funcionari interí, corresponent a l'Oferta Pública d'Ocupació de l'any 2018. Procediment de caràcter extraordinari d'accés a la plantilla de la policia local de l'Ajuntament mitjançant el sistema de selecció de concurs-oposició.
2.-La citada plaça pertany a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup C1.
3.- S'aplicarà a aquestes proves selectives la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de Illes Balears; Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, que estableix els criteris de revalidació i actualització dels diplomes dels cursos d'aptitud dels policies locals de Illes Balears; el Decret 28/2015, de 30 d'abril, reglament de les policies locals de Illes Balears; i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establint-se prevalença d'aplicació el Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de Illes Balears, i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de Illes Balears.
Segona. Requisits dels aspirants
2.1. Per prendre-hi part, les persones interessades han de complir els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir 18 anys complerts.
c) Estar en possessió del certificat en vigor d'expedit per l’EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia
d) Estar en possessió del títol de Batxiller, tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d’Educació i Formació Profesional, o d’una universitat espanyola.
La titulació s’ha d'acreditar mitjançant l’expedició dels títols corresponents per l’autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat pot declarar també l’equivalència de títols.
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
i) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
j) Comprometre’s a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
k) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 mitjançant certificat emès per l'Escola Balear d'Administració Pública, o expedit o homologat per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
l) Haver satisfet els drets d'examen.
2.2 Amb anterioritat al nomenament com a personal funcionari en pràctiques, la persona interessada ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap càrrec o activitat en el sector públic dels quals delimita l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d'exercir activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat de que la Corporació pugui adoptar acord de compatibilitat o incompatibilitat.
Si, a qualsevol moment del procés selectiu, el tribunal tingués coneixement que algun aspirant no compleix un o varis dels requisits exigits en la present convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió a l'alcalde o alcaldessa i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.
Tercera.- Protecció de dades personals
De conformitat al que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa a les persones aspirants que les dades personals continguts en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del que és responsable l'Ajuntament de Consell, i que té per finalitat, entre unes altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicats en el BOIB, tauló d'edictes de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució (www.ajconsell.net) d'acord amb el que es disposa a les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és l'Oficina d'Atenció al Públic de l'Ajuntament de Consell, situada en el carrer Costa des Pou núm. 3 de Consell.
Quarta.-Sol·licitud i documentació
1.-Les sol·licituds per participar en les proves de selecció es dirigiran al Sr. Alcalde de l'Ajuntament i hauran d'ajustar-se al model de sol·licitud (annex IV), es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament, o en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 15 dies hàbils, contats a partir de l'endemà al de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOE. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s'arxivaran.
Si l'últim dia de presentació és en diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins a l'endemà hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i la pàgina web de l'Ajuntament.
El model de sol·licituds estarà a la disposició de les persones interessades, en el Registre General d'aquest Ajuntament, i a la pàgina web, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.
2.-La no presentació de sol·licituds dintre del termini i en la forma escaient determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.
3.-Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud, correctament emplenada, original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'indica a continuació:
a) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.
El fet de constar en la llista d'admesos no implica el reconeixement als interessats que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquin a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.
b) Fotocòpia compulsada del Document Nacional d'Identitat en vigor, o el resguard de la sol·licitud de renovació.
c) Fotocòpia compulsada del certificat expedit per la EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia o per l'òrgan competent i en plena validesa.
d) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.
i) Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció A2 i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.
f) Relació dels mèrits aportats (segons model annex V), on es recullin ordenadament els mèrits al·legats, estructurada segons els blocs en els quals es divideix el barem de mèrits recollit en l'Annex I d'aquestes bases.
g) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats en la forma establerta a la base vuitena d'aquesta convocatòria. El Tribunal no valorarà els mèrits que no s'acreditin juntament amb la instància de sol·licitud de participació en el procés selectiu.
h) En la sol·licitud haurà de constar un correu electrònic i telèfons (fix i mòbil) a l'efecte de comunicació amb l'Ajuntament.
i) Fotocòpia compulsada de la certificació en període de validesa, d'haver superat les proves físiques convocades de forma periòdica per la EBAP, en aquells casos en què es posseeixi i es desitgi quedar exempt de realitzar les proves d'aptitud física en el procés selectiu.
j) Fotocòpia compulsada de la documentació requerida a la base setena, secció 3ª, en aquells casos en els quals la persona aspirant desitgi acollir-se l'exempció de la prova.
k) Justificant bancari d'abonament de les taxes de drets d'examen que s'estableixen en 16 €. (Els comptes bancaris on fer l’ingrés s’indicaran en la pàgina web municipal).
Queda exempta de presentació la documentació que ja obri a poder de l'Ajuntament de Consell, d'acord la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per a això haurà de constar aquest fet de forma expressa en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè la documentació al·legada pugui ser localitzada.
Cinquena.- Admissió de les persones aspirants
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament la resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, com a identitat s'indicarà el nombre de Document Nacional d'Identitat de l'aspirant.
Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, explicats des de l'endemà al de la publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment. Una vegada finalitzat el termini i esmenades, si escau, les sol·licituds, l'alcalde o alcaldessa dictarà resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, aprovant la llista definitiva de persones admeses i excloses, que serà publicada en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.
Sexta.- Procés de selecció
El procés de selecció és el de concurs oposició.
Constarà d'una fase d'oposició lliure, una de concurs, en què únicament participaran les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició, i una altra consistent en un període de pràctiques d'un any, d'acord amb el previst en la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de Illes Balears i el Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de Illes Balears i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de Illes Balears.
L'ordre d'actuació de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms.
D'acord a com s'estableix a la base vuitena, els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud de participació els documents acreditatius dels mèrits a valorar. Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.
La data límit per a l'al·legació dels mèrits i la presentació dels documents relatius als mateixos, serà la de finalització del termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria.
La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.
Setena.- Fase d'oposició
La fase d'oposició consta de tres proves de caràcter obligatori i eliminatori. S'ha de superar la prova anterior per poder passar a la següent. En tot el no regulat en aquestes bases o per normativa d'aplicació, les proves es duran a terme a raó de el sistema que lliurement estableixi el tribunal.
De realitzar-se les proves en dies diferents, els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, amb un interval mínim de 48 hores d'antelació al principi de la prova.
1a) Prova d'aptitud física que es qualificarà com a apte o no apte, que té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en la superació de les proves físiques que figuren en l'Annex II per a totes les categories.
Per poder efectuar aquesta prova, les persones aspirants hauran de fer lliurament al tribunal qualificador, el mateix dia de la prova i abans de l'hora d'inici de les proves físiques, d'un certificat mèdic en què es faci constar que es reuneixen les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar l'esmentada certificació implica l'exclusió automàtica de la persona aspirant a la realització de la prova i del procés selectiu.
Les proves físiques han de ser superades globalment, d'acord amb el barem i els mèrits assenyalats en l'Annex II. El resultat global d'aquesta prova es donarà amb la superació d'un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3.
La nota mitjana de “Apte” s'atorgarà sempre que el resultat sigui igual o superior a 5. Si és inferior a 5, serà de “No Apte”.
Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de la EBAP segons estableix l'article 163.3 del Decret 28/2015 estan exemptes de realitzar les proves físiques que figuren en l'Annex II. La validesa del certificat és de dos anys que s'explicaran des del dia de la superació de les proves.
2a) Prova de coneixement tipus test amb una valoració total de 60 punts. De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases que han de superar-se independentment. La valoració de la prova en el cas de superació d'ambdues fases serà el resultat de la suma d'aquestes. Cada fase tindrà un valor del 50% de la puntuació total de la prova (30 punts).
Primera fase: consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 60 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals solament una és correcta, proposat o validat pel tribunal qualificador entre els 20 temes que figuren en l'Annex III. Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Cada pregunta que es respongui correctament es valorarà amb 0,500 punts. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d'una resposta es penalitzaran amb una cambra del valor assignat a la resposta correcta.
La prova es valorarà de 0 a 30 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 15 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà d'1 hora.
Segona fase: consisteix en una prova tipus test de coneixement del terme municipal i de les ordenances municipals de l'Ajuntament de Consell, amb el següent contingut:
-Ordenança de policia, bon govern i convivència ciutadana de l’Ajuntament de Consell
-Ordenança reguladora de la venda ambulant al mercat setmanal dels dijous a Consell
-Ordenança reguladora de la venda ambulant al mercat dels encants de Consell
-Ordenança reguladora de la convivència, defensa i protecció animal
-Ordenança municipal reguladora del consum de begudes alcohòliques a la via pública
-Ordenança municipal reguladora de la publicitat dinàmica..
-Ordenança municipal reguladora de la neteja de les vies públiques, instal·lacions públiques i de la recollida de residus urbans o municipals
-Ordenança municipal reguladora del tancament de solars.
-Història, tradicions i cultura popular en general del poble de Consell.( Bibliografia consultada publicada a la pàgina web de l'Ajuntament de Consell )
-Catàleg de camins i casc urbà de Consell.
Per accedir a la informació sobre coneixement del terme municipal i les ordenances es pot consultar el portal web de l'Ajuntament de Consell.
Consisteix a respondre un qüestionari de 30 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals solament una és correcta. Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Cada pregunta que es respongui correctament es valorarà amb 1 punt. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d'una resposta es penalitzaran amb una cambra del valor assignat a la resposta correcta.
La prova es valorarà de 0 a 30 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 15 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà d'una hora.
3a) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.
Aquesta prova consistirà en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptituds així com en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policial.
La prova es determinarà per un professional de la psicologia designat pel tribunal en qualitat d'assessor, donant informe de proposta d'aptitud de cada aspirant una vegada realitzada i avaluada. Aquesta prova es valorarà pel tribunal amb el resultat d'apte o no apte.
Estaran exemptes de realitzar aquesta prova les persones aspirants que acreditin que en els últims tres anys han superat una prova igual a l'exigida en aquest apartat.
A aquests efectes es consideraran les superades en els últims tres anys realitzades per l'Escola Balear d'Administració Pública per accedir al Curs Bàsic de Capacitació per a la Policia Local, per a això s'haurà d'aportar certificació de la EBAP, i les realitzades en els últims tres anys per ajuntaments dins dels processos selectius de Policia Local que hagin convocat, les quals hauran d'acreditar-se mitjançant el corresponent certificat de l'Ajuntament.
Octava. Fase de concurs
1.-El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem de l'Annex I. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.
2.-Els mèrits que al·leguin les persones aspirants s'hauran d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:
a) Curs de capacitació: certificat en vigor del EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta.
b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
c) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, haurà d'acreditar-se l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.
d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts conforme a la normativa autonòmica vigent.
i) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, altres escoles d'administració pública i altres entitats, que siguin equivalents als nivells del Marc comú europeu.
f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats pel EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.
3.-Els mèrits han d'acreditar-se amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Novena.- Òrgan de selecció
1.-L'òrgan encarregat de la selecció és el tribunal qualificador que es determinarà per resolució de l'Ajuntament de Consell . Haurà de publicar-se en el tauler d'anuncis i a la web corporativa, la composició del tribunal qualificador, abans de la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos.
2.-L'òrgan de selecció serà col·legiat, la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés als places convocades.
3.-El personal d'elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part dels mateixos els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i custòdia del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i custòdia, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver-hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.
4.-La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar en representació o a compte de ningú.
5.-El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i haurà de designar-se el mateix nombre de suplents:
a) President/a: designat per l'Ajuntament entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció general d'Interior competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un designat per l'Ajuntament.
c) Secretari/a: designat/a per l'Ajuntament, amb veu i vot.
6.-El tribunal pot acordar la incorporació de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que pot actuar amb veu però sense vot.
7.-El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense presidència de secretaria, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
8.-Els membres del tribunal poden ser nomenats entre els funcionaris de la Corporació o entre funcionaris al servei de les administracions públiques.
9.-Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
10.-Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
11.-Són funcions del tribunal qualificador:
a) Valorar els mèrits acreditats i les proves realitzades per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.
b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals a l'efecte de la seva esmena, o quan necessitin l'aclariment d'algun dels mèrits acreditats dins el termini i en la forma adequada.
c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones aspirants.
d) Resoldre les reclamacions presentades per les persones aspirants en el termini establert i en la forma adequada.
e) Elevar a l'alcaldia la composició definitiva de la llista d'aspirants.
f) Expedir els justificants d'assistència corresponents a petició dels aspirants.
12.-Els mèrits acreditats per les persones candidates han de valorar-se conforme al barem que s'adjunta com a annex I.
13.-El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de l'aspirant.
Desena. Publicació de la relació de persones aprovades
1.-Una vegada finalitzat el procés selectiu, el tribunal publicarà la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en ordre de puntuació obtinguda, amb indicació de les qualificacions obtingudes en cadascun dels apartats, assignades al nombre del document nacional d'identitat.
2.-Les persones aspirants disposen d'un termini de 3 dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar revisió de la seva puntuació provisional davant el Tribunal, presentant les sol·licituds a través de la seu electrònica o en el Registre General de l'Ajuntament, dins del termini establert. A aquesta revisió podran assistir acompanyades d'una persona en qualitat d'assessora.
3.-El Tribunal disposarà d'un termini de 7 dies per resoldre les reclamacions. Una vegada resoltes publicarà la llista definitiva i elevarà proposta de nomenament de persones aprovades en el tauler d'anuncis de la seu electrònica i a la web de l'Ajuntament per ordre de puntuació.
Aquesta llista no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacants objecte d'aquesta convocatòria.
L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'ajuntament.
Onzena. Presentació de documents
Una vegada publicada la llista de persones aprovades amb plaça en el tauler d'anuncis de la seu electrònica, web municipal i BOIB, les persones aspirants que figurin disposen d'un termini de 20 dies naturals des de la data de publicació per presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria. L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions relatives al seu nomenament. Podent ser aprovat el següent aspirant.
Dotzena. Personal funcionari en pràctiques
1.-Les persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria seran nomenades funcionaris i funcionàries en pràctiques de la categoria de policia local. Aquesta situació es mantindrà fins que siguin nomenats funcionaris i funcionàries de carrera, si escau, o obtinguin la qualificació de no aptes i no aptes.
2.-El període de pràctiques tindrà una durada d'un any. El tribunal qualificador elevarà a l'alcalde o alcaldessa la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i ordenarà la seva publicació en el termini de 15 dies hàbils.
3.- En el cas que alguna de les personis aspirants sigui qualificada com no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a les persones aspirants resultants del procés selectiu, que hagin aprovat totes les proves, i no hagin obtingut plaça per ordre de puntuació del concurso oposició, per ser nomenat funcionari o funcionària en pràctiques.
Aquesta resolució esgotarà la via administrativa i podrà ser recorreguda en els termes establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4.- Els funcionaris en pràctiques tenen dret a percebre les retribucions equivalents al sou i a les pagues extraordinàries corresponents al subgrup o grup d'adscripció, en el supòsit que aquest no tingui subgrup, en el qual aspiri a ingressar; i si escau, els triennis que es tinguessin reconeguts amb anterioritat a l'inici del període de pràctiques. No obstant això, si el període de pràctiques es duu a terme desenvolupant un lloc de treball, es percebran, a més, les retribucions complementàries corresponents al lloc esmentat.
Tretzena. Valoració de la fase de pràctiques
Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia local. L'avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marco de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Catorzena. Incidències
El tribunal està facultat per resoldre els dubtes, discrepàncies, peticions i suggeriments que s’originin durant el desenvolupament del procés de selecció, i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.
Quinzena. Impugnació i revocació
15.1. Contra aquestes bases generals, les convocatòries, les llistes definitives de persones admeses i excloses, esmenades les deficiències que les persones excloses presentin, els nomenaments com a funcionaris/àries en pràctiques, les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques, i els nomenaments com a funcionaris/àries de carrera, es podrà interposar, en via administrativa, recurs de reposició, amb caràcter potestatiu i previ al recurs contenciós-administratiu, davant l’Alcaldia-Presidència, en un termini d’un mes a partir de la publicació. En via judicial, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat d’aquest ordre jurisdiccional, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la seva publicació, o, en cas de que s’hagi fet ús del recurs de reposició, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la notificació de la resolució, si fos expressa, o a partir del dia següent al venciment del termini que per a resoldre el de reposició (un mes) te l’Administració, si no es produeix i notifica la resolució.
15.2. Contra els actes de tràmit del tribunal que decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, que determinen la impossibilitat de continuar en el procés selectiu, que produeixen indefensió o perjudici irreparable als drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d’alçada davant l’Alcaldia Presidència de l’Ajuntament, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la publicació, exposició en el tauler d’anuncis o notificació individual.
Contra els actes de tràmit del tribunal no inclosos en el punt anterior, al llarg del procés selectiu, les persones aspirants poden formular totes les al·legacions que estimin pertinents perquè siguin preses en consideració en el moment de fer pública la puntuació final del procés selectiu.
15.3. En qualsevol moment, sempre abans de la presentació de les sol·licituds per les persones aspirants, l’Alcaldia-Presidència podrà modificar o deixar sense efecte la convocatòria mitjançant l'adopció de la resolució corresponent.
En els restants supòsits, per a l'anul·lació o la revisió d'ofici dels acords aprovatoris de les convocatòries, s'estarà al que preveuen els articles 106 i 107 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Setzena. Borsa d’interins derivada del procés selectiu pel procediment ordinari de selecció
16.1. Constitució de la borsa
16.1.1. Amb caràcter general, el personal funcionari interí s’ha de seleccionar mitjançant el procediment ordinari pel sistema de borsa de persones aspirants que hagin superat com a mínim la prova de coneixements tipus test d’aquesta convocatòria.
16.1.2. La borsa formada mitjançant el procediment ordinari és preferent sobre la formada mitjançant el procediment extraordinari.
16.1.3. Els aspirants que hagin superat com a mínim la prova de coneixements tipus test passaran a constituir una borsa de treball de funcionaris interins de la categoria a la qual es refereix aquest procés selectiu, i podran ser requerits sempre segons l’ordre de puntuació obtinguda en les proves, per cobrir les vacants i/o necessitats que puguin sorgir en el lloc de treball de la mateixa categoria.
16.1.4. La cobertura dels llocs de treball vacants, en el moment d’anar-se produint, s’ha de fer tenint en compte el nombre d’exercicis superats i per ordre estricte de puntuació, de major a menor.
En cas d’empat, s’ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:
a) Ser dona, en cas d’infrarepresentació del sexe femení en el cos, l’escala o l’especialitat de què es tracti, d’acord amb l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, segons el qual s’ha de seleccionar la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l’home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d’ambdós sexes, com per exemple les dels apartats c) o d).
b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera a l’Ajuntament de Consell.
c) Ser major de 45 anys.
d) Tenir majors càrregues familiars.
e) Ser una dona víctima de violència de gènere.
f) No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.
Si persisteix finalment l’empat, s’iniciarà l’ordre per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d’Estat per a l’Administració Pública.
16.1.5. La borsa d’interins creada estarà vigent fins que sigui substituïda per una altra, a conseqüència de la realització de noves proves selectives dins la mateixa categoria, i en tot cas té una durada màxima de vigència de dos anys.
16.1.6. Quan s’hagin exhaurit aquesta borsa, fins que no es constitueixi una nova borsa pel procediment ordinari, s’han de constituir borses pel procediment extraordinari de concurs, mitjançant una convocatòria pública, o bé acudir a la borsa de la Conselleria d’Administracions Públiques, competent en matèria de coordinació de policies locals, si n’hi ha cap de creada.
16.2. Normes de funcionament.
16.2.1. Quan s’esdevingui algun dels supòsits que preveu la normativa per nomenar un funcionari interí, s’ha d’oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d’acord amb l’ordre de prelació.
Si hi ha més d’un lloc per cobrir, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s’han d’adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat que hi estan conformes.
16.2.2. S’ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en què s’hi ha de presentar, que ha de ser com a mínim de tres dies hàbils. Si la persona interessada no manifesta la conformitat amb el nomenament en el termini d’un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres— i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de gestió de personal de l’ajuntament, s’entén que hi renuncia.
16.2.3. A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita — d’acord amb el punt 16.2.2.— se les ha d’excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins del termini que s’estableix en l’apartat anterior, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis com a personal funcionari interí en un altre municipi.
c) Prestar serveis com a personal funcionari de carrera en un altre municipi i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d’excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.
d) Patir malaltia o incapacitat temporal.
e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
f) Estar, en el moment de la crida, en la situació de serveis especials.
16.2.4. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l’ajuntament l’acabament de les situacions que es preveuen en el punt 13.2.3., excepte la de l’apartat b, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.
16.2.5. La posterior renúncia d’una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l’incompliment del deure de prendre possessió del lloc acceptat prèviament, suposa l’exclusió de la borsa de treball.
16.2.6. El personal funcionari interí procedent de la borsa, quan cessi en el lloc de treball, llevat que sigui a conseqüència de renúncia voluntària, s’ha d’incorporar automàticament a la borsa d’acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.
16.3. Situació de les persones aspirants
16.3.1. Les persones aspirants que formen part de la borsa de treball, a l’efecte d’oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.
16.3.2. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de treball que no hagin acceptat el lloc ofert perquè es trobin en alguna de les situacions que preveu el punt 16.2.3.
16.3.3. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.
16.3.4. Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que han de ser cridades per oferir-los un lloc de treball d’acord amb la seva posició en la borsa.
16.3.5. Les persones aspirants que, tot i haver-hi renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies que preveu el punt 16.2.3. Conserven la posició obtinguda en la borsa. Això no obstant, queden en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantengui la circumstància al·legada, amb l’obligació de comunicar l’acabament de les situacions esmentades d’acord amb la forma i el termini que es preveuen en el punt 16.2.4.
Dissetena. Publicació i ordre de prelació
17.1. L’aprovació d’aquestes bases es publicarà en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
A més l’anunci de la convocatòria haurà de publicar-se en el Butlletí Oficial de l’Estat.
17.2. En cas de contradicció o dubta interpretativa en relació amb la versió d’aquestes bases en llengua castellana, prevaldrà la versió en llengua catalana.
17.3. Les presents bases estaran a la disposició de les persones interessades en el tauler d’anuncis de la web municipal.
17.4. Tots els anuncis relatius al desenvolupament del procés selectiu que es publicaran a la pagina web municipal.
ANNEX I
Barem de mèrits de la fase de concurs
El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent la puntuació màxima del qual en qualsevol cas serà de 40 punts:
1.- Valoració del curs de capacitació
Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient d'1,20 fins a un màxim de 8 punts.
2.- Valoració dels serveis prestats
Es valoraran els serveis prestats i reconeguts en la policia del municipi on es convoquin les proves i en altres municipis de les Illes Balears. La valoració per als serveis prestats en altres municipis no pot ser inferior a la meitat de la prevista per al municipi on es convoquin les proves.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts, d'acord amb els següents criteris:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a l'Ajuntament de Consell: (0,32 punts) punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en altres municipis de les Illes Balears: (0,16 punts) punts per mes, fins a un màxim de 12 punts.
3.- Estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, ha d'acreditar-se l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.
Solament es valoraran els estudis acadèmics oficials de nivell superior als quals s'exigeixen per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit del títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-ho o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepte els títols de postgrau , màster i doctor, els quals s'acumularan.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 1 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.
d) Per cada llicenciatura, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.
e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits, a més d'obtenir els punts de l'apartat c), obtindran 0,07 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f) Per cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.
4.- Valoració dels coneixements de llengües
4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana.
Es valoren els certificats expedits per la EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats, o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,60 punts, d'acord amb els següents criteris:
- Certificat C1 (abans nivell C) o equivalent: 2 punts
- Certificat C2 (abans D) o equivalent: 2,50 punts
- Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA (abans I): 0,10 punts
Ha de valorar-se únicament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
4.2 Coneixements d'altres llengües:
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes, les universitats, la EBAP, altres escoles d'administració pública o altres certificats del Marc Comú Europeu considerats equivalents, amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
|
Nivells del Marc Comú Europeu |
EOI |
Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
|---|---|---|---|---|
|
A1 |
0,30 |
0,20 |
1r curs nivell inicial |
0,10 |
|
A2 |
0,40 |
0,30 |
2º curs nivell inicial |
0,20 |
|
B1 |
0,50 |
0,40 |
1r curs nivell elemental |
0,30 |
|
B1+ |
0,60 |
0,50 |
2º curs nivell elemental |
0,40 |
|
B2 |
0,70 |
0,60 |
1r curs nivell mitjà |
0,50 |
|
B2+ |
0,80 |
0,70 |
2º curs nivell mitjà |
0,60 |
|
C1 |
0,90 |
0,80 |
1r curs nivell superior |
0,70 |
|
C2 |
1 |
0,90 |
2º curs nivell superior |
0,80 |
Altres certificats equivalents als nivells del Marc Comú Europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
5.- Valoració dels cursos de formació
Només es valoren els diplomes o certificats d'activitats formatives i cursos impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per la EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.
Referent a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin el EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.
En aquest apartat també es valora la impartició en centres formatius oficials de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeixi, acreditats mitjançant un certificat en el qual constin el curs, les hores i les matèries que han d'impartir-se i els crèdits dels títols, masters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional.
5.1.1 Accions formatives relacionades.
Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al com s'accedeix. En concret, solament es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,40 punts, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d'haver impartit cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix: 0,0075 punts per hora.
Referent als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No es valorarà la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, excepte que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional
5.2.2 Accions formatives no relacionades.
Es valorarà, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, solament es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de la EBAP. La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora
ANNEX II
BAREM DE PUNTUACIÓ DE LES PROVES FÍSIQUES PER INGRESSAR EN LES DIVERSES CATEGORIES DE LA POLICIA LOCAL DE LES ILLES BALEARS
Les proves físiques, que seran exclusivament les que s'indiquin en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.
Prova d'aptitud física.
Té com a finalitat comprovar, entre altres condicions, la força, l’agilitat, la rapidesa i la resistència de l’aspirant.
Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.
Per realitzar aquesta prova, l'aspirant lliurarà a la EBAP, o al tribunal, un certificat mèdic en el qual es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà no apte.
Proves que s’han de fer:
1.1. Resistència (1.000 m)
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca que s’estableixi. Només es pot fer un intent.
|
Homes (minuts) Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
||
|
10 |
-3,10’ |
-4,00’ |
-4,50’ |
-6,10’ |
||
|
9 |
-3,20’ |
-4,10’ |
-5,00’ |
-6,20’ |
||
|
8 |
-3,30’ |
-4,20’ |
-5,10’ |
-6,30’ |
||
|
7 |
-3,40’ |
-4,30’ |
-5,20’ |
-6,40’ |
||
|
6 |
-3,50’ |
-4,50’ |
-5,35’ |
-6,50’ |
||
|
5 |
-4,10’ |
-5,00’ |
-5,50’ |
-7,10’ |
||
|
3 |
-4,25’ |
-5,15’ |
-6,00’ |
-7,25’ |
||
|
Eliminat |
+4,25’ |
+5,15’ |
+6,00’ |
+7,25’ |
||
|
Dones (minuts) Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
||
|
10 |
-3,25’ |
-4,15’ |
-5,00’ |
-6,25’ |
||
|
9 |
-3,35’ |
-4,25’ |
-5,05’ |
-6,35’ |
||
|
8 |
-3,45’ |
-4,35’ |
-5,10’ |
-6,45’ |
||
|
7 |
-3,55’ |
-4,45’ |
-5,35’ |
-6,55’ |
||
|
6 |
-4,10’ |
-5,00’ |
-5,50’ |
-7,10’ |
||
|
5 |
-4,25’ |
-5,15’ |
-6,05’ |
-7,25’ |
||
|
3 |
-4,40’ |
-5,30’ |
-6,20’ |
-7,40’ |
||
|
Eliminada |
+4,40’ |
+5,30’ |
+6,20’ |
+7,40’ |
||
1.2 Velocitat (50m)
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent.
|
Homes (segons) Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
||
|
10 |
-7,50" |
-8,00" |
-8,20" |
-9,50" |
||
|
9 |
-7,55" |
-8,15" |
-8,35" |
-10,00" |
||
|
8 |
-8,00" |
-8,30" |
-8,50" |
-10,20" |
||
|
7 |
-8,05" |
-8,45" |
-9,00" |
-10,30" |
||
|
6 |
-8,25" |
-9,00" |
-9,20" |
-10,55" |
||
|
5 |
-8,50" |
-9,20" |
-9,40" |
-11,05" |
||
|
3 |
-9,10" |
-9,40" |
-10,00" |
-11,15" |
||
|
Eliminat |
+9,10" |
+9,40" |
+10,00" |
+11,15" |
||
|
Dones (segons) Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
||
|
10 |
-8,00" |
-8,20" |
-9,00" |
-10,00" |
||
|
9 |
-8,20" |
-8,35" |
-9,15" |
-10,20" |
||
|
8 |
-8,30" |
-8,50" |
-9,30" |
-10,50" |
||
|
7 |
-8,50" |
-9,00" |
-9,50" |
-11,10" |
||
|
6 |
-9,00" |
-9,30" |
-10,10" |
-11,45" |
||
|
5 |
-9,10" |
-9,50" |
-10,50" |
-12,00" |
||
|
3 |
-9,15" |
-10,10" |
-11,10" |
-12,15" |
||
|
Eliminada |
+9,15" |
+10,10" |
+11,10" |
+12,15" |
||
1.3. Natació (50 m) estil lliure
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d’estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les surades, en un temps inferior a la marca que s’estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.
|
Homes (segons) Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
-35" |
-40" |
-45" |
-50" |
|
9 |
-37" |
-42" |
-47" |
-52" |
|
8 |
-39" |
-44" |
-49" |
-54" |
|
7 |
-41" |
-46" |
-51" |
-56" |
|
6 |
-43" |
-48" |
-53" |
-58" |
|
5 |
-45" |
-50" |
-55" |
-60" |
|
3 |
-47" |
-55" |
-57" |
-1,02" |
|
Eliminat |
+47" |
+55" |
+57" |
+1,02" |
|
Dones (segons) Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
-40" |
-45" |
-50" |
-55" |
|
9 |
-42" |
-47" |
-52" |
-57" |
|
8 |
-44" |
-49" |
-54" |
-59" |
|
7 |
-46" |
-51" |
-56" |
-1,01" |
|
6 |
-48" |
-53" |
-58" |
-1,03" |
|
5 |
-50" |
-55" |
-1,00" |
-1,05" |
|
3 |
-52" |
-1' |
-1,02" |
-1,07" |
|
Eliminada |
+52’’ |
+1’’ |
+1,02’’ |
+1,07’’ |
1.4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.
Homes: pilota de 5 kg — Dones: pilota de 2 kg
|
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
+6,50 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
|
9 |
+6,30 |
+5,90 |
+5,40 |
+4,90 |
|
8 |
+6,20 |
+5,70 |
+5,20 |
+4,70 |
|
7 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
|
6 |
+5,70 |
+5,25 |
+4,75 |
+4,25 |
|
5 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
+4,00 |
|
3 |
+5,40 |
+4,85 |
+4,35 |
+3,85 |
|
Eliminat |
-5,40 |
-4,85 |
-4,35 |
-3,85 |
1.5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.
|
Homes (metres) Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
+2,35 |
+2,25 |
+2,15 |
+1,95 |
|
9 |
+2,30 |
+2,20 |
+2,10 |
+1,90 |
|
8 |
+2,25 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,85 |
|
7 |
+2,20 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,80 |
|
6 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,75 |
|
5 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,70 |
|
3 |
+2,08 |
+1,97 |
+1,87 |
+1,67 |
|
Eliminat |
-2,08 |
-1,97 |
-1,87 |
-1,67 |
|
Dones (metres) Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,65 |
|
9 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,60 |
|
8 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,55 |
|
7 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,50 |
|
6 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,65 |
+1,45 |
|
5 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,60 |
+1,40 |
|
3 |
+1,78 |
+1,67 |
+1,57 |
+1,37 |
|
Eliminada |
-1,78 |
-1,67 |
-1,57 |
-1,37 |
ANNEX III
TEMARI PEL QUAL ES REGIRAN LES PROVES SELECTIVES PER A L'ACCÉS A 1 PLAÇA DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE CONSELL
TEMARI
1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El defensor del Poble.
3. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d’entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L’organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d’elaboració i aprovació.
4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d’aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s’aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.
10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
13. L’accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d’accidents. L’activitat policial davant els accidents de trànsit. L’ordre cronològic de les actuacions.
14. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l’equip bàsic d’autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d’aparença externa, presentació i uniformitat.
15. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l’habeas corpus.
17. L’inici del procés penal. L’atestat policial. Estructura i valor de l’atestat. Diligències principals.
18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l’ordre socioeconòmic.
19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
20. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de la Comunitat Autònoma i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l’Estatut.
ANNEX IV
SOL·LICITUD PER A PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU EXTRAORDINARI, PER A LA SELECCIÓ DE UNA PLAÇA DE POLICÍA LOCAL, FUNCIONARI DE CARRERA, MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ, DE L’AJUNTAMENT DE CONSELL
|
SOL·LICITANT |
||
|
NOM I LLINATGES: |
||
|
DNI: |
||
|
DIRECCIÓ: |
||
|
CÓDIC POSTAL: |
MUNICIPI: |
|
|
PROVINCIA: |
PAÍS: |
|
|
TELÉFON FIXE: |
TELÉFON MÓBIL: |
|
|
CORREU ELECTRÓNIC: |
||
|
Les dades facilitades per vós en aquest formulari passaran a formar part dels fitxers automatitzats propietat de l'Ajuntament de Consell i podran ser utilitzades pel titular del fitxer per a l'exercici de les funcions pròpies en l'àmbit de les seues competències. De conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, podreu exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició mitjançant instància presentada davant el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament.". |
||
EXPOS: Que vista la publicació en el BOIB núm. _____ de data ___ de ___________ de 201___ y BOE núm. _____ de data ___ de ___________ de 201___ de la convocatòria per prendre part en el procés selectiu del concurs-oposició de una plaça de Policía Local, per torn lliure, de l’Ajuntament de Consell
DECLARA: Que compleix totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la convocatòria, referides a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
SOL·LICITA: Que es tingui per presentada la present sol·licitud dins del termini concedit a aquest efecte i sigui admesa per prendre part en el procés selectiu extraordinari para li selecció d'1 plaça de Policia Local de l'Ajuntament de ().
Lloc, data i signa
ALCALDE/ALCALDESSA DE L'AJUNTAMENT DE CONSELL
ANNEX V
RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS
ASPIRANT (nom, llinatges i DNI):
|
CURS DE CAPACITACIÓ (indicar nota) |
|
|
|
SERVEIS PRESTATS (indicar Ajuntament i mesos complets) |
|
- - |
|
ESTUDIS ACADÈMICS OFICIALS (indicar títol) |
- - - - - |
|
|
CONEIXEMENTS D’IDIOMES (indicar idioma i nivell) |
- - - - |
|
|
CURSOS DE FORMACIÓ (indicar títol i hores) |
Accions formatives relacionades amb l’área professional - - - - - - |
|
|
Accions formatives no relacionades amb l’área professional - - - - - - |
||
El que s'exposa al públic a l'efecte de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de Illes Balears i el Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de Illes Balears i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de Illes Balears.
Consell, 20 de setembre de 2018
El Batle
Andreu Isern Pol