Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 9648
Aprovació definitiva del Reglament i condicions d'ús per a la cessió d'espais al Museu del calçat de l'ajuntament d'Inca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent finalitzat el termini per a la formulació d’al·legacions i/o presentació de reclamacions i suggeriments contra l’acord adoptat per l’Ajuntament en Ple, en sessió ordinària celebrada el dia 28 de juny de 2018, publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en data 7 de juliol de 2018, núm. 84, relatiu a l’aprovació inicial del Reglament i condicions d’ús per a la cessió d’espais al Museu del calçat de l’Ajuntament d’Inca, sense que s’hagi formulat cap al·legació, reclamació i/o suggeriment, de conformitat amb el que estableix l’article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 11/1999, de 21 d’abril, així com l’article 102 de la Llei 20/2006, de 15 desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, queda definitivament aprovat el Reglament en qüestió. A continuació es fa públic el text íntegre.

 

Inca, 5 de setembre de 2018

El Batle-President

Virgilio Moreno Sarrió

  

REGLAMENT I CONDICIONS D'ÚS PER A LA CESSIÓ D'ESPAIS AL MUSEU DEL CALÇAT D'INCA

Article 1

Objecte

És objecte d'aquest Reglament regular les normes i les condicions de cessió i ús privatiu dels espais del Museu del Calçat, situat al Quarter General Luque, per tal de facilitar la tasca d'empreses, entitats públiques o privades, persones físiques o jurídiques, o associacions, entre d'altres, mitjançant la posada a disposició d'espais i recursos per al seu ús.

Article 2

Àmbit d'aplicació

El present Reglament serà d'aplicació per a totes aquelles empreses, entitats públiques o privades, persones físiques o jurídiques, o associacions, entre d'altres, que, complint els requisits que s’hi estableixen, sol·licitin la utilització dels espais.

Article 3

Ús dels espais i persones destinatàries

Els espais del Museu del Calçat podran ser utilitzats per a la realització puntual d'activitats i actes diversos (jornades, cursos, rodes de premsa, conferències...) per part d'empreses, entitats públiques o privades, persones físiques o jurídiques, o associacions, entre d'altres. Tota activitat realitzada als espais del Museu del Calçat serà sense ànim de lucre.

Sempre prevaldrà qualsevol activitat pròpia del Museu del Calçat i de la Pell als espais oferts.

En queden expressament excloses les activitats que posin en perill la integritat del Museu o del seu contingut, pel seu volum de renou, perquè puguin implicar conductes vandàliques o qualsevol altre motiu, o les que posin en perill la integritat física del personal o de les persones assistents.

Podran sol·licitar la utilització dels espais del Museu del Calçat i de la Pell les entitats públiques, les entitats privades, les persones físiques, les persones jurídiques, així com associacions.

Article 4

Espais

Queda exclòs d'ús l'espai de la sala d'exposició permanent, situada al primer pis del Museu. Aquest espai es destina a la pròpia col·lecció i exhibicions del Museu, així com a actes lligats directament amb l'activitat museística o la seva difusió. Per les seves característiques formals, distribució i contingut patrimonial no es permetrà fer altres usos en aquest espai. Així mateix, també se n'exclou la sala d'exposicions temporals per les mateixes raons.

Espais admesos per al seu ús obert a altres activitats:

Sala de conferències

• Ubicació: planta baixa del Museu.

• Capacitat: 77 persones, 105 m2.

• Usos: jornades, cursos, rodes de premsa, conferències, exposicions, presentacions de llibres i/o similars.

• Recursos: escenari, cadires (77), taules (3), equip de so, projector, pantalla.

Zona d'atenció al públic

• Ubicació: planta baixa del Museu.

• Capacitat: 3 persones, 33,12 m2.

• Usos: zona de recepció d'actes.

• Recursos: cadires (3), taula (1).

Taller

• Ubicació: planta baixa del Museu.

• Capacitat: 16 persones, 300,20 m2.

• Usos: accions formatives, accions educatives (tallers/workshops).

• Recursos: maquinària per fer sabates, cadires, taules.

Tots els espais són accessibles per a cadira de rodes.

Article 5

Horaris d'ús dels espais

Els horaris d'ús dels espais polivalents serà el que sigui vigent en el Museu en el moment de dur a terme l'acte i/o la utilització d’aquests.

Article 6

Sol·licitud d'utilització de les instal·lacions/recursos

El Museu del Calçat podrà autoritzar l'ús dels espais i recursos a empreses, entitats públiques o privades, persones físiques o jurídiques, o associacions, entre d'altres, que ho sol·licitin i compleixin els requisits que el present Reglament estableix.

Les instal·lacions i els seus diferents recursos seran gestionats pel personal del Museu, atenent al present Reglament i a la normativa bàsica de museus.

Les empreses, entitats públiques o privades, persones físiques o jurídiques, o associacions, entre d'altres, han de:

a) Sol·licitar en temps i forma la cessió d'ús.

b) Presentar la sol·licitud corresponent al Museu del Calçat i de la Pell (instància).

c) La sol·licitud ha d'incloure el nom de qui es responsabilitzarà de l'activitat, les característiques d'aquesta, la seva data i horari, així com el nombre de persones assistents previstes.

d) La sol·licitud s'ha de presentar dins els 60 dies abans de la realització de l'activitat. Per tant, no es poden fer sol·licituds amb més de dos mesos d'antelació. Així mateix, les sol·licituds s'han de realitzar amb una anterioritat mínima de 3 dies.

e) La resposta a les sol·licituds es durà a terme per correu electrònic i/o telèfon.

Article 7

Autorització i reserva

La resolució de la petició correspon al Museu del Calçat, que valorarà la sol·licitud i assignarà els espais que consideri més adients en funció de l'ordre del registre d'entrada, de la disponibilitat i del tipus d'acte a organitzar.

La notificació de l'autorització a la persona interessada implica la prereserva de l'espai. Aquesta prereserva només es mantindrà durant una setmana des de la notificació.

Les empreses, entitats públiques o privades, persones físiques o jurídiques, o associacions, entre d'altres, sol·licitants designaran una o unes persones responsables de l'acte, en facilitaran el nom, el telèfon mòbil i, si és possible, l’adreça de correu electrònic.

La cessió d'aquests serveis únicament genera a favor de les persones usuàries el seu dret d'ús pel temps, prèviament concertat. En tota cessió o reserva d'espai, hi ha d'haver una persona responsable del seu bon ús, la qual serà identificada en la sol·licitud d'ús corresponent.

L'autorització, si escau, quedarà condicionada a la disponibilitat en cada moment dels equipaments i podrà ser revocada en el cas que la persona sol·licitant incompleixi qualsevol de les condicions establertes en aquesta normativa, en funció del mal ús de la instal·lació o bé perquè les activitats realitzades vagin en detriment de les causes originals de la cessió, o per qualsevol altra causa justificada des del Museu del Calçat.

Article 8

Condicions d'ús

a) Els espais i recursos obeeixen a una concepció multifuncional i polivalent, i estan a disposició de totes les empreses, entitats públiques o privades, persones físiques o jurídiques, o associacions, entre d'altres, amb autorització expressa prèvia del Museu del Calçat.

b) Tots les persones usuàries tenen els mateixos drets d'ús i gaudi dels espais i recursos, i s'han d'adequar a la seva disponibilitat.

c) Tots les persones usuàries tenen iguals obligacions respecte a la correcta utilització d'espais i recursos en conformitat amb aquest reglament, i hauran de complir la legislació vigent, especialment en matèria d'emergències, museus i protecció del patrimoni, espectacles públics i activitats recreatives, sanitat, contractació, riscs laborals i protecció del menor.

d) La persona titular de l'activitat es responsabilitzarà dels seus continguts, respectant en tot moment la normativa en matèria de propietat intel·lectual, assumint els pagaments que pertoquin en concepte de drets d'autoria i, si s'escau, l'obtenció d'autorització per a la comunicació pública de continguts protegits.

e) El Museu del Calçat tan sols facilita l'ús d'un espai i de recursos materials, i no es fa responsable a cap efecte de les activitats que impulsin o portin a terme les empreses, entitats o persones, per la qual cosa no li serà exigible qualsevol obligació econòmica, fiscal, ni laboral, ni d'un altre tipus derivada de l'ús per part de l'empresa, entitat o persona assignada.

f) Per raons de seguretat es pot limitar l'accés i la permanència dels espais si se sobrepassa l'ocupació permesa o si alguna altra causa justificada així ho recomana.

g) El calendari i els horaris d'obertura del Museu del Calçat s'estableixen com a límits d'utilització. Com a norma general, els diferents espais, excepte indicació expressa, es clausuren 30 minuts abans del tancament de la instal·lació.

h) En el cas de la celebració de dos actes en què coincideixi el dia, s'haurà de respectar un temps de 45 minuts entre aquests.

i) El personal del Museu es reserva el dret de supervisar en tot moment l'esdeveniment i pot donar per finalitzat l'acte si aquest no s'adequa a la present normativa.

Article 9

Normes generals per a la cessió i l'ús de l'espai i recursos; drets i obligacions

La regulació sobre la cessió d'ús d'espais i recursos té com a objectiu facilitar a les empreses, entitats públiques o privades, persones físiques o jurídiques, o associacions, entre d'altres, la utilització dels espais i recursos bàsics necessaris per realitzar els seus actes.

Les empreses, entitats públiques o privades, persones físiques o jurídiques, o associacions, entre d'altres, que hagin estat acceptades com a usuàries hauran de signar l'acceptació de condicions d'ús, i han de respectar les següents normes:

a) Guardar el degut respecte a la resta de persones usuàries, observant les formes necessàries per a la bona convivència, evitant tant les molèsties com perjudicis a altres persones usuàries del Museu.

b) Realitzar les activitats per a les quals s'autoritza l'ús del local, ajustant-se als termes de la cessió. En cap concepte es podran cedir els serveis i/o recursos disponibles a tercers.

c) Utilitzar amb cura les instal·lacions i els equipaments. Els desperfectes que s'originen per negligència o mal ús de les instal·lacions/recursos seran reparats per l'entitat que hagi fet la reserva, qui assumirà la responsabilitat dels danys i perjudicis originats. En cas de federacions o entitats supragrupals que realitzin reserves per a activitats dirigides a tercers (clubs, associacions...), seran les responsables subsidiàries dels desperfectes que originen els col·lectius participants en aquestes.

d) Donar compte al Museu del Calçat de les modificacions que puguin sorgir en la realització de les seves activitats i comunicar qualsevol eventualitat que pugui dificultar la bona marxa del servei.

e) En el cas que conjuntament amb l’acte s’hagi sol·licitat i autoritzat realitzar algun tipus de refrigeri, aquest es durà a terme en el lloc determinat prèviament pel Museu.

f) Les empreses, entitats públiques o privades, persones físiques o jurídiques, o associacions, entre d'altres, que organitzen l'acte són les encarregades de muntar i desmuntar la sala, deixar-la neta i endreçada. És obligatori deixar la sala en les mateixes condicions en què s'ha trobat.

g) Complir les normatives d'higiene i seguretat establertes al Museu.

h) Facilitar les dades que se li requereixin des del Museu del Calçat i de la Pell a fi de poder realitzar un seguiment del tipus i el grau d'utilització dels diferents espais/recursos.

i) Tenir contractada un assegurança de responsabilitat civil, quan així es requereixi per la direcció del Museu, en funció del tipus d'esdeveniment i/o activitat a realitzar.

De forma expressa no està permès a les instal·lacions:

a) Fer cap tipus de canvi a la museografia pròpia del Museu.

b) Col·locar cartells, publicitat, elements decoratius, etc., en els diferents espais sense l'autorització prèvia del Museu.

c) Introduir mobiliari o equipament tècnic sense l'autorització prèvia del Museu.

Les anul·lacions s'hauran de comunicar a la direcció del Museu amb dos dies d'antelació.

Article 10

Règim disciplinari

Es considera infracció tota activitat contrària a allò disposat en aquest Reglament o a la normativa sectorial que resulti aplicable.

La Batlia o el regidor o regidora delegada podran, en ocasió de la iniciació del procediment sancionador, establir motivadament les mesures provisionals o cautelars necessàries per preservar la seguretat, la defensa del patrimoni o qualsevol altra que estimi convenient segons les circumstàncies del cas concret. Les dites mesures provisionals o cautelars podran consistir en la privació temporal dels drets com a persona usuària de les instal·lacions.

10.1. Responsabilitat

Serà responsable de la infracció administrativa tota persona natural o jurídica que, per acció, omissió o negligència contravingui les disposicions d'aquest reglament i altra normativa reguladora i aplicable al servei municipal.

Qui incompleixi allò previst en aquest Reglament estarà obligat/ada, a més de la sanció que se li pugui imposar, a reparar els danys ocasionats i al rescabalament, si escau, dels danys i perjudicis que hagués pogut ocasionar al Museu, a la resta de persones usuàries o a altres persones.

10.2. Qualificació de les faltes

Les infraccions a les disposicions d'aquest Reglament es qualificaran de lleus, greus o molt greus.

• Faltes lleus

Es consideren infraccions de caràcter lleu:

1. Negar-se a identificar-se quan li sigui sol·licitat pel personal del Museu.

2. No comunicar al personal del Museu les anomalies de funcionament, els trencaments, les deficiències o l’incompliment d'allò disposat en el present Reglament.

3. No respectar els espais del Museu fent un mal ús de les seves instal·lacions.

4. No respectar el personal del Museu ni la resta de persones usuàries d’aquest.

5. Incomplir altres obligacions previstes en aquest Reglament, sempre que no siguin qualificades com a faltes greus o molt greus.

6. No deixar l'espai cedit en les mateixes condicions d'ordre i neteja en les quals s'ha trobat.

• Faltes greus

Es consideren infraccions de caràcter greu:

1. Accedir a l'interior del Museu amb patins, taules d’skate o altres elements no específicament utilitzables a l'interior, així com l'entrada d'animals a les instal·lacions que no siguin gossos pigall.

2. Fumar en tot l'àmbit del Museu.

3. Canviar de disposició les peces exposades, així com qualsevol element relatiu al mobiliari expositiu o a la museografia.

4. No mantenir per part de les persones usuàries les instal·lacions i el material disponible en les condicions degudes.

5. Utilitzar els espais per a una finalitat diferent a la qual estan destinats.

6. Reincidir en la comissió de diverses faltes lleus en el període d'un any.

7. Embrutar el terra, les cadires, les taules o altre mobiliari del Museu.

8. Prestar el material cedit pel personal del centre a terceres persones.

9. No fer bon ús del material del Museu i no respectar les normes esmentades en aquest Reglament.

10. No comunicar qualsevol desperfecte, incidència o accident que s'hagi produït durant l'ús de les instal·lacions.

11. Abandonar injustificadament el material que ha estat cedit en préstec.

12. Treure qualsevol tipus de matèria que sigui propietat del Museu fora del mateix centre.

13. Reincidir en la comissió de dues faltes lleus.

• Faltes molt greus

Es consideren infraccions de caràcter molt greu:

1. No complir els horaris establerts o autoritzats per a la utilització de les instal·lacions.

2. Causar desperfectes a les instal·lacions, als serveis o a l’equipament per una actuació negligent o dolosa.

3. Causar desperfectes en les peces exposades.

4. Sostreure material o no comunicar als treballadors i treballadores del Museu el robatori o la pèrdua de material del centre, així com de les peces exposades.

5. Agredir verbalment (amenaces) o físicament el personal del Museu o altres persones usuàries d’aquest.

6. No respectar la resta de persones usuàries, provocant altercats, discussions en veu alta que alterin la pau i l'ordre públic.

7. Incomplir les normes i instruccions que es dictin en l'àmbit del Museu.

8. Reincidir en la comissió de diverses faltes greus en el període d'un any.

Es consideraran responsables dels danys, desperfectes o robatori de les peces del Museu, així com de qualsevol altre element museogràfic o relatiu a les seves instal·lacions, les entitats que hagin sol·licitat l'ús de les dependències del centre en el període en el qual es presumeix que han esdevingut aquests fets.

10.3. Graduació de sancions

Les sancions corresponents a cada classe d'infracció es graduaran, dintre dels límits establerts, en funció de la seva afectació al domini públic, naturalesa de la infracció, gravetat del dany produït, intencionalitat, reincidència i reiteració.

10.4. Prescripció d'infraccions i sancions

Les infraccions i sancions establertes en aquest Reglament prescriuran en els terminis que preveu la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

10.5. Quantia de sancions

Les sancions econòmiques per a les infraccions a aquest Reglament, excepte previsió distinta a norma específica que resulti d'aplicació, seran aquelles que a continuació es determinen:

1. Faltes lleus: multa de fins 300 €.

2. Faltes greus: multa des de 301 fins a 750 €.

3. Faltes molt greus: multa des de 751 fins a 1.500 €.

En el cas que es tracti de sancions a conseqüència de desperfectes ocasionats a les peces del Museu, a més de la sanció econòmica establerta, les persones infractores hauran d’assumir les despeses de la restauració pertinent.

En el cas que es tracti de sancions a conseqüència del robatori d'una peça, a més de la sanció econòmica establerta, les persones infractores hauran de pagar l'import total de la valoració de la peça sostreta.

A més de la sanció econòmica, s'imposarà la següent mesura correctora:

1. Faltes lleus: privació temporal com a persona usuària dels espais polivalents del Museu durant un període d'un mes.

2. Faltes greus: privació temporal com a persona usuària dels espais polivalents del Museu durant un període de tres mesos.

3. Faltes molt greus: privació total com a persona usuària dels espais polivalents del Museu.

En el cas que la infracció sigui comesa per persona menor d'edat i, en tot cas, major de setze anys, la sanció imposada podrà ésser substituïda, amb el seu consentiment exprés, per la realització de prestacions no retributives d'interès social a favor del municipi per un temps no superior a trenta dies. En el cas que es constati la no-realització de les prestacions d'interès social assignades, s'exigirà la sanció econòmica que correspongui.

En cas de reincidència, aquest fet donarà lloc a la privació definitiva com a persona usuària de les zones polivalents del Museu del Calçat i de la Pell.

Aquestes sancions s'imposaran amb independència de reclamar els danys causats.

10.6. Potestat sancionadora

L'exercici de la potestat sancionadora se sotmetrà als principis establerts a la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú, la Llei 40/2015 de règim jurídic del sector públic i el Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament del procediment a seguir en l'exercici de la potestat sancionadora. No obstant això, en el cas que l'Ajuntament d'Inca aprovi, en l'exercici de les seves potestats d'autonomia i autoorganització, una norma reguladora del procediment sancionador, caldrà ajustar-se al que en ella es disposi.

Disposició final

De conformitat amb allò disposat a l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, el present Reglament entrarà en vigor una vegada que s'hagi publicat el seu text íntegre en el BOIB i hagi transcorregut el termini a què es refereix l'article 113 de la citada Llei.