Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 9221
Resolució de 4 de setembre de 2018, de la directora gerent de l'Hospital de Manacor, per la qual es convoca pel sistema de lliure designació el lloc de treball de cap del Servei d'Obstetrícia i Ginecologia
Fets
1. Vista la necessitat de cobrir el lloc de cap del Servei d'Obstetrícia i Ginecologia, corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor.
Fonaments de dret
1. D'acord amb el que disposa el Decret 87/2006, de 6 d'octubre, de provisió de direccions de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears, i en el Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.
2. La Resolució de la consellera de Salut, de 13 de gener de 2016, de delegació de competències en matèria de personal estatutari als òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears, modificada per la Resolució de 13 de setembre de 2017, que modificava la Resolució de 3 de juny de 2016 (BOIB núm. 10/2016 i BOIB núm. 119/2017).
Per tot això dict la següent
Resolució
Aprovar la convocatòria per a la provisió, pel procediment de lliure designació, de la direcció del Servei d'Obstetrícia i Ginecologia de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor, d'acord amb les bases que es publiquen a l'annex I.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— pot interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També pot interposar-se qualsevol altre recurs que es consideri procedent.
No obstant això, els interessats poden optar per interposar contra aquesta resolució un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que s'hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs de reposició, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Manacor, 4 de setembre de 2018
La directora gerent de l'Hospital de Manacor
Per delegació de la consellera de Salut (BOIB nº.10/2016 i BOIB nº119/2017)
Catalina Vadell Nadal
Annex I. Bases de la convocatòria
1) Lloc objecte de convocatòria
La denominació del lloc a cobrir és: cap del Servei d'Obstetrícia i Ginecologia de l'Hospital de Manacor.
2) Característiques generals
El règim jurídic del lloc objecte de la convocatòria és l'establert a l'Estatut marc del personal estatutari del Servei de Salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i altres disposicions aplicables.
3) Requisits dels aspirants
3.1 Requisits generals
a) Posseir la nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o ostentar el dret a la lliure circulació de treballadors conforme al tractat de la Unió Europea o a altres ratificats per Espanya, o tenir reconegut tal dret per norma legal.
b) Estar en possessió del corresponent títol oficial que habiliti per a l'exercici professional, de l'especialitat requerida per al tipus de lloc pel qual s'opta.
c) Tenir el nivell B1 de coneixement de la llengua catalana mitjançant certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o mitjançant un altre certificat dels expedits, reconeguts com a equivalents o homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acrediti tenir l'esmentat nivell de coneixements. Atès que per al compliment de les funcions del lloc de treball es requereix una especial qualificació, coneixements i habilitats directives, si el personal no pot acreditar el nivell de coneixements de llengua catalana corresponent al lloc de treball al qual opta, s'admetran les sol·licituds de participació de tots els aspirants, i la persona que resulti adjudicatària queda obligada a obtenir-lo i acreditar-lo en un termini màxim de dos anys a comptar a partir de la data d'ocupació del lloc de treball.
d) Tenir la capacitat funcional necessària per a l'acompliment de les funcions que es derivin del corresponent nomenament.
e) Tenir complerts setze anys i no excedir de l'edat de jubilació forçosa.
f) No haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari en qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni trobar-se inhabilitat amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques, ni en el seu cas, per a la corresponent professió.
g) En el cas dels nacionals d'altres estats —esmentats en el paràgraf a)— ,no trobar-se inhabilitat, per sanció o per pena, per a l'exercici professional ni per a l'accés a funcions o serveis públics en el corresponent estat, ni haver estat separat, per sanció disciplinària, d'alguna de les seves administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.
3.2 Requisits específics
a) Podran participar en aquesta convocatòria els facultatius amb nomenament com a personal estatutari fix que ostentin plaça en l'especialitat en què participin, així com els facultatius amb nomenament de funcionari de carrera, o laboral fix, que prestin serveis en hospitals de titularitat pública en l'especialitat que es tracti.
b) Serà requisit mínim indispensable haver exercit en una plaça de l'especialitat que es tracti durant un període no inferior a tres anys.
Se sumaran els períodes d'acompliment de plaça de l'especialitat corresponent en els diferents serveis i hospitals. Es comptabilitzaran com un de sol els períodes de temps en els que, en el seu cas, s'hagin exercit simultàniament més d'una plaça.
3.3 Acreditació dels requisits
Els requisits han de complir-se l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-se fins a la presa de possessió. L'acreditació es realitzarà en el moment de presentació de la sol·licitud dins del termini de presentació de sol·licituds.
4) Sol·licituds
Els qui desitgin participar en aquesta convocatòria hauran de presentar la seva sol·licitud d'acord amb el model que figura com a annex II a aquesta convocatòria.
La sol·licitud per participar en el procés selectiu, dirigida a l'òrgan convocant, s'ha de presentar en el termini de vint dies naturals comptats a partir de l'endemà a la data de publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. S'ha de formalitzar en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut o per mitjà d'alguna de les vies que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La convocatòria en el BOIB es publicarà al tauler d'anuncis de l'Hospital.
5) Documents a aportar juntament amb la sol·licitud
Juntament amb la sol·licitud, els aspirants hauran d'aportar els següents documents:
a) Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat o, en el seu cas, NIE.
b) Fotocòpia compulsada del títol i nomenament, o contracte, de l'especialitat a què s'opta.
c) Fotocòpia compulsada del títol, diploma o certificat oficial, emès de conformitat amb el previst en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març), corresponent al nivell B1.
d) Un projecte tècnic de gestió de la unitat assistencial.
e) Historial professional del candidat. Hi han de figurar, com a mínim, els següents apartats:
L'acreditació dels mèrits s'ha d'efectuar en document original o fotocòpia compulsada.
En relació amb els treballs i publicacions científiques es podrà aportar fotocòpia simple sempre que s'especifiqui la ressenya de la publicació o certificació acreditativa del centre o institució organitzadora, en cas que es tracti d'aportacions a reunions científiques que no hagin estat publicades.
6) Resolució de la Convocatòria
a. D'acord amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener (BOE de 9 de gener), el lloc convocat per a la provisió per lliure designació podrà ser declarat desert quan es consideri que no es presenten sol·licitants idonis per al seu acompliment.
b. L'òrgan convocant dictarà una resolució designant el facultatiu seleccionat, que serà publicada de la mateixa manera que la convocatòria, i contra ella es podran interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en la present convocatòria.
c. Per resoldre aquesta convocatòria es valoraran els aspectes següents:
d. El personal estatutari fix del mateix Hospital de Manacor que obtingui el lloc de cap/cap de Servei convocat pel sistema de lliure designació, continuarà ocupant la plaça de la seva categoria.
e. Si el facultatiu designat fora personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre centre del Servei de Salut de les Illes Balears, ocuparà únicament el lloc de direcció en el centre de destinació i quedarà en situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.
f. Si el facultatiu designat fos personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre servei de salut o administració sanitària, o fos funcionari de carrera o personal laboral fix, ocuparà únicament el lloc convocat, quedant respecte a la seva plaça o lloc d'origen en la situació administrativa que procedeixi, i en la qual sigui declarat, en la seva administració d'origen.
7) Cessament
De conformitat amb l'article único.5 del Decret 87/2006, de 6 d'octubre, de provisió de direccions de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears, el facultatiu nomenat per al lloc de cap de Servei d'Obstetrícia i Ginecologia, d'acord amb aquesta convocatòria, podrà ser cessat discrecionalment per l'autoritat que va acordar el seu nomenament.
Annex II. Model de Sol·licitud
Dades personals
DNI / NIE:
Llinatges i nom:
Data de naixement:
Nacionalitat:
Telèfon:
Domicili:
Municipi: Codi postal:
Dades professionals
Especialitat:
Categoria:
Centre en el qual presta serveis:
Província:
Expòs
Que reunesc tots els requisits que s'exigeixen per participar en la convocatòria.
Sol·licit
Que sigui admesa la present sol·licitud per optar al lloc de cap de servei/ secció de ........................ de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital ....................., per al que s'acompanyen els documents exigits en les bases.
Lloc i data Firma
SRA DIRECTORA GERENT DE L'HOSPITAL DE MANACOR