Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE BÚGER

Núm. 9339
Aprovació definitiva Ordenança reguladora del trànsit

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament de Búger, va acordar en sessió celebrada en data 30 de maig de 2018 aprovar provisionalment l'Ordenança Municipal reguladora del trànsit. Després de la tramitació corresponent i no haver-se presentat al·legacions ni suggeriments es procedeix a la seva publicació d'acord amb el que es disposa en l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i amb el següent tenor literal:

ORDENANÇA REGULADORA DEL TRÀNSIT.

ÀMBIT D’APLICACIÓ

Article 1.- Les normes contingudes en aquesta ordenança atenen principalment a la seguretat  de tots els usuaris de les vies urbanes de la població, tot garantint-ne l’ús, mitjançant l’ordenació i la regulació viàries. Complementen el que disposa la normativa estatal o autonòmica aplicable en aquesta matèria, que en cada moment es trobi vigent.

Les normes d’aquesta ordenança obliguen els titulars i usuaris de les vies i espais lliures públics urbans de titularitat municipal, així com els de les vies privades de servitud o concurrència pública.

S’entén per usuaris , als efectes de la present ordenança, els vianants, els conductors, els ciclistes i els patinadors que discorrin per les esmentades vies, així com les que realitzen en elles activitats de qualsevol naturalesa, estiguin o no subjectes a llicència prèvia o autorització municipal.

Les motocicletes o els vehicles de dues rodes tenen la mateixa consideració que les vehicles automòbils.

SENYALITZACIÓ.

Article 2.- Els senyals col·locats en la vertical de l’indicatiu del nom de la població, o poc després d’aquest, regeixen amb caràcter general, a tota la població, llevat que en les vies urbanes hi hagi unes altres senyalitzacions específiques per a algun dels seus trams.

Article 3.- Els senyals que estiguin a les entrades de les illes de vianants o zones de circulació restringida o d’estacionament amb horari limitat regeixen en general per a tots els seus perímetres respectius.

Article 4.- L’Ajuntament procedirà a la retirada immediata de tota aquella senyalització que no estigui degudament autoritzada o que no compleixi les normes en vigor. I això, tant pel que fa als senyals no reglamentaris, com si és incorrecta la forma, col·locació o disseny del senyal o cartell.

No es permetrà en cap cas la col·locació de publicitat en els senyals ni en les proximitats. Només es poden autoritzar els senyals informatius que indiquin llocs d’interès públic i general. Això sense perjudici del que sobre això pogués disposar la normativa específica municipal sobre publicitat.

L’Ajuntament ordenarà la immediat retirada de tota senyalització que no estigui degudament autoritzada, no compleixi la normativa vigent, hagi perdut la seva finalitat o estigui manifestament deteriorada.

Article 5.- Ateses les característiques de determinades vies urbanes, poden instal·lar-s’hi senyals de dimensions reduïdes.

Article 6.- Per a la instal·lació de qualsevol senyal de trànsit, encara que sigui només indicatiu , cal l’obtenció d’autorització municipal.

Article 7.- Els senyals i les indicacions de la policia local tenen preferència sobre qualsevol altra senyal, sigui vertical o horitzontal.

CIRCULACIÓ

Article 8.- Amb caràcter general s’estableix com a límit màxim de velocitat de marxa en totes les vies urbanes de titularitat municipal 30 quilòmetres per hora sense perjudici que la Batlia, segons les característiques de la via, pugui establir altres límits, després de senyalitzar-lo correctament.

1. Tot conductor està obligat a respectar els límits de velocitat establerts i a tenir en compte, a més, les pròpies condicions físiques i psíquiques, les característiques i l’estat de la via, així com les del vehicle i les de la seva càrrega, les condicions meteorològiques, ambientals i de circulació i, en general, totes les circumstàncies de cada moment, per tal d’adequar la velocitat del vehicle, de manera que sempre pugui aturar la seva marxa dins dels límits del seu camp de visió i davant de qualsevol obstacle.

Article 9.- La policia local, per raons de seguretat o per garantir la fluïdesa de la circulació podrà modificar eventualment l’ordenació existent en aquells llocs on es produeixin concentracions de persones i vehicles en casos d’emergència. Amb aquesta finalitat procedirà a la col·locació o retirada de la senyalització provisional que estimi procedent, així com l’adopció de les mesures preventives oportunes. Per les mateixes raons, la policia local podrà autoritzar eventualment alguns usos prohibits.

Article 10.- Queda prohibit estacionar vehicles i també ocupar el costat d’aquelles zones destinades a la lliure circulació, aquest últim cas es considera com a estacionament en doble fila.

OCUPACIÓ DE LA VIA PÚBLICA.

Article 11.-

1.- Es prohibeix col·locar a les vies urbanes qualsevol classe d’obstacles o objectes o efectuar-hi instal·lacions que dificultin la lliure circulació de vianants o vehicles. Per a la instal·lació de qualsevol obstacle serà necessària la prèvia obtenció de la corresponents autorització municipal, que determinarà les condicions que s’han de complir. El Batle podrà delegar en la prefectura municipal la concessió de les esmentades autoritzacions.

3.- Tot obstacle que dificulti la lliure circulació de vianants o vehicles haurà de ser degudament protegit, senyalitzat i, en hores nocturnes, il·luminat per garantir la seguretat dels usuaris.

4.- Per part de l’autoritat municipal es podrà procedir a la retirada dels obstacles, amb les despeses a càrrec de l’interessat, quan:

a) No s’hagi obtingut la corresponent autorització.

b) S’hagin extingit les circumstàncies que van motivar la col·locació de l’obstacle o objecte.

c) S’ultrapassi el termini de l’autorització corresponent o no es compleixin les condicions fixades en aquesta.

Article 12.- Les zones de reserva per a contenidors només es poden utilitzar per a la col·locació dels elements següents:

· Contenidors municipals de recollida d’escombraries i deixalles, vidres i similars.

· Contenidors privats de recollida de runa en obres o de finalitats semblants sempre que siguin autoritzats per a aquesta utilització i en les condicions que l’autorització estableixi en cada cas.

ESTACIONAMENT

Article 13.- L’estacionament de vehicles es regeix per les disposicions establertes en la legislació vigent i, a més, per les següents normes:

1. Els vehicles poden estacionar en cordó, és a dir, paral·lelament a la vorera; en bateria, és a dir, perpendicularment a aquella, i en semi-bateria, és a dir, obliquament a la vorera.

2. La norma general és que s’estacioni en cordó. L’excepció a la norma s’ha de senyalitzar expressament.

3. En els estacionaments amb senyalització al paviment els vehicles s’han de col·locar dins del perímetre marcat i de manera que es pugui ocupar pel màxim nombre de vehicles possibles tot l’espai marcat de l’aparcament. En aquest sentit, un vehicle no podrà ocupar l’espai destinat a dos vehicles.

4. Quan s’estacioni els vehicles s’han de col·locar tan a prop de la vorera com sigui possible.

USOS PROHIBITS A LA VIA PÚBLICA.

Article 14.- Queden prohibides, llevat que consti autorització a l’efecte, en les zones reservades al trànsit de vianants, en les calçades, etc: els jocs, atraccions o diversions que puguin representar perill o risc per als usuaris de la via pública, o bé, per als que els practiquen.

Queda prohibit el rentat, neteja, reparació, greixatge i la resta d’operacions semblants de vehicles a la via pública, així com que les garatges o tallers de reparació estacionin els seus vehicles a la via pública a l’espera d’efectuar les operacions esmentades a l’interior dels seus locals.

 

ZONES PER A VIANANTS.

Article 15.- L’administració municipal pot, quan les característiques d’una determinada zona del poble ho justifiquin, establir la prohibició total o parcial de la circulació i l’estacionament de vehicles, o únicament una de les dues coses, amb la finalitat de reservar totes o algunes de les vies públiques compreses dins de l’esmentada zona al trànsit de vianants. Aquestes zones tindran la qualificació de zones per a vianants i hauran de quedar delimitades per la senyalització corresponent.

A les zones per a vianants, la prohibició de circulació i estacionament de vehicles pot:

a. Comprendre totes les vies que estiguin dins del seu perímetre o només algunes.

b. Limitar-se a un horari preestablert.

c. Ser de caràcter diari o referir-se únicament a un nombre determinat de dies.

Poden demanar autorització per a circular per aquestes zones els vehicles que aparquin en espais particulars a l’aire lliure situats al seu interior o bé en garatges. Aquests vehicles poden circular però els està expressament prohibit estacionar a les zones per a vianants.

CÀRREGA I DESCÀRREGA

Article 16.- Es considera càrrega i descàrrega a la via pública, l’acció de traslladar una mercaderia des d’un immoble a un vehicle estacionat o viceversa i entre vehicles sempre que els automòbils es considerin autoritzats per a aquesta operació i es trobin en una zona específicament senyalitzada.

En aquestes zones està prohibit l’estacionament, excepte els dels vehicles dedicats al transport de mercaderies o els que es troben degudament autoritzats, als efectes de realitzar les operacions de càrrega/descàrrega o de distribució i durant un període màxim de 30 minuts, a excepció que es trobi regulat amb senyalització horària expressa.

Article 17.- Les reserves especials d’espai amb destí a operacions circumstancials de mudances, càrrega i descàrrega de mercaderies i reserva d’espai públic per a celebracions privades, requeriran autorització administrativa prèvia que serà expedida per l’Ajuntament a través d’informe de la Policia Local.

La sol·licitud  de reserva haurà de sol·licitar-se davant l’Ajuntament amb almenys 48 hores d’antelació a la data prevista per a l’operació, prèvia complementació per l’interessat de l’imprès normalitzat corresponent i previ pagament de la taxa o preu públic corresponent. Els responsables de les operacions que s’hagin d’efectuar les duran a terme sense dilació i dins de l’horari comprés entre les 8 i les 20 hores, excepte en casos de força major o especialment autoritzats.

Dites autoritzacions es trobaran subjectes a l’autoliquidació de les taxes o preus públics legalment aplicables.

Com  a norma general, la Policia Local i/o la brigada municipal, un cop autoritzada l’operació s’encarregarà de col·locar la senyalització corresponent, degudament proveïda de les octavetes informatives que s’escaiguin. Una vegada acabada la feina es retirarà la senyalització el més aviat possible. En tot cas seran responsables de recollir i agrupar els senyals, col·locant-los de forma que quedi clara la seva no vigència.

La policia local col·laborarà amb els interessats als efectes de localització dels propietaris dels vehicles estacionats que poguessin dificultar les operacions dels conductors i, si n’és el cas, procedirà a la retirada dels mateixos desplaçant-los o dipositant-los segons que es detecti o no la comissió d’alguna infracció.

Article 18.- Les reserves d’espai per a operacions de càrrega i descàrrega de materials i elements d’obres requeriran autorització administrativa prèvia. La policia local haurà d’emetre un informe al respecte que en tot cas quedarà subjecte a les següents normes:

a. Sols s’autoritzarà respecte de les operacions raonablement necessàries per a l’execució de les obres /instal·lacions, prèvia acreditació  de la corresponent llicència urbanística.

b. El termini de dites reserves en cap cas podrà ser superior al fixat per a l’execució de les obres objecte de la llicència urbanística.

c. La zona reservada s’ubicarà al davant de l’obra o en la seva proximitat immediata. El peticionari serà responsable dels danys que es produesquin i de la reparació immediata dels desperfectes, així com de la retirada del tancat un cop finalitzada la vigència de l’autorització.

d. La batlia podrà revocar l’autorització per incompliments total o parcial de les presents normes o per qualsevol altra causa d’interès o seguretat pública.

e. En cas d’envair la calçada haurà de tenir senyalització nocturna amb llum vermella que delimitarà el seu perímetre.

f. L’ocupació s’efectuarà sempre baix les condicions recollides a l’informe preceptiu efectuat per la policia local, així com a les seves indicacions posteriors.

g. El sol·licitant haurà d’estar en possessió de les assegurances de responsabilitat civil necessàries per procedir a l’ocupació.

TONATGE DELS VEHICLES.

Article 19. Com a norma general es prohibeix a tot el casc urbà la circulació de vehicles amb una massa màxima autoritzada (MMA) superior a les 18 tones. El Batle i la Policia Local, per raons motivades i en funció de les especials característiques del municipi, podran restringir el pas de vehicles que no  superin el tonatge abans esmentat.

En cas que es faci necessari l’ús d’un vehicle que superi el tonatge autoritzat s’haurà de demanar un permís a l’ajuntament amb 3 dies d’antelació que ho autoritzarà o denegarà mitjançant resolució motivada. L’autorització anirà acompanyada del pagament de les corresponents taxes municipals.

VEHICLES ESPECIALS.

Article 20.- Els vehicles que per les seves dimensions o pes hagin de circular amb autorització especial dels organismes pertinents de trànsit i/o carreteres o bé superin el pes o dimensions reglamentàriament establertes per als carrers urbans on hagin de transitar hauran de satisfer prèviament les taxes previstes en l’ordenança fiscal sobre això i subjectar-se a l’horari ( en cap cas en horaris de trànsit intens), calendari i itinerari que sigui fixat per la policia local i sempre han de ser acompanyats per servei d’aquest cos, sense perjudici del dipòsit del preceptiu aval determinat pels serveis tècnics municipals als efectes de garantir la reparació dels possibles desperfectes que es puguin produir pel pas dels vehicles ressenyats.

GUALS

Article 21.- Està subjecte a llicència municipal l’accés de vehicles a l’interior d’immobles, recintes o altres espais quan sigui necessari creuar la via pública o altres béns de domini i ús públic o suposi un ús privatiu o una especial restricció de l’ús que correspon a tots els ciutadans, impedint l’estacionament o la parada d’altres vehicles en el lloc pel qual es realitza l’accés.

Article 22.- L’entrada als guals s’ha de realitzar sense obstruir la circulació i amb aquesta finalitat, els accessos han de tenir prou amplada com per permetre  la maniobra d’accés del vehicle. En tot cas, serà necessari un estudi previ de la sol·licitud per part de la Policia Local que determinarà les dimensions exactes que ha de tenir el gual tenint en compte que l’amplada d’aquell no pot suposar una pèrdua excessiva d’espai per a l’aparcament.

Article 23.- Correspon a la Batlia o bé a l’òrgan municipal competent, per delegació o disposició reglamentària específica, l’autorització dels guals i la determinació de la seva naturalesa permanent o amb horari limitat.

Poden demanar l’autorització els que acreditin ser titulars, propietaris, arrendataris i/o usufructuaris de locals, aparcaments o espais d’estacionament a l’aire lliure.

Article 24.- Les autoritzacions dels guals estan subjectes al previ pagament de les taxes previstes en l’ordenança fiscal municipal corresponent.

Article 25.- L’operativitat de l’autorització del gual i, per tant, la prohibició d’estacionament davant els accessos que empara, queda condicionada a la ubicació de la senyalització vertical que la Batlia té normalitzada respecte al disseny, format, gamma cromàtica, i les condicions d’ubicació.

Aquesta senyalització vertical es pot complementar amb una línia groga pintada al terra que ocuparà tot l’espai autoritzat pel gual.

RESERVES D’ESTACIONAMENT PERSONES MOBILITAT REDUÏDA

Article 26.- Les persones amb discapacitat podran sol·licitar una reserva d’estacionament per als seus vehicles a prop dels seus domicilis. Les persones sol·licitants hauran de demostrar documentalment la discapacitat al·legada.

Article 27.- El titular conductor del vehicle haurà d’estar empadronat en el domicili pel qual es demana la reserva i no ha de disposar de cap plaça d’aparcament de propietat o de lloguer.

Article 28.- En cas que el titular del vehicle no en sigui el conductor  haurà d’estar empadronat en el domicili pel qual es demana la reserva, tant la persona titular no conductora com la persona conductora del vehicle que estarà autoritzada a utilitzar la reserva d’aparcament. Per a poder obtenir l’autorització cap dels dos  no ha de disposar de plaça d’aparcament de propietat o de lloguer.

Article 28.- La validesa de l’autorització serà de 4 anys.

Article 29.- Abans d’obtenir l’autorització els sol·licitants hauran d’abonar la corresponent taxa municipal que queda fixada en 10 euros per metre lineal.

Article 30.- Aquelles persones que tenguin la mobilitat reduïda i necessitin d’una cadira de rodes o element similar per desenvolupar la seva activitat diària podran sol·licitar una reserva de pas davant de la porta de casa seva. Per a obtenir l’autorització hauran de justificar la manca de mobilitat amb els oportuns informes emesos pels serveis socials del municipi.

ESTACIONAMENT DE MOTOCICLETES I CICLOMOTORS.

Article 31.- Les motocicletes i ciclomotors en cap cas podran circular per les voreres, passeigs, andanes, pòrtics, etc.. que, ni que siguin de propietat privada, tinguin ús públic.

PROTECCIÓ MEDIAMBIENTAL

Article 32.- Els conductors de vehicles no produiran renous innecessaris, principalment en hores nocturnes. L’Ajuntament, per aquest motiu podrà:

1. Restringir el trànsit a determinades hores i llocs.

2. Sense autorització de l’Ajuntament es prohibeix la utilització d’altaveus en els vehicles amb finalitat publicitària.

3. Els usuaris de vehicles a motor i ciclomotors hauran de mantenir en bones condicions de funcionament el motor, la transmissió, carrosseria i d’altres òrgans capaços de produir renous i vibracions i, especialment, amb la finalitat de què el nivell sonor emès pel vehicle al circular o amb motor en marxa no excedeixi dels límits reglamentaris.

4. Queda prohibit forçar les marxes dels vehicles de motor i ciclomotors, produint renous molestos, com el cas d’acceleracions innecessàries i forçar el motor en pendents.5.

5. Queda prohibit l’ús de botzines o qualsevol altre senyal acústic dins del perímetre de sòl urbà, excepció feta dels casos d’imminent perill d’atropellament o col·lisió o que es tracti de serveis públics d’urgència (policia, contra incendis, assistència sanitària) o de serveis privats per a l’auxili urgent de persones. Igualment es prohibeix la circulació dels vehicles a motor i ciclomotors quan per excés de càrrega forcin les marxes o, en general, produeixin renous superiors als fixats reglamentàriament.

6. El propietari del vehicle a motor i ciclomotor serà responsable de què els nivells màxims de renous no siguin ultrapassats, sigui quin sigui l’origen del renou.

7. Quan els agents de l’autoritat considerin que l’emissió de renous, vibracions  o altres agents productors de contaminació atmosfèrica impliquin amenaça de pertorbació greu per a la tranquil·litat o seguretat pública, i específicament, en els casos de reincidència, han de retirar prèviament el vehicle per facilitar els controls i inspeccions necessàries, sense perjudici de les denúncies i sancions que procedeixin. El vehicle intervingut no pot circular mentre no justifiqui davant l’autoritat municipal la reparació dels defectes en qüestió.

Article 33.- Quan s’hagi actuat d’acord amb l’apartat anterior, en el transcurs dels deu dies següents a la data de retirada preventiva del vehicle, el conductor o titular administratiu del mateix, ha de presentar-se amb les deficiències reparades per a la seva deguda comprovació, en el lloc que la Batlia designi a aquests efectes. Si passat el termini establerts sense que es trobin reparades les deficiències o defectes que havien motivat la intervenció, queda prohibida la circulació del vehicle i s’aplicarà la normativa corresponent de la Llei vigent sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, i es pot disposar el  precinte i la conducció dels vehicles als dipòsits municipals quan les circumstàncies facin presumir racionalment i fonamentadament la circulació irregular.

Quan transcorrin dos mesos del precinte/dipòsit a què fa referència l’apartat anterior sense que el conductor o titular administratiu del vehicle hagi demanat a l’autoritat competent la posada en circulació, s’entén que s’ha produït la situació d’abandonament i, en aquest cas, es procedirà al seu tractament com a residu sòlid urbà, d’acord amb la normativa ambiental corresponent.

Seran a càrrec del titular del vehicle totes les despeses que origini la seva immobilització, trasllat i dipòsit.

IMMOBILITZACIÓ DE VEHICLES.

Article 34.- Els agents de la Policia local podran procedir, utilitzant els mitjans adequats, a la immobilització d’un vehicle, quan, com a conseqüència de l’incompliment de les normes de trànsit, o de la seva posada en moviment es pogués derivar un risc greu per a la circulació, les persones o els béns.

Podran immobilitzar el vehicle en els casos de negativa a efectuar les proves per detectar possibles intoxicacions o influències de l’alcohol, així com tot tipus de drogues i substàncies estupefaents, en els conductors o persones obligades al sotmetiment, o quan resultin positives aquestes proves o les anàlisis si s’escau. Podran decretar el trasllat o retirada i dipòsit del vehicle, quan no existeixin o es considerin insuficients les mesures de la immobilització per garantir la seguretat del trànsit o la propietat del bé immobilitzat.

Aquestes mesures seran aixecades immediatament després que desapareguin les causes que les van motivar, o que una altra persona requerida pel titular es faci càrrec de la conducció degudament habilitada.

Les despeses que s’originin com a conseqüència de la immobilització del vehicle aniran a càrrec del conductor que haurà comés la infracció. Si no, aniran a compte del conductor habitual o de l’arrendatari i, a falta d’aquests, del titular. Aquestes despeses hauran de ser abonades com a requisit previ a l’aixecament de la immobilització.

RETIRADA DELS VEHICLES DE LA VIA PÚBLICA

Article 35.- La policia local procedirà, si l’obligat a això no ho fa, a ordenar o retirar per si mateixa el vehicle i el seu trasllat o lloc habitual sempre que constitueixi perill, causi greus pertorbacions a la circulació de vehicles o vianants o al funcionament d’algun servei públic o deteriori el patrimoni públic i també quan pugui presumir racionalment el seu abandonament.

Article 36.- La policia local també podrà retirar o desplaçar els vehicles  de la via pública, encara que no infringeixin, en els casos següents:

1. Quan estiguin estacionats en un lloc que es vagi a ocupar per a la celebració d’un acte públic degudament autoritzat i prèviament senyalitzat.

2. Quan sigui necessari pe efectuar neteja, reparació i senyalització a la via pública o per tasques de manteniment i d’execució de treballs d’iniciativa municipal.

3. En cas d’emergència.

Abans d’adoptar aquestes mesures es procurarà avisar amb antelació suficient als propietaris quan sigui possible, i de no ser-ho, el trasllat es farà als llocs més immediats fent les més actives gestions per arribar al coneixement del titular de l’alteració efectuada. Aquestes mesures no suposaran cap despesa per al titular llevat que quedés demostrat fefaentment l’avís i la possibilitat en el temps d’haver-se retirat per la propietat.

VEHICLES ABANDONATS A LA VIA PÚBLICA

Article 37.- Es prohibeix l’abandonament de vehicles a la via pública. Es podrà considerar que un vehicle està abandonat quan es donin les circumstàncies descrites en la normativa vigent.

L’administració podrà procedir, si l’obligat no ho fa, a la retirada del vehicle pública i dipòsit en el lloc que designi l’autoritat competent, en els casos següents:

a. Sempre que constitueixi un perill, causi greus pertorbacions de vehicles o vianants o al funcionament d’algun servei públic, o deteriori el patrimoni públic i també quan es pugui presumir racionalment el seu abandonament. Es presumeix racionalment el seu abandonament en les següents casos:

1.- Quan transcorrin més de dos mesos des de què el vehicle hagi estat dipositat després a la seva retirada de la via pública per l’autoritat competent.

2.- Quan estigui estacionat per un període superior a un mes en un mateix lloc i presenti desperfectes que facin impossible el seu desplaçament pels seus propis mitjans o li faltin plaques de matriculació. En aquest cas tindrà el tractament propi de residu sòlid urbà d’acord amb la normativa ambiental corresponent.

En el supòsit en què aquells vehicles, tot i tenir signes d’abandonament, mantinguin les plaques de matrícula o disposin de qualsevol signe o marca visible que permeti la identificació del seu titular, es requerirà a aquest, una vegada transcorreguts els corresponents terminis, perquè retiri el vehicle del dipòsit municipal amb l’advertiment que en cas contrari es procedirà al seu tractament com a residu sòlid urbà i a l’aplicació de les sancions previstes a la normativa corresponent.

Les despeses que es derivin del trasllat i permanència en el dipòsit, aniran a càrrec del titular del vehicle.

INFRACCIONS

Article 38.- El règim de les infraccions i sancions, mesures cautelars, responsabilitat, procediment sancionador i recursos, serà en tot el que estableix la Llei de trànsit i seguretat vial i els reglaments que la desenvolupen.

Article 39.- Correspon al Batle/ssa de l’Ajuntament de Búger, imposar les sancions a les infraccions comeses dins el casc urbà.

En tot cas, s’aplicarà subsidiàriament a aquesta ordenança i a la seva  relació codificada d’infraccions aprovada per la Direcció General de Trànsit en vigor en cada moment.

DISPOSICIÓ FINAL:

La present ordenança entrarà en vigor el dia següent al de la seva aprovació definitiva, una vegada publicat el seu text íntegre en Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra el present Acord, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar  des de l'endemà a la publicació del present anunci de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.

  

A Búger, a 11 de setembre de 2018

El Batle, Rafel Capó Cerdà