Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 9331
Bases i programa de la convocatòria de proves selectives per a la cobertura de 9 places de funcionari de carrera per torn lliure de policia local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El primer Tinent de Batle en virtut del Decret núm. 2233/2018, ha disposat el següent:

“Atesa la publicació de l’Oferta Pública d’ocupació de l’any 2017, en el BOIB núm. 94 de 1 d’agost de 2017, l’Oferta Pública d’ocupació de l’any 2018, en el BOIB núm. 112 de 11 de setembre de 2018 i la publicació de les Bases Generals de selecció de personal funcionari de carrera de l’Ajuntament d’Andratx al BOIB 108 de 2 de setembre de 2017.

En ús a les atribucions que em confereix la vigent legislació,

RESOLC:

PRIMER.- Aprovar les bases i programa de la convocatòria de proves selectives per la cobertura de 9 places de funcionari de carrera per torn lliure de policia local, següents:

«BASES I PROGRAMA DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA COBERTURA DE 9 PLACES DE FUNCIONARI DE CARRERA PER TORN LLIURE DE POLICIA LOCAL

PRIMERA. Objecte de la convocatòria.

L'objecte de les presents bases és regular el procediment per cobrir, com a funcionari de carrera NOU llocs de treball de Policia Local en la plantilla d'aquest Ajuntament , inclosos en les Ofertes públiques d'ocupació de l'any 2017 ( BOIB 94, 1 d'agost de 2017) i de l'any 2018 (BOIB 112, 11 de setembre de 2018) .

Característiques del lloc de treball:

• Escala: Administració Especial

• Classe: policia local

• Grup C, subgrup C1

• Nombre de llocs de treball: 9 :

Procediment selectiu: concurso oposició.

Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i, en allò que no es prevegi, per les Bases Generals de selecció de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament d'Andratx (BOIB 108, 2 de setembre de 2017 ), pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 3/2007, de la Funció pública de les Illes Balears. A més del recollit en la Disposició transitòria primera del Decreto-Llei 1/2017 de 13 de gener, en la Llei 4/2013 de coordinació de policia local i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de Illes Balears.

SEGONA: FUNCIONS

Les funcions del lloc de treball són les recollides en la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i en el reglament de desenvolupament recollit en el Decret 28/2015 .

TERCERA: REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS:

Els aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les condicions definides a les bases generals i específicament els següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola

b) Tenir 18 anys complerts

c) Estar en possessió del títol de Batxiller, tècnic o equivalent o estar en condicions d'obtenir-ho en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si escau, l'homologació.

d)Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana del nivell B2, mitjançant un certificat expedit pel EBAP a partir de 1994 o per la Direcció general de Política lingüística de la Conselleria d'Educació i Cultura, que segons el Decret 80/2004, de 10 de setembre, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (BOIB número 132, de 21/09/2004), garanteixi els coneixements de català exigits.

i)No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o menyscabi el correcte desenvolupament de les funcions, en relació amb el quadre d'exclusions de l'annex 5 del Decret 28/2015 de 30 d'abril,pel qual s'aprova el Reglament Marco de coordinació dels policies locals de les Illes Balears

f) No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per exercir la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Posseir els permisos de conduir de les classes A2 i B.

i) Comprometre's, mitjançant una declaració jurada, a portar armes i, si escau, a utilitzar-les.

j) Abonar 15,00 euros pels drets d'examen, dins del termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment. No estan subjectes a la taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%.

Per sol·licitar la taxa podeu accedir a www.andratx.net, pago i autoliquidacions taxes proves selectives.

Amb anterioritat al nomenament com a personal funcionari en pràctiques, la persona interessada ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap càrrec o activitat en el sector públic dels quals delimita l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d'exercir activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat de que la Corporació pugui adoptar acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Si, en qualsevol moment del procés selectiu, el tribunal tingués coneixement que algun aspirant no compleix un o varis dels requisits exigits en la present convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió al batle o batlessa i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.

QUARTA. Sol·licituds:

Les sol·licituds, dirigides a la batlessa, complint amb l'indicat a la bases generals, es presentaran al Registre General de l'Ajuntament o en la forma establerta per l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú dins del termini de vint dies naturals, a partir de l'endemà al de la publicació de la convocatòria en el BOE.

Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin en la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base tercera.

Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:

- Fotocòpia del DNI o document que acrediti la nacionalitat.

- Fotocòpia del títol exigit per prendre part en aquesta convocatòria.

- Fotocòpia del títol exigit del nivell de català.

- Fotocòpia del permís de conduir

- Certificat de penals.

- Fotocòpia de la certificació en període de validesa, d'haver superat les proves físiques convocades de forma periòdica per la EBAP, en aquells casos en què es posseeixi i es desitgi quedar exempt de realitzar les proves d'aptitud física en el procés selectiu.

- Fotocòpia de la documentació requerida a la base setena, secció 3ª, en aquells casos en els quals la persona aspirant desitgi acollir-se l'exempció de la prova.

-Declaració jurada de l'autenticitat dels documents presentats i que l'aspirant compleix tots i cadascun dels requisits de la base tercera.

-Comprovant pago de la taxa o certificació de la minusvalidesa per a reconeixement de l'exempció del mateix.

Cal incorporar en la sol·licitud un telèfon i correu electrònic de l'interessat.

En el cas que el sistema selectiu establert sigui el concurs-oposició, els mèrits que es valoraran en la fase de concurs, si escau i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, hauran de presentar-se mitjançant originals o fotocòpies. No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin fotocopiats, bastant la declaració jurada de l'interessat sobre l'autenticitat dels mateixos, així com de les dades que figuren en la instància, sense perjudici que, en qualsevol moment, el Tribunal Qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Andratx puguin requerir als aspirants que acreditin la veracitat de les circumstàncies i documents aportats i que hagin estat objecte de valoració, El terme de presentació és de 10 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex ajustat a la fase de concurs de les presents bases on es recullin ordenadament i valorats, els mèrits al·legats.

En cap cas es valoraran mèrits no acreditats documentalment en termini.

CINQUENA. Admissió dels aspirants.

Aquesta base es regirà pel que es disposa a les Bases Generals per a la selecció de funcionaris de carrera ( BOIB 108, 2 setembre de 2017)

SEXTA. Tribunal qualificador.

Aquesta base es regirà pel que es disposa a les Bases Generals per a la selecció de funcionaris de carrera ( BOIB 108, 2 setembre de 2017)

Categoria del tribunal segons article 30 del RD 462/2002 de 24 de maig : segona .

SEPTIMA. Inici i desenvolupament dels exercicis.

El procediment de selecció és el de concurs oposició.

El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs,

La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria amb la finalitat de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin a les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

7.1. Fase d'oposició: exercicis i qualificació

7.1.1. La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60 % del procés selectiu.

Primera prova: aptituds físiques: es regirà pel previst en l'article 145, 163 i de l'annex 3 del Reglament marco de coordinació de policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/2015 de 30 d'abril.

El resultat serà de "apte" o de "no apte"

Les persones en situació d'incapacitat temporal no poden participar de les proves d'aptitud física objecte d'aquesta convocatòria. És preceptiu l'informe mèdic previ recollit en l'annex 3 del Reglament per formar part de les proves.

Segona prova: Prova de coneixement tipus test amb una valoració total de 60 punts. De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases que han de superar-se independentment. La valoració de la prova en el cas de superació d'ambdues fases serà el resultat de la suma d'aquestes. Cada fase tindrà un valor del 50% de la puntuació total de la prova (30 punts).

La primera fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, de 60 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que s'assenyala en l'annex I. Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Cada pregunta que es respongui correctament es valorarà amb 0,500 punts. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

La prova es valorarà de 0 a 30 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 15 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà d'1 hora.

La segona fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, de 30 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que s'indica en l'annex II que versa sobre coneixement del terme municipal i les ordenances que es poden consultar al portal web del Ajuntament d'Andratx (www.andratx.cat) en l'apartat: el nostre ajuntament- normativa.

Es qualificarà de 0 a 30 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 1 punt; les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en les quals figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

La prova es valorarà de 0 a 30 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 15 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà d'1 hora.

Tercera prova : prova d'aptitud psicològica i de personalitat

De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policíac.

L'exercici consisteix a respondre una prova o proves d'aptitud, personalitat i actitud proposades per professionals de la psicologia que faran d'assessors del Tribunal Qualificador. El resultat d'aquesta prova és en termes d'apte o no apte.

Estan exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els últims tres anys han superat una prova igual en l'exigida en aquest apartat.

A aquests efectes es consideraran les superades en els últims tres anys realitzades per l'Escola Balear d'Administració Pública per accedir al Curs Bàsic de Capacitació per a la Policia Local, per a això s'haurà d'aportar certificació de la EBAP, i les realitzades en els últims tres anys per ajuntaments dins dels processos selectius de Policia Local que hagin convocat, les quals hauran d'acreditar-se mitjançant el corresponent certificat de l'Ajuntament.

Una vegada exposada la llista definitiva d'aprovats de la fase d'oposició, s'obrirà el termini per a la presentació de mèrits d'aquells aspirants que hagin superat la mateixa, com es recull a la base quarta.

FASE CONCURSO:

La fase de concurs serà posterior a la fase d'oposició i en cap supòsit servirà per superar la fase d'oposició.

1.-El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem de l'Annex III. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

2.-Els mèrits que al·leguin les persones aspirants s'hauran d'acreditar mitjançant la presentació fotocopies de la documentació següent i una declaració jurada que la còpia és coincident amb els originals:

a) Curs de capacitació: certificat en vigor del EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: fotocòpia del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, haurà d'acreditar-se l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts conforme a la normativa autonòmica vigent.

i) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, altres escoles d'administració pública i altres entitats, que siguin equivalents als nivells del Marc comú europeu.

f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats pel EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

3.-Els mèrits han d'acreditar-se amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

S'estableix un termini de tres dies hàbils des de la data de publicació dels resultats provisionals de la fase de concurs per presentar reclamacions respecte de la mateixa, i una vegada resoltes les al·legacions presentades es procedirà a publicar els resultats definitius.

OCTAVA. Qualificació definitiva, llista d'aprovats i presentació de documents.

La fase d'oposició tindrà un valor del 60% del total i la fase de concurs d'un 40%.

En cas d'empat, l'ordre de prelació s'establirà atenent als següents criteris: primer, millor puntuació en el segon exercici de l'oposició; segon, millor puntuació en el barems de mèrits. De persistir l'empat aquest se solucionarà per ordre alfabètic del primer cognom dels/les aspirants empatats, de conformitat amb la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública al fet que es refereix l'article 17 del Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat per Reial decret 364/1995, de 10 de març.

Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, se seguirà el procés determinat a la base desena i onzena de les bases generals.

El Tribunal elevarà a Batlia proposta de nomenament a favor d'aspirants que hagin obtingut millor puntuació i es publicarà còpia de l'acta en el tauler d'anuncis de la Casa Consistorial.

El Tribunal únicament podrà proposar, per al seu nomenament, un nombre d'aspirants igual al de llocs de treball convocats

DESENA. Període de pràctiques

Els aspirants proposats pel Tribunal una vegada hagin acreditat els requisits exigits a la base segona de la convocatòria seran nomenats funcionaris o funcionàries en pràctiques en la categoria de Policia Local durant un període d'un any, període durant el qual percebran les retribucions corresponents a aquesta categoria.

L'avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marco de coordinació de les policies locals de les Illes Balears

Un vegada el president del tribunal qualificador hagi obtingut l'informe final de valoració convocarà als membres del tribunal a l'efecte d'avaluar el resultat de les valoracions rebudes i elevarà a l'autoritat competent la llista definitiva dels aspirants declarats aptes i no aptes, la qual resoldrà i ordenarà la seva publicació.

Si algun aspirant és qualificat com "no apte" en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà al següent aspirant aprovat sense plaça per ordre de puntuació per ser nomenat funcionari en pràctiques.

Els aspirants que superin el període de pràctiques seran nomenats com a funcionaris de carrera, mentre que aquells aspirants que no superin el citat període perdran mitjançant resolució motivada de Batlia el dret al seu nomenament de funcionari de carrera.

La citada resolució, que esgota la via administrativa, podrà ser impugnada en els termes establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

ONZENA. Nomenament i presa de possessió.

Una vegada presentada la documentació prevista a la base anterior, la Batlessa nomenarà als aspirants proposats com a funcionaris de carrera, segons procés determinat a la base tretzena de les bases generals

En el cas que desenvolupessin activitats privades que requerissin del reconeixement de compatibilitat, haurà d'obtenir-se aquesta, sol·licitant-la en els deu primers dies del termini de presa de possessió o cessar en la realització de l'activitat privada abans d'iniciar l'exercici de funcions públiques.

DOTZENA. Borsa d'interins

La superació de la fase d'oposició donarà dret a romandre en una llista d'espera d'interins. Per a la gestió d'aquesta borsa s'estarà al determinat a la base quinzena de les bases generals i supletòriament pel recollit en l'article 13 de les bases generals dels processos per la seleccion de personal interí i laboral fix d'aquest Ajuntament (BOIB 75, 20 de juny )

TRETZENA . Normativa aplicable.

S'aplicaran a aquestes proves selectives, d'entre unes altres, el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; i altres disposicions legals vigents.

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos per al bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presents bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.

Les persones interessades podran impugnar la convocatòria, les bases d'aquesta, els actes administratius que efectuïn els òrgans de selecció per a la seva execució i els actes derivats del procés de selecció, en la forma i terminis establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú i la resta de normativa de Dret administratiu que pugui resultar aplicable.

CATORZENA. Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de març, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, s'informa que les dades de caràcter personal que s'obtinguin de les sol·licituds de participació dels aspirants seran incorporats i tractats de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.

Les dades obtingudes amb la sol·licitud de participació podran ser utilitzats, salvaguardant la identitat dels aspirants, per a l'elaboració d'estadístiques internes.

  

ANNEX I. Programa de temes generals

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

3. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. La potestat reglamentària de les administracions locals.

4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles a motor i seguretat vial. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat vial. Conceptes bàsics.

5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació de els vehicles.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

14. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marco de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

15. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de el habeas corpus.

17. L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Principals diligències.

18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat vial.

20. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Títol IV, dels municipis i resta d'entitats locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

  

ANNEX II contingut específic temari municipal

1º.- O.M. d'ocupació de via pública amb taules i cadires.

tema 1º.- Títol I. Principis generals.

               Títol II. Normes instal·lacions taules i cadires.

tema 2º.- Títol III. Normes instal·lació elements mobiliaris urbans en via pública.

tema 3º.- Títol IV. Règim sancionador.

                Disposicions finals.

  

2º.- O.M. de Circulació.

tema 4º.- Capítols de l'I al VI.

tema 5º.- Capítols VII al XI.

tema 6º.- Capítol XII. Infraccions i sancions.

               Disposicions finals.

  

3º.- O.M. de Neteja.

tema 7º.- Capítol I. Disposicions generals.

tema 8º.- Capítol II. Recollida de residus urbans.

               Capítol III Neteja en via pública.

               Capítol IV. Neteja via pública .Residus d'obres.

tema 9º.- Capítol V. Finques i estableciments.

               Capítol VI. Neteja i manteniment solars.

               Capítol VII. Neteja i tinença d'animals en la via pública.

               Capítol VIII. Sancionis

               Disposicions finals.

    

4º.- O.M. de Bona Convivència.

tema 10º.- Títol I. Disposicions Generals.

tema 11º.-  Títol II. Normes de conducta en espais públics.

tema 12º.- Títol III. Règim sancionador i altres mesures.

tema 13º.- Disposicions addicional, derogatòria i finals.

  

5º.- O.M. de Protecció d'animals en l'entorn humà.

tema 14º.- Títol I. Objecte.

                  Titulo II Àmbit d'aplicació.

tema 15º.- Títol III. De la tinença i circulació d'animals.

tema 16º.- Títol IV. Vacunacions i tractaments obligatoris.

                 Títol V. Dels serveis municipals.

tema 17º.- Títol VI. De la tinença d'animals potencialment perillosos.

                 Titulo VII. Infraccions i sancions.

  

6º.- O.M. Reguladora d'horaris i espectacles públics.

tema 18º.- Artº 1 al 8. Activitats, definicions, horaris i zones de protecció acústica.

tema 19.- Artº. 9 a l'11. Infraccions, sancions i reconeixement de responsabilitat.

  

7º.- Terme municipal.

 tema 20º.- Calles i llocs d'interès del municipi.

  

ANNEX III Barem de mèrits fase concurso

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent la puntuació màxima del qual en qualsevol cas serà de 40 punts:

1.- Valoració del curs de capacitació

Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient d'1,10 * fins a un màxim de 8* punts.

2.- Valoració dels serveis prestats

Es valoraran els serveis prestats i reconeguts en la policia del municipi on es convoquin les proves i en altres municipis de Illes Balears. La valoració per als serveis prestats en altres municipis no pot ser inferior a la meitat de la prevista per al municipi on es convoquin les proves.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a l'Ajuntament d'Andratx: (0,20 punts) punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en altres municipis de Illes Balears: (0,10 punts) punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.

3.- Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, ha d'acreditar-se l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

Solament es valoraran els estudis acadèmics oficials de nivell superior als quals s'exigeixen per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit del títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-ho o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepte els títols de postgrau , màster i doctor, els quals s'acumularan.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de (2,5 punts) d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

d) Per cada llicenciatura, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.

i) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c), obtindran 0,07 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

4.- Valoració dels coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

Es valoren els certificats expedits per la EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats, o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima d'1,50 punts , d'acord amb els següents criteris :

- Certificat C1 (abans nivell C) o equivalent: 1 punts

- Certificat C2 (abans D) o equivalent: 1,50 punts

- Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA (abans I): 0,50 punts

Ha de valorar-se únicament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües:

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes, les universitats, la EBAP, altres escoles d'administració pública o altres certificats del Marc Comú Europeu considerats equivalents, amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent: (proposat, a determinar per Ajuntament)

Nivells

Marc Comú Europeo

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació  contínua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu

Altres nivells

EBAP

Puntuació

A1

0,30

0,20

1r curso nivel inicial

0,10

A2

0,40

0,30

2º curso nivel inicial

0,20

B1

0,50

0,40

1r curso  nivel elemental

0,30

B1+

0,60

0,50

2º curso nivel elemental

0,40

B2

0,70

0,60

1r curso nivel medio

0,50

B2+

0,80

0,70

2º curso nivel medio

0,60

C1

0,90

0,80

1r curso nivel superior

0,70

C2

1

0,90

2º curso nivel superior

0,80

Altres certificats equivalents als nivells del Marc Comú Europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

5.- Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats d'activitats formatives i cursos impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per la EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Referent a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin el EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició en centres formatius oficials de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeixi, acreditats mitjançant un certificat en el qual constin el curs, les hores i les matèries que han d'impartir-se i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional.

5.1.1 Accions formatives relacionades.

Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix. En concret, solament es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,50 punts d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'haver impartit cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix: 0,0075 punts per hora.

Referent als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valorarà la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, excepte que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional

5.2.1 Accions formatives no relacionades. (proposat, a determinar ajuntament)

Es valorarà, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, solament es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de la EBAP. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 0,5 punts, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora»

SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al BOE, al tauler d’edictes i a la pàgina web de l’Ajuntament d’Andratx.»

  

Andratx, 11 de setembre de 2018

El regidor

Jaume Porsell Alemany