Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 9275
Departamet de Mobilitat. Secció de Transports. Modificació de les tarifes del servei de transport urbà de viatgers (taxi) per a l'exempció del suplement de cridada per emissora amb tarifa 2 i tarifa 1, a les persones amb dificultat per utilitzar el transport públic, classificades com a usuaris de cadires de rodes o afectades per determinada deficiència visual

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l’Ajuntament de 26 de juliol de 2018 ha adoptat el següent acord:

1.  Aprovar l'exempció del suplement de cridada per emissora amb tarifa 2 i tarifa 1 (1,05 €)  del  quadre de tarifes aplicables als serveis que presten els vehicles de transport urbà mitjançant autotaxi amb llicència municipal, any 2013 i successius, excloent-se els trajectes interurbans, quan es reuneixin les següents condicions:

• Que la persona usuària demandant del servei estigui inclosa en l'apartat A del barem per utilitzar transports col•lectius (usuari en cadira de rodes), segons l'actual redacció del Reial decret 1971/1999 sobre discapacitat. També són beneficiàries les persones que mostrin en el millor ull una agudesa visual igual o inferior al 0,1 amb correcció, o un camp visual reduït a 10 graus o menys,  dictaminada pels equips multiprofessionals de qualificació i reconeixement del grau de discapacitat d'acord amb el Reial decret 1056/2014.

•  L'exempció del suplement no és aplicable quan el viatge es realitzi amb acompanyant que sigui major d'edat i no pateixi cap discapacitat de les que justifiquen l'exempció.

• Exhibició per la persona usuària de document acreditatiu específic prèviament emès pel Centre Base d'Atenció a Persones amb Discapacitat.

2. Publicar aquest acord al BOIB.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat  quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 6 de setembre de 2018

El regidor de l’Àrea de Mobilitat .d. Decret de batlia núm. 13051, de 05/07/2017 (BOIB núm. 83, de 08/07/2017) Joan Ferrer Ripoll p.d. Decret de batlia núm. 10931, de 15/06/2015 (BOIB núm. 92, de 23/06/2015)