Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT LLUIS

Núm. 9220
Aprovació definitiva modificació Bases d'Execució del Pressupost de 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La batlessa de l’Ajuntament de Sant Lluís fa saber, de conformitat amb la legislació vigent en matèria d’hisendes locals, que contra l’acord d’aprovació inicial de l’expedient de modificació de la base 9ª, 28ª i 48ª de les Bases d’execució del Pressupost de 2018, adoptat pel Ple de l’Ajuntament en sessió de 26 de juliol de 2018, no s’ha presentat cap reclamació, per la qual cosa queda aprovat definitivament, transcrivint-se a continuació les esmentades bases 9ª, 28ª i 48ª:

“Base 9ª. Aplicacions de crèdit

De conformitat amb el que preveuen els articles 178 del TRLRHL i 39 del RD 500/1990, el reconeixement ferm de majors ingressos sobre els previstos en el Pressupost d’ingressos que es trobin afectats al crèdit que es pretén ampliar, generaran l’ampliació del crèdit de les aplicacions pressupostàries de despeses que es financen amb aquells recursos. Els crèdits afectats són:

 

CRÈDIT D’INGRÉS

APLICACIÓ DE DESPESES

31100

Taxa per serveis assistencials

2.2311.22799

Treballs realitzat per altres empreses

31101

Serveis assistencials SAD i MAD

2.2311.22799

Treballs realitzat per altres empreses

39800

Assegurances no vida

4.1532.22199

3. 165. 22199

Altres subministraments

Altres subministraments

39906

Estiu jove

1.337.22609

Estiu jove i peuades

39907

 

Tallers i activitats Molí de Baix

 

1.337.22619

1.337.22699

Programa d’hivern joventut

Programa d’hivern infància i família

34300

Preus públics – àrea esportiva

1.3421.22799

Gestió activitats esportives

 Procediment:

1) Incoació : A petició del centre o àrea gestor de la Corporació a través de memòria justificativa del reconeixement de majors drets respecte als que es preveu en el Pressupost d’ingressos.

2) Informe: la intervenció de l’ajuntament informarà prèviament l’expedient.

3) L’expedient s’aprovarà per Decret de l’Alcalde-President.

Base 28ª. Subvencions

Amb caràcter general, les subvencions que concedeixi l’Ajuntament en concepte d’ajut econòmic directe i gratuït, s’atorgaran conforme els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació. No obstant, s’aprovaran de forma directa les subvencions previstes nominativament en el pressupost de la corporació, aquelles que el seu atorgament o quantia vengui imposat per una norma de rang legal i amb caràcter excepcional, aquelles en que s’acreditin raons d’interès públic, social, econòmic o humanitari, u altres degudament justificades sense convocatòria pública.

Les subvencions i ajuts concedits es pagaran una vegada justificada la despesa realitzada, objecte de la subvenció. No obstant això, els actes administratius de concessió, convenis o convocatòries públiques podran regular els pagaments anticipats i/o abonaments a compte.

Les subvencions es justificaran mitjançant factures i demés documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic juridico-mercantil o amb eficàcia administrativa.

Les subvencions previstes nominativament en el pressupost, les quals es regiran pels Convenis que s’aprovin a l’efecte o mitjançant un acte administratiu dictat per l’òrgan competent per raó de la quantia, són les següents:

 

Org.

Pro.

Eco.

BENEFICIARI

OBJECTE

IMPORT

3

1531

48901

ASSOC.PROPIETARIS POBLAT DE PESCADORS

Millora poblat de pescadors

10.000,00

3

1721

48902

SOCIETAT ORNITOLÒGICA DE MENORCA

Anellament Illa de l’Aire

600,00

3

1721

48902

GRUP ORNITOLOGIC DE BALEARS

Activitats Centre de recuperació

1.000,00

2

2310

48906

COMUNIDAD DE REGANTES  CAMI DES MORUS

Pou dels Horts Socials

200,00

2

2310

48900

FONS MENORQUI DE COOPERACIÓ

Accions del FMC

50.000,00

2

2310

48901

CREU ROJA

Col·laboracions Creu Roja

66.500,00

2

2310

48902

FUNDACIÓ PER A PERSONES AMB DISCAPACITATS DE MENORCA

Activitats de la Fundació

4.875,00

2

2310

48904

CLUB DE JUBILATS

Activitats del Club de Jubilats

1.000,00

2

2310

48905

CARITAS

Activitats de Caritas

1.500,00

6

3230

48900

APIMA CEIP SANT LLUIS

Activitats APIMA

4.000,00

6

3230

48901

CEIP SANT LLUIS

Curs educació ambiental

2.750,00

6

3230

48902

CEIP SANT LLUIS

Sortida programa salut bucodental

250,00

6

3230

48903

CEIP SANT LLUIS

Conveni Equips informàtics

1.100,00

6

3231

48900

APIMA escola infantil

Activitats APIMA

3.500,00

6

3232

48903

APIMA CEIP SA GARRIGA

Activitats APIMA

4.000,00

6

3232

48900

CEIP SA GARRIGA

Curs educació ambiental

1.650,00

6

3232

48901

CEIP SA GARRIGA

Sortida programa salut bucodental

2.200,00

6

3232

48902

CEIP SA GARRIGA

Convein Equips informàtics

360,00

6

3340

48901

CCE activitats culturals i esportives

Activitats culturals i esportives

20.600,00

6

3340

48902

FUNDACIÓ ENCICLOPÈDIA DE MENORCA

Activitats de la Fundació

1.000,00

6

3340

48906

AGRUPACIÓ DEIXEM LO DOL

Activitats de l'Agrupació

1.500,00

6

3341

48900

APIMA EMEA

Activitats EMEA

3.500,00

6

3341

48901

CCE   EMEA

Conveni EMEA

9.300,00

7

338

48901

COLLA DE GEGANTS I CAPGROSSOS

Activitats de la Colla

2.500,00

1

341

48902

CCE Atletisme

Activitats atletisme

1.500,00

1

341

48901

CCE Basquet

Activitats bàsquet

3.000,00

1

341

48903

Basquet Menorca

Activitats Bàsquet

1.200,00

1

341

48904

CRICKET CLUB

Activitats del Club

2.000,00

1

341

48906

Club tennis taula

Activitats tennis taula

2.500,00

1

3420

48900

CCE camp de futbol

Activitats camp de futbol

13.200,00

7

924

48901

Aliança Mar Blava

Coordinació i activitats

1.000,00

6

3230

48904

CEIP Sant Lluís

Hort CEIP Sant Lluís

900,00

6

3232

48904

CEIP Sa Garriga

Hort CEIP Sa Garriga

900,00

1

3421

48901

CCE Sant Lluís

Activitats al Pavelló Esportiu

20.000,00

1

3421

48902

Club Tennis Taula

Activitats al Pavelló Esportiu

950,00

1

3421

48903

Club Esport Sant Lluís

Activitats al Pavelló Esportiu

350,00

L’article 56 del Reglament de la Llei general de subvencions permet la tramitació anticipada de l’expedient, sempre que l’execució de la despesa es realitzi en la mateixa anualitat en que es produeixi la concessió i que normalment existeixi crèdit adequat i suficient per a la cobertura pressupostària de la despesa de que es tracti o existeixi crèdit adient i suficient en el projecte de pressupost de l’exercici següent . En aquests casos, la quantia total màxima que figuri en la convocatòria tindrà caràcter estimat per la qual cosa s’haurà de fer constar expressament en la mateixa que la concessió de les subvencions queda condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió. En aquests casos, s’ha d’incorporar a l’expedient un certificat d’intervenció d’existència habitual de crèdit o un informe del regidor de l’àrea corresponent d’existència de crèdit adequat i suficient al projecte de pressupost de la corporació que estigui en fase d’elaboració o tramitació.

La interventora municipal i els serveis econòmics duran a terme el control financer sobre tota classe de subvencions atorgades per l'Ajuntament, tant si el seu atorgament s’ha fet a través de concurrència competitiva o per concessió directa. A tal efecte podran requerir, en qualsevol moment, tots els documents o actuacions administratives que consideri necessaris.

Aquest control tindrà principalment com a objecte comprovar el compliment per part dels beneficiaris de les seves obligacions en la gestió i aplicació de la subvenció i en l’adequat i correcte finançament de les activitats subvencionades.

Els beneficiaris i tercers relacionats amb l’objecte de la subvenció o de la seva justificació estaran obligats a prestar col·laboració i a facilitar la documentació que els sigui requerida pel personal que efectuï el control financer, el qual tindrà les següents facultats: lliure accés a la documentació objecte de comprovació; als locals de negoci i demés establiments o llocs on es desenvolupi l’activitat subvencionada; l’obtenció de factures, documents equivalents i qualsevol altre document relatiu a les operacions en que hagi indicis de la incorrecta obtenció o destí de la subvenció i el lliure accés a la informació de comptes bancaris relacionats amb les subvencions objecte de control.

Les facultats i deures del personal controlador així com el procediment per a l’exercici del control financer seran els previstos als arts. 47 a 50 de la Llei General de Subvencions, amb l’excepció que quan hi hagi disconformitat entre l’informe de la Intervenció i l’òrgan gestor se sotmetrà a consideració del Plenari municipal.

Per qualsevol altre assumpte s’estarà a allò que disposa l’Ordenança general reguladora de la concessió de Subvencions i la Llei general de Subvencions.

Base 48ª. Normes Especials de fiscalització

Estaran subjectes a fiscalització prèvia les fases d’autorització i disposició de despeses que correspongui a subministraments menors o despeses de caràcter periòdic i demés de tracte successiu, encara que s’hagi intervingut la despesa corresponent a l’acte o contracte inicial.

En matèria de despeses corrents en béns i serveis s’exercirà la fiscalització limitada, en els termes recollits a l’article 219.2 del TRLRHL, limitant-se a comprovarà els següents extrems:

  1.  L’existència de crèdit pressupostari i que el pressupost és l’adequat a la naturalesa de despesa u obligació que es proposi contraure.
  2. Que les obligacions o despeses es generen per òrgan competent.

  3. Aquells altres extrems que, per la seva transcendència en el procés de gestió, es determinin per plenari, a proposta del/la president/a.

No obstant, les obligacions o despeses referides seran objecte de fiscalització plena posterior en els termes de l’apartat 3er l’esmentat precepte.

La fiscalització plena prèvia dels drets i ingressos, en general, queda substituïda per la inherent presa de raó en comptabilitat.

L’exercici del control financer posterior dels esmentats drets i ingressos comprendrà la comprovació de:

- El compliment de la legalitat tant en els procediments de gestió que hagin donat lloc al reconeixement, liquidació, modificació o extinció de drets, com en la realització de qualsevol ingrés públic.

- Que el dret econòmic és reconegut i liquidat per l'òrgan competent i d'acord amb les normes en cada cas aplicables.

- Que l'import és el correcte, tenint en compte les possibles causes de la modificació d'aquest, com els ajornaments i fraccionaments dels deutes liquidats o els fets que puguin donar lloc a l'extinció del dret.

- Que els ingressos s'han realitzat en les caixes o comptes corrents de les entitats de dipòsit degudament autoritzades, dins dels terminis legalment establerts i per la quantia deguda.

- Que el pagador és el correcte, examinant, si escau, els supòsits de derivació de responsabilitat.

 Excepcions a la fiscalització prèvia limitada i control posterior:

a) Les devolucions d’ingressos indeguts

b) Les subvencions i transferències

c)  Els ingressos afectats a projectes de despesa:

- Els convenis

- Les operacions financeres

- L’alienació d'inversions reals

Aquesta verificació posterior es realitzarà sobre una mostra representativa dels actes, documents o expedients de contingut econòmic, origen del reconeixement o liquidació de dret.”

Contra l’aprovació definitiva es podrà interposar directament recurs contenciós-administratiu, en la forma i termini que estableixen les normes de dita jurisdicció, de conformitat amb el dispost a l’article 171.1 del Text refós de la Llei 39/88, de 28 de desembre i 23.1 del RD 500/90, de 20 d’abril.

 

Sant Lluís, (Data signatura electrònica: 11.09.18)

Batlessa de l’Ajuntament de Sant Lluís

 M. Montserrat Morlà Subirats