Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 9220
Aprovació definitiva modificació Bases d'Execució del Pressupost de 2018
La batlessa de l’Ajuntament de Sant Lluís fa saber, de conformitat amb la legislació vigent en matèria d’hisendes locals, que contra l’acord d’aprovació inicial de l’expedient de modificació de la base 9ª, 28ª i 48ª de les Bases d’execució del Pressupost de 2018, adoptat pel Ple de l’Ajuntament en sessió de 26 de juliol de 2018, no s’ha presentat cap reclamació, per la qual cosa queda aprovat definitivament, transcrivint-se a continuació les esmentades bases 9ª, 28ª i 48ª:
“Base 9ª. Aplicacions de crèdit
De conformitat amb el que preveuen els articles 178 del TRLRHL i 39 del RD 500/1990, el reconeixement ferm de majors ingressos sobre els previstos en el Pressupost d’ingressos que es trobin afectats al crèdit que es pretén ampliar, generaran l’ampliació del crèdit de les aplicacions pressupostàries de despeses que es financen amb aquells recursos. Els crèdits afectats són:
CRÈDIT D’INGRÉS |
APLICACIÓ DE DESPESES |
||
31100 |
Taxa per serveis assistencials |
2.2311.22799 |
Treballs realitzat per altres empreses |
31101 |
Serveis assistencials SAD i MAD |
2.2311.22799 |
Treballs realitzat per altres empreses |
39800 |
Assegurances no vida |
4.1532.22199 3. 165. 22199 |
Altres subministraments Altres subministraments |
39906 |
Estiu jove |
1.337.22609 |
Estiu jove i peuades |
39907
|
Tallers i activitats Molí de Baix
|
1.337.22619 1.337.22699 |
Programa d’hivern joventut Programa d’hivern infància i família |
34300 |
Preus públics – àrea esportiva |
1.3421.22799 |
Gestió activitats esportives |
Procediment:
1) Incoació : A petició del centre o àrea gestor de la Corporació a través de memòria justificativa del reconeixement de majors drets respecte als que es preveu en el Pressupost d’ingressos.
2) Informe: la intervenció de l’ajuntament informarà prèviament l’expedient.
3) L’expedient s’aprovarà per Decret de l’Alcalde-President.
Base 28ª. Subvencions
Amb caràcter general, les subvencions que concedeixi l’Ajuntament en concepte d’ajut econòmic directe i gratuït, s’atorgaran conforme els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació. No obstant, s’aprovaran de forma directa les subvencions previstes nominativament en el pressupost de la corporació, aquelles que el seu atorgament o quantia vengui imposat per una norma de rang legal i amb caràcter excepcional, aquelles en que s’acreditin raons d’interès públic, social, econòmic o humanitari, u altres degudament justificades sense convocatòria pública.
Les subvencions i ajuts concedits es pagaran una vegada justificada la despesa realitzada, objecte de la subvenció. No obstant això, els actes administratius de concessió, convenis o convocatòries públiques podran regular els pagaments anticipats i/o abonaments a compte.
Les subvencions es justificaran mitjançant factures i demés documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic juridico-mercantil o amb eficàcia administrativa.
Les subvencions previstes nominativament en el pressupost, les quals es regiran pels Convenis que s’aprovin a l’efecte o mitjançant un acte administratiu dictat per l’òrgan competent per raó de la quantia, són les següents:
Org. |
Pro. |
Eco. |
BENEFICIARI |
OBJECTE |
IMPORT |
---|---|---|---|---|---|
3 |
1531 |
48901 |
ASSOC.PROPIETARIS POBLAT DE PESCADORS |
Millora poblat de pescadors |
10.000,00 |
3 |
1721 |
48902 |
SOCIETAT ORNITOLÒGICA DE MENORCA |
Anellament Illa de l’Aire |
600,00 |
3 |
1721 |
48902 |
GRUP ORNITOLOGIC DE BALEARS |
Activitats Centre de recuperació |
1.000,00 |
2 |
2310 |
48906 |
COMUNIDAD DE REGANTES CAMI DES MORUS |
Pou dels Horts Socials |
200,00 |
2 |
2310 |
48900 |
FONS MENORQUI DE COOPERACIÓ |
Accions del FMC |
50.000,00 |
2 |
2310 |
48901 |
CREU ROJA |
Col·laboracions Creu Roja |
66.500,00 |
2 |
2310 |
48902 |
FUNDACIÓ PER A PERSONES AMB DISCAPACITATS DE MENORCA |
Activitats de la Fundació |
4.875,00 |
2 |
2310 |
48904 |
CLUB DE JUBILATS |
Activitats del Club de Jubilats |
1.000,00 |
2 |
2310 |
48905 |
CARITAS |
Activitats de Caritas |
1.500,00 |
6 |
3230 |
48900 |
APIMA CEIP SANT LLUIS |
Activitats APIMA |
4.000,00 |
6 |
3230 |
48901 |
CEIP SANT LLUIS |
Curs educació ambiental |
2.750,00 |
6 |
3230 |
48902 |
CEIP SANT LLUIS |
Sortida programa salut bucodental |
250,00 |
6 |
3230 |
48903 |
CEIP SANT LLUIS |
Conveni Equips informàtics |
1.100,00 |
6 |
3231 |
48900 |
APIMA escola infantil |
Activitats APIMA |
3.500,00 |
6 |
3232 |
48903 |
APIMA CEIP SA GARRIGA |
Activitats APIMA |
4.000,00 |
6 |
3232 |
48900 |
CEIP SA GARRIGA |
Curs educació ambiental |
1.650,00 |
6 |
3232 |
48901 |
CEIP SA GARRIGA |
Sortida programa salut bucodental |
2.200,00 |
6 |
3232 |
48902 |
CEIP SA GARRIGA |
Convein Equips informàtics |
360,00 |
6 |
3340 |
48901 |
CCE activitats culturals i esportives |
Activitats culturals i esportives |
20.600,00 |
6 |
3340 |
48902 |
FUNDACIÓ ENCICLOPÈDIA DE MENORCA |
Activitats de la Fundació |
1.000,00 |
6 |
3340 |
48906 |
AGRUPACIÓ DEIXEM LO DOL |
Activitats de l'Agrupació |
1.500,00 |
6 |
3341 |
48900 |
APIMA EMEA |
Activitats EMEA |
3.500,00 |
6 |
3341 |
48901 |
CCE EMEA |
Conveni EMEA |
9.300,00 |
7 |
338 |
48901 |
COLLA DE GEGANTS I CAPGROSSOS |
Activitats de la Colla |
2.500,00 |
1 |
341 |
48902 |
CCE Atletisme |
Activitats atletisme |
1.500,00 |
1 |
341 |
48901 |
CCE Basquet |
Activitats bàsquet |
3.000,00 |
1 |
341 |
48903 |
Basquet Menorca |
Activitats Bàsquet |
1.200,00 |
1 |
341 |
48904 |
CRICKET CLUB |
Activitats del Club |
2.000,00 |
1 |
341 |
48906 |
Club tennis taula |
Activitats tennis taula |
2.500,00 |
1 |
3420 |
48900 |
CCE camp de futbol |
Activitats camp de futbol |
13.200,00 |
7 |
924 |
48901 |
Aliança Mar Blava |
Coordinació i activitats |
1.000,00 |
6 |
3230 |
48904 |
CEIP Sant Lluís |
Hort CEIP Sant Lluís |
900,00 |
6 |
3232 |
48904 |
CEIP Sa Garriga |
Hort CEIP Sa Garriga |
900,00 |
1 |
3421 |
48901 |
CCE Sant Lluís |
Activitats al Pavelló Esportiu |
20.000,00 |
1 |
3421 |
48902 |
Club Tennis Taula |
Activitats al Pavelló Esportiu |
950,00 |
1 |
3421 |
48903 |
Club Esport Sant Lluís |
Activitats al Pavelló Esportiu |
350,00 |
L’article 56 del Reglament de la Llei general de subvencions permet la tramitació anticipada de l’expedient, sempre que l’execució de la despesa es realitzi en la mateixa anualitat en que es produeixi la concessió i que normalment existeixi crèdit adequat i suficient per a la cobertura pressupostària de la despesa de que es tracti o existeixi crèdit adient i suficient en el projecte de pressupost de l’exercici següent . En aquests casos, la quantia total màxima que figuri en la convocatòria tindrà caràcter estimat per la qual cosa s’haurà de fer constar expressament en la mateixa que la concessió de les subvencions queda condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió. En aquests casos, s’ha d’incorporar a l’expedient un certificat d’intervenció d’existència habitual de crèdit o un informe del regidor de l’àrea corresponent d’existència de crèdit adequat i suficient al projecte de pressupost de la corporació que estigui en fase d’elaboració o tramitació.
La interventora municipal i els serveis econòmics duran a terme el control financer sobre tota classe de subvencions atorgades per l'Ajuntament, tant si el seu atorgament s’ha fet a través de concurrència competitiva o per concessió directa. A tal efecte podran requerir, en qualsevol moment, tots els documents o actuacions administratives que consideri necessaris.
Aquest control tindrà principalment com a objecte comprovar el compliment per part dels beneficiaris de les seves obligacions en la gestió i aplicació de la subvenció i en l’adequat i correcte finançament de les activitats subvencionades.
Els beneficiaris i tercers relacionats amb l’objecte de la subvenció o de la seva justificació estaran obligats a prestar col·laboració i a facilitar la documentació que els sigui requerida pel personal que efectuï el control financer, el qual tindrà les següents facultats: lliure accés a la documentació objecte de comprovació; als locals de negoci i demés establiments o llocs on es desenvolupi l’activitat subvencionada; l’obtenció de factures, documents equivalents i qualsevol altre document relatiu a les operacions en que hagi indicis de la incorrecta obtenció o destí de la subvenció i el lliure accés a la informació de comptes bancaris relacionats amb les subvencions objecte de control.
Les facultats i deures del personal controlador així com el procediment per a l’exercici del control financer seran els previstos als arts. 47 a 50 de la Llei General de Subvencions, amb l’excepció que quan hi hagi disconformitat entre l’informe de la Intervenció i l’òrgan gestor se sotmetrà a consideració del Plenari municipal.
Per qualsevol altre assumpte s’estarà a allò que disposa l’Ordenança general reguladora de la concessió de Subvencions i la Llei general de Subvencions.
Base 48ª. Normes Especials de fiscalització
Estaran subjectes a fiscalització prèvia les fases d’autorització i disposició de despeses que correspongui a subministraments menors o despeses de caràcter periòdic i demés de tracte successiu, encara que s’hagi intervingut la despesa corresponent a l’acte o contracte inicial.
En matèria de despeses corrents en béns i serveis s’exercirà la fiscalització limitada, en els termes recollits a l’article 219.2 del TRLRHL, limitant-se a comprovarà els següents extrems:
Que les obligacions o despeses es generen per òrgan competent.
Aquells altres extrems que, per la seva transcendència en el procés de gestió, es determinin per plenari, a proposta del/la president/a.
No obstant, les obligacions o despeses referides seran objecte de fiscalització plena posterior en els termes de l’apartat 3er l’esmentat precepte.
La fiscalització plena prèvia dels drets i ingressos, en general, queda substituïda per la inherent presa de raó en comptabilitat.
L’exercici del control financer posterior dels esmentats drets i ingressos comprendrà la comprovació de:
- El compliment de la legalitat tant en els procediments de gestió que hagin donat lloc al reconeixement, liquidació, modificació o extinció de drets, com en la realització de qualsevol ingrés públic.
- Que el dret econòmic és reconegut i liquidat per l'òrgan competent i d'acord amb les normes en cada cas aplicables.
- Que l'import és el correcte, tenint en compte les possibles causes de la modificació d'aquest, com els ajornaments i fraccionaments dels deutes liquidats o els fets que puguin donar lloc a l'extinció del dret.
- Que els ingressos s'han realitzat en les caixes o comptes corrents de les entitats de dipòsit degudament autoritzades, dins dels terminis legalment establerts i per la quantia deguda.
- Que el pagador és el correcte, examinant, si escau, els supòsits de derivació de responsabilitat.
Excepcions a la fiscalització prèvia limitada i control posterior:
a) Les devolucions d’ingressos indeguts
b) Les subvencions i transferències
c) Els ingressos afectats a projectes de despesa:
- Els convenis
- Les operacions financeres
- L’alienació d'inversions reals
Aquesta verificació posterior es realitzarà sobre una mostra representativa dels actes, documents o expedients de contingut econòmic, origen del reconeixement o liquidació de dret.”
Contra l’aprovació definitiva es podrà interposar directament recurs contenciós-administratiu, en la forma i termini que estableixen les normes de dita jurisdicció, de conformitat amb el dispost a l’article 171.1 del Text refós de la Llei 39/88, de 28 de desembre i 23.1 del RD 500/90, de 20 d’abril.
Sant Lluís, (Data signatura electrònica: 11.09.18)
Batlessa de l’Ajuntament de Sant Lluís
M. Montserrat Morlà Subirats