Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 9178
Bases de la convocatòria per cobrir amb caràcter temporal el lloc de feina de cap de Recursos Humans de l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primera. Objecte de la convocatòria

L’objecte d’aquesta convocatòria és seleccionar una persona per cobrir de forma temporal el lloc de feina de cap de Recursos Humans de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears (en endavant EPRTVIB) per interinitat. La persona seleccionada s’ocuparà de l’administració i gestió del personal de l’EPRTVIB, el compliment de la normativa laboral, sindical i de prevenció de riscos laborals, la direcció dels processos de selecció, gestió de borses de feina i contractació laboral, l’assessorament en matèria de recursos humans a altres departaments de l’EPRTVIB respecte a serveis contractats de forma externa, la representació de l’EPRTVIB davant l’autoritat laboral, la gestió dels plans de formació, entre d’altres tasques pròpies del lloc.

Jornada laboral: completa

Retribució anual bruta: segons RLT vigent.

El procediment de selecció s’efectuarà mitjançant una valoració de mèrits i una entrevista personal.

Segona. Requisits dels aspirants

Per participar en aquesta convocatòria els aspirants han de reunir, en el termini d’inscripció, els següents requisits:

1. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d’acord amb l’article 57 de Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, permetin l’accés a l’ocupació pública com a personal laboral.

2. Haver complit els divuit anys i no superar l’edat de jubilació ordinària establerta legalment.

3. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració Pública, ni inhabilitat de manera absoluta o especial per a ocupacions en el sector públic.

4. No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’acompliment de les funcions corresponents.

5. Tenir un títol universitari de grau, llicenciatura o diplomatura (en el cas de titulacions obtingudes a l’estranger, s’haurà de tenir la credencial que n’acrediti l’homologació) i cinc anys d’experiència en les funcions del lloc.

6. Tenir el certificat de coneixements de llengua catalana, reconegut com a equivalent o homologat per la Direcció General de Política Lingüística o l’Escola Balear de l’Administració Pública, corresponent al nivell B2.

7. No incórrer en alguna de les causes d’incompatibilitat establertes per la legislació vigent.

Tercera. Comissió de Selecció

1. La Comissió de Selecció ha d’estar integrada per un president, un secretari i tres vocals.

La Presidenta serà la Sra. Margalida Cardona Cardona, en la seva condició de gerent de l’EPRTVIB

La Vocal 1 serà la Sra. Antonia Cañellas Taberner, en la seva condició de cap de l’Assessoria Jurídica de l’EPRTVIB

El Vocal 2 serà el Sr. Roger Blascos Gual, designat per la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears

El Vocal 3 serà el Sr. Joan Mut Orfila, designat pel Comitè d’Empresa de l’EPRTVIB, d’entre els seus membres.

La Secretària serà la Sra. Francisca Perelló Sastre en la seva condició de directora de Gestió de l’EPRTVIB

2. La Comissió no pot actuar sense l’assistència de la majoria dels seus membres. En qualsevol cas, hi ha de ser present la presidenta o la secretaria.

3. La Comissió de Selecció pot ser assistida per tants assessors externs com es consideri necessari per a una millor avaluació.

4. La Comissió de Selecció queda autoritzada a resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que aquestes Bases no preveuen.

5. La Comissió de Selecció podrà dirigir-se als aspirants a través dels comptes de correu electrònic facilitats a la sol·licitud per resoldre les seves al·legacions, reclamacions o peticions, i l’aspirant serà el responsable que les dades facilitades siguin correctes.

Quarta. Presentació de sol·licituds

Per prendre part en aquesta convocatòria, la persona sol·licitant ha de presentar la següent documentació:

1. Sol·licitud d’admissió (ANNEX I).

La sol·licitud ha de formalitzar-se segons el model que figura a l’annex I d’aquestes bases, que estarà disponible al departament de Recursos Humans i a la pàgina web de l’Ens.

La sol·licitud ha de presentar-se a l’EPRTVIB, carrer Madalena nº 21 de Santa Ponça (Calvià), en horari de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres (o en les altres formes de presentació d’escrits adreçats a òrgans administratius que preveu l’art. 16.4 de la Llei 38/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques), en el termini de 10 dies hàbils comptats des de l’endemà de la publicació de les Bases al BOIB.

En el supòsit que la sol·licitud no es presenti de forma presencial al departament de Recursos Humans de l’EPRTVIB, sinó en les altres formes de presentació d’escrits que preveu l’art. 16.4 de la LPACAP, haurà d’enviar-se una comunicació via fax (971139331) o mail (rrhh@ib3tv.com) abans de les 14.00 hores del darrer dia del termini, anunciant la presentació de la sol·licitud. Sense la concurrència d’aquesta comunicació prèvia via mail o fax, no serà admesa la sol·licitud si és rebuda per l’Ens amb posterioritat a la data i hora de la finalització del termini.

2. Documentació a presentar amb la sol·licitud (s’aportarà original i còpia per compulsar o fotocòpia compulsada de la documentació a presentar):

a. Currículum actualitzat.

b. DNI, NIE o passaport , en vigor.

c. Titulació exigida a la base segona, punt 5, com també dels mèrits a què es refereix la base cinquena de la convocatòria.

d. Per acreditar l’experiència en les funcions del lloc exigida a la base segona, punt 5, com també els mèrits a què es refereix la base cinquena de la convocatòria, s’aportarà:

- índex-resum de l’experiència acreditada amb el còmput temporal total a cada empresa

- certificat de la vida laboral

- contractes i les seves pròrrogues, certificats d’empresa signats i segellats de prestació de serveis amb indicació de les funcions, o qualsevol document que acrediti fefaentment l’experiència i la durada en el lloc de feina.

e. Certificat de coneixements de llengua catalana, exigida a la base segona, punt 6, així com els mèrits a què es refereix la base cinquena de la convocatòria emès per la Direcció General de política lingüística, l’EBAP o una altra entitat homologada.

f. Declaració responsable de no incórrer en alguna de les causes d’incompatibilitat establertes per la legislació vigent

g. Qualsevol altra documentació que el/la candidat/a consideri rellevant per a l'adequada valoració de la seva candidatura.

Els documents abans esmentats seran imprescindibles per participar en la convocatòria, i no seran objecte de valoració aquells mèrits al·legats que no es detallin en la sol·licitud i no s'acreditin documentalment.

3. No s'admetran aquelles sol·licituds que no portin el segell del departament de RRHH o que no compleixin els requisits, o que complint-los no arribessin dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds.

4. Els/les aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud, i serà responsabilitat exclusiva de l'aspirant tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

5. Els errors de fet, materials o aritmètics, que es poguessin advertir a la sol·licitud, podran esmenar-se en qualsevol moment d'ofici o a petició de l'interessat.

6. Quan s'al·leguin equivalències o homologacions de títols obtinguts o estudis cursats, aquestes circumstàncies hauran d’acreditar-se documentalment. En un altre cas no seran tingudes en compte.

7. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació, la Comissió de Selecció dictarà una resolució que aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses, amb la causa d’exclusió. Els/les aspirants disposaran de 3 dies hàbils per a fer reclamacions o al·legacions davant la Comissió de selecció, amb l’advertència que si no es presenta cap al·legació en el termini de 3 dies hàbils, s’arxivarà la sol·licitud sense més tràmit i no s’analitzarà la resta de documentació. Les reclamacions que es presentin seran resoltes a la resolució que aprovi la llista definitiva de persones admeses i excloses. Amb la publicació d’aquesta llista definitiva, es convocarà per dur a terme les entrevistes personals amb una antelació mínima de 3 dies hàbils. Les persones que no es presentin a l’entrevista personal quedaran excloses del procés.

8. Les llistes provisionals i definitives es publicaran a la pàgina web de l’EPRTVIB (apartat Corporatiu - Tauler d'anuncis). Amb la publicació de les esmentades resolucions a la pàgina web de l’Ens, es consideraran efectuades a tots els efectes les corresponents notificacions als interessats.

9. Per assegurar la confidencialitat dels/les aspirants, en el moment de formalitzar la sol·licitud se’ls entregarà un codi que serà el que utilitzaran durant el procés per a la publicació de les llistes.

Cinquena. Procés de selecció

Les Bases de la convocatòria es publicaran a la pàgina web de l’EPRTVIB (apartat Corporatiu - Tauler d'anuncis) i en el BOIB.

La selecció dels aspirants s’efectua mitjançant:

A. Valoració de mèrits:

1. Experiència professional (màxim 50 punts):

Per haver treballat en tasques pròpies del lloc de feina que es convoca (més enllà dels 5 anys d’experiència en les funcions del lloc, exigits a la base segona d’aquesta convocatòria), s’atorgarà la puntuació següent:

a. Per serveis prestats en administracions/entitats del sector públic de més de 50 treballadors: 1 punt per cada mes acreditat.

b. Per serveis prestats en administracions/entitats del sector públic de 50 ó menys treballadors: 0,50 punts per cada mes acreditat.

c. Per serveis prestats en empreses del sector privat de més de 50 treballadors: 0,25 punts per cada mes acreditat.

2. Titulació ( màxim 40 punts):

Per disposar de titulació superior a l’exigida a la base segona d’aquesta convocatòria. El barem de titulació és el següent:

a. Titulació universitària de postgrau en dret laboral o recursos humans (màx. 22 punts): la valoració es farà atorgant 1 punt cada 20 hores, amb un màxim de 22 punts.

b. Altres cursos oficials directament relacionats amb el lloc de feina (màx. 10 punts): la valoració es farà atorgant 0,5 punts cada 20 hores; si algun certificat o diploma no especifica les hores de durada es computarà amb un màxim de 4 hores.

c. Coneixement de llengua catalana (màxim 8 punts):

 - Certificat C1 o equivalents: 6 punts

 - Certificat C2 o equivalents: 7 punts

 - Certificat LA (llenguatge administratiu): +1 punt

B. Entrevista personal (màxim 10 punts):

Aquesta entrevista estarà relacionada amb els aspectes, continguts i funcions del lloc de feina que es convoca.

Els/les candidats/es seran convocats a través de la web d’IB3 i a través de l’adreça de correu electrònic facilitada amb un mínim de 3 dies hàbils d’antelació. Les persones que no compareguin el dia i hora que s'assenyali per a l'entrevista quedaran excloses automàticament del procés.

Sisena. Qualificació final del procés de selecció

La qualificació final vindrà determinada per la suma dels resultats obtinguts en el barem de mèrits i en l'entrevista.

La puntuació ordenada de major a menor, determinarà el número d'ordre obtingut pels aspirants en el procés de selecció.

En cas d'empat a les puntuacions finals entre els/les candidats/es, s’establiran els següents criteris de valoració per efectuar el desempat:

1. major puntuació en l'entrevista personal

2. major puntuació en experiència laboral

Si finalment persisteix l’empat, se durà a terme un sorteig.

El nombre de candidats/es proposats per ocupar les places no podrà ser superior al nombre de places convocades.

El tribunal podrà declarar desert el procés si cap de les persones aspirants obtingués una puntuació global igual o superior a 50 punts.

Setena. Proposta de la Comissió de Selecció

Finalitzat el procés selectiu, la Comissió de Selecció ha de publicar a la pàgina web de l’Ens (apartat Corporatiu - Tauler d'anuncis) el llistat de la puntuació total dels aspirants, ordenada de major a menor, que determinarà el número d'ordre de cada candidat obtingut en el procés de selecció.

Els candidats disposen de 3 dies hàbils per presentar al·legacions.

Posteriorment, la Comissió elevarà a la Direcció General de l’EPRTVIB la proposta de contractació a favor de la persona seleccionada, per haver obtingut la major puntuació. La llista definitiva es publicarà a la web de l’Ens tancant-se en aquest moment el procés de selecció.

Davant la renúncia del/a candidat/a seleccionat/da (bé de manera expressa mitjançant l'oportuna comunicació, bé de manera tàcita per no presentar-se a la formalització del contracte en la data acordada, o si per qualsevol circumstància no pot incorporar-se en la data prevista), serà donat/da de baixa, sense conservar drets de cap classe. La conseqüència de la renúncia habilita a nomenar el següent candidat/a de la llista segons l'ordre de puntuació o deixar desert el procés si no existís cap candidat que l’hagués superat.

Vuitena. Protecció de dades

De conformitat amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, s'informa a les persones candidates que es presentin a aquest procés selectiu que les dades que facilitin seran utilitzats exclusivament per a aquest propòsit a l’EPRTVIB. Aquestes dades no podran ser cedides a tercers i seran protegides per garantir-ne la intimitat.

D'aquesta manera, s'entén que les persones candidates, al moment en què sol·licitin ser inclosos en aquest procés selectiu, presten el seu consentiment exprés per a aquesta finalitat.

Novena. Règim de recursos

L’ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d’aquestes bases, d’acord amb la Llei 36/2011, de 10 d’octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s’hi pugui interposar recurs en via administrativa ni reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que s’hi pugui presentar una reclamació davant l’òrgan que dicta aquestes bases.

 

Santa Ponça, a 4 de setembre de 2018

El Director general de l’EPRTVIB

Andreu Manresa i Monserrat

Documents adjunts