Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 9167
Bases específiques que regiran la convocatòria de tres places de Policia Local de l'Ajuntament d'Esporles mitjançant el procediment extraordinari del decret llei 1/2017, de 13 de gener de 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret de Batlia 626 de dia 7 de setembre de 2018 es varen aprovar les següents:

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA DE TRES PLACES DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D’ESPORLES MITJANÇANT EL PROCEDIMENT EXTRAORDINARI DEL DECRET LLEI 1/2017, DE 13 DE GENER 2017.

Primera.- Objecte, procediment de selecció i normativa

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la convocatòria de tres places d'agent de la Policia Local, pel sistema d'accés de torn lliure, de l'Ajuntament d'Esporles, dotada en els pressupostos i ocupada per personal funcionari interí, corresponent a l'Oferta Pública d'Ocupació de l'any 2018. Procediment de caràcter extraordinari d'accés a la plantilla de la policia local de l'Ajuntament mitjançant el sistema de selecció de concurs-oposició.

2.-Aquesta plaça pertany a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup C1.

3.- S'aplicarà a aquestes proves selectives la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, que estableix els criteris de revalidació i actualització dels diplomes dels cursos d'aptitud dels policies locals de les Illes Balears; el Decret 28/2015, de 30 d'abril, reglament de les policies locals de les Illes Balears; i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establint prevalença d'aplicació el Decret Llei 1/2007, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segona.- Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola.

b) Tenir 18 anys complerts.

c) Estar en possessió del certificat en vigor expedit per l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia.

d) Estar en possessió del títol de Batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Formació Professional, o d'una universitat espanyola.

La titulació s'ha d'acreditar mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència de títols.

e) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, d'acord amb el quadre d'exclusions que es determinen a l'annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, reglament dels policies locals de les Illes Balears.

f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

g No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

i) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A2 i B.

j) Compromís de portar armes de foc i, si cal, a utilitzar-les (es presentarà mitjançant declaració jurada).

k) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 mitjançant certificat emès per l'Escola Balear d'Administració Pública, o expedit o homologat per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

i) Original del justificant d'haver abonat amb caràcter previ, en concepte de taxa per optar a proves de selecció de personal, la quantitat de 6,00 euros. Aquesta quantitat pot ser abonada ingressant-se en la caixa de la Corporació (Plaça de l'Ajuntament, núm.1) de dilluns a divendres, de 08:00 hores a 14:00 hores, indicant el DNI i el concepte. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix en cap cas el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma que preveu aquesta base.

Amb anterioritat al nomenament com a personal funcionari en pràctiques, la persona interessada ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap càrrec o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d'exercir activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Si, en qualsevol moment del procés selectiu, el tribunal tingués coneixement que algun aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en la present convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió a la batlia i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.

Tercera.- Protecció de dades personals

De conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa a les persones aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del que és responsable l'Ajuntament d'Esporles, i que té per finalitat, entre d’altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria .

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB, tauler d'edictes de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució (www.esporles.cat) d'acord amb el que disposen les bases d’aquesta convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

L'òrgan administratiu davant del qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és l'Oficina d'Atenció al Públic de l'Ajuntament d'Esporles, situada a Plaça de l'Ajuntament, núm. 1

Quarta.-Sol·licitud i documentació

1.-Les sol·licituds per participar en les proves de selecció es dirigiran a la Sra. Batlessa de l'Ajuntament i s'han d'ajustar al model de sol·licitud (annex IV), es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament, o en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 15 dies hàbils, comptats a partir del dia següent al de la data de publicació d'aquesta convocatòria al BOE. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s'arxivaran.

Si l'últim dia de presentació és en diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al dia següent hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i la pàgina web de l'Ajuntament.

El model de sol·licituds estarà a disposició de les persones interessades, en el Registre General d'aquest Ajuntament, i a la pàgina web, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

2.-La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.

3.-Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud, correctament emplenada, original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'indica a continuació:

a) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.

El fet de constar a la llista d'admesos no implica el reconeixement als interessats que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen en la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

b) Fotocòpia compulsada del Document Nacional d'Identitat en vigor, o el resguard de la sol·licitud de renovació.

c) Fotocòpia compulsada del certificat expedit per l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia o per l'òrgan competent i en plena validesa.

d) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

e) Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció A2 i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

f) Relació dels mèrits aportats (segons model annex V), en el qual es recullin ordenadament els mèrits al·legats, estructurada segons els blocs en què es divideix el barem de mèrits recollit en l'Annex I d'aquestes bases.

g) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats en la forma establerta a la base vuitena d'aquesta convocatòria. El Tribunal no valorarà els mèrits que no s'acreditin juntament amb la instància de sol·licitud de participació en el procés selectiu.

h) En la sol·licitud haurà de constar un correu electrònic i telèfons (fix i mòbil) a efectes de comunicació amb l'Ajuntament.

i) Fotocòpia compulsada del certificat en període de validesa, d'haver superat les proves físiques convocades de forma periòdica per l'EBAP, en aquells casos en què es posseeixi i es vulgui quedar exempt de realitzar les proves d'aptitud física en el procés selectiu.

j) Fotocòpia compulsada de la documentació requerida a la base setena, secció 3a, en aquells casos en què la persona aspirant vulgui acollir-se a l'exempció de la prova.

Queda exempta de presentació la documentació que ja estigui en poder de l'Ajuntament d'Esporles, d'acord la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per la qual cosa ha de constar aquest fet de forma expressa en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè la documentació al·legada pugui ser localitzada.

k) Justificant bancari en el compte (IBAN ES38 2100 0785 2202 0000 3150), d'abonament de les taxes de drets d'examen que s'estableixen en 6,00 €.

Cinquena.- Admissió de les persones aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, es publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament la resolució per la qual s'aprovarà la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses. Com a identitat s'indicarà el nombre de document nacional d'identitat de l'aspirant.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment. Un cop finalitzat el termini i esmenades, si escau, les sol·licituds, la batlia dictarà resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, aprovant la llista definitiva de persones admeses i excloses, que serà publicada al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

Sisena.- Procés de selecció

El procés de selecció és el de concurs oposició.

Constarà d'una fase d'oposició lliure, una de concurs, en què únicament participaran les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició, i una altra consistent en un període de pràctiques d'un any, d'acord amb el que preveu la Llei 4/2013 , de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i el Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears , i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

L'ordre d'actuació de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms.

D'acord a com s'estableix a la base vuitena, els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud de participació els documents acreditatius dels mèrits a valorar. Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.

La data límit per a l'al·legació dels mèrits i la presentació dels documents relatius als mateixos, serà la de finalització del termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria.

La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

Setena.- Fase d'oposició

La fase d'oposició consta de tres proves de caràcter obligatori i eliminatori. S'ha de superar la prova anterior per poder passar a la següent. En tot el que no es reguli en aquestes bases o per normativa d'aplicació, les proves es duran a terme a raó del sistema que lliurement estableixi el tribunal.

Si les proves es realitzen en dies diferents, els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, amb un interval mínim de 48 hores d'antelació al començament de la prova.

1a) Prova d'aptitud física que es qualificarà com a apte o no apte, que té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en la superació de les proves físiques que figuren a l'annex II per a totes les categories.

Per poder efectuar aquesta prova, les persones aspirants hauran de lliurar al tribunal qualificador, el mateix dia de la prova i abans de l'hora d'inici de les proves físiques, d'un certificat mèdic en què es faci constar que es reuneixen les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar l'esmentada certificació implica l'exclusió automàtica de la persona aspirant a la realització de la prova i del procés selectiu.

Les proves físiques han de ser superades globalment, d'acord amb el barem i els mèrits assenyalats a l'annex II. El resultat global d'aquesta prova es donarà amb la superació d'un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3.

La nota mitjana d ' "Apte" s'atorgarà sempre que el resultat sigui igual o superior a 5. Si és inferior a 5, serà de "No Apte".

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP segons estableix l'article 163.3 del Decret 28/2015 estan exemptes de realitzar les proves físiques que figuren a l'annex II. La validesa del certificat és de dos anys que es comptaran des del dia de la superació de les proves

2a) Prova de coneixement tipus test amb una valoració total de 60 punts. De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases que s'han de superar independentment. La valoració de la prova en el cas de superació d'ambdues fases serà el resultat de la suma d'aquestes. Cada fase tindrà un valor del 50% de la puntuació total de la prova (30 punts).

Primera fase: consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 60 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat o validat pel tribunal qualificador entre els 20 temes que figuren a l'Annex III. Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Cada pregunta que es respongui correctament es valorarà amb 0,500 punts. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

La prova es valorarà de 0 a 30 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 15 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà d'1 hora.

Segona fase: consisteix en una prova tipus test de coneixement del terme municipal i de les ordenances municipals de l'Ajuntament d'Esporles, amb el següent contingut:

- Ordenança municipal de residus urbans. BOIB núm. 55 de 2018.04.22

- Ordenança municipal reguladora de la tinença i tracte d'animals de companyia, domèstics i salvatges en l'entorn humà de l'Ajuntament d'Esporles. BOIB núm. 134 de 2017.11.02

- Ordenança municipal reguladora per l'estacionament regulat de vehicles de tracció mecànica a la via pública. BOIB núm. 180 de 01/12/2011

- Ordenança de mesures per fomentar i garantir la convivència ciutadana a l'espai públic. BOIB núm. 93 de 2014.07.10

- Ordenança municipal reguladora de la neteja i tancament de solars de l'Ajuntament d'Esporles. BOIB núm. 24 de 2014.02.10

- Reglament municipal del mercat d'Esporles. BOIB núm. 49 de 2018.04.21

- Reglament del Parc Verd d'Esporles. BOIB núm. 96 de 2018.08.04

- Butlletí Monogràfic Especial. Llibre gratuit a l'Ajuntament. Història d'Esporles

Per accedir a la informació sobre coneixement del terme municipal i les ordenances es pot consultar al portal web de l'Ajuntament. (http://www.esporles.cat)

Consisteix a respondre un qüestionari de 30 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta. Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Cada pregunta que es respongui correctament es valorarà amb 1 punt. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

La prova es valorarà de 0 a 30 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 15 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà d'una hora.

3a) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

Aquesta prova consistirà en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptituds així com en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix ​​l'exercici del lloc de treball policial.

La prova es determinarà per un professional de la psicologia designat pel tribunal en qualitat d'assessor, donant informe de proposta d'aptitud de cada aspirant un cop realitzada i avaluada. Aquesta prova es valorarà pel tribunal amb el resultat d'apte o no apte.

Estaran exemptes de realitzar aquesta prova les persones aspirants que acreditin que en els últims tres anys han superat una prova igual a l'exigida en aquest apartat.

A aquests efectes es consideraran les superades en els últims tres anys realitzades per l'Escola Balear d'Administració Pública per accedir al Curs Bàsic de Capacitació per a la Policia Local, per a això s'haurà d'aportar certificació de l'EBAP, i les realitzades en els últims tres anys per ajuntaments dins dels processos selectius de Policia Local que hagin convocat, les quals s'hauran d'acreditar mitjançant el corresponent certificat de l'Ajuntament.

Vuitena. Fase de concurs

1.-El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem de l'Annex I. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

2.-Els mèrits que al·leguin les persones aspirants s'hauran d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, cal acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

e) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, altres escoles d'administració pública i altres entitats, que siguin equivalents als nivells del Marc comú europeu .

f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

3.-Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds

Novena.- Òrgan de selecció

1.-L'òrgan encarregat de la selecció és el tribunal qualificador que es determinarà per resolució de l'Ajuntament d'Esporles. S'ha de publicar en el tauler d'anuncis i al web corporatiu, la composició del tribunal qualificador, abans de la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos.

2. L'òrgan de selecció serà col·legiat, la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

3.-El personal d'elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part dels mateixos els representants dels treballadors públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i custòdia del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i custòdia, han d'estar acreditats i com a màxim n’hi pot haver un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

4.-La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar en representació o a compte de ningú.

5.-El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i s'ha de designar el mateix nombre de suplents:

a) President / a: designat/da per l'Ajuntament entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Interior competent en matèria de coordinació de policies locals, un/una altre/a proposat/da per l'Escola Balear d'Administració Pública i un/a designat/da per l'Ajuntament d'Esporles.

c) Secretari / a: designat / a per l'Ajuntament, amb veu i vot.

6.-El tribunal pot acordar la incorporació de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que pot actuar amb veu però sense vot.

7.-El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense presidència de secretaria, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.

8.-Els membres del tribunal poden ser nomenats entre els funcionaris de la Corporació o entre funcionaris al servei de les administracions públiques.

9.-Els membres del tribunal s'abstindran d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10.-Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11.-Són funcions del tribunal qualificador:

a) Valorar els mèrits acreditats i les proves realitzades per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.

b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals a l'efecte de la seva esmena, o quan necessitin l'aclariment d'algun dels mèrits acreditats dins el termini i en la forma adequada.

c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones aspirants.

d) Resoldre les reclamacions presentades per les persones aspirants en el termini establert i en la forma adequada.

e) Elevar a la batlia la composició definitiva de la llista d'aspirants.

f) Expedir els justificants d'assistència corresponents a petició dels aspirants.

12.-Els mèrits acreditats per les persones candidates s'han de valorar d'acord amb el barem que s'adjunta com a annex I.

13.-El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de l'aspirant.

Desena. Publicació de la relació de persones aprovades

1.-Un cop finalitzat el procés selectiu, el tribunal publicarà la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en ordre segons la puntuació obtinguda, amb indicació de les qualificacions obtingudes per cada un dels apartats, assignades al número del document nacional d' identitat.

2.-Les persones aspirants disposen d'un termini de 3 dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar revisió de la seva puntuació provisional davant del Tribunal, presentant les sol·licituds a través de la seu electrònica o en el Registre General de l' Ajuntament, dins el termini establert. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d'una persona en qualitat d'assessora.

3.-El tribunal ha de disposar d'un termini de 7 dies per resoldre les reclamacions. Un cop resoltes, publicarà la llista definitiva i elevarà proposta de nomenament de les persones aprovades en el tauler d'anuncis de la seu electrònica i al web de l'Ajuntament per ordre de puntuació. Aquesta llista no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacants objecte d'aquesta convocatòria.

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'ajuntament.

Onzena. Presentació de documents

Un cop publicada la llista de persones aprovades amb plaça en el tauler d'anuncis de la seu electrònica, web municipal i BOIB, les persones aspirants que figurin disposen d'un termini de 20 dies naturals des de la data de publicació per presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix ​​la convocatòria. L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions relatives al seu nomenament, podent ser aprovat el següent aspirant.

Dotzena. Personal funcionari en pràctiques

1.-Les persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix ​​la convocatòria seran nomenats funcionaris i funcionàries en pràctiques de la categoria de policia local. Aquesta situació es mantindrà fins que siguin nomenats funcionaris i funcionàries de carrera, si escau, o obtinguin la qualificació de no aptes.

2.-El període de pràctiques tindrà una durada d'un any. El tribunal qualificador elevarà a la batlia la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils.

3.- En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada com a no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a les persones aspirants resultants del procés selectiu, que hagin aprovat totes les proves, i no hagin obtingut plaça per ordre de puntuació del concurs oposició, per a ser nomenat funcionari o funcionària en pràctiques.

Aquesta resolució exhaurirà la via administrativa i podrà ser recorreguda en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Tretzena. Valoració de la fase de pràctiques

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia local. L'avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

         

Annex I

Barem de mèrits de la fase de concurs

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent. La puntuació màxima en qualsevol cas serà de 40 punts:

1.- Valoració del curs de capacitació

Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient d’ 1,10 fins a un màxim de 8 punts.

2.- Valoració dels serveis prestats

Es valoraran els serveis prestats i reconeguts a la policia del municipi on es convoquin les proves i en altres municipis de les Illes Balears. La valoració per als serveis prestats en altres municipis no pot ser inferior a la meitat de la prevista per al municipi on es convoquin les proves.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a l'Ajuntament d'Esporles: (0,30 punts) punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en altres municipis de les Illes Balears: (0,15 punts) punts per mes, fins a un màxim de 12 punts.

3.- Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

Només es valoraran els estudis acadèmics oficials de nivell superior als que s'exigeixen per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit del títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepte els títols de postgrau, màster i doctor, els quals s'acumularan.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins un màxim de 0,21 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

d) Per cada llicenciatura, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c), obtindran 0,07 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

4.- Valoració dels coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de la llengua catalana.

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats, o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima d’1,60 punts d'acord amb els següents criteris:

- Certificat C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,20 punts

- Certificat C2 (abans D) o equivalent: 1,50 punts

- Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA (abans E): 0,10 punts

S'ha de valorar únicament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües:

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes, les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública o altres certificats del Marc Comú Europeu considerats equivalents , amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen a la taula següent:

Nivells del

Marc Comú Europeu

EOI

Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicales en el marc dels acords de formació  contínua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu

Altres nivells

EBAP

Puntuació

A1

0,30

0,20

1r curs nivell inicial

0,10

A2

0,40

0,30

2n curs nivell inicial

0,20

B1

0,50

0,40

1r curs nivell elemental

0,30

B1+

0,60

0,50

2n curs nivell elemental

0,40

B2

0,70

0,60

1r curs nivell mitjà

0,50

B2+

0,80

0,70

2n curs nivell mitjà

0,60

C1

0,90

0,80

1r curs nivell superior

0,70

C2

1

0,90

2n curs nivell superior

0,80

Altres certificats equivalents als nivells del Marc Comú Europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

5.- Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats d'activitats formatives i cursos impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i s'homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició en centres formatius oficials de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi, acreditats mitjançant un certificat en què constin el curs, les hores i les matèries que s'han d'impartir i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional.

5.1.1 Accions formatives relacionades.

Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local . La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,40 punts d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'haver impartit cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valorarà la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, excepte que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

5.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat dels Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim , 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,10 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional

5.2.1 Accions formatives no relacionades.

Es valorarà, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP, que són:

- Àrea de comunicació i habilitats personals

- Àrea econòmica-pressupostària

- Àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans

- Àrea de gestió d'organització i innovació

- Àrea jurídica-administrativa

- Àrea de tecnologies de la telecomunicació i la informació

La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts

5.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària: 0,025 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt.

  

ANNEX II

Barem de puntuació de les proves físiques per ingressar en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears. Les proves físiques, que seran exclusivament les que s'indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.

Prova d'aptitud física.

Té com a finalitat comprovar, entre d’altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant.

Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.

Per realitzar aquesta prova, l'aspirant lliurarà a l'EBAP, o al tribunal, un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà no apte.

Proves que es realitzaran:

1. Resistència (1.000 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys y un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,10'

-4,00'

-4,50'

-6,10'

9

-3,20'

-4,10'

-5,00'

-6,20'

8

-3,30'

-4,20'

-5,10'

-6,30'

7

-3,40'

-4,30'

-5,20'

-6,40'

6

-3,50'

-4,50'

-5,35'

-6,50'

5

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

3

-4,25'

-5,15'

-6,00'

-7,25'

Eliminat

+4,25'

+5,15'

+6,00'

+7,25'

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys y un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,25'

-4,15'

-5,00'

-6,25'

9

-3,35'

-4,25'

-5,05'

-6,35'

8

-3,45'

-4,35'

-5,10'

-6,45

7

-3,55'

-4,45'

-5,35'

-6,55'

6

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

5

-4,25'

-5,15'

-6,05'

-7,25'

3

-4,40'

-5,30'

-6,20'

-7,40'

Eliminada

+4,40'

+5,30'

+6,20'

+7,40'

2. Velocitat (50 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys y un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-7,50"

-8,00"

-8,20"

-9,50"

9

-7,55"

-8,15"

-8,35"

-10,00"

8

-8,00"

-8,30"

-8,50"

-10,20"

7

-8,05"

-8,45"

-9,00"

-10,30"

6

-8,25"

-9,00"

-9,20"

-10,55"

5

-8,50"

-9,20"

-9,40"

-11,05"

3

-9,10"

-9,40"

-10,00"

-11,15"

Eliminat

+9,10"

+9,40"

+10,00"

+11,15"

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys y un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-8,00"

-8,20"

-9,00"

-10,00"

9

-8,20"

-8,35"

-9,15"

-10,20"

8

-8,30"

-8,50"

-9,30"

-10,50"

7

-8,50"

-9,00"

-9,50"

-11,10"

6

-9,00"

-9,30"

-10,10"

-11,45"

5

-9,10"

-9,50"

-10,50"

-12,00"

3

-9,15"

-10,10"

-11,10"

-12,15"

Eliminada

+9,15"

+10,10"

+11,10"

+12,15"

3.Natació (50 m) estil lliure

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys y un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-35"

-40"

-45"

-50"

9

-37"

-42"

-47"

-52"

8

-39"

-44"

-49"

-54"

7

-41"

-46"

-51"

-56"

6

-43"

-48"

-53"

-58"

5

-45"

-50"

-55"

-60

3

-47"

-55"

-57"

-1,02"

Eliminat

+47"

+55"

+57"

+1,02"

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys y un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-40"

-45"

-50"

-55"

9

-42"

-47"

-52"

-57"

8

-44"

-49"

-54"

-59"

7

-46"

-51"

-56"

-1,01"

6

-48"

-53"

-58"

-1,03"

5

-50"

-55"

-1,00"

-1,05"

3

-52"

-1'

-1,02"

-1,07"

Eliminada

+52"

+1'

+1,02"

+1,07"

4.Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i un de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: pilota de 5 kg - Dones: pilota de 2 kg

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys y un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,0

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminat-da

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys y un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

Dones (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys y un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,68

-1,57

- 1,37

  

Annex III

TEMARI QUE REGIRÀ LES PROVES SELECTIVES PER A l'ACCÉS A 1 PLAÇA DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE ESPORLES. (TEMARI PROPOSAT. PODEN SELECCIONAR ALTRES A SUBSTITUCIÓ D'acord AMB ELS PUBLICATS PER L’EBAP)

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

3. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. La potestat reglamentària de les administracions locals.

4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.

10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

14. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

15. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.

17. L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Principals diligències.

18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

20. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Títol IV, dels municipis i la resta d'entitats locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Annex IV

SOL·LICITUD PER PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU EXTRAORDINARI, PER A LA SELECCIÓ DE () PLAÇA/PLACES DE POLICIA LOCAL, FUNCIONARI DE CARRERA, MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ, DE L’AJUNTAMENT D’ESPORLES

SOL·LICITANT

NOM I LLINATGES:

DNI:

ADREÇA:

CODI POSTAL:

MUNICIPI:

ILLA:

PROVÍNCIA:

PAÍS:

TELÈFON FIX:

TELÈFON MÒBIL:

CORREU ELECTRÒNIC:

Totes les dades queden protegides per aplicació de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal i de la normativa reglamentària de desenvolupament.

EXPOSA: Que vista la publicació en el BOIB núm. _____ de data ___ de ___________ de 201___ i BOE núm. _____ de data ___ de ___________ de 201___ de la convocatòria per prendre part en el procés selectiu del concurs oposició de 3 places de Policia Local, torn lliure, de l’Ajuntament d’Esporles.

DECLARA: Que complesc totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la convocatòria, referides a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

SOL·LICITA: Que s’admeti aquesta sol·licitud per prendre part d’aquest procés selectiu extraordinari per a la selecció d’una plaça de Policia Local de l’Ajuntament d’Esporles.

Lloc, data i signatura

BATLESSA DE L’AJUNTAMENT D’ESPORLES

  

ANNEX V

RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS

MODEL NORMALITZAT DE PRESENTACIÓ DE MÈRITS

DADES PERSONALS

PRIMER LLINATGE

SEGON LLINATGE

NOM

DNI

                             

DENOMINACIÓ DEL LLOC

POLICIA LOCAL

S’adjunten els originals o fotocòpies compulsades que se consignen a continuació perquè puguin ser valorats a la fase de concurs.

1. Valoració del curso bàsic de capacitació

Nivell

Nota

Curs Bàsic de Capacitació

     

2. Valoració dels serveis prestats

Administració

Mesos complets

      
               
                
              

3. Valoració estudis acadèmics oficials

Titulació

Crèdits ECTS (si escau)

            
                
                

4. Coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

   

4.2 Coneixements d’altres llengües

Idioma

Nivell aconseguit

          
                
               
               

5. Valoració dels cursos de formació

5.1 Formació relacionada amb l’àrea professional

Acció formativa rebuda

Hores aprofitament

Hores assistència

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               

Acció formativa impartida 

Hores

 

 

 

 

 

6.1 Formació no relacionada amb l’àrea professional

Acció formativa rebuda

Hores aprofitament

Hores assistència

         

            

                

            

              

          

           

          

           

         

        

  

El que s’exposa al públic als efectes de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i el Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

  

Esporles, 7 de setembre de 2018

La Batlessa

Maria Ramon Salas