Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 9074
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre el projecte MT, CT "Can Toni Fita" i xarxa BT, pol. 5, parc. 416, TM Sant Josep de sa Talaia (9A/15)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’establert a l’article 41.3 de la llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental, es publica l’Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 28 de juny de 2018,

Antecedents

1.En data 03-02-2015 té entrada a la CMAIB ofici de la DG d’indústria i Energia de la Conselleria d’Economia i Competitivitat, pel qual es sol·licita la tramitació ambiental del projecte, al figurar en l’Annex I Grup 3.g de la Llei 11/2006 d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears. L’actuació se situa en sòl rústic protegit. S’indica que en el procediment substantiu per autoritzar o aprovar el projecte no és exigible el tràmit d’informació pública. S’aporten tres exemplars en paper del document ambiental i tres còpies del projecte  tècnic de la instal·lació (RE 123/2015).

2.En data 27-04-2015 la CMAIB sol·licita al promotor una còpia del document ambiental en format digital per efectuar les consultes a les administracions, persones i institucions afectades. Així mateix es sol·licita el pagament de la taxa com a actuació de l’Annex I ( RS 12927/2015).

3.En data 29-04-2015 la CMAIB notifica a l’òrgan substantiu, la DG d’indústria i Energia, que s’ha sol·licitat al promotor el resguard de pagament de la taxa, així com un document ambiental en format digital per efectuar les consultes prèvies (RS 13157/2015).

4.En data 27-05-2015 té entrada en la CMAIB el justificant de pagament de la taxa ( RE 19470/2015).

5.En data 28-05-2015 té entrada en la CMAIB ofici de la Delegació a Eivissa de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori pel qual s’aporta projecte i document ambiental en format digital ( RE 796/2015).

6.En data 01-06-2015 la CMAIB sol·licita consulta prèvia d’acord amb l’article 34 de la Llei 21/2013 d’avaluació ambiental al Servei de Planificació ( RS 388/2015), i al Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sól (RS 389/2015) del Departament de Medi Natural; al Servei d’Estudis i Planificació (RS 387/20159 i al Servei de Costes i Litoral de la DG d’Ordenació del Territori (RS 385/2015).

7.En data 04/06/2015 la CMAIB sol·licita consulta prèvia d’acord amb l’article 34 de la Llei 21/2013 d’avaluació ambiental a l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (RS 17188/2015).

8.En data 20-07-2015 se emet per la CMAIB informe de document d’abast de l’estudi d’impacte ambiental del projecte de línea MT, CT “Can Toni Fita” i xarxa BT pol.5 parcel·la 416. San Josep de sa Talaia.

9.En data 28/07/2015 la CMAIB envia informe tècnic sobre el document d’abast de l’estudi d’impacte ambiental, a la Direcció General de Política Industrial de la Conselleria de Treball, Comerç i Industria ( RS 21277/2015).

Així mateix, la CMAIB envia dit informe tècnic al promotor (RS 21278/2015).

10.Amb data 06-10-2015 entra en la CMAIB informe de fase prèvia emes per la D.G. d’Ordenació del Territori – Servei de costes i litoral de data 23 de setembre 2015 (RS 1472/2015).

11.Amb data 08-10-2015 la CMAIB envia informe de 23-09-2015 emes per el Servei de Costes i Litoral de la D.G. d’Ordenació del Territori a la D.G. de Política Industrial de la Conselleria de Treball,Comerç i Industria (RS 25764/2015)                  Així mateix la CMAIB envia dit informe tècnic al promotor (RS 25765/2015).

12.Amb data 17/11/2015 té entrada en la CMAIB informe tècnic del Parc Natural de ses Salines d’Eivissa i Formentera de la D.G. d’Espais Naturals i Biodiversitat amb data de 05 de novembre del 2015 (RS 1645/2015).

13.Amb data 01-12-2015 la CMAIB envia informe tècnic de 05 de novembre del 2015, emes per la D.G. d’Espais Naturals i Biodiversitat a la D.G. d’Energia i Canvi Climàtic de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat (RS28918/2015). Així mateix la CMAIB envia dit informe tècnic al promotor , (RS 28917/2015).

14.El 01-12-2015 entra en la CMAIB projecte i estudi d,Impacte Ambiental  directament per el promotor (RE1701/2015).

15.Amb data 17-12-2015 té entrada en la CMAIB informe tècnic del Servei d’Aigües Superficials de la D.G. de Recursos Hídrics emes el 13-07-2015 ( RS 1765/2015).

16.Amb data 21-12-2015 la CMAIB envia ofici a la D.G. d’Energia i Canvi Climàtic assenyalant que s’adjunta la documentació rebuda aportada per el promotor, amb objecte de que dita D.G. , com òrgan substantiu pugui realitzar la informació pública per un període no inferior a 30 dies i les consultes a les administracions públiques afectades i a les persones interessades ( RS 29889/2015). Així mateix la CMAIB envia notificació al promotor de que la documentació aportada s’ha enviat a l’òrgan  substantiu D.G. d’Energia i canvi climàtic per que pugui sotmetre el projecte i avaluació d’ impacte ambiental a informació pública (RS 29896/2015).

17.Amb data de febrer -2016 s’aporta a la CMAIB fotocopia de la publicació en el BOIB de 23 de febrer de 2016 n 25 de la informació pública del projecte i estudi d’impacte ambiental. Així mateix s’aporta “informe previ sobre autorització administrativa d’una instal·lació Eléctrica” emes el 16 de febrer de 2016 per la D.G. d’Energia i Canvi Climàtic.

18.Amb data de 11-07-2016 té entrada en la CMAIB còpia dels oficis enviats per la D.G. d’Energia i Canvi Climàtic sol·licitant consultes / informe com administracions afectades , als següents organismes:

-Servei de Planificació -D.G. Medi Natural .

-Servei d’Estudis i Planificació – D.G. Recursos Hídrics.

-Servei de gestió forestal i protecció del Sòl Departament de Medi Natural.

-Servei d’Aigües Superficials . D.G de Recurs Hídrics.

-Servei de Costes i Litoral . D.G. d’Ordenació del Territori.

-Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia  (RE 15168/2016).

19.Amb data 29-09-2016 el Servei d’aigües Superficials de la D.G.R. Recurs Hídrics , emet informe i l’envia a la D.G. d’Energia i Canvi Climàtic (RS 15189/2016).

20.Amb data 21-11-2016 entra en la CMAIB informe tècnic del Servei de planificació del Medi Natural e informe referent al Parc Natural de ses Salines D’Eivissa i Formentera emes per la D.G. d’Espais Naturals i Biodiversitat (RE 1248/2016).

Així mateix dits informes tècnics s’envien a la D.G. d’Energia i Canvi Climàtic (RS 18887/2016).

21.Amb data 13-12-2016 té entrada en la CMAIB informe del Servei d’Estudis i Planificació de la D.G. Recurs Hídrics (RE 1326/2016). Així mateix dit informe es enviat per la D.G. Recurs Hídrics a la D.G. d’Energia i Canvi Climàtic  (RS19828/2016).

22.Amb data 25-01-2017 té entrada en la CMAIB ofici de D.G. D’Energia i Canvi Climàtic de aportació del expedient en relació al projecte de mitja tensió.

CT “Can Toni Fita n 50726 i xarxa de Baixa Tensió (RE 58/2017).

23.El 28-04-2017 la CMAIB envia ofici a la D.G. d’Energia i Canvi Climàtic en el que s’indica que “una vegada revisada la documentació presentada, us sol·licita’m aportar en un termini de deu dies la següent documentació:

-Sol·licitud d’inici de l’avaluació d’impacte ambiental presentada pel promotor.

-Projecte de mitja tensió.

-Projecte de baixa tensió.

-Estudi d’avaluació d’impacte ambiental.

-Al·legacions rebudes durant el tràmit d’ informació pública o certificat de  no haver rebut al·legacions (RS 6624/2017).

24.Amb data 03-11-2017 té entrada en la CMAIB documentació entrada en la oficina del registre del Pol. Industrial (Govern Illes Balears). per el promotor ( RE 1107/2017).

25.Amb data 22-11-2017 té entrada en la CMAIB ofici de la D.G. d’Energia i Canvi Climàtic de la Conselleria de Territori i Energia i Mobilitat per el que s’aporten les còpies del expedient 9A/2015 AIA, aportats per el promotor i certificats que no s’han presentat al·legacions en el trami’t d’informació pública, emes per el Servei de Transport i Distribució d’Energia i Generació Tèrmica (RE 1204/2017). 

Tramitació:

1. Amb data el 20-07-2015 s’emet per la CMAIB informe del document d’abast de l’estudi d’impacte ambiental del projecte de línea MT, CT  “Can Toni Fita” i xarxa de BT pol 5 parcel·la 416, Sant Josep de Sa Talaia.

2. En dit document d’abast s’indicava “D’acord amb la Circular de 20 d’abril de 2015 del Conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori relativa a la unificació de criteris interpretatius sobre l’aplicació de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques de les Illes Balears, després de l’entrada en vigor de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental, les actuacions proposades estan subjectes a avaluació d’impacte ambiental ordinària.

Atès que l’actuació està inclosa a l’Annex I Grup 3. g “ Línies d’energia elèctrica entre 15 y 66 kV. En sòl rústic protegit “ i Grup 10.g “Projectes dins zones sensibles, línies de transport d’energia elèctrica” de la Llei 11/2006, i d’acord amb la Circular esmentada anteriorment, la tramitació s’ha de fer d’acord amb els procediments que s’indica la Llei 21/2013 per a les avaluacions d’impacte ambiental ordinàries (art.33 a 44 de la Llei 21/2013 d’avaluació ambiental). La línia de MT, el CT i la línia BT es tramiten conjuntament.

La documentació presentada a la CMAIB s’ha considerat com sol·licitud de determinació de l’abast de l’estudi d’impacte ambiental i com document inicial del projecte ( art.34.2 de la Llei 21/2013). El present informe correspon al “document d’abast” de l’estudi d’impacte ambiental.

3. Amb data 22-11-2017 té entrada en la CMAIB ofici de la D.G. d’Energia i Canvi Climàtic de la Conselleria de territori, Energia i Mobilitat per el que s,aporten les copies del expedient .

S’aporten els següents documents:

-Projecte de MT e instal·lació de nova estació transformadora .

-Projecte de B.T.

-Estudi paisatgístic, Estudi d’Impacte Ambiental i Estudi de Gestió de Residus.

La D.G. d’Energia i Canvi Climàtic aporta certificat de que no s’han presentat al·legacions al projecte.

4. Examinada la nova documentació aportada per l’òrgan substantiu el 22-11-2017 podem apreciar lo següent:

-La línea de MT discorre per un camí existent soterrat amb longitud de 800 m.

-La línea de BT discorre en quasi la seva totalitat baix camí existent soterrat baix la calçada. La línea de BT té 54 m, dels quals únicament 17 metres  no discorre baix camí existent, encara que devora del mateix i va soterrada amb la seva totalitat.

5. Amb la entrada en vigor de la Llei 12/2016 de 17 d’agost , d’avaluació ambiental de les Illes Balears, les línies de MT de 15 Kv en sòl rústic protegit ANEI o ARIP, espais naturals protegits a l’empara de la Llei 42/2007 i espais de rellevància ambiental de la Llei 5/2005 de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental (LECO) estan subjectes a avaluació ambiental ordinària “excepte en el cas que siguin línies soterrats per camí existent amb una longitud inferior a 1 Km”.

El present projecte presentat de línea de MT de 15 Kv es inferior a 1 Km ( es de 800 metres) i discorre baix camí existent, per lo que no s’inclourà en el annex I grup 3 Energia. Punt 7 . de la Llei 12/2016 de 17 d’agost , d’avaluació ambiental de les Illes Balears.

6. En lo que respecte a la línea de BT amb la entrada en vigor de la Llei 12/2016 de 17 d’agost , d’avaluació ambiental de les Illes Balears, les línies de BT ubicades en sòl rústic amb la qualificació d’ANEI i ARIP, espais naturals protegits a l’empara de la Llei 42/2007 , de 13 de desembre de patrimoni natural i de la biodiversitat , i espais de rellevància ambiental de la Llei 5/2005, estarien en subjectes a avaluació d’impacte ambiental simplificada al figurar en el annex 2 grup 2.1 “excepte en el cas que siguin línies soterrades per camí existent amb una longitud inferior a 1 km”.

Segons el projecte de B.T. presentat únicament 17 metres de línea de BT no discorre per camí existent, encara que si contigu a un camí existent i discorre en la seva totalitat soterrada.  Cal assenyalar que dit tram discorre per SRC-SRG.

7. Segons l’informe jurídic de la CMAIB en data de 1 de juny 2018 la tramitació a seguir es el procediment d’avaluació d’impacte ambiental ordinària.

Característiques dels projectes:

Es tracta d’una ampliació d’una xarxa de mitja tensió i la instal·lació d’una estació transformadora, per dotar d’energia elèctrica a una parcel·la . Les instal·lacions es realitzaran en la immediacions del pol 5 parcel·la 416.

El traçat de la línia MT 15 Kv discorre 800 metres en soterrar-lo en rasa baix camí existent.

Es pretén instal·lar nova ET. L’edifici de transformació es un edifici prefabricat de formigó – mini BLOK-24. Consisteix en un evolvent prefabricat de formigó de reduïdes dimensions.

La longitud de la línea de BT es de 54 metres, el traçat va en subterrani i discorrerà bàsicament baix la calçada en rasa.

La ET i la caixa de distribució estaran formades de pedra.

Elements significatius de l’entorn del projecte ( Diagnòstic Territorial i Ambiental).

El projecte  s’ubica en la zona de Can Toni Fita.

Les obres projectades es troben en la frontera entre dues zones SRC-SR General i SRP-AANP.

Es troba dintre dels límits de la servitud de protecció de costes.

Queden afectats els terrenys per APR de vulnerabilitat de aqüífers  i APR d’incendi.

Les instal·lacions es troben pròximes al Parc de Ses Salines.

La documentació presentada assenyala que en “ cap tram de la línea s’afecta a vegetació, fauna o recurs natural”.

L’estudi paisatgístic aportat assenyala que al discorre les línies en subterrani no es generaran impactes significatius. Per un altre lloc s’assenyala que la ET i la caixa de distribució estaran forades de pedra per minimitzar l’impacte.

Resum del procés d’avaluació:

Encara que es tracta de dos projectes s’ha considerat segons informe jurídic de la CMAIB de data 1 de juny 2018 que es tramiti conjuntament la línia de MT, CT  i la línia de BT com procediment d’Avaluació d’Impacte Ambiental Ordinària.

Fase informació pública i consultes:

-El projecte i l’estudi d’impacte ambiental es va sotmetre a exposició pública en el BOIB n 25 de 23 de febrer de 2016.

Amb posterioritat a la exposició pública l’òrgan substantiu sol·licita les consultes a les administracions afectades ( 11 de juliol de 2016):

Servei de planificació- D.G. de Medi Natural.

Servei d’estudis i planificació – D.G de Recurs Hídrics.

Servei de gestió forestal i protecció del Sòl Departament de Medi Natural.

Servei d’Aigües Superficials. D.G. de Recurs Hídrics.

Servei de Costes i Litoral. D.G. d’Ordenació del Territori.

Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia.

De les consultes efectuades per l’òrgan substantiu D.G. d’Energia i Canvi Climàtic, s’han rebut els següents informes:

Informe del Servei de Planificació – D.G. d’Espais Naturals i Biodiversitat (21-11-2016).

El projecte ja va ser informat favorablement el 06-11-2015. La nova informació no afegeix cap informació que justifiqui la modificació d’aquest dictamen, i que discorre prou allunyat de qualsevol espai XN 2000 per a que sigui previsible cap tipus d’afecció.

Informe de la D.G. d’Espais Naturals ( Parc Ses Salines d’Eivissa- Formentera)-(05-11-2015).

Es troba en zona perifèrica de protecció.

S’informa favorablement la sol·licitud sempre i quan es retirin i gestionin correctament tots els materials i productes de l’actuació:àrids, rudes, restes d’obra...

Informe del Servei d’Estudis i Planificació- D G R H (09-12-2016).

El traçat de les xarxes de MT i BT es troba a una APR d’erosió.

La vulnerabilitat d’aqüífers a l’àrea és moderada.

Es troba fora del perímetre de restriccions de pous de captació d’aigua de proveïment urbà.

La superfície es troba sobre la massa d’aigua subterrània MAS 2006 M3.

S’informa favorablement respecte risc d’erosió, contaminació d’aqüífers i perímetres de protecció de pous de proveïment urbá amb els condicionants:

1. Durant el temps que duri l’obra s’han d’adoptar les precaucions màximes per evitar l’abocament de substàncies contaminants ( olis, hidrocarburs,etc.) tant de manera accidental com per dur a terme les tasques de manteniment de la maquinària emprada per executar l’obra.

2. Les rases han de romandre obertes el mínim temps possible. L’acabat del camí ha de quedar en les mateixes condicions que abans d’excavar les rases.

3. S’han de complir les mesures preventives i correctores de l’estudi d’impacte ambiental presentat.

Informe del Servei d’aigües Superficials de la DGRH (27-09-2016):

L’àmbit de l’actuació està afectada per zona de policia.

S’informa favorablement els documents presentats.

Les obres en zona de policia precisaran autorització administrativa prèvia de la DGRH.

A la sol·licitud d’autorització s’hauria d’adjuntar projecte o projectes constructius subscrits per tècnic competent , definint la totalitat d’obres en Domini Públic Hidràulic i zones de protecció ( servitud i policia).

Informe del Servei de costes i litoral de la D.G. Ordenació del territori:

-(Informe de 30-09-2016).

El Sòl on s’ubiquen les instal·lacions està subjecta a varies categories de sòl rústic segons el PTI aprovat definitivament, com Sòl Rústic Comú (SRC-SRG), Sòl Rústic de Règim General i Sòl Rústic Comú (SRC-F) Forestal, íntegrament dins Sòl Rústic Protegit ( SRP-APT) Àrea de  Protecció Territorial de Costes, i afectat per Sòl Rústic Protegit (SRP-APR) Àrees de prevenció de Riscs d’incendi i de vulnerabilitat d’aqüífer mitja i alt. Les línies projectades transcorren per Sòl Rústic Comú (SRC-SRG) Sòl Rústic de Règim General, Sòl Rústic Protegit (SRP-AANP). Àrea Natural d’Especial Interès d’alt Nivell de Protecció, íntegrament dins Sòl Rústic Protegit (SRP-APT) Àrea de Protecció Territorial de Costes, i afectat per Sòl Rústic Protegit (SRP-APR) Àrees de Prevenció de Riscs d’incendi i de vulnerabilitat d’aqüífer mitja.

Segons les NNSS aprovades definitivament. L’actuació s’ubica a Sòl no urbanitzable especialment protegit zona d’influència de l’aeroport i port industrial.

De conformitat a l’article 11.c de la Llei 1/91d’espais naturals i d’àrees d’especial protecció de les Illes Balears, pel qual, al SRP-AANP es permetran les obres de dotacions subterrànies de serveis a vivendes o instal·lacions existents, sempre que donin servici a edificacions que no hagin estat construïdes en contra del planejament urbanístic vigent en el moment de la seva construcció.

Segons certificat urbanístic municipal l’habitatge construït esta emparat en la llicencia municipal (núm. 223/00) i amb el corresponent certificat de final d’obra municipal ( decret núm.706/13 de 2 de maig de 2013), pel qual, l’actuació compliria l’article 30 de la Llei 6/97 i l’article 11.c de la Llei 1/91 de les Illes Balears, no infringint l’ordenament urbanístic en vigor, amb les següents condicions:

L’estació transformadora haurà de respectar una separació mínima al límit de parcel·la de 10 metres.

La caseta d’escomesa i l’estació transformadora haurà en tot cas de folrar-se per l’exterior mitjançant fàbriques i acabats de tipologia adaptada a la pròpia de la zona on se situïn.

S’haurà de respectar el que estableix l’article 33.3 de la Llei 5/1990 de carreteres de les Illes Balears.

El informe assenyala que les actuacions se situen  parcialment en la zona de servitud de trànsit i totalment excloses del domini públic marítim –terrestre.

Resolució d’autorització relatiu a la sol·licitud d’autorització en zona de servitud de protecció per a ampliació de xarxa MT i nova ET al pol.5 parcel·la 416 “ Can Fita “ del TM de Sant Josep de Sa Talaia( 10-10-206) D.G. Ordenació del Territori.

Les línies projectades transcorren per SR comú, Sòl rústic protegit AANP, integrament dins Sòl rústic protegit – APT costes, i APR d’incendis i de vulnerabilitat d’aqüífers mitja.

“Es situen parcialment incloses dintre de la zona de servitud de protecció, parcialment dintre de la zona de servitud de trànsit i totalment excloses del domini públic marítim - terrestre”.

S’informa  favorablement la autorització amb una sèrie de condicions que s’indiquen en la resolució.

Al·legacions:

Durant el període d’exposició pública no s’han efectuat al·legacions.

Alternatives considerades:

El estudi d’impacte considera una sèrie d’alternatives i s’inclina per el projecte proposat. S’indica que el traçat per el que discorre el projecte es el aconsellable ja que es tracta del únic camí que es disposa , en la seva major part asfaltat. Es descarta l’ús d’Energies alternatives, per l’elevat cost econòmic de les instal·lacions, així com per l’impacte visual en zona protegida.

Al discorre les línies en la seva totalitat en subterrani, l’impacte visual de les mateixes no es significatiu. Per un altre lloc s’assenyala que les línies proposades no afectaran a vegetació, fauna o recurs natural.

Cal assenyalar,  tal com s’ha indicat, que la major part de la línia discorre per camí asfaltat en el límit i frontera amb ANEI - AANP. Les zones de la línia de MT i BT que no van per camí existent discorren per SRC-SRG.

S’ha escollit la present alternativa per dotar energia eléctrica a una vivenda aprofitant l’existència de camí asfaltat . El traçat escollit es el mateix que l’utilitza’t per la xarxa de abastiment d’aigua , ja existent.

Principals impactes de la alternativa escollida:

Població i Salut humana .

Els impactes més significatius es produiran durant les obres ja que afectaran a la població de la zona en el que respecta a les molèsties ocasionades per la apertura de rases, instal·lació de cablejat i per el trànsit en el camí on es desenvoluparà l’actuació.

Els projectes presentats ( Línia de MT, CT i línia de BT) aporten un “estudi de seguretat i salut” on s’estableixen mesures preventives per evitar riscs laborals.

Flora i fauna:

Al discorre la pràctica totalitat de les actuacions en subterrani baix camí existent, l’estudi d’impacte ambiental assenyala que no s’efectuarà a flora i fauna.

No s’afecten espais de la Xarxa Natura 2000.

Les actuacions  es desenvolupen en zona perifèrica del Parc de Ses Salines.

L’informe del parc, es favorable a les actuacions propostes amb una sèrie de condicions.

Sòl – Subsòl:

La Infraestructura prevista supondrà la apertura de rases en camí asfaltat, el rebliment, compactat i acabat de la rasa. Una vegada realitzades les obres el camí asfaltat quedarà en estat similar al inicial.

L’informe del Servei d’estudis i planificació de la D.G.R.H. assenyala que la actuació es troba en APR de erosió. En el informe s’assenyala una sèrie de condicions a complir.

En lo que respecta APR d’erosió cal tenir presents les mesures establertes en el Decret 1/2016 de 12 de gener , de mesures urgents en matèria urbanística.

El projecte de MT, CT i línia de BT inclueix un “estudi de gestió de residus”.

Aire i factor climàtic :

Durant la execució de les obres, apertura de rasa, col·locació de tubs , i demés actuacions, es produiran renous, vibracions i generació de pols pels moviments de terra. Així doncs dits impactes seran locals, temporals, i únicament es produiran durant la execució d’obres.

Paisatge :

Al discorre la línia de MT i BT en subterrani, els impactes visuals i paisatgístics una vegada executat el projecte seran nuls.

En lo que respecta a la construcció de una E.T. , segons es desprèn del projecte presentat, serà de petites dimensions i estarà forrat de pedra per minimitzar el seu impacte.

f.  Hidrologia:

Segons indica el Servei d’aigües Superficials de la D.G.R.H l’àmbit de la actuació està afectada per zona de policia. Les actuacions precisaran autoritzacions administratives prèvies de la D.G.R.H. S’indiquen els documents a que s’han d’aportar en la sol·licitud d’autorització. S’informen favorablement els documents aportats.

En lo que respecta a les aigües subterrànies i riscs de contaminació de aqüífers el Servei d’Estudis i Planificació de la D.G.R.H assenyala, que la vulnerabilitat de aqüífers del àrea es moderada. La actuació es troba fora del perímetre de restriccions de pous de abastiment urbà. S’informa favorablement i s’estableix una sèrie de condicionants.

g.  Patrimoni Cultural:

No consta en la documentació aportada que s’afecti a bens de patrimoni cultural.

h.  Afecció a APT de costes:

Les actuacions es situen parcialment en zona de servitud de protecció i parcialment dins de zona de servitud de transit . Estan totalment excluides de domini públic marítimo-terrestre.

Consta al expedient , Resolució del Servei de Costes i Litoral – D.G. d’Ordenació del Territori (10-10-2016) per la que s’autoritzen les actuacions projectades amb una sèrie de condicions.

i. Legalitat de la vivenda a electrificar:

Segons consta en els informes del Servei de Costes i litoral de la D.G. d’Ordenació del territori. (30-09-2016 i 10-10-2016), segons certificat urbanístic municipal l’habitatge construït està emparat en la llicencia municipal(n 223/00 i amb la corresponent certificat de final d’obra municipal - decret 706/13 de2 de maig de 2013 ),per qual , l’actuació compliria l’article 30 de la Llei 6/97 i l’article 11.c. de la Llei 1/91, no infringit l’ordenament urbanístic en vigor amb una sèrie de condicions”.

Seguiment Ambiental:

L’estudi d’impacte ambiental contempla una sèrie de mesures correctores per minimitzar els impactes.

Una vegada finalitzades les obres de construcció s’estableix un programa de control i seguiment amb el fi de garantir  el compliment de les mesures protectores i correctores contingudes en el Estudi d’ Impacte Ambiental.

Sa proposa en la documentació apostada un informe final de seguiment de les obres, i altre informe al any de funcionament de les instal·lacions.

Conclusions:

Per tot l’anterior, es formula la declaració d’impacte ambiental favorable a la realització dels projectes de línea de M.T., CT “Can Toni Fita” i xarxa de BT, Pol 5, parc. 416, promogut per J. Cardona Ribas- ( representat A. Moreno Martínez) del TM de Sant Josep de Sa Talaia, al concloure’ls que previsiblement no es produiran impactes adversos significatius, sempre que es compleixin les següents mesures:

1. Es compliran totes les mesures preventives, correctores i pla de seguiment proposades e incloses en  el estudi d’impacte ambiental.

2. Al afectar a zona de APR de incendis, l’actuació només es pot autoritzar amb informe previ favorable de l’administració competent en matèria de medi ambient. ( Decret Llei 2/2016 de 22 de gener de modificació del Decret Llei 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística).

3.Es compliran les mesures i condicions definides en els informes de les administracions afectades:

Resolució de la D.G. d’Ordenació del Territori (10-10-2016).

Informe de la D.G. d’Espais Naturals. Parc de Ses Salines d’Eivissa – Formentera. (05-11-2015).

Informe del Servei d’aigües Superficials de la D.G.R.H (27-09-2016).

Informe del Servei d’Estudis i Planificació de la D.G.R.H (09-12-2016).

4.Els residus generats s’han de gestionar d’acord amb l’establert a la normativa sectorial específica per a cada tipus de residu.

5. S’han de extremar les precaucions i prendre mesures preventives per evitar abocaments incontrolats que puguin constituir focus de contaminació.

Es recorda que el present informe s’emet sense perjudici de les competències de les administracions competents i de les autoritzacions e informes necessaris per a l’obtenció de l’autorització.

 

Palma, 4 de juliol de 2018

El president de la CMAIB

Antoni Alorda Vilarrubias