Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 9023
Bases i programa de la convocatòria de proves selectives per a la cobertura de una plaça de funcionari de carrera per torn lliure de tècnic d'administració especial, assessor jurídic

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El primer tinent de Batle en virtut del Decret núm. 2177/2018, ha disposat el següent:

«Atesa la publicació de l’Oferta Pública d’ocupació de l’any 2017, en el BOIB núm. 94 de 1 d’agost de 2017 i la publicació de les Bases Generals de selecció de personal funcionari de carrera de l’Ajuntament d’Andratx al BOIB 108 de 2 de setembre de 2017.

En ús a les atribucions que em confereix la vigent legislació,

RESOLC:

PRIMER.- Aprovar les bases i programa de la convocatòria de proves selectives per la cobertura d’una plaça de funcionari de carrera per torn lliure de tècnic administració especial, assessor Jurídic, següents:

«BASES I PROGRAMA DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA COBERTURA DE UNA PLAÇA DE FUNCIONARI DE CARRERA PER TORN LLIURE DE TÈCNIC D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL, ASSESSOR JURÍDIC .

PRIMERA. Objecte de la convocatòria.

L'objecte de les presents bases és regular el procediment per cobrir, com a funcionari de carrera un llocs de treball d'Assessor Jurídic vacants en la plantilla d'aquest Ajuntament , inclosos en l'Oferta pública d'ocupació de l'any 2017 ( BOIB 94, 1 d'agost de 2017) .

Característiques del lloc de treball:

Escala: Administració especial. Subescala Tècnica

Classe: Assessor Jurídic

Grup A, subgrup A1

Nombre de llocs de treball: 1 :

RPF15,02 Complement destí 24 Complement específic 19,839,70 €

Procediment selectiu: concurso oposició.

Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i, en allò que no es prevegi, per les Bases Generals de selecció de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament d'Andratx (BOIB 108, 2 de setembre de 2017 ), pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 3/2007, de la Funció pública de les Illes Balears.

SEGONA: Funcions

Les funcions del lloc de treball són:

- L'atenció a l'usuari sobre aquelles matèries pròpies de la seva especialitat.

- La realització de tots aquells informes que siguin sol·licitats.

- La instrucció dels procediments sancionadors i/o disciplinaris que li siguin encomanats.

- La redacció dels plecs que siguin sol·licitats.

- L'assessorament jurídic de l'Ajuntament i d'aquell requerit per Organismes públics, entitats i empreses vinculades o dependents de l'Ajuntament.

- En el cas que no es trobin externalitzades les funcions de defensa jurídica de la corporació, els correspondrà la defensa en judici de la mateixa, en assumptes de competència estrictament municipal.

- La substitució del Secretari amb caràcter accidental en l'ordre de prelació establert per aquest.

- L'execució de les adreces de servei que li siguin encomanades.

- La resta de funcions encomanades que puguin ser atribuïdes en relació al lloc de treball.

TERCERA Requisits de les persones aspirants:

Els aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les condicions definides a les bases generals i específicament els següents:

a) Els/les aspirants que concorrin pel torn lliure, a més de reunir els requisits exigits en l'apartat 4.1 de les bases generals, hauran d'estar en possessió del títol de Llicenciat/a en Dret o Graduat/a en Dret, verificat pel Consell d'Universitats a través de la llera procedimental prevista en el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, en la redacció donada pel Reial decret 861/2010 de 2 de juliol.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si escau, l'homologació.

b) acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana del nivell B2, mitjançant un certificat expedit pel EBAP a partir de 1994 o per la Direcció general de Política lingüística de la Conselleria d'Educació i Cultura, que segons el Decret 80/2004, de 10 de setembre, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (BOIB número 132, de 21/09/2004), garanteixi els coneixements de català exigits.

c) Abonar 25,00 euros pels drets d'examen, dins del termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment. No estan subjectes a la taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%

QUARTA. Sol·licituds:

Les sol·licituds, dirigides a la batlessa, complint amb l'indicat a la bases generals, es presentaran al Registre General de l'Ajuntament o en la forma establerta per l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú dins del termini de vint dies naturals, contats a partir de l'endemà al de la publicació de la convocatòria en el BOE.

Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin en la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base tercera.

Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:

- Fotocòpia del DNI o document que acrediti la nacionalitat.

- Fotocòpia del títol exigit per prendre part en aquesta convocatòria.

- Fotocòpia del títol exigit del nivell de català.

- Declaració jurada de l'autenticitat dels documents presentats com a requisits.

- Comprovant pago de la taxa o certificació de la minusvalidesa per a reconeixement de l'exempció del mateix.

En el cas que el sistema selectiu establert sigui el concurs-oposició, els mèrits que es valoraran en la fase de concurs, si escau i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, hauran de presentar-se mitjançant originals o fotocòpies. No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin fotocopiats, bastant la declaració jurada de l'interessat sobre l'autenticitat dels mateixos, així com de les dades que figuren en la instància, sense perjudici que, en qualsevol moment, el Tribunal Qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Andratx puguin requerir als aspirants que acreditin la veracitat de les circumstàncies i documents aportats i que hagin estat objecte de valoració, El terme de presentació és de 10 dies naturals contats a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex ajustat a la fase de concurs de les presents bases on es recullin ordenadament i valorats, els mèrits al·legats.

En cap cas es valoraran mèrits no acreditats documentalment en termini.

CINQUENA. Admissió dels aspirants.

Aquesta base es regirà pel que es disposa a les Bases Generals per a la selecció de funcionaris de carrera ( BOIB 108, 2 setembre de 2017)

SISENA. Tribunal qualificador.

Aquesta base es regirà pel que es disposa a les Bases Generals per a la selecció de funcionaris de carrera ( BOIB 108, 2 setembre de 2017)

Categoria del tribunal segons article 30 del RD 462/2002 de 24 de maig : primera.

SETENA. Inici i desenvolupament dels exercicis.

Els exercicis de la convocatòria començaran previsiblement a partir del mes de gener de l'any 2019. La data exacta de la convocatòria es publicarà en el BOIB, tauló d'edictes de la corporació i pàgina web, juntament amb la publicació definitiva de la llista d'aspirants.

Aquesta base es regirà pel que es disposa a les Bases Generals per a la selecció de funcionaris de carrera ( BOIB 108, 2 setembre de 2017)

El procés selectiu serà el de concurs-oposició i constarà de tres exercicis, tots ells de caràcter eliminatori, en relació al Programa que figura com a Annex de les presents Bases, el contingut de les quals, per a tots els exercicis de l'oposició, s'ajustarà a la normativa publicada en els Butlletins Oficials de les diferents Administracions Públiques a la data de la publicació de la convocatòria, encara quan no hagués entrat en vigor.

FASE OPOSICIÓ:

La puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 30 punts. Cada exercici té un valor de 10 punts i és obligatori i eliminatori.

Per a l'avaluació de cadascun dels exercicis el Tribunal comprovarà que l'aspirant:

a) Demostra una preparació tècnic-jurídica suficient, concretada en el coneixement de la norma jurídica, els conceptes i institucions relacionats en el temari i les teories doctrinals i jurisprudencials sobre els mateixos.

b) Analitza amb correcció els problemes que es plantegen.

c) Obté conclusions generals a partir dels seus diferents elements.

d) Relaciona adequadament cada institut exposat amb altres punts del programa.

i) Exposa els temes amb coherència, claredat, ordre i fluïdesa.

f) Empra amb propietat i correcció jurídica termes i expressions.

g) Dedica el temps adequat a cada institució.

Primer exercici: Realització d’un qüestionari tipus test de 100 preguntes a respondre en 120 minuts, d’acord al Programa que figura com a Annex de les presents Bases

Per a cada pregunta es proposaran tres (3) respostes, sent només una d'elles la correcta. Els aspirants marcaran les contestacions en les corresponents fulles d'examen o plantilles proporcionades pel Tribunal. Les contestacions correctes es valoraran positivament amb +0,1 punts. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb -0,033 punts. Les contestacions en blanc no penalitzaran.

Quedant eliminats els aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de cinc (5,00) punts.

Segon exercici: Consistirà a exposar oralment, en sessió pública davant el Tribunal, durant un temps màxim de trenta minuts, tres temes del programa recollit en l'annex 1. A tal fi hauran d'escollir a l'atzar tres temes de la part comuna, a elegir dos i dos temes de les matèries jurídiques a elegir un.

Els/les opositors/as disposaran de deu minuts per a la preparació d'aquest exercici, podent redactar si ho desitgen uns esquemes que tindran a la vista durant l'exposició oral, juntament amb el Programa que els facilitarà el Tribunal, sense poder efectuar cap altre tipus de consulta.

El temps dedicat a l'exposició de cada tema serà aproximadament de 10 minuts. El Tribunal podrà obrir un diàleg amb cada opositor/a durant un temps màxim de quinze minuts, que versarà sobre els continguts exposats.

Després de l'exposició oral, i si escau, el diàleg amb el/l'opositor/a, cada membre del Tribunal qualificarà a l'opositor/a amb tantes notes com a temes hagin estat objecte d'exposició. Les qualificacions estaran compreses en una escala entre zero i deu punts. Quedant eliminats els aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de cinc (5,00) punts.

El procediment de valoració d'aquesta prova queda recollit en la novena de les bases generals.

Es farà constar en acta la puntuació atorgada per cada membre del Tribunal a cadascun dels temes exposats.

Tercer exercici: Consistirà a desenvolupar per escrit, durant un termini màxim de tres hores, l'elaboració d'un informe jurídic sobre un tema proposat pel Tribunal en cada especialitat.

Per a la realització d'aquest exercici els/les opositors/as podran fer ús de textos legals no comentats ajustant-se a la normativa publicada en els Butlletins Oficials de les diferents Administracions Públiques i repertoris de jurisprudència que hauran de ser aportats per els/les aspirants.

Aquest exercici serà llegit per els/les opositors/as en sessió pública davant el Tribunal. El Tribunal podrà obrir un diàleg amb el/l'opositor/a durant un temps màxim de quinze minuts, que versarà sobre els continguts exposats.

Després de la lectura de l'exercici i, si escau, el posterior diàleg amb el/l'opositor/a, cada membre del Tribunal atorgarà a l'opositor/a una puntuació entre zero i deu punts. sent eliminats aquells/as aspirants que no aconsegueixin la puntuació mínima de cinc punts. El procediment de valoració d'aquesta prova queda recollit en la novena de les bases generals.

La qualificació d'aquest exercici es farà pública una vegada finalitzada la lectura del mateix per tots els aspirants.

FASE CONCURSO:

La fase de concurs serà posterior a la fase d'oposició i en cap supòsit servirà per superar la fase d'oposició.

S'estableix un termini de tres dies hàbils a contar des de la data de publicació dels resultats provisionals de la fase de concurs per presentar reclamacions respecte de la mateixa, i una vegada resoltes les al·legacions presentades es procedirà a publicar els resultats definitius.

La puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 20 punts.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:

1, Experiència: La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 10 punts.

A.- Per serveis prestats com a funcionari en l'Administració Pública ocupant un lloc amb funcions relacionades amb les places ofertes, dutes a terme en l'Administració Pública: 0,75 punts per any treballat, amb un màxim de 6 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A aquest efecte s'haurà de presentar certificat de l'Administració en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en ella, així com el lloc de treball ocupat.

No es valoraran els serveis prestats per l'Administració Pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb l'establert en l'article 20.4 de la Llei 3/2007 de 3 d'abril, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears .

B, - Per serveis prestats fora de l'Administració Pública, tant per compte d'altre com a autònom, relacionats a la plaça o lloc convocats: 0'15 punts per any treballat, amb un màxim de 4 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. La documentació es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social que especifiqui la data d'alta i baixa en l'activitat corresponent.

2- Formació no reglada :

Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o lloc convocat, promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per la EBAP i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i els impartits per universitats públiques i/o privades.).:

Per ser valorat aquest mèrit s'hauran d'aportar documents en els quals es desprengui clarament la durada dels cursos, i si escau, la qualificació obtinguda.

La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 3,5 punts.

La valoració es realitzarà d'acord amb la següent escala:

- Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,005 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb durada 1 h

- Cursos amb certificat d'assistència: 0,003 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb durada 1 h.

Si el certificat no determina si ha estat amb aprofitament o assistència , es valorarà com d'assistència.

Els cursos de les següents àrees: jurídica administrativa, els cursos de l'àrea d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet), qualitat, igualtat de gènere i prevenció de riscos laborals; es valoraran fins a un màxim de 100 hores.

3.- Formació reglada:

Únicament es valoraran aquella formació reglada que estigui relacionada amb el lloc a cobrir. Solament es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés.

La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 5,00 punts.

1. Per cada doctorat: 2 punts.

2. Per cada llicenciatura : 1 punt.

3. Per cada diplomatura, grau o master universitari : 1 punt.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte el cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents. No obstant això, les puntuacions dels apartats 1 (doctorats i master) s'han d'acumular a les corresponents llicenciatures, diplomatures o graus.

En cap supòsit es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d'una llicenciatura que es reconegui.

Per a la valoració de les titulacions, s'estarà al que es disposa en la taula d'equivalències del Ministeri d'Educació.

4.- Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

En aquest apartat es valoraran els certificats expedits per la EBAP i els expedits o homologats per la Direcció general de Política Lingüística o equivalents, fins a una puntuació màxima d'1,5 punts:

Nivell C1: 0,50 punts

Nivell C2 : 1,00 punts

Nivell LA: 0,50 punts

Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s'acrediti, sempre que no sigui el nivell requerit per a la plaça. El certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti.

5. Altres mèrits.

Puntuació màxima: 1,5 punts.

Amb la finalitat d'adequar la convocatòria a les especificacions de les places a convocar, es valorarà:

- Per cada exámen d'oposició superat en qualsevol Administració Pública, del nivell A1: 0,25 punts.

Es precisarà certificat acreditatiu emès per l'organisme de l'Administració corresponent.

OCTAVA. Qualificació definitiva, llista d'aprovats i presentació de documents.

La fase d'oposició tindrà un valor del 70% del total i la fase de concurs d'un 30%.

La qualificació definitiva de cadascun dels aspirants vindrà determinada per la suma de puntuacions obtingudes en la fase d'oposició i en la fase de concurs segons la fórmula següent:

Fórmula: PT = {(70/30)o} + {(30/20)c}

PT: Puntuació total.

o: Puntuació obtinguda per l'aspirant en la fase d'oposició.

c: Puntuació obtinguda per l'aspirant en la fase de concurs.

En cas d'empat, l'ordre de prelació s'establirà atenent als següents criteris: primer, millor puntuació en el segon exercici de l'oposició; segon, millor puntuació en el tercer exercici i, tercer, millor puntuació en el primer exercici. De persistir l'empat aquest se solucionarà per ordre alfabètic del primer cognom dels/les aspirants empatats, de conformitat amb la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública al fet que es refereix l'article 17 del Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat per Reial decret 364/1995, de 10 de març.

Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, es seguira el procés determinat a la base desena i onzena de les bases generals.

El Tribunal elevarà a la Batlia proposta de nomenament a favor dels aspirants que hagin obtingut millor puntuació i es publicarà còpia de l'acta en el tauler d'anuncis de la Casa Consistorial.

El Tribunal únicament podrà proposar, per al seu nomenament, un nombre d'aspirants igual al de llocs de treball convocats

DESENA. Període de pràctiques i elecció de destinació.

L’aspirant proposat pel Tribunal, una vegada hagin acreditat els requisits exigits a la base segona de la convocatòria, seran nomenats funcionaris en pràctiques en la categoria d'Assessor Jurídic durant un període de tres mesos, període durant el qual percebran les retribucions corresponents a aquesta categoria.

L’aspirant nomenats funcionari en pràctiques s’assignarà provisionalment al lloc de feina ofertat en tant no siguin nomenats funcionaris de carrera.

Durant el període de pràctiques els aspirants seran valorats mensualment pel seu responsable jeràrquic, sobre la base d'uns criteris objectius que es fixessin en el decret de nomenament de funcionari en pràctiques. Finalitzat el període de pràctiques, dit responsable remetrà al president del tribunal qualificador l'informe final de valoració de cadascun dels aspirants en pràctiques.

Un vegada el president del tribunal qualificador hagi obtingut l'informe final de valoració convocarà als membres del tribunal a l'efecte d'avaluar el resultat de les valoracions rebudes i elevarà a l'autoritat competent la llista definitiva dels aspirants declarats aptes i no aptes, la qual resoldrà i ordenarà la seva publicació.

Si algun aspirant és qualificat com "no apte" en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà al següent aspirant aprovat sense plaça per ordre de puntuació per ser nomenat funcionari en pràctiques.

Els aspirants que superin el període de pràctiques seran nomenats com a funcionaris de carrera, mentre que aquells aspirants que no superin el citat període perdran mitjançant resolució motivada de l'Alcaldia el dret al seu nomenament de funcionari de carrera.

La citada resolució, que esgota la via administrativa, podrà ser impugnada en els termes establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

ONZENA. Nomenament i presa de possessió.

Una vegada presentada la documentació prevista a la base anterior, la batlessa nomenarà als aspirants proposats com a funcionaris de carrera, segons procés determinat a la base tretzena de les bases generals

En el cas que desenvolupessin activitats privades que requerissin del reconeixement de compatibilitat, haurà d'obtenir-se aquesta, sol·licitant-la en els deu primers dies del termini de presa de possessió o cessar en la realització de l'activitat privada abans d'iniciar l'exercici de funcions públiques.

DOTZENA. Borsa d'interins

La superació del primer exercici donarà dret a romandre en una llista d'espera d'interins , Es valorarà en primer lloc el nombre d'exercicis superats i s'ordenaran per nota obtinguda. Per a la gestió d'aquesta borsa s'estarà al determinat a la base quinzena de les bases generals i supletòriament pel recollit en l'article 13 de les bases generals dels processos per la seleccion de personal interí i laboral fix d'aquest Ajuntament (BOIB 75, 20 de juny )

TRETZENA . Normativa aplicable.

S'aplicaran a aquestes proves selectives, d'entre unes altres,el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; i altres disposicions legals vigents.

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos per al bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presents bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.

Les persones interessades podran impugnar la convocatòria, les bases d'aquesta, els actes administratius que efectuïn els òrgans de selecció per a la seva execució i els actes derivats del procés de selecció, en la forma i terminis establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú i la resta de normativa de Dret administratiu que pugui resultar aplicable.

TRETZENA. Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de març, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, s'informa que les dades de caràcter personal que s'obtinguin de les sol·licituds de participació dels aspirants seran incorporats i tractats de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.

Les dades obtingudes amb la sol·licitud de participació podran ser utilitzats, salvaguardant la identitat dels aspirants, per a l'elaboració d'estadístiques internes.

ANNEX I. Programa de temes.

Programa de matèries comunes (67 temes).

1. Estat social i democràtic. Models, polítiques i problemes actuals de l'Estat del benestar.

2. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i contingut essencial. La constitucionaltizació del principi d'estabilitat pressupostària. La reforma constitucional.

3. Els drets i deures fonamentals. La protecció i suspensió dels drets fonamentals. La Corona. Atribucions segons la Constitució.

4. Les Corts Generals. Composició i funcions. Regulació i funcionament de les Càmeres: els reglaments parlamentaris. Òrgans de control dependents de les Corts Generals: El Defensor del Poble i el Tribunal de Comptes.

5. El Govern en el sistema constitucional espanyol. El President del Govern. El control parlamentari del Govern. El Govern: composició, organització i funcions.

6. El Poder Judicial. Regulació constitucional de la justícia. La Llei Orgànica del Poder Judicial. La Llei de Demarcació i de Planta Judicial. El Consell General del Poder Judicial: designació, organització i funcions. L'organització de l'Administració de Justícia a Espanya: ordres jurisdiccionals, classes d'òrgans jurisdiccionals i les seves funcions. Conflictes de jurisdicció i de competència.

7. El Tribunal Constitucional en la Constitució i en la seva Llei Orgànica. Composició, designació i organització. Funcions del Tribunal Constitucional.

8. L'Administració Pública en la Constitució. El dret administratiu bàsic dictat en virtut de l'article 149.1.18 de la Constitució. El desenvolupament legal dut a terme per les Comunitats Autònomes.

9. L'Administració General de l'Estat: disposicions legals i la seva normativa de desenvolupament. L'estructura departamental i els òrgans superiors. L'Organització territorial de l'Administració General de l'Estat. Els Delegats i Subdelegats del Govern. Directors Insulars.

10. Les formes d'organització territorial de l'Estat. L'Estat autonòmic. Naturalesa jurídica i principis. Les formes d'accés a l'autonomia en la Constitució espanyola.

11. El procés estatuyente: els Estatuts d'Autonomia. L'organització política i administrativa de les Comunitats Autònomes. La reforma dels Estatuts d'Autonomia. El sistema de la distribució de competències i les relacions entre l'Estat i les Comunitats Autònomes.

12. L'Administració Local: entitats que la integren. Evolució de la normativa bàsica de règim local. El marc competencial de les Entitats Locals.

13. L'Administració Instrumental. Els organismes públics. Organismes autònoms i entitats públiques empresarials. Societats mercantils i fundacions públiques. Un altre tipus d'entitats públiques per a la gestió dels serveis públics.

14. La Unió Europea: origen i evolució. El procés d'integració d'Espanya. Institucions i Organismes de la Unió Europea: composició, funcionament i competències. La Unió econòmica i monetària.

15. El Comitè de les Regions. El Congrés de Poders Locals i Regionals d'Europa. La cooperació i l'associacionisme internacional de les Entitats locals. La Carta Europea de l'Autonomia Local. Contingut. Posició i significació en l'ordenament jurídic espanyol.

16. L'ordenament jurídic-administratiu (I): el dret de la Unió Europea:Tractats i Dret derivat. La Constitució. Les Lleis estatals i autonòmiques. Tipus de disposicions legals. Els Tractats Internacionals.

17. L'ordenament jurídic-administratiu (II). El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentària. Procediment d'elaboració. Límits. El control de la potestat reglamentària.

18. L'administrat versus ciutadà: concepte i classes. La capacitat dels ciutadans i les seves causes modificatives. L'Estatut del ciutadà: drets subjectius i interessos legítims, diferències entre tots dos conceptes i obligacions.

19. L'acte administratiu. Concepte. Elements. Classes. Requisits: la motivació i forma.

20. L'eficàcia dels actes administratius: el principi de autotutela declarativa. Condicions. La notificació: contingut, termini i pràctica. La notificació defectuosa. La publicació. L'aprovació per una altra Administració. La demora i retroactivitat de l'eficàcia. L'executivitat dels actes administratius. La coacció administrativa directa. La via de fet.

21. La invalidesa de l'acte administratiu. Suposats de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. El principi de conservació de l'acte administratiu. La revisió d'actes i disposicions per la pròpia Administració: suposats. L'acció de nul·litat, procediment, límits. La declaració de lesivitat. La revocació d'actes. La rectificació d'errors materials o de fet.

22. Disposicions generals sobre el procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu comú. La iniciació del procediment: classes, esmena i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Els registres administratius. Termes i terminis: còmput,ampliació i tramitació d'urgència. Ordenació. Instrucció: intervenció dels interessats, prova i informes. Singularitats del procediment administratiu de les Entitats Locals.

23. Terminació del procediment. L'obligació de resoldre. Contingut de la resolució expressa: principis de congruència i de no agreujament de la situació inicial. La terminació convencional. La falta de resolució expressa: el règim del silenci administratiu. El desistiment i la renúncia. La caducitat. La tramitació simplificada del procediment administratiu comú.

24. Recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos. Procediments substitutius dels recursos administratius: conciliació, mediació i arbitratge.

25. La Jurisdicció contenciós-administrativa. Naturalesa, extensió i límits. Òrgans de la jurisdicció i les seves competències. Les parts: legitimació. L'objecte del recurs contenciós administratiu. El procediment i la finalització del mateix: les sentències.

26. La potestat sancionadora: concepte i significat. Principis de l’exercici de la potestat sancionadora. Especialitats del procediment en matèria sancionadora. Mesures sancionadores administratives. Especial referència a la potestat sancionadora local.

27. Els contractes del sector públic: objecte i àmbit de la Llei de Contractes del Sector Públic. Tipus de contractes del Sector Públic. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Règim jurídic dels contractes administratius i els de dret privat; els actes separables. Els principis generals de la contractació del sector públic: racionalitat, llibertat de pactes i contingut mínim, perfecció i forma, el règim d'invalidesa dels contractes i el recurs especial en matèria de contractació.

28. Les parts en els contractes del sector públic. Els òrgans de contractació la capacitat i solvència dels contractistes. Prohibicions. Classificació. La successió del contractista.

29. Preparació dels contractes per les Administracions Públiques. El preu,el valor benvolgut. La revisió de preus. Garanties en la contractació del sector públic. Classes d'expedients de contractació. Procediments i formes d'adjudicació dels contractes. Criteris d'adjudicació. Perfeccionament i formalització dels contractes administratius. Execució i modificació dels contractes administratius. Prerrogatives de l'Administració. Extinció. La cessió dels contractes i la subcontractació.

30. El contracte d'obres. Actuacions administratives preparatòries. Formes d'adjudicació. Execució, modificació i extinció. La cessió del contracte i subcontracte d'obres. Execució d'obres per la pròpia Administració. El contracte de concessió d'obra pública.

31. El contracte de gestió de serveis públics. El contracte de subministraments. El contracte de serveis. El contracte de col·laboració entre el sector públic i privat.

32. L'expropiació forçosa. Subjectes, objecte i causa. El procediment general. Garanties jurisdiccionals. La reversió expropiatòria. Tramitació d'urgència Procediments especials.

33. La responsabilitat de l'Administració pública: caràcters. Els pressupostos de la responsabilitat. Danys resarcibles. L'acció de responsabilitat. Principi del procediment administratiu en matèria de responsabilitat. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i personal al servei de les Administracions públiques.

34. El patrimoni de les Administracions públiques. Les propietats públiques: tipologia. El domini públic, concepte, naturalesa i elements. Afectació i mutacions demanials. Règim jurídic del domini públic. Utilització: reserva i concessió. El patrimoni privat de les Administracions Públiques.

35. El Règim local: significat i evolució històrica. L'Administració Local en la Constitució. El principi d'Autonomia Local: significat, contingut i límits.

36. Les fonts del Dret Local. Regulació bàsica de l'Estat i normativa de les Comunitats Autònomes en matèria de Règim Local. La incidència de la legislació sectorial sobre el règim local. La potestat reglamentària de les entitats locals: Reglaments i Ordenances. Procediment d'elaboració. El Reglament orgànic. Els Bàndols.

37. El Municipi: Concepte i elements. El terme municipal: el problema de la planta municipal. Alteracions de termes municipals. Legislació bàsica i legislació autonòmica. La població municipal. El Padró d'habitants. L'estatut dels veïns. Drets dels estrangers.

38. L'organització municipal. Òrgans necessaris: Alcalde, Tinents d'Alcalde, Ple i Junta de Govern Local. Òrgans complementaris: Comissions Informatives i altres òrgans. Els grups polítics i els regidors no adscrits. La participació veïnal en la gestió municipal. El «concejo» obert. Altres règims especials. Especialitats del règim orgànic-funcional en els municipis de gran població.

39. Les competències municipals: sistema de determinació. Competències pròpies, delegades i competències diferents de les pròpies. La sostenibilitat financera de la hisenda local com a pressupost de l'exercici de les competències. Els convenis sobre exercici de competències i serveis municipals. Els serveis mínims.

40. La província com a entitat local. Organització i competències. La cooperació municipal. Les relacions entre les Comunitats Autònomes i las Diputacions Provincials. Règims especials. Les Illes: els Consells i Cabildos Insulars. La coordinació en la prestació de determinats serveis per les Diputacions Provincials. Entitats locals d'àmbit inferior al municipi. Les comarques. Les mancomunitats de municipis. Les àrees metropolitanes. Els consorcis: règim jurídic.

41. El sistema electoral local. Causes d'inelegibilitat i incompatibilitat. Elecció dels Regidors i Alcaldes. Elecció de Diputats Provincials i Presidents de Diputacions provincials. Elecció de Consellers i Presidents de Cabildos i Consejos Insulars. La moció de censura i la qüestió de confiança en l'àmbit local. El recurs contenciós-electoral. L'Estatut dels membres electius de les Corporacions locals.

42. Règim de sessions i acords dels òrgans de govern local. Actes, certificacions, comunicacions, notificacions i publicació dels acords. El Registre de documents. La utilització de mitjans telemàtics.

43. Les formes d'acció administrativa de les entitats locals. El foment:estudi especial de les subvencions. L'activitat de policia: la intervenció administrativa local en l'activitat privada. Les autoritzacions administratives: les seves classes. El règim de les llicències. La comunicació prèvia i la declaració responsable.

44. La iniciativa econòmica de les Entitats locals i la reserva de serveis en favor de les Entitats locals. El servei públic en les entitats locals. Concepte. Les formes de gestió dels serveis públics locals. Les formes de gestió directa i indirecta. Especial referència a la concessió de serveis públics.

45. El patrimoni de les entitats locals: béns i drets que ho conformen. Classes. Béns de domini públic. Béns patrimonials. Prerrogatives i potestats de les entitats locals en relació amb els seus béns. Els béns comunals. L'inventari. Les muntanyes veïnals en mà comuna.

46. Evolució històrica de la legislació urbanística espanyola: des de la Llei del Sòl de 1956 fins al Text Refós de 2015. El marc constitucional de l'urbanisme. La doctrina del Tribunal Constitucional. Competències de l'Estat, de les Comunitats Autònomes i de les Entitats Locals.

47. El Dret Financer: Concepte i contingut. La Hisenda Local en la Constitució. El règim jurídic de les Hisendes locals: criteris inspiradors del sistema de recursos i principis pressupostaris.

48. El Pressupost General de les Entitats Locals: concepte i contingut. Especial referència a les bases d'execució del pressupost. L'elaboració i aprovació del Pressupost General. La pròrroga pressupostària.

49. L'estructura pressupostària. Els crèdits del pressupost de despeses: delimitació, situació i nivells de vinculació jurídica. Les modificacions de crèdit: classes, concepte, finançament i tramitació.

50. L'execució del pressupost de despeses i d'ingressos: les seves fases. Els pagaments a justificar. Les bestretes de caixa fixa. Les despeses de caràcter plurianual. La tramitació anticipada de despeses. Els projectes de despesa. Les despeses amb finançament afectat: especial referència a les desviacions de finançament.

51. La liquidació del pressupost. Tramitació. Els romanents de crèdit. El resultat pressupostari: concepte, càlcul i ajustos. El romanent de tresoreria: concepte i càlcul. Anàlisi del romanent de tresoreria per a despeses amb finançament afectat i del romanent de tresoreria per a despeses generals. La consolidació pressupostària.

52. Estabilitat Pressupostària i sostenibilitat financera. Principis generals. Objectius d'estabilitat pressupostària, de deute públic i de la regla de despesa per a les Corporacions locals: establiment i conseqüències associades al seu incompliment. Els Planes economicofinancers: contingut, tramitació i seguiment. Plans d'ajust i de sanejament financer. Subministrament d'informació financera de les Entitats Locals.

53. La tresoreria de les Entitats Locals. Règim jurídic. El principi d'unitat de caixa. Funcions de la tresoreria. Organització. Situació dels fons: la caixa i els comptes bancaris. La realització de pagaments: prelació, procediments i mitjans de pagament. El compliment del termini en els pagaments: el període mitjà de pagament. L'estat de conciliació.

54. La planificació financera. El pla de tresoreria i el pla de disposició fons. La rentabilización d'excedents de tresoreria. Les operacions de tresoreria. El risc de tipus d'interès i de canvi en les operacions financeres.

55. La comptabilitat de les entitats locals i els seus organismes autònoms: els models normal, simplificat i bàsic. Les Instruccions dels models normal i simplificat de comptabilitat local: estructura i contingut. Particularitats del model bàsic.

56. El Compte General de les Entitats Locals: contingut, formació, aprovació i rendició. Una altra informació a subministrar al Ple, als òrgans de gestió, als òrgans de control intern i a altres Administracions Públiques.

57. Marco integrat de Control Intern (CUSO). Concepte de control intern, i la seva aplicabilitat al sector públic. El control intern de l'activitat economicofinancera de les Entitats Locals i els seus ens depenents. La funció interventora: àmbit subjectiu, àmbit objectiu i modalitats. Especial referència a les objeccions.

58. Els controls financer, d'eficàcia i d'eficiència: àmbit subjectiu,àmbit objectiu, procediments i informes. L'auditoria com a forma d'exercici del control financer. Les Normes d'Auditoria del sector públic.

59. El control extern de l'activitat economicofinancera del sector públic local. La fiscalització de les entitats locals pel Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les Comunitats Autònomes. Les relacions del Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les Comunitats Autònomes. La responsabilitat comptable: concepte i règim jurídic.

60. Els recursos en el marc de la legislació de les Hisendes Locals: de municipis, províncies i altres entitats locals. Règims especials. Els ingressos de dret privat. Les subvencions i altres ingressos de dret públic.

61. La gestió, liquidació i recaptació dels recursos de les Hisendes Locals. La devolució d'ingressos indeguts. El procediment de recaptació en període voluntari i executiu. La revisió en via administrativa dels actes de gestió tributaria dictats per les Entitats Locals, en municipis de règim comú i de gran població, la gestió i recaptació de recursos per compte d'altres ens públics.

62. La participació de municipis i províncies en els tributs de l'Estat i de les Comunitats Autònomes. La cooperació econòmica de l'Estat i de les Comunitats Autònomes a les inversions de les Entitats locals. Els Fons de la Unió Europea per a Entitats locals.

63. Els drets constitucionals dels empleats públics. Polítiques d'igualtat i contra la violència de gènere en les Administracions Públiques. Polítiques dirigides a l'atenció a persones amb discapacitat i/o deprenents.

64. El personal al servei de les Entitats Locals: Classes i règim jurídic. Els instruments d'organització del personal: plantilles i relacions de llocs de treball. Els instruments reguladors dels recursos humans: l'oferta d'ocupació, els plans d'ocupació i altres sistemes de racionalització. L'accés a les ocupacions locals: sistemes de selecció i provisió.

65. Els drets dels funcionaris locals. Drets individuals. Especial referència a la carrera administrativa i a les retribucions. El règim de Seguretat Social. Els deures dels funcionaris locals. El règim disciplinari. El règim de responsabilitat civil, penal i patrimonial. El règim d'incompatibilitats.

66. La prevenció de riscos laborals. Concepte, justificació i característiques. La Llei de prevenció de riscos laborals. Objecte i àmbit d'aplicació. Òrgans competents. Drets i obligacions. Responsabilitats i sancions. La prevenció de riscos laborals en l'Administració.

67. Normativa estatal i autonòmica en matèria d'igualtat de gènere. Els plans estratègics estatals per a la igualtat d'oportunitats entre dones i homes.

Matèries jurídiques (31 temes):

1. Els principis de l'organització administrativa: La competència i les seves tècniques de translació. La jerarquia, la coordinació i el control. Conflicte d'atribucions.

2. La potestat organitzativa de l'Administració. Creació, modificació i supressió dels òrgans administratius. Classes d'òrgans. Especial referència a òrgans col·legiats.

3. Les relacions inter-administratives. Principis. Col·laboració, cooperació i coordinació. La substitució i la dissolució de Corporacions locals. Impugnació dels actes i acords locals i exercici d'accions.

4. Règim urbanístic de la propietat del sòl. Contingut del dret de propietat del sòl: facultats, deures i càrregues. Criteris d'utilització del sòl en la normativa bàsica. Especial referència a la situació de sòl rural i urbanitzat: facultats i deures en cada tipus de sòl. Criteris de valoració.

5. Les actuacions de transformació urbanística i edificatoria: tipus i fonament. Deures vinculats a la promoció de les actuacions de transformació urbanístiques i de les actuacions edificatories.

6. L'ordenació del territori. La Carta europea d'Ordenació del Territori.

7. L'Estratègia Territorial Europea. Ordenació del Territori i urbanisme: problemes d'articulació. Els instruments d'ordenació territorial i la seva incidència urbanística. Actuacions d'interès regional autonòmiques i la planificació territorial autonòmica supramunicipal.

8. Instruments de planejament general a la llum de la normativa autonòmica: plans generals i normes subsidiàries i complementàries. Plans d'Ordenació intermunicipal i plans de sectorització. Municipis sense ordenació: projectes de delimitació del sòl urbà i normes d'aplicació directa.

9. Planejament de desenvolupament a la llum de la normativa autonòmica. Planes Parcials. Estudis de Detall. Planes de Reforma Interior. El planejament especial. Les Ordenances urbanístiques.

10. Elaboració i aprovació de plans a la llum de la normativa autonòmica. Competència i procediment. Efectes de l'aprovació. Iniciativa i col·laboració dels particulars. Publicitat. Modificació i revisió de plans.

11. Execució del planejament. Pressupostos de l'execució. Els diversos sistemes d'actuació: elecció del sistema. El principi de equidistribució i les seves tècniques: àrees de repartiment i unitat d'execució. Aprofitament mitjà i tipus. El programa d'actuació. El projecte d'urbanització.

12. El sistema de compensació i assimilats en la normativa autonòmica. Estatuts i bases d'actuació de la Junta de Compensació. Sistema de cooperació. La reparcel·lació. Sistema d'expropiació. Altres sistemes d'execució urbanística. Obtenció de terrenys dotacionals.

13. Expropiacions urbanístiques. Supòsits expropia toris. Procediments de taxació individual i conjunta. Suposats indemnitzatoris. Les valoracions urbanístiques.

14. Instruments d'intervenció al mercat del sòl. Els patrimonis públics de sòl: especial referència al règim jurídic del Patrimoni Municipal del sòl.

15. Les àrees de reserva. Drets de tempteig i retracto i de readquisició preferent. El dret de superfície. Els convenis urbanístics: modalitats i característiques.

16. Intervenció administrativa en l'edificació o ús del sòl. L'autorització administrativa prèvia a través de la llicència urbanística: règim jurídic amb especial referència al silenci administratiu. Altres tècniques autortitzatòries: la comunicació prèvia o la declaració responsable. Les ordres d'execució. Deures de conservació i règim de la declaració de ruïna.

17. La inspecció urbanística. Protecció de la legalitat urbanística. Obres sense la preceptiva autorització administrativa o contràries a les seves condicions. Autoritzacions il·legals. La restauració de la legalitat urbanística. Infraccions i sancions urbanístiques.

18. Els diferents nivells de la Hisenda Pública. Distribució de competències i models de finançament. Les subvencions intergovernamentals.

19. El sistema tributari estatal. Especial referència als impostos sobre la renda i sobre el valor afegit.

20. El finançament de les Comunitats Autònomes: principis generals. Recursos de les Comunitats Autònomes. Especial referència als tributs propis, tributs cedits i Fons de Compensació Interterritorial.

21. Els tributs locals: principis. La potestat reglamentària de les Entitats locals en matèria tributària: contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim d'impugnació dels actes d'imposició i ordenació de tributs. L'establiment de recursos no tributaris.

22. La inspecció dels tributs. Funcions i facultats. Actuacions inspectores. Infraccions i sancions tributàries. Procediment d'inspecció tributaria.la inspecció dels recursos no tributaris.

23. L'Impost sobre béns immobles. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions i bonificacions. Base imposable: el valor cadastral. Base liquidable. Quota, meritació i període impositiu. Gestió cadastral i gestió tributària.

24. L'Impost sobre activitats econòmiques: règim jurídic. Especial referència a les exempcions. El recàrrec provincial. L'Impost sobre construccions,instal·lacions i obres: règim jurídic.

25. L'Impost sobre vehicles de tracció mecànica: règim jurídic. L'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana: règim jurídic

26. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats en les Illes Balears. Competències del Govern de la Comunitat Autònoma, dels consells insulars i dels ajuntaments. Procediment aplicable a les activitats permanents. Procediment aplicable als activitats no permanents.

27. Les infraccions i sancions en matèria d'activitats. Les persones responsables. La graduació de les sancions. La competència i el procediment sancionador. Mesures cautelars.

28. La Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial de les Illes Balears: objectius fonamentals. Els diferents instruments d'ordenació. Les directrius d'ordenació territorial: contingut i aprovació. Els plans territorials Insulars.

29. La Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears. Les determinacions generals: disposicions prèvies i determinacions de l'ordenació. Les limitacions al dret de propietat: facultats i drets.

30. La Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl de les Illes Balears (I): La classificació del sòl. Limitacions i deures per raó de la classificació. El patrimoni municipal del sòl: concepte naturalesa jurídica i règim aplicable. El planejament municipal. Els plans generals. Planes parcials. Projectes d'urbanització. Planes especials.

31. Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació del sòl (II): La intervenció preventiva en l'edificació i ús del sòl: Llicència urbanística i comunicació prèvia. La inspecció urbanística. Protecció de la legalitat urbanística i restabliment de l'ordre jurídic pertorbat. Les infraccions urbanístiques. Conservació d'obres i construccions. Ordres d'execució.

SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlleti Oficial de les Illes Balears, al BOE, al tauler d’edictes i a la pàgina web de l’Ajuntament d’Andratx.»

 

(Data signatura: 4 de septembre de 2018

Jaume Porsell Alemany)