Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 9003
Convocatòria i bases reguladores concessió ajudes i subvencions socioeducatives CUC, curs 2018-2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Rector de l'IMEB va aprovar, en sessió extraordinària celebrada el dia 31 de juliol de 2018, la convocatòria i bases reguladores de les condicions i requisits per a la concessió d'ajudes i subvencions socioeducatives CUC - curs acadèmiques 2018 - 2019 de conformitat amb el que disposa l'article 9.3 de la llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.

CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES CONDICIONS I REQUISITS PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES I SUBVENCIONS SOCIOEDUCATIVES CUC - CURS ACADÈMIC 2018-2019

Article 1. Objecte i finalitat

Aquestes bases tenen per objecte estructurar i establir els criteris i procediments per a la concessió d'ajudes socioeducatives CUC per part de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (d'ara endavant IMEB) en règim de concurrència competitiva, en les condicions que s'estableixen en els següents articles. Aquestes ajudes estan destinades a afavorir, en l'àmbit de l'educació no formal, el desenvolupament de competències i habilitats metodològiques, socials i participatives a través de la implicació en activitats pròpies de CUC, la divulgació d'informació i foment de la participació dels estudiants en les accions programades.

El pla de formació es desenvoluparà en sessions teòriques i posteriors pràctiques. A través d'una metodologia activa es promourà l'adquisició de diferents competències que permetin aconseguir de forma reeixida els objectius proposats.

Competències tècniques (saber): Coneixement del municipi. Coneixement de l'Ajuntament de Calvià: organització, serveis municipals. Coneixement dels serveis del CUC: organització, serveis, accés i gestió. Coneixement de l'estructura de representació estudiantil en l'àmbit del CUC. Coneixement de les activitats de participació d'estudiants en la vida preuniversitària. Coneixement dels diferents recursos que les administracions públiques posa a la disposició dels estudiants. Coneixements de comunicació: e-mail, newsletter, web, Facebook i Twitter.

Competències metodològiques (saber-fer): A) Informacionals: Coneixement, valoració crítica i utilització de les fonts d'informació. Recerca i anàlisi d'informació documental. Comprensió, valoració i adequació de la informació. Autonomia per seleccionar informació rellevant. Utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació. Maneig d'instruments d'anàlisis i recerca d'informació. Interpretació i representació gràfica de la informació. B) Comunicatives: Comunicació interpersonal efectiva i clara tant de forma oral com a escrita. Expressió fluïda i espontània. Manteniment de contacte visual amb l'interlocutor. C) Procedimentals: Identificació de necessitats de l'estudiant. Posada en pràctica dels coneixements adquirits en la resolució de problemes i incidències. Treball en equip. Aprenentatge continu (Aprendre a aprendre). Maneig de procediment de (acte) avaluació. Foment de la participació estudiantil en les activitats, centres i grups pertinents.

Article 2. Règim de la concessió i marc normatiu.

En tot allò no previst en aquestes bases li serà aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Comú de les Administracions Públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic; RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals; Les bases d'execució del pressupost municipal de 2018 i la resta de la normativa aplicable per a la concessió de subvencions.

Article 3. Requisits dels beneficiaris

Poden beneficiar-se de les ajudes objecte de la present convocatòria les persones que, al moment de presentar la candidatura, reuneixin els requisits següents:

3.1.- Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea, les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents a Espanya.

3.2.- Estar empadronades en el municipi de Calvià o bé acreditar el pagament d'impostos de Béns Immobles municipals de l'any 2018, per part del sol·licitant o familiars de primer grau.

3.3.- Estar matriculat/a en estudis de 2º de batxillerat en qualsevol dels Instituts d'Educació Secundària de Calvià.

3.4.- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Calvià i el IMEB, de conformitat al que disposat en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3.5.- Presentar en termini i lloc establert a les presents bases la documentació establerta en l'article 8

Article 4. Característiques de les ajudes

-Es convoquen un màxim de 6 ajudes distribuïdes, preferentment, de la següent forma:

-2 ajudes per a estudiants de 2º de batxillerat d'IES Calvià

-2 ajudes per a estudiants de 2º de batxillerat d'IES Bendinat

-2 ajudes per a estudiants de 2º de batxillerat d'IES Són Ferrer

-La durada de la col·laboració serà de 120 hores totals, amb data d'inici l'endemà a l'adjudicació de la beca, amb previsió d'inici en setembre de 2018 i data de finalització com a màxim el 30 de juliol de 2019.

-La quantia total de l'ajuda com a subvenció és de 1.020€, distribuïda en tres pagaments: Desembre 2018, març 2019 i juny 2019.

-L'horari es pactarà mensualment amb les persones beneficiàries, valorant i prioritzant el període d'exàmens, sense que en cap cas pugui veure's afectat el rendiment acadèmic.

Article 5. Condicions generals de les ajudes

-La concessió d'una ajuda de col·laboració pràctica no representa cap relació contractual entre la persona ajudada i el IMEB/Ajuntament de Calvià.

-Previ a l'inici de l'ajuda se signarà un protocol de compromís. És el document pel qual es regula la realització dels períodes de col·laboració pràctica i es formalitza a través de la subscripció del mateix entre l'Ajuntament de Calvià- IMEB i la persona beneficiada.

-La renúncia o anul·lació de l'ajuda donarà lloc a la pèrdua de tots els drets inherents a la mateixa.

-Les vacants que es produeixin per anul·lació o renúncia podran ser cobertes amb candidats suplents, a valorar per part de la Comissió de Selecció i Seguiment.

-El IMEB contractarà un segur d'accident i responsabilitat civil durant la realització de l'ajuda.

Article 6. Criteris d'atorgament de les ajudes

Des del IMEB s'observaran els principis d'igualtat i no discriminació. L'assignació de les ajudes entre els candidats es realitzarà per una Comissió Mixta de Selecció i Seguiment, d'acord amb els principis de transparència i mèrit, seguint els següents criteris:

  • Haver participat en projectes de voluntariat social o equivalent: un màxim de 10 punts.
  • Haver participat en projectes europeus: un màxim de 10 punts
  • Carta de motivació: un màxim de 10 punts. Contingut del projecte: Màxim 2 pàgines, amb estil Arial i grandària de lletra 12 i interlineat d'1,5. En el document haurà de respondre's com a mínim a les següents qüestions; 1.- Interès i motivació a realitzar l'ajuda. 2.- Què li pot aportar realitzar la col·laboració socioeducativa. 3.- Quins projectes o activitats desenvolupats des del CUC li interessen més, explicació dels motius. 4.- Proposta de tres activitats que li agradaria desenvolupar en el CUC.
  • Entrevista personal: un màxim de 20 punts.

Article 7. Termini i lloc de presentació de documentació

- El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB.

- El lloc i horari de presentació són en el Registre General del IMEB situat c/ Julià Bujosa Sans, batle, 1 de Calvià, de 9 a 14 hores de dilluns a divendres o en qualsevol dels llocs establerts en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Article 8. Documentació a presentar

- Model d'instància

- Carta de motivació (veure article 6). Contingut del projecte: Màxim 2 pàgines, amb estil Arial i grandària de lletra 12 i interlineat d'1,5. En el document haurà de respondre's com a mínim a les següents qüestions; 1.- Interès i motivació a realitzar l'ajuda. 2.- Què li pot aportar realitzar la col·laboració socioeducativa. 3.- Quins projectes o activitats desenvolupats des del CUC li interessen més, explicació dels motius. 4.- Proposta de tres activitats que li agradaria desenvolupar en el CUC.

- Original i fotocòpia de les matrícula dels cursos actuals.

- Currículum actualitzat amb foto carnet.

- Documentació acreditativa d'haver participat en projectes de voluntariat social o equivalent.

- Documentació acreditativa d'haver participat en projectes europeus.

- Acreditació bancària

Article 9. Procediment de concessió

Les sol·licituds presentades seran valorades per la Comissió de Selecció i Seguiment, presidida per la gerència del IMEB o persona en qui delegui. Formen part d'aquesta comissió dos tècnics del IMEB o persones en qui deleguin.

El procediment per a la concessió de les ajudes objecte de la present convocatòria s'ajustarà a la disposició de l'article 23 i els següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

El procediment de la concessió d'ajudes s'iniciarà d'ofici, a través de l'acord del consell rector del IMEB que aprovarà simultàniament les bases i la convocatòria que seran publicades en el BOIB.

Les sol·licituds presentades seran examinades per la Comissió de Selecció i Seguiment, que verificarà el compliment per part dels sol·licitants i de la totalitat dels requisits exigits en la convocatòria. Si la sol·licitud no reunís els requisits indicats, la Comissió de Selecció i Seguiment requerirà a la persona interessada perquè en un termini de deu dies hàbils l'esmeni o acompanyi els documents preceptius, indicant-li que si no ho fes així se li tindrà per desistit de la seva sol·licitud i l'expedient s'arxivarà sense més tràmits.

El requeriment previst en el paràgraf anterior es farà a través de resolució, que s'haurà de publicar en el tauler d'anuncis del IMEB i en www.calvia.com. Aquesta resolució ha d'incloure tant la relació dels sol·licitants que han d'esmenar les deficiències advertides, la relació de sol·licitants que, inicialment, compleixen els requisits de la convocatòria, així com la relació de sol·licitants exclosos amb indicació del motiu.

Una vegada conclòs el termini, la Comissió de Selecció i Seguiment ha d'avaluar la sol·licituds presentades, així com les al·legacions i/o esmenes realitzades per les persones interessades. Posteriorment, redactarà la proposta de resolució provisional ajustant-se als criteris de valoració indicats en l'article 6. Les persones interessades tindran un termini de deu dies hàbils per presentar al·legacions. Si no es presenten al·legacions dins del termini indicat, la proposta de resolució provisional tindrà caràcter definitiu. En cas contrari, una vegada examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor formularà una proposta de resolució definitiva.

Article 10. Funcions de la Comissió de Selecció i Seguiment

Seran funcions de la Comissió de Selecció i Seguiment:

- L'anàlisi i estudi previ de les sol·licituds presentades.

- La preselecció dels sol·licitants sobre la base de la documentació presentada i confecció de la corresponent proposta a la Presidenta.

- La supervisió, coordinació i avaluació de les ajudes.

- Les funcions administratives i d'informació inherents a les pràctiques dels beneficiaris/as

- La supervisió per assegurar que els pagaments es facin efectius.

- Qualsevol altra de naturalesa anàloga no prevista a les presents bases.

Article 11. Drets i deures de la persona beneficiària

– A percebre la subvenció de l'ajuda de la forma establerta en la convocatòria. La citada subvenció no tindrà en cap cas la naturalesa de salari.

- A rebre, a la finalització de l'ajuda, una certificació on consti la durada i característiques de les col·laboracions realitzades.

- Hauran de respectar a tot moment l'organització de l'entitat col·laboradora.

- Hauran de mantenir el contacte amb els seus tutors i guardar el degut secret professional durant la seva estada al centre tant durant la realització de les pràctiques com una vegada finalitzades aquestes.

- Haurà de comprometre's a la realització de les activitats establertes al seu programa de pràctiques, a respectar les normes de seguretat en el treball i a fer un ús responsable del material i equipaments que es posin a la seva disposició.

- Haurà de comunicar immediatament, al IMEB i a la persona que tutoritzi l'ajuda, de qualsevol incidència que afecti al normal desenvolupament de l'activitat per la qual rep l'ajuda, havent de mantenir a tot moment l'actitud i l'interès necessaris per a un bon aprofitament de la mateixa.

- En el cas de renúncia a l'ajuda, haurà de posar-ho en coneixement del tutor designat, amb una antelació mínima de deu dies a la data de la renúncia. Igualment haurà de notificar-ho, per escrit a través del registre general d'entrada del IMEB. En cas d'incompliment de qualsevol de les citades notificacions, el IMEB i/o entitat col·laboradora podrà deixar d'abonar la part de l'assignació econòmica que hagi reportat.

- Haurà d'assistir a les reunions, entrevistes i accions formatives a les quals se li convoqui des del IMEB.

 

Article 12. Causes d'anul·lació de l'ajuda

En cas de comportament incorrecte o falta d'aprofitament d'algun/a beneficiari/a la Comissió de Selecció i Seguiment pot proposar la no continuïtat de l'ajuda. En tot cas, serà causa d'anul·lació de l'ajuda:

-La comprovació de la falta de veracitat o d'alguna altra irregularitat en les dades exposades pel beneficiari/a en la seva sol·licitud.

-L'incompliment per part de la persona beneficiada d'alguna de les seves obligacions.

-La renúncia de la persona beneficiària.

Article 13. Crèdit pressupostari

La despesa que generin les ajudes serà per un import total màxim de 6.120,00€ que es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària corresponent dels Pressupostos Generals del IMEB per a l'any 2018 de 2.040€ (dos mil quaranta euros) i 2019 de 4.080€ (quatre mil vuitanta euros)

Calvià, (Data signatura: 29 d'agost de 2018)

La Presidenta de l'IMEB

Nativitat Francés Gárate