Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
Núm. 8966
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears de l’Acta d’aprovació de la revisió salarial per a l’any 2018 del Conveni col·lectiu de l’empresa Top Clean Baleares, SL, i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (codi de conveni 07100222012014)
Versió PDF
Antecedents
1. El dia 28 de desembre de 2017, els membres de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu de l’empresa Top Clean Baleares, SL, acordaren i subscriviren la revisió salarial per a l’any 2018.
2. El dia 16 de gener de 2018, el senyor Sebastián Alejandro Lladó Vidal, en representació de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació de l’Acta esmentada.
Fonaments de dret
1. L’article 90.3 del Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre.
2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
3. L’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Inscriure i dipositar l’Acta d’aprovació de la revisió salarial per a l’any 2018 del Conveni col·lectiu de l’empresa Top Clean Baleares, SL, en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.
2. Notificar aquesta Resolució a la Comissió Paritària.
3. Ordenar la traducció del text a la llengua catalana i fer constar que la versió castellana del text és l’original signada pels membres de la Comissió Paritària i que la versió catalana n’és una traducció.
4. Publicar l’Acta en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 18 de juliol de 2018
La directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral
Isabel Castro Fernández
Per delegació del conseller de Treball, Comerç i Indústria
(BOIB 105/2015)
ACTA DE LA COMISSIÓ PARITÀRIA DEL CONVENI COL·LECTIU DE L’ENTITAT TOP CLEAN BALEARES, SL
Acta núm.
La Comissió Negociadora del Conveni de l’empresa TOP CLEAN BALEARS, SL, es va reunir a les 08.30 hores del 28 de desembre de 2017 en el seu local situat al carrer Frida Kahlo, núm. 5, 07004 Palma de Mallorca, composta per les representacions i persones següents:
Representació social
M. Antonia Izquierdo Sánchez, com a presidenta del Comitè.
Jorge Buendía Buendía, com a vicepresident del Comitè (absent per estar de vacances al seu país).
Patricia Campos Lárez, com a secretària del Comitè.
José Antonio Casadesús Bordoy, com a vicesecretari del Comitè.
Encarnación Avellaneda, com a vocal 1 (absent per tenir llicència personal per ingrés del seu marit).
Adela Campos, com a vocal 2.
Teresa Hurtado Rodríguez, com a vocal 3.
Josefa Puerto Fernández, com a vocal 4.
Stella Landazuri com a vocal 5.
Representació empresarial
Sebastián Lladó Vidal.
Una vegada reconeguda mútuament la representació corresponent i vàlidament constituïda la Comissió Paritària, les parts exposen:
a) Que, d’acord amb el text de l’article 22 (clàusula de revisió salarial), l’actualització dels salaris fixats en el Conveni d’empresa, es realitza una vegada que s’obté la dada essencial d’augment del PIB nacional, de la qual mai no s’ha disposat en data anterior al mes d’abril de cada any, la qual cosa provoca la retroacció de les actualitzacions salarials des del mes d’octubre de l’any anterior i fins a la data en què per part de l’Institut Nacional d’Estadística es publica la dada definitiva de variació, amb les penalitats que això suposa per a ambdues representacions.
b) Que en la data de celebració d’aquesta reunió l’evolució de la dada de referència del PIB està sobre el 3,1 % i es fa exhibició del detall que l’INE facilita, a l’efecte acreditatiu de tal manifestació.
c) Que per al personal de plantilla que resulta d’aplicació el contingut del Conveni col·lectiu sectorial provincial, des del mes de gener de 2018, s’incrementaran les seves percepcions salarials segons el que s’acordi en el nou Conveni provincial, ja que l’actual finalitza el 31 de desembre de 2017 i encara s’ha d’iniciar el procés de negociació.
d) Que per afavorir que les categories de netejador/a i especialista accedeixin als increments que en dret els hi correspongui des del mateix mes de gener de 2018, per aplicació del regulat en el Conveni d’empresa, es planteja l’adopció dels termes en què es pugui dur a terme tal manifestació.
e) Que la representació empresarial, amb ànim d’atribuir una condició de millor dret que el percentatge que pogués resultar de la dada definitiva del PIB, ofereix a tal efecte i exclusivament per a les categories de netejador/a i especialista, regides pel Conveni d’empresa, avançar l’increment de les percepcions salarials per a l’any 2018, i des del mateix mes de gener, en un percentatge igual al set per cent (7,00 %), molt superior al que avui dia presenta la magnitud del PIB.
f) Que en allò relatiu als imports salarials derivats del Conveni col·lectiu d’empresa, en aplicar el percentatge esmentat resultarien les quantitats següents per a les categories netejador/a i especialista:
|
|
Salari base (euros/mes)
|
|
Especialista |
815,00 |
|
Netejador/a |
815,00 |
|
Per a la resta de categories l’increment serà el resultat final del PIB nacional a 31 de desembre de 2017, una vegada es conegui. |
|
g) Que amb l’augment esmentat del 7,00 % s’inclou l’increment que la dada definitiva resultés per a la magnitud, s’absorbeix qualsevol actualització per sota del percentatge mencionat i les actualitzacions salarials es circumstancien exclusivament des del mes de gener de 2018. Així, aquest increment es deslliga pel que concerneix als mesos d’octubre a desembre de 2017.
En sotmetre a debat els punts esmentats, en virtut d’això, s’acorda:
Els membres de la Comissió Negociadora donen unànimement la seva conformitat i aprovació a l’increment per a l’any 2018 dels acords exposats en els termes exactes posats de manifest en aquesta Acta.
No havent-hi més temes que tractar les parts proposen donar fi a la sessió a les 9.15 hores del dia assenyalat a l’inici d’aquesta Acta.
Es faculta el secretari perquè faci els tràmits necessaris per a la presentació i registre d’aquesta Acta de la Comissió Paritària a la Direcció General de Treball en un termini màxim de 15 dies, perquè aquesta al seu torn la registri i ordeni la seva publicació en el butlletí oficial corresponent.
Una vegada llegida l’Acta i trobada conforme la signen els secretaris i la resta de membres presents de la Comissió Negociadora.
|
M. Antonia Izquierdo Sánchez |
|
|
Jorge Buendía Buendía |
absent per estar de vacances al seu país |
|
Patricia Campos Lárez |
|
|
José Antonio Casadesús Bordoy |
|
|
Encarnación Avellaneda |
absent per llicència personal per ingrés del seu marit |
|
Adela Campos |
|
|
Teresa Hurtado Rodríguez |
|
|
Josefa Puerto Fernández |
|
|
Stella Landazuri |
|
|
Sebastián Lladó Vidal |
|