Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 8943
Proposta de la Consellera Executiva del Dpt. d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals del Consell Insular d’Eivissa en relació amb la convocatòria d’ajuts per al foment de la Moda Adlib, per a l’any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acord de la reunió ordinària del Consell Executiu del Consell Insular d’eivissa del dia 24 d’agost de 2018, per a l’aprovació de la convocatòria d’ajuts per al foment de la Moda Adlib, per a l’any 2018.

«(...)

4. Proposta del Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals en relació amb l’aprovació de la convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2018, expt. Núm. 2018/00008653N.

Havent-se presentat la següent proposta amb l’informe favorable de la Comissió Tècnica de Secretaris d’aquest Corporació de data 21 d’agost de 2018:

«En data 30 de juliol de 2018 es va disposar la incoació de l’expedient per a l’aprovació de les bases reguladores i la convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, dirigides a dinamitzar i fomentar la indústria de la moda Adlib de l’illa d’Eivissa a traves de la participació en fires, passarel·les i esdeveniments especialitzats que permetin la promoció de la moda Adlib, així com incentivar les actuacions encaminades a millorar els tallers i les pàgines web.

Aquestes ajudes estan contemplades al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2018, aprovat per acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de data 16 de març de 2018 i publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 37, de 24 de març de 2018.

El Decret de Presidència número 285, de 6 de juliol de 2015, publicat al BOIB número 100 de 7 de juliol de 2015, amb correcció al BOIB número 103 de 10 de juliol de 2015, atribueix al Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals la gestió de les competències pròpies dels Consell Insulars en relació amb les matèries d’indústria, inclosos el foment i promoció de la moda.

Vist l'informe tècnic de la cap de Secció d'Indústria de 3 d’agost de 2018, així com l'informe proposta de la cap de Secció d’Assessoria Jurídica, amb el vistiplau del Secretari Tècnic d’Economia, Hisenda, Indústria i Comerç data 3 d’agost de 2018, i el posterior de data 21 d'agost de 2018.

Atès que el Decret de Presidència de data 8 de juliol de 2015, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, atribueix la competència per aprovar i resoldre les convocatòries d’ajuts o subvencions d’import superior a divuit mil euros (18.000,00 €) al Consell Executiu i vist que aquesta convocatòria té una quantia total de quaranta mil euros (40.000,00 €).

En virtut de tot l’anterior, de conformitat amb l’article 72.d del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), elevo al Consell Executiu, la següent PROPOSTA D’ACORD:

PRIMER.- APROVAR la convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2018, les seues bases (que es transcriuen com a Document 1) i el seu extracte (que es transcriu com a Document 2), de conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’article 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE 299, de 15 de desembre de 2015).

SEGON.- Designar com a membres de la comissió avaluadora prevista a la base novena de la convocatòria, les següents persones:

  • Olga Torres Ribas, presidenta titular; Rebeca Miguel Climent, suplent
  • Maria Torres Bonet, secretària titular; Lourdes Ferrer Ripoll, suplent
  • Rebeca Miguel Climent, vocal; Eulalia Guasch Torres, suplent
  • Eulalia Guasch Torres, vocal; Isabel M. Riera Barceló, suplent
  • Concepción Palomino Gallardo, vocal; Esperanza Riera Ferrer, suplent

TERCER.- APROVAR la dotació econòmica de la convocatòria per un import total màxim de QUARANTA MIL EUROS (40.000,00 €), dels quals VINT MIL EUROS (20.000,00 €) aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4220.47000 i VINT MIL EUROS (20.000,00 €) aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4220.77000, del vigent pressupost.

QUART.- DELEGAR en la consellera executiva del Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals la concessió i l’abonament de les ajudes objecte d’aquesta convocatòria, del qual en donarà compte al Consell Executiu.

CINQUÈ.- PUBLICAR les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, posteriorment, remetre la convocatòria i l’extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.

 

Eivissa, 30 de agost de 2018

El secretari tècnic d'Economia, Hisenda, Indústria i Comerç,
Sergio Sorá Pascual

 

DOCUMENT 1

Bases de la convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2018

1. Objecte i finalitat de les ajudes

L’objecte d’aquestes ajudes és dinamitzar i fomentar la indústria de la moda Adlib a l’illa d’Eivissa a través de la participació en fires, passarel·les i esdeveniments especialitzats que permetin la promoció de la moda Adlib, així com incentivar les actuacions encaminades a millorar la mateixa indústria de la moda Adlib.

Tot això amb la finalitat de promoure el millor coneixement de la indústria de la moda d’Eivissa a l’exterior i el seu millor posicionament en el mercat.

Aquestes ajudes estan previstes al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2018, publicat al BOIB núm. 37, de 24 de març de 2018.

2. Consignació pressupostària

El pressupost total per a aquesta convocatòria és de QUARANTA MIL EUROS (40.000,00 €) del vigent pressupost del Consell Insular d’Eivissa per a 2018, que es distribuiran de la següent manera:

  • VINT MIL EUROS (20.000,00 €), que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4220 47000 destinaran a les ajudes de la línia 1 per fomentar la participació en fires, passarel·les i esdeveniments especialitzats per a la promoció de la moda Adlib.
  • VINT MIL EUROS (20.000,00 €), que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4220 77000 es destinaran a les ajudes de la línia 2 per incentivar les actuacions destinades a millorar els tallers i creació i modernització de pàgines web.

3. Persones beneficiàries. Requisits

Podran sol·licitar les ajudes els dissenyadors i les dissenyadores de moda, complements i accessoris de moda Adlib que compleixin els requisits següents:

  • Estar donat d’alta, com a societat, com a autònom o com a CB a l’illa d'Eivissa, en l’epígraf corresponent i, en tot cas, en el moment de la sol·licitud de l’ajuda i fins a la data de justificació de l’activitat objecte de subvenció.
  • Tenir taller de confecció propi o contractat a l’illa d’Eivissa, especificant adreça i dades de contacte, horari, nombre de treballadors/ores i breu descripció de l’inventari. El taller ha d’estar inscrit o ha d’haver sol·licitat la inscripció al Registre Industrial del Govern de les Illes Balears. El Consell Insular d’Eivissa podrà comprovar presencialment el compliment dels requisits esmentats abans.
  • Estar d’alta en la Seguretat Social, en tot cas en el moment de la sol·licitud de l’ajuda i fins a la data de justificació de l’activitat objecte de subvenció.
  • Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa i de les altres obligacions tributàries amb Hisenda i amb la Seguretat Social imposades per la normativa vigent.
  • No incórrer en cap de les prohibicions per ser-ne beneficiari establertes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en endavant LGS), i a l’article 10 de text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (en endavant, TRLS).

4. Activitats subvencionables

Seran objecte de subvenció les activitats dutes a terme entre el dia 1 d’octubre de 2017 i el 15 de setembre de 2018 (ambdós inclosos), que s’incloguin a les línies d’actuació següents:

4.1. Línia 1: Participació en fires, passarel·les i esdeveniments especialitzats que permetin la promoció de la moda Adlib

Es subvencionarà l'assistència i participació a fires, passarel·les o esdeveniments especialitzats de moda i/o complements amb els següents imports:

- Assistència i participació en fires, passarel·les o esdeveniments especialitzats de moda locals, excloses les organitzades pel Consell Insular d'Eivissa: 300 Euros per fira.

- Assistència i participació en fires, passarel·les o esdeveniments especialitzats de moda nacionals, d’acord amb les quantitats següents depenent de la durada de l’activitat:

* 500 Euros per assistència durada (1/ 2 dies)

* 900 Euros per assistència durada 3 dies o més

- Assistència i participació en fires, passarel·les o esdeveniments especialitzats de moda celebrades fora d'Espanya, d’acord amb les quantitats següents depenent de la durada de l’activitat:

* 1.000 Euros per assistència durada (1/ 2 dies)

* 1.800 Euros per assistència durada 3 dies o més.

Als imports anteriors es podrà afegir, fins un 50%, les despeses de la inscripció per participar en la fira passarel·la o esdeveniment. Quedaran excloses les despeses d'inscripció o participació que no s'hagin abonat directament a l’organitzador de la fira, passarel·la o esdeveniment de moda.

La quantitat màxima a rebre per cada sol·licitant en aquesta línia de subvencions serà de 3.000 euros.

4.2. Línia 2: Per incentivar les actuacions destinades a millorar la indústria de la moda Adlib

Són despeses subvencionables les derivades directament del desenvolupament de la pròpia activitat de la moda següents:

- Despeses per adquirir maquinària, utensilis i altres tipus de materials no fungibles per elaborar i confeccionar els dissenys.

- Despeses per adquirir instruments de suport per a l’exposició dels dissenys.

- Despeses per crear pàgines webs del/de la dissenyador/a o l’empresa, així com per renovar les pàgines web (entès com la modernització de la pàgina completa, la inclusió de noves seccions i la incorporació de canals de comercialització però, en cap cas, com l’actualització o traducció de continguts).

En cap cas, en les dues línies, no es consideraran despeses subvencionables:

- Les despeses que no compleixin l’objecte de la convocatòria.

- Les despeses subvencionables, però l’import de les quals, en la seua adquisició, sigui superior al valor de mercat.

- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.

- Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, com és el cas de l’IVA.

5. Compatibilitat de les ajudes

Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles entre si i també amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades.

L’import de les subvencions en cap cas no pot ser d’una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat subvencionada.

La persona beneficiària ha de comunicar al Consell Insular d’Eivissa (vegeu Annex 1) l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l’activitat subvencionada.

6. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d’aquesta convocatòria.

S’haurà de presentar una sol·licitud per a cada línia.

Amb les sol·licituds de subvenció s’haurà d’aportar la documentació que es requereix en aquest punt de les bases. En el moment de la sol·licitud, s’aportaran també els documents requerits per justificar l’activitat (punt 11 de les presents bases).

Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa i es presentaran en el Registre General d’Entrada de la mateixa Institució (av. d’Espanya, 49, planta baixa, tel. 971 19 59 00) o en qualsevol de les formes establertes a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant Llei 39/2015), publicada al BOE de 2 d’octubre de 2015.

El termini per presentar les sol·licituds, amb els documents de justificació, començarà el dia següent al de la publicació de l’extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i finalitzarà el 30 de setembre de 2018.

Les sol·licituds es presentaran amb la següent documentació:

- Acreditació de la representació, si la sol·licitud es fa en nom d’una altra persona.

- Imprès de sol·licitud de la subvenció (annex 1) degudament emplenat on s’inclou:

1. Declaració responsable signada per la persona sol·licitant de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari/ària de les subvencions públiques recollides en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, així com d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, així com d’estar al corrent de les obligacions econòmiques davant el Consell Insular d’Eivissa, i autorització a l’òrgan instructor per comprovar aquestes dades.

2. Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtenguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.

- Si el/la sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament de funcionament inscrits en el registre corresponent. En el cas que així ho determinin els estatuts, s’ha d’adjuntar certificat de nomenament del representant legal habilitat per realitzar la sol·licitud així com acord adoptat per l’òrgan corresponent de l’entitat per sol·licitar l’ajuda.

- Si el/la sol·licitant és una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sense personalitat jurídica pròpia, hauran de signar la sol·licitud totes les persones integrants i adjuntar-hi els seus DNI (o documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants); així mateix han de designar una persona com a representant únic a efectes de notificacions.

En compliment de l’article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan es tracti de persones físiques o jurídiques sense personalitat, s’hauran de fer constar expressament a la sol·licitud els compromisos d’execució de cada membre fent referència a quina part de l’activitat ha executat cadascun d’ells, així com l’import de subvenció que sol·licita i que s’ha abonar a cada membre de l’agrupació, que tendran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s’haurà de nomenar un representant o apoderat únic de l’agrupació amb poders per complir les obligacions que, com a beneficiària, correspon a l’agrupació. No es podrà dissoldre l’agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst als articles 39 i 65 de la citada llei.

- Còpia acarada de l’acreditació d’estar donat d’alta a Hisenda, a l’epígraf corresponent.

- Còpia acarada de l’alta a la Seguretat Social o, si és el cas, rebuts de pagament a la Seguretat Social per demostrar que ha estat d’alta en el moment de la sol·licitud de l’ajuda i fins a la data de justificació de l’activitat objecte de subvenció.

- Declaració responsable en què el dissenyador/la dissenyadora informi si disposa de taller de confecció propi o aliè a l’illa d’Eivissa, així com adreça, dades de contacte, nombre de treballadors i breu descripció de l’inventari. Així mateix, s’haurà d’indicar el número de inscripció o de la sol·licitud d’inscripció al Registre Industrial del Govern de les Illes Balears, segons model que figura com a Annex 2.

- Documents requerits per a la justificació, d'acord amb la base 11 d'aquesta convocatòria.

- L’imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l’ajuda (persona física, jurídica o membre de la CB –persona física– que cobrarà l’ajuda) i segellat per l’entitat bancària. Podreu trobar aquest document a la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa o a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es. Aquest imprès no caldrà presentar-lo en cas que s’hagi presentat anteriorment al Consell Insular d’Eivissa i no s’hagi produït cap canvi en les dades aportades en el seu moment.

- Qualsevol altra documentació que la persona sol·licitant consideri convenient.

Les persones sol·licitants que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.

El Consell Insular d’Eivissa pot requerir, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d’Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini legalment establert, d’acord amb l’article 23 de la LGS, a partir del corresponent requeriment.

Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que desisteixen de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015.

7. Règim dels ajuts

La quantia màxima de les subvencions que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de QUARANTA MIL EUROS (40.000,00 €), que es distribuiran de la següent manera:

  • VINT MIL EUROS (20.000,00 €), que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4220 47000 destinaran a les ajudes de la línia 1 per fomentar la participació en fires, passarel·les i esdeveniments especialitzats per a la promoció de la moda Adlib.
  • VINT MIL EUROS (20.000,00 €), que aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 4220 77000 es destinaran a les ajudes de la línia 2 per incentivar les actuacions destinades a millorar els tallers i creació i modernització de pàgines web.

S’atorgarà una ajuda màxima de TRES MIL EUROS (3.000,00 €) a tots els sol·licitants, en cadascuna de les línies, que reuneixin les condicions de beneficiaris segons el previst en aquestes bases.

Si la quantitat màxima prevista per a cada línia d’aquesta convocatòria (N) corresponent a VINT MIL EUROS (20.000,00 €) per línia no resultàs suficient per fer front a les sol·licituds dels beneficiaris, aquesta quantia (N) es repartirà entre tots els beneficiaris de la següent manera:

Les subvencions s’atorgaran a cada sol·licitant seguint un criteri proporcional en funció de la suma total (S) de:

- en la línia 1, els imports resultants de l’aplicació del valor dels mòduls entre totes les sol·licituds que es presentin i compleixin els requisits d’aquestes bases.

- en la línia 2, les despeses justificades i subvencionables entre totes les sol·licituds que es presentin i compleixin els requisits d’aquestes bases.

Una vegada obtingut l’import total de la suma realitzada en cada línia, s’aplicarà el criteri proporcional d’acord a la següent relació:

K= N/ S

On:

(N) és Quantia de les ajudes

(S) és la Suma del total dels imports resultants del valor dels mòduls de totes les sol·licituds (en el cas de línia 1) o Suma de totes les despeses justificades subvencionables de totes les sol·licituds (per a la línia 2).

(K) és una constant de proporcionalitat a obtenir en funció de les sol·licituds.

La quantia a atorgar per cada sol·licitud en cadascuna de les línies serà la següent:

Qi Quantia a atorgar = K * Si sol·licitud (si el Qi resultant és superior es limitarà a 3.000 €)

Una vegada realitzat el repartiment de totes les quanties corresponents per sol·licitud, en el cas que hi hagi excedent, aquest excedent (N2) es tornarà a repartir entre totes aquelles sol·licituds que encara no hagin arribat al límit atorgable segons el mateix criteri de repartiment:

K2= N2/S2

On:

(N2) és el excedent que resta de la distribució anterior

(S2) és la Suma del total dels imports resultants del valor dels mòduls de totes les sol·licituds (en el cas de línia 1) o Suma de totes les despeses justificades subvencionables de totes les sol·licituds (per a la línia 2), que no hagin arribat al límit atorgable.

(K2) és una constant de proporcionalitat a obtenir en funció de les variables anteriors.

Q2i Quantia addicional a atorgar en el segon repartiment = K2 * Qi resultant del primer repartiment

Les ajudes s’atorgaran amb informe previ del Departament instructor de les ajudes, fins a esgotar la quantia màxima establerta a la partida pressupostària per a cada línia d’ajudes, que és de VINT MIL EUROS (20.000,00 €), i sempre amb el límit de QUARANTA MIL EUROS (40.000,00 €) per al total de la convocatòria, entre totes les sol·licituds presentades dins de termini.

En cap cas l’ajuda efectivament pagada no podrà ser superior a la quantia degudament justificada; en tal supòsit la quantitat de l’ajuda es reduirà en la mateixa proporció.

Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

8. Instrucció, resolució i notificació

8.1. El Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals del Consell Insular d’Eivissa és el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds.

8.2. Amb fonament en l’acta de la comissió d’avaluació, l’òrgan instructor notificarà la proposta de resolució provisional a les persones interessades, que tendran un termini de deu dies per presentar al·legacions, d’acord amb l’article 24 de la LGS. Una vegada resoltes les al·legacions, si n’hi ha, es formularà la proposta de resolució definitiva i la posterior resolució de concessió de les subvencions, aprovada per l’òrgan competent, que serà resolta i notificada en un termini màxim de vuit mesos des de la seva aprovació.

8.3. El Consell Executiu concedirà i abonarà les ajudes a proposta de la consellera executiva del Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l’article 24 de LGS i l’article 16 i següents del TRLS.

Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant de la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

9. Comissió d’avaluació

La comissió d’avaluació és l’òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb les bases establertes en aquesta convocatòria.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

La comissió d’avaluació estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria d’aquestes ajudes, d’acord amb criteris de competència professional i d’experiència.

10. Obligacions de les persones beneficiàries

10.1. Justificar degudament la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció. En el cas de la línia 2, juntament amb la memòria justificativa de les activitats subvencionades es presentarà la justificació econòmica, d’acord amb la base onzena.

10.2. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d’Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions. En aquest sentit, el Consell Insular d’Eivissa podrà inspeccionar les activitats subvencionades i el compliment dels requisits establerts (incloent realitzar visites als tallers), sense perjudici de les competències que puguin correspondre a altres organismes i institucions.

10.3. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent.

10.4. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

10.5. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

10.6. Adoptar mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, s’ha d’incloure de forma visible el suport del Consell Insular d’Eivissa o es donarà difusió de l’ajuda, mitjançant mencions, a les pàgines webs, xarxes socials, o altres mitjans de comunicació ordinaris (revistes, comunicats, etc.) de què disposi el/la beneficiari/ària.

10.7. En el cas de les ajudes de la línia 2 de la convocatòria, i tractant-se d'adquisició de béns, tot d'acord amb l'article 31.4 de la Llei 38/2003, general de subvencions, aquests hauran de ser destinats per un període mínim de dos anys a la finalitat per la qual fou concedida la subvenció. Es considerarà que en tot cas s'incompleix aquesta obligació si aquests béns son alienats. En cas d'incompliment, les persones beneficiàries hauran de reintegrar la subvenció obtinguda per a la seva adquisició amb els corresponents interessos.

Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de la LGS, i el seu Reglament (RD 887/2006, de 21 de juliol, publicat al BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), i el TRLS, en tot allò que hi siguin d’aplicació.

11. Justificació i pagament de les subvencions

Per justificar degudament les despeses subvencionables s’haurà d’aportar la següent documentació:

11.1. Línia 1:

Documentació consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme.

La memòria ha d’incloure explicació de l’activitat, data de realització, resultats obtenguts, quins productes s’hi varen promocionar i amb quin material publicitari (catàlegs, vídeos, etc.), fotografies de l’expositor i dels productes, i còpia de la publicitat generada per l’activitat (dossier de premsa) si és el cas.

A més, s’haurà d’aportar certificat emès per l’organització firal o document similar probatori de l’assistència a l’activitat.

11.2. Línia 2:

1. Documentació consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats que el sol·licitant porta a terme.

La memòria ha d’incloure explicació del material adquirit, o de la pàgina web creada i imatges del dit material.

2. Compte justificatiu, el qual contendrà:

2.1.-Document, degudament signat, amb la relació de les factures o els documents probatoris que la despesa s’ha efectuat i pagat degudament i els justificants presentats amb declaració responsable que reconegui que la documentació aportada es presenta només davant el Consell Insular d’Eivissa i per justificar la subvenció concedida.

La relació constarà de la llista de factures i, per a cada una, s’haurà de detallar el número de factura, el proveïdor (nom i NIF/DNI), el concepte, l’import, la data d’emissió, la data de pagament i l’activitat per a la qual es va contractar el servei.

2.2.- Document, degudament signat, amb la liquidació detallada d’ingressos i despeses de l’activitat desenvolupada entre el dia 1 d’octubre de 2017 i el 15 de setembre de 2018. S’hi informarà, si és el cas, d’altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat. La liquidació de despeses ha de contenir les mateixes dades que la relació de factures abans esmentada. La liquidació d’ingressos ha de detallar-ne la procedència, el concepte, l’import, la data d’ingrés i l’activitat per a la qual s’ha rebut.

11.3.Tota la documentació justificativa, s'haurà d'aportar en el moment de la sol·licitud i, en tot cas, abans del 30 de setembre de 2018.

Totes les factures o els documents probatoris del pagament de la despesa que, en el seu cas, s’aportin per a la justificació de la despesa subvencionable hauran d’estar emesos en una data dins del període subvencionable.

Els documents probatoris o les factures que es presentin per justificar la subvenció hauran d’estar emesos en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o estar traduïts a alguna d’aquestes llengües oficials.

Per a aquelles despeses que estiguin subjectes a altres subvencions i per qualsevol motiu que ho aconselli, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual ha estat presentada, i si l’import del justificant s’imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas, s’indicarà a més la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció. Després, s’acceptarà la còpia acarada d’aquesta factura estampillada, subjecta a altres subvencions.

Es considerarà despesa realitzada aquella que ha estat degudament pagada en el període subvencionable (entre el dia 1 d’octubre de 2017 i el 15 de setembre de 2018). Per aquest motiu, s’haurà d’acreditar el pagament de les factures/els documents probatoris de la despesa efectuada en alguna de les següents formes, depenent del mitjà de pagament:

- En el cas que el pagament s’hagi realitzat per transferència bancària, s’acompanyarà documentació acreditativa de la transferència bancària. La persona beneficiària ha de ser titular del compte bancari des del qual s’hagi efectuat el pagament i així ho haurà d’acreditar, si és el cas.

- En el cas que el pagament s’hagi realitzat mitjançant targeta electrònica, s’haurà d’aportar la liquidació dels pagaments de la targeta electrònica. La liquidació ha d’estar efectuada en un número de compte bancari del qual la persona beneficiària sigui titular i així ho haurà d’acreditar, si és el cas.

- En el cas que el pagament s’hagi realitzat en efectiu, dins dels límits permesos per la legislació vigent, s’haurà d’acreditar el seu pagament al comptat bé fent constar a la factura la signatura, la identificació (nom i DNI) de la persona que ha rebut l’import, la data de recepció de l’import i el segell del proveïdor, o bé aportant un document de rebut de l’import, en què constin el concepte, la quantia abonada, la data de pagament, la identificació (nom i DNI) de la persona que ha rebut l’import i el segell del proveïdor.

Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d’Eivissa considerin adients.

El pagament de la subvenció es realitzarà una vegada que el Consell Executiu hagi pres l’acord corresponent. En cap cas no s’efectuarà el pagament si les persones beneficiàries no es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa.

Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

12. Revocació de les ajudes concedides

D’acord amb el que disposa l’article 43 del TRLS, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l’interès de demora corresponent.

13. Règim d’infraccions i sancions

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la LGS i en el títol V del TRLS.

Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

14. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015; per la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic; pel TRLS, i per la LGS, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.

15. Publicitat i vigència

Les bases de la present convocatòria s’enviaran a publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, una vegada publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la Llei 38/2003, general de subvencions, s’enviaran la convocatòria i un extracte seu a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que en donarà trasllat de l’extracte al BOIB.

L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.

ANNEX 1
Sol·licitud
convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2018

Sol·licitant

Nom:

NIF/CIF:

Domicili:

Núm.: Pis:

Població:

Codi postal: Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

Representant del/de la sol·licitant

Nom i llinatges:

NIF:

Domicili:

Núm.: Pis:

Població:

Codi postal: Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

Adreça a efectes de notificacions

(  ) Domicili de la persona sol·licitant:

(  ) Domicili de la persona representant:

1.- Declar responsablement:

- Que reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser-ne beneficiari/ària, i em compromet a mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

- Que em trob al corrent de les obligacions davant l’Administració tributària (estatal i autonòmica), davant la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa, segons l’establert a la normativa vigent (Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) per obtenir el reconeixement d’un dret o facultat o per al seu exercici; dispòs de la documentació que així ho acredita, i la pos a disposició de l’administració quan em sigui requerida; així mateix, em compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

- Que autoritz el Consell Insular d’Eivissa perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que em trob al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i Autonòmica, davant la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa.

2- En relació amb altres sol·licituds d’ajudes per a les mateixes activitats, declar responsablement:

Marcar amb una X l’opció que correspongui

( ) Que no s’han sol·licitat subvencions a cap altre Departament del Consell Insular o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l’ajut.

( ) Que s’han sol·licitat els ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:

 

Entitat o situació

Quantia

( ) Que el/la sol·licitant ha estat beneficiari/ària dels ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d’activitats per al qual se sol·licita l’ajut:

Entitat

Quantia

3- Aport davant el Consell Insular d’Eivissa, juntament amb la sol·licitud de l’ajuda, la documentació següent:

( ) Acreditació de la representació si la sol·licitud es fa en nom d’una altra persona.

( ) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament de funcionament inscrits en el registre corresponent. En el cas que així ho determinin els estatuts, s’ha d’adjuntar certificat de nomenament del representant legal habilitat per realitzar la sol·licitud així com acord adoptat per l’òrgan corresponent de l’entitat per sol·licitar l’ajuda.

( ) Si el sol·licitant és una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sense personalitat jurídica pròpia, tots els integrants hauran de signar la sol·licitud i adjuntar-hi els seus DNI (o documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants), així mateix han de designar una persona com a representant únic a efectes de notificacions.

En compliment de l’article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan es tracti de persones físiques o jurídiques sense personalitat, s’hauran de fer constar expressament a la sol·licitud els compromisos d’execució de cada membre fent referència a quina part de l’activitat ha executat cadascun d’ells, així com l’import de subvenció que sol·licita i que s’ha abonar a cada membre de l’agrupació, que tendran igualment la consideració de persones beneficiàries. En qualsevol cas, s’haurà de nomenar un representant o apoderat únic de l’agrupació amb poders per complir les obligacions que, com a beneficiària, correspon a l’agrupació. No es podrà dissoldre l’agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst als articles 39 i 65 de la citada llei.

( ) Còpia acarada de l’acreditació d’estar donat d’alta a Hisenda, a l’epígraf corresponent.

( ) Còpia acarada de l’alta a la Seguretat Social o, si és el cas, rebuts de pagament a la Seguretat Social per demostrar que ha estat d’alta en el moment de la sol·licitud de l’ajuda i fins a la data de justificació de l’activitat objecte de subvenció.

( ) Declaració responsable en què el dissenyador/la dissenyadora informi si disposa de taller de confecció propi o aliè a l’illa d’Eivissa, així com l’adreça i les seues dades de contacte i número d’inscripció o sol·licitud d’inscripció al Registre Industrial del Govern de les Illes Balears, segons model que figura com a Annex 2.

( ) Documents requerits per a la justificació, d'acord amb la base 11 d'aquesta convocatòria.

( ) L’imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l’ajuda (persona física, jurídica o membre de la CB –persona física– que cobrarà l’ajuda) i segellat per l’entitat bancària. Podreu trobar aquest document a la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa o a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es. Aquest imprès no caldrà presentar-lo en cas que s’hagi presentat anteriorment al Consell Insular d’Eivissa i no s’hagi produït cap canvi en les dades aportades en el seu moment.

( ) Qualsevol altra documentació que el/la sol·licitant consideri convenient.

Els/Les sol·licitants que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.

La documentació que no s’adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular .............................

Eivissa, ____ d _____________________ de 2018

(Signatura del/de la sol·licitant)

Sr. President del Consell Insular d’Eivissa

 

ANNEX 2
Convocatòria d’ajudes per al foment de la moda Adlib, per a l’any 2018

El Sr./La Sra. _________________________________________________,

amb DNI/NIE número _________________,

(en qualitat de representant legal d_______________________________,

amb DNI/NIE número_________________),

domicili a ____________________________________________________,

CP__________________,

telèfon _______________,

adreça electrònica _____________________________________________,

Declara responsablement

( ) Que la persona sol·licitant disposa de taller de confecció propi a l’illa d’Eivissa.

( ) Que la persona sol·licitant treballa amb un taller de confecció contractat a l’illa d’Eivissa.

I que la seua adreça i les dades són les següents:

Nom del taller:

CIF del taller:

Núm. inscripció Registre Industrial/núm. sol·licitud inscripció Registre Industrial:

Adreça:

Adreça electrònica:

Telèfon:

Persona de contacte:

Horari:

Nombre de persones que treballen al taller:

Breu descripció de l’inventari del taller:

La persona interessada,

Eivissa, ____ d________________de 2018

Sr. President del Consell Insular d’Eivissa