Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 8855
Departament de planejament i gestió urbanística. PD 2016/1. Aprovació definitiva projecte d’urbanització del Camí de ca na Gabriela, 27-29, a la UA 17 del Pla de Reconversió Integral (PRI) de la Platja de Palma
La Junta de Govern de Palma, en sessió de 18/04/2018, va aprovar definitivament el projecte d’urbanització del camí de Ca na Gabriela, 27-29, a la UA 17 del Pla de Reconversió Integral (PRI) de la Platja de Palma presentada per Joan Tolo Seguí Gamundí, arquitecte, en nom de S’ARENAL BLAU, SL, representat pel senyor Miquel Ramis Martorell, mitjançant el següent acord:
“El projecte d’urbanització del Camí de ca na Gabriela, 27-29, a la UA 17 del Pla de Reconversió Integral (PRI) de la Platja de Palma, aportat pel senyor Joan Tolo Seguí Gamundí, arquitecte, en nom de S’ARENAL BLAU, SL –propietari únic dels terrenys- representat pel senyor Miquel Ramis Martorell, consistent en pavimentació i senyalització, instal·lació de nova xarxa d’enllumenat públic, canalitzacions de baixa tensió, capítol de jardineria, xarxa de sanejament i drenatge, xarxa de telecomunicacions i xarxa d’aigua potable i rec, va esser informat favorablement per la Junta de Govern l’11/10/2017 i tramès al Consorci Urbanístic per a la Millora i l’Embelliment de la Platja de Palma, òrgan competent per a les aprovacions inicial i definitiva.
S’han rebut informes tècnics emesos pels diferents Organismes i Departaments municipals, que són: Oficina Palma Accesible del Departament d’Infraestructures de 29/12/2016 i de 04/07/2017; Servei d’Enllumenat Públic del Departament d’Infraestructures de 14/02/2017 i informe favorable al refós de l’Enginyer industrial municipal del Servei de control d’urbanitzacions i infraestructures d’01/09/2017; Endesa de 07/10/2016 i de 03/04/2017: Emaya de 18/07/2017, Telefònica de 20/07/2017, Vodafone ONO, SAU de 16/06/2017, Servei Juridicoadministratiu de Gestió Urbanística de 23/05/2017 i Departament de Mobilitat de 22/09/2016 i 05/09/2017 i Informe del Servei de control d’Urbanitzacions i Infraestructures de 21/09/2017. De tots ells s’adjunta còpia com Annex.
La Junta Rectora del Consorci va aprovar inicialment el projecte en sessió ordinària de 03/11/2017 i va publicar l’acord al BOIB 156 de 21/12/2017 i a la pàgina Web del Consorci per tal de complir amb el tràmit d’informació pública preceptiu.
El 21/02/2017 el Gerent del Consorci emet informe de què no consta que s’hagin presentat al·legacions a l’aprovació inicial del projecte durant el termini d’informació pública i que, per tant, es pot sotmetre l’expedient al tràmit d’aprovació definitiva.
El 05/03/2018 la Junta Rectora del Consorci acorda la dissolució del Consorci Urbanístic per a la Millora i l’Embelliment de la Platja de Palma i acorda transferir als Ajuntaments de Palma i Llucmajor, a partir del dia següent a la publicació de l’acord al BOIB, els expedients urbanístics en tramitació en l’estat en què es trobin havent de subrogar-se aquests en la posició del Consorci als diferents procediments iniciats per aquest dins el seu terme municipal.
L’acord de dissolució del Consorci es va publicar al BOIB 35 de 20/03/2018.
La Junta de Govern de Palma de 21/03/2018 va donar compte de l’acord de la Junta Rectora de 05/03/2018 de dissolució del Consorci.
Segons informa el Gerent del Consorci, el 05/03/2018 la Junta Rectora del Consorci va acordar l’aprovació definitiva del projecte d’urbanització de la UA 17 per majoria de 6 dels seus membres i l’abstenció dels 3 representants de l’AGE.
Atès que segons estableix l’article 12.2 dels estatuts del Consorci “ Es necesaria la unanimidad para poder adoptar válidamente los acuerdos en las materias siguientes: …Tramitar y aprobar los instrumentos de planeamiento y gestión urbanística” entenem necessària l’aprovació definitiva del projecte d’urbanització per part de la Junta de Govern de l’Ajuntament de Palma per esser l’òrgan actualment competent.
Atesos els informes emesos que conformen l’expedient i els articles 41.27, 172 i 175 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals; el 127.1.d de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (modificada per la Llei 57/03, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local ) i el 18 del Reglament orgànic del govern i de l’administració de l’ajuntament de Palma, la cap de servei que subscriu proposa que la Junta de Govern de Palma adopti el següent
ACORD:
1. Aprovar definitivament el projecte d’urbanització del Camí de ca na Gabriela, 27-29, a la UA 17 del Pla de Reconversió Integral (PRI) de la Platja de Palma, aportat pel senyor Joan Tolo Seguí Gamundí, arquitecte, en nom de S’ARENAL BLAU, SL –propietari únic dels terrenys- representat pel senyor Miquel Ramis Martorell, consistent en pavimentació i senyalització, instal·lació de nova xarxa d’enllumenat públic, canalitzacions de baixa tensió, capítol de jardineria, xarxa de sanejament i drenatge, xarxa de telecomunicacions i xarxa d’aigua potable i rec, vist el tràmit d’informació pública i atesos els informes emesos per l’Oficina Palma Accesible del Departament d’Infraestructures el 29/12/2016 i el 04/07/2017; pel Servei d’Enllumenat Públic del Departament d’Infraestructures el 14/02/2017 i informe favorable al refós de l’Enginyer industrial municipal del Servei de control d’urbanitzacions i infraestructures el 01/09/2017; per Endesa el 07/10/2016 i el 03/04/2017: per Emaya el 18/07/2017, per Telefònica el 20/07/2017, per Vodafone ONO, SAU el 16/06/2017, pel Servei Juridicoadministratiu de Gestió Urbanística el 23/05/2017 i pel Departament de Mobilitat el 22/09/2016 i 05/09/2017 i pel Servei de control d’Urbanitzacions i Infraestructures el 21/09/2017que s’adjunten com Annex.
2. Publicar aquest acord al BOIB i al punt d’accés electrònic corresponent.
3. Publicar al punt d’accés electrònic corresponent la documentació íntegra objecte d’aquesta aprovació definitiva.
4. Condicionar l’inici de les obres a:
a- Que s’aporti garantia del 6% del pressupost de les obres, en els termes de l’article 71.2 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’Urbanisme de les Illes Balears.
b- Que s’aporti la documentació que menciona a l’informe de 21/09/2017 del Servei de Control d'Urbanitzacions i Infraestructures.
5. Advertir el promotor que el document que s’aporti a la Tresoreria en garantia de l’execució de les obres d’urbanització haurà de fer constar que garanteix totes les obres del projecte d’urbanització i que per a la seva devolució es complirà el que preveu l’article 121 de l’esmentada Llei 12/2017. Una còpia del document s’ha d’aportar al Departament de Planejament i Gestió Urbanística juntament amb el manament d’ingrés.
6. Advertir que l’incompliment de l’obligació d’urbanitzar suposa l’aplicació de l’article 113 de la Llei 12/2017 esmentada.
7. Notificar aquest acord íntegre i els seus annexos i condicions a l’interessat, amb un exemplar del projecte degudament diligenciat.”
En compliment de l’article 79.4 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears (BOIB 160 de 29 de desembre); el 200.1.d) del Reglament general de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl, per a l’illa de Mallorca (BOIB 66 de 30-04-15); el 70.2 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, modificada per la Llei 11/99, de 21 d’abril, i el 83 de la Llei 39/15, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú es publica, juntament amb la documentació tècnica aprovada que podeu consultar a la Secció d’Informació Urbanística de l’Àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne (Av. Gabriel Alomar, núm. 18, baixos, Edifici Municipal de les Avingudes) i/o a la seu electrònica municipal a l’adreça
https://urbanisme.palmademallorca.es/IMI/URBANISME/PRD/Planejament_urbanistic_pdf/Images%20Arxiu/PD-URBANITZACIO/PD-201600010000/PD-20160001_PORTADA.pdf
perquè se’n prengui general coneixement i als efectes pertinents.
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, 08 d'agost de 2018
EL CAP DE DEPARTAMENT
Jaume Horrach Font
p.d. Decret de Batlia núm. 10434, de 08 de juny de 2012 publicat al BOIB 85 de 14-06-2012