Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 8839
Convocatòria de subvencions 2019 per dur a terme actuacions de protecció contra la contaminació atmosfèrica als municipis i l'adquisició de vehicles 100 % elèctrics aprovada per acord del Consell Executiu de dia 22 d'agost de 2018
Codi: BDNS 412741 http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index
El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió que ha tengut lloc el dia 22 d'agost de 2018, ha adoptat el següent acord:
"Primer. Aprovar la convocatòria que s'adjunta de subvencions 2019 per dur a terme de actuacions de protecció contra la contaminació atmosfèrica als municipis i l'adquisició de vehicles 100 % elèctrics.
Segon. Autoritzar una despesa anticipada per un import total d'un milió noranta nou mil nou-cents seixanta dos euros (1.099.962,00 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 65.94310.76204 del pressupost de despeses del Consell de Mallorca. D'acord amb l'article 23.3 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aquesta quantitat té caràcter estimat. La concessió de les subvencions està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.
Tercer. Aprovar els models normalitzats següents:
-Model de conveni a subscriure amb cada entitat local beneficiària de les subvencions (Annex 0).
-Sol·licitud de la subvenció (Annex I).
-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex II).
-Declaració responsable amb relació a la subvenció sol·licitada (Annex III).
-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex IV).
-Certificat d'adjudicació de les actuacions (Annex V).
-Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex VI).
-Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex VII).
Quart. Publicar aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per conducte de la base de dades nacional de subvencions.
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació de l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent."
Palma, 23 d'agost de 2018
Per delegació del president,
el secretari general per substitució del Consell de Mallorca.
(Decret 17/07/2015. BOIB núm. 114, de 28/07/2015).
Antoni Benlloch Ramada
Despesa anticipada de la convocatòria de subvencions 2019 per dur a terme actuacions de protecció contra la contaminació atmosfèrica als municipis i l'adquisició de vehicles 100 % elèctrics.
1.- Objecte i finalitat
Aquesta convocatòria es fa en el marc de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).
La finalitat d'aquesta convocatòria és cooperar en el foment de la mobilitat sostenible i l’estalvi energètic en l’àmbit local.
2.- Beneficiaris
Poden acollir-se a aquesta convocatòria tots els ajuntaments de Mallorca (excepte Palma) i les entitats locals menors.
No poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments i les entitats locals menors de Mallorca en els quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).
3.- Actuacions subvencionables: finalitat, descripció, costos subvencionables i justificació de les actuacions.
Les actuacions que es podran finançar amb les subvencions d'aquesta convocatòria seran les següents (màxim de 4):
1.- Millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions de l'enllumenat o il·luminació exterior existents.
a. Finalitat.
La finalitat de l'actuació és incentivar i promoure la realització d'actuacions en l'enllumenat exterior, il·luminació de fonts, façanes d’edificis i monuments, així com els semàfors, per a la seva renovació amb criteris de disminució de la contaminació atmosfèrica que redueixin les emissions de diòxid de carboni.
b. Descripció de l'actuació.
Les actuacions proposades hauran de tenir una qualificació mínima d'eficiència energètica B, i complir amb les prescripcions del Reial decret 1890/2008, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'eficiència energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior i les seves Instruccions tècniques complementàries EA-01 a EA-07.
Entre les mesures que es poden aplicar es troben:
— Substitució del conjunt lluminària + llum + equip per un altre amb lluminàries de major rendiment i eficàcia lluminosa, regulable i que permeti reduir el consum d'energia elèctrica complint amb els requisits citats.
— La substitució dels llums per altres fonts de llum de major eficàcia lluminosa.
— La millora de la qualitat reflectora i direccional de les lluminàries o la implantació de sistemes de regulació del flux lluminós dels punts de llum que permetin la seva variació al llarg de la nit en funció de les necessitats i reduint l'emissió de llum cap a altres espais aliens al fi de la il·luminació (contaminació lumínica).
— La instal·lació de sistemes d'encesa/apagada mitjançant rellotge astronòmic o sistemes centralitzats de control d'enllumenat públic.
— Equips electrònics de regulació i control.
Les actuacions proposades hauran de reduir les emissions de CO2 en, almenys, un 30 % respecte a la situació actual. El percentatge destinat a obra civil no podrà superar el 50% de l’actuació.
No seran subvencionables les actuacions per a la renovació d'equips d'il·luminació exterior per a vigilància i seguretat nocturna, senyals i anuncis lluminosos i il·luminació festiva, així com qualsevol altra que tingui caràcter temporal.
No seran subvencionables les actuacions consistents en la substitució directa de llums per sistemes LED “Retrofit” que mantinguin la lluminària original.
c. Costos subvencionables.
Es consideren costos subvencionables a l'efecte de la subvenció del Consell de Mallorca:
— Les lluminàries i projectors LED.
— Lluminàries amb òptiques d'alt rendiment.
— Llums d'alta eficiència.
— Equips auxiliars electrònics regulables.
— Equips auxiliars electrònics programables.
— Driver amb regulació per a LED.
— Rellotges astronòmics.
— Dispositius per telecontrol del centre de comandament.
— Dispositius de control i regulació de les lluminàries.
— Els costos de redistribució de punts de llum.
—Instal·lació elèctrica necessària, adequació de les instal·lacions al Reglament electrotècnic de baixa tensió (REBT).
— Instal·lació, muntatge i posada en funcionament.
— Obra civil necessària per dur a terme l'actuació.
Es considera un import màxim, tots els conceptes inclosos de 30 €/W instal·lat.
d. Justificació documental d’execució de l’actuació:
• Projecte tècnic o memòria tècnica de la instal·lació, signat per tècnic competent o instal·lador, segons correspongui per la categoria de la instal·lació, que inclogui la justificació de la reducció de les emissions de diòxid de carboni, que reflecteixi la qualificació energètica aconseguida segons el RD 1890/2008.
• Certificat de final d’obra o d’instal·lació, que justifiqui els estalvis aconseguits, mínim 30% de reducció de consum i emissions de CO2.
• Certificat de recepció de l’actuació subscrit per tècnic municipal.
• Còpia del certificat de la instal·lació elèctrica que exigeix el Reglament electrotècnic de baixa tensió (REBT), RD 842/2002, subscrit pel director de la instal·lació o instal·lador autoritzat, si escau, registrat davant l’òrgan competent de la CAIB, quan sigui preceptiu.
2.- Inversions de millora en els sistemes de proveïment d’aigua potable i bombament d’aigües residuals per equips i instal·lacions que utilitzin tecnologia d'alta eficiència o la millor tecnologia disponible.
a. Finalitat.
La finalitat d'aquesta actuació és el foment de la millora tècnica dels equips i instal·lacions que consumeixen energia en les instal·lacions de prestació de serveis públics, en concret, en sistemes de proveïment públic d'aigua potable i bombament d’aigües residuals.
b. Descripció de l'actuació.
Les actuacions energètiques considerades dins d'aquesta mesura seran aquelles que aconsegueixin una reducció anual mínima del 10 % de les emissions de gasos d’efecte hivernacle en el seu funcionament mitjançant inversions en substitució o millora de rendiment d'equips i instal·lacions en sistemes de proveïment públic d'aigua potable.
Seran subvencionables tant la substitució d'equips de procés com la dels equips auxiliars, així com la millora del rendiment dels equips existents: variadors de freqüència en motors, incorporació de motors d'alta eficiència energètica, etc.
c. Costos subvencionables.
Es considerarà cost subvencionable a l'efecte de la subvenció del Consell de Mallorca:
— Inversions en equips de procés per uns altres més eficients.
— Inversions per a la renovació i millora de les instal·lacions i equips auxiliars dels processos.
— Instal·lació elèctrica necessària.
— L'obra civil d'implantació d'aquests equips.
— Muntatge i posada en funcionament.
d. Justificació documental d’execució de l’actuació:
• Projecte o memòria tècnica de la instal·lació, signat per tècnic competent o instal·lador segons correspongui, que justifiqui els estalvis.
• Document tècnic que justifiqui els estalvis aconseguits, mínim 10% de les emissions de gasos d’efecte hivernacle, signat per tècnic competent o instal·lador.
• Certificat de recepció de l’actuació subscrit per tècnic municipal.
3.- Millora dels processos per tal d’obtenir un ús racional i eficient dels sistemes de proveïment d’energia i aigua potable, mitjançant la implantació de mesures de comptabilització, monitoratge, telecontrol i telegestió del consum d'energia i/o aigua en equips.
a. Finalitat.
La finalitat d'aquesta actuació és facilitar l'adquisició i posada en funcionament de sistemes de mesura, monitorització, telecontrol i telegestió encaminades a un ús racional i eficient de l'energia i de l’aigua que permeti conèixer i gestionar els paràmetres d'instal·lacions, equipaments o processos, així com de l’ús racional i eficient de les instal·lacions de subministrament d’aigua potable municipal.
b. Descripció de l'actuació.
L'actuació consistirà en:
c. Costos subvencionables.
Es considerarà cost subvencionable a l'efecte de la subvenció del Consell de Mallorca:
— Centraletes de control i monitorització.
— Els sensors de mesura dels paràmetres a controlar i optimitzar.
— Els mesuradors i comptadors d'energia i paràmetres físics (comptadors elèctrics, comptadors de calories, comptadors de cabal, etc.).
— Concentradors i equips de recopilació de dades de mesuradors i sensors.
— La programació dels sistemes, programari i/o plataformes web associades, que han de ser sistemes oberts i escalables.
— L'obra civil d'implantació d'aquests equips (inclou valvuleria necessària).
— Instal·lació elèctrica necessària.
— Muntatge i posada en funcionament.
No s'inclouran els costos dels serveis de comunicació associats als sistemes de control, monitorització o telegestió implantats.
d. Justificació documental d’execució de l’actuació:
• Projecte o memòria tècnica de disseny, amb indicació de l’estalvi previst d’aigua i/o les millores que es preveuen assolir amb aquesta mesura, signat per tècnic competent.
• Certificat final d’obra subscrit pel director de l’obra i director d’execució de l’obra, si escau, quan sigui preceptiu.
• Certificat de recepció de l’actuació subscrit per tècnic municipal.
4.- Adquisició de vehicles 100 % elèctrics per a la prestació de serveis de competència municipal que compleixin les característiques tècniques que s'indiquen a continuació.
Les característiques tècniques que ha de reunir el vehicle o vehicles que s'adquireixin amb càrrec a la subvenció d'aquesta convocatòria seran les següents:
MÍNIMES
Els vehicles hauran de ser de propulsió 100% elèctrica (VE).
Període mínim de garantia: 2 anys per a turismes i furgonetes, i sempre el que ofereixi el fabricant a la seva oferta comercial.
Es contempla l’adquisició de vehicles de totes les categories (L, M, N, especials), inclosos en el Reglament general de vehicles (RD 2282/1998). S’entén que es tracta de vehicles matriculables adients per circular per les vies públiques.
Els vehicles s’hauran de subministrar amb els corresponents sistemes de càrrega (cablejat, reguladors i endolls) tipus Schuko i Mennekes (en cas que el vehicle l’admeti).
Els vehicles es lliuraran amb la corresponent roda de recanvi o sistema contra punxades (per a vehicles en els quals és obligatori), triangle de senyalització i armilla reflectant.
En cas de vehicle N1 , amb un extintor de capacitat 3kg, ubicat a l’interior de la cabina, convenientment anclat a un lloc on no entorpeixi l’habitacle del conductor i passatger, segons normativa vigent.
En el cas de vehicles amb maquinària incorporada, documentació tècnica sobre el seu funcionament (manual d’instruccions de funcionament, de manteniment, plànols, etc).
En cas necessari, preinstal·lació d’emissora de ràdio.
En cas necessari, instal·lació de senyals V1 (vehicle prioritari) o V2 (vehicle especial) homologades.
No s’admetran vehicles que hagin sofert modificacions no autoritzades o que impliquin pèrdua de resistència de la seva estructura.
- El preu ha d'incloure la rotulació del vehicle o vehicles amb l'anagrama del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca.
OPCIONALS/ADDICIONALS
Sistema de càrrega wallbox domèstic, amb connexió Schuko i Mennekes.
El temps total de recàrrega no hauria de ser superior a 8h, valorant-se el menor temps possible.
Maniobrabilitat.
Autonomia (en km) del vehicle declarada pel fabricant.
Instal·lació d’aire condicionat (en cas que no vengui de sèrie).
Termini de garantia.
Claus addicionals.
Cost de matriculació assumit per l’adjudicatari.
Endoll de càrrega ràpida.
5.- Combinació dels diferents tipus de mesura, sempre i quan compleixi individualment els criteris per a cada un dels tipus de mesura indicats.
Cada ajuntament o entitat local menor pot sol·licitar un màxim de quatre actuacions de les abans esmentades.
En cap cas l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.
4.- Crèdit pressupostari
Es destina la quantitat d'un milió noranta-nou mil nou-cents seixanta-dos euros (1.099.962,00€), RC núm. 22018001734, aplicació pressupostària 65.94310.76204, a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria. D'acord amb l'article 23.3 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aquesta quantitat té caràcter estimatiu. La concessió de les subvencions està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.
5.- Naturalesa de la subvenció i límits
1. Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l’Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l’activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.
2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l’import sol·licitat subvencionable.
6.- Règim de concessió
D'acord amb l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions, si el crèdit consignat en la convocatòria és suficient, atenent al nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació, no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds.
En aquest supòsit, la subvenció màxima que podran sol·licitar i que, si el crèdit ho permet, es concedirà a tots els sol·licitants serà una quantitat fixa per a tots els que es presentin a la convocatòria de 20.754,00 euros.
Les diferents actuacions sol·licitades se subvencionaran segons l'ordre de preferència determinat a la sol·licitud. Si l'actuació o la suma de totes les actuacions sol·licitades és d’import inferior a la subvenció global que resulti per a cada ajuntament del criteri determinat en aquest punt, aquesta subvenció global es reduirà automàticament a
l’import de les actuacions presentades. En cas que les actuacions presentades fos d'import superior a la subvenció que pertoqui a cada ajuntament segons el criteri d'aquest punt, la diferència anirà a càrrec de l'ajuntament.
7.- Presentació de sol·licituds
El termini per presentar la documentació prevista al punt següent serà dos (2) mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
Les instàncies s’han de dirigir al President del Consell de Mallorca, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre General del Consell de Mallorca: seu del Consell (Palau Reial, 1); Centre Cultural la Misericòrdia (plaça de l’Hospital, 4); Llar de la Joventut (General Riera, 111); Llar de la Infància (General Riera, 113); el Poliesportiu
Sant Ferran (camí de Ca l’Ardiaca 5); i en el Registre general de l’IMAS (General Riera, 67), tots a Palma.
Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts a la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
Si la sol·licitud no reuneix les dades d’identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits prevists a la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a l’entitat sol·licitant, d’acord amb el que estableix l’article 73.2 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.
Juntament amb la sol·licitud s’ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.
8.- Formalització de sol·licituds
1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I).
2. A les sol·licituds s’hi ha d’adjuntar la documentació següent:
- Memòria tècnica que indiqui les actuacions que es preveuen realitzar i l’estalvi d’emissions de GEH (reducció de contaminació atmosfèrica) i/o aigua previst, amb pressupost de cada una de les actuacions a dur a terme, amb l'IVA desglossat (màxim quatre actuacions). El pressupost ha d'estar signat per un tècnic municipal amb el vistiplau del batle/ssa. No ha de ser un pressupost de cap marca en concret, sinó un pressupost genèric. Per a l'actuació de l'adquisició de vehicles 100 % elèctrics, no fa falta la presentació de la memòria tècnica, solament s'ha de presentar el pressupost.
-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex II).
-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex III).
-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex IV).
9.- Òrgan instructor i procediment de concessió de les subvencions
1. L’òrgan instructor és la secretària tècnica del Departament de Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l’Ordenança general de
subvencions, i formular la proposta de resolució. L’òrgan instructor pot requerir a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.
El Departament de Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.
En compliment del previst a l’article 19.2 de l’Ordenança general de subvencions, es trametrà a la base nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més de publicar-se a la seu electrònica de Consell de Mallorca.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
El Consell Executiu és l’òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria de conformitat amb l'article 28 lletra f) del vigent Reglament orgànic del Consell de Mallorca en relació amb la base 23.4 de les d'execució del pressupost de 2018.
10.- Obligacions de les entitats beneficiàries
Els ajuntaments i entitats locals menors als quals se’ls ha concedit les subvencions estaran obligats a:
10.1.- En finalitzar les activitats, l'ajuntament beneficiari ha de presentar el corresponent certificat d’adjudicació de cada una de les actuacions (Annex V) amb el compte justificatiu previst al punt 10.3.
10.2.- Remetre al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini de dos mesos comptador des de la data de la publicació al BOIB de la
concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d’aprovació per acord/resolució de l’ajuntament del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca segons el model normalitzat que figura com Annex 0 d'aquesta convocatòria.
El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les entitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.
10.3.- Acabar les actuacions fins el dia 30 de setembre de 2019 i justificar les despeses al Consell fins a dia 31 d'octubre de 2019. La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança
general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:
a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria, segons el model que figura com Annex VI.
b) Un informe, segons el model que figura com Annex VII d'aquesta convocatòria, emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:
-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en aquesta convocatòria.
-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.
-Una relació certificada de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:
Així mateix, per a cada actuació subvencionada s'ha de presentar, en la justificació de les despeses de les subvencions concedides, tota la documentació que figura al punt 3 d'aquesta convocatòria.
Finalitzada l'activitat objecte de la subvenció, el servei responsable del Departament emetrà un informe d'avaluació i de comprovació relatiu a si la subvenció concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat de la convocatòria.
10.4.- Solament per a l'adquisició de vehicles, fer constar el patrocini del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca. En especial, ha de figurar en un lloc visible del vehicle o vehicles que l'adquisició ha estat subvencionada pel Consell de Mallorca, amb l'anagrama, la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca.
10.5.- Comunicar al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.
10.6.- La resta d’obligacions que es preveuen en l’article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017).
11.- Documentació per al pagament
En tot cas, amb la finalitat de comprovar que es mantenen les circumstàncies legalment fixades per al cobrament de la subvenció, abans de fer-se efectiu el pagament per part del Consell s’haurà de presentar la següent documentació respecte de tots els beneficiaris d’actuacions objecte de subvenció:
a) Declaració responsable del batle/batlessa de l’ajuntament que aquest es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
b) D’ofici, a petició del Departament de Desenvolupament Local, el Consell de Mallorca emetrà informe acreditatiu d’estar al corrent d’obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca de cadascun dels beneficiaris de les subvencions.
12.- Import de la subvenció
La subvenció s’atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida l’import a subvencionar s’ha d’ajustar amb el finalment justificat.
13.- Ampliacions de terminis
Les ampliacions dels terminis establerts en aquesta convocatòria es regirà pel que disposa l’article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d’ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S’autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d’ampliacions de terminis.
En els casos de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions de les licitacions, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l’ajuntament s’hagi d’adjudicar novament l’actuació o l'adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per acabar l'actuació per resoldre aquestes problemàtiques, sempre respectant els límits i les anualitats d’aquesta convocatòria dins l'exercici 2019.
Les entitats locals beneficiàries de la subvenció poden sol·licitar a l’òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per dur a terme l’activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció de l’import concedit, modificació de l'actuació objecte de l’ajuda, que s’autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l’actuació, sempre que no s’alteri l’objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.
14.- Criteris objectius que han de regir l’atorgament i quantia de les subvencions
La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s’ha de resoldre segons aquests criteris.
15.- Revocació i reintegrament
Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
16.- Normativa supletòria
En tot el que no s’hagi previst en aquesta convocatòria seran d’aplicació la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; el text refós de la Llei reguladora de las hisendes locals, aprovat pel R. Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el R. Decret 887/2006, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat pel Ple el dia 8 de març de 2004; el Decret d’organització del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de
2017 (BOIB núm. 73, de data 15/06/2017); l’Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10 d’agost de 1995); l’Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017); i la resta de la normativa que hi sigui d’aplicació.
17.- Recursos
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament requeriment per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació de l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.
18.- Publicació
El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre la resolució d'aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d’aquesta base de dades.
ANNEX 0
MODEL DE CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L’AJUNTAMENT DE .................................... PER DUR A TERME ACTUACIONS DE PROTECCIÓ CONTRA LA CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA AL MUNICIPI I ADQUISICIÓ DE VEHICLES 100 % ELÈCTRICS.
Palma, ___ de _______ de __________
REUNITS
D’una banda, el Sr. Joan Font Massot, conseller executiu del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, amb fonament a l’acord del Consell Executiu de dia __________ .
I d’altra part el Sr./Sra. _________, batle/batlessa president/presidenta de l’Ajuntament de ____________________.
Ambdós intervenen en nom i representació dels càrrecs públics que ostenten i
MANIFESTEN
Que el Consell Executiu del Consell de Mallorca en sessió de dia ............... de .................................... de .......................... va aprovar la convocatòria de subvencions per dur a terme actuacions de protecció contra la contaminació atmosfèrica al municipi i adquisició de vehicles 100 % elèctrics i aquest conveni tipus a subscriure amb tots els ajuntaments beneficiaris de les subvencions.
Que en el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, a l'Ajuntament de ............................ se li va concedir una subvenció per import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions:
.............................................................................................................................................
Que l’Ajuntament de ....................... mitjançant acord/resolució de dia ............de................... de ......................... va aprovar el text d’aquest conveni.
Que la disposició addicional segona de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) diu:
"En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció."
Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, l'objecte d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada.
Per tot el que s’ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d’acord amb les següents
CLÀUSULES
Primera.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de ........................ per actuacions de protecció contra la contaminació atmosfèrica al municipi i adquisició de vehicles 100 % elèctrics en el marc de la convocatòria de subvencions 2019.
Segona.- L’Ajuntament de....................ha rebut una subvenció per import de .................................. per dur a terme les següents actuacions:
.............................................................................................................................................
Tercera.- L'Ajuntament de ...................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca fins el dia 31 d'octubre de 2019.
Quarta.- La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament de ......................., d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:
a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria.
b) Un informe emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:
-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes que estableix la convocatòria.
-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.
-Una relació certificada de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:
Quinta.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i una vegada realitzats els pagaments de la subvenció a l'Ajuntament de ...............................................
I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats.
Per part del Consell de MallorcaPer part de l’Ajuntament
El conseller executiu
de Desenvolupament Local
Joan Font Massot
ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER DUR A TERME ACTUACIONS DE PROTECCIÓ CONTRA LA CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA AL MUNICIPI I ADQUISICIÓ DE VEHICLES 100% ELÈCTRICS
Sr./Sra.________________________________________________________________,
batle/batlessa president/presidenta de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de__________
amb CIF_________________________
EXPOSA:
Que ha tengut coneixement de la convocatòria de subvencions 2019 per dur a terme actuacions de protecció contra la contaminació atmosfèrica al municipi i l'adquisició de vehicles 100 % elèctrics.
Que la Corporació que presideix es vol acollir a aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista al punt 8.
Que de conformitat amb les normes de la convocatòria, que accepta íntegrament,
SOL·LICITA:
Una subvenció econòmica total màxima de 20.754,00 euros per sufragar les següents actuacions, que es compromet a dur a terme en els terminis establerts a la convocatòria segons l'ordre la preferència següent:
ORDRE DE PREFERÈNCIA DE LES ACTUACIONS A DUR A TERME
1. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total màxima abans esmentada:..........................................................................................................................)
2. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total màxima abans esmentada:..........................................................................................................................)
3. ............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total màxima abans esmentada:..........................................................................................................................)
4. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total màxima abans esmentada:..........................................................................................................................)
A ..............................., dia ................................. d .................................... de ...............
HONORABLE SR. PRESIDENT DEL CONSELL DE MALLORCA
ANNEX II
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2, 3 I 4 DE L’ARTICLE 8 DE L'ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA APROVADA PER ACORD DEL PLE DE DIA 23 DE DESEMBRE DE 2016 (BOIB NÚM. 21, DE 18 DE FEBRER DE 2017)
El/La Sr./Sra. .......................................batle/batlessa de l’Ajuntament de ..................., compareix davant el/la secretari/secretària de la Corporació a fi de DECLARAR
Que l’Ajuntament de ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2, 3 i 4 de l’article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).
I perquè consti davant el Consell de Mallorca ho sign.
A..................., dia............... d ............................. de ...............
Davant meu,
El/La secretari/secretària de la Corporació
ANNEX III
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT I AMB EL CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL
Sr./Sra.________________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de___________________ amb domicili a ________________________________________________________ actuant en representació de la Corporació,
COMPAREIX
a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
1. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de _________________________________ no ha demanat cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades, amb indicació dels imports).
2. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.
3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l’Agència Tributària de l’Estat.
4. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de ser beneficiari de les subvencions 2019 per a actuacions de protecció contra la contaminació atmosfèrica al municipi i adquisició de vehicles 100 % elèctrics realitz la present declaració.
.................................., ........ d ....................... de ....................
Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX IV
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L'ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D'IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE NÚM. 202, DE 22/08/2016).
Sr./Sra.______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,
DECLAR
De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOE núm. 202, de 22/08/2016), l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ____________________________________________amb NIF: ________________
no ha estat sancionat o condemnat en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca realitz la present declaració.
................................, ........ d ....................... de ..........................
Signatura: ........................................................................ (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX V
SUBVENCIONS 2019 PER A ACTUACIONS DE PROTECCIÓ CONTRA LA CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA AL MUNICIPI I ADQUISICIÓ DE VEHICLES 100 % ELÈCTRICS.
CERTIFICAT D’ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE
Sr./Sra.: |
|
|
Secretari / a de |
|
CERTIFIC: que aquesta Entitat ha adjudicat el contracte segons les circumstàncies que a continuació s’expressen:
ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE |
ACTUACIÓ: |
AJUNTAMENT: |
PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ: |
ÒRGAN DE CONTRACTACIÓ: |
CONTRACTISTA: |
CIF CONTRACTISTA: |
DATA DE L’ADJUDICACIÓ: |
DATA D’INICI DE L’ACTUACIÓ: |
DIRECTOR / A DE L’ACTUACIÓ: |
TITULACIÓ DIRECTOR /A ACTUACIÓ: |
FINANÇAMENT |
||||
ENTITATS |
PRESSUPOST ACTUACIÓ |
SUBVENCIÓ APROVADA |
ADJUDICACIÓ ACTUACIÓ |
BAIXA |
CONSELL DE MALLORCA |
|
|
|
|
AJUNTAMENT |
|
|
|
|
TOTALS |
|
|
|
|
I perquè així consti, i per a la seva remissió al Consell de Mallorca, expedeix el present certificat, amb el vistiplau del batle/ssa, a............................., dia ............................ de ........................................... de ......................
VISTIPLAU
EL SECRETARI/LA SECRETÀRIA EL BATLE/LA BATLESSA
Sgt.: Sgt.:
ANNEX VI
MODEL DE CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES
Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................
CERTIFICA:
Que l'Ajuntament d...................................... ha estat beneficiari d'una subvenció del Consell de Mallorca en el marc de la convocatòria de subvencions 2019 per actuacions de protecció contra la contaminació atmosfèrica al municipi i adquisició de vehicles 100 % elèctrics per import de ................................................. per dur a terme la següent actuació:
.............................................................................................................................................
Que l'activitat subvencionada abans esmentada s'ha realitzat, s'ha complit la finalitat de la subvenció i s'ha aportat de documentació justificativa que estableix la convocatòria.
I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.
......................, ...... d................ de ......
Vist-i-Plau
EL BATLE/LA BATLESSA
ANNEX VII
MODEL D'INFORME DE L'INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES.
................................................, Interventor/a de l’Ajuntament de ..................................
D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017),
INFORMA:
Que l'Ajuntament de .................................... ha estat subvencionat pel Consell de Mallorca per import de ................................. per dur a terme la següent actuació en el marc de la convocatòria de subvencions 2019 per actuacions de protecció contra la contaminació atmosfèrica al municipi i adquisició de vehicles 100 % elèctrics:
..........................................................................................................................................
Que les factures justificatives de l'anterior actuació subvencionada, que són verídiques i s'han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció en els termes establerts a la convocatòria, són les següents:
Data factura |
Núm. Factura |
NIF Proveïdor |
Proveïdor |
Concepte |
Import de la factura |
Data reconeixement obligació (O) |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Així mateix DECLARA (1):
( ) Que l’Ajuntament no recuperarà ni compensarà l’IVA de les factures que presenta.
( ) Que l’Ajuntament recupera i/o compensa l’IVA de les següents factures:
..............................................................................................................................
..............................................................................................................................
També DECLARA:
Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
Que el cost justificat amb les factures esmentades no supera el valor de mercat.
I perquè així consti, jo, com a Interventor/a de l’Ajuntament, expedesc aquest document a ............................., dia...................... de ................. de...................
(1) Marcar amb una creu l’opció que pertoqui.