Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT BALEAR DE LA DONA

Núm. 8790
Resolució de la directora de l’Institut Balear de la Dona de dia 21 d’agost de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per projectes de foment i suport a la igualtat d’oportunitats entre dones i homes per a l’any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Ref.Base Nacional de Subvencions: 412724

El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l’establiment o la gestió de les quals corresponen a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats que en depenen.

L’article 12 de la norma esmentada disposa que no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que l’òrgan competent hagi establert prèviament per ordre, fent ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.

El Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula particularitats del procediment de concessió i justificació de les subvencions.

Mitjançant l’Ordre de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009 (BOIB núm. 76, de 26 de maig) es varen establir les bases reguladores de les subvencions, els certàmens i els premis de l’Institut Balear de la Dona en matèria de polítiques d’igualtat envers les dones.

La igualtat d’oportunitats entre dones i homes és un principi bàsic i fonamental reconegut a la Constitució espanyola. Així, l’article 1.1 la propugna com a valor superior de l’ordenament jurídic, l’article 9.2 formula el manament exprés dels poders públics perquè la facin efectiva i l’article 14 prescriu qualsevol discriminació per raó de sexe.

L’article 16 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears preveu que els poders públics de les Illes Balears han de defensar i promoure els drets socials dels ciutadans i les ciutadanes de les Illes Balears, que representen un àmbit inseparable de respecte dels valors i els drets universals de les persones i que constitueixen un dels fonaments cívics del progrés econòmic, cultural i tecnològic de la comunitat autònoma.

Així mateix, en l’article 17, preveu que totes les persones tenen dret al lliure desenvolupament de la seva personalitat, així com l’obligació de les administracions públiques de vetllar en tot cas perquè les dones i els homes puguin participar lliurement en la vida laboral, social, familiar i política sense discriminació de cap tipus, i de garantir que ho facin en igualtat de condicions.

D’acord amb el Decret 1/2016, de 16 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’Institut Balear de la Dona queda adscrit a la Conselleria de Presidència.

L’Institut Balear de la Dona, creat per la Llei 5/2000, de 20 d’abril, com a entitat autònoma de caràcter administratiu amb personalitat jurídica pròpia i capacitat plena per actuar, té com a finalitats bàsiques elaborar i executar les mesures necessàries per fer efectius els principis d’igualtat de l’home i la dona, a més d’impulsar i promoure la participació de la dona en tots els àmbits de la societat.

La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, indica que per fer efectiu el dret a la igualtat real i efectiva de les dones i els homes s’establiran i es regularan els mecanismes i dispositius, així com les mesures i els recursos, adreçats a promoure i garantir la igualtat d’oportunitats i no discriminació per raó de sexe, en qualsevol dels àmbits, etapes i circumstàncies de la vida. Així mateix, l’apartat a) de l’article 13.3, assenyala que les competències objecte d’aquesta Llei corresponen a l’Institut Balear de la Dona, organisme autònom adscrit a la conselleria competent en igualtat.

L’Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10 de març) indica que l’Institut Balear de la Dona, organisme autònom adscrit a la Conselleria de Presidència, pot destinar ajuts a projectes destinats a donar suport al moviment associatiu que tenguin com a finalitat fomentar la igualtat d’oportunitats entre dones i homes i/ o adreçats a erradicar la violència contra les dones.

Per tramitar el procediment de concessió de subvencions, cal atenir-se al que disposen el Text refós de la Llei de subvencions; l’Ordre de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Per tot això, d’acord amb l’article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 1 de l’Ordre de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions de l’Institut Balear de la Dona en matèria de suport a la igualtat d’oportunitats entre dones i homes, d’eliminació de qualsevol forma de discriminació, d’impuls i promoció de la participació de la dona en tots els àmbits, i de foment de l’associacionisme i també dels certàmens i premis destinats al foment i a la plena integració de les dones en tots els àmbits, la directora de l’Institut Balear de la Dona, d’acord amb els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria de Presidència, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 5/2000, de 20 d’abril, de creació de l’Institut Balear de la Dona, el Decret 109/2001, de 3 d’agost, que regula la organització i el funcionament de l’Institut Balear de la Dona, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent:

RESOLUCIÓ

Primer
Aprovació de la convocatòria

Aprovar la convocatòria de subvencions per a projectes de foment i suport a la igualtat d’oportunitats entre dones i homes per a l’any 2018 que atorga l’Institut Balear de la Dona per a l’any 2018, que s’ha de regir per les bases que figuren en l’annex d’aquesta convocatòria.

Segon
Dotació econòmica

Destinar a aquesta convocatòria un import màxim de 60.000 €, amb càrrec a la partida pressupostària 73101 323C02 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2018.

Tercer
Òrgan instructor

Designar la cap del Servei d’Administració i Gestió Pressupostària de l’Institut Balear de la Dona òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d’aquesta convocatòria.

Quart
Publicació

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant la consellera de Presidència en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, segons l’article 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 21 d’agost de 2018

La directora de l’Institut Balear de la Dona
Rosa Cursach Salas 

 

ANNEX
Bases de la convocatòria

1. Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte concedir ajuts a projectes destinats a donar suport al moviment associatiu que tengui com a finalitat fomentar la igualtat d’oportunitats entre dones i homes i/o adreçats a erradicar la violència contra les dones, en el marc de les actuacions previstes en l’article 3, excepte les lletres a), h), i), k), l), n), o) de les bases reguladores.

2. Accions susceptibles d’ajut

2.1. Són accions susceptibles d’ajut, en el marc d’aquesta convocatòria, les incloses dins aquest programa:

a) Programes adreçats a fomentar la igualtat d’oportunitats entre dones i homes

2.2. No són objecte d’aquesta convocatòria els ajuts per adquirir béns i equipaments inventariables o per fer obres o per a despeses de manteniment de l’entitat. En el pressupost de despeses de les activitats no es poden incloure (i, en tot cas, no es tindran en compte) les despeses de material fungible de caràcter administratiu o de personal de tipus administratiu que no estiguin directament relacionades amb el desenvolupament de l’activitat objecte de subvenció.

3. Bases reguladores

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per l’Ordre de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions, els certàmens i els premis en matèria de polítiques d’igualtat envers les dones (BOIB núm. 76, de 26 de maig).

4. Import màxim i crèdits pressupostaris als quals s’imputa

L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 60.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària següent:

Any

Quantia

Partida pressupostària

2018

60.000,00€

73101 323C02 48000 00

5. Entitats beneficiàries i requisits

5.1. Poden sol·licitar les subvencions que preveu aquesta convocatòria, d’acord amb el punt 4 de les bases reguladores, les entitats següents:

— Associacions i federacions d’associacions sense ànim de lucre, radicades a les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia.

— Fundacions privades sense ànim de lucre l’àmbit d’actuació de les quals sigui, totalment o parcialment, les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia.

— Als efectes d’aquesta convocatòria i pel tipus de programa de què es tracta, tindran la consideració d’entitats beneficiàries les associacions i federacions d’associacions juvenils i els clubs esportius, sense ànim de lucre, que siguin de composició femenina o tenguin una secció o àrea de la dona i promoguin actuacions incloses en els programes subvencionables, així com les entitats religioses que duguin a terme programes d’inserció, lluita contra l’exclusió de dones i contra les violències masclistes; totes radicades a les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia.

5.2. Les entitats sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent i inscrites en el registre corresponent.

b) Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

c) Haver justificat suficientment, si s’escau, les subvencions i els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears.

d) Acreditar davant l’autoritat administrativa que no s’incorre en cap de les circumstàncies que estableix l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, o efectuar una declaració amb aquesta finalitat.

5.3. No poden ser beneficiàries d’aquests ajuts les persones o entitats que estiguin incloses en alguna de les causes que preveu l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, ni les que hagin estat objecte de sancions administratives fermes, ni les que hagin estat sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d’acord amb l’article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, ni tampoc les que hagin estat sancionades o condemnades per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l’article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI-fòbia.

6. Obligacions de les entitats beneficiàries

6.1. Les entitats beneficiàries de les subvencions d’aquesta convocatòria assumeixen les obligacions generals que estableix l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i també les que s’indiquen a continuació:

a) Comunicar a l’òrgan competent, en el termini de deu dies naturals comptadors des de l’endemà de la data en què s’hagi rebut la notificació de la proposta de resolució, si l’accepta expressament. En el cas que l’entitat interessada no faci cap tipus de manifestació o al·legació dins el termini establert, una vegada que aquest s’hagi exhaurit s’ha d’entendre que la proposta de resolució ha estat acceptada en els termes en què s’ha formulat.

b) Dur a terme l’activitat que fonamenta la concessió de l’ajut dins el termini establert en aquesta convocatòria i en la forma escaient per a cada modalitat, com també, si s’escau, en la resolució de concessió corresponent o en les modificacions que eventualment s’aprovin.

c) Acreditar davant l’Institut Balear de la Dona la realització de l’activitat i el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció.

d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que els sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

e) Comunicar a l’òrgan que concedeix la subvenció el fet d’haver sol•licitat o obtingut altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, estatal o internacional. Aquesta comunicació s’ha de produir en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de la formulació de la sol•licitud o de l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir la subvenció i, en qualsevol cas, l’obtenció concurrent d’ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a modificar la resolució de la concessió.

f) Acreditar, si escau, abans de dictar la proposta de resolució de concessió, en la forma i l’abast que es determini reglamentàriament, que estan al corrent de les obligacions tributàries, o de qualsevol naturalesa, amb l’Administració autonòmica de les Illes Balears, amb l’Estat i amb la Seguretat Social.

g) Conservar els documents justificatius d’haver aplicat els fons percebuts (inclosos els documents electrònics) mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

h) Adoptar les mesures de difusió relatives a la informació i la constatació del caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de subvenció, i fer constar de manera visible la imatge de l’Institut Balear de la Dona en la documentació, els opuscles i els actes públics, en els elements externs o interns, els cartells, les pàgines web de l’entitat i de l’activitat, i en qualsevol element identificatiu o de comunicació o convocatòria de l’activitat.

i) Complir el compte justificatiu (memòria de les activitats realitzades, relació dels justificants imputats i documentació justificativa de les despeses).

j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

k) Destinar l’import de la subvenció al finançament de l’actuació per a la qual s’ha sol•licitat, dins el termini que s’indica en la convocatòria i en la forma pertinent, i, si escau, en la resolució corresponent o en les seves modificacions.

l) Comunicar a l’òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir la subvenció.

m) Col·laborar en el control de l’activitat facilitant tota la informació i la documentació que li requereixin la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Intervenció General de l’Estat, el Tribunal de Comptes, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control de la Unió Europea.

n) Justificar les despeses efectuades amb càrrec als ajuts atorgats dins el termini establert i en la forma escaient.

o) Comunicar l’inici de les activitats a l’òrgan que atorga la subvenció.

p) Complir qualsevol altra obligació exigida per la normativa vigent que sigui aplicable.

7. Imputació temporal de les accions subvencionables

Són subvencionables les accions que es duguin a terme des de l’1 de gener de 2018 fins al 31 de desembre de 2018, d’acord amb el que estableix l’apartat 8.1 d’aquesta convocatòria i d’acord amb l’import màxim i la partida pressupostària establerta en el punt 4 d’aquesta convocatòria.

8. Despeses subvencionables

8.1. D’acord amb l’article 40 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es consideren despeses subvencionables les que responguin sens dubte a la naturalesa de l’activitat que és objecte de la subvenció (punt 2 de la convocatòria), i que es duguin a terme dins el termini previst en la convocatòria, d’acord amb les bases reguladores i que no superin el valor de mercat.

En especial, els projectes subvencionables són aquests:

a) Programes i actuacions encaminats a erradicar la violència contra les dones.
b) Projectes que fomentin accions d’accés i de participació de les dones en tots els àmbits.
c) Projectes que afavoreixin una participació equilibrada de les dones i els homes en la presa de decisions.
d) Projectes que fomentin la igualtat d’oportunitats entre dones i homes.
e) Projectes que promoguin accions orientades a la inclusió social i laboral dels col·lectius de dones més desfavorits i de dones en risc d’exclusió social. Als efectes d’aquesta convocatòria, s’entén que les dones estan en situació de risc d’exclusió social en els casos següents:

1r. Quan es produeixi alguna d’aquestes circumstàncies:
— Dones empresonades.
— Dones que exerceixen la prostitució.
— Dones immigrants en situació irregular.
— Dones indigents.

2n. Quan hi concorri simultàniament més d’una de les circumstàncies següents:

— Dones amb pocs recursos.
— Dones que pateixen violència de gènere.
— Dones amb discapacitat.
— Famílies monoparentals (dones soles amb fills).
— Dones amb problemes de salut mental.
— Dones immigrants.
— Dones amb problemes de drogoaddicció.

f) Projectes que afavoreixin accions d’informació, atenció i prevenció adreçats a millorar la salut de les dones.
g) Projectes de coeducació.
h) Projectes que siguin campanyes de prevenció, de sensibilització i de promoció.

8.2. Es considera despesa realitzada o efectuada la que hagi estat pagada efectivament abans de l’acabament del període de justificació. No obstant això, d’acord amb l’article 8.2 de les bases reguladores, l’article 40.2 del Text refós de la Llei de subvencions, i el que disposa l’article 31.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en la justificació es poden admetre factures que no hagin estat pagades, sempre que la despesa, conforme a dret, s’hagi meritat a la data límit per dur a terme les activitats subvencionables o per justificar l’activitat. En el cas que aquestes factures s’admetin, l’entitat beneficiària ha de presentar els documents que n’acreditin el pagament en el termini de vint dies naturals comptadors des de la data de cobrament de l’import de la subvenció.

9. Presentació de sol·licituds i termini

9.1. Les entitats beneficiàries podran presentar com a màxim dues sol·licituds.

Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds d’acord amb el model de sol·licitud (annex 1), disponible a la seu de l’Institut Balear de la Dona (c. d’Aragó, 26, 1r E) i als webs de la Conselleria de Presidència (<http://cpresidencia.caib.es>) i de l’Institut Balear de la Dona (<http://ibdona.caib.es>).

La sol·licitud ha d’anar signada per la persona que tengui la representació legal de l’entitat sol·licitant.

9.2. Juntament amb la sol·licitud, s’ha d’aportar la documentació següent (annex 2):

a) L’original o una còpia compulsada del NIF de l’entitat sol·licitant.

b) L’original o una còpia compulsada del DNI de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal de l’entitat sol·licitant.

c) L’original o una còpia compulsada del document de constitució de l’entitat i dels seus estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d’inscripció registral d’aquests documents.

En el cas de les associacions, han d’estar adaptats a la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació, i en el cas de les fundacions, a la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions.

En el cas d’entitats d’àmbit estatal, còpia compulsada del certificat acreditatiu de la inscripció en un registre d’àmbit estatal i de la inscripció de la delegació a les Illes Balears.

d) L’original o una còpia compulsada de l’acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud.

e) Una declaració responsable de no haver sol•licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de cap administració pública o ens públic o privat, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s’ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n’ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol•licitada o concedida (annex 3).

f) Una declaració responsable de no estar afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret 2/2005, de 28 de desembre (annex 4).

g) Una declaració responsable de l’entitat sol·licitant que manifesti que es compleixen les obligacions previstes en l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret 2/2005, de 28 de desembre, i les obligacions establertes en el punt 6 d’aquesta convocatòria (annex 5).

h) Un certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica i amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, en el cas que es denegui l’autorització prevista en l’apartat 5 d’aquest punt (annex 6).

i) Una memòria explicativa del projecte i del pressupost previst per executar-lo d’acord amb el formulari establert a aquest efecte (annex 7).

j) Una declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d’acord amb l’article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, i de no haver estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l’article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI-fòbia (annex 8).

k) Una declaració responsable o l’acreditació amb un document bancari que l’entitat beneficiària és titular del compte bancari facilitat, en què constin el nom de l’entitat beneficiària, el número d’identificació fiscal i el compte bancari complet (annex 9).

l) Altra documentació complementària que es consideri necessària per millorar la informació sobre la viabilitat tècnica i econòmica del projecte presentat, si escau.

9.3. No és necessari presentar la documentació citada en l’apartat anterior en els supòsits prevists en l’article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius. També es pot substituir la presentació documental per una declaració que assenyali la persistència de la situació i el termini de durada en els casos que preveu la lletra d) de l’apartat anterior.

9.4. La presentació de la sol·licitud implica que l’entitat sol·licitant accepta les prescripcions que estableixen el Text refós de la Llei de subvencions, l’Ordre de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009 i aquesta Resolució.

9.5. La presentació de la sol·licitud, juntament amb l’annex 6, implica l’autorització a l’Administració perquè obtingui d’ofici i per via informàtica o telemàtica els certificats del compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, així com amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, de manera que qui sol·licita la subvenció no té l’obligació d’aportar-los. En el cas que l’entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, ha de presentar els certificats d’estar al corrent amb la hisenda autonòmica, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària. Aquestes acreditacions s’han d’adjuntar a la sol·licitud.

9.6. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació adjunta és de vint dies a comptar a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds s’han d’adreçar a l’Institut Balear de la Dona i es poden presentar al Registre de l’Institut Balear de la Dona (c. d’Aragó, 26, 1r E, de Palma) o a qualsevol dels llocs prevists en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre , de règim jurídic de les administracions públiques.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar a les oficines de Correus en un sobre obert, de manera que el full de sol·licitud destinat a l’Institut Balear de la Dona es dati i se segelli abans que se certifiqui, d’acord amb el que estableix l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, que aprova el Reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En el cas que l’oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la data d’entrada en el Registre de l’Institut Balear de la Dona.

Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu de l’Institut Balear de la Dona, s’ha d’enviar al fax de l’Institut (971 178924) el full de sol·licitud en què consti el segell d’entrada dins el termini màxim de presentació establert en aquesta convocatòria, en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar al fax esmentat el full de la sol·licitud datat i segellat per l’oficina de Correus en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.

9.7. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’ha de requerir la persona o l’entitat sol·licitant que, en el termini de deu dies hàbils des de l’endemà de la recepció del requeriment, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb l’advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists en l’article 21 de la mateixa Llei 39/2015.

9.8. Les dades consignades en la sol·licitud només tenen la finalitat que l’òrgan gestor determini el dret de la persona o l’entitat sol·licitant a la subvenció, i han de ser tractades en els termes de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Es pot exercir el dret d’accés , rectificació, cancel·lació i oposició davant l’òrgan responsable del fitxer constituït per al tractament d’aquestes dades.

10. Selecció de les entitats beneficiàries

D’acord amb els articles 11 i 12 de les bases reguladores, i de conformitat amb l’article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, la forma ordinària de selecció de les entitats beneficiàries de les subvencions ha de ser el procediment de concurs, que consisteix a concedir les subvencions després de valorar i comparar, en un únic procediment, les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir una prelació entre aquestes d’acord amb els criteris de valoració prevists en el punt 13 d’aquesta convocatòria. S’han d’atribuir els imports dels ajuts sol·licitats, d’acord amb l’ordre de prelació establert segons la puntuació obtinguda, fins que s’exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria. La resta de sol·licituds n’han de restar excloses per falta de disponibilitat pressupostària.

11. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment

11.1. L’inici del procediment de concessió de subvencions correspon a la directora de l’Institut Balear de la Dona.

11.2. La instrucció del procediment correspon al Servei d’Administració i Gestió Pressupostària de l’Institut Balear de la Dona.

11.3. El procediment d’instrucció s’ha d’ajustar al que disposa l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

11.4. L’òrgan competent per resoldre el procediment és la directora de l’Institut Balear de la Dona.

12. Comissió Avaluadora

12.1. D’acord amb el que estableix l’article 15 de les bases reguladores, s’ha de constituir una comissió avaluadora, que és l’òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base a la persona titular de l’òrgan instructor (la cap del Servei d’Administració i Gestió Pressupostària de l’Institut Balear de la Dona) per elaborar la proposta de resolució de concessió.

12.2. La Comissió Avaluadora està composta pels membres següents:

a) Presidenta: la cap del Servei d’Administració i Gestió Pressupostària de l’Institut Balear de la Dona

b) Secretària: la cap del Negociat II de l’Institut Balear de la Dona

c) Vocals:

— La cap del Servei de Gestió i Planificació de l’Institut Balear de la Dona
— La cap de la Secció II de l’Institut Balear de la Dona
— Un funcionari o funcionària del Servei d’Administració i Gestió Pressupostària amb experiència i competència professional en matèria de subvencions.
— Un funcionari o funcionària del Servei de Gestió i Planificació, amb experiència i competència professional en temes d’igualtat i associacionisme.

12.3. El règim jurídic de la constitució i el funcionament de la Comissió Avaluadora és el previst en els articles 15 a 18 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i en els articles 17 a 19 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

12.4. Quan la presidenta de la Comissió Avaluadora ho estimi necessari, poden incorporar-se a la Comissió, amb veu però sense vot, les persones que es considerin adequades amb coneixements o experiència en matèria d’igualtat o expertes en la matèria objecte del projecte.

13. Criteris objectius que han de regir la concessió de les subvencions i la puntuació dels expedients

13.1. La concessió dels ajuts d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s’ha de resoldre segons aquests.

13.2. Amb la finalitat d’avaluar millor les sol•licituds, es pot requerir les entitats sol•licitants perquè ampliïn la informació continguda en el projecte.

13.3. Les sol·licituds presentades s’han de puntuar d’acord amb els criteris objectius i les valoracions següents:

a)  Programes adreçats a fomentar la igualtat d’oportunitats entre dones i homes (de 0 a 100 punts):

a.1. Valoració del grau de necessitat. El projecte dona resposta a alguna de les línies estratègiques del Pacte contra les Violències Masclistes i/o a objectius de la Llei d’igualtat no coincidents amb les línies estratègiques del Pacte contra les Violències Masclistes.

— Dona resposta a un objectiu de la Llei                (10 punts).

— Dona resposta a més d’un objectiu de la Llei      (20 punts).

— Dona resposta a una línea estratègica                    (5 punts).

— Dona resposta a més d’una línia estratègica        (10 punts).

La puntuació màxima del subapartat a.1 és de 30 punts.

         a.2. Els programes o les activitats estan destinats a donar suport a dones en situació de risc d’exclusió social. Es consideren en risc d’exclusió social els col·lectius que s’esmenten en l’apartat del punt 8.1, en què s’enumeren les activitats subvencionables.

— El projecte s’adreça en exclusiva a un dels col·lectius considerats en risc d’exclusió social als efectes d’aquesta convocatòria (10 punts).
— El projecte no s’adreça en exclusiva als col·lectius considerats en risc d’exclusió social als efectes d’aquesta convocatòria  (5 punts).

La puntuació màxima del subapartat a.2 és de 10 punts.

         a.3 Els elements innovadors dels programes presentats per l’entitat beneficiària en l’àmbit concret:

— El programa és totalment innovador amb relació a l’àmbit geogràfic o al col·lectiu al qual s’adreça (15 punts).
— El programa conté algun element innovador amb relació a l’àmbit geogràfic o al col·lectiu al qual s’adreça (5 punts).

La puntuació màxima del subapartat a.3 és de 15 punts.

      a.4. La qualitat tècnica del projecte.

— Antecedents i fonamentació del projecte (de 0 a 5 punts).

— Definició d’objectius, activitats i resultats esperats del projecte  (de 0 a 5 punts).

— Metodologia, seguiment, avaluació i gestió del projecte  (de 0 a 10 punts).

— Incidència de les mesures presentades en el procés d’assolir la igualtat entre dones i homes (de 0 a 10 punts).

La puntuació màxima del subapartat a.4 és de 30 punts.

     a.5. Participació en la gestió i el desenvolupament del projecte juntament amb altres entitats.

— Grau de col·laboració o participació de l’entitat sol·licitant amb altres organitzacions o associacions (de 0 a 5 punts)

— Establiment de treball en xarxa (de 0 a 5 punts)

— No concurrència d’altres fonts de finançament   (de 0 a 5 punts)

La puntuació màxima del subapartat a.5 és de 15 punts.

14. Determinació de l’import de les subvencions

14.1. Per determinar l’import de la subvenció, cada expedient s’ha de valorar de 0 a 100 punts, d’acord amb els criteris que estableix el punt 13 d’aquesta convocatòria.

14.2. Criteris.

— La puntuació mínima necessària perquè un projecte pugui accedir a la subvenció és de 40 punts.

— La despesa subvencionable per projecte és del 80 % del cost del projecte amb un màxim de 10.000,00 € (deu mil euros).

— La valoració de l’expedient és la puntuació resultant d’aplicar els criteris de l’apartat a) del punt 13.3.

— El repartiment de la subvenció es farà d’acord amb el que estableix el punt 10 de la convocatòria.

— Quan la disponibilitat pressupostària no sigui suficient per subvencionar diferents projectes que hagin obtingut la mateixa puntuació, per determinar quins són els projectes que es proposa que obtinguin l’ajut, es compararan successivament les puntuacions obtingudes en cadascun dels apartats següents i en aquest ordre:

1. La qualitat tècnica del projecte.

2. La valoració del grau de necessitat.

3. Els elements innovadors dels programes presentats per l’entitat beneficiària en l’àmbit concret.

4. La participació en la gestió i el desenvolupament del projecte juntament amb altres entitats.

5. El fet que els programes o les activitats estiguin destinats a donar suport a dones en situació de risc d’exclusió social.

S’ha de proposar atorgar la subvenció a la primera entitat sol·licitant que obtingui més puntuació en un dels apartats esmentats i per l’ordre establert. En cas de que així i tot persistís l’empat en la puntuació, s’ha d’atorgar la subvenció per sorteig.

— Els ajuts s’han de repartir d’aquesta manera fins a exhaurir la disponibilitat pressupostària.

14.3. En la quantia subvencionada només s’hi pot incloure l’IVA suportat si l’entitat no té finalitat de lucre i el suporta com a destinatària final.

15. Ordenació, instrucció i reformulació de les sol·licituds

15.1. Correspon a l’òrgan instructor dur a terme d’ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en les quals s’ha de basar per dictar la resolució, d’acord amb l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions i amb el procediment que preveu aquest article.

15.2. L’òrgan competent per instruir el procediment pot sol·licitar els informes tècnics que consideri pertinents per elaborar la proposta de resolució de la convocatòria. Aquests informes estaran a disposició de la Comissió Avaluadora. Els informes s’han d’emetre en un termini màxim de deu dies.

15.3. Una vegada completat l’expedient i sol·licitats els informes tècnics necessaris i amb el suport documental que es consideri oportú, l’òrgan instructor ha d’avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris establerts i ha d’elaborar una proposta de resolució, una vegada considerat l’informe de la Comissió Avaluadora que ha de servir de base per elaborar la proposta esmentada.

15.4. Quan l’import de la subvenció resultant de l’informe previ que ha de servir de base a la proposta de resolució sigui inferior a l’import sol·licitat, l’òrgan instructor donarà audiència l’entitat sol·licitant a fi d’informar-la’n mitjançant una proposta de resolució provisional.

En la fase d’audiència prèvia, l’entitat responsable del projecte ha de comunicar a l’òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s’han d’especificar, o bé si presenta una proposta de reformulació pressupostària i tècnica del projecte inicial que s’ajusti a la quantia proposada. Aquest tràmit d’audiència serà com a màxim de 10 dies naturals comptadors des de l’endemà de la notificació de la proposta de resolució provisional.

15.5. La modificació del projecte ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de subvenció i també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.

15.6. La modificació de la sol·licitud, una vegada que l’òrgan competent n’hagi emès l’informe, s’ha de trametre a l’òrgan competent perquè dicti la resolució amb la proposta de resolució prèvia de l’òrgan instructor.

15.7. L’òrgan instructor ha de notificar la proposta de resolució de concessió individualment a cada entitat que hagi obtingut la puntuació exigida, i li ha de donar un termini de deu dies naturals comptadors des de l’endemà de la notificació per acceptar la subvenció o renunciar-hi.

15.8. La proposta de resolució s’ha de publicar en els llocs web esmentats en l’apartat 9.1 i en el tauler d’anuncis de la seu de l’Institut Balear de la Dona. Ha d’incloure la llista d’entitats beneficiàries proposades per a l’atorgament de la subvenció i la quantia, el pressupost acceptat com a base de la subvenció (que s’haurà de justificar en el moment oportú) i la llista de les entitats sol·licitants excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. 

15.9. En el cas d’acceptació, dins aquest termini dels deu dies naturals, i en el cas que l’activitat s’hagi de fer amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud, la persona que representa legalment l’entitat ha de comunicar per escrit a l’Institut Balear de la Dona la data definitiva d’inici del projecte, amb indicació del dia i el mes. Així mateix, la renúncia a la subvenció s’ha d’efectuar de manera expressa per qualsevol mitjà que permeti tenir-ne constància.

15.10. En tot cas, l’acceptació s’entendrà produïda automàticament si en el termini indicat des de la notificació de la proposta de resolució no es fa constar el contrari. En aquest cas, i si pertoca, s’entén que la data d’inici és la que figura en el projecte. En el cas que l’entitat hagi indicat únicament el mes d’inici del projecte, es considera que la data d’inici n’és el primer dia.

16. Resolució i notificació

16.1. L’òrgan instructor, atesos l’expedient i l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució a la directora de l’Institut Balear de la Dona perquè dicti una resolució d’adjudicació o de denegació.

16.2. La resolució de concessió o de denegació de les subvencions ha de ser motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de les subvencions concedides.

16.3. Les resolucions de concessió o denegació de les subvencions s’han de notificar a les persones interessades individualment.

16.4. L’òrgan competent per dur a terme les notificacions derivades de la resolució del procediment és la cap del Servei d’Administració i Gestió Pressupostària.

16.5. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució a la persona o a l’entitat interessada és de sis mesos comptadors a partir de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria.

16.6. El venciment d’aquest termini sense que es dicti i es notifiqui la resolució expressa faculta la persona interessada perquè entengui desestimada la sol·licitud presentada per silenci administratiu, d’acord amb l’article 22.2 del Text refós de la Llei de subvencions.

16.7. Les notificacions i la pràctica d’aquestes es faran d’acord amb el que estableixen els articles 40 a 46 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

16.8. En el cas que hi hagi més de deu entitats beneficiàries, es pot optar per la notificació de la resolució mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

17. Pagament

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria s’han de pagar una vegada resolta la concessió de la subvenció, mitjançant una bestreta del 100 % sense que les entitats beneficiàries hagin de presentar cap de les garanties a què fa referència l’article 25.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atesa l’autorització prèvia de data 27 de juliol de 2018, del Consell de Govern, a proposta de la consellera de Presidència, d’acord amb el que determinen l’article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 25.3 del Decret 75/2004.

18. Justificació

18.1. Les entitats beneficiàries dels ajuts, una vegada realitzada l’activitat, han de justificar davant l’Institut Balear de la Dona, amb data límit de 31 de març de 2019, el compliment de la finalitat per a la qual es concediren, i presentar el justificant de les despeses realitzades per al projecte subvencionat i el compte justificatiu, d’acord amb l’apartat 8 d’aquesta convocatòria.

No obstant això, si un cop arribada la data límit de justificació l’entitat beneficiària no ha cobrat la subvenció concedida, i tenint en compte que, d’acord amb l’apartat 2 del punt 8 d’aquesta convocatòria, en la justificació es poden admetre factures que no hagin estat pagades, l’entitat beneficiària ha de presentar els documents que n’acreditin el pagament en el termini de vint dies naturals comptadors des de la data de cobrament de l’import de la subvenció.

18.2. La justificació ha d’abastar la realització completa de l’activitat i el cost total del projecte aprovat que hagi servit de base a la resolució de concessió de la subvenció, sempre amb independència del percentatge finançat.

18.3. No s’entendrà del tot justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció. D’acord amb això, quan les activitats hagin estat finançades, a més de per la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, s’ha d’acreditar en la justificació l’import, la procedència i l’aplicació d’aquests fons.

18.4. Les subvencions s’han de justificar mitjançant la presentació dels documents següents:

a) Una declaració jurada d’haver realitzat la totalitat de l’activitat objecte de subvenció, que ha de signar la persona representant legal de l’entitat.

b) Una memòria tècnica de l’actuació justificativa del compliment de les condicions en què es va concedir la subvenció, amb indicació de les activitats efectuades i els resultats obtinguts.

c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats dutes a terme, que ha de contenir (annex 10):

— Una relació classificada de les despeses, amb identificació del creditor i del document justificatiu, l’import, la data d’emissió i la data de pagament.
— La indicació, si pertoca, dels criteris de repartiment dels costs generals i/o indirectes incorporats en la relació classificada de les despeses abans esmentades.
— Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que hagin contribuït a finançar l’activitat o el projecte subvencionat, amb indicació expressa de l’import i la procedència.
— Els tres pressuposts que, si s’escau i en aplicació de l’article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, ha d’haver sol·licitat la persona o entitat beneficiària.

d) Originals i fotocòpies de les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses incorporades en la memòria econòmica i de la documentació acreditativa del pagament, que s’han d’ajustar a les previsions del Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació.

18.5. Es considera despesa realitzada o efectuada la que hagi estat pagada efectivament abans de l’acabament del període de justificació. En aquest sentit, es considera despesa efectuada la que hagi estat efectivament pagada a data de 31 de març de 2019.

No obstant això, d’acord amb l’article 8.2 de les bases reguladores, l’article 40.2 del Text refós de la Llei de subvencions i el que disposa l’article 31.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en la justificació es poden admetre factures que no hagin estat pagades, sempre que la despesa, conforme a dret, s’hagi meritat a la data límit per dur a terme les activitats subvencionables o per justificar l’activitat. En el cas que aquestes factures s’admetin, l’entitat beneficiària ha de presentar els documents que n’acreditin el pagament en el termini de vint dies naturals comptadors des de la data de cobrament de l’import de la subvenció.

18.6. En el cas que l’òrgan competent per comprovar la justificació i l’aplicació de l’ajut apreciï defectes en la justificació de l’ajut, ho ha de comunicar prèviament per escrit a l’entitat beneficiària amb la finalitat que els esmeni. L’entitat disposarà d’un termini de deu dies hàbils per esmenar-los, amb indicació que, si no ho fa, s’entendrà que desisteix del dret d’esmenar, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists en l’article 21 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

19. Publicitat dels ajuts

19.1. Les persones o entitats beneficiàries han d’indicar, en totes les actuacions d’informació i publicitat que duguin a terme, la col·laboració de l’Institut Balear de la Dona i del Govern de les Illes Balears en un lloc destacat.

19.2. Tota la publicitat que es derivi de l’activitat que és objecte d’aquesta subvenció ha d’estar redactada en català i fer ús d’un llenguatge no sexista i d’un tractament igualitari en els continguts i en les imatges. Això determina la necessitat d’exigir la presència obligatòria d’aquesta llengua en qualsevol text, sense impedir-hi, però, la presència d’altres llengües si les circumstàncies ho fan recomanable.

20. Compatibilitat

20.1. Les subvencions atorgades d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb els ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, estatals o internacionals.

20.2. L’import dels ajuts concedits d’acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions o ens públics o privats, superi el cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.

21. Avaluació o control

21.1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i al control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els pugui requerir l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

21.2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o la revocació de l’ajut sol·licitat.

22. Revocació i reintegrament

22.1. Correspon la revocació de la subvenció i, si s’escau, el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, en els casos següents:

— Obtenció de la subvenció sense que es compleixin les condicions requerides, per alteració de les condicions requerides o per alteració de les condicions tingudes en compte per causa imputable a l’entitat beneficiària.

— Incompliment total o parcial de la finalitat o els objectius per als quals va ser concedida la subvenció.

— Concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

— Negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control.

— Incompliment greu de l’obligació de justificació.

— Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haurien impedit i qualsevol altre supòsit que doni lloc a l’anul·lació de la resolució de concessió en els termes que preveu l’article 25 del Text refós de la Llei de subvencions.

— Qualsevol altra de les causes que preveuen l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i l’Ordre de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions, els certàmens i els premis en matèria de polítiques d’igualtat envers les dones (BOIB núm. 76, de 26 de maig).

22.2. La revocació parcial de la subvenció s’ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que ha d’especificar les causes de la revocació, la valoració del grau d’incompliment, i la quantitat que finalment ha de percebre l’entitat beneficiària. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l’abonament de la subvenció a la bestreta, l’entitat beneficiària n’hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s’ha de dictar cap resolució de modificació i s’ha d’iniciar el procediment de reintegrament corresponent.

A aquests efectes, s’ha de tenir en compte el principi general de proporcionalitat.

22.3. Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i hi és aplicable la via de constrenyiment.

22.4. L’obligació del reintegrament és independent de les sancions que pertoqui aplicar de conformitat amb el Text refós de la Llei de subvencions.

23. Criteris de gradació dels possibles incompliments

23.1. De conformitat amb l’article 13.n) del Decret legislatiu 2/2005 i l’article 27 de l’Ordre de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores, s’estableixen els criteris següents de graduació dels incompliments de les condicions imposades amb motiu de l’atorgament de la subvenció, amb indicació dels percentatges de reintegrament de la subvenció que s’han d’exigir en cada cas:

1. Incompliment total dels fins per als quals s’ha atorgat la subvenció: 100 %.
2. Incompliment del termini d’execució de l’activitat sense que se n’hagi autoritzat la pròrroga corresponent: 20 %.
3. Demora en la presentació de la justificació o justificació insuficient o deficient: 10 %.
4. Incompliment del requisit de les mesures de difusió: 10 %.

23.2. En el cas d’incompliment parcial, la fixació de la quantia que ha de reintegrar l’entitat beneficiària s’ha de determinar en aplicació del principi de proporcionalitat que, no obstant això, es pot modular tenint en compte el fet que l’incompliment s’aproximi significativament al compliment total i les entitats beneficiàries acreditin una actuació que tendeix inequívocament al compliment dels seus compromisos.

24. Infraccions i sancions

24.1. Les accions i les omissions de les entitats beneficiàries tipificades en els articles 51, 52 i 53 del Text refós de la Llei de subvencions determinen que s’apliqui el règim d’infraccions i sancions que s’hi estableix, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència.

24.2. Les infraccions i sancions que es derivin de l’atorgament de subvencions previstes en aquesta Resolució es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions.

25. Inspecció

D’acord amb les bases reguladores, l’Institut Balear de la Dona pot adoptar en qualsevol moment les mesures de comprovació i de control que consideri oportunes sobre l’activitat subvencionable per tal de verificar que es compleixen els requisits que estableixen el Decret legislatiu 2/2005, les mateixes bases reguladores i la convocatòria, amb l’objecte de comprovar la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determini la concessió i el gaudi de la subvenció.

26. Normativa aplicable

Per tramitar el procediment de concessió de subvencions cal atenir-se al que disposen el Text refós de la Llei de subvencions; l’Ordre de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Documents adjunts