Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE LLOSETA

Núm. 8788
Bases específiques reguladores del concurs lliure per a la creació d'una borsa de treballa de socorrista

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

JUSTIFICACIÓ DE LA NECESSITAT

L’article 19.2 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l’Estat per l’any 2018, disposa que no es procedirà a la contractació de personal temporal ni al nomenament de personal estatutari o de funcionaris interins llevat de casos excepcionals i per a cobrir necessitats urgents i inajornables.

La necessitat d’aquesta convocatòria per la creació d’un borsí de personal de socorrista, vist que no existeix cap borsí vigent de personal d’aquesta categoria, es justifica per mantenir un adequat funcionament del servei municipal, el qual precisa de disposar d’aquest borsí per poder cobrir vacants de forma immediata per necessitats urgents i inajornables.

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.-

L’objecte de la present convocatòria és la creació, pel procediment de CONCURS de mèrits, d’un borsa de treball de SOCORRISTA, en règim de personal laboral.

El motiu de la provisió d’aquesta borsa de treball és la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals, maternitat, vacances que puguin produir-se a la plantilla de l’Ajuntament.

Les funcions seran les pròpies del lloc de feina:

a) Vigilar, prevenir i atendre.

b) Donar resposta immediata al rescat aquàtic i/o primers auxiliar d’emergència en situacions de risc dins o al voltant de l’aigua.

c) Prevenir accidents dins la zona de vigilància amb observació constant i cridades d’atenció, si és necessari.

d) Respondre de forma responsable davant situacions de perill i emergència.

e) Vetllar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball, utilitzant adequadament maquinària i eines relacionades amb la seva activitat, així com els mitjans i equips de protecció posats a la seva disposició, d'acord amb els procediments establerts i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.

La present convocatòria es publicarà en el BOIB i la seva publicació serà la que regirà els terminis per la presentació de sol·licitud, les demès publicacions es faran mitjançant el tauler d’anuncis i la pàgina web d’aquest Ajuntament  (www.ajlloseta.net).

SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS.-

Per prendre part a la convocatòria es requereix els següents requisits:

1. Per participar en la convocatòria, les persones interessades han de complir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici de l'establert a l'art. 57 de la Llei 7/2007.

b) Tenir 16 anys complerts i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) Posseir la capacitat funcional, física i psíquica, pel desenvolupament de les tasques.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

2. I els següents requisits específics:

a) Estar en possessió del títol de socorrista de piscines.

b) Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana, nivell A2, de conformitat amb l’article 5 del Decret 11/2017, de 24 de març, que regula l’exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d’accés a la funció pública a l’ocupació de llocs de treball que es convoquin en l’àmbit de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant l’aportació dins el termini per presentar sol·licituds del títol o certificat oficial corresponent, expedit per l’Escola Balear d’Administració Publica o homologat per la Direcció General de Política Lingüística que acrediti posseir el nivell A2 de coneixements de llengua catalana.

c) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat

TERCERA.- SOL·LICITUDS: FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ.-

Les persones que desitgin prendre part en el procediment de selecció, hauran de manifestar que reuneixen totes les condicions que s'exigeixen a la Base 2ª de la convocatòria, es dirigiran al Sr. Batle-President d'aquesta Corporació, i es presentaran en el Registre General de la mateixa en el termini de vuit (8) dies hàbils  comptats a partir del dia següent al de la publicació de la corresponent convocatòria al BOIB.

Les instàncies també podran presentar-se, d’acord amb l’article 16.4 de la Llei 39/2015 de 01 d’octubre, del procediment administratiu comú. En aquest cas, si es presentés a un altre registre que no sigui el propi de l’Ajuntament, necessàriament s’haurà d’enviar, mitjançant fax o correu electrònic a l’Ajuntament de Lloseta, còpia de la sol·licitud registrada per tenir coneixement de la presentació (Fax 971519432; correu electrònic secretaria@ajlloseta.net). Els aspirants hauran d’acompanyar a la seva instància:

1. DNI,

2. Currículum,

3. Titulació de la formació exigida a la base segona

4. Relació dels mèrits que s’al·leguen: aquesta relació haurà de presentar-se en forma de llistat on constaran detallats i ordenats els documents que es presenten per justificar els mèrits de cadascun dels blocs que seran objecte de valoració en el concurs. Així mateix, el llistat, ha de venir acompanyat per l’original o fotocòpia compulsada dels títols justificatius dels mèrits al·legats. Aquests hauran de ser presentats en sobre tancat amb un índex que relacioni els mèrits al·legats. (veure com presentar els mèrits segons la base, setena).

5. Declaració responsable de l’aspirant, relativa al fet que reuneix les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions de la categoria professional a la qual correspon la borsa específica a la qual opta.

QUARTA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS:

Expirat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant dictarà resolució en el termini de tres (3) dies hàbils màxim aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos. Es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament, i s’atorgarà un termini de tres (3) dies hàbils, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l’exclusió; a la mateixa resolució s’indicarà el lloc, dia i hora de la constitució del Tribunal, per poder fer valoració dels mèrits aportats pels aspirants admesos.

Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de Batlia en la qual s’aprovi la llista definitiva, i es publicarà en el tauler  d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web de la        corporació. Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva l’endemà al de la finalització del termini per reclamar.

CINQUENA.- TRIBUNAL.-

El Tribunal qualificador estarà constituït pel President/a i tres vocals, que seran designats per la corporació atenent als requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El tribunal actuarà assistit d’un/a Secretari/a que serà designat per la corporació amb veu però sense vot. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista; aquests assessors hauran de fer-se públics amb anterioritat podran actuar amb veu, però sense vot.

El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència del president, del secretari i de la meitat, al menys, dels seus membre, titulars o suplents indistintament.

L’abstenció i recusació dels membres del Tribunal s’ajustarà al previst en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015 de 01 de octubre de Règim Jurídic del Sector Públic.

Els membres del tribunal són personalment responsables del compliment de les bases de la convocatòria i dels terminis. Els dubtes o les reclamacions que es puguin donar amb la interpretació de l’aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que s’ha de fer en els casos no previst dins les bases, seran resoltes pel Tribunal, per majoria.

SISENA.- PROCÉS DE SELECCIÓ:

CONCURS: Consistirà amb la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats.

Els mèrits al·legats es valoraran d’acord amb el barem que s’adjunta com a Annex II, i que s’estructura en tres blocs: experiència professional, cursos de formació i coneixements de català.

El tribunal només valorarà els mèrits efectivament acreditats dins el termini de presentació d’instàncies dins el sobre tancat que s’adjunta a la sol·licitud.

La puntuació final serà la suma dels punts obtinguts; en cas d’empat, per establir l’ordre dels aspirants, es tindrà en compte, en primer lloc la major puntuació obtinguda en l’apartat d’experiència. En segon lloc, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en la formació. En cas de continuar l’empat, el tribunal podrà decidir quina és la millora manera de resoldre el desempat.

SETENA.- FORMA D’ACREDITAR ELS MÈRITS:

Els mèrits presentats pels aspirants s’acreditaran de la següent forma, mitjançant la presentació de l’original i fotocòpia, o de la còpia compulsada de la documentació següent:

Junt amb el Currículum vitae, cal aportar:

Experiència Professional:

  • Serveis prestats a l’Administració pública (incloent-hi entitats autònomes), mitjançant una Certificació acreditativa dels serveis prestats expedida per l'entitat corresponent amb la indicació de la categoria professional i les tasques desenvolupades; i les dates d’alta i baixa de la mateixa.
  • Serveis prestats a entitats de dret públic sotmeses a dret privat (consorcis, fundacions, empreses societàries del sector públic instrumental) i empreses privades: a través d’un certificat de vida laboral i l’acreditació de la categoria i de les funcions realitzades mitjançant el contracte laboral o un certificat de l’entitat corresponent.

Coneixements de català i Cursos de formació:

  • Títol o certificació expedida per les Institucions públiques oficials corresponents.
  • Certificats o diplomes acreditatius dels cursos, seminaris, jornades, etc. realitzats, amb l’expressió d’hores de l’acció formativa.

No seran valorats ni en cap cas puntuaran els mèrits al·legats i que no siguin justificats documentalment.

VUITENA.- LLISTA D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE:

Acabada la qualificació, El tribunal elevarà al Batle la proposta de selecció definitiva, el qual dictarà el Decret de configuració de Borsa de Treball i és publicarà la relació d’aprovats al Tauló d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament en ordre de major a menor puntuació.

En el moment de fer ús d’aquesta borsa de treball, l’aspirant al qui es dirigeixi una oferta de treball haurà de presentar al Registre General de l’Ajuntament de Lloseta, dins el tres (3) dies hàbils següents a l’oferiment del lloc de feina, els documents acreditatius de reunir les condicions establertes. L’aspirant que en el termini fitxat, exceptuant els casos de força major, no presenti la documentació o si es comprova que no compleix els requisits establerts a la base segona, no podran ésser contractats i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en que hagi recaigut per falsedat a la seva instància.

En el seu lloc es contractarà la persona que, hi figuri amb major puntuació a les llistes de qualificacions donades pel Tribunal.

La borsa té una durada de tres (3) anys, llevat que quedi obsolet o sense aspirants als qui es pugui dirigir una oferta de feina.

NOVENA.- GESTIÓ DE LA BORSA.

En el moment de fer ús de la borsa de l’Ajuntament es comunicarà telefònicament amb els candidats fins a tres vegades i seguint l’ordre establert al termini del procés de provisió d’aquesta borsa.

Si no s’ha pogut contactar amb aquesta persona es cridarà al següent candidat i aquest perdrà el seu ordre de prelació.

En cas de que un aspirant rebutgi una oferta de l’Ajuntament de Lloseta no perdrà el seu ordre de prelació en el llistat sempre que presenti l’escrit de renúncia, i sempre que justifiqui trobar-se en alguna de les següents situacions:

- Incapacitat temporal, incloent-se també la situació de suspensió de contracte per risc en l’embaràs. En aquest supòsit l’informe de baixa o certificat mèdic haurà de ser anterior a la data de la crida.

- Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment, durant aquest període, es produirà la suspensió temporal de la permanència a la borsa.

- Raons de força major, apreciades per l’Administració.

- Trobar-se en el moment de la crida en servei actiu en qualsevol administració o empresa privada.

La justificació, mitjançant escrit de renúncia, d’aquests casos s’haurà d’entregar en el termini de 2 dies.

En cas de no trobar-se en cap d’aquestes situacions, i sempre presentant l’escrit de renúncia, perdrà el seu ordre de prelació essent relegat a l’últim lloc de la mateixa.

Quan un mateix aspirant hagi rebutjat fins a tres vegades una oferta en el termini de sis mesos, en quedarà exclòs.

DESENA.- INCIDÈNCIES:

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst a les bases. Les presents bases, així com la convocatòria i els actes administratius que es derivin d’aquests i de l’actuació del Tribunal poden ser impugnats per l’interessat en el supòsits i forma que determina la Llei 39/2015 de 01 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú.

Contra la convocatòria i les bases, que esgotin la via administrativa, es podrà interposar  els interessats recurs de reposició en el termini d’un mes davant la Presidència, previ al contencions- administratiu, tal i com estableix l’article 46 de la llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós- administratiu.

De la mateixa manera, la jurisdicció competent per resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució del contracte laboral serà la Jurisdicció Social

  ANNEX I.

MODEL DE SOL·LICITUD SOCORRISTA

Nom i llinatges:                                                                                                      DNI:

Adreça:

Població i CP:                                                                   Telèfon:

DECLARA reunir tots i cadascun dels requisits exigits a la base segona de la convocatòria per a la creació d’una borsa de treball, de personal laboral socorrista, pel sistema de concurs a l’Ajuntament de Lloseta, d’acord amb el Decret de Batlia de data 23 d’agost de 2018.

(  ) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici de l'establert a l'art. 57 de la Llei 7/2007.

(  ) Tenir 16 anys complerts i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

(  ) Posseir la capacitat funcional, física i psíquica, pel desenvolupament de les tasques.

(  ) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

(  ) Estar en possessió del títol de socorrista de piscines.

(  ) Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana, nivell A2, de conformitat amb l’article 5 del Decret 11/2017, de 24 de març,

SOL·LICITA:

Prendre part en el procés de selecció

Per això demana que realitzats prèviament els tràmits reglamentaris, li sigui concedit el que sol·licita en el present escrit i assenyala com a domicili a efectes de notificacions.

Lloseta,  _____ de ___________________ de 2018

(Signatura),

SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE LLOSETA

 

 ANNEX II.

BAREM DE MÈRITS SOCORRISTA

 

Experiència Professional

2.1. Serveis prestats a l’Administracions públiques directament relacionats amb el lloc de treball a cobrir. (0'15 punt/mes treballat)

Fins a un màxim de 7 punts.

2.2 Serveis prestats dins l’àmbit de l’empresa directament relacionats amb el lloc de treball a cobrir, i realitzats a altres Administracions públiques. (0'10 punt/mes treballat)

Fins a un màxim de 3 punts.

2.3 Serveis prestats dins l’àmbit de l’empresa privada directament relacionats amb el lloc de treball a cobrir. (0'08 punt/mes treballat)

Fins a un màxim de 2 punt.

Cursos de Formació*

2.4 Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de fins a 10 hores (0,1 punt/curs)

Fins a un màxim de 0,5 punts

2.5 Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de 11 fins a 30 hores (0,20 punt/curs)

Fins a un màxim d’1 punt

2.6 Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de 31 fins a 60 hores (0,40 punt/curs)

Fins a un màxim de 2 punts

2.7 Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de més de 60 hores (0,60 punt/curs)

Fins a un màxim de 3 punts

2.8 Diplomes o títols de postgrau directament relacionats amb la feina a realitzar:

  • Fins a 250 hores: 1 punt
  • De més de 250 hores fins a 500 hores: 1,5 punts
  • De més de 500 hores: 2 punts

Fins a un màxim de 4 punts

 2.9 Títol de monitor d’activitats aquàtiques/ monitor de natació

 1,5 punts

 2.10 Títol de monitor d’activitats dirigides

 1,5 punts

 2.11 Títol de mestre en educació física

 2,5 punts

 2.12 Títol en tècnic superior en animació d’activitats físiques i esportives

  2   punts

 2.13 Grau en ciències de l’esport

 3 punts

2.14 Llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i de l’esport

 3 punts

*En cas de que els certificats no n’expressin les hores sinó els crèdits que representen, cada crèdit serà comptabilitzat com a 10 hores de curs.

No podran ser valorats en quest apartat, cursos, jornades o seminaris que ja hagin estat valorats com a requisits de titulació dels aspirants o en altres apartats.

2.15 Nivell B1

0,25 punts

2.16 Nivell B2

0,5 punts

2.17 Nivell C1

1,0 punt

2.18 Nivell C2

1,5 punts

2.19 Nivell LA

0,5 punts

**Els coneixements en llengua catalana no seran acumulatius tret el del Llenguatge administratiu, que ho serà amb el nivell superior certificat.

 

Lloseta, a 17 d’agost de 2018

El Batle,

José Maria Muñoz Pérez