Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 8691
Aprovació definitiva modificació preu públic per la prestació de serveis i realització d'activitats de les escoles d'educació infantil municipals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament Ple en sessió celebrada el dia 28 de juny de 2018 va aprovar inicialment la modificació del preu públic per la prestació de serveis i realització d'activitats a les escoles d'Educació Infantil municipals.

Sotmès l'acord al tràmit d'informació pública i no havent-se presentat al·legacions dins del termini, s'ha procedit a elevar automàticament a definitiu l'acord fins llavors inicial.

De conformitat amb l'establert a l'article 70.2 de la Llei 7/1985. de 2 d'abril, LRBRL, es publica el texte íntegre per el seu general coneixement;

"Ordenança reguladora dels preus públics per la prestació de serveis i realització d'activitats de les escoles d'educació infantil municipals.

CAPÍTOL I

Naturalesa, objecte i fonament

Article 1.

1. De conformitat amb el que preveu l'article 127 en relació amb l'article 41, ambdós de l’RD legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l'Ajuntament d'Inca continua exigint el preu públic per la prestació de serveis i per la realització d'activitats de les escoles infantils municipals.

2. Objecte. Constitueixen l'objecte d'aquest preu públic les activitats, serveis, prestacions motivades per assistències, estades, alimentació de nins en les escoles d'educació infantil municipals.

3. La duració del curs és des de l'u de setembre al trenta-u de juliol. Per tal motiu l'Administració del Patronat d'Escoles d'Educació Infantil posa al cobrament onze mensualitats, referides als mesos de setembre a juliol, ambdòs inclosos. El nin o nina matriculat en el centre es compromet al pagament de les onze mensualitats esmentades. A discrecció del Patronat, les escoles infantils podran donar un serve d'assistència i menjadors en els mesos d'estiu.

En tot cas, per tenir dret a reserva de plaça per al curs següent, cal haver abonat les onze mensualitats d'assistència al curs anterior; en cas contrari, es perd el referit dret.

4. El centre funcionarà des de les 7 h i 15 min. fins a les 17.30 h.

Article 2.

Obligats al pagament.

Estan obligats al pagament del preu públic regulat en aquesta Ordenança els qui es beneficiïn dels serveis o activitats prestats o realitzats pel Patronat Municipal d'Escoles Infantils a què es refereix l'article anterior.

 

CAPÍTOL II

Quantia

Article 3.

La quantia dels preus es merita mensualment el primer dia hàbil del mes, a excepció del servei d'alimentació i per l'assistència i estada en horari extraescolar a la tarda, que es merita per mesos vençuts.

 

Article 4.

Quòta tributària

1. Les tarifes a aplicar son les següents;

a) Pel servei de menjador (inclou menú, més estada de les 13 a les 15,30 h); 7,52 € per dia.

b) Mensualment, per l'assistència i estada en horari de les 7,15 hores a les 13 hores, per nin/a; 192,61 €.

c) Mensualment, per assistència, estada i berenar en horari extraescolar a la tarda d'un nin/a ( de les 15,30 a les 17,30 h); 41,20 €.

d) En el supòsit de la lletra c), fins a vuit dies (de les 15,30 a les 17,30 h) de prestació de serveis; 5,15 € per dia.

e) Anualment, dins la quota del mes de setembre, per despeses de l'assegurança escolar d'accidents i responsabilitat civil; 15,48 €.

f) Anualment, dins la quota del mes de desembre, per despeses de material escolar, agenda i fotocòpies; 30,90 €.    

g) Noves matrícules. S'efectuarà un ingrés que anirà a fons perdut, només es durà a terme una única vegada durant tot el cicle d'educació infantil: 50 €.

2. A les places reservades per als casos derivats dels Serveis Socials Municipals, i amb informe tècnic previ, el Patronat pot atorgar l'exempció de tot pagament o la fixació d'unes quotes no previstes dins els apartats anteriors, quan les circumstàncies socioeconòmiques de la persona sol·licitant manifestin una situació no adequada a les normes o a l'ús que marquin en cada moment un nivell mínim de subsistència.

El Patronat pot demanar qualsevol tipus de prova que acrediti l'estat socioeconòmic esmentat.

Les tarifes descrites en l'apartat segon d'aquest article s'aplicaran inicialment per al curs escolar i el departament de Serveis Socials en realitzarà el seguiment familiar. No obstant això, sempre que es produeixin modificacions de la situació socioeconòmica i familiar que puguin afectar l'aplicació d'una tarifa diferent a l'acordada, el departament de Serveis Socials n'informarà al Patronat perquè dugui a terme la revisió de quotes corresponent.

3. Aquestes tarifes descrites a l'apartat primer son d'aplicació per als serveis prestats en el mes d'agost, si bé l'assistència es podrà satisfer per setmanes, és a dir 50 € per setmana.

Article 5

Bonificacions

1. En cas d'assistència i estada de dos o més germans, les tarifes per assistència i estada es redueixen en un 25% a partir del segon germà o germana, i les tarifes de menjador es reduiran en un 10% a partir del segon germa o germana.

2. En cas d'assistència i estada d'un o nina de familia nombrosa o de familía monoparental tindran una bonificació d’un 25% del preu públic, i la tarifa de menjador es reduirà en un 10%. L’acreditació es farà mitjançant la presentació del títol de família nombrosa expedit per l’organisme competent o el document que acrediti que es tracta d'una família monoparental.

3. En cas d'assistència i estada d'un nin o nina fill d'una dona, víctima de violència de gènere, tindrà una bonificació del 25% del preu públic, i la tarifa de menjador es reduirà en un 10%. L'acreditació es farà mitjançant la presentació de la sentència ferme que acrediti que la dona ha estat víctima d'un delicte de violència de gènere.

4. Les bonificacions dels punts, 1, 2 i 3 d'aquest article en cap cas es podran simultanejar i, per tant, s'aplicarà la que més beneficiï a la unitat familiar.

5. Totes les bonificacions anteriorment esmentades s'han d'aprovar per resolució del president del patronat de l'Organisme Autònom i informades al Patronat de l'Organisme Autònom, havent de realitzar en tots els casos, la petició/sol·licitud d'exempció a l'Organisme Autònom.

Article 6è. Normes de gestió.

1. El pagament de matrícula es farà efectiva mitjançant un ingrés al compte bancari de l’Organisme Autònom abans de formalitzar la corresponent matriculació i  serà irreductible

2. La recaptació del preu públic la realitzarà l'Organisme Autònom, mitjançant domiciliació de rebuts o bé mitjançant ingrés en els primers cinc dies hàbils de cada mes al compte bancari a l’Organisme Autònom.

En el supòsit de que es procedeixi a retornar els rebuts que hagin estat domiliciats, les despeses que es generin seran degudament assumides per l'usuari del servei, informant-se a l'usuari del deute pendent, el qual s'haurà de liquidar de forma immediata.

En el cas de que no es faci l'ingrés dins el termini establert s'iniciarà el procediment de constrenyiment d'acord amb el disposat a la Llei General Tributària i al Reglament General de Recaptació.

3. La reincidència en l'endarreriment d'abonament de les quotes ( 2 cops al llarg del curs) o impagats durant 2 mesos continuats donarà pas a la baixa de l'infant al centre. Els rebuts es faran efectius en els primers cinc dies hàbils de cada mes en curs.

4. Les baixes que es produeixin en el curs escolar s'hauràn de formalitzar per escrit per part dels usuaris i/o dels seus responsables legals. Unicament es pot admetre com a causa de baixa la pèrdua de feina dels pares/mares o tutors legals de l'infant, malaltia greu de l'infant que impedeixi la seva assistència al centre i el canvi de domicili dels pares de l'infant que suposi canvia la localitat on tenia ubicada la seva residència.

Una vegada comprovades per la direcció de l'escola i tramitada la documentació escaient, es remetrà informe al Departament de Gestió Tributària i es donarà lloc a la baixa de la quota de les mensualitats restants del curs escolar.

5. En cas de què la prestació del servei no es realitzi per causes imputables a l'Administració, els usuaris podran sol·licitar la devolució de l'import de la matrícula o quota pertinent.

Article 7è. Infraccions i sancions tributàries

Pel que respecta a les infraccions i sancions tributàries que, en relació al preu públic regulat en aquesta Ordenança, resultin procedents, s'aplicarà el que disposa la Llei General Tributària, el Reglament General de Recaptació, o norma que les derogui o substitueixi.

Disposició final. Vigència.

Aquesta Ordenança, una vegada aprovada, tindrà efectes des el moment de la seva publicació definitiva en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma i continuarà en vigor fins que s'aprovi la seva derogació o la seva modificació."

Contra el present acord es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu, davant la Sala de lo Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justicia de Balears, dins el termini de dos mesos des de el dia següent a la publicació del presente acord en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-Administrativa.

Inca, 16 d'agost de 2018.

EL BATLE,

Virgilio Moreno Sarrió.