Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 8650
Consell Executiu
Aprovació de les bases que regulen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a estades a centres terapèutics o residencials ubicats fora de Menorca i per a desplaçaments i allotjaments derivats, i aprovació de la convocatòria corresponent a l'any 2018
Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 30 de juliol de 2018, va adoptar el següent acord:
Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts per estades a centres terapèutics o residencials ubicats fora de Menorca i per a desplaçaments i allotjaments derivats que s’adjunten en annex.
Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2018, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior d’acord amb les condicions següents:
a) Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida pressupostària 4800006 del Programa 23131 del pressupost general vigent del Consell Insular de Menorca amb un import màxim de 50.000,00 €, aquest import únicament podrà ampliar-se en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i que s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.
b) El termini de presentació de sol·licituds comença l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i es poden presentar fins al 30 de setembre de 2018.
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ D'AJUTS ECONÒMICS PER A ESTADES A CENTRES TERAPÈUTICS O RESIDENCIALS UBICATS FORA DE MENORCA I PER A DESPLAÇAMENTS I ALLOTJAMENTS ASSOCIATS
1. OBJECTE I FINALITAT
1.1. L’objecte d’aquestes bases és establir i regular els ajuts econòmics del Consell Insular de Menorca destinats a subvencionar estades terapèutiques o residencials a centres ubicats fora de l’illa de Menorca i a subvencionar desplaçaments i allotjaments de les persones usuàries d’aquests centres o dels seus familiars.
Les estades terapèutiques o residencials estan adreçades a l’atenció de persones amb discapacitat psíquica, física o psiquiàtrica, així com a abordar situacions on es presentin dificultats per addiccions o trastorns de conducta.
1.2. Aquests ajuts persegueixen les finalitats següents:
a) Possibilitar l’atenció social o sociosanitària a persones respece de les quals els serveis socials o sanitaris públics han valorat que necessiten una estada en un centre residencial o terapèutic per al qual no hi ha recursos disponibles en els sistemes públics de protecció social a Menorca.
b) Facilitar els desplaçaments i allotjaments de les persones usuàries d’aquests centres i de les seves famílies, que generen una despesa extraordinària.
1.3. L'ajut es concep com una eina més per aconseguir els objectius definits pels serveis socials envers la persona o família destinatària, i no com un fi en si mateix. La sol·licitud ha de formar part, per tant, d'un pla d'intervenció mitjançant el qual l'ajut pugui evitar un retrocés en els objectius aconseguits o una pèrdua greu de la qualitat de vida dels membres del nucli familiar.
1.4. Les sol·licituds respecte les estades efectuades durant l'any 2018 es poden presentar a partir de l’endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i fins al 30 de setembre del 2018.
1.5. Es procurarà, sempre que sigui possible, que el sol·licitant, els seus familiars i altres administracions cofinancin part de l’objecte o del servei al qual va destinat l’ajut.
1.6. Els beneficiaris dels ajuts en seran les persones destinatàries finals (en concepte d'estada en el centre residencial o terapèutic o per desplaçaments i allotjament), amb independència de la persona sol·licitant, que pot ser diferent pel fet d'exercir la representació legal del beneficiari.
2. TIPOLOGIA D’AJUTS
Aquests ajuts abasten la classificació següent segons les necessitats que s’hagin d’atendre:
2.1. Ajuts per a estades en centres residencials o terapèutics
2.2. Ajuts per a transport i desplaçaments i allotjament derivat
3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
3.1. Els ajuts que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.
3.2. El finançament de les despeses per estades a centres es farà segons la capacitat econòmica dels beneficiaris, tenint en compte les taules de copagament previstes per als serveis residencials de grau III. Als efectes de determinar la capacitat econòmica, es tindran en compte els criteris marcats pels articles 2 i 3 del Decret 84/2010, de 25 de juny, pel qual es regulen els criteris per calcular la capacitat econòmica amb la finalitat d'establir la participació econòmica de les persones beneficiàries de les prestacions assistencials que formen part de la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears, i per concretar les prestacions econòmiques del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència. A aquest efecte, es minorarà l’ajuda que li pertoqui amb la quantia que pugui rebre vinculada al servei per la XPAD.
3.3. El finançament de les despeses d’allotjament, transport i desplaçament de les persones usuàries i familiars, tutors o similars serà el següent:
Concepte |
Import màxim anual de l’ajut |
Màxim per desplaçament (transport i allotjament) |
---|---|---|
Transport i desplaçament i allotjament entre Illes (Balears) |
1.200€ |
300€ |
Transport i desplaçament i allotjament a la península |
2.160€ |
540€ |
Les persones que podren tenir dret a les despeses de transport i desplaçament i allotjament són els familiars fins al segon grau de consanguinitat i afinitat. Excepcionalment, també hi tenen dret altres familiars quan un informe social justifiqui la necessitat de la visita d’aquestes persones.
De manera excepcional, es poden superar aquests imports quan concorrin circumstàncies socioeconòmiques que dificultin la possibilitat d’afrontar les despeses de les estades o els desplaçaments i hi hagi una valoració tècnica que siguin adequats i recomanables per a l'evolució terapèutica de la persona resident al centre.
En el cas que les sol·licituds i els drets d’ajuda dels beneficiaris superin el límit de l’import global de la convocatòria, es reduiran proporcionalment, donant prioritat i garantint en primer lloc les ajudes per estades a centres terapèutics o residencials en la seva totalitat per damunt dels ajuts per concepte de desplaçament i allotjament.
Seran subvencionables les despeses realitzades entre l’1 de gener i el 30 de novembre de 2018.
4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
Les subvencions que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca en la forma establerta en aquestes bases.
L’import de les subvencions que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb la concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
En qualsevol cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per a la mateixa finalitat, quan el conjunt d’ajudes rebudes superi el cost total de l’activitat subvencionada, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Resten exclosos dels ajuts els casos que presentin una problemàtica que no es correspon amb les competències materials que té atribuïdes el Consell Insular de Menorca en matèria de serveis socials i assistència social.
5. REQUISITS GENERALS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES i SOL·LICITANTS
Poden sol·licitar la subvenció les persones que compleixin els requisits següents:
5.1. Estar empadronat en un municipi de Menorca en el moment de presentar la sol·licitud, excepte en els casos de petició de renovació d’ajuts concedits en anteriors convocatòries respecte del mateix recurs que se sol·licita.
5.2. Ser major de 18 anys, o bé menors emancipats.
5.3. Estar dins els sectors de població objecte de la convocatòria, és a dir, persones amb discapacitat psíquica, física o psiquiàtrica, persona que presenta dificultats per addiccions, o situacions de desprotecció de menors.
5.4. Justificar, mitjançant informes professionals, la necessitat de recurs residencial o terapèutic i la impossibilitat o no adequació d'accedir a un recurs adient a la xarxa pública de serveis socials o de salut de Menorca.
6. SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ
Les sol·licituds s'han de formalitzar electrònicament d’acord amb el model normalitzat que figura com a annex 1 d’aquestes bases, el qual es facilitarà als serveis socials comunitaris del municipi de residència del sol·licitant, així com a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, pl. de la Biosfera 5, a les oficines administratives de Ciutadella, pl. de la Catedral 5, i a la pàgina web de la institució www.cime.es.
Les sol·licituds s'han de lliurar als serveis socials de l’ajuntament on estigui empadronada la persona beneficiària o, en el cas de tractar-se d’una persona usuària d’algun servei especialitzat de serveis socials del Consell Insular de Menorca, a aquest mateix servei. Els serveis socials municipals, o bé el serveis especialitzats del Consell Insular de Menorca, adreçaran la sol·licitud i la resta de documentació requerida al departament de Benestar Social del Consell Insular de Menorca.
Les sol·licituds han d’anar acompanyades de la documentació següent:
a) Informe social i proposta de finançament emesa pels serveis socials comunitaris bàsics que corresponguin. La sol·licitud ha d’anar acompanyada dels informes tècnics dels organismes o les entitats competents en la valoració de cada cas, els quals podran incloure una proposta concreta de participació entre totes les parts implicades: família, ajuntament on està empadronat el beneficiari i Consell Insular de Menorca.
b) Còpia del DNI de la persona beneficiària i del sol·licitant, si és una persona distinta de la persona beneficiària.
c) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre, i còpia del DNI del representant.
d) Còpia del certificat d'empadronament de la persona beneficiària.
e) Còpia del llibre de família de la persona beneficiària.
f) Justificació dels ingressos i les rendes de la persona beneficiària, així com dels ingressos per altres ajudes amb la mateixa finalitat (prestacions econòmiques per dependència, prestacions econòmiques vinculades al servei, etc.) La justificació de les rendes s’ha de fer amb un certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l’IRPF de l’any 2018 referida als ingressos de l’any 2017. En cas que no hagi fet declaració de l'IRPF s'ha de presentar un certificat d'imputacions de l'IRPF de 2017 (aquests documents es poden sol·licitar a través d'Internet a la pàgina web de l’AEAT www.agenciatributaria.es o directament a l'enllaç https://www.agenciatributaria.gob.es/AEAT.sede/tramitacion/G306.shtml.
g) Declaració responsable signada per la persona beneficiària, o pel sol·licitant si és una persona distinta de la persona beneficiària, de no haver rebut ajuts econòmics, en el mateix any natural, d’altres organismes pel mateix concepte o, en el cas d’haver-ne rebudes, que no cobreixin totalment la necessitat objecte de la petició, amb indicació, en aquest cas, de la quantia rebuda (annex individual núm. 2).
h) Els informes socials, psicològics i mèdics que corresponguin i justifiquin les circumstàncies que motiven la petició de l'ajut, així com informació sobre les característiques del centre sol·licitat. En els casos en què la persona ja resideixi al centre i se sol·liciti una renovació de l’ajut, un informe de l’equip terapèutic corresponent on es reculli el pla de treball i l’evolució de l’usuari.
i) Còpia del certificat oficial de grau de discapacitat o resolució del reconeixement del grau de dependència, en el seu cas, expedida per l’Administració autonòmica competent.
j) Declaració responsable signada la persona beneficiària, o pel sol·licitant si és una persona distinta de la persona beneficiària, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, publicada en el BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003, el model de la qual s’adjunta com a annex 4 d’aquestes bases.
k) Qualsevol altra documentació que ajudi a valorar la situació de la persona o unitat familiar que sol·licita l’ajuda.
l) Document de designació de compte bancari de la persona beneficiària o del seu representant, en el seu cas, segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General d’aquest Consell Insular, cosa que s’ha de fer constar expressament (annex 3).
m) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració estatal, autonòmica i local mitjançant els corresponents certificats, que poden substituir-se per la declaració responsable a què es refereix l’article 24 del Reglament de la Llei general de subvencions, si la quantia màxima que es pot atorgar a cada beneficiari no supera en la convocatòria l’import de 3.000 euros. També es podrà autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar directament el compliment de les esmentades obligacions, i en aquest cas no s’hauran d’aportar els certificats corresponents.
D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).
D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.
Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:
a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.
b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.
Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.
7. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
Els criteris de valoració prioritària per a la concessió dels ajuts són els següents:
8. INICI DE L’EXPEDIENT I EXAMEN DE LA DOCUMENTACIÓ
Els ajuts es concediran d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, d’acord amb les característiques de l’objecte de la convocatòria.
L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacionals de Subvencions (en endavant, BDNS) i es publicarà l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment del que disposa l’article 20.8 de la Llei general de subvencions. Iniciat el termini a l’efecte, les sol·licituds es presentaran conformement amb el què determina la base sisena.
La instrucció correspondrà a un/a tècnic/a de treball social del Departament de Benestar Social i Família, qui ha de formalitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de resoldre la resolució de la concessió dels ajuts.
Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de l’instructor de l’expedient i de la Comissió Avaluadora, prevista en la base novena següent.
Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà del dia que es rebi el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.
Així mateix, si es considera necessari disposar de documentació complementària per poder fer una correcta valoració de la necessitat sol·licitada, es podrà sol·licitar la documentació que es consideri oportuna, bé a la persona sol·licitant, bé als serveis socials comunitaris de l’ajuntament o bé al servei especialitzat de serveis socials del Consell Insular de Menorca que ha intervingut en la tramitació de l’ajut.
9. COMISSIÓ AVALUADORA
9.1. Es crea la Comissió Avaluadora que està formada per:
9.2. Les funcions de la Comissió Avaluadora són les següents:
- Examinar, avaluar i qualificar les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquestes bases.
- Emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
10. TRAMITACIÓ I RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT
De l’examen, l'avaluació i la qualificació de les sol·licituds, la Comissió Avaluadora emetrà un informe motivat en el qual es concretarà el resultat de l’avaluació efectuada d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquestes bases.
La instrucció, a la vista de l’expedient i de l’informe de la Comissió Avaluadora, formularà la proposta de resolució.
El conseller executiu o la consellera executiva de Benestar Social i Família, a la vista de l’informe de la comissió avaluadora i a proposta de la instrucció, elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, motivada d’acord amb les bases, la qual ha d’incloure les sol·licituds estimades i desestimades.
El Consell Executiu del Consell Insular de Menorca ha de resoldre el procediment derivat de l’aplicació d’aquesta convocatòria, ha de concedir o denegar l’ajuda sol·licitada, i l'ha de notificar al sol·licitant. La resolució s'ha de comunicar a l’ajuntament els serveis socials del qual hagin intervingut en la tramitació de la sol·licitud.
La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada d’acord amb els criteris de valoració establerts a les bases, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de dos mesos, comptats des del 30 de setembre de 2018. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.
La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.
11. ABONAMENT DELS AJUTS
Aquests ajuts s’abonaran, directament al sol·licitant o al centre o servei on el beneficiari estigui acollit, un cop s’hagi justificat íntegrament i correctament la realització de la activitat subvencionada a favor del beneficiari, i d'acord amb el que preveu la base dotzena següent.
Els ajuts s'abonaran en el termini màxim de 60 dies comptats des de la correcta justificació en els termes de la base dotzena, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti. No obstant això, a proposta del conseller executiu de Benestar Social i Família, i amb l’informe previ de la Comissió Avaluadora, es podrà disposar que se’n bestregui una part o la totalitat, en funció de la necessitat de l’usuari. Aquestes quantitats també s'han de justificar en el termini establert amb caràcter general a la base dotzena següent.
Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.
12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES i PAGAMENT
La justificació es realitzarà abans del 14 de desembre de 2018.
Les ajudes tant d’estades a centres, com dee transport, desplaçament i d’allotjament són imports màxims. El pagament de les ajudes s'efectuarà en funció de la despesa justificada per cada concepte.
En el cas que no es justifiqui en la seva totalitat, es reduirà proporcionalment en funció de la despesa justificada.
La persona sol·licitant o beneficiària de l'ajut, directament o a través de l'entitat que ha fet la prestació objecte de l’ajut, resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit davant els serveis socials comunitaris de l’ajuntament on resideix el beneficiari, que a la vegada l’elevarà al Consell Insular, o bé directament davant el Consell Insular en el termini establert. Si existissin causes excepcionals que ho impedissin, la persona beneficiària o les entitats que han fet la prestació objecte de la sol·licitud les han d’al·legar per escrit i, a la vista d’aquestes causes, l’òrgan competent per atorgar els ajuts podrà ampliar-ne el termini de justificació sens que excedeixi de la meitat del previst inicialment i sempre que amb això no es perjudiquin drets de tercers.
La documentació acreditativa per justificar les despeses són les factures corresponents a la prestació efectuada.
No obstant l’anterior, si el Consell Insular considera que la documentació presentada és insuficient, incompleta o incorrecta, o que necessita de documentació complementària que justifiqui la despesa, es demanarà a la persona beneficiària directament o a través de les entitats que han fet la prestació objecte de la sol·licitud que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies.
Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de la persona beneficiària o de qui correspongui. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats o prestacions subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
13. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES
Són obligacions de les persones beneficiàries o dels sol·licitants dels ajuts, en el seu cas:
a) Comunicar al Consell Insular de Menorca l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas, la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
b) Destinar l'import de l'ajut a l'objecte per al qual s'ha sol·licitat aquest i en el termini establert.
c) Proporcionar la informació sobre la activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
e) Comunicar al Consell Insular de Menorca l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol ens públic o privat, estatal o internacional.
f) Justificar l'ajuda concedida d'acord amb el que disposen aquestes bases i en la resolució de concessió d’ajuts.
g) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol variació de les activitats subvencionades, de conformitat amb el que estableix la base 14 següent.
h) Acreditar, quan el Consell Insular ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com de les obligacions fiscals amb el Consell Insular de Menorca. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades.
14. VARIACIÓ DE LES ACTIVITATS SUBVENCIONADES
Les persones beneficiàries o els sol·licitants dels ajuts queden obligats a comunicar qualsevol eventualitat que alteri les condicions tingudes en compte per concedir la subvenció o que alteri o dificulti greument el desenvolupament de l’activitat subvencionada, en particular si poden afectar-ne el cost total, la qual cosa haurà de ser comunicada al Consell Insular de Menorca immediatament després de l’aparició de les circumstàncies que l’originen, a fi que, si es considera oportú, es pugui modificar tant el contingut com la quantia de la subvenció.
15. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS
Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment, s’haurà de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l'informe previ de l’instructor i s’ha de notificar a la persona beneficiària. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència es regeixen pel que estableix l’article 44 del DL 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts a l’article 25 del DL 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.
En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.
Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.
L’obligació de reintegrament establerta en els apartats anteriors és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.
16. RÈGIM D’INFRACCIONS I SANCIONS
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableixen el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el títol V del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca de conformitat amb el que estableix l’article 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
17. INSPECCIÓ
D’acord amb el que disposen aquestes bases, les subvencions que concedeix el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca s’han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi resulti d’aplicació.
18. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i la convocatòria i es concedeixen o deneguen els ajuts, no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa aplicable
En tot el que no prevegin expressament aquestes bases, regeixen les disposicions que siguin d’aplicació al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
ANNEX 1: Sol·licitud d’ajut econòmic per estada en centre terapèutic o residencial (consta en l'expedient)
ANNEX 2: Declaració jurada (consta en l'expedient)
ANNEX 3: Document de designació de compte bancari (consta en l'expedient)
ANNEX 4: Declaració responsable (consta en l'expedient)
Maó, 14 d'agost de 2018
La secretària interina
Rosa Salord Oleo