Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 8646
Aprovació de la convocatòria i de les bases que regeixen la concessió d'ajuts de minimis per a la creació en arts visuals i audiovisuals per a l'any 2018
Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 30 de juliol de 2018, va adoptar el següent acord:
Primer.- Aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajuts de minimis per a la creació en arts visuals i audiovisuals, que es transcriuen en annex.
Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2018, que es regeix per les bases a les quals s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts de minimis i crèdit pressupostari:
LÍNIA |
IMPORT |
---|---|
1. Projectes d’investigació artística |
10.000 € |
2. Projectes de formació en arts visuals |
10.000 € |
3. Producció d’obra |
10.000 € |
4. Producció d’exposicions |
10.000 € |
5. Preproducció i postproducció de projectes audiovisuals |
20.000 € |
TOTAL |
60.000 € |
En el cas que no s'esgoti la consignació pressupostària d'una línia, la quantitat sobrant s'assignarà a una de les altres línies d’ajuts per l'ordre de preferència següent: 1. Investigació, 2. Formació, 3. Producció d’obra, 4. Producció d’exposicions i 5. Projectes audiovisuals.
L’import màxim a què es destina la convocatòria únicament es podrà ampliar, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i que s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.
Els imports anteriors s’imputaran d’acord amb la distribució anual i les partides pressupostàries següents:
Línies |
2018 |
Partida |
2019 |
---|---|---|---|
Línies 1 a 4 |
8.000 € |
4-33400-4890006 |
36.000 € |
Línia 5 |
15.000 € |
4-33400-4890006 |
5.000 € |
b) Únicament es pot presentar una proposta per sol·licitant en el conjunt de les línies 1, 2, 3 i 4. A la línia 5 només es pot presentar una petició per sol·licitant.
c) Els imports màxims per sol·licitud són els següents:
Línia 1. Projectes d’investigació artística: es concediran quatre ajuts per un import màxim de 2.500 euros cada un (dels quals 1.000 euros seran per honoraris i 1.500 per producció).
Línia 2. Projectes de formació en arts visuals: es concediran cinc ajuts per un import màxim de 2.000 euros cada un.
Línia 3. Producció d’obra: es concediran dos ajuts per un import màxim de 5.000 euros cada un (dels quals 2.000 euros seran per honoraris i 3.000 per producció).
Línia 4. Producció d’exposicions: es concediran dos ajuts per un import màxim de 5.000 euros cada un (dels quals 1.500 euros seran per honoraris i 3.500 per producció).
Línia 5. Preproducció i postproducció de projectes audiovisuals: 10.000 euros.
d) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquests ajuts és de 30 dies naturals a partir de l’endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
e) La instrucció correspon, pel que fa a les línies 1 a 4, a la cap del Servei de Patrimoni del Departament de Cultura i Educació del Consell, Cristina Rita Larrucea; i pel que fa a la línia 5, a la tècnica de Cultura del mateix departament, Joana Quintana Seguí.
Tercer.- Aprovar la constitució de les comissions avaluadores corresponents, que tindran la composició següent:
Comissió avaluadora de les línies 1 a 4:
President: Antoni Ferrer Rotger, director insular de Cultura i Patrimoni del CIM
Vocals:
- 1 tècnica en representació del Departament de Cultura i Educació del Consell: Carolina Desel
- 1 membre a proposta de l’AAVIB: Aina Pla Planas
- 1 expert en art contemporani designat per la comissió assessora en arts visuals: Joan Morey
Secretària: amb veu i sense vot: Maria Cristina Rita, cap del Servei de Patrimoni històric del CIM
Comissió avaluadora de la línia 5:
President: Antoni Ferrer Rotger, director insular de Cultura i Patrimoni del CIM
Vocals:
- 1 tècnica de l’Arxiu d’Imatge i So del Consell Insular de Menorca: Ester Cladera
- 1 membre a proposta de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (Menorca Filming / Menorca Film Office): Irene Moya
- 1 expert de l’àmbit audiovisual designat per la coordinadora de la Illes Balears Film Commission: Elisabet Cabeza
- Secretària (amb veu i sense vot): Joana Quintana Seguí, tècnica de Cultura del CIM.
Quart.- Remetre la informació sobre la present convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, en els termes establerts en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DE MINIMIS PER A LA CREACIÓ EN ARTS VISUALS I AUDIOVISUALS
1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS DE MINIMIS
Els presents ajuts s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular en matèria de cultura, conformement amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (articles 70.18 i 73) i la Llei 6/1994, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, promoció sociocultural, dipòsit legal de llibres i esports.
L’objecte d’aquests ajuts és el foment i el desenvolupament d’activitats en l’àrea de les arts plàstiques, visuals i audiovisuals a Menorca.
Se cerca fomentar la recerca, la producció, la formació i la realització d’exposicions per artistes menorquins amb projectes que han de ser realitzats per artistes residents a Menorca i que poden ser individuals o col·lectius.
També es vol contribuir a la creació d’obres audiovisuals d’especial interès per a Menorca.
La finalitat d’aquests ajuts és dotar la ciutadania d’eines per contribuir a una millora del context cultural de Menorca per a l’art contemporani, per al coneixement, per al desenvolupament personal, el pensament crític i una millor comprensió del món que ens envolta, així com oferir estímuls per al desenvolupament de l’activitat audiovisual com a foment de la cultura a fi de donar resposta a una demanda social de suport a la creació.
Poden ser objecte de subvenció els projectes artístics que afavoreixin:
- Regular i aportar subvencions dirigides a projectes compromesos amb la recerca, la innovació i la contemporaneïtat artística.
- El diàleg, la col·laboració, la cocreació i la hibridació entre diferents i la promoció del talent per desenvolupar al màxim el potencial creatiu del nostre entorn.
- Una millor comunicació, relació i integració entre persones o grups diversos presents al territori. - Fomentar la llibertat de creació i expressió artístiques.
Es valoraran els projectes que impulsin l’activitat artística des de tots els vessants: la creació, la producció, la investigació, la projecció, l’educació, la difusió, la producció cultural, la accessibilitat a les cultures i la integració social.
Per complir amb aquests objectius, el Consell Insular de Menorca incrementarà i millorarà les condicions de projectes de creació i exposició en arts visuals a Menorca i fomentarà la realització de projectes audiovisuals de qualitat, de ficció i no ficció, a Menorca mitjançant les línies d’ajuts següents:
1. Projectes d’investigació artística
2. Projectes de formació en arts visuals
3. Producció d’obra
4. Producció d’exposicions
5. Preproducció i postproducció de projectes audiovisuals
2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin en la convocatòria.
Totes les sol·licituds que compleixin els requisits i les condicions d'aquestes bases es valoraran d'acord amb els criteris objectius previstos en la base setena.
3. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES: REQUISITS I CONDICIONS
A) Requisits i condicions que han de complir les activitats per a les quals se sol·liciti subvenció en relació amb les línies 1 a 4:
1. Només es pot presentar una proposta per sol·licitant, i en l’imprès de sol·licitud s’ha d’especificar a quina línia d’ajuts va dirigida.
2. Les activitats subvencionades han de garantir el compliment del Codi de bones pràctiques professionals en les arts visuals, recollit en el conveni signat entre el Consell Insular de Menorca i l’Associació d’Artistes Visuals de les Illes Balears (AAVIB) (annex V de les presents bases).
3. Les activitats s'han de realitzar en un termini d’un any a partir de la publicació en el BOIB de la concessió de l’ajuda, tot i que el beneficiari pot demanar una pròrroga de sis mesos.
4. En el cas dels projectes seleccionats, se’n cediran al CIM, per al termini de dos anys, els drets de reproducció per a la divulgació, comunicació, etc. del projecte o l’activitat amb caràcter exclusiu i per a qualsevol país del món, tant en l’exposició (incloent-hi les possibles itineràncies) com en la divulgació i la comunicació (publicacions, dossier de premsa, etc.).
5. La presentació de tots els projectes implica la presumpció de la seva autoria, amb les conseqüències de cessió de drets que consten en el punt anterior d’aquestes bases. Serà responsabilitat de qui els hagi presentat tota reclamació que pugui sorgir en relació amb l’autoria de les obres. A aquests efectes, la institució convocant es podrà dirigir contra aquesta persona en cas que resulti reclamada l’autoria de les obres.
6. Els drets morals dels artistes queden preservats
7. Sempre que es presenti o es difongui el projecte, caldrà fer-hi constar aquest text: «Projecte produït amb el suport del Departament de Cultura i Educació del Consell Insular de Menorca».
8. Requisits i condicions específics de cada línia:
Línia 1. Projectes d’investigació artística
Destinada a propiciar l’experimentació, el desenvolupament i la creació en l’àmbit de la recerca artística; a fomentar les relacions interdisciplinàries i la transferència de coneixement, i a fomentar la documentació i difusió de la recerca artística.
S’adreça a projectes que es plantegin des de qualsevol camp de la investigació entorn de les pràctiques artístiques contemporànies (tant des d’un punt de vista teòric com des d’una perspectiva de recerca prèvia per a la realització d’un projecte artístic).
S'admeten projectes d’investigació historiogràfica, de crítica, de documentació, de caràcter artístic, de gestió cultural, de formació, etc.; sempre en l’àmbit de les arts visuals contemporànies.
Els projectes també han de complir els aspectes següents:
- Interès, qualitat i contemporaneïtat de la proposta.
- Implicació o col·laboració d’altres institucions locals o internacionals en el desenvolupament del projecte.
Línia 2. Projectes de formació en arts visuals
Destinada a projectes adreçats a impartir un curs de formació gratuït, de duració limitada, en qualsevol equipament educatiu o docent de l’illa; a qualsevol activitat necessària per a la realització de cursos de formació, seminaris, tallers, congressos, fòrums, programes de mediació, etc., i a l'ampliació d’estudis culturals, reglats o no, fora de Menorca.
Els projectes també han de complir els aspectes següents:
- Interès, qualitat i contemporaneïtat de la proposta.
- Els continguts de formació continua hauran d'estar relacionats amb la reflexió, innovació noves tècniques i tecnologies i professionalització artística.
Línia 3. Producció d’obra
Destinada a la realització de projectes que necessiten recursos de producció per dur-se a terme.
A través d’aquesta línia es contribueix a donar resposta a les necessitats de producció artística actuals, i de producció dels artistes, mentre que segueix de prop les línies discursives de l’art actual.
Aquestes línia està enfocada a tot tipus de creacions artístiques, sense diferenciar disciplines.
Els projectes també han de complir els aspectes següents:
- Interès, qualitat i contemporaneïtat de la proposta.
- Projectes de producció que desenvolupin la innovació dins la trajectòria professional de l’artista.
Línia 4. Producció d’exposicions
Destinada a la presentació de projectes que s’executin a Menorca i que es plantegin des de qualsevol camp de l’entorn de les pràctiques artístiques contemporànies. Inclou propostes de projectes en forma d’acció, sense necessitats d’espai d’exposició (performance, moviment, so, polipoesia o qualsevol altre llenguatge no material).
S'adreça a artistes visuals, agents culturals i equipaments artístics (galeries, museus, espais d’art, etc). Aquests últims han de justificar en el pressupost el compliment de les bones pràctiques artístiques, d’acord amb el conveni signat entre el Consell Insular de Menorca i l’AAVIB, i mitjançant una declaració responsable.
Els projectes també han de complir els aspectes següents:
- Adequació de la proposta expositiva a les característiques de l’espai.
- Interès, qualitat i contemporaneïtat de la proposta.
- La disposició d'una trajectòria professional de l’autor/a o de l’equipament cultural sol·licitant.
B) Requisits i condicions que han de complir les activitats per les quals es sol·liciti subvenció en relació a la línia 5. Preproducció i postproducció de projectes audiovisuals:
1. Poden ser objecte de subvenció la realització de les tasques de preproducció o postproducció de documentals i audiovisuals de ficció (curtmetratges, llargmetratges i sèries) que tenguin un pressupost global superior a 20.000 euros.
Es consideren dins cada una d’aquestes dues fases les tasques següents:
a) Preproducció:
- Planificació del guió (del guió literari al guió tècnic)
- Estudi i recerca de localitzacions
- Realització del càsting
- Preparació de tota la infraestructura tècnica de llum, so i paraments escenogràfics
- Determinació de les pautes de treball i d'organització per a dur a terme la producció: escaleta, pla de rodatge i disponibilitat d'infraestructures
b) Postproducció:
- Muntatge i sonorització del material enregistrat
- Edició de materials de difusió, inclosos els mitjans electrònics i digitals
- Presentació a fires, certàmens, i altres accions de promoció
2. És imprescindible que els projectes presentats tenguin l'aval, com a mínim, d'una televisió pública (autonòmica o estatal; s'exclouen les televisions locals), o d'una institució pública, estatal o autonòmica, de l'àmbit audiovisual.
3. Queden exclosos del procediment de concessió dels ajuts establerts en aquestes bases els projectes que puguin anar en contra dels drets fonamentals de les persones, així com projectes de contingut i caràcter publicitari.
4. Queden excloses d’aquesta convocatòria les activitats pròpies de la fase de producció: rodatge, inclosa la contractació de personal tècnic i artístic per aquesta fase, i realització de vestuari i decorats.
5. Un mateix projecte es podrà beneficiar de les ajudes de preproducció i postproducció, però en convocatòries d’anys diferents: un primer any pot accedir a la modalitat d’ajuts a la preproducció, i el següent any, o posteriors, a la de postproducció.
6. És requisit que el producte audiovisual final faci ús de la llengua catalana, bé sigui en la pista d’àudio original o en la subtitulació.
7. Només es pot presentar una proposta per sol·licitant.
8. Es poden subvencionar les despeses del projecte facturades dins l’any anterior o dins l’any en curs de la publicació d’aquesta convocatòria.
4. NATURALESA DE L'AJUT DE MINIMIS I RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
1. Les subvencions que es regeixen per aquestes bases són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la Llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
2. Aquests ajuts són compatibles amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos que, per realitzar el mateix projecte, puguin rebre, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al CIM de la forma establerta en aquestes bases i sempre que el seu còmput anual no superi el pressupost d'execució del projecte.
3. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, per tant, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament o aportar fons propis.
4. En virtut de la seva naturalesa específica, com a ajuts de minimis, estan sotmesos als requisits i les exigències del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis a tots els sectors.
L'aplicació d'aquest Reglament implica que el beneficiari no pot rebre, en els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018), ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressupost públics, per un import superior a 200.000 €.
En l'atorgament d’aquests ajuts s'han de respectar, de forma sistemàtica, les exclusions i limitacions previstes en el marc de les disposicions comunitàries, com així les regles sobre acumulació amb altres ajuts de minimis i amb ajuts estatals recollides en l’esmentat Reglament de minimis.
5. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
5.1. Requisits dels beneficiaris pel que fa a la línia 1:
a) Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques o jurídiques o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica, que compleixin una de les condicions següents:
- Ser persones físiques empadronades a l'illa o entitats amb domicili o seu social a Menorca amb un any d’antelació a la data de publicació de la convocatòria.
- Les persones físiques o entitats que presentin un projecte d’especial interès per aquesta l'illa (encara que no siguin residents). Es considerarà d’especial interès quan la temàtica del projecte sigui de manera preferent l’illa de Menorca. No es consideraran d’especial interès obres de tema d’àmbit balear o més ampli que tangencialment es refereixin a Menorca o que hi dediquin un petit apartat
b) Realitzar les activitats a les quals es refereix la convocatòria.
c) Les persones o els equips seleccionats en alguna de les edicions anteriors no es podran presentar a la mateixa modalitat per a la qual van ser seleccionats fins a tres anys des de l’adjudicació d’aquesta.
5.2. Requisits dels beneficiaris pel que fa a les línies 2, 3 i 4:
a) Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques o jurídiques o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica, que compleixin les condicions següents:
- Ser persones físiques empadronades a l'illa o entitats amb domicili o seu social a Menorca amb un any d’antelació a la data de publicació de la convocatòria.
b) Realitzar les activitats a les quals es refereix la convocatòria.
c) Les persones o els equips seleccionats en alguna de les edicions anteriors no es podran presentar a la mateixa modalitat per a la qual van ser seleccionats, fins a tres anys des de l’adjudicació d’aquesta.
5.3. Requisits dels beneficiaris pel que fa a la línia 5:
a) Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques o jurídiques o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica, que compleixin una de les condicions següents:
- Ser persones físiques empadronades a l'illa o entitats amb domicili o seu social a Menorca amb un any d’antelació a la data de publicació de la convocatòria.
- Les persones físiques o entitats que presentin un projecte d’especial interès per aquesta l'illa (encara que no siguin residents). Es considerarà d’especial interès quan la temàtica del projecte sigui de manera preferent l’illa de Menorca. No es consideraran d’especial interès obres de tema d’àmbit balear o més ampli que tangencialment es refereixin a Menorca o que hi dediquin un petit apartat
b) En el moment de formalitzar la sol·licitud han d'estar incorporats al Directori de professionals i empreses de l’àmbit audiovisual de la “Illes Balears Film Comission”, i tenir el domicili fiscal a l’illa de Menorca.
5.4. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries:
a) Les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
b) les entitats privades de capital majoritàriament públic, i aquelles en les quals el patrimoni fundacional o la participació en els òrgans de govern o direcció siguin majoritàriament públics.
c) Les empreses que hagin rebut, en els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018), ajuts públics o d'ens privats, finançats amb càrrec als pressuposts públics en concepte de minimis, per un import superior a 200.000 €.
6. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es. Facultativament i només en el cas de les persones físiques es poden presentar presencialment de conformitat amb el que s'estableix en l'apartat 5è d'aquesta base.
2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
A) Documentació administrativa general
a) Si el sol·licitant és persona física, DNI.
b) Si el sol·licitant és persona jurídica, escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i designar representant.
c) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cadascun dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili a l’efecte de notificacions.
d) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’una altra persona.
e) Document d’identificació fiscal de sol·licitant (NIF o CIF)
f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), i de no tenir obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca, el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.
g) Declaració de tots els ajuts d'entitats públiques o ens privats finançats amb càrrec a fons públics, que han rebut per a qualsevol activitat, en concepte de minimis, durant els anys 2016, 2017 i 2018. Declaració de mínimis (annex III).
h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex III).
i) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Aquesta autorització es pot fer emplenant l’apartat corresponent del model de sol·licitud recollit en l’annex 1 corresponent.
D’acord amb l’establert en el segon paràgraf de l’article 11 f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, aquesta acreditació pot substituir-se per la presentació d’una declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant quan es tracti d’ajuts de quantia igual o inferior a 3.000 euros. Aquesta declaració es pot fer emplenant l’apartat corresponent del model de sol·licitud recollit en l’annex 1 corresponent.
j) Darrer rebut de l’impost sobre activitats econòmiques o el document d’alta en aquest, quan l’alta sigui recent i no hagi sorgit encara l’obligació de pagament, juntament amb una declaració responsable de no haver-se donat de baixa en la matrícula de l’impost. En el supòsit que el sol·licitant estigui inclòs en algun dels supòsits d’exempció de l’impost, ha de presentar el document d’alta i una declaració responsable en què s’acrediti aquesta circumstància. Si el sol·licitant no està obligat a estar d’alta, ha d'acreditar aquesta circumstància mitjançant declaració responsable.
k) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons el model facilitat pel Consell Insular de Menorca.
S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, d, e, i k quan aquesta ja figuri en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud i declarar la vigència de la documentació.
B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts
1) Línies 1 a 4:
a) Declaració (statement): narrativa de la trajectòria investigadora, professional o artística (màxim 2.000 caràcters).
b) Resum de l’activitat (màxim 500 caràcters).
c) Carta de motivació (màxim 500 caràcters).
d) Cinc treballs que, a criteri del sol·licitant, siguin els més representatius de la seva trajectòria
e) Descripció del projecte objecte de l’ajut sol·licitat, amb èmfasi en la rellevància i innovació del projecte.
f) Pla de treball i calendari d’execució.
g) Pressupost que inclogui les despeses, els ingressos i els impostos previstos. Les partides destinades a producció també han d’incloure les despeses derivades del muntatge de l’exposició pública i de totes les persones que col·laborin amb els autors dels projectes.
h) CV professional.
i) Declaració responsable del compliment del Codi de bones pràctiques professionals en les arts visuals, recollit en el conveni signat entre el Consell Insular de Menorca i l’AAVIB (d'acord amb el que preveu la base 3.A.2 quan es tracti d’un equipament que contractarà un o més artistes per a la realització del projecte.
j) Certificat d’empadronament, per tal d'acreditar, si fos el cas, la residència de la persona física.
A mé, en les línies 2 i 4 s’ha d’incloure:
k) La data i lloc on es durà a terme l’activitat.
2) Línia 5:
a) Documentació oficial acreditativa de la incorporació del sol·licitant en el Directori de professionals i empreses de l’àmbit audiovisual de la “Illes Balears Film Comission”.
b) Memòria explicativa del projecte audiovisual, en la qual constin:
- els objectius
- els propòsits creatius i comunicatius de l’autor/a
- condicions en què s’utilitzarà la llengua catalana a l’obra
- currículum del director/a, realitzador/a, creador/a i/o guionista (es recomana acompanyar una obra o mostra d’altres treballs realitzats)
- trajectòria de la productora
- justificació de quina part de la producció es rodarà a l’illa i de quin és l’interès cultural per a Menorca
c) Aval d’una televisió pública autonòmica o estatal (s’exclouen les televisions locals). També es poden presentar avals i suports d’institucions públiques de l’àmbit audiovisual
d) Pressupost total previst del projecte audiovisual
e) Per a les sol·licituds d’ajut per a la fase de PREPRODUCCIÓ:
- Memòria en què figuri informació sobre la sinopsi, el guió de l’obra, els personatges i una mostra del guió tècnic
- Pla de treball en què constin les dates i etapes previstes per a la preproducció
- Relació de l’equip tècnic i artístic, amb les dades curriculars que es creguin oportunes
- Relació i import de les despeses previstes en aquesta fase
f) Per a les sol·licituds d’ajut per a la fase de POSTPRODUCCIÓ:
- Una mostra significativa del material elaborat en l’etapa de producció, en suport electrònic o accessible a través d’Internet
- Pla de treball en què constin les dates i etapes previstes per a la postproducció
- Relació de l’equip tècnic i artístic, amb les dades curriculars que es creguin oportunes
- Proposta de materials de difusió
- Relació i import de les despeses previstes en aquesta fase.
g) Certificat d’empadronament, per tal d'acreditar, si fos el cas, la residència de la persona física.
3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de l’LPACAP, les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).
D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.
4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:
a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.
b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.
Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.
5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita a l’apartat 2 d'aquesta base s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:
a) Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb el que estableix l'art. 14.1 i 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.
b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, les persones físiques (per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics) en el registre del Consell Insular de Menorca de la seu de Maó o de les oficines administratives a Ciutadella, o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.
Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3, de l’LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.
6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de la Llei 39/2015.
7. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
Els criteris objectius i la puntuació que es tindran en compte per a la concessió de l’ajut són els següents:
A) Línes 1 a 4
- La qualitat de la proposta: fins a un màxim de 20 punts
- El caràcter innovador quant a discurs, format, procés, etc.: fins a un màxim de 20 punts
- La viabilitat pressupostària segons els paràmetres establerts en aquesta convocatòria: fins a un màxim de 20 punts
- L’adequació a la modalitat a la qual es presenten: fins a un màxim de 10 punts
- La rellevància que puguin tenir en el context de Menorca: fins a un màxim de 10 punts
- La importància que puguin tenir en el context de la trajectòria professional de l’autor o l’autora, de manera que puguin trobar en aquesta convocatòria un marc d’interlocució idoni en termes de desenvolupament, creixement i retroalimentació: fins a un màxim de 10 punts
- Es valoraran positivament les propostes què mitjançant l’art contemporani generin coneixement, capacitat crítica, debat, desenvolupament personal, creativitat, connectivitat, participació i empoderament a la ciutadania: fins a un màxim de 10 punts
La puntuació mínima per poder obtenir un ajut és de 30 punts globalment, amb un mínim de 10 punts pel que fa a la qualitat de la proposta.
És preveu la possibilitat de denegar l’ajut, i en el seu cas declarar deserta la convocatòria, si a criteri de la comissió avaluadora els projectes presentats no s’ajusten als requisits i les condicions previstos en aquestes bases, i en concret als criteris específics indicats en la base 3.8.
B) Línia 5
- Pressupost del projecte Màxim de 30 punts
- De 20.000 a 50.000 € 10 punts
- De 50.000 a 100.000 € 20 punts
- Més de 100.000 € 30 punts
- Avals i suports Màxim de 10 punts
- Per cada televisió pública 5 punts
- Per cada institució pública de l’àmbit audiovisual 5 punts
- Qualitat i interès del projecte Màxim de 50 punts
- Qualitat tècnica del projecte fins a 30 punts
- Currículum del director/a, realitzador/a, creador i guionista fins a 5 punts
- Trajectòria de la productora fins a 5 punts
- Rodatge a Menorca fins a 5 punts
- Interès cultural per Menorca fins a 5 punts
- Utilització del català Màxim de 10 punts
- En l’àudio original 5 punts
- En la subtitulació 5 punts
La puntuació mínima per poder obtenir un ajut serà de 30 punts globalment, amb un mínim de 25 punts pel que fa a la qualitat i interès del projecte
8. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
El procés per a la distribució dels ajuts un cop admeses les sol·licituds i atenent la puntuació que es fixa en la base anterior és el següent:
A) Línies 1 a 4
- Es concediran per ordre de puntuació tants ajuts com hi hagi prevists en la convocatòria, i aquest seran per l’import màxim que en aquesta s’estableixi.
- Els ajuts corresponents a les línies 1, 3 i 4 seran en concepte d’honoraris i producció, d’acord amb els imports màxims prevists en la convocatòria.
- En el cas que el pressupost del projecte sigui superior a l’ajut que li pertoca, la diferència anirà a càrrec del sol·licitant o d’altres ajudes que pugui rebre. En el cas que l’import del pressupost sigui inferior, l’ajut no podrà superar aquesta quantitat.
- El romanent que hi pugui quedar a conseqüència d’aquesta situació es podrà concedir als sol·licitants següents de la mateixa línia d’ajuts. Si aquest import és inferior a un 50 % del pressupost del projecte, la Comissió Avaluadora podrà proposar destinar-lo a una altra línia d’ajuts d’acord amb les condicions que es prevegin en la convocatòria.
B) Línia 5
- Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb els criteris de la base setena.
- Suma del total dels punts que hagin obtingut totes les sol·licituds admeses.
- Divisió de la quantitat total de la partida que fixi la convocatòria anual entre la suma total de punts adjudicats, a fi d’obtenir el valor econòmic de cada punt i poder calcular l’import que correspon a cada sol·licitud.
- L’import màxim subvencionable de cada sol·licitud serà el previst en la convocatòria.
- El romanent que hi pugui quedar a conseqüència d’aquest límit es repartirà proporcionalment als punts obtinguts entre la resta de beneficiaris.
9. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara endavant BDNS), i s'ha de publicar l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.
3. La instrucció correspon, pel que fa a les línies 1 a 4, a la cap del Servei de Patrimoni del Departament de Cultura i Educació del Consell, i, pel que fa a la línia 5, a la tècnica de cultura del mateix Departament. Totes dues han de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la instructora de l’expedient i de la comissió avaluadora corresponent, essent obligatòria la seva constitució.
5. Una vegada examinades les sol·licituds per la instructora o la comissió avaluadora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament competent en matèria de patrimoni històric n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
8. Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplicarà la despesa i la quantitat màxima que s’ha d’aplicar a cada exercici.
9. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.
10. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de remetre a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de la possibilitat de notificar-la individualment a les persones interessades. S'ha d'informar el beneficiari, en el seu cas, de la quantia de l'ajuda de minimis concedida i del seu caràcter de minimis, fent referència expressa al Reglament aplicat.
11. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.
10. COMISSIONS AVALUADORES
Les comissions avaluadores són els òrgans col·legiats a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució a l’òrgan competent.
Es constitueixen dues comissions avaluadores: una per a les línies 1 a 4 (investigació, formació, producció i exposicions en arts visuals) i una altra per a la línia 5 (preproducció i postproducció de projectes audiovisuals).
La comissió avaluadora de les línies 1 a 4 estarà integrada per:
- President: Antoni Ferrer Rotger, director insular de Cultura i Patrimoni del CIM
- 1 tècnica en representació del Departament de Cultura i Educació del Consell: Carolina Desel
- 1 membre a proposta de l’AAVIB: Aina Pla Planas
- 1 expert en art contemporani designat per la comissió assessora en arts visuals: Joan Morey
- Secretària (amb veu i sense vot): Maria Cristina Rita, cap del Servei de Patrimoni històric del CIM
La comissió avaluadora de la línia 5 estara integrada per:
- President: Antoni Ferrer Rotger, director insular de Cultura i Patrimoni del CIM
- 1 tècnica de l’Arxiu d’Imatge i So del Consell Insular de Menorca: Ester Cladera
- 1 membre a proposta de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (Menorca Filming / Menorca Film Office)
- 1 expert de l’àmbit audiovisual designat per la coordinadora de la Illes Balears Film Commission
- Secretària (amb veu i sense vot): Joana Quintana Seguí, tècnica de cultura del CIM
11. ABONAMENT DELS AJUTS
El pagament de l’ajut es tramitarà una vegada s'hagi justificat la realització de l'activitat subvencionada, en un termini de 60 dies, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.
Les subvencions a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques, tenint en compte que les partides de producció i els honoraris estan subjectes a impostos diferents (IVA i IRPF).
D’acord amb l’art. 37 del TRLS i concordants, es pot sol·licitar una bestreta de fins a un màxim del 75 % de l’ajut concedit (amb un import màxim de 3.000 euros), sempre que hi hagi raons d’interès públic que la justifiquin.
D’acord amb l’article 42 de l'RLGS, en els supòsits de concessió de bestreta el beneficiari pot sol·licitar la no constitució de garantia quan la naturalesa de les actuacions finançades o les especials característiques del beneficiari ho justifiquin, sempre que quedi suficientment assegurat el compliment de les obligacions que se li imposen. El motiu de l’exoneració de la constitució de garantia s’ha d’indicar en l’imprès de sol·licitud.
En qualsevol cas, queden exonerats de prestar garantia els beneficiaris de subvencions concedides per import inferior a 3.000 €, d’acord amb l’art. 43 de l'RLGS, i les entitats que, d’acord amb la legislació vigent, gaudeixin del privilegi d’exempció de constitució de garanties davant els òrgans administratius (com les associacions declarades d’utilitat pública), d’acord amb l’art. 37 del TRLS.
12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES:
A) Línies 1 a 4
1. Les persones o entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l’ajut econòmic concedit en el termini màxim de dos mesos des de la data de finalització del termini de realització de l’activitat previst a la base 3.A.3, tret que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que el beneficiari haurà d’al·legar per escrit. A la vista de l’anterior, el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts per un període improrrogabale d’un mes.
2. La documentació acreditativa per justificar les despeses és la següent:
a) Compte justificatiu simplificat, previst en l’article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de subvencions, integrat per la documentació següent:
- Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
- Documentació gràfica o visual del projecte en format digital.
- Justificació de la presentació pública de l’activitat realitzada
- Relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb indicació del creditor i les dades de la factura o altre document justificatiu de la despesa amb el seu import, la data d'emissió, i en el seu cas, la data de pagament, amb indicació de les desviacions produïdes respecte del pressupost inicialment presentat. En la justificació s'admetrà com a màxim una desviació del 10 % del pressupost inicial subvencionable, sense que doni lloc a la revocació parcial de l'ajut.
- Detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat les actuacions amb indicació de l’import i de la seva procedència.
Es comprovaran, a través de tècniques de mostreig, els justificants que s'estimin oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, per la qual cosa es podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats.
El CIM podrà exigir altres documents i fer les comprovacions que consideri necessàries, fins i tot dels llibres de comptabilitat de l’entitat si és el cas.
B) Línia 5
1. Les persones o entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o ajut econòmic concedit abans del 15 de desembre de l’any en curs.
Si existissin causes excepcionals que ho impedissin, els beneficiaris les han d’al·legar per escrit i, a la vista d’aquestes causes, l’òrgan competent per atorgar els ajuts podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.
2. La documentació acreditativa per a justificar les despeses és la següent:
a) Compte justificatiu simplificat, previst en l’article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de subvencions, integrat per la documentació següent:
- Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts; i en el cas que l’ajut sigui per a una postproducció, una còpia en format digital de l’obra subvencionada.
- Telació de despeses realitzades amb indicació del creditor i les dades de la factura o altra document justificatiu de la despesa, i en el seu cas, la data de pagament, amb indicació de les desviacions produïdes respecte del pressupost inicialment presentat.
- Detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat les actuacions amb indicació de l’import i de la seva procedència.
Es comprovaran, a través de tècniques de mostreig, els justificants que s'estimin oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, per la qual cosa es podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats.
El CIM podrà exigir altres documents i fer les comprovacions que consideri necessàries, fins i tot dels llibres de comptabilitat de l’entitat si és el cas.
C) Per a totes les línies
1. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
2. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, per contra, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
3. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
4. Si la justificació no s'ha presentat en haver transcorregut el termini establert a les bases per fer-ho, es requerirà el beneficiari a presentar-la en el termini improrrogable de 15 dies. Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici d'expedient de revocació i reintegrament que correspongui.
13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi.
En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que s’hagi publicat al BOIB l’acord de concessió de l’ajut.
b) Dur a terme les activitats objecte de subvenció i justificar la seva realització en els terminis i en les condicions que s'estableixen en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
c) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Menorca.
d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. L’acreditació d’estar al corrent no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament al Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.
e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
f) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.
g) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fullets, cartells o qualsevol altre material imprès, s'hi ha de fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Cultura i Educació del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades (en cas d'actuacions que tenguin lloc després de la convocatòria) i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per ser reconeguda com a Patrimoni Mundial per la UNESCO. Els documents que es difonguin en format digital també han d'incloure els logotips del Consell Insular de Menorca i de la candidatura de Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial.
h) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
i) Acordar amb el Consell Insular de Menorca la data de presentació pública de l’activitat realitzada perquè hi puguin ser presents representants de la Comissió Assessora d’Arts Visuals del CIM.
14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS
En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament, si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable.
Per als casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.
Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.
Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i els hi és aplicable la via de constrenyiment.
L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que per la naturalesa de l'incompliment puguin, en el seu cas, ser exigibles.
15. INFRACCIONS I SANCIONS
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions del que estableixen aquestes bases i la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells Insulars.
16. ALTRES DISPOSICIONS
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable
En tot el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
- Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005)
- Reglament UE núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352, de 24 de desembre de 2013)
ANNEX 1.1: Model normalitzat de sol·licitud de la Línia 1 (consta en l'expedient)
ANNEX 1.2: Model normalitzat de sol·licitud de la Línia 2 (consta en l'expedient)
ANNEX 1.3: Model normalitzat de sol·licitud de la Línia 3 (consta en l'expedient)
ANNEX 1.4: Model normalitzat de sol·licitud de la Línia 4 (consta en l'expedient)
ANNEX 1.5: Model normalitzat de sol·licitud de la Línia 5 (consta en l'expedient)
ANNEX 2: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)
ANNEX 3: Declaració dels ajuts sol·licitats o obtinguts per a la mateixa activitat, i dels rebuts per a qualsevol activitat en concepte de minimis (consta en l'expedient)
ANNEX 4: Relació nominativa de les despeses i detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat activitat subvencionada (consta en l'expedient)
ANNEX 5: Conveni signat entre el Consell Insular de Menorca i l’Associació d’Artistes Visuals de les Illes Balears (AAVIB) (consta en l'expedient)
Maó, (Data signatura: 14 d'agost de 2018)
La secretària interina
Rosa Salord Oleo