Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 8618
Bases d’ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre a l’illa d’Eivissa per a l’any 2018
Primera. Objecte i finalitat
L’objecte de la convocatòria és el foment d’activitats d’utilitat pública o interès social o de promoció de finalitats públiques, d’acord amb l’article 2.1.c) de la Llei 38/2015, de 17 de novembre, general de subvencions.
La finalitat d’aquestes bases és regular els criteris i establir el procediment de les ajudes econòmiques que concedirà el Consell d’Eivissa durant l’any 2018 destinades a les associacions i federacions sense ànim de lucre, amb domicili social a l’illa d’Eivissa, que desenvolupen activitats que promouen la participació de les persones majors de l’illa d’Eivissa amb l’objectiu de millorar el seu benestar i fomentar la integració social.
Són objecte de subvenció les despeses originades per activitats destinades a:
· Promocionar la participació de les persones majors en iniciatives socials a la comunitat com a principi bàsic de la integració social i donar suport a les entitats i les associacions de persones majors com a part important per aconseguir-ho.
· Ajudar i col·laborar en la millora de la qualitat de vida de la gent gran, promoure actituds de participació social i fomentar l’envelliment actiu.
· Realitzar activitats físiques i lúdiques per prevenir problemes derivats de la inactivitat i l’envelliment així com per potenciar la salut integral de les persones majors, prevenir problemes derivats de la soledat, la relació social entre elles, fomentar l’autonomia, l’autoestima personal, estimular activitats de grup i les relacions entre les persones participants.
· Promocionar les relacions intergeneracionals i la cultura, els oficis i les tradicions arrelades a l’illa d’Eivissa.
· Fomentar el voluntariat de les persones majors, especialment aquelles adreçades a donar suport i acompanyament a persones que viuen soles i/o amb problemes de dependència o falta d’autonomia personal.
· Donar suport a les activitats pròpies de les associacions i les federacions d’associacions de persones majors, promocionant la relació i la convivència entre elles i fomentant l’envelliment actiu.
Seran objecte de subvenció les activitats dutes a terme des del dia 1 setembre de 2017 fins al dia 31 d’agost de 2018 a l’illa d’Eivissa.
Segona. Consignació pressupostària i modalitats
El pressupost per a aquesta convocatòria és de dos-cents mil euros (200.000 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 2310 48900 del vigent pressupost de la Corporació de l’exercici 2018.
Aquesta consignació pressupostària es distribueix segons les següents modalitats:
2.1. Ajudes per a associacions sense ànim de lucre de persones majors. Consignació pressupostària: 180.000 €. L’ajuda màxima que es pot rebre per associació en aquesta modalitat és de 25.000 €.
2.2. Ajudes per a federacions d’associacions de persones majors. Consignació pressupostària: 20.000 €. L’ajuda màxima que es pot rebre per federació en aquesta modalitat és de 20.000 €.
Tercera. Requisits de les entitats beneficiàries
Podran sol·licitar subvenció únicament les associacions i les federacions de persones majors sense ànim de lucre que realitzin les activitats que figuren a la base primera i que compleixin els requisits següents:
· Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre d’Associacions del Govern de les Illes Balears.
· No tenir ànim de lucre.
· Estar registrades al Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o haver-ne sol·licitat la inscripció i estar en condicions d’obtenir-la, abans de la publicació d’aquestes bases al BOIB.
· Tenir el seu domicili social a l’illa d’Eivissa.
· Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa i de les altres obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per la normativa vigent, en el moment de dictar-se la proposta de resolució definitiva de la convocatòria i en el moment d’efectuar el pagament.
· No incórrer en cap de les prohibicions per ser-ne beneficiari establertes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Quarta. Presentació de sol·licituds
4.1.Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància segons el model normalitzat que figura com a Annex I d’aquesta convocatòria. En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l’entitat i el seu representant legal.
4.2. Les sol·licituds es poden presentar en el Registre General del Consell Insular d’Eivissa (avinguda d’Espanya, 49, Eivissa) o en la forma establerta a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. A més, hi haurà la possibilitat d’enregistrar les sol·licituds telemàticament a la mateixa seu electrònica habilitada a tal fi (https://seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb l’article 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la sol·licitud s’envia per correus, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert per tal que l’exemplar destinat al Consell Insular d’Eivissa es dati i se segelli abans que se certifiqui. En cas que l’oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada al Registre General del Consell Insular d’Eivissa.
Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent del Consell Insular d’Eivissa, les persones sol·licitants de la subvenció han d’enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud amb el segell d’entrada dins termini al Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions (dep.benestar@conselldeivissa.es), durant les vint-i-quatre hores següents, com a màxim, a l’acabament del termini hàbil. En els mateixos termes, si s’envia per correu certificat, s’ha de trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini.
4.3. Si la sol·licitud no reuneix les dades d’identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits establerts en la present convocatòria, s’ha de requerir l’entitat sol·licitant d’acord amb el que estableix l’article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, perquè, en un termini no superior als deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa, es tendrà per desistida la petició, amb resolució prèvia expressa.
4.4. El termini per presentar les sol·licituds serà de VINT DIES hàbils comptadors a partir del dia següent a la publicació de l’extracte de les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les sol·licituds presentades fora del termini esmentat en el paràgraf anterior no s’admetran en la present convocatòria.
4.5. Les entitats interessades només poden presentar-se a una línia.
Juntament amb la sol·licitud s’haurà de presentar la documentació de la base cinquena d’aquesta convocatòria.
Cinquena. Documentació a presentar
Les sol·licituds de les associacions i les federacions de majors sense ànim de lucre aniran acompanyades de la següent documentació:
· Document que acrediti que la persona sol·licitant és el/la representant legal de l’entitat.
· Targeta d’identificació fiscal (NIF) de l’entitat.
· Document que acrediti la inscripció de l’entitat en el Registre d’Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
· Document acreditatiu de la inscripció de l’entitat en el Registre corresponent de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears o declaració responsable d’estar-hi inscrit, o haver-ne sol·licitat la inscripció i estar en condicions d’obtenir-la abans de la publicació d’aquestes bases al BOIB.
· Els estatuts de l’associació degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d’ànim de lucre així com l’àmbit territorial de l’entitat o l’associació.
· Sol·licitud per a la convocatòria emplenada segons el model facilitat en els documents annexos a aquestes bases.
· Projecte explicatiu de les activitats o les actuacions per a les quals se sol·licita l’ajuda econòmica, segons model que figura com a Annex III d’aquesta convocatòria.
· Pressupost detallat d’ingressos i despeses de l’entitat que inclogui les diverses activitats o actuacions subvencionables, seguint les indicacions que consten al model que figura com a Annex II d’aquesta convocatòria.
· Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat. Es podrà autoritzar el Consell Insular per aconseguir aquesta documentació, segons model que figura com a Annex I i V.
· Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores, i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre (Annex IV i Annex V).
· Imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom de l’entitat o l’associació beneficiària de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (aquest model es pot descarregar de la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa: www.conselldeivissa.es).
· Certificat del secretari o secretària de l’associació en què consti el nombre de socis de la corresponent associació de persones majors, i certificat de la Secretaria de la federació de les entitats federades (Annex VI).
· Qualsevol altra documentació que l’entitat o l’associació consideri convenient.
Les associacions i/o les federacions d’associacions de persones majors sense ànim de lucre que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquests documents només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s’assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.
El Consell Insular d’Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
La presentació de la sol·licitud per part del beneficiari comportarà l’autorització a l’òrgan gestor per recaptar els certificats a emetre per l’Agència Estatal d’Administració Tributària i per la Tresoreria General de la Seguretat Social, acreditatius d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
Sisena. Procediment i criteris objectius que han de regir l’atorgament de la subvenció
6.1. Procediment de concessió de la subvenció.
La concessió de la subvenció s’ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l’òrgan que la concedeix i eficiència en l’assignació i la utilització dels recursos públics.
La selecció de les entitats beneficiàries s’ha de fer mitjançant el procediment de concurrència competitiva, de manera que cada projecte se subvencionarà segons els punts obtenguts en l’avaluació (vegeu criteris de valoració).
En cap cas, l’import de les subvencions concedides podrà superar el 100 % de l’import del projecte presentat, o superar la quantitat sol·licitada.
El criteri de distribució entre les sol·licituds admeses, esmentat en l’apartat anterior, és el següent:
1. Adjudicació de crèdits a cada una de les sol·licituds, de conformitat amb l’apartat 6.2 d’aquestes bases.
2. Suma de tots els crèdits que han obtengut totes les sol·licituds admeses.
3. Divisió de la quantia total que fixen aquestes bases per a cada línia entre el nombre total de crèdits, per obtenir la quantia corresponent a cada crèdit.
4. Producte dels crèdits obtenguts pel valor crèdit/euro, sempre que aquesta quantia no sigui superior a la que s’ha sol·licitat, o sigui inferior al 100 % del pressupost del projecte. El resultat és la quantia que correspon a cada subvenció.
Si, com a conseqüència d’aquesta distribució, queda un romanent superior a l’1 % del fons pressupostat per a cada modalitat, aquest romanent s’ha de repartir amb el mateix sistema entre les associacions/federacions beneficiàries a les quals l’import de l’ajut concedit és inferior al que havien sol·licitat. En el supòsit que alguna de les entitats beneficiàries renunciï a la subvenció s’aplicarà el mateix sistema.
Una vegada feta la distribució anterior, si hi hagués romanent en una modalitat s’afegiria a l’altra modalitat, seguint el mateix procediment anteriorment descrit.
6.2. Els criteris de valoració en els quals es basarà la comissió avaluadora per puntuar les activitats que realitzen les associacions i les federacions de persones majors són:
a) En relació amb el número de socis (màxim 7 punts): |
De 100 a 200 socis: 1 punt |
De 201 a 300 socis: 2 punt |
De 301 a 400 socis: 3 punts |
De 401 a 500 socis: 4 punts |
De 501 a 600 socis: 5 punts |
De 601 a 700 socis: 6 punts |
Més de 701 socis: 7 punts |
b) En relació amb els objectius (màxim 3 punts): |
Si no s’especifiquen: 0 punts |
En el projecte consten objectius generals: 1 punt |
En el projecte consten objectius generals, específics i operatius a curt, mitjà i llarg termini: 3 punts |
c) En relació amb les activitats que es realitzen (màxim 18 punts): |
|
Activitats socioculturals |
Si no s’especifiquen: 0 punts |
Si es preveu fins a un màxim de 3 modalitats d’activitats: 1 punt |
|
Si es preveuen més de 4 modalitats d’activitats: 3 punts |
|
Activitats esportives |
Si no s’especifiquen: 0 punts |
Si es preveu fins a un màxim de 3 modalitats d’activitats: 1 punt |
|
Si es preveuen més de 4 modalitats d’activitats: 3 punts |
|
Activitats formatives |
Si no s’especifiquen: 0 punts |
Si es preveu fins a un màxim de 3 activitats: 1 punt |
|
Si es preveuen més de 4 activitats: 3 punts |
|
Activitats d’oci i temps lliure |
Si no s’especifiquen: 0 punts |
Si es preveu fins a un màxim de 3 activitats: 1 punt |
|
Si es preveuen més de 4 activitats: 3 punts |
|
Activitats destinades a la rehabilitació i el manteniment de l’autonomia (fisioteràpia, teràpia ocupacional, podologia...) |
Si no s’especifiquen: 0 punts |
Si es preveu fins a un màxim de 3 modalitats d’activitats: 1 punt |
|
Si es preveuen més de 4 modalitats d’activitats: 3 punts |
|
Activitats de prevenció, sensibilització i promoció de l’autonomia i de l’envelliment actiu (xerrades de professionals, participació en campanyes sociosanitàries, tallers d’hàbits saludables, etc.) |
Si no s’especifiquen: 0 punts |
Si es preveu fins a un màxim de 3 activitats: 1 punt |
|
Si es preveuen més de 4 activitats: 3 punts |
d) Temporalització de les activitats (màxim 3 punts): |
No s’especifica: 0 punts |
S’explica la temporalitat de l’activitat però no el pla d’actuació: 1 punt |
Es detalla quin és el pla d’actuació per a la realització de l’activitat: 3 punts |
e) En relació amb els recursos humans que duen a terme les activitats de l’associació/la federació (màxim 4 punts): |
|
No disposen de personal propi: 0 punts |
|
Les activitats són realitzades per personal autònom contractat per l’associació/la federació: 1 punt |
|
Si disposen de personal propi dedicat al desenvolupament de les activitats |
D’1 a 2 professionals: 3 punts |
Més de 3 professionals: 4 punts |
f) En relació amb les despeses de funcionament de l’associació/la federació per dur a terme les activitats (màxim 8 punts): |
· Despeses de lloguer: 3 punts |
· Despeses d’electricitat, aigua, telèfon i internet: 2 punts |
· Despeses de neteja: 2 punts |
· Altres despeses corrents : 1 punt (correus, material d’oficina, etc) |
g) En relació amb l’existència de personal voluntari per tal de realitzar les activitats que es duen a terme (màxim 1 punt): |
No s’especifica: 0 punts |
Compta amb personal voluntari: 1 punt |
h) Si es preveuen activitats d’integració de majors vulnerables (aïllades) per integrar-les a les activitats de l’associació (màxim 4 punts): |
Si no s’especifiquen: 0 punts |
Si es realitzen iniciatives per tal que persones majors que viuen soles s’incorporin a les activitats de l’associació: 2 punts |
Si es realitzen activitats d’integració i a més es preveu un servei d’acompanyament de les persones majors per tal que puguin acudir a les activitats: 4 punts |
i) Fons de finançament de l’associació (màxim 3 punts): |
L’associació no ho especifica o no aporta fons propis: 0 punts |
L’associació aporta més del 25 % del projecte amb fons propis: 2 punts |
j) Experiència de l’entitat en l’execució de projectes dirigits al mateix col·lectiu (màxim 2 punts): |
No s’especifica: 0 punts |
Menys de 5 anys: 1 punt |
Mes de 5 anys: 2 punts |
Setena. Activitats subvencionables
Totes les activitats subvencionables s’han de dur a terme a l’àmbit territorial de l’illa d’Eivissa, excepte el supòsit d’activitats de lleure a l’illa de Formentera previstes en aquest punt.
Queden excloses d’aquesta convocatòria les despeses corresponents a l’adquisició de béns i equipaments inventariables, així com les corresponents a la realització d’obres.
No seran despeses subvencionables, a més dels supòsits establerts a la llei:
· Adquisició de material per a la celebració d’actes dirigits a la recaptació de fons per a les associacions o federacions.
· Despeses per a activitats de lleure realitzades fora de l’illa d’Eivissa, llevat de les que s’originin per un únic desplaçament (anada i tornada) a l’illa de Formentera i per a les activitats que es realitzin durant aquest desplaçament, si és el cas. En queden excloses les despeses d’allotjament.
Es podrà justificar l’import de l’ajuda concedida amb qualsevol de les activitats subvencionables que figuren al punt primer, amb les següents limitacions per associació o federació:
· Màxim d’una activitat de dinar o sopar de germanor, convivència, celebració del patró o celebració anàloga per associació. En la justificació d’aquesta activitat, s’hi poden incloure les despeses d’autocar per al desplaçament al lloc. Exceptuant, en el cas de les federacions que es podran dos activitats d’aquestes característiques.
· A més del que figura a l’apartat anterior, es podran justificar les despeses de transport en autocars per a un màxim de sis excursions al llarg del període subvencionable. Si una de les sis excursions és a Formentera, es podran incloure les despeses del passatge.
· Màxim de tres celebracions per associació o federació tipus berenars, xocolatades o similars amb motiu d’entrega de trofeus, celebracions de Nadal o moments especials escollits per cada associació o federació. No es podran justificar despeses per l’adquisició de begudes alcohòliques.
Vuitena. Compatibilitat de les ajudes
Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades. L’import de les subvencions en cap cas no pot ser d’una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat subvencionada.
Novena. Publicitat i notificacions
9.1. Aquestes Bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d’anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa (www.seu.conselldeivissa.es).
La convocatòria i un extracte de les bases es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions, en virtut del previst a l’article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.
9.2. La notificació o la publicació dels actes i tràmits del procediment i, en particular, l’obertura del tràmit d’audiència i la resolució de concessió es farà a través de mitjans electrònics, mitjançant compareixença a la seu electrònica del Consell Insular (https://seu.conselldeivissa.es), d’acord amb l’article 43 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Desena. Comissió avaluadora
D’acord amb el que disposa l’article 19 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, es constitueix la comissió avaluadora, que integren aquests membres:
President/a: Sr. Javier Ruiz Blanco, responsable de la Coordinació dels Serveis Assistencials del Departament. Substitut: Sr. Alberto Villar Torres, cap de Secció de Prevenció, Formació i Inserció Sociolaboral.
1. Vocal: Yolanda Royo Estévez, lletrada del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions. Substituta: Antònia Ferrer Juan, cap de Secció de l’Oficina de la Dona.
Vocal: Virginia Rivero Moreno-Ortiz, treballadora social de la Llar Eivissa. Substituta: Sra. Josefa Marí Marí, responsable de la Llar Eivissa.
Vocal: Ana Andreu Mas, cap de Secció de Servei Socials. Substituta: Mercedes Prats Serra, cap de Secció d’Atenció a Persones amb Discapacitat.
Secretari/ària, amb veu i sense vot: Salvador Grau Pascual, administratiu del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions. Substitut: Susana Hernández Cardona, cap de Negociat del Departament Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions.
El/La president/a de la comissió avaluadora podrà convidar qualsevol altre membre de la Corporació a assistir a les sessions de la comissió, amb veu i sense vot.
La comissió avaluadora és l’òrgan encarregat d’estudiar i examinar totes les sol·licituds que prèviament hagin admès a tràmit els serveis tècnics corresponents de l’òrgan instructor i d’emetre’n un informe que ha de servir de base a aquest òrgan per elaborar-ne la proposta de resolució. En aquest informe, la comissió avaluadora ha d’establir la relació de possibles entitats beneficiàries, amb la quantia que correspon a cada una, i també la relació d’entitats sol·licitants a les quals s’ha de denegar l’ajut, amb l’especificació de la causa que motiva aquesta decisió.
Onzena. Instrucció, resolució i notificació
11.1. L’òrgan instructor és el Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l’article 24 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en concret ha d’examinar les sol·licituds presentades i formular la proposta de resolució, amb l’informe previ de la comissió avaluadora.
L’òrgan competent per instruir pot sol·licitar els informes tècnics que consideri adients per elaborar la proposta de resolució. Aquests informes han d’estar a disposició de la comissió avaluadora.
11.2 En relació amb el que fa a la resolució de l’expedient, una vegada examinades les sol·licituds i emesa la proposta provisional de resolució, s’atorgarà als sol·licitants un termini d’audiència de deu dies. Una vegada transcorregut el termini esmentat sense que s’hagin presentat al·legacions o una vegada que s’hagin resolt les presentades, l’òrgan instructor elevarà la proposta definitiva a la consellera executiva del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions, que resoldrà, per delegació del Consell Executiu, sobre la procedència de la subvenció.
La resolució ha de ser expressa i motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions i l’import del projecte presentat.
D’acord amb el que s’estableix en l’article 25.3 de la Llei 38/2003, general de subvencions, la resolució, a més de contenir la persona sol·licitant o la relació de sol·licitants a les quals es concedeix la subvenció, ha de fer constar, si escau, de manera expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds.
11.3. La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40 a 46 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
11.4. Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, hi podeu interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini D'UN MES comptador a partir del dia següent al de recepció de la present notificació, tot d'acord amb els articles 112 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació a l'art.22.3 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de Consells Insulars i l'article 147.2) del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18/9/2010).
11.5. Els expedients es resoldran en un termini màxim de sis mesos des de la publicació de l’extracte de la convocatòria al BOIB.
11.6. En compliment de l’article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions es farà pública la relació d’associacions o entitats subvencionades i la quantia de l’ajuda concedida.
Dotzena. Obligacions de les entitats beneficiàries
1. Dur a terme l’activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.
2. Justificar degudament la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció. En aquest sentit es presentarà una memòria explicativa de les activitats subvencionades juntament amb la justificació econòmica.
3. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d’Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.
4. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades en el termini de deu dies a comptar a partir de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat al fons percebut.
5. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada, per tal que es puguin modificar, si escau, el contingut i la quantia de l’activitat subvencionada, la forma i els terminis d’execució o la justificació de les corresponents despeses.
6. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
7. Acreditar, en el moment de presentar la documentació justificativa de la realització de l’activitat, que l’entitat està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d’Eivissa.
8. Disposar dels llibres comptables, registres i resta de documentació exigida per la normativa, a fi de garantir l’adequat exercici de les facultats de comprovació i control i conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts.
9. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.
10. Adoptar, sempre que sigui possible, les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, s’ha d’incloure el suport del Consell d’Eivissa en tots els elements publicitaris de l’activitat subvencionada. Si l’entitat beneficiària no adopta les mesures de difusió adients per donar publicitat al finançament públic del projecte, l’òrgan instructor li’n farà el requeriment perquè les adopti en un termini no superior als deu dies, amb l’advertiment de les conseqüències que es poden derivar de no adoptar-les en aplicació de l’article 37 de la Llei 38/2003.
Si pel fet d’haver-se finalitzat les activitats afectades per aquestes mesures, no és possible el seu compliment en els termes establerts, s’haurà de col·locar en un lloc visible del domicili social de l’associació un cartell informatiu del patrocini del Consell amb el logotip de la institució informant de l’actuació subvencionada.
El Consell Insular d’Eivissa podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
Qualsevol alteració de les condicions presentades per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l’esmentat Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d’aplicació.
Tretzena. Modificació del projecte subvencionat
Quan l’entitat beneficiària, per causa de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seua voluntat, hagi d’introduir modificacions irrellevants en el projecte, és a dir, que no n’alterin els objectius ni els aspectes essencials, aquestes s’han de comunicar a l’òrgan concedent a través de l’òrgan instructor, al més aviat possible o, en tot cas, en el moment de la justificació. No s’admetran modificacions substancials del projecte, és a dir, que n’alterin la naturalesa, les finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.
En el cas que la modificació es presenti en el moment de la justificació, l’òrgan instructor abans de reconèixer l’obligació haurà d’acceptar la justificació presentada, sempre que l’acceptació no suposi danyar drets de tercers.
Catorzena. Pagament de la subvenció i justificació
El pagament de l’ajuda que es concedeixi s’efectuarà una vegada que s’hagi justificat degudament el 100 % de la subvenció, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions amb el corresponent informe proposta previ.
La justificació de la subvenció s’ha d’efectuar fins a deu dies naturals a comptar des del dia següent de la publicació de la resolució definitiva de concessió de les ajudes esmentades. En el cas que l’entitat vulgui presentar despeses ocasionades durant el mes d’agost, i el termini per a la justificació ja hagi finalitzat, aquestes es podran presentar fora del termini establert per a la justificació com a data màxima el 5 d’octubre de 2018 (que és la data màxima per presentar el document justificatiu de pagament del TC1 i del TC2).
Les activitats que es poden justificar són aquelles dutes a terme entre l’1 de setembre de 2017 i el 31 d’agost de 2018. Només es consideren com a justificants imputats de manera vàlida els documents en què la data efectiva de pagament sigui entre l’1 de setembre de 2017 i el 7 de setembre de 2018, sempre que corresponguin a justificants d’activitats dutes a terme entre l’1 de setembre de 2017 i el 31 d’agost de 2018.
La subvenció únicament es donarà com a totalment justificada quan es justifiqui el 100 % del pressupost presentat per a l’atorgament.
Per justificar degudament les despeses subvencionables s’haurà d’aportar la següent documentació:
1. Documentació tècnica consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme, en què s’inclourà el nombre de persones usuàries ateses dins del programa/projecte, degudament identificades, tot respectant la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i altra normativa aplicable en aquesta matèria.
2. Documentació econòmica justificativa del cost de l’activitat o objecte subvencionat en què constaran:
a. Una llista classificada de les despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d’emissió i, en el seu cas, data de pagament, indicant el tant per cent imputat al Consell Insular d’Eivissa, segons model que figura com a Annex VII.
Per a aquelles factures que estiguin subjectes a altres subvencions, s’identificaran a la relació anterior indicant l’import de la subvenció per la corresponent entitat, a les columnes habilitades a tal efecte.
b. Les factures originals justificatives de les despeses originades com a conseqüència de l’execució de l’activitat subvencionada, emeses del dia 1 de setembre de 2017 fins al 31 d’agost de 2018, i pagades fins a data màxima el 7 de setembre de 2018, sempre que es realitzi el pagament d’activitats realitzades dins el termini subvencionable, exceptuant la seguretat social corresponent al mes d’agost, que s’acceptarà fins al 5 d’octubre de 2018.
L’acreditació de l’abonament de la despesa del projecte s’ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s’indica, depenent dels mitjans de pagament que s’hagin utilitzat:
A) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
· Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.
B) Pagament mitjançant xec nominatiu:
· Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que emet la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.
· Certificat de l’entitat bancària en què consti el número de xec, l’import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l’extracte del compte corrent si el certificat de l’entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s’ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb el beneficiari de l’ajuda).
· Extracte del compte corrent del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.
No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s’esmenten per al certificat, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari.
C) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:
· Extracte del compte on figuri el càrrec del pagament amb targeta. L’extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què com a mínim consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, el beneficiari, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i la data de l’operació.
D) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
· Notificació bancària del càrrec.
· Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què consti el titular i número del compte corrent en què s’ha anotat el càrrec i l’ordenant del càrrec, el beneficiari, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i data de l’operació.
En el cas que en el document acreditatiu del pagament figuri un import que no coincideix amb l’import del justificant en qüestió, el beneficiari haurà de presentar un certificat o documentació justificativa de l’entitat bancària que acrediti que dins aquell pagament es troba inclòs l’abonament de la justificació en qüestió.
E) Pagament en metàl·lic: L’abonament en metàl·lic s’ha d’acreditar de la següent manera: una factura original signada i segellada pel proveïdor en la qual s’ha d’especificar la despesa a què correspon el pagament, la seua data i l’expressió “rebut en metàl·lic” o similar.
c. Una declaració jurada sobre justificació econòmica en què es declara que l’entitat es troba dins els preceptes previstos a la normativa reguladora de subvencions i que compleixen amb el que s’estableix a les bases reguladores quant a les factures justificatives (Annex VIII).
d. Quan les activitats hagin estat finançades, a més de la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, s’ha d’acreditar en la justificació l’import, la procedència i l’aplicació d’aquests fons a les activitats subvencionades.
e. Liquidació final d’ingressos i despeses de l’activitat/projecte/programa subvencionat que anirà acompanyada d’una declaració responsable del representant legal de l’entitat que els fons percebuts han estat aplicats íntegrament a l’objecte de la subvenció (Annex II i Annex VII).
La suma de les factures i altres documents justificatius ha de ser igual al pressupost del projecte presentat. Si és inferior, es reduirà la quantitat subvencionada de manera proporcional.
Per pagar la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d’Eivissa considerin adients.
Si l’òrgan competent per comprovar la justificació de la subvenció hi aprecia defectes, ho ha de comunicar a l’entitat beneficiària perquè esmeni la justificació en el termini de deu dies.
3. Aspectes a tenir en compte en relació amb les despeses subvencionables:
· En el cas de factures de gasolina, hauran d’anar relacionades amb els vehicles que utilitzin les entitats degudament identificats amb la seua matrícula i que estiguin expressament assenyalats al projecte presentat.
· S’acceptaran rebuts acompanyats d’un contracte o un acord com a justificatius de l’objecte de la subvenció.
· En els supòsits en què es presentin factures corresponents a despeses de subministraments de llum i aigua, aquests subministraments estaran a nom de l’associació/federació; en el cas que vénguin a nom d’un tercer hauran d’anar acompanyades d’una declaració jurada de la presidència de l’entitat en què consti que corresponen a despeses originades i pagades per l’entitat.
· S’acceptaran nòmines originals en el cas que es justifiquin despeses corresponents al personal contractat per l’associació/la federació.
· Es podrà imputar despeses de seguretat social de les persones treballadores contractades per l’empresa; en aquests casos hauran de presentar-se els corresponents rebuts de liquidació de cotitzacions originals TC1, TC2 i el corresponent resum detallat de les nòmines de les persones treballadores.
· En el cas que es justifiquin nòmines s’hauran de justificar també les despeses corresponents de seguretat social, sempre en el mateix percentatge, i s’hauran de desglossar els imports per persona treballadora i mes.
· Respecte a les despeses per utilització de telèfons i línies ADSL únicament se subvencionarà un màxim de 100 euros mensuals pel conjunt d’aparells i línies. Per poder ser despeses subvencionables, aquestes línies telefòniques i d’ADSL hauran d’estar degudament identificades en el projecte que es presenti.
Quinzena. Verificació i control
El Consell Insular podrà inspeccionar les despeses realitzades per al desenvolupament del projecte subvencionat sense perjudici de les competències que puguin correspondre a altres organismes o institucions.
Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Setzena. Revocació de les ajudes concedides
D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
Dissetena. Reintegrament
L’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament, en els casos prevists a l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment de reintegrament s’ha d’iniciar d’ofici per resolució de l’òrgan competent i s’ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius contengudes en la legislació estatal bàsica, sense perjudici de les peculiaritats que s’estableixen en la llei, en les disposicions reglamentàries de desplegament i en la legislació de finances.
L’òrgan competent pot acordar, mitjançant resolució motivada i com a mesura cautelar, la retenció del pagament de les quantitats pendents d’abonar al beneficiari amb el límit de la quantia que consti en la resolució d’iniciació de l’expedient i els interessos de demora que s’hagin meritat. Aquesta mesura cautelar s’ha de mantenir mentre es mantenguin les causes que la fonamentin o fins que finalitzi, per qualsevol causa, el procediment de reintegrament sense perjudici que, prèviament i a instàncies de la persona interessada, es pugui aixecar amb la constitució de qualsevol garantia admesa en dret que es consideri suficient.
Les quanties reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Divuitena. Règim d’infraccions i sancions
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables i criteris de graduació serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
Dinovena. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.
Annex I
Sol·licitud per a la convocatòria d’ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre de l’illa d’Eivissa per a l’any 2018
Dades de l’entitat i/o associació sol·licitant:
Nom o raó social: |
CIF: |
Domicili: Carrer o plaça: núm. Localitat: CP: |
Telèfon: E-mail: |
Dades del/ de la representant legal (presidència):
Nom i llinatges: |
DNI/NIE: |
Telèfon: |
Qualitat/condició de la representació: |
Modalitat a la qual s’opta i sol·licita subvenció i quantia sol·licitada
Declar que la modalitat per a la qual aquesta associació sol·licita una subvenció és:
□ Ajudes per a associacions sense ànim de lucre de persones majors. Import d’ajuda sol·licitada: .................................... euros.
□ Ajudes per a federacions d’associacions de persones majors. Import d’ajuda sol·licitada: ......................... euros.
DECLAR que l’entitat es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries amb aquest Consell Insular, i igualment davant l’administració de l’Estat i de la Seguretat Social, i AUTORITZ l’òrgan instructor de la concessió de la subvenció a sol·licitar en el meu nom les dites dades de conformitat amb l’article 23.3 de la LGS.
□ Que l’entitat i els seus o les seues representants no es troben compresos en cap dels supòsits de prohibicions per obtenir la condició de beneficiari/ària de subvencions establerts a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears) aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
□ ENS COMPROMETEM a desenvolupar les activitats que són objecte de subvenció i les obligacions que li corresponen com a beneficiari/ària d’aquesta subvenció, establertes amb caràcter general en l’article 14 de la Llei 38/2003 general de subvencions, i a comunicar a aquest Consell Insular l’obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, procedents d’altres administracions o ens públics.
Documentació que s’adjunta:
□ Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l’entitat.
□ Document que acrediti de la inscripció de l’entitat en el Registre d’Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
□ Document acreditatiu de la inscripció de l’entitat en el Registre corresponent de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears o declaració responsable d’estar-hi inscrit o còpia compulsada de la sol·licitud d’inscripció.
□ Estatuts degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d’ànim de lucre així com l’àmbit territorial de l’entitat o associació.
□ Sol·licitud per a la convocatòria emplenada segons el model facilitat (Annex 1).
□ Projecte explicatiu de les activitats o les actuacions per a les quals se sol·licita l’ajuda econòmica, seguint les indicacions que consten al model que figura com a Annex III d’aquesta convocatòria.
□ Pressupost detallat d’ingressos i despeses del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a Annex II d’aquesta convocatòria.
□ Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, o declaració responsable atorgada davant autoritat administrativa competent o notari públic d’estar-hi. Es podrà autoritzar el Consell Insular per aconseguir aquesta documentació, segons model que figura com a Annex I i Annex V.
□ Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores, i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre (Annex IV i Annex V).
□ L’imprès de transferència bancària del Consell Insular, expedit necessàriament a nom de l’entitat o l’associació beneficiària de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (podreu trobar aquest document al Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions, a la Tresoreria del Consell i a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es).
□ Certificat de la secretaria de l’entitat o l’associació en què consti el nombre de socis de la corresponent associació de persones majors, i certificat de la secretaria de la federació de les entitats federades (Annex VI).
Altra documentació .....................................................................
Les associacions i les federacions d’associacions de persones majors sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquests documents en virtut d’anteriors convocatòries de subvencions, en matèria d’acció social, només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s’assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.
La documentació que no s’adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular ........................................................
................................................................................................................................................................................
La presentació d’aquesta sol·licitud d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa, per a l’any 2018, comporta l’autorització de l’entitat sol·licitant al Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions a demanar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l’Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d’Eivissa. En cas contrari, s’ha de manifestar expressament en aquesta sol·licitud i aportar la documentació corresponent.
O NO AUTORITZ el Consell Insular d’Eivissa a demanar la documentació acreditativa d’estar al corrent amb les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l’Estat espanyol, amb la Seguretat Social, i per això aport la documentació acreditativa d’estar al corrent amb les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l’Estat espanyol, i amb la Seguretat Social, i autoritz el Consell Insular d’Eivissa per tal d’acreditar estar al corrent de pagament amb aquesta Administració.
(signatura)
....................................................................., .......... d ...................................... de 2018
HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
Annex II
Convocatòria d’ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2018
Ingressos |
Despeses |
|||
Concepte |
Import |
Concepte |
Import |
|
Aportació usuaris/àries |
Material fungible |
|||
Quotes associats/ades |
Material no fungible (no inventariable) |
|||
Subv. projecte: - Ministeri - CAIB - Sol·licitada al Consell d’Eivissa* - Ajuntaments - Altres |
Subministraments exteriors: Lloguer Aigua Llum Telèfon Altres (neteja, missatgeria, gestoria...) |
|||
Altres ingressos |
Despeses del personal de l’entitat (nòmines): - Seguretat Social - Altres professionals |
|||
Total** |
Altres despeses |
|||
Total** |
* Aquesta quantitat ha de coincidir amb la quantitat especificada a la sol·licitud.
** La quantitat total dels ingressos ha de coincidir exactament amb la quantitat de les despeses.
Signatura:
Representant de l’entitat/associació
Annex III
Convocatòria d’ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2018
Projecte explicatiu de l’activitat/programa/projecte que es presenta a la convocatòria d’ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions d’associacions de persones majors sense ànim de lucre a l’illa d’Eivissa, per a l’any 2018.
(Guió per presentar el projecte)
1. Identificació de l’entitat i dades del projecte:
Nom de l’ Associació / entitat |
NIF |
|
Adreça |
||
Localitat |
Codi postal |
Província |
Telèfon |
Fax |
Adreça electrònica |
Persona de contacte |
||
Telèfon |
Adreça electrònica |
|
Nom del projecte |
2. Justificació del projecte: motivació dels beneficis que les activitats plantejades suposaran per al col·lectiu i les persones a les quals aniran dirigides.
3. Persones, col·lectius beneficiaris i àmbit territorial d’actuació.
4. Objectius i activitats.
5. Recursos humans: professionals implicats.
6. Recursos materials: Descripció de les infraestructures (punt o punts d’atenció, característiques dels locals o espais per desenvolupar les accions, espais d’atenció individuals/grupals...), materials necessaris (didàctic, d’oficina, de suport...) i tots aquells elements materials, no inventariables, necessaris per dur a terme el projecte.
7. Temporalització de les activitats: Indicar la data d’inici i finalització del projecte.
8. Experiència de l’entitat: Descripció dels programes i els projectes relacionats amb l’atenció al col·lectiu objecte dels projectes que en anys anteriors ha dut a terme l’entitat.
Annex IV
Convocatòria d’ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2018
Declaració responsable en relació amb altres ajudesper a les mateixes finalitats
Dades de l’entitat i/o associació sol·licitant:
Nom o raó social: |
CIF: |
Dades del/de la representant legal:
Nom i llinatges: DNI/NIE: |
Qualitat/Condició de la representació: |
DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT:
1. Que no s’ha demanat cap altra ajuda o subvenció a per a la mateixa finalitat.
2. Que sí s’han demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat i sí s’han concedit:
Entitat subvencionadora |
Quantia de l’ajut |
3. Que s’ha demanat ajuda o subvenció a per a la mateixa finalitat i encara no s’ha resolt:
|
|
|
|
(Signatura)
Eivissa,_______ d ________________________ de 2018
Annex V
Convocatòria d’ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2018
Declaració responsable
Nom i llinatges: |
DNI/NIE: |
Declar responsablement a l’òrgan instructor:
· Que reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser-ne beneficiari/ària.
· Que em trob al corrent les obligacions tributàries davant l’Administració tributària estatal, davant la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa, segons l’establert a la normativa vigent (Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).
· Que em trob al corrent de les obligacions tributàries amb l’entitat local, tal com estableixen els articles 189.2 TRLHI i 9 RD 500/1990.
· AUTORITZ el Consell Insular d’Eivissa a sol·licitar i obtenir, davant de l’Agència Tributària de l’Administració de l’Estat i la Tresoreria General de la Seguretat Social, la informació rellevant necessària per comprovar el compliment dels requisits establerts per obtenir, percebre i rebre el pagament de la subvenció, per comprovar que estic al corrent de les meues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, tot d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 95.1k de la Llei 58/2003, general tributària, que permet, amb autorització prèvia de la persona interessada, cedir les dades tributàries que necessitin les administracions públiques per desenvolupar les seues funcions (art. 11 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal; art. 10 del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que la desplega, i art. 13.2 b del Reial decret 209/2003, de 21 de febrer, pel qual es regulen els registres i les notificacions telemàtiques), així com utilitzar mitjans telemàtics per substituir l’aportació de certificats per part dels ciutadans.
(Signatura del representant legal)
____________________, ________ d _____________________ de 2018
Annex VI
Convocatòria d’ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2018
ACREDITACIÓ DEL NÚMERO DE PERSONES ASSOCIADES
El/La senyor/senyora__________________________________________________________,amb DNI núm. ________________, secretari/ària de l’associació_______________________________________________________________________________________________,amb CIF núm. __________________,
CERTIFIC: Que el nombre de persones associades inscrites a dia de la data del present certificat és d ___________.
I perquè consti i als efectes oportuns, s’expedeix el present certificat.
____________________________, _____ d __________________ de 2018
Vist i plau,
El/La secretari/ària, El/La president/a,
Annex VII
Convocatòria d’ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions d’associacions de persones majors sense ànim de lucre de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2018
Memòria econòmica justificativa
Any:
Entitat:
Fra. núm. |
Creditor |
NIF |
Concepte |
Import factura |
% |
Import CIE |
Data d’emissió |
Data de pagament |
Activitat del programa |
Identificació de l’entitat de la qual rep la subvenció |
% subv. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total material fungible |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total material no fungible |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total subministraments (lloguer, aigua, llum, telèfon, altres) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total personal associació |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total Seguretat Social |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total altres professionals |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total altres despeses |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
|
|
|
|
Signatura de la persona representant,
.................................., ........ d..................... de 2018
Annex VIII
Convocatòria d’ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions d’associacions de persones majors sense ànim de lucre de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2018
DECLARACIÓ JURADA SOBRE JUSTIFICACIÓ ECONÒMICA
El Sr./La Sra. ............................................................................................................................................................, amb DNI/NIE/passaport núm. ..............................................................., amb residència a ........................................................................................................................................
c. ........................................................................................................................................................................................., del municipi d ......................................................................................................, en representació d ........................................., en qualitat de president / secretari de l’entitat / associació ........................................................,
Als efectes previstos a la base tercera i la base dotzena d’ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa per a l’any 2018,
DECLAR que:
1.- Aquesta associació/federació no es troba sotmesa a cap de les circumstàncies recollides en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari per a la convocatòria, i compleix les obligacions que per als perceptors d’ajudes i subvencions estableix l’article 14 de la mateixa llei.
2.- De conformitat amb l’art. 39 de la Llei 38/2003, les despeses subvencionables compleixen amb el que estableix la base quinzena punt 2 (documentació econòmica) d’aquestes bases, en el fet que les factures justificatives que present en aquesta convocatòria estan vinculades al projecte subvencionat com a conseqüència de l’activitat subvencionada i han estat emeses entre el dia 1 de setembre de 2017 fins al 31 d’agost de 2018 i han estat pagades abans del 7 de setembre de 2018, exceptuat les despeses de la seguretat social corresponent al mes d’agost, el pagament de la qual s’accepta fins al 5 d’octubre de 2018.
3.- Totes les factures detallades a l’Annex VII únicament han estat presentades a aquesta convocatòria amb l’import establert a l’esmentada relació i que els fons percebuts han estat aplicats íntegrament a l’objecte de la subvenció.
Signatura,
Eivissa, ....... d....................................... de 2018
L’ENTITAT/ASSOCIACIÓ INTERESSADA
La falsificació, l’ocultació o la inexactitud de les dades declarades pot donar lloc, si escau, a les corresponents sancions administratives o de qualsevol altra índole que siguin procedents.
Eivissa, a 13 d'agost de 2018
La Secretària Tècnica de Benestar Social i Sanitat
Isabel Silverde Fernández