Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 8475
Consell Executiu Aprovació de la convocatòria d'ajuts de minimis del Consell Insular de Menorca per al sector equí de Menorca corresponent 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 30.7.2018, adopta els següents acords:

Primer.- Aprovar les bases d'ajuts de minimis que han de regir la concessió d'ajuts del departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports a l'Sector Equí de Menorca, i els seus annexos, que s'adjunten.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2018, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les següents condicions:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s'indiquen més avall

Partida

Quantia máxima

5.41900.4890002 Ajuts al sector equí de Menorca

70.000€

L'import màxim a què es destina la convocatòria únicament podrà ampliar-se, sense necessitat de nova publicació, en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) El termini de presentació de sol·licituds i de justificació serà des del endenmà del dia de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) fins al dia 30 d'octubre de 2018.

c) La instrucció d'aquesta convocatòria correspondrà al senyor José María Mir Orfila, tècnic del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera.

d) Aprovar la composició de la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts:

President: Miquel Company Pons, conseller executiu del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports.

Secretari / a: un / a funcionari / a del Departament

- Vocals:

Pilar Carrasco Pons, Directora Insular del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports.

José María Mir Orfila, tècnic del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera.

Antoni Mercadal López, Tècnic del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera.

Fca. Llabrés Riudavets, Tècnica del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

Tercer.- La informació sobre la present convocatòria es remetrà a la Base de Dades Nacional de subvencions, en els termes que estableix l'article 20,8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE MINIMIS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER AL SECTOR EQUÍ DE MENORCA

1. OBJECTE

L'objecte d'aquests ajuts de minimis és donar suport a les actuacions de promoció i divulgació dutes a terme des de dia 1 de novembre de 2017 fins a dia 30 d’octubre de 2018 pels agents del sector equí de Menorca per tal d'impulsar i dinamitzar aquest sector.

2. FINALITAT

El Consell Insular de Menorca, en l'exercici de les seves competències i d'acord amb els objectius fixats en el Pla estratègic de subvencions de l'any 2018, vol impulsar i dinamitzar el sector equí de Menorca mitjançant una convocatòria d'ajuts de minimis per incrementar la productivitat i viabilitat econòmica de les empreses del sector equí.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes de minimis que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES

Són objecte de subvenció les següents activitats realitzades des de dia 1 de novembre de 2017 fins a dia 30 d’octubre de 2018:

a. Borses de viatge

b. Promoció i divulgació

c. Jornades formatives

5. NATURALESA DELS AJUTS DE MINIMIS I COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Les subvencions que es regeixen per aquestes bases són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes, subvencions i ingressos o recursos que pugui rebre l'entitat beneficiària per realitzar el mateix projecte, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca de la forma establerta en aquestes bases, sempre que el seu còmput anual no superi el pressupost d'execució del projecte.

2. En virtut de la seva naturalesa específica coma ajuts de minimis, estan sotmesos, despenent de l'activitat econòmica de cada sol·licitant, als requisits i exigències següents:

a. Per als sol·licitants dedicats a la producció primària de productes agrícoles que estiguin donats d'alta únicament en el règim agrari o que no demostrin separació d'activitats entre l'esmentada producció primària de productes agrícoles i altres activitats: el Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea de les ajudes de minimis en el sector agrícola, la qual cosa implica, entre d'altres coses, que l'entitat beneficiària no pot rebre, en els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018), ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressupost públics per un import superior a 15.000 €.

b. Per als sol·licitants que no tenguin relació amb l'activitat primària i els sol·licitants que garanteixin la separació d'activitats o la distinció de costos i que les activitats del sector primari no es beneficien d'aquests ajuts: el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, la qual cosa implica, entre d'altres coses, que l'entitat beneficiària no pot rebre, en els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018), ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressuposts públics per un import superior a 200.000 €.

3. No obstant això i en relació amb la possible acumulació d'ajuts, les empreses han de tenir en compte que aquests ajuts són acumulables amb altres ajuts concedits de minimis o de reglaments d'exempció amb els límits i les condicions contingudes en l'art. 5 d'ambdós reglaments.

4. Els ajuts que rebin les associacions i els particulars per les seves activitats que no formin part d'una activitat econòmica no es consideren sobre la base de l'art. 107.1 del TFUE, ajut d'Estat.

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes convocades mitjançant aquesta resolució les persones físiques o jurídiques o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sens personalitat jurídica que en el moment d'acabament del termini de presentació de sol·licituds d’ajuda tenguin els equins a explotacions de bestiar equí, degudament inscrites en el Registre general d’explotacions ramaderes (REGA), si s'escau, segons l'activitat subvencionada.

La comprovació de la inscripció en el Registre d’explotacions ramaderes (REGA) es realitzarà d’ofici, excepte manifestació contrària del peticionari, ja que amb la presentació de la sol·licitud d’ajuda s’entén atorgada aquesta autorització. El titular haurà de facilitar el nombre de REGA.

2. Els beneficiaris han de desenvolupar la seva activitat dins l’àmbit territorial de Menorca (annex I).

3. No obstant això, no poden ser-ne beneficiaris:

a) Les persones físiques o jurídiques en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex II).

b) Els sol·licitants que, en el moment que l'òrgan instructor dicti la proposta de resolució definitiva de la convocatòria, no estiguin al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració General de l'Estat i amb les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca.

c) Les persones físiques o jurídiques que hagin rebut, en els tres darrers exercicis fiscals (2015, 2016 i 2017), ajuts públics o d'ens privats, finançats a càrrec de pressuposts públics, en concepte de minimis, per un import superior a 15.000 € o 200.000 € (segons els sigui d'aplicació la base 5.2).

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I, i els corresponents annexos que es troben a la seu electrònica www.cime.es. Facultativament i només en el cas de les persones físiques es poden presentar presencialment de conformitat amb el que s'estableix en l'apartat 5.b d'aquesta base.

2. A la sol·licitud d'ajuda (annex I), s’ha d’adjuntar la documentació següent:

A. Documentació administrativa

a. Si el sol·licitant és persona física, NIF.

b. Si el sol·licitant és persona jurídica, l’escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent.

c. Si el sol·licitant és persona jurídica, CIF del sol·licitant.

d. Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua el signant de la sol·licitud i, si s'escau, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en cas que el signi una persona diferent.

e. Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

f. Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre.

g. Còpia del NIF del representant.

h. Annex II. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

i. Annex III. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat.

j. Annex V. Declaració de minimis. Si el sol·licitant està subjecte a la normativa de minimis ha d'emplenar l'annex V.

k. Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

l. Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions davant la Seguretat Social. Es pot autoritzar el CIM a comprovar el compliment d'aquestes obligacions (vegeu annex I).

B. Documentació administrativa

m. Documentació relativa a l'objecte de la subvenció (vegeu bases 8, 9 i 14).

n. Documentació relativa a la justificació de la subvenció (vegeu base 14).

o. En el cas de borsa de viatge, s'ha d'aportar el passaport de l'equí i la targeta sanitària equina actualitzada on consti la situació (REGA) de l'equí.

p. En el cas de borsa de viatge, acta de la competició o qualsevol altre document que acrediti la participació en la carrera subvencionada.

q. En el cas de sol·licitar ajuda per quilometratge, s'ha d'aportar documentació per justificar l'origen i la destinació del trajecte realitzat.

r. En el cas de promoció i divulgació, un exemplar, si s'escau, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l'activitat subvencionada, en la qual s'ha de fer constar el patrocini del Consell Insular de Menorca.

s. En el cas de jornades formatives, un exemplar del material relatiu a l'activitat subvencionada, en el qual s'ha de fer constar el patrocini del Consell Insular de Menorca, així com una llista amb els assistents en l'activitat.

t. Qualsevol altra documentació que es derivi de les bases o sigui requerida per l'entitat beneficiària amb la finalitat de comprovar la justificació econòmica del projecte subvencionat.

Els beneficiaris poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. Aquestes comprovacions es portaran a terme en la mesura que el Consell Insular de Menorca disposi dels convenis adequats que li ho permetin (annex I).

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a), b), c), d), f) i g) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats A) i B) de l'apartat 2 s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, els subjectes legalment prevists d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 i 2 de l'LPACAP al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 de l'LPACAP, les persones físiques, per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics, mitjançant el registre electrònic del Consell Insular de Menorca (a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella) o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada LPACAP.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l’LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.

8. DESPESES SUBVENCIONABLES. PRESSUPOST DEL PROJECTE I PRESSUPOST SUBVENCIONABLE

1. Són despeses justificables d’aquesta convocatòria:

- Despeses de lloguer de l'espai i el muntatge de l'estand.

- Despeses de transport i estades d'hotel.

- Despeses d'estabulació.

- Despeses d’inscripció.

- Despeses de campanyes publicitàries a mitjans de comunicació (premsa, ràdio i TV), publicitat, informació en revistes especialitzades i presència en fulletons publicats.

- Factures de jornades formatives impartides per professionals del sector equí de categoria nacional o internacional (excloses les jornades amb caràcter de promoció comercial).

- Quilometratge.

2. D'acord amb l'establert en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable i, per tant, forma part del pressupost inicial del projecte que es presenti, la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es realitzin dins el termini establert en aquestes bases.

3. S'acceptaran factures i pagaments realitzats amb anterioritat a dia 1 de novembre de 2017 quan corresponguin a fires efectivament realitzades en el període objecte de subvenció.

4. A més del compliment dels requisits establerts en aquesta base, només es pot considerar com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen a la base catorzena, de justificació de les despeses.

5. En tot cas, no són despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:

  • Despeses que no compleixin els requisits esmentats en l'apartat 1 d'aquesta base.
  • Compra d'equipament, estris i utillatges.
  • Les despeses l'import de les quals s'hagi adquirit a un preu superior de mercat.
  • Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-lo ni dur-lo a terme.
  • Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i sancions administratives i les despeses de procediments judicials.
  • Els impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, i els impostos sobre la renda.
  • Els costos indirectes de llum, telèfon i Internet.
  • Les despeses relatives a menjar, refrigeris, serveis de menjars o d'altres semblants.

6. A més del compliment dels requisits establerts en aquesta base, només es pot considerar com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda de minimis. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen a la base catorzena, justificació de les despeses. En qualsevol cas, no formen part del pressupost subvencionable, vista la naturalesa del crèdit pressupostari, tot i que formin part del projecte, les inversions, obres, compra d'equipaments o de qualsevol bé inventariable de naturalesa similar.

9. CRITERIS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS I DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s’atorgaran els ajuts sol·licitats amb els límits fixats en la convocatòria i en les presents bases dins el crèdit disponible.

2. Si el total de l’ajut sol·licitat és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment a l'ajut que li correspondria d'acord amb la sol·licitud presentada.

3. Se subvenciona:

Borsa de viatges:

Fins al 100% de les despeses que suposa el desplaçament fora de Menorca per assistir a fires, curses i actes promocionals del sector.

Els límits són els següents:

a. Actes que tenguin lloc a Mallorca i Eivissa: 550 €

b. Actes d'àmbit estatal: 1.200 €

c. Actes que tenguin lloc a l'estranger: 2.000 €

d. Actes de caràcter col·lectiu (volteig o similars) d'àmbit estatal o a l'estranger: 2.500 €

e. El quilometratge se subvenciona a raó de 0,25 € per quilòmetre.

En cas d'assistir a una fira comercial i complir la condició de pime se subvenciona un 50 % de despeses de lloguer de l'espai, muntatge de l'estand i muntatge de la sala d'exposició o exposició i el 100 % de la resta de despeses (annex I).

Per aquest concepte pot rebre un import màxim de 4.000 €.

Els límits especificats anteriorment es poden incrementar un 20 % més en el cas que l'equí sigui de raça menorquina, en què l'import màxim per borsa de viatge és de 4.800 €.

Promoció i divulgació:

L'import subvencionable és del 70 % de les despeses de publicitat amb un màxim de 8.000€ per a les associacions i els hipòdroms i amb un màxim de 3.000 € per a la resta de sol·licitants.

Es poden presentar despeses de campanyes publicitàries a mitjans de comunicació (premsa, ràdio i TV), publicitat, informació en revistes especialitzades i presència en fulletons publicats.

En aquest cas, si aquesta està dirigida a promoció de la raça menorquina l'import subvencionable s'incrementa en un 20 % i augmenten així els imports màxims a 9.600 € per a les associacions i els hipòdroms i a 3.600 € per a la resta de sol·licitants.

Jornades formatives:

La realització o organització per part d'associacions o hipòdroms de jornades formatives fins a un màxim total de 3.500 € (60 % per a mitjana empresa i 70 % per a petites empreses).

En aquest cas, si les jornades formatives són en relació amb la raça menorquina l'import subvencionable s'incrementa un 20 % i augmenten així els imports màxim a 4.200 €.

L'import màxim total que poden rebre les associacions i els hipòdroms en el marc d'aquesta convocatòria és de 14.400 € i la resta de sol·licitants 7.600 €, sens perjudici que per aplicació dels reglaments de minimis resulti d'un ajut inferior.

En cas que una associació o un hipòdrom i un dels seus socis sol·licitin un ajut per la mateixa activitat, l'ajut es concedirà únicament a l'associació o a l'hipòdrom.

10. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS

1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva. La Comissió pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o aclariments que consideri convenients.

2. La Comissió Avaluadora està integrada pels membres següents:

- President: el conseller executiu del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

- Secretari/ària: un/a funcionari/a del Departament

- Vocals:

Titulars:

La directora insular del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

3 tècnics del CIM

11. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concedeixen, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectua per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara en endavant, BDNS) i l'extracte de la convocatòria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS.

3. La instrucció correspon a un funcionari del Departament de Medi Rural i Marí del Consell Insular de Menorca que es determinarà en la convocatòria i li correspon realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria s'han de sotmetre a l’examen de la Comissió Avaluadora.

Amb anterioritat a l'emissió de l'informe de la Comissió Avaluadora, el tècnic encarregat de la instrucció de l'expedient ha d'emetre un informe en el qual s'acrediti, en cas de ser favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import i el Reglament de minimis aplicable.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva, el conseller executiu cap del departament n'ha d'elevar la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que ha de dictar resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es pot instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

9. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de remetre a la BDNS, en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS, i publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, publicació que serveix al mateix temps de notificació per als sol·licitants (art. 45.1 b de l'LPACAP), i també en el web del Consell Insular de Menorca (www.cime.es). En la resolució han de figurar les dades identificatives dels interessats.

12. MODIFICACIÓ DEL PROJECTE

1. Quan l'entitat beneficiària, per causes de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seva voluntat, hagi d'introduir modificacions irrellevants al projecte, és a dir, que no alterin els objectius ni aspectes essencials, aquestes s'han de comunicar al Consell Insular de Menorca com més prest millor o, en tot cas, en el moment de la justificació.

2. No s'admeten modificacions substancials del projecte, és a dir, que alterin la naturalesa, finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.

13. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s’abonaran després que el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada de conformitat amb allò establert en aquestes bases.

2. En la fase de comprovació de la despesa realitzada se sol·licitarà al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.

3. No es podrà pagar la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, el Consell Insular de Menorca i davant la Seguretat Social.

Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, cal atendre's a l'establert a la base 6. No obstant això, l'entitat beneficiària pot substituir les certificacions que s'assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11.f) TRLGSIB).

4. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.

5. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

14. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. El termini per a justificar les despeses objecte de subvenció acaba el dia 30 d’octubre de 2018. Els documents justificatius de les despeses s’han de presentar juntament amb la sol·licitud.

2. La justificació de la realització del projecte subvencionat s'ha de realitzar de forma individual per cada una de les actuacions subvencionades i ha d'acreditar la consecució dels objectius de la subvenció, així com el compliment de les obligacions que determini, si escau, l'acte de concessió de l'ajut. És la documentació amb la qual el beneficiari demostra que ha fet el projecte d'acord amb com el va sol·licitar inicialment o amb la introducció dels canvis que prèviament ha d'haver comunicat al Departament. S'ha de fer d'acord amb l'establert a l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, a través d'un compte justificatiu simplificat, que ha de tenir el contingut següent:

a) Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en les bases de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i suport documental d'aquestes i altres aspectes que siguin rellevants.

b) Relació nominativa de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor i document, import, data d'emissió i, s' s'escau, data de pagament. Totes les despeses que es relacionin en aquest document han de ser factures que reuneixin els requisits i formalitats legals i han de comptar amb els justificants de pagament bancari corresponent.

En cas que el pressupost s'atorgui d'acord a un pressupost estimat, cal indicar les desviacions esdevingudes (annex IV amb caràcter orientatiu).

c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i procedència.

d) Un exemplar, si s'escau, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l'activitat subvencionada, en la qual s'ha de fer constar el patrocini del Consell Insular de Menorca.

e) Una declaració responsable de l'entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat (art. 31.1 i 33 LGS).

f) Si escau, una declaració responsable de l'entitat beneficiària que acrediti que no recupera ni compensa l'IVA (art. 31.8 LGS).

g) Qualsevol altra documentació que es derivi de les bases o sigui requerida per l'entitat beneficiària amb la finalitat de comprovar la justificació econòmica del projecte subvencionat.

3. Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà a la persona interessada la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini improrrogable de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la recepció del requeriment, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 Llei 39/2015.

4. Si la despesa justificada per cada una de les fires subvencionades és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

5. En la fase de comprovació de la despesa realitzada es podrà requerir al beneficiari, mitjançat tècniques de mostreig, els justificants de despesa seleccionats.

6. El Consell Insular de Menorca pot inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

7. Si el beneficiari no adopta les mesures de difusió adequades per donar publicitat al finançament públic del projecte, d'acord amb l'establert a l'article 31.3 b) de l'RLGS, l'òrgan instructor li farà un requeriment perquè les adopti en un termini no superior a 15 dies, amb l'advertiment de les conseqüències que es poden derivar de no adoptar-les en aplicació de l'article 37 de l'LGS.

8. Si un cop transcorregut el termini establert per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, s'ha de requerir el beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies.

Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici de l'expedient de revocació o reintegrament que correspongui.

15. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

b. Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la seva notificació.

c. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d. Comunicar al Consell Insular de Menorca, en qualsevol moment o, en tot cas, a l'hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l’obtenció d'altres ingressos, subvencions o recursos i ajudes per al mateix projecte.

e. Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si en poden afectar el cost total.

f. Les entitats beneficiàries d’aquestes ajudes han de mantenir l’activitat durant un termini mínim d'un any des de la presentació de la sol·licitud; en cas contrari, se’ls podrà exigir la devolució total o parcial de la subvenció abonada, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.

g. Acreditar, d'acord amb l'establert en aquestes bases, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

h. Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca

i. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics

j. Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.

k. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

l. Dur a terme les mesures de difusió adequades per fer públic el suport econòmic del Consell Insular de Menorca. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altre material imprès s'ha de fer constar, de manera expressa, el logotip del Consell Insular Menorca en la realització de les activitats subvencionades (en cas de fires que tenguin lloc després de la convocatòria).

m. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

16. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'inciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.

Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa aplicable.

En el cas que no sigui procedent la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'esmentat incompliment.

Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari i s'haurà de valorar en tot cas el grau d'incompliment.

Si l'entitat beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s'han aconseguit les finalitats de l'ajut, s'ha de dur a terme una revocació parcial de l'ajut i, consegüentment, la pèrdua al dret de cobrament parcial de l'ajut, d'acord amb l'aplicació del criteri de gradació següent:

a) En cas que s'hagi executat totalment el projecte, però la documentació justificativa de la despesa subvencionable del pressupost presenta deficiències perquè sigui inadequada, perquè no s'ajusta als requisits de les bases o per no haver-se executat la totalitat del pressupost inicial subvencionable l'import de revocació parcial de l'ajut ha de coincidir amb l'import de l'ajuda no justificada o justificada incorrectament.

b) En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1% per cada dia de retard.

c) Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el logotip del CIM, es minorarà en un 1% l'import de la subvenció correctament justificada.

d) Manteniment d'1 any de l'activitat, en cas contrari es podrà exigir la devolució parcial de la subvenció abonada, segons el temps que s'hagi mantingut l'activitat, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.

En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeixi del pressupost executat esmentat.

En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, el qual es comptarà des del pagament de la subvenció, total o parcial, fins a la data de resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

17. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

18. ALTRES DISPOSICIONS

1. Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d’interposar-s'hi recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

2. Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears

- Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24 de desembre de 2013)

- Reglament (UE) núm. 1408/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola (Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24 de desembre de 2013)

Annex I: Sol·licitud de minimis del CIM per al teixit industrial, artesanal i associatiu de Menorca 2018 (consta a l'expedient)

Annex II: Declaració responsable (consta a l'expedient)

Annex III: Declaració responsable d'altres ajuts rebuts (consta a l'expedient)

Annex IV: Relació nominativa de les despeses dels ajuts del CIM per al teixit industrial, artesanal i associatiu de Menorca 2018 (consta a elexpediente)

Annex V: Declaració responsable relativa al Reglament comunitari de minimis aplicable (consta a l'expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

 

Maó, 10 d'agost de 2018

La secretària interina
Rosa Salord Oleo