Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 8454
Bases d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa, per a l’any 2018
Primera. Objecte i finalitat
L’objecte de la convocatòria és el foment d’activitats d’utilitat pública o interès social o de promoció de finalitats públiques, d’acord amb l’article 2.1.c) de la Llei 38/2015, de 17 de novembre, general de subvencions.
La finalitat d’aquestes bases és regular els criteris i establir el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport al finançament dels projectes que en matèria de serveis socials realitzen les entitats i les associacions sense ànim de lucre, d’acord amb les característiques i els requisits que estableixen aquestes bases. Les actuacions poden ser de caràcter preventiu, assistencial, d’inserció o de reinserció per a persones o col·lectius de l’illa d’Eivissa.
Aquesta convocatòria està prevista al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2018-2019, aprovat per acord del Consell Executiu en data 16 de març de 2018 i publicat al BOIB núm. 37, de 24 de març de 2018) i, per tot això, es redacten aquestes bases reguladores.
Les línies subvencionables s’exposen a continuació:
- Línia A: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats sense ànim de lucre dels següents àmbits:
de la salut mental.
de persones amb discapacitat.
de persones amb malalties neurodegeneratives i altres demències.
de la lluita contra el càncer.
sociosanitari o de serveis socials.
de la prevenció, el tractament i/o la reinserció social en drogodependències i altres addiccions.
- Línia B: Ajudes dirigides a projectes destinats a la recepció, l’emmagatzemament, la distribució i el repartiment en programes d’ajuda alimentària per a les persones més desfavorides.
- Línia C: Ajudes dirigides a projecte en matèria d’igualtat destinats a sensibilitzar en matèria de igualtat de gènere i intervenció social.
- Línia D: Ajudes dirigides a projectes d’escola d’estiu destinats a atendre de forma especialitzada a persones amb algun tipus de discapacitat.
- Línia E: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d’associacions i entitats socials sense ànim de lucre.
Cada entitat podrà presentar un únic projecte per línia, exceptuant les agrupacions d’entitats que tan sols es podran presentar a la línia E.
S’exclouen d’aquesta convocatòria les entitats i les associacions de persones majors sense ànim de lucre, que seran objecte d’una convocatòria específica.
S’exclouen d’aquesta convocatòria qualsevol tipus d’ajudes per a actuacions que no s’ajustin a les modalitats descrites al punt 3, com són: infraestructures d’edificis (construcció i/o remodelació), equipaments, manteniment, creació de centres de serveis socials (d’estades diürnes i/o residencial) i estudis.
Segona. Àmbit temporal i àmbit d’aplicació
2.1 Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el període comprès entre l’1 d’octubre de 2017 fins al 30 de setembre de 2018.
2.2. L’àmbit d’aplicació material d’aquesta convocatòria és l’illa d’Eivissa, de forma que únicament se subvencionaran projectes que contenguin activitats que s’hagin desenvolupat en aquesta illa.
Tercera. Modalitats de les ajudes
Podran ser objecte de subvenció els projectes o les activitats que s’hagin desenvolupat i que s’enquadrin dins les actuacions següents:
3.1. Activitats de caràcter preventiu, d’informació, d’atenció i de suport social, psicològic i emocional a persones afectades per situacions que generen vulnerabilitat, dependència, risc d’aïllament, discriminació, marginació i exclusió social.
3.2. Activitats d’inserció, rehabilitació i integració sociolaboral de persones i/o col·lectius amb dificultats socials, més desfavorits i/o exclosos socialment; així com actuacions que complementin programes d’assistència, inserció i reinserció social del Consell Insular d’Eivissa i/o dels serveis socials d’atenció primària que es gestionin des de l’àmbit municipal.
Quarta. Consignació pressupostària
El pressupost per a aquesta convocatòria és de set-cents cinquanta mil euros (750.000 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 2310.48900 del vigent pressupost de la Corporació, que es distribuirà, segons les línies de subvenció exposades a l’objecte de la convocatòria, de la manera següent:
Cinquena. Requisits de les entitats beneficiàries
Podran sol·licitar subvenció únicament les entitats i les associacions de serveis socials sense ànim de lucre que realitzin les actuacions que en matèria de serveis socials figuren a l’objecte d’aquesta convocatòria, i que compleixin els requisits següents:
1. Estar legalment constituïdes des d’almenys sis mesos abans de la presentació de la sol·licitud.
2. No tenir ànim de lucre.
3. Estar inscrites en el Registre d’Associacions del Govern de les Illes Balears.
4. Estar registrades al Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o haver-ne sol·licitat la inscripció i estar en condicions d’obtenir-la, abans de la publicació d’aquestes bases al BOIB.
5. Tenir el seu domicili social a l’illa d’Eivissa, que hi tenguin delegació o que habitualment hi desenvolupin les seues activitats. També podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents de l’illa d’Eivissa i les seues famílies quan s’han de desplaçar a l’hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears o a altra comunitat autònoma per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.
6. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries del Consell Insular d’Eivissa, en el moment de dictar-se la proposta de resolució definitiva de la convocatòria i en el moment d’efectuar el pagament.
7. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari establertes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
8. En aquesta convocatòria, no es consideren entitats beneficiàries: les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similars; els col·legis i les associacions professionals; les federacions i les entitats esportives; els centres docents o d’ensenyament; les corporacions locals i les entitats de dret públic i les entitats de tipus polític o sindical.
Sisena. Presentació de les sol·licituds
6.1. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància segons el model normalitzat que figura com a Annex I d’aquesta convocatòria. En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l’entitat i el seu representant legal.
6.2. Les sol·licituds es poden presentar en el Registre General del Consell Insular d’Eivissa (avinguda d’Espanya, 49, Eivissa). o en la forma establerta a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Així com haurà la possibilitat d’enregistrar les sol·licituds telemàticament a la pròpia seu electrònica habilitada a tal fi (https://seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb l’article 14.2 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la sol·licitud s’envia per correus, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert per tal que l’exemplar destinat al Consell Insular d’Eivissa es dati i se segelli abans que se certifiqui. En cas que l’oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada al Registre General del Consell Insular d’Eivissa.
Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent del Consell Insular d’Eivissa, les persones sol·licitants de la subvenció han d’enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud amb el segell d’entrada dins termini al Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions. (dep.benestar@conselldeivissa.es), durant les vint-i-quatre hores següents, com a màxim, a l’acabament del termini hàbil. En els mateixos termes, si s’envia per correu certificat, s’ha de trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini.
6.3. Si la sol·licitud no reuneix les dades d’identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits establerts en la present convocatòria, s’ha de requerir l’entitat sol·licitant d’acord amb el que estableix l’article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, perquè, en un termini no superior als deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa, es tendrà per desistida la petició, amb resolució prèvia expressa.
6.4. Juntament amb la sol·licitud s’haurà de presentar la següent documentació:
Document que acrediti que la persona sol·licitant és el/la representant legal de l’entitat.
Documentació que acrediti la inscripció de l’entitat en el Registre d’Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Document acreditatiu de la inscripció de l’entitat o l’associació al Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears previst a la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o la sol·licitud d’inscripció en cas d’estar en situació de tràmit, o declaració responsable d’estar inscrita o d’haver-ne sol·licitat la inscripció.
Els estatuts de l’associació degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d’ànim de lucre així com l’àmbit territorial de l’entitat o l’associació.
Sol·licitud per a la convocatòria emplenada segons el model facilitat en els documents annexes a aquestes bases.
Pressupost detallat d’ingressos i de despeses del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a Annex II d’aquesta convocatòria.
Projecte explicatiu de l’activitat per a la qual se sol·licita subvenció, seguint les indicacions que consten al model que figura com a Annex III d’aquesta convocatòria. A més de les dades que figuren a l’esmentat model, l’entitat o l’associació podrà ampliar el projecte presentat en aquells aspectes que consideri pertinents perquè puguin ser tenguts en compte i valorats per la comissió avaluadora.
Imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom de l’entitat o l’associació beneficiària de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (aquest model es pot descarregar de la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa: www.conselldeivissa.es).
Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores, i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre (annex IV i annex V).
El nombre actualitzat de persones associades mitjançant certificat del secretari/ària de l’associació o l’entitat (Annex VI).
Document acreditatiu del règim de tinença de l’espai on es realitza el projecte per al qual se sol·licita la subvenció. En el supòsit que es presenti com a despesa subvencionable, el contracte, en vigor, del lloguer del local social, signat per l’arrendador i l’arrendatari.
Qualsevol altra documentació que l’entitat o l’associació consideri convenient.
En el cas de les entitats que es presenten a la línia B, addicionalment han de presentar:
Documentació que acrediti la col·laboració com a organitzacions associades de distribució (OAD) o associacions associades de repartiment (OAR) en el Programa d’ajuda alimentària FEAD, en algun dels períodes de distribució durant l’any 2017.
En el cas de les entitats que es presenten a la línia E.
Un certificat signat per la persona representant de l’entitat en el qual faci constar les diferents associacions/entitats que formen part de l’agrupació d’associacions en les quals basa la seua activitat.
La presentació de la sol·licitud per part de la persona beneficiària comportarà l'autorització a l'òrgan gestor per recaptar els certificats a emetre per l'Agència Estatal d’Administració Tributària i per la Tresoreria General de la Seguretat Social, acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la seguretat social.
Les associacions i/o les entitats privades sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquests documents en virtut d’anteriors convocatòries de subvencions, en matèria d’acció social, només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s’assenyali la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.
El Consell Insular d’Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
El model de sol·licitud així com els annexos que l’han d’acompanyar es facilitaran a la pàgina web del Consell Insular www.conselldeivissa.es i a la direcció de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).
6.5. El termini per presentar les sol·licituds és de QUINZE DIES, comptadors a partir del següent al de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOIB. Si el darrer dia fos inhàbil, s’entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
Les sol·licituds presentades fora del termini esmentat en el paràgraf anterior no s’admetran en la present convocatòria.
6.6. La presentació de la sol·licitud per part del beneficiari comportarà l'autorizació a l'òrgan gestor per recaptar els certificats a emetre per l'Agència Estatal d’Administració Tributària i per la Tresoreria General de la Seguretat Social, acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la seguretat social.
Setena. Procediment i criteris objectius que han de regir l’atorgament de la subvenció
7.1. Procediment de concessió de la subvenció.
La concessió de la subvenció s’ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l’òrgan que la concedeix i eficiència en l’assignació i la utilització dels recursos públics.
La selecció de les entitats beneficiàries s’ha de fer mitjançant el procediment de concurrència competitiva, de manera que cada projecte se subvencionarà segons els punts obtenguts en l’avaluació (vegeu criteris de distribució).
En cap cas l’import de les subvencions concedides podrà superar el 100 % de l’import del projecte presentat, ni superar la quantitat sol·licitada.
7.2. Per determinar l’import de la subvenció, s’ha de valorar cada projecte d’acord amb els criteris que estableixi el punt 8.7, les següents puntuacions:
- de 0 a 86 punts, (línies A i C).
- de 94 (línia B)
- de 90 (línia D)
- de 98 (línia E)
7.3. La puntuació mínima necessària d’un projecte per accedir a la subvenció és de 25 punts.
7.4. La determinació de la quantia a subvencionar per cada projecte es farà entre els concorrin a la convocatòria. Si la suma dels imports sol·licitants per a tots els projectes presentats a una línia no supera l’import màxim previst a l’esmentada línia, i sempre que les entitats hagin obtingut la puntuació mínima establerta en el punt 8.3 d’aquesta convocatòria, es concedirà a les entitats el 100% de l’import sol·licitat.
7.5. En el cas que la suma dels imports sol·licitats per tots el projectes presentats a una mateixa línia superi l’import màxim previst per a aquesta, s’aplicaran les regles següents:
a) L’import de la subvenció serà el resultat directe d’aplicar la puntuació obtinguda en el procés de valoració en forma de percentatge amb decimals a l’import de la quantitat sol·licitada, i s’atorgarà proporcionalment la quantitat sol·licitada en relació amb la puntuació obtinguda a la valoració.
b) S’ha de respectar la proporció entre els punts obtinguts i els percentatges que s’han d’aplicar sobre l’import del projecte aprovat i la quantitat sol·licitada que han de donar com a resultat la quantia de la subvenció.
c) En el cas que la suma dels imports totals dels ajuts que correspondrien a les entitats beneficiàries superi l’import total del pressupost assignat per a una línia, se sumen totes les quantitats concedides inicialment i es calcula el percentatge de l’excedent en relació amb el crèdit disponible per a aquella línia.
d) Posteriorment aquest percentatge obtingut s’aplica a cada entitat reduint la quantitat inicialment obtinguda.
7.6. En el cas que en el repartiment inicial quedi un romanent superior a l’1 % del fons pressupostat per a cada línia, aquest s’ha de repartir proporcionalment per a la resta de les línies la quantitat resultant amb el mateix sistema exposat anteriorment entre les entitats beneficiàries a les quals l’import de l’ajut concedit és inferior al que havien sol·licitat. En el supòsit que alguna de les entitats beneficiàries renunciï a la subvenció, s’aplicarà el mateix sistema.
7.7 Els criteris de valoració es distribueixen en quatre blocs que es desenvolupen amb els corresponents criteris:
BLOC 1. CONSIDERACIONSTÈCNIQUES DEL PROJECTE (màx. 38 punts) |
|
1. Amb relació als objectius (màxim 3 punts) |
Si no s’especifiquen: 0 punts |
En el projecte consten objectius generals: 1 punt |
|
En el projecte consten objectius generals, específics i operatius a curt, mitjà i llarg termini: 3 punts |
|
2. Amb relació a les activitats: per poder visualitzar de la manera més clara possible en què consistirà (màxim 3 punts) |
No es defineixen activitats: 0 punts |
Les activitats que es realitzen no es relacionen amb els objectius específics establerts: 1 punt |
|
S’explica clarament en que consistirà l’activitat i es dóna el màxim d’informació possible: 3 punts |
|
3. Pla de treball (calendari d’execució) (màxim 3 punts) |
No s’especifica: 0 punts |
S’explica la temporalitat de l’activitat però no el pla d’actuació: 1 punt |
|
Es detalla quin és el pla d’actuació mitjançant un cronograma detallat d’activitats separats per mesos: 3 punts |
|
4. Durada del projecte (màxim 3 punts) |
No s’especifica: 0 punts |
Fins a 6 mesos: 1 punt |
|
Fins a 12 mesos: 3 punts |
|
5. Avaluació del projecte, per poder analitzar i valorar el nivell de compliment de l’activitat presentada en què constin els diferents indicadors de l’avaluació (màxim 4 punts) |
No s’especifica: 0 punts |
Existeix l’avaluació de l’activitat però no s’hi especifiquen els indicadors: 1 punt |
|
Existeix l’avaluació de l’activitat i inclou els indicadors per avaluar-la: 3 punts |
|
Existeix l’avaluació de l’activitat incloent els indicadors per avaluar-la i a més es preveuen activitats per conèixer el grau de satisfacció dels usuaris i altres persones beneficiàries indirectes: 4 punts |
|
6. Recursos humans per poder valorar i analitzar l’equip humà encarregat de realitzar el projecte (màxim 15 punts) |
No existeix personal propi: 0 punts |
Existeix personal propi que dedica al projecte menys del 100% de la seua jornada al projecte: 0,25 punts per cada professional |
|
Existeix personal propi dedicat el 100% de la seua jornada al projecte: 1 punt per cada professional |
|
7. Amb relació a l’espai o la unitat mòbil on es desenvolupa el projecte (màxim 3 punts) |
No s’especifica: 0 punts |
Que no sigui exclusiu: 1 punt |
|
Si és exclusiu per realitzar el projecte presentat: 3 punts |
|
8. Fons de finançament del projecte (màxim 4 punts) |
No s’especifica: 0 punts |
El projecte es finança exclusivament amb subvencions: 2 punts |
|
L’associació aporta el 25% o més del cost del projecte amb fons propis: 4 punts |
BLOC 2. CONSIDERACIONS D’INTERÈS SOCIAL (màx. 16 punts) |
|
1.Complementarietat del projecte (màxim 4 punts) |
Que no siguin complementaris a projectes desenvolupats per a les administracions públiques: 0 punts |
Que no siguin complementaris a projectes desenvolupats per a les administracions públiques: 0 punts |
|
Que sent d’evident interès social, no estiguin desenvolupats actualment per les diverses administracions públiques de l’illa d’Eivissa: 4 punts |
|
2. Experiència de l’entitat en l’execució de projectes dirigits al mateix col·lectiu (màxim 12 punts) |
Si no s’especifica: 0 punts |
Experiència de l’entitat en l’execució de projectes dirigit al mateix col·lectiu (0,1 per mes, màxim 6 punts |
|
Experiència de l’entitat en l’execució de projectes amb les mateixes característiques (0,2 per mes, màxim 12 punts) |
BLOC 3. IMPACTE DEL PROJECTE (màx. 21 punts, o 23 en el cas de la línia E) |
|
1. Destinataris de les activitats (màxim 3 punts) |
No s’especifica: 0 punts |
Només associats: 1 punt |
|
Associats i no associats: 3 punts |
|
2-A. Nombre de persones destinatàries a qui va adreçat el projecte (màxim 8 punts, o 10 en el cas de la línia E) |
No s’especifica: 0 punts |
D’1 a 60: 6 punts |
|
Més de 61: 8 punts
|
|
2-B. En cas d’agrupacions d’associacions que presenten projectes a la línia E |
Per cada entitat que està adherida a l’agrupació d’associacions: 1 punt per entitat (màxim 10 punts)
|
Amb relació a la cobertura de necessitats del projecte (màxim 10 punts) |
No consta l’àmbit territorial d’actuació: 0 punts |
S’hi atenen persones usuàries de tota l’illa independentment del municipi amb un únic punt d’atenció: 3 punts |
|
Existeixen punts d’atenció a cada municipi; 2 punts per municipi, màxim 10 punts |
BLOC 4. ALTRES CONSIDERACIONS RELACIONADES AMB LA VALORACIÓ DEL PROJECTE (màx. 11 punts) |
1. Realització d’auditories externes realitzades durant l’any 2017: 2 punts |
2. Voluntariat en el servei: 2 punts |
3. Preveu la formació del personal que ha de desenvolupar el projecte: 2 punts |
4. Preveu la coordinació amb altres recursos: 1 punt |
5. Preveu activitats de divulgació adreçades a les persones associades o a la ciutadania en general: per cada activitat 0,25 punts, màxim 2 punts |
6. Si disposen de certificació de qualitat: 2 punts |
CRITERIS ESPECÍFICS PER A LES LÍNIES B, D, E |
|
Línia B (màxim 8 punts)
|
Superfície útil d’emmagatzematge de menys de 500m2: 1 punt |
Superfície útil d’emmagatzematge de més de 500m2: 2 punt |
|
Espai d’emmagatzematge propi i exclusiu: 3 punts |
|
Si disposa de cambres frigorífiques: 1 punt |
|
Si disposa de vehicle propi per al repartiment: 2 punts |
|
Línia D: existència de serveis complementaris (màxim 4 punts) |
No s’especifica: 0 punts |
Si ofereix menjador: 2 punts |
|
Si ofereix transport: 2 punts |
|
Si ofereix menjador i transport: 4 punts |
|
Línia E |
Per cada servei prestació que ofereix a les entitats adherides: 0,50 punts per cada prestació/servei que ofereix a les entitats que en formen part, màxim 10 punts. |
Vuitena. Compatibilitat d’ajudes
Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades per les mateixes activitats, programes o projectes. L’import de les subvencions en cap cas no pot ser d’una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost del projecte subvencionat.
Novena. Comissió avaluadora
D’acord amb el que disposa l’article 19 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, es constitueix la comissió avaluadora, que integren aquests membres:
President: Sr. Javier Ruiz Blanco, responsable de la Coordinació dels Serveis Assistencials del Departament. Substituta: Sra. Josefa Marí Marí, responsable de la Llar Eivissa.
Vocal: Sr. Alberto Villar Torres, cap de Secció de Prevenció, Formació i Inserció Sociolaboral. Substituta: Sra. Marina Lloves Gómez, metgessa del CAD.
Vocal: Sra. Mercedes Prats Serra, cap de Secció d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Trastorn Mental Sever. Substitut: Sr. Carlos Lara López, tècnic en Tractament de Persones amb Discapacitat.
Vocal: Sra. Antònia Ferrer Juan, cap de Secció de l’Oficina de la Dona. Substituta: Ana Alcañiz Fos, treballadora social de l’Oficina de la Dona.
Vocal: Sra. Yolanda Royo Estévez, jurista del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat, i Relacions amb Entitats i Associacions. Substituta: Sra. Agustina Bosch Cafaggini, educadora social del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions.
Secretari/ària, amb veu i sense vot: Sra. Ana Andreu Mas, cap de Secció de Serveis Socials. Substitut: Sr. Salvador Grau Pascual, administratiu del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions.
El/La president/a de la comissió avaluadora podrà convidar qualsevol altre membre de la Corporació a assistir a les sessions de la comissió, amb veu i sense vot.
La comissió avaluadora és l’òrgan encarregat d’estudiar i examinar totes les sol·licituds que prèviament hagin admès a tràmit els serveis tècnics corresponents de l’òrgan instructor i d’emetre’n un informe que ha de servir de base a aquest òrgan per elaborar-ne la proposta de resolució. En aquest informe, la comissió avaluadora ha d’establir la relació de possibles entitats beneficiàries, amb la quantia que correspon a cada una, i també la relació d’entitats sol·licitants a les quals s’ha de denegar l’ajut, amb l’especificació de la causa que motiva aquesta decisió.
Desena. Instrucció i resolució del procediment
10.1. L’òrgan instructor és el Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l’article 24 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en concret ha d’examinar les sol·licituds presentades i formular la proposta de resolució, amb l’informe previ de la comissió avaluadora.
L’òrgan competent per instruir pot sol·licitar els informes tècnics que consideri adients per elaborar la proposta de resolució. Aquestos informes han d’estar a disposició de la comissió avaluadora.
10.2. En relació amb la resolució de l’expedient, una vegada examinades les sol·licituds i emesa la proposta provisional de resolució, s’atorgarà als sol·licitants un termini d’audiència de deu dies. Una vegada transcorregut el termini esmentat sense que s’hagin presentat al·legacions o una vegada que s’hagin resolt les presentades, l’òrgan instructor elevarà la proposta definitiva a la consellera executiva del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions, que resoldrà, per delegació del Consell Executiu, sobre la procedència de la subvenció.
La resolució ha de ser expressa i motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions i l’import del projecte presentat.
D’acord amb el que s’estableix en l’article 25.3 de la Llei 38/2003, general de subvencions, la resolució, a més de contenir la persona sol·licitant o la relació de sol·licitants a les quals es concedeix la subvenció, ha de fer constar, si escau, de manera expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds.
10.3 La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40 a 46 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
10.4 Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, hi podeu interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini D'UN MES comptador a partir del dia següent al de recepció de la present notificació, tot d'acord amb els articles 112 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació a l'art.22.3 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de Consells Insulars i l'article 147.2) del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18/9/2010).
10.5 Els expedients es resoldran en un termini màxim de sis mesos des de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB.
10.6 En compliment de l’article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions es farà pública la relació d’associacions o entitats subvencionades i la quantia de l’ajuda concedida.
Onzena. Obligacions de les entitats beneficiàries
Les beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d’aplicació i, en concret, les de l’article 14 de la Llei 38/2003, les recollides en aquestes bases.
Concretament:
1. Complir l’objectiu, executar el projecte i realitzar l’activitat que fonamenta la concessió de les subvencions.
2. Justificar davant el Consell Insular d’Eivissa el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o el gaudi de la subvenció.
3. Comunicar de forma expressa i immediatament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada.
4. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades en el termini de deu dies a comptar a partir de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat al fons percebut.
5. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui realitzar el Consell Insular, i aportar tota la informació i la documentació que li requereixi el Consell Insular d’Eivissa.
6. Acreditar, en el moment de presentar la documentació justificativa de la realització de l’activitat, que l’entitat està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d’Eivissa.
7. Disposar dels llibres comptables, registres i resta de documentació exigida per la normativa, a fi de garantir l’adequat exercici de les facultats de comprovació i control i conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts.
8. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos.
9. Adoptar, sempre i quan sigui possible, les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, s'ha d'incloure el suport del Consell d'Eivissa en tots els elements publicitaris de l'activitat subvencionada. Si la beneficiària no adopta les mesures de difusió adients per donar publicitat al finançament públic del projecte, l’òrgan instructor li’n farà el requeriment perquè les adopti en un termini no superior als 10 dies, amb l’advertiment de les conseqüències que es poden derivar de no adoptar-les en aplicació de l’article 37 de la Llei 38/2003.
Si pel fet d’haver-se finalitzat les activitats afectades per aquestes mesures, no és possible el seu compliment en els termes establerts, s'haurà de col·locar en un lloc visible del domicili social de l'associació un cartell informatiu del patrocini del Consell amb el logotip de la institució informant de l'actuació subvencionada.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin del Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2005, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d’aplicació.
Dotzena. Publicitat i notificacions
12.1. Aquestes Bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa (www.seu.conselldeivissa.es).
La convocatòria i un extracte de les bases es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions, en virtut del que preveu l’article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.
12.2. La notificació o publicació dels actes i tràmits del procediment i, en particular, l'obertura del tràmit d'audiència i la resolució de concessió es farà a través de mitjans electrònics, mitjançant compareixença a la seu electrònica del Consell Insular (https://seu.conselldeivissa.es), d'acord amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Tretzena. Modificació del projecte subvencionat
Quan l’entitat beneficiària, per causa de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seua voluntat, hagi d’introduir modificacions irrellevants en el projecte, és a dir, que no n’alterin els objectius ni els aspectes essencials, aquestes s’han de comunicar a l’òrgan concedent a través de l’òrgan instructor, al més aviat possible o, en tot cas, en el moment de la justificació. No s’admetran modificacions substancials del projecte, és a dir, que n’alterin la naturalesa, les finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.
En el cas que la modificació es presenti en el moment de la justificació, l’òrgan concedent, abans de reconèixer l’obligació, haurà d’acceptar la justificació presentada, sempre que l’acceptació no suposi danyar drets de tercers.
Catorzena. Pagament de la subvenció i justificació
14.1. El pagament de l’ajuda que es concedeixi s’efectuarà en dos terminis:
a) El primer pagament de la subvenció serà del 85% de l’import concedit una vegada s’hagi justificat les despeses ocasionades des de l’1 d’octubre de 2017 fins al 30 de juny de 2018.
El termini per realitzar la primera justificació és fins a 10 dies hàbils a comptar des del dia següent de la publicació de la resolució definitiva de concessió de les esmentades ajudes.
b) El segon pagament del 15% restant s’efectuarà un cop s’hagi justificat les despeses ocasionades des de l’1 de juliol de 2018 fins al 30 de setembre de 2018.
La data màxima per presentar aquesta justificació és el 5 de novembre de 2018.
La documentació que s’ha de presentar a les dues justificacions és la que es detalla en el punt 14.4 de la present convocatòria.
El pagament de la subvenció s’efectuarà mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions, un cop que l’òrgan instructor hagi valorat que la justificació presentada i informat favorablement.
14.2 Només es consideren com a justificants imputats de manera vàlida els documents en què la data efectiva de pagament sigui entre l’1 d’octubre de 2017 i el 8 d’octubre de 2018, sempre que corresponguin a justificants d’activitats dutes a terme entre l’1 d’octubre de 2017 i el 30 de setembre de 2018. A excepció del pagament del TC1 i TC2 del mes de setembre que s’admetrà la data de pagament fins al 31 d’octubre de 2018.
14.3 La subvenció únicament es donarà com a totalment justificada quan es justifiqui el 100% del pressupost presentat per a l’atorgament.
14.4. Per justificar degudament les despeses subvencionables s’haurà d’aportar la següent documentació:
1. Documentació tècnica consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme, on s’inclourà el nombre de persones usuàries ateses dins del programa/projecte, degudament identificades, tot respectant la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i altra normativa aplicable en aquesta matèria.
2. Documentació econòmica justificativa del cost de l’activitat, projecte o programa subvencionat, on constaran:
a) Una memòria econòmica justificativa de les despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d’emissió i, en el seu cas, data de pagament, així com els totals per concepte, i el % imputat al Consell Insular d’Eivissa, tal com s’indica a l’Annex VII. D’altra banda, es facilitarà en format Excel l’esmentada llista de despeses al correu corporatiu, en el moment de la presentació de la justificació: dep.benestar@conselldeivissa.es.
Per a aquelles factures que estiguin subjectes a altres subvencions, s’identificaran a la relació anterior indicant l’import de la subvenció per la corresponent entitat, a les columnes habilitades a tal efecte.
b) Les factures justificatives originals de les despeses amb expressió de la vinculació a l’activitat/projecte/programa objecte de la subvenció, de les despeses originades com a conseqüència de l’execució de l’activitat subvencionada, segons indica el punt 14.2.
L’acreditació de l’abonament de la despesa del projecte s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s’indica, depenent dels mitjans de pagament que s’hagin utilitzat:
A) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
- Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.
B) Pagament mitjançant xec nominatiu:
- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que emet la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.
- Certificat de l’entitat bancària en què consti el número de xec, l’import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l’extracte del compte corrent si el certificat de l’entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s’ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb el beneficiari de l’ajuda).
- Extracte del compte corrent del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.
No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del dit pagament es recullen les dades que s’esmenten per al certificat, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari.
C) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:
- Extracte del compte on figuri el càrrec del pagament amb targeta. L’extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què com a mínim consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, el beneficiari, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i data de l’operació.
D) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
- Notificació bancària del càrrec.
- Extracte bancari on figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què consti el titular i número del compte corrent en què s’ha anotat el càrrec i l’ordenant del càrrec, el beneficiari, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i la data de l’operació.
En el cas que en el document acreditatiu del pagament figuri un import que no coincideix amb l’import del justificant, la persona beneficiària haurà de presentar un certificat o documentació justificativa de l’entitat bancària que acrediti que dins aquell pagament es troba inclòs l’abonament de la dita justificació.
E) Pagament en metàl·lic: L’abonament en metàl·lic s’ha d’acreditar de la següent manera: un factura original signat i segellat pel proveïdor en el qual s’ha d’especificar la despesa a què correspon el pagament, la seva data i l’expressió “rebut en metàl·lic” o similar.
c) Una declaració jurada sobre justificació econòmica en què es declara que l’entitat es troba dins els preceptes previstos a la normativa reguladora de subvencions i que compleixen amb el que s’estableix a les bases reguladores quant a les factures justificatives (Annex VIII).
d) Quan les activitats hagin estat finançades, a més de la subvenció, amb fons provinents d’altres subvencions o recursos, s’ha d’acreditar en la justificació l’import, la procedència i l’aplicació d’aquests fons a les activitats subvencionades. (Annex VII)
e) Liquidació final d’ingressos i despeses de l’activitat/projecte/programa subvencionat, que anirà acompanyada d’una declaració responsable del representant legal de l’entitat que els fons percebuts han estat aplicats íntegrament a l’objecte de la subvenció (Annex II i Annex VIII).
La suma de les factures i altres documents justificatius ha de ser igual al pressupost del projecte presentat. Si és inferior, es reduirà la quantitat subvencionada de manera proporcional.
Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d’Eivissa considerin adients.
Si l’òrgan competent per comprovar la justificació de la subvenció hi aprecia defectes, ho ha de comunicar a l’entitat beneficiària perquè esmeni la justificació en el termini de deu dies.
La gestió del projecte o activitat, les bones pràctiques en la feina realitzada, l’adequació i la coherència entre el projecte presentat i la seua realització, la transparència i l’adequada justificació podran ser tenguts en compte com a mèrit o demèrit per a la propera convocatòria.
El pagament de les subvencions es fa, amb caràcter general, un cop justificat el compliment de la finalitat per a la qual es concediren.
Es perd el dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció en el cas que falti la justificació o que es doni alguna de les causes de reintegrament previstes en la legislació vigent.
La totalitat de la documentació justificativa s’ha de aportar al Registre d’Entrada del Consell Insular o bé presentar-se a mitjançant la seu electrònica per part de cada entitat beneficiària.
14.5. Els aspectes a tenir en compte en relació amb les despeses subvencionables són els següents:
- En el cas de factures de gasolina, hauran d’anar relacionades amb els vehicles que utilitzin les entitats degudament identificats amb la seua matrícula i que estiguin expressament assenyalats al projecte presentat.
- S’acceptaran rebuts acompanyats d’un contracte o un acord com a justificatius de l’objecte de la subvenció.
- En els supòsits en què es presentin factures corresponents a despeses de subministraments de llum i aigua, aquestos subministraments estaran a nom de l’entitat; en el cas que vénguin a nom d’un tercer hauran d’anar acompanyades d’una declaració jurada de la presidència de l’entitat en què consti que corresponen a despeses originades i pagades per l’entitat.
- Pel que fa a les despeses de manteniment de l’entitat (lloguer, llum, aigua...) no es podrà imputar el 100 % d’aquestes despeses al projecte presentat si aquest projecte no suposa la totalitat de les activitats que realitza l’entitat.
- S’acceptaran nòmines originals en el cas que es justifiquin despeses corresponents al personal contractat per l’entitat.
- Es podran imputar despeses de Seguretat Social dels treballadors contractats per l’empresa; en aquestos casos, hauran de presentar-se els corresponents rebuts de liquidació de cotitzacions originals TC1, TC2 i el corresponent resum detallat de les nòmines dels treballadors.
- En el cas que es justifiquin nòmines s’hauran de justificar també les despeses corresponents de Seguretat Social, sempre en el mateix percentatge, i s’hauran de desglossar els imports per treballador/a i mes.
- Respecte a les despeses per utilització de telèfons i línies ADSL únicament se subvencionarà un màxim de 100 euros mensuals per al conjunt d’aparells i línies. Per poder ser despeses subvencionables, aquestes línies telefòniques i d’ADSL hauran d’estar degudament identificades en el projecte que es presenti.
- En el pressupost que presentin les associacions o les entitats es podrà comptabilitzar el 100 % de les despeses del personal que ofereix atenció directa (auxiliars d’ajuda a domicili, fisioterapeutes, educadors/ores i treballadors/ores socials, psicòlegs/òlogues, etc.), així com personal administratiu i personal de neteja, i només fins a un màxim d’un 25 % del personal directiu, de gerència i coordinació.
- Les despeses financeres, les despeses d’assessoria jurídica o financera i les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i els d’administració específics seran subvencionables si estan directament relacionades amb l’activitat subvencionada i són indispensables per a la seua adequada preparació o execució.
- Respecte a formació del personal d’aquestes entitats de serveis socials, adscrit o vinculat a les activitats, els programes o els projectes presentats, només podran ser subvencionables despeses corresponents a la matrícula de cursos relacionats amb el projecte fins a un màxim del 75 % amb un límit màxim de 500 euros per entitat.
- Respecte a les activitats desenvolupades per entitats o associacions de lluita contra el càncer que participin en aquesta convocatòria, únicament se subvencionaran aquelles despeses que corresponguin a l’atenció de persones residents a l’illa d’Eivissa, així com activitats que es puguin realitzar al territori de l’illa d’Eivissa en benefici dels seus residents.
14.6. No seran despeses subvencionables, a més dels supòsits establerts a la llei:
Adquisició de material per a la celebració d’actes dirigits a la recaptació de fons per a l’entitat.
Begudes alcohòliques.
Despeses per activitats de lleure realitzades fora de l’illa d’Eivissa.
Les despeses per adquisició de béns inventariables.
Les despeses de reforma i millora del local de l’entitat.
Els interessos deutors dels comptes bancaris, així com els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals i les despeses de procediments judicials.
Les despeses corresponents a atencions protocol·làries o representatives i productes de marxandatge.
Els impostos indirectes que puguin ser objecte de compensació o recuperació.
Quinzena. Verificació i control
El Consell Insular podrà inspeccionar les despeses realitzades per al desenvolupament del projecte subvencionat sense perjudici de les competències que puguin correspondre a altres organismes o institucions.
Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Setzena. Revocació de les ajudes concedides
D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
Dissetena. Reintegrament
L’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament, en els casos previstos a l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment de reintegrament s’ha d’iniciar d’ofici per resolució de l’òrgan competent i s’ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en la legislació estatal bàsica, sense perjudici de les peculiaritats que s’estableixen en la llei, en les disposicions reglamentàries de desplegament i en la legislació de finances.
L’òrgan competent pot acordar, mitjançant resolució motivada i com a mesura cautelar, la retenció del pagament de les quantitats pendents d’abonar al beneficiari amb el límit de la quantia que consti en la resolució d’iniciació de l’expedient i els interessos de demora que s’hagin meritat. Aquesta mesura cautelar s’ha de mantenir mentre es mantenguin les causes que la fonamentin o fins que finalitzi, per qualsevol causa, el procediment de reintegrament sense perjudici que, prèviament i a instàncies de la persona interessada, es pugui aixecar amb la constitució de qualsevol garantia admesa en dret que es consideri suficient.
Les quanties reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Divuitena. Règim d’infraccions i sancions
El règim d’infraccions, sancions administratives aplicables i criteris de graduació serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
Dinovena. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.
ANNEX I
Sol·licitud per a la convocatòria d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa per a l’any 2018
Dades identificatives
Nom de l’associació/entitat |
NIF |
||
Domicili |
Núm. Pis |
||
Població |
|
Codi postal Província |
|
Telèfon |
Fax |
Adreça electrònica |
Representant de l’associació/entitat
Nom i llinatges (president/a) |
DNI/NIE |
||
Domicili |
Núm. Pis |
||
Població |
|
Codi postal Província |
|
Telèfon |
Fax |
Adreça electrònica |
Modalitat a la qual s’opta i sol·licita subvenció i quantia sol·licitada
Declar que la modalitat per a la qual aquesta associació sol·licita una subvenció és:
A. Projectes dirigits als següents àmbits (únicament cada entitat pot presentar un sol projecte dels següents àmbits):
□ De la salut mental. Import d’ajuda sol·licitada: .................................... euros.
□ De persones amb discapacitat. Import d’ajuda sol·licitada: ................................ euros.
□ De persones amb malalties neurodegeneratives i altres demències. Import de l’ajuda sol·licitada: .......................... euros.
□ De la lluita contra el càncer. Import de l’ajuda sol·licitada: ..................................... euros.
□ Sociosanitari o dels serveis socials. Import de l’ajuda sol·licitada: ....................................... euros.
□ De la prevenció, el tractament i/o la reinserció social en drogodependències i altres addiccions. Import de l’ajuda sol·licitada: ....................................... euros.
B. Projectes destinats a la recepció, emmagatzemament, distribució i repartiment en programes d’ajuda alimentària per a les persones més desfavorides. Import de l’ajuda sol·licitada: .......................................euros.
C. Projectes destinats a sensibilitzar en matèria d’igualtat de gènere i intervenció social. Import de l’ajuda sol·licitada: ....................................... euros.
D. Projectes d’escoles d’estiu destinats a atendre de forma especialitzada persones amb algun tipus de discapacitat. Import ajuda sol·licitada: ....................................... euros.
E. Projectes desenvolupats per agrupacions d’associacions i entitats socials sens ànim de lucre.
DECLAR que l’entitat es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries amb aquest Consell Insular, i igualment davant l’administració de l’Estat i de la Seguretat Social, i autoritz l’òrgan instructor de la concessió de la subvenció a sol·licitar en el meu nom les dites dades de conformitat amb l’article 23.3 de la LGS.
□ Que l’entitat i els seus o les seues representants no es troben compresos en cap dels supòsits de prohibicions per obtenir la condició de beneficiari/ària de subvencions establerts a l’article 13.2 i 3 de la LGS.
L’àmbit d’aplicació material d’aquesta convocatòria és l’illa d’Eivissa, de forma que únicament se subvencionaran projectes que contenguin activitats que s’hagin desenvolupat en aquesta illa. Que l’associació disposa de l’estructura i la capacitat suficients per garantir el compliment de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.
Documentació que s’adjunta:
□ Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l’entitat.
□ Document acreditatiu de la inscripció de l’entitat o l’associació al registre d’associacions de la CAIB.
□ Document acreditatiu de la inscripció de l’entitat en el Registre corresponent de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o còpia compulsada de la sol·licitud d’inscripció, en cas d’estar en situació de tràmit, o declaració responsable d’estar-hi inscrita o d’haver-ne sol·licitat la inscripció.
□ Estatuts degudament legalitzats, en els quals hauran de constar explícitament la inexistència d’ànim de lucre així com l’àmbit territorial de l’entitat o l’associació.
□ Pressupost detallat d’ingressos i de despeses del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a Annex II d’aquesta convocatòria.
□ Projecte explicatiu de l’activitat per a la qual se sol·licita subvenció, seguint les indicacions que consten al model que figura com a Annex III d’aquesta convocatòria. A més de les dades que figuren a l’esmentat model, l’entitat o l’associació podrà ampliar el projecte presentat en aquells aspectes que consideri pertinents perquè puguin ser tenguts en compte i valorats per la comissió avaluadora.
□ L’imprès de transferència bancària del Consell Insular, expedit necessàriament a nom de l’entitat o l’associació beneficiària de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (podreu trobar aquest document al Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions, la Tresoreria del Consell i a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es).
□ Declaració de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores, i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre (Annex IV).
□ Nombre actualitzat d’associats/ades mitjançant certificat del secretari/ària de l’associació o l’entitat (Annex VI).
□ Fotocòpia compulsada del contracte, en vigor, de lloguer del local social, signat per l’arrendador i l’arrendatari, en el supòsit que es presenti com a despesa subvencionable.
Altra documentació: .......................................................................................................................................
En el cas de les entitats que es presenten a la línia C, addicionalment han de presentar:
□ Documentació que acrediti la col·laboració com a organitzacions associades de distribució (OAD) associacions associades de repartiment (OAR) en el Programa d’ajuda alimentària FEAD, en algun dels períodes de distribució durant l’any 2018.
I en el cas de les agrupacions d’entitats que es presenten a la línia E:
□ Un certificat signat per la persona representant de l’entitat en el qual faci constar les diferents associacions/entitats que formen part de l’agrupació d’associacions amb les quals basa la seua activitat.
Les associacions i/o les entitats privades sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents en virtut d’anteriors convocatòries de subvencions, en matèria d’acció social, només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s’assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es varen presentar.
La documentació que no s’adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular ............................................................................................................................
La presentació d’aquesta sol·licitud d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa, per a l’any 2018, comporta l’autorització de l'entitat sol·licitant al Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions a demanar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l’Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d’Eivissa. En cas contrari, s’ha de manifestar expressament en aquesta sol·licitud i aportar la documentació corresponent.
NO AUTORITZO al Consell Insular a demanar la documentació acreditativa d’estar al corrent amb les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària , amb la Seguretat Social, i aporto la mateixa, i ÚNICAMENT AUTORITZO al Consell Insular d’Eivissa per tal d’acreditar estar al corrent de pagament amb aquesta Administració.
.............................................., ............. d ...................................... de 2018
(signatura)
ENS COMPROMETEM a desenvolupar les activitats que són objecte de subvenció i les obligacions que li corresponen com a beneficiari/ària d’aquesta subvenció, establertes amb caràcter general a l’article 14 de la Llei 38/2003 general de subvencions, i comunicar a aquest Consell Insular l’obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, procedents d’altres administracions o ens públics.
HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
ANNEX II
Convocatòria d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa per a l’any 2018
Ingressos |
|
Concepte |
Import |
Aportació usuaris/àries |
|
Quotes persones associades |
|
Subv. Projecte - Ministeri - CAIB - Sol·licitada al Consell d’Eivissa* - Ajuntaments - Altres |
|
Altres ingressos |
|
Total** |
|
Despeses |
|
Concepte |
Import |
Material fungible |
|
Material no fungible (no inventariable) |
|
Subministraments exteriors Lloguer Aigua Llum Telèfon Altres (neteja, missatgeria, gestoria...) |
|
Despeses del personal de l’entitat - Seguretat Social - Altres professionals |
|
Altres despeses |
|
Total** |
|
* Aquesta quantitat ha de coincidir amb la quantitat especificada a la sol·licitud.
** La quantitat total dels ingressos ha de coincidir exactament amb la quantitat de les despeses.
Signatura:
Representant de l’entitat/associació
ANNEX III
Convocatòria d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa per a l’any 2018
Projecte explicatiu de l’activitat/el programa/el projecte que es presenta a la convocatòria d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa, per a l’any 2018.
(Guió per presentar el projecte)
1. Identificació de l’entitat i dades del projecte:
Nom o raó social: |
NIF: |
||||||||
Adreça: |
|||||||||
Localitat: |
CP: |
||||||||
Telèfon: |
Fax: |
||||||||
Nom i llinatges de la / del representant legal i núm. DNI /NIE |
|||||||||
Persona de contacte: |
|||||||||
Telèfon: Adreça electrònica: |
|||||||||
Nom del projecte: |
Justificació del projecte: Exposició dels beneficis que les activitats plantejades suposaran per al col·lectiu i les persones a qui aniran dirigides.
Persones, col·lectius beneficiaris i àmbit territorial d’actuació: Identificació del col·lectiu beneficiari de les accions, indicant si són només les pròpies associades o està obert també a no associades, estimació del número de persones a les quals es dirigeix el projecte.
Objectius, activitats, metodologia i indicadors: Cal que els objectius es defineixin de forma operativa, referits a intervenció sobre les necessitats del col·lectiu. Els indicadors han de referir-se al grau en què s’han assolit els objectius i han de ser quantificables. Respecte a la metodologia, s’ha de especificar de quina manera es donarà resposta a les necessitats identificades.
Recursos humans: Professionals implicats (s’ha d’adjuntar currículum actualitzat). Cal adjuntar un organigrama del programa a desenvolupar i especificar les ràtios previstes de cada acció. També s’hauria de especificar el percentatge de dedicació de cada professional al projecte.
Recursos materials (no inventariables): Descripció de les infraestructures (punt o punts d’atenció, característiques dels locals o espais per desenvolupar les accions, espais d’atenció individuals/grupals...), materials necessaris (didàctic, d’oficina, de suport...) i tots aquells elements materials, no inventariables, necessaris per dur a terme el projecte.
Temporalització de las activitats.
Experiència de l’entitat: Descripció dels programes i els projectes relacionats amb l’atenció al col·lectiu objecte dels projectes que en anys anteriors ha dut a terme l’entitat.
Pla de difusió: En el cas que hi hagi un pla de difusió del programa, especificau el tipus de difusió (anunci, díptics, presentació, manual, CD- ROM...), nombre d’exemplars o accions, canal de difusió (premsa, ràdio, TV, web...) i destinataris (col·lectiu, professionals, població general...).
Avaluació: Descripció, si cal, del sistema d’avaluació per determinar l’impacte del projecte, qüestionaris de satisfacció i qualsevol mètode d’avaluació implementat (externa/interna, inicial/contínua/final...).
ANNEX IV
Convocatòria d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa per a l’any 2018
Declaració responsable en relació amb altres ajudes per a les mateixes finalitats
Dades de l’entitat i/o l’associació sol·licitant:
Nom o raó social:
|
CIF: |
Dades del/de la representant legal:
Nom i llinatges: DNI/NIE: |
Qualitat/Condició de la representació: |
DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT:
Que no s’ha demanat cap altra ajuda o subvenció a per a la mateixa finalitat.
Que sí s’han demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat i sí s’han concedit:
Entitat subvencionadora |
Quantia de l’ajut |
|
|
|
|
|
|
a) Que s’ha demanat ajuda o subvenció a per a la mateixa finalitat i encara no s’ha resolt:
|
|
|
|
(Signatura)
Eivissa,_______ d ________________________ de 2018
ANNEX V
Convocatòria d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa per a l’any 2018
Declaració responsable
Nom i llinatges:
|
DNI/NIE:
|
Declar responsablement a l’òrgan instructor que:
1. Reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser-ne beneficiari/ària.
2. Em trob al corrent les obligacions tributàries davant l’Administració tributària estatal, davant la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa, segons l’establert a la normativa vigent (Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).
3. Em trob al corrent de les obligacions tributàries amb l’entitat local, tal com estableixen els articles 189.2 TRLHI i 9 RD 500/1990.
4. AUTORITZ el Consell Insular d’Eivissa a sol·licitar i obtenir, davant de l’Agència Tributària de l’Administració de l’Estat i la Tresoreria General de la Seguretat Social, la informació rellevant necessària per comprovar el compliment dels requisits establerts per obtenir, percebre i rebre el pagament de la subvenció, per comprovar que estic al corrent de les meues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, tot d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 95.1.k de la Llei 58/2003, general tributària, que permet, amb autorització prèvia de la persona interessada, cedir les dades tributàries que necessitin les administracions públiques per desenvolupar les seues funcions (art. 11 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal; art. 10 del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que la desplega, i art. 13.2.b del Reial decret 209/2003, de 21 de febrer, pel qual es regulen els registres i les notificacions telemàtiques), així com utilitzar mitjans telemàtics per substituir l’aportació de certificats per part de la ciutadania.
(Signatura del/de la representant legal)
____________________, ________ d _____________________ de 2018.
ANNEX VI
Convocatòria d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa per a l’any 2018.
ACREDITACIÓ DEL NÚMERO DE PERSONES ASSOCIADES
El senyor/La senyora ______________________________________________________________,
amb DNI núm. _________________, secretari/ària de l’associació ___________________________
________________________________________________________________________________, amb CIF núm. __________________,
CERTIFICA: Que el nombre de persones associades inscrites a dia de la data del present certificat és d ___________.
I perquè consti i als efectes oportuns, s’expedeix el present certificat.
____________________________, _____ d __________________ de 201__.
Vist i plau,
El/La secretari/ària, El/La president/a,
ANNEX VII
Convocatòria d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa per a l’any 2018
ANNEXOS PER PRESENTAR A LA JUSTIFICACIÓ
Memòria econòmica justificativa
Any:
Entitat:
Fra. núm. |
Creditor |
NIF |
Concepte |
Import |
% |
Import CIE |
Data d’emissió |
Data de pagament |
Activitat del programa |
Identificació de l’entitat de la qual rep la subvenció |
% subv. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total material fungible |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total material no fungible |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total subministraments (lloguer, aigua, llum, telèfon, altres) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total personal associació |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total Seguretat Social |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total altres professionals |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma total altres despeses |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
|
|
|
|
Firma del/de la representant de l’entitat,
Eivissa,
ANNEX VIII
Convocatòria d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa per a l’any 2018
DECLARACIÓ JURADA SOBRE JUSTIFICACIÓ ECONÒMICA
El Sr./La Sra. ..........................................................................................................................................,
amb DNI/NIE/passaport núm. ................................................................................, amb residència a .................................................................................................................................................municipi d........................................................, en representació d.............................................................. en qualitat de president -a/secretari -ària de l’entitat.
Als efectes previstos a la base quarta d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa per a l’any 2018.
DECLARA que:
1. Aquesta entitat no es troba sotmesa a cap de les circumstàncies recollides en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari per a la convocatòria, i compleix les obligacions que per a perceptors/ores d’ajudes i subvencions estableix l’article 14 de la mateixa llei.
2. De conformitat amb l’article 39 de la Llei 38/2003, les despeses subvencionables compleixen amb el que estableix la base quinzena punt 2 (documentació econòmica) d’aquestes bases, en el fet que les factures justificatives que presenta en aquesta convocatòria estan vinculades al projecte subvencionat com a conseqüència de l’activitat subvencionada i han estat emeses entre el dia 1 d’octubre de 2017 fins al 30 de setembre de 2018 i han estat pagades fins al 8 d’octubre de 2018, exceptuant les despeses de la Seguretat Social corresponent al mes de setembre es poden abonar fins al 31 d’octubre de 2018.
3. Totes les factures especificades a l’Annex VII s’han presentat únicament a aquesta convocatòria amb l’import establert a la relació esmentada i que els fons percebuts s’han aplicat íntegrament a l’objecte de la subvenció.
Signatura,
Eivissa, ....... d....................................... de 2018
L’ENTITAT/L’ASSOCIACIÓ INTERESSADA
(1) La falsificació, l’ocultació o la inexactitud de les dades declarades pot donar lloc, si escau, a les corresponents sancions administratives o de qualsevol altra índole altra índole que siguin procedents.
Eivissa, a 9 d'agost de 2018
La Secretària Tècnica de Benestar Social i Sanitat
Isabel Silverde Fernández