Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 8386
Consell Executiu Aprovació dels ajuts econòmics individuals per a persones majors i/o amb discapacitat per a l'any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 23 de juliol de 2018, va adoptar el següent acord:

PRIMER.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2018, i les bases per la concessió d’ajuts econòmics individuals per a persones majors i/o amb discapacitat per cobrir necessitats sociosanitàries, segons l’annex adjunt. D’acord amb les condicions següents:

1. El finançament dels ajuts econòmics serà per un import màxim de 200.000 €, amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports del pressupost general del Consell Insular de Menorca per a l’any 2018, següents:

- 23134 4620005 - Ajudes gent gran - 100.000 €

- 23135 4620005 - Ajudes persones amb discapacitat -100.000 €

2. El termini de presentació de sol·licituds començarà l’endemà a la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i fins l’1 de novembre de 2018.

3. Les sol·licituds es podran resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació, a mesura que aquestes entrin en el registre. Si s’esgoten els crèdits destinats a la convocatòria abans de la seva finalització en el termini de presentació, s’haurà de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució publicada en el BOIB.

SEGON.- Aprovar la creació de la Comissió Tècnica Econòmica del Departament de Benestar Social i Família del CIM amb les funcions de valorar i dictaminar sobre les propostes tècniques sobre concessió d’aquestes ajudes econòmiques. Aquesta Comissió estarà integrada per la Directora Insular de Benestar Social i Família, com a Presidenta, i com a vocals les treballadores socials del departament Mª Araceli Seguí Cuffí i Natalia Pons Marquès.

TERCER.- Publicar aquests acords en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS ECONÒMICS INDIVIDUALS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A PERSONES MAJORS I/O AMB DISCAPACITAT PER COBRIR NECESSITATS SOCIOSANITÀRIES

1. OBJECTE I FINALITAT

1.1. L’objecte d’aquestes bases és establir i regular els ajuts econòmics individuals del Consell Insular de Menorca destinats a cobrir necessitats sociosanitàries de les persones majors i/o persones amb discapacitat física, psíquica i/o sensorial reconeguda.

1.2. Aquests ajuts persegueixen les finalitats següents:

a) Millorar la qualitat de vida i promocionar el benestar social dels col·lectius als quals s’adrecen.

b) Possibilitar l’atenció sociosanitària de les persones amb problemes derivats del seu deteriorament a causa de l’envelliment i/o discapacitat.

c) Facilitar l’accés a les prestacions i tractaments professionals per cobrir les necessitats d’aquests col·lectius sempre que aquests no existeixin en el sistema públic.

1.3. Els beneficiaris dels ajuts són les persones destinatàries finals d'aquests ajuts, amb independència de la persona sol·licitant, que pot ser diferent pel fet d'exercir la representació legal o voluntària del beneficiari.

2. CONCEPTE I TIPOLOGIA D’AJUTS

Tenen la consideració d’ajuts econòmics objecte de la convocatòria les prestacions econòmiques de caràcter no periòdic destinades a l’atenció de les necessitats específiques i sociosanitàries de les persones majors de 65 anys i/o de persones en situació de discapacitat reconeguda d’acord amb la tipologia següent:

2.1. Ajudes tècniques

S’entén per ajudes tècniques els instruments, estris, dispositius i equips que faciliten la relació i l'autonomia de les persones majors o amb discapacitat, incloent-hi els conceptes següents:

a. Pròtesis: productes sanitaris que requereixen una adaptació personalitzada i adreçats a substituir un òrgan o part de la persona (inclosos audiòfons, pròtesis dentals, etc.).

b. Ortesis: productes sanitaris d’ús extern i no implantables adreçats a modificar les condicions estructurals o funcionals del sistema neuromuscular, sensorial o de l’esquelet (ulleres, plantilles, faixes lumbars...).

c. Ajudes de mobilitat i comunicació: que tenen com a finalitat facilitar la relació de la persona amb el seu entorn i permetre una millor mobilitat i autonomia (llit hospitalari, matalàs antiescares, grua, arnès, cadira de dutxa, caminador...), així com les que tenen per finalitat suplir o complementar les limitacions de mobilitat funcional (obtenció del permís de conduir per discapacitats físics que necessitin adaptació del vehicle, adaptació del vehicle, petites adaptacions a la llar, com les obres que es poden dur a terme en el domicili per eliminar barreres arquitectòniques i donar accessibilitat).

2.2. Tractaments professionals sociosanitaris

Són els tractaments rehabilitadors dirigits a aconseguir la recuperació física, psíquica i sensorial de les persones amb alguna discapacitat i/o persones majors afectades per processos pluripatològics o per processos crònics incapacitadors o amb deteriorament funcional o cognitiu.

Inclouen intervencions professionals de: psicomotricitat, logopèdia, tractament psicopedagògic, tractament psicoterapèutic i altres tractaments similars que corresponguin a la mateixa finalitat.

En casos excepcionals i per necessitat urgent de qualque tractament rehabilitador, sempre que se’n justifiqui la procedència i que per accedir-hi no es pugui comptar amb mitjans de transport públic, es pot considerar l’ajuda al transport.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

3.1. Els ajuts que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es seran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

3.2. Els ajuts no poden superar de forma aïllada o amb concurrència amb altres ajuts el cost de la necessitat a atendre. Les factures justificatives dels ajuts a presentar han de correspondre a despeses realitzades entre el dia 1 de gener de 2018 i el darrer dia de presentació de sol·licituds de la present convocatòria.

3.3. Per raons d’economia de tràmits i eficiència de gestió, es podrà disposar indistintament de les dues partides pressupostàries destinades a l’objecte de la convocatòria, independentment del beneficiari d'aquesta, fins a esgotar el total d'aquestes.

3.4. L’import individual màxim i per tots els conceptes que es pot concedir per beneficiari és de 2.500 €, amb les peculiaritats que més endavant es detallen. En ambdues tipologies d’ajuts es finançarà com a màxim el 75 % del cost total. En funció dels ingressos de la unitat de convivència s’estableix un percentatge màxim damunt despesa executada per l’ajuda tècnica o el tractament necessaris segons es detalla en la graella següent:

Percentatge màxim damunt el cost de l'ajuda tècnica o tractament sol·licitat

% màxim ajut damunt despesa

Màxim 75 % de la despesa

Màxim 65 % de la despesa

Màxim 50 % de la despesa

Màxim 40 % de la despesa

membres

Iprem* (537,84) *1,5

Iprem (537,84) *1,8

Iprem (537,84) *2,1

Iprem (537,84) *2,5

càlcul

1 membre

806,76 €

968,11 €

1.129,46 €

1.344,60 €

537,84 *»X»

2 membres

1.048,79 €

1.258,55 €

1.468,30 €

1.747,98 €

(+30%)

3 membres

1.258,55 €

1.510,25 €

1.761,96 €

2.097,58 €

(+ 20%)

4 membres

1.384,40 €

1.661,28 €

1.938,16 €

2.307,33 €

(+ 10%)

5 membres

1.522,84 €

1.827,41 €

2.131,98 €

2.538,07 €

(+ 10%)

6 membres

1.675,12 €

2.010,15 €

2.345,17 €

2.791,87 €

(+ 10%)

7 membres o més

1.842,64 €

2.211,16 €

2.579,69 €

3.071,06 €

(+ 10%)

*537,84 €, IPREM mensual, Llei pressupostos generals de l’Estat 2018

Així mateix, s’estipula un import màxim per a cada un dels següents tipus d’ajut, sens prejudici dels percentatges damunt la despesa estipulats en l’apartat de barem econòmic:

a) Ajudes tècniques: pròtesis, ortesis i ajuts de mobilitat i comunicació

  • Audiòfon: 1.500,00 €
  • Reparació d'audiòfons: 300,00 €
  • Material coclear: 1.500 €
  • Ulleres: 320,00 €
  • Pròtesi dental: 875,00 €
  • Reparació de pròtesi dental: 85,00 €
  • Butaca anatòmica: 620,00 €
  • Llit hospitalari / adaptat: 1.750,00 €
  • Baranes de llit: 135,00 €
  • Somier llit hospitalari: 360,00 €
  • Matalàs antiescares: 360,00 €
  • Coixins antiescares: 130,00 €
  • Matalàs d'aire amb compressor: 60,00 €
  • Trapezi incorporador: 210,00 €
  • Taula de transferències: 60,00 €
  • Grua bipedestació o altres: 1.476,00 €
  • Cadira de rodes: 2.000,00 €
  • Adaptació de cadires de rodes: 1.000,00 €
  • Arnès per a grua: 225,00 €
  • Carro elevador: 825,00 €
  • Instrumental adaptat per a la ingesta d’aliments: 200,00 €
  • Tauleta auxiliar per a llit hospitalari: 110,00 €
  • Seient giratori de banyera: 260,00 €
  • Post banyera: 110,00 €
  • Barres de paret: 160,00 €
  • Cadira de dutxa / WC: 310,00 €
  • Elevador WV: 160,00 €
  • Barra suport WV: 99,95 €
  • Carro de rentar hidràulic: 1.924 €
  • Fèrula de descàrrega dental/oclusal: 172 €
  • Pròtesi ocular: 1.000,00 €
  • Caminador: 84,00 €
  • Dispositius de suport per a la vida diària o la comunicació alternativa: 500 €
  • Elevador salvaescales amb o sense cadira/eruga salvaescales: 2.000,00 €
  • Caminador postural infantil: 1.830 €
  • Cadira rodes: 2.000,00 €
  • Sabates ortopèdiques: 67,00 €
  • Plantilles: 67,00 €
  • Faixes lumbars: 67,00 €
  • Faixa especial: 540,00 €
  • Pedalera: 44,95 €
  • Adquisició de vehicle adaptat o adaptació d’automòbil: 2.500 €
  • Adquisició d’altres vehicles adaptats a la discapacitat (escúter, tricicles, bicicletes): 1.545€
  • Obtenció del permís de conduir per a persones amb discapacitat física que necessitin adaptació del vehicle: 740 €
  • Adaptació funcional de la llar en funció de la discapacitat (adaptació del bany, rampa d’accés, col·locació de passamans, ampliació de portes per permetre el pas de cadires de rodes, etc..): 2.500 €

Expressament, no són objecte d’ajuda per aquesta convocatòria: les simples obturacions dentals o empastes o les higienes dentals que no formin part de tècniques mèdiques d’implant o d’elaboració d’una pròtesi dental; les prestacions farmacèutiques; les prestacions d'assistència sanitària; les prestacions de transport sanitari, les prestacions de material sanitari o d’higiene i el material fungible d’un sol ús (bolquers, esprais netejadors, tovalloletes netejadores, pastilles assecants, etc.).

b) Tractaments sociosanitaris

- Tractaments professionals sociosanitaris (psicomotricitat, logopèdia, tractament psicopedagògic, tractament psicoterapèutic... ): 1.500,00 €

Per a sol·licituds per conceptes amb la mateixa finalitat i objecte de la present convocatòria no prevists en la relació anterior, la comissió tècnica econòmica estudiarà la idoneïtat de la sol·licitud en cada cas.

Un sol·licitant pot demanar ajut per diversos conceptes, però en cap cas la suma dels ajuts pot superar l'import màxim de 2.500 € ni el límit dels imports individuals segons els límits indicats més amunt.

4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

Aquestes ajudes són compatibles amb altres prestacions econòmiques pel mateix concepte (Pla Estatal d’Habitatge 2018-2021, ajudes tècniques del catàleg del Sistema Nacional de Salut i ajuts econòmics individuals, temporals i d’emergència social...), per la diferència entre el cost real i l’ajut rebut, sempre que de forma aïllada i amb concurrència amb altres ajuts no superin el cost de la necessitat a atendre.

5. REQUISITS GENERALS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES I SOL·LICITANTS

Poden ser beneficiàries de l’ajut les persones físiques que compleixin els requisits següents:

5.1. Estar empadronades en un municipi de Menorca en el moment de presentar la sol·licitud.

5.2. Ser major de 65 anys, o menor de 65 anys amb un grau de discapacitat reconegut del 33 % o més i vigent en la data de presentació de la sol·licitud, o ser beneficiari d’una pensió de la Seguretat Social d’incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa (segons RD legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, referent a la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social).

5.3. Tenir uns ingressos inferiors o iguals als que es detallen a continuació. Per calcular l’escassetat d’ingressos econòmics s’aplicaran les condicions següents:

a) Si la unitat familiar està formada per un sol membre, els ingressos mensuals no poden superar en 2,5 vegades l'IPREM mensual. Segons la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l’any 2018, es fixa en 537,84 €, de manera que resulta un import màxim d’ingressos per acollir-se als ajuts de 1.344,60 €.

b) Per a unitats familiars amb més membres, s'incrementarà en un 30 % pel segon membre, en un 20 % pel tercer i en un 10 % a partir del quart membre, tots ells sobre el barem de l'import màxim d'ingressos segons recull la taula següent:

Membres de la unitat familiar

Import màxim ingressos

Càlcul

1

1.344,60 €

Iprem 537,84 *2,5

2

1.747,98 €

+ 30%

3

2.097,58 €

+ 20%

4

2.307,33 €

+ 10%

5

2.538,07 €

+ 10%

6

2.791,87 €

+ 10%

7 o més

3.071,06 €

+ 10%

c) Per tal de calcular els ingressos econòmics de la unitat de convivència es farà la mitjana dels ingressos obtinguts en el darrer període impositiu.

6. SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

Les persones interessades que compleixin els requisits d’aquesta convocatòria han presentar les sol·licituds formalitzades mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases i que es facilitarà tant a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella com a la seu electrònica www.cime.es. Les sol·licituds també es facilitaran en els serveis socials comunitaris de l’ajuntament on resideixi el beneficiari, els quals col·laboraran amb els sol·licitants a l'hora d'emplenar i recollir la documentació que ha d’acompanyar la sol·licitud.

A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:

a) Còpia del DNI o NIE de la persona sol·licitant i/o del seu representant, si escau.

b) Si la sol·licitud la signa el representant d’una persona incapacitada, còpia de la representació i còpia del DNI del representant.

c) Certificat de convivència del conjunt de la unitat familiar o certificat d’empadronament en cas de persones institucionalitzades.

d) Certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l’IRPF de l’any 2018 referida als ingressos de l’any 2017 de tots els membres computables de la unitat familiar majors de 16 anys a 31 de desembre de 2017. En cas que algun d’aquests membres no hagi fet declaració de l'IRPF s'ha de presentar certificat d'imputacions de l'IRPF de 2017 (documents que es poden sol·licitar a través d'Internet a la pàgina web de l’AEAT www.agenciatributaria.es o directament a l'enllaç https://www.agenciatributaria.gob.es/AEAT.sede/tramitacion/G306.shtml).

e) Acreditació de la situació de salut, dependència o prescripció mèdica o professional que justifiqui la necessitat de l’ajut sol·licitat.

f) Còpia de la factura o factures oficials originals que justifiquin el cost de la despesa, complint els requisits legals d’emissió, així com el justificant de pagament.

g) Còpia de la targeta d’inspecció tècnica del vehicle on consti l’adaptació o certificat de l’autoescola indicant que s’ha utilitzat un vehicle adaptat, si escau.

h) Còpia del certificat oficial de la condició de discapacitat o de la resolució del reconeixement del grau, si pertoca, expedida per l’Administració autonòmica competent.

i) Documentació de designació de compte bancari de la persona beneficiària o del seu representant, si s'escau, segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex 2).

j) Qualsevol altra documentació que ajudi a valorar la situació de la persona o la unitat familiar que sol·licita l’ajuda.

D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

La sol·licitud i tota la documentació s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics o presencialment, d’acord amb allò que preveu legalment l’article 16.4 de la Llei 39/2015 (LPACAP) per als subjectes no obligats i adreçats a l'òrgan administratiu competent al Consell Insular de Menorca.

Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà del dia que es rebi el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.

7. INICI DE L’EXPEDIENT I EXAMEN DE LA DOCUMENTACIÓ. TRAMITACIÓ DEL PROCEDIMENT

Els ajuts es concediran d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.

L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació i publicació de la convocatòria i les bases que regulen la concessió d’ajuts.

El procediment s’inicia mitjançant la presentació de sol·licitud per part de les persones interessades donant compliment als requisits més amunt indicats.

La Comissió Tècnica Econòmica, la composició de la qual es preveu a la convocatòria, s’encarregarà d’analitzar i estudiar les sol·licituds, emetre informe i realitzar la proposta de concessió, que es materialitzarà mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar i Família del CIM.

La resolució s’haurà de notificar a les persones interessades en el termini de tres mesos, comptadors des de la data de presentació de sol·licitud.

Transcorregut el termini de tres mesos sense resolució expressa i notificada s’entendrà desestimada la petició, sense perjudici del deure de resoldre.

La resolució de concessió haurà d’expressar, com a mínim, la necessitat que s'atén i fins al límit que cobreix amb expressió de l’import total de l’ajut concedit, així com la persona beneficiària i la forma de pagament.

La resolució de denegació haurà d’expressar com a mínim els motius de la desestimació i el règim de recursos que calgui.

Si qualsevol de les persones beneficiàries renunciés a l’ajut es podrà acordar sense necessitat de nova convocatòria la concessió d’ajut a sol·licitants següents per ordre de puntuació sempre fins al límit de l’import que hagués quedat alliberat per raó de la renúncia.

8. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES

Són obligacions dels beneficiaris o sol·licitants de les ajudes:

a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuï el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per la fiscalització dels comptes públics.

b) Comunicar al Consell Insular de Menorca l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol ens públic o privat, estatal o internacional.

9. MODIFICACIÓ DE LA RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de l’ajuda i, en qualsevol cas, l’obtenció concurrent d’ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

10. EXEMPCIÓ DE TRIBUTACIÓ DE LES AJUDES

Segons la base 24.4 de les bases d’execució del pressupost general del Consell Insular de Menorca de 2018, resten exemptes de retenció conformement amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques, les següents:

a) Les subvencions i els ajuts assistencials.

b) Les beques per cursar estudis en tots els nivells i graus del sistema educatiu.

c) Les altres que resultin exemptes per resolució de l’òrgan competent de l’Administració tributària.

Les ajudes objecte d’aquestes bases s’entenen incloses a l’art. 7 y) de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l’impost de les persones físiques, que diu:

«i) Les prestacions econòmiques establertes per les Comunitats Autònomes en concepte de renda mínima d'inserció per garantir recursos econòmics de subsistència a les persones que manquin d'ells, així com les altres ajudes establertes per aquestes o per entitats locals per atendre, conformement a la seva normativa, a col·lectius en risc d'exclusió social, situacions d'emergència social, necessitats habitacionals de persones sense recursos o necessitats d'alimentació, escolarització i altres necessitats bàsiques de menors o persones amb discapacitat quan ells i les persones al seu càrrec manquin de mitjans econòmics suficients, fins a un import màxim anual conjunt d'1,5 vegades l'indicador públic de rendes d'efectes múltiples.».

La subjecció a aquest precepte s’entén fins al límit d’ingressos que marca d’1,5 vegades l’indicador públic de rendes d’efectes múltiples.

11. REGULACIÓ SUPLETÒRIA

El allò no previst en aquestes bases la concessió dels ajuts es regeix supletòriament per la normativa reguladora de subvencions.

 

ANNEX 1: SOL·LICITUD D’AJUT ECONÒMIC INDIVIDUAL PER A PERSONES MAJORS O AMB DISCAPACITAT (consta a l'expedient)

 

ANNEX 2: DOCUMENT DE DESIGNACIÓ DE COMPTE BANCARI (consta a l'expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

 

Maó, 7 d'agost de 2018

La secretaria interina

Rosa Salord Oleo