Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 8374
Bases que regulen la convocatòria per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Les següents bases, van ser aprovades per acord de Junta de Govern en Sessió Ordinària de dia 1/8/2018 en punt 61

BASES QUE REGULEN LA CONVOCATÒRIA PER A L'ATORGAMENT DE SUBVENCIONS A LES ENTITATS SENSE ÀNIM DE LUCRE

L'Ajuntament de Ciutadella té l'objectiu de promoure la participació en la vida comunitària de les associacions presents en l'àmbit del seu municipi, atendre les seves necessitats específiques i donar suport a les entitats i organitzacions que duen endavant programes, projectes i actuacions de caire social, cultural, esportiu i de conservació del medi ambient.

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, va optar per un règim general de concessió d'ajudes o subvencions orientat, fonamentalment, a satisfer les necessitats de la societat i que, a la vegada, facilités la gestió de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tot protegint els principis d'interès públic i la gestió eficaç i eficient dels recursos destinats a l'activitat subvencionadora.

En el marc de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'estableix que, amb caràcter previ a l'atorgament de les subvencions, les administracions públiques han de concretar en un pla estratègic de subvencions que prevegi, entre altres, els objectius que es pretenen amb la seva aplicació, el termini necessari per a la consecució, els costos previsibles i les fonts de finançament, i s'han de supeditar al compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària. Així, el 28 de març de 2018, la Junta de Govern de l'Ajuntament de Ciutadella aprovà el Pla de subvencions per a l'any 2018 que, per tant, esdevé el marc de referència. Açò significa que tot el que no recullin les presents bases i la convocatòria ha de tenir com a referència el Pla de subvencions de l'Ajuntament de Ciutadella.

Les bases que regulen les subvencions s'elaboren atenent els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, dins el marc jurídic delimitat per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i s'adrecen a entitats i associacions sense ànim de lucre que realitzin activitats en benefici del municipi de Ciutadella de Menorca.

Article 1

Objecte

Les presents bases regulen el procediment per atorgar subvencions a les entitats sense ànim de lucre que promouen activitats socials, culturals, esportives i de protecció del medi ambient, amb els objectius següents:

- Impulsar el teixit associatiu i les actuacions que se'n derivin en relació amb les activitats proposades.

- Donar visibilitat a les actuacions de les entitats que treballen en el municipi.

- Cobrir part de les despeses que aquestes actuacions generen.

- Sensibilitzar la ciutadania envers el treball de les entitats i les associacions.

- Fomentar la cultura, l'esport i el coneixement del medi ambient al municipi de Ciutadella

- Millorar la qualitat de vida de les persones en situacions especials i, per extensió, la de les seves famílies.

Article 2

Entitats beneficiàries

Poden presentar sol·licituds a la present convocatòria les persones jurídiques, públiques o privades i sense ànim de lucre, ja siguin entitats, associacions o organismes legalment constituïts i inscrits en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans que comenci el termini de presentació d'instàncies, així com en el Registre d'Entitats Municipals.

En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

Article 3

Requisits de les entitats beneficiàries

3.1. Poden sol·licitar subvenció a aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits següents:

a) Estar constituïdes com a entitats públiques o privades sense ànim de lucre.

b) Estar legalment constituïdes i degudament inscrites en el Registre d'Associacions de la Comunitat de les Illes Balears, així com estar inscrites en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella.

c) Tenir seu social o delegació permanent i d'actuació al municipi de Ciutadella. També les que, sense tenir el seu domicili en el terme municipal de Ciutadella, hi realitzin les seves activitats o per les quals en resultin beneficiades les persones ciutadanes de Ciutadella.

d) Treballar per a la promoció de la cultura, l'esport, el medi ambient i les persones en situació d'especial necessitat.

e) Disposar dels mitjans materials i personals necessaris per a l'execució del projecte o de l'activitat o les activitats que constituiran l'objecte de la subvenció.

f) Haver justificat les subvencions que els hagi concedit aquest ajuntament en convocatòries passades.

g) Desenvolupar el projecte o l'activitat que presentin dins l'exercici de 2018.

h) Estar al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària, tant estatal com autonòmica, i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.

i) Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Ciutadella.

Article 4

Finançament i import màxim

Les subvencions que s'atorguin en el marc d’aquesta convocatòria es faran efectives amb càrrec a les partides 924-48900 i 341-48901 del Pressupost general de l’Ajuntament de Ciutadella corresponent a l'any 2018. En la present convocatòria es concediran subvencions a les entitats que se'n puguin beneficiar per un import màxim total de 30.000 € amb càrrec al Servei de Participació Ciutadana i un màxim de 12.000 € amb càrrec al Servei d'Esports.

Dins el Servei de Participació Ciutadana s'estableixen tres línies de subvencions, amb els imports màxims següents:

- Línia de Serveis Socials: fins a 8.500 €

- Línia de Cultura: fins a 20.000 €

- Línia de Medi Ambient: fins a 1.500 €

Dins el Servei d'Esports s'estableix una sola  línia de subvenció, amb un import màxim de fins a 12.000 €.

L'import de la subvenció pot arribar al 100 % del cost de l'actuació sol·licitada. Aquesta subvenció és compatible amb l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per la mateixa finalitat procedent d'altres administracions públiques o privades, nacionals o intencionals, sempre que l'import de les subvencions no superi, aïlladament o en conjunt, el cost total de l'activitat subvencionada. En aquest cas l'Ajuntament es reserva la possibilitat de reduir la subvenció fins a aquest màxim.

Article 5

Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds s'han de presentar via telemàtica, segons el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Han d'anar dirigides a l'alcaldessa i s'han d'acompanyar de la documentació preceptiva següent que s'especifica en l 'annex I:

  • Fotocòpia compulsada del NIF/CIF del sol·licitant
  • Fotocòpia del número del Registre General d'Entitat del CAIB
  • Acreditació de la representació en què actua la persona que signa la sol·licitud
  • Memòria del projecte previst, d'acord amb els conceptes de despeses subvencionables en l'article 8 de la convocatòria
  • Pressupost detallat de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció

S'eximeix de presentar la documentació que hagi estat lliurada anteriorment a l'Ajuntament i que sigui vigent en el moment de registrar la sol·licitud de subvenció, sempre que s'indiqui el número de registre d'entrada en el qual consta l'esmentada documentació.

 

Article 6

Termini de presentació i esmena de les sol·licituds

6.1. El termini de presentació de sol·licituds comença a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB i finalitza el 21 de setembre de 2018.

6.2. Si de la revisió de la sol·licitud i de la documentació aportada es dedueix que aquesta és incompleta o defectuosa, l'òrgan competent requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, com expressa l'article 26 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, aporti la documentació necessària o esmeni els defectes observats. En aquest requeriment s'ha d'indicar que, si en el termini establert no s'esmenen les deficiències, es desestimarà la sol·licitud de subvenció, resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 42 del cos legal esmentat, i que l'expedient s'arxivarà d'acord amb l'article 71 del mateix cos legal.

Article 7

Procediment de concessió

El procediment de concessió és el que ve determinat en el Pla de subvencions aprovat a la Junta de Govern dia 28 de març de 2018, que en l'article quart diu: «L'Ajuntament concedirà subvencions, així com estableix la normativa vigent en matèria de subvencions, mitjançant convocatòria pública en règim de lliure concurrència, o, excepcionalment, de forma nominativa, a favor de persones físiques, jurídiques, privades, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, encara que no tengui personalitat jurídica, pugui dur a terme els projectes o les activitats o els comportaments que es trobin en la situació que motiva la subvenció».

Article 8

Despeses subvencionables

El finançament del projecte o de les activitats presentades a aquesta convocatòria no pot superar en cap cas la quantia màxima que s'estableix en la convocatòria.

Les despeses corrents imputables a la subvenció s'estableixen en:

a) Despeses per a l'adquisició de materials per a la realització de les activitats.

b) Despeses per a la difusió de les activitats o del projecte.

c) Despeses de personal contractat per al desenvolupament de les activitats per a les quals se sol·licita la subvenció.

d) Despeses genèriques de producció i execució (sonorització, il·luminació, edició…).

e) Viatges.

f) Edició de publicacions, musica i audiovisuals.

g) Estudis d’investigació de la nostra història i les nostres tradicions.

Queden excloses del procediment de concessió dels ajuts establerts en aquesta convocatòria les despeses relacionades amb obres, despeses d’assegurances relacionades amb l'activitat a subvencionar i l'arrendament de locals.

Article 9

Criteris objectius per a l'atorgament de les subvencions dels diferents serveis (Serveis Socials, Cultura, Medi Ambient i Esports)

Línia 1. Criteris per l'atorgament de subvencions dirigides a les activitats de caire social

Les presents bases regulen el procediment per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre que desenvolupen activitats que promouen l'atenció i promocionen la salut de les persones en situació d'especial necessitat, ja sigui per motius de salut, discapacitat, dependència o per altres factors socials.

Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria són els que es detallen tot seguit:

1. Es valoraran amb un màxim de 20 punts els aspectes que tenen a veure amb l'entitat:

  • Estructura organitzativa de l'entitat, organigrama: fins a un màxim de 3 punts.
  • Incidència social de l'entitat en el municipi (història de l'entitat, arrelament en el municipi, nombre de socis...): fins a un màxim de 5 punts.
  • Objectius: fins a un màxim de 3 punts.
  • Recursos humans de què disposa l’entitat (personal contractat i voluntari): fins a un màxim de 6 punts.
  • Col·laboració amb altres entitats i administracions públiques, i participació en òrgans de coordinació associativa o institucional: fins a un màxim de 3 punts.

2. Es valoraran amb un màxim de 65 punts els aspectes que tenen a veure concretament amb les activitats a desenvolupar susceptibles de ser subvencionades:

  • Descripció de la situació de necessitat de la població destinatària de l'activitat: fins a un màxim de 10 punts.
  • Descripció concreta de l’activitat o les activitats que es vulguin desenvolupar: fins a un màxim de 15 punts.
  • Relació i temporalització de les activitats: fins a un màxim de 15 punts.
  • Objectius generals i específics: fins a un màxim de 5 punts.
  • Nombre previst de persones que participaran en cada activitat a desenvolupar: fins a un màxim de 5 punts.
  • Resultats esperats: fins a un màxim de 5 punts.
  • Pressupost en què es demostri la viabilitat de les activitats: fins a un màxim de 10 punts.

3. Es valoraran amb un màxim de 15 punts els aspectes que tenen a veure amb la implicació general de la ciutadania amb l'entitat o amb les activitats a desenvolupar.

  • Actuacions de divulgació i informació sobre l'entitat: fins a un màxim de 5 punts.
  • Accés de la ciutadania a les activitats: fins a un màxim de 5 punts.
  • Treball amb xarxa per a la realització de les activitats: fins a un màxim de 5 punts.

El procediment que se seguirà serà sumar el nombre de punts obtinguts per cada entitat que compleixi els requisits i dividir l'import total del crèdit assignat a aquesta convocatòria entre el nombre total de punts, a fi d'obtenir el valor de cada punt en euros. La quantia que correspondrà a cada subvenció serà el resultat de multiplicar el nombre de punts obtinguts per cada sol·licitant pel valor en euros de cada punt.

L'import que es concedeixi a cadascun dels projectes subvencionats es determinarà en relació amb els punts assignats en la valoració obtinguda en aplicació del que s'ha previst anteriorment.

Línia 2. Criteris per l'atorgament de subvencions dirigides a activitats culturals

Les presents bases regulen el procediment per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre que desenvolupen activitats que tenen per objectiu el foment de les arts, les ciències, les lletres, el teatre, la música i la dansa; que fomenten l’intercanvi cultural amb les ciutats agermanades amb Ciutadella de Menorca; que promouen l’animació sociocultural de caràcter general organitzada per les associacions; que conserven i difonen el nostre patrimoni històric, arqueològic, etnològic i natural; que promouen altres cultures i la convivència intercultural, en especial la dels col·lectius dels quals hi ha població resident al municipi, i que afavoreixen la participació en projectes europeus de difusió i col·laboració culturals.

Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria són els que es detallen tot seguit:

1. El cost de l'activitat es valorarà amb un màxim de 10 punts (es tindrà en compte el cost total de l'activitat):

  • De 100 a 300 euros: 2 punts.
  • De 301 a 500 euros: 4 punts.
  • De 501 a 750 euros: 6 punts.
  • De 751 euros a 1000: 8 punts.
  • Més de 1.000 euros. 10 punts.

2. El tipus d'activitat es valorarà amb un màxim de 10 punts (es tindran en compte el programa i la memòria de l'activitat en la qual s'ha d'especificar quina ha estat, o serà, la seva repercussió):

  • Activitat dirigida a socis de l'entitat: 3 punts.
  • Activitat que ha tingut impacte a la barriada: 5 punts.
  • Activitat que ha tingut impacte a tot el municipi: 8 punts.
  • Activitat que ha tingut impacte supramunicipal: 10 punts.

3. El format de l'activitat es valorarà amb un màxim de 5 punts (es tindrà en compte el programa de l'activitat):

  • Activitat organitzada únicament per l'entitat: 2 punts.
  • Activitat organitzada amb una altra entitat del municipi: 3 punts.
  • Activitat organitzada amb més de dues entitats del municipi o amb una entitat de fora de Ciutadella: 5 punts.

4. El caràcter desestacionalitzador de l’activitat es valorarà amb un màxim de 5 punts:

  • Activitat realitzada entre els mesos de maig, juny, setembre o octubre: 2 punts.
  • Activitat realitzada de novembre a abril: 3 punts.
  • Activitat realitzada durant tot l’any: 5 punts.

El màxim de subvenció per activitat és de 700 euros, sense que aquest valor pugui representar més del 75 % del cost total de l'activitat.

Línia 3. Criteris per l'atorgament de subvencions dirigides a les entitats de medi ambient sense ànim de lucre

Les presents bases regulen el procediment per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre i per als centres educatius que desenvolupen activitats o projectes a favor del medi ambient del municipi i que afavoreixen la conscienciació i la sensibilització envers el medi ambient i l'educació ambiental al municipi de Ciutadella de Menorca.

Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria són els que es detallen tot seguit:

1. Es valoraran amb un màxim de 20 punts els aspectes que tenen a veure amb l'entitat:

  • Estructura organitzativa de l'entitat, organigrama: fins a un màxim de 3 punts.
  • Incidència social de l'entitat en el municipi (història de l'entitat, arrelament en el municipi, nombre de socis...): fins a un màxim de 5 punts.
  • Objectius: fins a un màxim de 3 punts.
  • Recursos humans de què disposa l’entitat (personal contractat i voluntari): fins a un màxim de 6 punts.
  • Col·laboració amb altres entitats i administracions públiques, i participació en òrgans de coordinació associativa o institucional: fins a un màxim de 3 punts.

2. Es valoraran amb un màxim de 65 punts els aspectes que tenen a veure concretament amb les activitats a desenvolupar susceptibles de ser subvencionades:

  • Descripció de la problemàtica o l'aspecte ambiental que aborda el projecte o l'activitat: fins a un màxim de 10 punts.
  • Descripció concreta de l’activitat o les activitats que es vulguin desenvolupar: fins a un màxim de 15 punts.
  • Relació i temporalització de les activitats: fins a un màxim de 15 punts.
  • Objectius generals i específics: fins a un màxim de 15 punts.
  • Caire innovador o inèdit de les actuacions a desenvolupar: fins a un màxim de 5 punts.
  • Viabilitat tècnica i econòmica de l'activitat presentada: fins a un màxim de 5 punts.
  • Pressupost en què es demostri la viabilitat de les activitats: fins a un màxim de 10 punts.

3. Es valoraran amb un màxim de 15 punts els aspectes que tenen a veure amb la implicació de la ciutadania amb l'entitat o el centre i amb el projecte o l'activitat a desenvolupar.

  • Actuacions de divulgació i informació sobre l'entitat o el centre: amb un màxim de 5 punts.
  • Accessibilitat del públic en general a les activitats: fins a un màxim de 5 punts.
  • Treball amb xarxa per a la realització de l'activitat o del projecte: fins a un màxim de 5 punts.

El procediment que se seguirà serà sumar el nombre de punts obtinguts per cada entitat que compleixi els requisits i dividir l'import total del crèdit assignat a aquesta convocatòria entre el nombre total de punts, a fi d'obtenir el valor de cada punt en euros. La quantia que correspondrà a cada subvenció serà el resultat de multiplicar el nombre de punts obtinguts per cada sol·licitant pel valor en euros de cada punt, sempre sense superar el màxim del 100 %.

L'import que es concedeixi a cadascun dels projectes subvencionats es determinarà en relació amb els punts assignats en la valoració obtinguda en aplicació del que s'ha previst anteriorment.

Línia 4. criteris per a l'atorgament de subvencions dirigides a les entitats esportives adherides al programa «Eduquem amb l’Esport»

Les presents bases regulen el procediment per a l'atorgament de subvencions a tots els clubs i les entitats esportius adscrits al programa «Eduquem amb l'Esport» i, per tant, que tenen un acord signat amb l'Ajuntament.

Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix en aquesta convocatòria són els que es detallen tot seguit:

1. Es valoraran amb un màxim de 300 € les entitats adherides al programa «Eduquem amb l’Esport» i que han signat el conveni amb l’Ajuntament dins el curs 2017-2018. Els requisits per obtenir aquest import són els següents:

  • Presentar la relació dels recursos humans de què disposen.
  • Presentar la programació de les activitats d’acord amb els criteris establerts pel Servei d'Esports.
  • Presentar la memòria final d’acord amb els criteris establerts pel Servei d’Esports.
  • Donar a conèixer les sessions que desenvolupa cada club i permetre que el personal del Servei d'Esports assisteixi a unes quantes sessions per temporada.
  • Col·laborar amb l’organització d’activitats dins el programa «Eduquem amb l’Esport» o vinculades a aquest.

2. Es valorarà amb un màxim de 82 € cada fillet inscrit al programa «Eduquem amb l’Esport». El requisit per obtenir aquest import és el següent:

  • El grau d'assistència dels fillets i les filletes de 6 i 7 anys, per a la qual cosa es valorarà la mitjana de fillets de cada club que hagi assistit a les sessions desenvolupades al pavelló amb monitors municipals i hagi seguit la programació establerta dins el programa «Eduquem amb l’Esport».

    L'import que es concedirà serà el resultat de sumar els imports atorgats en cadascun dels dos blocs anteriors.

Article 10

Procediment i òrgans competents per a la concessió

10.1. L'expedient s'inicia mitjançant l'aprovació de la convocatòria corresponent.

10.2. La instrucció correspon al personal tècnic que determini cada servei, que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

10.3. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la comissió avaluadora.

10.4. Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora corresponent, després que aquesta hagi emès el seu informe, els regidors dels serveis de Participació Ciutadana i d'Esports n'elevaran la corresponent proposta de resolució a la Junta de Govern, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació de l'ajut i la quantia que se subvenciona.

10.5. La resolució de l'expedient d'atorgament de subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

10.6. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és d'un mes comptat des que acabi el termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

10.7. La resolució de l'expedient de concessió o denegació s'ha de notificar individualment a les entitats.

Article 11

Comissió avaluadora

11.1. La comissió avaluadora és l'òrgan encarregat d’estudiar i examinar totes les sol·licituds presentades i d'emetre'n l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent. En aquest informe, la comissió avaluadora ha d'establir la relació d'entitats beneficiàries possibles, amb la quantia que correspongui a cada una, i també la relació d'entitats sol·licitants a les quals s'hauria de denegar la subvenció, amb indicació de la causa que motiva aquesta decisió.

11.2. La Comissió Avaluadora estarà formada pels membres següents:

a) El regidor del servei que correspongui de l’Ajuntament de Ciutadella.

b) Un tècnic del servei corresponent.

c) Secretari: l'auxiliar administratiu/administratiu assignat

Article 12

Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries dels ajuts estan obligades a:

a) Comunicar a l’Ajuntament l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas, la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que la persona beneficiària hagi rebut la notificació de la concessió.

b) Realitzar l’activitat objecte de subvenció dins l'exercici 2018.

c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establerts en aquesta convocatòria.

d) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi l'Ajuntament de Ciutadella.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn l’Ajuntament de Ciutadella i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

f) Comunicar a l'Ajuntament de Ciutadella la sol·licitud i l’obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat.

g) Fer constar, de manera expressa, el suport de l’Ajuntament de Ciutadella en la realització de les activitats subvencionades. El logotip de l'Ajuntament es pot descarregar a la pàgina web de l'Ajuntament

(http://www.ajciutadella.org/Contingut.aspx?IdPub=29881).

h) Comunicar a l'Ajuntament de Ciutadella qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del programa subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar el cost total; i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa de l'Ajuntament per fer qualsevol modificació substancial de les actuacions objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

Article 13

Justificació de les subvencions

13.1. Les justificacions s'han de presentar via telemàtica, segons el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Han d'anar dirigides a l'alcaldessa i s'han d'acompanyar de la documentació preceptiva que s'especifica en els annexos I i II.

13.2. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció concedida dins els dos primers mesos de 2019, per la qual cosa s'estableix com a data màxima de presentació el 28 de febrer de 2019, tret que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que les persones beneficiàries hauran d’al·legar per escrit. En vista de l'anterior, l'Ajuntament podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.

13.3. Les entitats beneficiàries de les subvencions n'hauran de justificar documentalment la destinació en el termini previst en la convocatòria o en la resolució de concessió, mitjançant el corresponent compte justificatiu acompanyat dels documents originals o autentificats juntament amb els annexos I i II, i d'acord amb els criteris següents:

a) Els documents han de complir els requisits que siguin legalment exigibles.

b) En el termini que es marqui, s'ha d'acreditat que l’activitat objecte de subvenció ha estat realitzada i que l’import de l'ajut es va aplicar a la finalitat per al qual es va concedir. En cas d’incompliment d’aquest punt, es reclamarà la devolució de la quantitat lliurada en concepte de subvenció municipal. Si no se'n fa el reintegrament, s’iniciarà el procediment administratiu corresponent.

c) Les subvencions en les quals el pagament estigui condicionat a la justificació de la despesa, la manca d'aquesta comportarà la revocació automàtica de la concessió.

d) Els documents aportats es remetran a la Intervenció municipal perquè doni la conformitat als justificants aportats. Intervenció podrà requerir l’informe corresponent sobre el desenvolupament efectiu de les activitats subvencionades.

e) Les despeses subvencionables han de respondre a l’activitat subvencionada i s'han d'haver pagat abans que finalitzi el període de justificació, llevat que hi hagi una disposició expressa en les bases reguladores.

f) En cap cas el cost d’adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.

13.4. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, l'Ajuntament demanarà a l’entitat sol·licitant que hi faci les modificacions oportunes en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

13.5. Si la despesa justificada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

Article 14

Reconeixement de l’obligació de pagament

En les subvencions de lliure concurrència, així com en les nominatives, quan la Intervenció municipal hagi examinat la justificació es reconeixerà l’obligació i s'ordenarà el pagament de l'ajut mitjançant un acord de la Junta de Govern.

Article 15

Revocació i reintegrament

Pel que fa a la revocació i al reintegrament de les subvencions, s'ha d'aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de la normativa que li sigui aplicable.

 

Article 16

Infraccions i sancions

16.1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del text refós de la Llei de subvencions.

16.2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és l'Alcaldia de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

Article 17

Altres disposicions

Normativa general aplicable

En tot el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables a l'Ajuntament de Ciutadella en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

a) Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) Reglament general de subvencions 887/2006, aprovat el 21 de juliol

c) Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

d) Pla de subvencions de l'Ajuntament de Ciutadella aprovat per la Junta de Govern dia 20 de març de 2018

e) Pressupost general de l'Ajuntament de Ciutadella corresponent a l'exercici 2018

 

Ajuntament de Ciutadella, 07 d'agost de 2018)

L’alcaldessa

Joana Gomila Lluch