Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 8372
Convocatòria borsa de Tècnic/a en gestió turística, especialitat: turisme cultural amb caràcter laboral temporal per cobrir necessitats o substitucions a la plantilla de personal de l’Ajuntament de Santa Margalida

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovades per decret de Batlia núm. 745 de 2 d’agost de 2018, es publiquen íntegrament  les bases específiques per la convocatòria per la creació d’una borsa tècnic/a en gestió turística, especialitat: turisme cultural, segons el disposat a l’art. 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TÈCNIC/a EN GESTIÓ TURÍSTICA, ESPECIALITAT: TURISME CULTURAL, AMB CARÀCTER LABORAL TEMPORAL PER COBRIR NECESSITATS O SUBSTITUCIONS A LA PLANTILLA DE PERSONAL

CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA.

· Denominació de la plaça: Tècnic/a de gestió turística, especialitat turisme cultural (A2)

· Nivell de titulació acadèmica: Diplomat/da en Turisme, Graduat en Turisme o Història, o haver superat tres cursos complerts de la llicenciatura d’Història.

· Nomenament com a personal laboral.

· Funcions a desenvolupar:

1. Disseny i gestió de projectes relacionats amb el turisme i especialment amb el turisme cultural (arqueològic, artístic, arquitectònic, gastronòmic...)

2.  Gestió de xarxes socials i mitjans de comunicació.

PRIMERA.- Justificació i OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

Vist que actualment no existeix borsí de Tècnic en gestió turística, especialitat: turisme cultural, i atès que es considera necessari i imprescindible disposar d’un Tècnic de Grau Mitjà en Turisme, per poder prestar millor servei i atendre les necessitats turístiques del municipi,  s'ha de procedir de forma urgent a la creació d'aquesta borsa, amb la finalitat de poder cobrir de forma temporal la plaça de Tècnic en gestió turística, especialitat: turisme cultural de l'Ajuntament de Santa Margalida.

L'article 19.dos de la Llei 6/2018, de 3 de juliol de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, disposa que no es podrà procedir a la contractació de personal temporal, així com al nomenament de personal estatutari temporal i de funcionaris interins llevat de casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables.

És objecte de la present convocatòria la creació d’una borsa de treball de Tècnic/a de Turisme amb caràcter laboral temporal, per realitzar substitucions, cobrir temporalment les vacants que es puguin produir o subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstàncies d’increment de l’activitat, a l’Ajuntament de Santa Margalida.

El procediment de selecció de les persones aspirants s'efectuarà mitjançant convocatòria pública, que consistirà concurs - oposició que es detallen a la base vuitena d'aquesta convocatòria.

Aquestes bases i el procediment de selecció es regiran de conformitat amb els termes establerts a L’article 55 i següents del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP), la llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB, i resta de legislació aplicable.

En tot allò no previst en aquestes bases, s'aplicarà supletòriament el Decret 30/2009 de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de funcionaris interins de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB) i la resta de normativa desenvolupament de la LFPIB.

Les retribucions a percebre seran les que correspongui en el moment de cobrir la necessitat, segons la plaça i categoria professional i les retribucions vigents en l'Ajuntament.

Segon.- requIsits dels aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir els requisits següents:

a. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos en què, d'acord amb l'article 57 del TREBEP, es permeti l'accés a l'ocupació.

b. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació.

c. Estar en possessió del títol Graduat en Turisme o Història, Diplomatura de Turisme o tres anys complets de la Llicenciatura d’Història o equivalent, o bé estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

d. En el cas de titulacions expedides a l'estranger serà necessari aportar la corresponent documentació que acrediti la seva homologació oficial.

e. Acreditar el requisit de coneixements de la llengua catalana de Nivell C1 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establerts a l'ordre de Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de la llengua catalana de la Direcció General de cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 13/03/2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB núm. 19, de 07/02/2012), garanteix els coneixements de català exigits.

f. No patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions, mitjançant certificat mèdic.

g. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública, s'acreditarà mitjançant l'aportació de l'annex I.

Abans de prendre possessió de la plaça, la personal interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d’incompatibilitat establerts a la Llei 53/20194 de 26 de desembre, que regula el personal al servei de les administracions públiques o comprometre’s en el seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació de retir o d’orfenesa, s'acreditarà mitjançant l'aportació de l'annex I.

Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se el darrer dia de termini de presentació d'instàncies i mantenir-se durant el període selectiu.

Tercer.- forma i termini de presentació d'instàncies

Les instàncies per participar al procés selectiu s'hauran de fer segons el model que figura a l'annex II de les presents bases, adreçada al Batle President de l'Ajuntament de Santa Margalida, i es presentaran en el registre general d'aquest ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratius Comú de les Administracions Públiques.

Per ésser admeses, i, en el se cas, prendre part en el procediment selectiu, les persones aspirants hauran de adjuntar a la mateixa instància còpia del DNI, juntament amb la titulació exigida, document acreditatiu del nivell de coneixement de la llengua catalana o sol·licitud específica per participar en la prova de llengua catalana. Tots els documents aniran degudament autenticats.

Les persones aspirants hauran d'adjuntar amb l’instancia aquells documents que acreditin els mèrits al·legats. No s'admetrà cap documentació referida a mèrits un cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies. En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits.

Per ser admesa, a l’instancia per prendre part en el procés, també s'hi haurà d'adjuntar el resguard acreditatiu del pagament de la taxa (20,00euros), segons estableix l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per aportar a proves de selecció de personal (BOIB núm. 129, de 25 de setembre de 2014). En aquest resguard hi ha de constar el nom de la persona aspirant i el concepte ha de ser «Drets d'examen borsa TÈCNIC EN GESTIÓ TURÍSTICA». Les persones aspirants hauran d'autoliquidar la taxa en el moment de presentar la sol·licitud per prendre part a les proves selectives convocades, realitzant el pagament a qualsevol dels comptes següents:

· ES35 0061 0026 6200 2286 0185 BANCA MARCH (BIC BMARES2M)

·  ES38 2100 0107 1402 0000 1164 LA CAIXA (BIC CAIXESBBXXX)

·  ES80 0487 2103 2520 0000 1624 BMN (GBMNESMMXX)

·  ES91 0049 3186 5819 1000 2890 BANC SANTANDER (BIC BSCHESMM)

·  ES31 0075 6819 1606 6000 0173 BANCO POPULAR (POPUESMM)

El termini per la presentació d'instàncies serà de quinze (15) dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació d'aquestes bases en el BOIB.

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d'exclusió, així com el termini d'esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos què serà de 10 dies hàbils.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d'anuncis de l'Ajuntament i en la web municipal on es farà constar la resolució de les reclamacions presentades, la designació nominativa dels membres del Tribunal Qualificador amb la data del lloc, data i hora de la constitució del mateix, i la data de la prova de coneixements de la llengua catalana.

Quart.- composició del tribunal qualificador

La composició del tribunal s'ajustarà al que estableixen l'article 60 TREBEP i els arts. 10 i següents del Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'Ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat.

Es constituirà atenent els principis d'imparcialitat, professionalitat i especialitat, en funció de la disponibilitat de recursos. Tindrà la consideració d'òrgan col·legiat i, com a tal, estarà subjecte a les normes contingudes a la normativa de Règim Jurídic del Sector Públic.

En la mateixa resolució en la qual s'aprovi definitivament la llista de persones aspirants admeses i excloses, es fixarà la composició del tribunal qualificador a l'efecte de poder promoure la recusació dels seus membres. La resolució s'anunciarà als taulers d'anuncis d'aquest Ajuntament i a la seva pàgina web.

El tribunal podrà nomenar col·laboradors, especialistes i ajudants, que estaran sempre sota la seva direcció i control directes, per a aquelles proves que ho requereixen, limitant-se a l'exercici de les seves especialitats tècniques en base a les quals col·laboraran amb el tribunal amb veu, però sense vot. El personal assessor i especialista estaran sotmesos a les mateixes causes d'abstenció i recusació que els membres del tribunal.

El tribunal estarà compost per la Presidència, la Secretaria i tres vocals, actuant totes elles amb veu i vot.

El tribunal no podrà constituir-se sense l'assistència, com a mínim de la meitat dels seus membres titulars o suplents indistintament.

Cinquè.- inici i desenvolupament del procediment de selecció

El procediment de selecció s'iniciarà amb la convocatòria, que correspon al president de la corporació o regidor delegat. Les bases es publicaran íntegrament al BOIB i a la pàgina web municipal (www.ajsantamargalida.net) i al tauler d'edictes de l'Ajuntament.

La fixació de la data de la prova de català es publicarà al tauler d'edictes de l'Ajuntament i a la pàgina web.

Sisè.- procediment de selecció

Consistirà en concurs – oposició. La incompareixença de la persona aspirant a qualsevol de les proves determinarà automàticament la pèrdua del dret a participar en la prova o fase següent i exclusió del procediment selectiu.

FASE PRIMERA – PROVA DE CATALÀ

En primer lloc, es realitzarà una prova específica de llengua catalana del nivell C1, quedant exempts de la mateixa les persones aspirants que l'hagin acreditat juntament amb la sol·licitud o abans del començament de la prova, els coneixements mitjançat l’aportació del corresponent certificat. La prova es qualificarà d'APTE o NO APTE. La qualificació de NO APTE o la no compareixença a la mateixa en els casos que no s'hagi aprovat la certificació de nivell, donarà lloc a l'exclusió del procés selectiu.

Només hi haurà una convocatòria per la prova de català, i s'exclourà del procés selectiu a la persona aspirant que no hi comparegui. Les persones aspirants seran convocades per l'exercici del català en crida única, llevat de casos de força major, degudament justificats i valorats lliurament pel tribunal. A efectes d'identificació de les persones aspirants hauran de concórrer a l'exercici amb el DNI o similar.

Una vegada iniciat el procés selectiu, el resultat de la prova de català, s'exposarà al tauler d'edictes de la Corporació i a la web municipal.

Les persones interessades podran efectuar les reclamacions que estimin oportunes a sol·licitar la revisió del seu examen davant el Tribunal en un termini de 3 dies hàbils, des de la publicació del resultat obtingut al tauler d'anuncis i a la pàgina web d'aquest Ajuntament. El lloc, data i hora de la revisió i vista en cas de ser sol·licitada serà fixada pel Tribunal. Una vegada resoltes es dictarà i publicaran els resultats i la relació definitiva d'aspirants aptes i no aptes.

En cas de que no es formulin reclamacions els resultats i la relació de persones aspirants aptes serà automàticament elevada a definitiva, prèvia resolució dictada a l'efecte.

FASE SEGONA – OPOSICIÓ

PRIMER EXERCICI.  De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la resolució per escrit d’un supòsit pràctic que plantejarà el tribunal, relatiu a les tasques del lloc de feina, relacionat amb el temari  de l’annex III. El temps màxim per realitzar aquest exercici serà de 90 minuts.

Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 50 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 25 punts per superar-lo.

El Tribunal publicarà la llista provisional d'aspirants aprovats en fase d'oposició en el tauló d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web concedint un termini de tres dies hàbils per a formulació de reclamacions que estimi pertinent. Resoltes totes les reclamacions el tribunal publicarà la llista definitiva d'aspirants aprovats en fase d'oposició.

SEGON EXERCICI. De  De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la resolució per escrit d’un supòsit pràctic que plantejarà el tribunal en relació als temes 31, 32 i 33 de l’Annex III.

Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar-lo.

El Tribunal publicarà la llista provisional d'aspirants aprovats en fase d'oposició en el tauló d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web concedint un termini de tres dies hàbils per a formulació de reclamacions que estimi pertinent. Resoltes totes les reclamacions el tribunal publicarà la llista definitiva d'aspirants aprovats en fase d'oposició.

FASE TERCERA – CONCURS. (PUNTUACIÓ TOTAL FASE DE CONCURS: 30 PUNTS)

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de finalització de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies acarades.

Únicament es valoraran aquells mèrits que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors.

Titulacions acadèmiques oficials (Puntuació màxima 30 punts)

Estudis que es valoren:

Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques de caràcter oficial o l'equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles dels ensenyaments propis.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el del nivell inferior o el 1r cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster o títol propi de postgrau en que si es pot valorar la llicenciatura o equivalent.

Es valoraran les titulacions de nivell acadèmic superior, a l'exigida com a requisit, sense que en cap cas es pugui valorar dues titulacions del mateix nivell acadèmic.

Puntuació:

· Estudis de post grau:

1.   Per cada títol de doctor/a: 3 punts.

2.   Màster en turisme, gestió cultural o patrimoni cultura: els títols de màster universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,40 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,40 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per 25 hores lectives, amb un màxim de 24 punts.

3.   Màster: els títols de màster universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,10 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,10 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per 25 hores lectives, amb un màxim de 6 punts.

4.   Títols propis de postgrau, es valoraran a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim d'5 punt.

En el supòsit que el màster o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ETC, s’entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,40 o 0,10 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives segons si són o no en turisme, gestió cultural o patrimoni cultura: els títols de màster universitaris oficials , si són títols oficials, ó 0,015 per cada crèdit o per cada 10 hores lectives de títols propis.

No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d'aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.

· Estudis universitaris:

1. Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 2 punts.

2. Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 1punts.

3.  er cada títol propi de grau: 0,5 punts.

Setè.- proposta del tribunal, constitució i gestió de la borsa de treball

El Tribunal classificarà les persones aspirants en funció dels mèrits al·legats i justificats per aquests i formarà la relació en funció de les puntuacions totals obtingudes per cada persona a la fase d'Oposició i Concurs. Seran preferents en cas d'empat, en primer lloc la millor puntuació en la fase d'oposició, en segon lloc la millor puntuació en la fase de concurs, en tercer lloc es procedirà al sorteig.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, des de la publicació de la relació per a efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió podran assistir acompanyades d'un assessor.

El Tribunal tindrà un termini de se (7) dies per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, haurà de fer pública la llista definitiva de persones aspirants a formar par de la borsa de feina.

Un cop finalitzada la selecció, el tribunal elevarà la seva proposta al Sr. Batle per resoldre la constitució de la borsa de treball. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web. Les persones aspirants que conformin la borsa de treball es torbaran a l'espera de ser cridades per l'Ajuntament per ordre de puntuació que es produeixi la necessitat de contractació, segons el supòsit que es produeixi.

L'oferta de feina es farà per via telefònica. La persona encarregada de cridar a la persona aspirant a ocupar una plaça ho farà sempre davant un testimoni. En primer lloc es cridarà al telèfon mòbil i, en cas de no trobar a la persona, es telefonarà a un altre número si figura indicat a l’instancia. Si no s'aconseguís localitzar la persona per telèfon, s'enviarà un missatge al correu electrònic indicat al formulari.

Si no s’obtingués resposta el mateix dia, es tornarà a intentar pel mateix procediment el dia següent i a una hora diferent de l'anterior. En ca de no obtenir resposta durant aquests dos dies, s'entendrà que es renúncia a l'oferta de feina i suposarà la seva exclusió de la borsa. A l'expedient administratiu es deixarà constància de les gestions efectuades mitjançant diligència que serà estesa per part del personal de l'Ajuntament que les hagi realitzades.

Les persones aspirants que siguin cridades hauran de donar la seva conformitat a incorporar-se en el termini d'un dia (1) hàbil. Manifestada la seva conformitat, disposaran d'un termini d'un dia hàbil per presentar en el Registre d'Entrada la documentació acreditativa de les condicions de capacitats i requisits exigits a la convocatòria (lletres e, f, g de la base segona). Si en el termini indicat i exceptuant els casos de força major, les persones interessades que hagin donat la seva conformitat al seu nomenament no presentessin la documentació, passaran a acupar el darrer lloc de la borsa. En aquest cas, l'autoritat competent podrà cridar la següent persona aspirant per ordre de puntuació.

Si la persona interessada rebutja l'oferta o no manifesta la seva conformitat amb la seva contractació en el termini d'un dia (1) hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat, s'entendrà que renuncia i passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa, llevat dels supòsits a que fa referència el Decret de la CAIB 30/2009, de 22 de maig, pel que fa a renúncies per causa justificada, si efectivament es justifiquen; en aquest últim cas, s'entendrà que es mantén la situació de suspensió en l'obligació d'incorporació fins que l'aspirant no comuniqui a l'Ajuntament el canvi de la seva situació. Mentre duri la causa justificada de renúncia l'Ajuntament no convidarà a l'aspirant a la incorporació. En aquest cas, l'autoritat podrà cridar al següent dels aspirants per ordre de puntuació. S'entendran com a causes justificades les següents:

a. Presentar serveis com a personal funcionari interí o personal laboral no fix en l'Ajuntament de Santa Margalida o una altra Administració Pública.

b. Prestar serveis com a personal funcionari de carrera o personal laboral fix en una altra Administració Pública i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.

c. Estar en període de gestació, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en que sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills o filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

d. Patir malaltia o incapacitat temporal.

e. Exercir, en el moment de l'oferiment, funcions de representació sindical.

f.  Estar, en el moment de l'oferiment, en situació de serveis especials.

Els aspirants que es trobin en situació de suspensió en l'obligació d'incorporació, tindran un termini màxim d'un mes per comunicar per escrit a l'Ajuntament de Santa Margalida la finalització de les causes que donaren lloc a l'esmentada situació.

Desprès que les persones aspirants hagin presentat la documentació preceptiva, es procedirà a la formalització del nomenament interí.

El personal funcionari interí d'aquest borsí, quan cessi en el lloc de treball o finalitzi la seva relació laboral, excepció feta de la renúncia voluntària, s'incorporarà automàticament al borsí del que prové en el lloc que li corresponia d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment de la formació d'aquest borsí.

En la resta, el funcionament de la borsa creada es durà a terme de conformitat amb el que preveu el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar des de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Un cop transcorregut aquest període es podrà prorrogar per Decret de Batlia fins que es substitueixi per la borsa sorgida de la propera convocatòria.

Vuitè.- incidències, publicitat, règim normartiu i recursos

El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin en la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris pel bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits a la pàgina web de l'Ajuntament de Santa Margalida (www.ajsantamargalida.ent) i en el tauler d'edictes municipal. Al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

En el no prevista en aquestes bases serà d'aplicació la normativa reguladora del personal al servei de les entitats locals definida en l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim local de les Illes Balears.

La convocatòria de les proves selectives, l'aprovació d'aquestes bases i tots els actes administratius que se'n derivin podran ser impugnats pels interessats en els casos i forma establerts per la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

El que es fa públic pel general coneixement. Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la seva inserció en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la inserció d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Tot això sens perjudici de qualsevol altre recurs o reclamació que es consideri convenient d’interposar.

 

Santa Margalida, 6 d’agost de 2018

El Batle,

(Delegació de signatura, Decret núm 1193 de data 02/12/2016, Primer Tinent de Batle, Martí A. Torres Valls)

Joan Monjo Estelrich

Annex i

declaració jurada

_________________________________________________, amb DNI ________________ major d'edat, amb domicili al carrer ____________________________________________ núm. ______________ del municipi de __________________________________, funcionari/contractat laboral d'aquest Ajuntament, adscrit al lloc de feina ___________________________, de conformitat amb la legislació reguladora del règim d’incompatibilitats,

DECLARA I FA CONSTAR QUE:

No està sotmès a cap dels motius d'incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, i no percep pensió de jubilació, de retir ni d'orfendesa.

No desenvolupa cap activitat professional, econòmica i/o laboral privada remunerada, per compte propi ni per compte d'altra entitat pública i/o privada.

No ha estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, ni es troba inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

I perquè consti a l'expedient personal, sing la present declaració jurada, a ________________________________ , _______ de ___________________ de 2018.

Signat:

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

ANNEX II

MODEL D'INSTÀNCIA

__________________________________________________________ , major d'edat, amb DNI núm. ___________________ , amb domicili a efectes de notificacions i comunicacions al carrer ______________________________________________________, núm. ______________ , municipi ________________________________ , telèfons ______________________________________ i correu electrònic __________________________________________________________________________

EXPÒS:

IV. Què he tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de la categoria de TÈCNIC/A EN GESTIÓ TURÍSTICA , de l'Ajuntament de Santa Margalida.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

I.  Fotocòpia autentificada del DNI o altre document legalment permès.

II. Fotocòpia acreditativa del requisit d’estar en possessió de la titulació exigida.

III. Document acreditatiu del nivell de coneixements de la llengua catalana exigit. En el cas que no s'adjunti, s'entendrà que se sol·licita participar d'un examen específic previ a la fase d'oposició.

IV. Documentació acreditativa de l’experiència professional.

V.  Documents acreditatius de la formació no reglada i titulació acadèmica oficial.

VI. Resguard de la transferència dels drets d’examen.

VII.  Altres (especificar)

Per tot l'exposa't, SOL·LÍCIT:

Ser admès/a i prendre part al procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de feina Tècnic/a en Gestió Turística de l'Ajuntament de Santa Margalida.

Santa Margalida, .............. de ................................ de 2018

(Signatura)

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

ANNEX III

TEMARI

1.   L'administrat i el ciutadà: concepte i classes. La capacitat dels ciutadans i les seves causes modificatives. Drets subjectius i interessos legítims.

2.   L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. L'eficàcia: notificació i publicació. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.

3.   Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos. La invalidesa de l'acte administratiu. Supòsits de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. La convalidació de l'acte administratiu. La revisió d'ofici.

4.   Identificació i firma dels interessats en el procediment administratiu. Dret de les persones en les relacions amb les Administracions Públiques. Dret i obligació a relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques.

5.   Funcionament electrònic del sector públic: seu electrònica, sistemes d'identificació de les Administracions Públiques, firma electrònica del personal al servei de les Administracions Públiques, assegurament e interoperabilitat de la firma electrònica i arxiu electrònic de documents.

6.   L'administració local: principis generals. El municipi: concepte, elements, organització i competències. Les formes d'activitat de les entitats locals.

7.   Ordenances i Reglaments de les Entitats Locals. Classes. Procediment d'elaboració i aprovació.

8.   Pressupost de les Entitats locals. Procediment d'elaboració i aprovació. Fases del pressuposts. Liquidació.

9.   Els serveis públics en l'esfera local. Les formes de gestió dels serveis públics. Consideració especial de la concessió.

10. La contractació administrativa. Classes: elements i subjectes, objecte i causa dels contractes públics. La forma de contractació i els sistemes de selecció dels contractistes. Formalització del contracte.

11. Recursos i productes turístics. Recursos i productes turístics a les Illes Balears.

12. El turisme cultural.

13. Recursos i infraestructures per a la gestió turística del patrimoni cultural.

14. Planificació i avaluació dels productes turístics en l’àmbit del turisme cultural.

15. El turisme creatiu. Recursos i infraestructures.

16. La posada en valor del patrimoni cultural. La interpretació del patrimoni.

17. Museus i centres d’interpretació.

18. El disseny de rutes / itineraris.

19. Turisme cultural, xarxes socials i noves tecnologies.

20. El patrimoni artístic. Principals característiques d’aquest tipus de patrimoni a les Illes Balears.

21. El patrimoni artístic. Principals característiques d’aquest tipus de patrimoni a les Illes Balears.

22. El patrimoni arquitectònic. Principals característiques d’aquest tipúss de patrimoni a les Illes Balears.

23. El patrimoni immaterial. Principals característiques d’aquest tipus de patrimoni a les illes Balears.

24. El patrimoni medi ambiental: Principals característiques d’aquest tipus de patrimoni a les illes Balears.

25. El patrimoni arqueològic a Santa Margalida.

26. El patrimoni artístic de Santa Margalida.

27. El patrimoni immaterial de Santa Margalida I: festes i celebracions.

28. El patrimoni immaterial de Santa Margalida II: cultura popular, gastronomia....

29. La planificació i avaluació dels productes turístics a Santa Margalida. El pla estratègic de Can Picafort.

30. Recursos i infraestructures per al turisme cultural i per a la interpretació del patrimoni en el municipi de Santa Margalida.

31. Ofimàtica. Fulls de càlculs complexes, sistemes de comunicació via correu electrònic. Presentació de powerpoints

32. Les xarxes socials a l’administració.

33. Edició d’imatges i vídeos. Creació de cartells promocionals i vídeos publicitaris.