Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

Núm. 8358
Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports per la qual es convoquen ajuts per donar suport a accions d’inclusió social i d’integració de persones amb capacitats diferents mitjançant l’esport, ajuts per a cursos de formació tècnica esportiva de dones i ajuts per a equips femenins i mixtos de categoria nacional, any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L’article 3.1 de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, afirma que l’activitat física i l’esport contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.

L’article 5 de la mateixa Llei inclou entre els objectius de les polítiques esportives de les administracions públiques de les Illes Balears el foment de l’esport per obtenir un major benestar social, la promoció de programes esportius adreçats a persones amb capacitats diferents i a sectors socials desfavorits i la promoció de les condicions que afavoreixin la igualtat de la dona en l’esport i la seva incorporació en tots els nivells esportius, tècnics i directius.

2. L’article 2.1 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener), estableix que els tècnics i els programes de promoció esportiva són susceptibles de rebre ajuts. D’altra banda, l’article 5.1 de la mateixa Ordre disposa que les convocatòries que es dictin a l’empara d’aquestes bases s’han d’aprovar per resolució del conseller competent en esports i s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. La Conselleria de Cultura, Participació i Esports, mitjançant la Direcció General d’Esports i Joventut, exerceix les competències en matèria d’esport i lleure, atorgades per l’article 30.12 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, i d’acord amb el que disposa el Decret 24/2015, de 8 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Aquesta convocatòria de subvencions es fa en col·laboració de les conselleries de Cultura, Participació i Esports i de Serveis Socials i Cooperació, mitjançant l’Acord de col·laboració signat dia 14 de setembre de 2017, que inclou, entre altres accions, la convocatòria conjunta per a l’esport inclusiu. Per això la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació aporta 50.000,00 € mitjançant transferència de crèdit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, que aporta 90.000,00 €, per la qual cosa el crèdit total de la convocatòria  és de 140.000,00 €.

5. L’Acord de Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10/03/2018).

Per tot això, a proposta de la Direcció General d’Esports i Joventut; de conformitat amb el que disposen l’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l’article 5.1 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports; atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, de la direcció general competent en matèria pressupostària i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m’atribueix la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d’ajuts per donar suport a accions d’inclusió social i d’integració de persones amb capacitats diferents mitjançant l’esport, d’ajuts per a cursos de formació tècnica esportiva de dones i d’ajuts a equips femenins i mixtes de categoria nacional que figura a l’annex 1 d’aquesta Resolució, per un import màxim de 140.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 26501.461A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018.

2. Les subvencions atorgades per la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, estan regulades fonamentalment segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació (BOE Núm. 131 de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d’expedients de subvencions.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Cultura, Participació i Esports en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 6 d’agost de 2018

La consellera de Cultura, Participació i Esports

Francesca Tur Riera

                   

ANNEX 1

Convocatòria

1. Objecte

1.1 La convocatòria té un triple objecte.

a. Atorgar ajudes a projectes destinats a la integració social d’infants i de joves en risc d’exclusió social a través de la pràctica esportiva continuada, o a projectes d’esport adaptat, organitzats per associacions sense ànim de lucre.

b. Subvencionar la formació tècnica esportiva a les dones nascudes o residents a les Illes Balears.

c. Subvencionar als clubs esportius de les Illes Balears amb equips femenins i mixtos d’esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional i que promocionin les Illes Balears, durant la temporada esportiva 2017-2018

1.2. Els projectes, cursos de formació i equips a subvencionar han de complir les condicions següents:

a. Projectes integració o d’esport adaptat:

o Les activitats del projecte presentat s’han d’estendre en el temps un mínim de tres mesos.

o La freqüència d’actuació de les activitats del projecte ha de ser d’un mínim d’un cop a la setmana.

o Els projectes d’integració o d’esport adaptat s’han de realitzar entre l’1 de novembre de 2017 i el 31 d’octubre de 2018.

b. Formació esportiva:

o Els cursos subvencionats han de ser de formació esportiva de nivell 1, 2 i 3 o formació esportiva no reglada (cursos de jutge, de nutrició, de psicologia esportiva, etc.).

o Els cursos han de tenir una durada mínima de 10 hores.

o El preu del curs no pot superar en cap cas els 30 € per hora de formació presencial o 15 € per hora en formació online.

o L’import mínim del curs ha de ser de 50 €.

o Els cursos s’han d’haver iniciat després del 31 d’octubre de 2016 i finalitzar entre l’1 de novembre de 2017 i el 31 d’octubre de 2018.

o Per tal de que un curs sigui subvencionat el sol·licitant ha d’haver obtingut el diploma que certifiqui la seva assistència al curs (en cas de que no requereixi qualificació), o el document que acrediti que el curs està aprovat (si aquet té una qualificació final).

c. Clubs amb equips femenins i mixtos de categoria nacional:

o Les competicions nacionals han de figurar en els calendaris de competicions oficials de les federacions nacionals corresponents. En el cas específic d’esports col·lectius ha de tractar-se de lligues regulars.

o Han d’implicar enfrontaments amb equips d’altres comunitats autònomes diferents a les Illes Balears.

o Han de tenir lloc entre l’1 d’agost de 2017 i el 31 juliol de 2018.

o Han de ser competicions a les quals es participi per haver aconseguit un accés mitjançant proves classificatòries o la participació en altres competicions que regulin els ascensos o descensos de categoria nacional;  per tant, queden excloses les competicions tipus “open”, obertes a qualsevol equip sense necessitat d’una classificació prèvia.

1.3 Se subvencionen les despeses següents:

a. Per als projectes d’integració i d’esport adaptat són subvencionables les despeses derivades del funcionament dels serveis que es detallen tot seguit:

i. Les despeses corrents necessàries per a la realització dels serveis o les activitats: telefonia (fixa i mòbil) i accés a Internet, material fungible, correspondència, difusió del projecte, auditories i prevenció de riscs laborals.

ii. Les despeses corrents necessàries per al manteniment del local o dels locals on es duen a terme els serveis o les activitats: lloguer; subministrament d’aigua, electricitat i gas; comunitat de propietaris; impostos de béns immobles; taxa de residus sòlids urbans; assegurances; neteja; manteniment de sistemes d’alarma i seguretat, i detecció i extinció d’incendis.

iii. Les despeses del personal contractat per l’entitat i destinat a l’atenció directa als beneficiaris dels serveis.

iv. Les despeses derivades de la gestió fiscal, laboral, comptable i informàtica de l’entitat directament relacionades amb l’activitat subvencionada. No inclou compra d’aplicacions informàtiques, ordinadors, impressores, pantalles, ni el manteniment i la creació de pagines web.

v. Les despeses del personal de direcció, administració i serveis generals contractat per l’entitat relacionades directament amb l’activitat subvencionada i indispensables per a l’adequada preparació o execució, sempre que no superin el 10 % de l’import del projecte aprovat.

vi. Les despeses destinades a formació del personal, que no poden ser superiors al 5 % de l’import del projecte aprovat.

vii. Despeses de material específicament esportiu fungible, en cap cas inventariable ni material genèric ni inversions, per a la practica de l’esport.

viii. Les entitats que desenvolupin el projecte exclusivament amb personal voluntari no podran justificar despeses corresponents als apartats “iii” i  “v”.

b. Formació esportiva:

i. Import total de la matrícula al curs.

c. Equips femenins i mixtos de categoria nacional:

i. Lloguers d’instal·lacions esportives destinades a entrenaments i partits oficials.

ii. Despeses de desplaçament per carretera o tren en el territori de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla de tècnics esportius i esportistes (no personal de gestió ni directius), exclusivament, participants en la competició oficial. Només dels esportistes i tècnics que apareixen a l’acta del partit.

iii. Despeses d’allotjament de l’equip a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla dels tècnics esportius i esportistes participants en aquestes activitats, exclusivament, (no personal de gestió ni directius). Només dels esportistes i tècnics que apareixen a l’acta del partit.

iv. Adquisició de vestimenta esportiva (primera equipació) i material específicament esportiu fungible, en cap cas inventariable ni material genèric ni inversions, per a la practica de l’esport.

2. Beneficiaris i requisits per a l’obtenció d’ajuts

2.1 Poden ser beneficiaris de les ajudes a projectes destinats a la integració social i als projectes d’esport adaptat les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a. Les entitats privades sense ànim de lucre, que han d'estar inscrites com a entitats prestadores de serveis socials i, si escau, com a serveis, en la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, que tinguin la seva seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

b. Els clubs esportius, entitats amb seccions esportives i fundacions inscrites al Registre de les Entitats esportives de les Illes Balears.

c. S'exclouen d'aquesta línia d’ajuda les entitats següents:

o Entitats que, d'acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora, o en tot cas siguin una unió d'associacions (article 3 f de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació).

o Federacions i agrupacions esportives.

o Fundacions que, d'acord amb l'escriptura de constitució, tinguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

2.2 Poden ser beneficiaris de les ajudes de formació tècnica esportiva dones que tinguin setze o més anys a dia 31 de desembre de 2018, que siguin residents o nascuts a les Illes Balears i amb domicili fiscal a l’estat espanyol, que vulguin iniciar o millorar la seva formació relacionada amb la seva tasca com a entrenadores, tècniques esportives, jutges o altres activitats de suport a les competicions esportives (nutrició esportiva, psicologia esportiva, etc.).

2.3. Poden ser beneficiaris de les ajudes a equips femenins i mixtos els clubs amb equips participants a competicions de les categories nacionals següents, durant la temporada esportiva 2017/2018:

Esport

1a categoria

2a categoria

3a categoria

INDIVIDUALS

Atletisme femení

Divisió d’honor

Primera divisió

Segona divisió

Bàdminton (mixt)

Divisió d’honor

Primera divisió

-

Escacs femení

Divisió d’honor

Primera divisió

Segona divisió

Gimnàstica artística femenina

Primera divisió

Segona divisió

Tercera divisió

Natació femení

Divisió d’honor

Primera divisió

Segona divisió

Petanca femení

Divisió d’honor

Primera divisió

Segona divisió

Tennis taula femení

Superdivisió femenina

Divisió d’honor

Primera divisió

Tir amb arc femení

Categoria absoluta

-

-

COL·LECTIUS

Futbol femení

Primera divisió

Segona divisió

-

Handbol femení

Divisió d’honor

Divisió d’honor plata

-

Hoquei línia femení

Elit femení

Primera divisió or

-

Voleibol femení

Superlliga

Superlliga 2

Primera divisió

Waterpolo femení

Divisió d’honor

Primera divisió

2.4 Condicions a complir en la presentació de sol·licituds:

a. Una mateixa entitat només pot presentar un màxim de tres projectes d’esport i inclusió social o d’esport adaptat. En cas de presentar més d’un projecte s’ha d’indicar l’ordre de prelació en que es desitja que siguin avaluats els projectes.

b. A la línia de subvencions per a projectes d’esport i inclusió social o d’esport adaptat s’ha de fer una sol·licitud per a cada projecte que es presenti.

c. A la línia de subvencions de cursos de formació esportiva només es podrà presentar una sol·licitud per persona, amb un màxim de tres cursos per sol·licitud.

3. Import màxim i crèdit pressupostari

3.1 La Conselleria de Cultura, Participació i Esports destina a aquesta convocatòria un màxim de 140.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 26501.461A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018.

· Per a les ajudes de projectes destinats a integració social i projectes d’esport adaptat es destinen 60.000,00 euros.

· Per a les ajudes de formació tècnica esportiva per a dones es destinen 20.000,00 euros.

· Per a les ajudes a equips de categoria nacional es destinen 60.000,00 euros.

3.2. En el cas que es produeixi un romanent en qualsevol de les tres línies de subvenció s’ha de destinar a les altres ajudes objecte d’aquesta convocatòria.

3.3 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s’imputa aquesta convocatòria, s’ha de fer mitjançant una Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports.

4. Sol·licitud i documentació

4.1 El beneficiari de l’ajut és l’encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, en el termini establert.

4.2 Les sol·licituds, segons el model de sol·licitud normalitzat, han d’anar adreçades a la Direcció General d’Esports i Joventut de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

4.3 L’imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet, a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut (http://esports.caib.es), o a les dependències de la Conselleria de Cultura Participació i Esports.

4.4 Les sol·licituds s’han de presentar en el termini que fixa l’apartat cinquè d’aquesta Resolució al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, a qualsevol de les seves delegacions o a qualsevol altre lloc dels que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

4.5 Documentació general que s’ha d’aportar:

a. Imprès de sol·licitud (annex 2) emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.

o En cas de que el sol·licitant sigui una entitat ha de signar la documentació el representant legal d’aquesta.

o En el cas de que el sol·licitant sigui una persona física podrà signar el document el sol·licitant, la persona autoritzada per aquest o el representant legal.

b. Identificació del sol·licitant:

o En el cas d’entitats fotocòpia de la targeta d’identificació fiscal de l’entitat i fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud, juntament amb la documentació que acrediti la representació en què actua.

o En el cas de persones físiques fotocòpia del document oficial d’identificació de la persona sol·licitant i de la persona autoritzada o del representant legal, si escau.

c. Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d’incompatibilitat per ser beneficiària de l’ajut, de conformitat amb la normativa aplicable (inclòs a l’imprès de sol·licitud, declaracions responsables).

d. Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud (inclòs a l’imprès de sol·licitud, declaracions responsables).

e. En el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L’imprès normalitzat esmentat es pot obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut.

f. Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L’òrgan instructor ha d’adjuntar d’ofici aquest certificat.

g. Certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l’Estat i amb la Seguretat Social (per autoritzar la consulta a l’òrgan instructor omplir punt 4.6 de l’imprès de sol·licitud).

h. Descripció del projecte, o curs:

· Projectes d’integració: completar l’annex 3.

· Cursos de formació: completar l’annex 4.

· Equips de categoria nacional: completar l’annex 5.

Només en cas d’entitats

i. Declaració responsable de transparència de les entitats que hagin percebut a l’any 2017 ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000,00 o quant almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguin caràcter d’ajuda o subvenció pública, sempre que assoleixin com a mínim la quantitat de 5.000,00 €.

Només en cas de persones físiques

j. Certificat d’empadronament en cas de no haver nascut a les Illes Balears.

k. Declaració responsable de la persona sol·licitant, que al moment de la sol·licitud té domicili fiscal a Espanya, o bé, certificat acreditatiu de l’Agencia Tributaria d’aquesta circumstancia (inclòs a l’imprès de sol·licitud, declaracions responsables).

Només en cas de persones físiques que sol·licitin cursos de formació

· En cas de situació laboral en atur, certificat de situació laboral que ho acrediti.

4.6 En relació amb la documentació requerida a l’apartat g) del punt 4.5 i, d’acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot autoritzar la Conselleria de Cultura, Participació i Esports perquè efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades.

En el model normalitzat de sol·licitud de l’ajut que es posa a disposició dels interessats es preveu l’autorització a l’òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Seguretat Social.

Si la persona sol·licitant denega de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d’aquestes circumstàncies.

En el cas que la Direcció General d’Esports i Joventut, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, haurà de requerir a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

4.7 Si la sol·licitud de subvenció inclou el número de fax o l’adreça de correu electrònic de la persona física interessada, s’entén que aquest s’aporta a l’efecte de notificacions dels actes de tràmit i, en especial, de la proposta de resolució, i les de comunicacions que les persones beneficiàries mantenguin amb l’òrgan competent en la instrucció dels procediments de concessió de subvencions.

4.8 La Direcció General d’Esports i Joventut, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l’expedient.

4.9 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s’haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l’advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s’arxivarà l’expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists en l’article 21.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

4.10 L’incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d’admetre la sol·licitud.

5. Termini per presentar les sol·licituds

El termini per acaba dia 31 d’agost de 2018 (inclòs).

6. Competència i resolució

6.1 La Direcció General d’Esports i Joventut és l’òrgan competent per instruir el procediment, és l’òrgan competent per tramitar els expedients i ha de fer d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d’emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d’establir la llista ordenada per puntuació dels possibles beneficiaris.

6.2 El director general d’Esports i Joventut ha d’emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar l’ajut, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l’exclusió.

6.3 D’acord amb l’article 46.1.b de la Llei 39/2015, els actes a què es refereix el punt 2 anterior s’han de notificar a les persones o entitats interessades mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut i la difusió en el tauler d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar allò que considerin oportú. Si transcorregut aquest termini la persona o entitat interessada no ha presentat al·legacions, s’ha de considerar que hi està conforme i s’ha de continuar amb el procediment.

6.4 Una vegada publicades les propostes de resolució, els beneficiaris han de comunicar a l’òrgan instructor que accepten la proposta o bé que hi renuncien en el termini de cinc dies naturals. En tot cas, es considera que el beneficiari accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en un termini de cinc dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat.

6.5 La resolució expressa de la consellera de Cultura, Participació i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. La resolució col·lectiva s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el termini de sis mesos comptadors des de l’acabament del període de presentació de les sol·licituds.

6.6 Les resolucions de concessió o denegació de l’ajut sol·licitat exhaureixen la via administrativa i, en contra, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes. També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver estat publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7. Comissió Avaluadora

7.1 De conformitat amb l’article 10 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:

· President: el director general d’Esports i Joventut

· Secretària: la cap de la Secció VI de la Direcció General d’Esports i Joventut.

· Vocals: el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d’Esports i Joventut i els caps de Secció II i V de la Direcció General d’Esports i Joventut.

7.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

· Examinar les sol·licituds presentades.

· Emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d’Esports i Joventut.

Les decisions d’aquesta Comissió es prenen per majoria simple i en cas d’empat el president té el dret de vot de qualitat.

8. Comissió Tècnica

8.1 Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l’article 11 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Tècnica, composta per:

· Dos tècnics de la Direcció General d’Esports i Joventut, per designació del seu director general.

· Dos tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, per designació del seu director general.

· La coordinadora de la comissió d’esport inclusiu de l’Àrea de Promoció i Patrocini de la Fundació per a l’Esport Balear, a proposta del seu gerent.

· Un tècnic de l’Àrea de Promoció i Patrocini de la Fundació per a l’Esport Balear, a proposta del seu gerent.

8.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:

· Avaluar les sol·licituds presentades, d’acord amb els criteris d’avaluació establerts en el punt 9.

· Determinar si el material esportiu fungible presentat al pressupost dels projectes compleix les condicions per ésser subvencionat.

· Emetre l’informe tècnic que ha de servir de base a la Comissió Avaluadora perquè aquesta emeti l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d’Esports i Joventut.

9. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds

9.1 La selecció de les persones o entitats beneficiàries s’ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S’entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas l’import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l’import del projecte presentat.

Si, com a conseqüència d’aquesta distribució queda un romanent, s’ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta de beneficiaris.

9.2 Criteris per avaluar els projectes d’integració social d’infants i de joves en risc d’exclusió social a través de la pràctica esportiva i els projectes d’esport adaptat

Els barems que s’han d’aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s’indiquen a continuació:

a. Impacte del programa (màxim 60 punts): número de participants, innovació, durada del programa, col·lectiu al que va dirigit (sexe, edat, nivell esportiu...), consolidació del programa (si s’ha desenvolupat el programa anteriorment), col·laboració amb altres persones físiques o jurídiques, i repercussió en els mitjans de comunicació.

b. Adequació del pressupost (màxim 12 punts): relació entre l’interès del programa i el pressupost presentat, altres fonts de finançament, aportació del sol·licitant de recursos humans i materials propis.

c. Qualitat en el disseny del programa (màxim 8 punts): metodologia utilitzada, inclusió de resultats esperats, indicadors de compliment i avaluació, comunicació interna, ús de les noves tecnologies i raons que motiven l’execució del programa.

d. Tractament en el programa de les temàtiques transversals, igualtat de gènere, igualtat de tracte, interculturalitat (màxim 10 punts): incorporació de la perspectiva de gènere al programa, utilització d’un llenguatge no sexista, utilització d’una perspectiva intercultural i igualtat de tracte.

e. Valoració de la persona jurídica sol·licitant (màxim 10 punts): experiència contrastada, capacitat per desenvolupar el programa, estructura participativa, persones associades, participació en xarxes i antiguitat en anys.

El procediment per avaluar les sol·licituds és el següent:

1. Calcular els punts de cada projecte sol·licitat, d’acord amb els criteris d’avaluació anteriors,  aplicant un corrector segons l’ordre de prelació indicat pels sol·licitants (en cas de que presentin més d’un projecte):

Ordre prelació projecte

Corrector punts

Primer

1,00

Segon

0,75

Tercer

0,50

2. Sumar els punts de tots els projectes presentats per part dels sol·licitants, i calcular l’import punt dividint els 60.000 € d’aquesta línia de subvenció entre el total de punts calculat anteriorment, per tal d’obtenir el valor punt.

3. Calcular els imports de les subvencions pels projectes presentats multiplicant els punts obtinguts pel valor punt, i ajustant aquest import amb l’import sol·licitat.

4. En cas de romanent es redistribuirà proporcionalment entre els projectes que no hagin arribat a l’import sol·licitat.

9.3 Ajudes a la formació tècnica esportiva reglada de nivell 1,2 i 3 i formació esportiva no reglada

Els barems que s’han d’aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s’indiquen a continuació:

a) S’assignarà un punt per cada euro del cost total del curs segons el tipus de curs sol·licitat, amb el màxim de punts indicats a la següent taula:

Tipus de curs

Màxim de punts

Cursos d’entrenador esportiu de nivell 1, 2 i 3 que compleixin amb la disposició transitòria primera del Reial Decret 1363/2007, de 24 d’octubre

1.000

Cursos d’entrenador esportiu federatius de nivell 1, 2 i 3

750

Cursos d’àrbitres o jutges federatius

600

Cursos de formació contínua amb crèdits ECTS

500

Cursos de formació contínua

400

b) S’aplicarà un factor corrector als punts segons el tipus de formació:

· En cas de formació online multiplicar els punts per 1,00.

· En cas de formació presencial multiplicar els punts per 1,20.

c) S’aplicarà un factor corrector als punts en funció de la situació laboral actual del sol·licitant:

· En cas de treballador en actiu multiplicar els punts per 1,00.

· En cas de treballador en atur multiplicar els punts per 1,20.

El procediment per avaluar les sol·licituds és el següent:

1. Calcular els punts de cada sol·licitant (considerant fins a un màxim de tres cursos per sol·licitud), d’acord amb els criteris d’avaluació anteriors.

2. Sumar els punts de tots els cursos sol·licitats, i calcular l’import punt dividint els 20.000 € d’aquesta línia de subvenció entre el total de punts calculat anteriorment, per tal d’obtenir el valor punt.

3. Calcular els imports de les subvencions per les sol·licituds presentades multiplicant els punts obtinguts pel valor punt, i ajustant aquest import amb l’import sol·licitat.

4. En cas de romanent es redistribuirà proporcionalment entre les sol·licituds que no hagin arribat a l’import sol·licitat.

9.4 Ajudes als equips femenins i mixtos de categoria nacional

Per tal de potenciar la participació d’equips femenins i mixtes de les Illes Balears a les competicions de categoria nacional, es distribuirà un total de 60.000,00 € entre els equips femenins i mixtes que participin en aquestes competicions. S’assignarà una puntuació en funció del tipus d’esport (col·lectiu femení, individual femení, col·lectiu o individual mixt) i del nivell de la categoria de competició (1ª, 2ª o 3ª).                                

La següent taula presenta la puntuació corresponent a cada tipus i nivell:

Tipus esport

Nivell de competició

Puntuació

Col·lectiu femení

Màxima categoria

100

2ª categoria de competició

75

3ª categoria de competició

50

Individual femení

Màxima categoria

34

2ª categoria de competició

25

3ª categoria de competició

17

Col·lectiu o individual mixt

Màxima categoria

16

2ª categoria de competició

12

El procediment per avaluar les sol·licituds serà el següent:

1. Calcular els punts de cada sol·licitant d’acord amb la taula anterior.

2. Sumar els punts de tots els sol·licitant, i calcular l’import punt dividint l’import assignat entre el total de punts calculat anteriorment, per tal d’obtenir el valor punt.

3. Calcular els imports de les subvencions per les sol·licituds presentades, multiplicant els punts obtinguts pel valor punt, i ajustant aquest import amb l’import sol·licitat.

4. En cas de romanent es redistribuirà proporcionalment entre les sol·licituds que no hagin arribat a l’import sol·licitat.

10. Termini de justificar

El darrer dia per justificar les ajudes concedides és el 15 de novembre de 2018 (inclòs).

11. Pagament i justificació d’activitats

11.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l’activitat que se subvenciona.

11.2 Es consideren despeses subvencionables aquelles que s’efectuïn en el període següents:

· Projectes integració o d’esport adaptat: entre l’1 de novembre de 2017 i el 31 d’octubre de 2018.

· Formació esportiva: l’1 de novembre de 2016 i el 31 d’octubre de 2018.

· Clubs amb equips femenins i mixtos de categoria nacional: l’1 d’agost de 2017 i el 31 juliol de 2018.

Els justificants han de correspondre a despeses d’activitats portades a terme en l’esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.

11.3 Les subvencions que concedeix la Conselleria de Cultura, Participació i Esports s’han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d’acord amb l’article 39 del Decret legislatiu 2/2005.

11.4 El compte justificatiu que presenti l’entitat beneficiària ha d’incloure els documents següents:

a) Justificants econòmics de la despesa efectuada, que han de consistir en les factures originals i còpia corresponents a l'import de la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de l’activitat subvencionada, i amb els documents acreditatius dels pagaments.

En la justificació s’ha d’indicar clarament a quina activitat de les previstes al pla d’actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.

Es presentarà a l’òrgan atorgant original i còpia de les factures, dels rebuts i dels fulls de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, per que, una vegada verificada la seva elegibilitat, es procedeixi a diligenciar i posar a disposició del perceptor, els originals i compulsar les còpies que resten incorporades a l’expedient. Els originals i les seves còpies aniran numerats al marge superior dret de forma correlativa (1, 2, 3, ...).

No seran admesos a tràmit els impresos de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, als què no s’adjuntin original i còpia de tots els documents, degudament numerats. La documentació es presentarà en format A4. Si els documents són més petits, s’adjuntaran en full d’aquest format, sempre numerats. Quan els justificants de les despeses s’imputin parcialment a d’altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.

b) Memòria de l'actuació, descriptiva del projecte realitzat, d’acord amb el model que figura en l’annex 6.

11.5 Factures i rebuts

Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s’acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, albarans, etc.. Els tiquets son vàlids per justificar peatges i aparcaments.

D’acord amb el que estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures han de contenir com a mínim:

· Número i sèrie, si s’escau.

· Nom i cognoms o denominació social.

· NIF i domicili de l’expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com de persones jurídiques.

· Descripció detallada de l’operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.

· Base imposable.

· Tipus tributari i quota repercutible.

· Lloc i data d’emissió.

· Dades del registre mercantil de l’expedidor.

L’art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.

A les factures la descripció de l’operació haurà d’aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l’actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.

Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s’haurà de poder verificar el preu unitari de l’operació.

Son elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.

Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.

11.6 Acreditació de pagaments

11.6.1.- Sobre les formes d’acreditar els pagaments, la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE Núm. 261. 30 d’octubre de 2012), va introduir les següents limitacions pel que fa als pagaments efectius:

a) No es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d’empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.

b) No obstant això, aquest import és de 15.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera quan el pagador sigui una persona física que justifiqui que no té el domicili fiscal a Espanya i no actuï en qualitat d’empresari o professional.

c) Als efectes del càlcul d’aquestes quanties, s’han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s’hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.

 S’entén per efectiu els mitjans de pagament definits a l’article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d’abril:

a) El paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers.

b) Els xecs bancaris al portador denominats en qualsevol moneda.

c) Qualsevol altre mitjà físic, inclosos els electrònics, concebut per ser utilitzat com a mitjà de pagament al portador.

Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, a més de tot allò que s'estableix en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:

· la identificació del beneficiari i de l'ordenant del pagament (l'ordenant ha de ser el beneficiari de la subvenció: NIF i denominació social),

· concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l’entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l’extracte bancari que acredita el càrrec.

Si el pagament ha estat practicat amb targeta de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l’extracte bancari de la targeta on figuri l’apunt del càrrec.

Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l’article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia de l’esmentat efecte ha d’estar validada per l’entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.

11.6.2.- Amb totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:

a) Rebut bancari: és el que emet l’entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.

b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l’import transferit i l’import de la factura, segellat i datat per l’entitat bancària.

c) Extracte bancari del compte de l’entitat on figuri l’assentament amb l’import coincident amb l’import i el nom de l’empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.

Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d’anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.

En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l’ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.

11.6.3.- Si es tracta de pagaments al comptat, i per tant, inferiors a 2.500 euros, sempre recordant que als efectes del càlcul d’aquesta quantia, s’han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s’hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis, els rebuts de cobrament han de contenir com a mínim:

a) Denominació social de l’empresa perceptora de pagament.

b) Data d’emissió del rebut.

c) Número de la factura a la qual fa referència el pagament.

d) Import total de la factura.

e) Signatura original amb nom, cognoms i D.N.I. de la persona que tingui poders notarials de l’empresa.

11.7 Despeses no subvencionables

En cap cas es consideren despeses subvencionables:

a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

c) Les despeses de procediments judicials.

d) Despeses de garantia bancària.

e) Despeses d’assegurances obligatòries o voluntàries.

f) Despeses notarials i registrals.

g) Despeses d’indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.

h) Despeses protocol·làries: begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, dinars de “treball”, banquets, “gales” actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, obsequis, etc.

i) Les denominades “auto factures” (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat perceptora de l’ajut o de tercers participats pel mateix).

En cas que l’entitat beneficiària no justifiqui l’import total del projecte d’actuació que hagi servit de base per a la concessió de l’ajut, pertoca la revocació parcial de l’ajut, del qual s’ha de reduir l’import proporcionalment a la quantia no justificada.

11.8 No s’entendrà totalment justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que hagi servit de base per concedir l’ajut.

11.9 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d’aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d’altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

11.10 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

11.11 El model de compte justificatiu és a disposició de les persones interessades en la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut o a les dependències de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

11.12 Despeses de desplaçament per carretera o tren en el territori de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla de tècnics esportius i esportistes (no personal de gestió ni directius), exclusivament, participants en la competició oficial. En el cas de presentar-se factura de l’agència de viatges, cal adjuntar els originals dels bitllets de ferrocarril, metro o bus o factura, si s’utilitzen aquests mitjans de transport regular.

Són elegibles els denominats “bitllets electrònics”, no els correus electrònics, identificadors, reserves o similars.

11.13 Despeses de desplaçaments per carretera en el territori de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla dels tècnics esportius i esportistes (no personal de gestió ni directius), exclusivament, participants en la competició oficial emprant vehicles de lloguer, cal adjuntar a la factura de l’agència de viatges o empresa de lloguer de vehicles les següents dades:

· Número de vehicles contractats i tipus o classe de vehicle.

· Trajecte d’anada: Lloc d’inici del desplaçament - lloc de destí del desplaçament.

· Trajecte de tornada: Lloc d’inici del desplaçament - lloc de destí del desplaçament.

· Número de quilometres realitzats

· Número d’ocupants del vehicle

11.14 Despeses de desplaçaments per carretera en el territori de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla dels tècnics esportius i esportistes (no personal de gestió ni directius), exclusivament, participants en la competició oficial emprant autobús discrecional, cal adjuntar a la factura de l’agència de viatges o empresa de lloguer de vehicles les següents dades:

· Trajecte d’anada: Lloc d’inici del desplaçament - lloc de destí del desplaçament.

· Trajecte de tornada: Lloc d’inici del desplaçament - lloc de destí del desplaçament.

· Número de quilometres realitzats

· Número de places disponibles del vehicle

· Número d’ocupants del vehicle

11.15 Altres despeses dels desplaçaments per carretera amb vehicle de lloguer. Caldrà  presentar els tiquets de peatges, aparcaments, benzina i combustibles.

Com a criteri general, no es consideren subvencionables les despeses de taxi tret que es corresponguin a trasllats fins o des de les estacions de ferrocarrils, autobusos, ports i aeroports (de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla).

11.16 Despeses d’allotjament de l’equip a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla dels tècnics esportius i esportistes participants en aquestes activitats, exclusivament,  (no personal de gestió ni directius). La factura de l’agència de viatges o l’establiment hoteler ha de contenir expressament aquestes dades:

· Nom de l’hotel d’allotjament

· Carrer, número, població i codi postal de l’hotel d’allotjament.

· Relació d’esportistes i tècnics esportius.

· Dia d’entrada i de sortida

· Règim d’estada (individual/doble/triple, etc – Només allotjament/Allotjament i esmorzar/Mitja Pensió/Pensió completa)

· Preu unitari per habitació.

12. Altres requisits generals

12.1 Les subvencions rebudes són compatibles amb d’altres destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics i privats d’àmbit territorial, nacional, estatal, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, sempre que no ultrapassin el 100 % del cost en quantia equivalent a l’excés obtingut sobre el cost de l’activitat subvencionada. En tot cas, si les entitats beneficiàries obtenen un ajut addicional, la Conselleria de Cultura, Participació i Esports revocarà la subvenció atorgada per a la mateixa finalitat en quantia equivalent a l’excés obtingut sobre el cost de l’activitat subvencionada.

12.2 Per dur a terme l’activitat subvencionada, es pot subcontractar amb el límit màxim del 50 % de l’import de la subvenció atorgada d’acord amb el que disposen l’article 29 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l’article 68 del Reglament d’aquesta, tenint en compte que quan l’activitat concertada amb tercers excedeixi el 20 % de l’import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 € la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels requisits següents:

a) Que el contracte es faci per escrit.

b) Que prèviament la Direcció General d’Esports i Joventut l’hagi autoritzat, en funció de la documentació que lliuri el perceptor de la subvenció, sempre abans de presentar el compte justificatiu.

Un contracte no es pot fraccionar per disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits anteriorment.

13. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts:

· Comunicar, mitjançant un escrit adreçat a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, l’acceptació o renúncia de la proposta de resolució de l’ajut. En qualsevol cas, l’acceptació es produirà automàticament si en el termini de cinc dies naturals des que es notifiqui la proposta de resolució no es fa constar el contrari.

· Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control que pertoquen per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.

· Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa amb l’Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

14. Revocació

S’haurà de revocar la concessió de l’ajut si, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió.

15. Reintegrament

15.1 Com a conseqüència de la revocació s’ha de reintegrar totalment o parcialment l’import de l’ajut obtingut i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos següents:

a. L’incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l’ajut.

b. L’obtenció de l’ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això o l’alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l’esportista beneficiari.

c. La negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.

d. Haver rebut sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, sanció ferma per dopatge o sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge, durant l’any 2017.

e. Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

15.2 Per al reintegrament, s’ha d’aplicar el procediment que determina a aquest efecte l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

15.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

16. Règim d’infraccions i sancions

L’incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establertes legalment.

17. Inspecció

D’acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria de Cultura, Participació i Esports s’han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi és aplicable.