Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 8355
Informació pública i obertura del tràmit per a formular al·legacions al Pla de Mobilitat Sostenible de l’illa de Formentera, aprovat inicialment per acord del Ple del Consell Insular de Formentera de 27 de juliol de 2018
Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Formentera, per majoria absoluta, en la sessió de dia 27 de juliol de 2018, ha adoptat l’acord següent:
3.1.2. PRP 2018/575. PROPOSTA D’APROVACIÓ INICIAL DEL PLA DE MOBILITAT SOSTENIBLE DE L’ILLA DE FORMENTERA.
...
Primer.-Aprovar inicialment elPla de Mobilitat Sostenible de Formentera(en sigles PMS de Formentera), dividit en dos parts: “Anàlisis i Diagnosi” i “Propostes” que es corresponen amb els annexos 1 i 2 que acompanyen a la proposta present.
Segon.- Publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera, així com a un diari dels de major difusió a l'illa de Formentera, edicte relatiu a l'acord d'aprovació inicial, per tal que la ciutadania i les persones legítimament interessades puguin examinar l'expedient complet i formular al·legacions o suggeriments durant el termini de 30 dies a partir del dia següent a la publicació de l’edicte al BOIB.
A tal efecte, la inclusió de l’expedient complet en la pàgina web coadjuvarà a l’audiència pública dels possibles interessats i/o concernits als efectes que formulin al·legacions o suggeriments.
Tercer.-Sol·licitar, de manera paral·lela al punt anterior, informe a la Direcció general competent en matèria de mobilitat de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat del Govern de les Illes Balears, tot de conformitat amb el que s’estableix a l’article 191.1 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears i, en el que correspongui, també demanar-ho sobre la base de l’establert en la disposició addicional 3a de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.
Quart.-Sol·licitar, de manera paral·lela al dos punts anteriors, informe a la Delegació del Govern de l’Estat a les Illes Balears, a través de la Direcció Insular de l’Administració General de l’Estat per a Eivissa i Formentera, amb seu a l’illa d’Eivissa, per tal que expliciti el seu parer i formuli les consideracions que cregui oportunes.
Dins d’aquest àmbit competencial, es considera tanmateix que, tot i que és obligació del secretari de la corporació acomplir amb les obligacions establertes en l’article 189 i concordants de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques (en tot allò que, en hipòtesi, el patrimoni de l’Administració general de l’Estat es puga veure afectat per aquest PMS), que no se’n sol·licita perquè no hi ha afectacions d’aquest concret àmbit.
Cinquè.- Sol·licitar, també de manera paral·lela al que es diu en els tres punts anteriors, a l’Institut balear de la Dona, l’informe de què tracta la normativa autonòmica sobre igualtat de gènere i ús no sexista del llenguatge.
Sisè.- Considerar, vista la Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears, que les derivacions i exigències d’aquesta Llei, en el Pla present, es plasmen, més que en el propi Pla en si mateix, en els projectes i programes concrets que, en la seua estricta execució, en el futur es dictin o aprovin, i serà en aquell moment quan s’hagi d’estar a les exigències concretes, de tot ordre, d’aquesta Llei.
Setè.- Considerar que,si hi hagués discrepàncies fruit de la informació pública i dels informes sol·licitats i emesos, s’haurà d’obrir el corresponent període de consultes entre el Consell Insular i l’administració o administracions afectades amb la finalitat de resoldre les discrepàncies manifestades.
Vuitè.- Considerar, per al seu dia, que l’aprovació final del PMS de Formentera correspondrà al Ple de la corporació, també per majoria absoluta.
Novè.- Considerar que, en qualsevol cas, i finalment, s’haurà de publicar l’acord complet i el text íntegre de l’aprovació del PMS de Formentera, inclosa la corresponent part normativa al BOIB i a la pàgina web del Consell Insular. I se’n donarà compte al Govern de les Illes Balears, a propòsit de les competències d’aqueixa administració en matèria de mobilitat.
ANNEX 1.- Anàlisis i Diagnosi.
Veure més avall.
ANNEX 2.- Propostes.
Veure més avall.
El conjunt de documents, atès el volum considerable d’aquestos, es poden localitzar en aquest enllaç i consten en format electrònic, i en paper, a l’expedient.
http://www.consellinsulardeformentera.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=5629%3Apla-de-mobilitat-sostenible&catid=354%3Amobilitat&Itemid=455&lang=ca
En conseqüènciaamb el punt segon de l’acord del Ple, es dona audiència als interessats per tal que a partir de l’endemà de la publicació d’aquest edicte al BOIB (que també es publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera, així com a un diari dels de major difusió a l'illa de Formentera),puguin examinar l'expedient complet i formular al·legacions o suggeriments, durant el termini de 30 dies; termini comptador a partir del dia següent a la publicació de l’edicte al BOIB.
De tal manera que els interessats poden accedir a l’expedient en format electrònic, en aquesta adreça www.conselldeformentera.cat i, en format paper, en l’Àrea de Mobilitat i Infraestructures del Consell Insular de Formentera als efectes de formular al·legacions, en el termini de 30 dies, que es comptaran a partir de l’endemà de la publicació d’aquest edicte al BOIB.
Formentera,
La presidenta en funcions
Susana Labrador Manchado
RESUM DE L’ANNEX 1. – ANÀLISIS I DIAGNOSI.
El document d’Anàlisi i diagnosi consta de tres punts fonamentals.
El primer punt del document d’anàlisi i diagnosi és un punt introductori que fixa els objectius del PMS a partir dels antecedents legals existents.
El segon punt del document d’anàlisi i diagnosi fa una anàlisi profunda de la mobilitat en la situació de partida. En concret s’analitza:
Al tercer punt del document d’anàlisi i diagnosi es realitza el diagnòstic que posa de manifest les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats més importants per assolir la mobilitat sostenible a l’illa, tot això a partir del que s’ha estudiat a la fase d’anàlisi. Seguint els punts analitzats anteriorment es realitza una diagnosi dels sectors socioeconòmic, territorial i urbanístic, de la caracterització de la mobilitat en general, de la mobilitat dels vianants, de la mobilitat ciclista, del transport públic, del sistema viari i del transport privat, del vehicle elèctric, de la seguretat vial, de l’aparcament, de la distribució de mercaderies, dels aspectes mediambientals i externalitats i d’estudis específics del Port de la Savina, del Parc Natural d’es Cap de Barbaria, del Far de la Mola i del Parc Natural de ses Salines. A partir d’aquesta diagnosi es realitza una anàlisi DAFO que permet estudiar de forma conjunta totes les àrees per poder prendre decisions i jerarquitzar actuacions i prioritats
RESUM DE L’ANNEX 2.- Propostes.
El document de propostes consta de set punts fonamentals.
El primer punt, de la mateixa manera que al document d’anàlisi i diagnosi, es tracta un punt introductori que fixa els objectius del PMS a partir dels antecedents legals existents.
Al segon punt es marquen els 8 grans objectius d’actuació:
I les línies estratègiques d’actuació per aconseguir assolir els objectius:
El tercer punt presenta les propostes d’actuació. Per cadascuna de les 12 línies estratègiques definides al punt segon es desenvolupen una sèrie de programes (35 en total) per cadascun dels quals es desenvolupen les propostes d’actuació (145 propostes).
El quart punt presenta un llistat de les propostes d’actuació indicant les àrees de l’illa que afecta cadascuna i una sèrie de plànols per ubicar-ne cadascuna d’elles.
El punt cinquè mostra el cronograma d’implantació de les propostes, determinant per cadascuna d’elles si es desenvoluparà a curt termini (2019-2021), a mig termini (2022-2023) o a llarg termini (2024-2026). S’ha prioritzat a la implantació de les propostes referents a vianants, ciclistes i transport públic. En aquest punt també es fa una estimació dels costos d’implementació de les propostes en funció de la distribució temporal de la implantació de les mateixes.
El punt sisè estableix els indicadors que serviran per avaluar l’èxit de l’aplicació de les mesures proposades al PMS. Els indicadors s’han seleccionat segons els resultats obtinguts de la fase de diagnosi per tal que siguin representatius de les propostes d’actuació. A més s’ha intentat que siguin paràmetres accessibles, senzills d’obtenir, significatius, comprensibles i sensibles als canvis, tant si són negatius com positius. S’indica en cada cas quina ha de ser la font de procedència de les dades.
Al punt setè s’exposen les conclusions del document.