Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 8350
Modificació de la Instrucció del conseller d’Educació i Universitat de dia 8 de febrer de 2018 per la qual es fixen els criteris i les pautes per adjudicar les comissions del personal docent amb funcions d’assessor tècnic docent a la Conselleria d’Educació i Universitat mitjançant concurs públic de mèrits

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. El conseller d’Educació i Universitat, en data 8 de febrer de 2018, va aprovar la Instrucció per la qual es fixen els criteris i les pautes per adjudicar les comissions del personal docent amb funcions d’assessor tècnic docent a la Conselleria d’Educació i Universitat mitjançant concurs públic de mèrits, la qual es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 21, de 15 de febrer de 2018.

2. Posteriorment, amb data 31 de maig de 2018, es va dur a terme una convocatòria per adjudicar les comissions del personal docent amb funcions d’assessor tècnic docent a la Conselleria d’Educació i Universitat mitjançant concurs públic de mèrits. La resolució definitiva d’aquest concurs va tenir lloc el dia 13 de juliol de 2018 i es va publicar a la pàgina web de personal docent.

3. Com a conseqüència del concurs esmentat, atesa l’experiència que s’ha obtingut i a instància i per recomanació de la Comissió de Valoració, s’ha considerat adient modificar certs aspectes de la Instrucció per millorar el procediment establert, especialment pel que fa a la valoració dels mèrits i a la configuració dels perfils segons les funcions que han de desenvolupar. Aquests perfils, si s’escau, es determinaran en la descripció de les funcions que s’han de dur a terme.

4. D’altra banda, atesa la necessitat de poder cobrir les places que quedin desertes després de la convocatòria esmentada, o que quedin vacants com a conseqüència del resultat de les oposicions de personal docent que han tingut lloc durant el mes de juliol, i d’acord amb la necessitat que a partir del dia 1 de setembre puguin estar coberts tots els llocs de treball dels assessors tècnics docents, s’ha considerat del tot necessari poder cobrir aquestes comissions mitjançant lliure designació, amb el benentès que aquestes assignacions són de caràcter provisional i la persona adjudicatària, si vol seguir ocupant la comissió, s’haurà de presentar, si s’escau, al primer concurs d’assessor tècnic docent que es convoqui, en el qual s’ha d’oferir aquesta comissió.

Per tot això, consultades les organitzacions sindicals més representatives en el sector de l’ensenyament no universitari, i d’acord amb el que estableixen l’article 21 de la Llei 3/2003 i l’article 6 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, dict la següent

INSTRUCCIÓ

1. Objecte

Aquesta Instrucció té per objecte modificar la Instrucció de 8 febrer de 2018 per la qual es fixen els criteris i les pautes per adjudicar les comissions del personal docent amb funcions d’assessor tècnic docent a la Conselleria d’Educació i Universitat mitjançant concurs públic de mèrits, la qual es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 21, de 15 de febrer de 2018.

Així, es modifiquen els apartats que s’indiquen a continuació, que queden redactats de la manera següent:

1. L’apartat 3:

3. Requisits dels aspirants

Es poden presentar a les convocatòries corresponents tots els funcionaris de carrera dels cossos docents no universitaris que es trobin en la situació administrativa de servei actiu i que compleixin els requisits establerts en aquesta Instrucció, en la convocatòria per proveir les comissions i en la normativa aplicable.

2. L’apartat 6:

6. Barem de mèrits

Les convocatòries han d’establir una valoració dels mèrits d’acord amb els criteris següents:

6.1. Antiguitat: s’ha de valorar l’antiguitat que es tengui reconeguda com a personal funcionari docent no universitari, fins a un màxim de 2 punts.

6.2. Cursos i accions formatives: s’han de valorar, fins a un màxim de 3 punts, els cursos i les accions formatives que compleixin els requisits següents:

a)  Han de figurar en el Registre Oficial de Formació del Professorat.

b)  Han d’estar directament relacionats amb les funcions que s’han de dur a terme i s’ha de distingir entre:

i. La formació específica, que fa referència a continguts relacionats amb les funcions que s’han de dur a terme. S’ha de valorar amb un màxim de 2 punts.

ii. La formació general, que fa referència a formació de caire transversal. S’ha de valorar amb un màxim d’1 punt.

6.3. S’han de valorar els estudis o títols oficials amb validesa a tot el territori nacional que estiguin directament relacionats amb les funcions que s’han de dur a terme, sempre que no siguin necessaris com a requisit i s’acreditin documentalment. S’han de valorar amb un màxim de 2 punts.

6.4. Experiència

S’ha de valorar, fins a un màxim de 3 punts, l’experiència en funcions iguals o similars a les que s’han de dur a terme o l’experiència en llocs de feina en què s’hagin desenvolupat funcions iguals o similars a les que s’han de desenvolupar en la comissió.

Es valorarà haver format part d’un equip directiu d’un centre docent.

6.5. Entrevista personal

L’entrevista s’ha de dur a terme només si la comissió de valoració prevista al punt 7 considera necessari aclarir certs aspectes, tant pel que fa a la formació com a l’experiència, per poder valorar més acuradament cada sol·licitud.

6.6. La distribució de la puntuació, sobre un total de 10 punts, ha de ser la següent:

  1. Antiguitat: màxim, 2 punts.
  2. Formació: màxim, 3 punts.
  3. Titulacions oficials: màxim, 2 punts.
  4. Experiència professional: màxim, 3 punts.

D’acord amb aquests criteris, les convocatòries han de concretar com s’ha de valorar cadascun dels mèrits esmentats.

3. De l’apartat 8.3:

8.3. Resolució definitiva

8.3.1. Després d’haver resolt les al·legacions presentades de forma motivada i, si escau, haver modificat les puntuacions atorgades als aspirants, el secretari general ha de dictar la resolució definitiva.

8.3.2. La resolució definitiva s’ha de publicar al tauler d’anuncis de la Conselleria i a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent. Contra aquesta resolució els interessats poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat, d’acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.3.3. A la resolució definitiva s’hi ha d’adjuntar un certificat de la Secretaria General que acrediti que s’han complert tots els tràmits prevists en aquesta Instrucció i que el funcionari seleccionat compleix totes les condicions i tots els requisits per desenvolupar la comissió.

8.3.4. La Secretaria General ha de trametre a la Direcció General de Personal Docent, d’acord amb la resolució definitiva, la llista definitiva de les persones seleccionades i la comissió que han de desenvolupar perquè aquesta Direcció General dugui a terme els tràmits pertinents.

8.3.5. Sense perjudici que la persona interessada pugui renunciar a la comissió adjudicada, no és necessari que trameti la conformitat sobre l’adjudicació definitiva, atès que aquesta conformitat s’entén atorgada amb la presentació de la sol·licitud per participar en la convocatòria.

8.3.6. En el cas que el primer aspirant renunciï a la comissió el pot substituir el següent aspirant per ordre de puntuació. Si esdevé necessari substituir-lo per causa d’una baixa o qualsevol altre motiu degudament justificat per un període de més de dos mesos, el pot substituir el següent aspirant per ordre de puntuació que hagi obtingut la puntuació mínima requerida o, si això no és possible, per un funcionari que compleixi els requisits per desenvolupar la comissió corresponent. En aquest cas, si s’escau, la substitució és temporal, fins que es torni a incorporar l’aspirant substituït.

4. L’apartat 9:

9. Comissions d’assessors tècnics docents declarades desertes o vacants

9.1. En el cas que una convocatòria d’assessor tècnic docent de caràcter voluntari s’hagi de declarar deserta perquè no s’han presentat sol·licituds per participar-hi dins el termini establert o perquè les persones que s’hi han presentat no compleixen els requisits perquè se’ls pugui adjudicar la comissió o no han obtingut la puntuació mínima exigida, la Conselleria ha de publicar la resolució corresponent a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent.

9.2. En aquest cas, la Secretaria General, després de declarar deserta la convocatòria corresponent, pot proposar lliurement l’adjudicació de la comissió d’assessor tècnic docent a un funcionari docent. Aquesta adjudicació és de caràcter provisional i la comissió s’ha d’oferir en el primer concurs d’assessors tècnics docents que es convoqui.

9.3. També es poden assignar amb caràcter provisional i mitjançant lliure designació les comissions d’assessor tècnic docent que per qualsevol motiu quedin vacants després del procés de la convocatòria anual del concurs. Aquestes comissions s’han d’oferir en el primer concurs d’assessors tècnics docents que es convoqui.

2. Vigència

Aquesta Instrucció té efectes des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 6 d’agost de 2018

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà