Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE CONSELL

Núm. 8348
Notificació incoació d'expedient per la denúncia d'infracció de la Llei 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Intentada sense efecte la notificació, i no havent-se pogut efectuar per ignorar-se el domicili o no haver-se trobat en el mateix a l’interessat que es relaciona, es procedeix, en compliment del que estableix l'article 44 de la Llei 39/2015 d'1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de la Resolució de Batlia n.º 028 de data a 5 d’abril de 2018, per la denúncia per infracció de la Llei 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana.

Antecedents de l’acord:

Primer.- En ús de les facultats que me confereixen l’article 21.1 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, així com l’art. 41 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per RD 2568/1986, de 28 de novembre, en relació a expedient sancionador per infracció en matèria de seguretat ciutadana número 4/2018.

Segon.- Vist que en data 11, 18 i 20 de març de 2018 es varen presentar les denúncies per la Policia Local de Consell per mitjà de la qual en aquest Ajuntament s’ha tengut constància de la possible situació irregular consistent en unes infraccions a la Llei 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana.

Tercer.- Vist que la denúncia en síntesi assenyala que els fets descrits són constitutius d’infraccions administratives en matèria de protecció ciutadana tipificada com infracció lleu i greu.

Quart.- Vist l’informe de Secretaria de data 06 d’abril de 2018, en el que s’indicava la Legislació aplicable i el procediment a seguir per dur a terme la tramitació del procediment sancionador en matèria de protecció ciutadana.

Examinada la documentació que l’acompanya, i de conformitat amb l’establert en l’article 21.1.s) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local,

Per tot l’anterior, RESOLC

Primer. Incoar expedient sancionador per infraccions administratives lleus en matèria de protecció ciutadana consistent en faltes de respecte i consideració llur destinatari sigui un membre de les Forces i Cossos de Seguretat en l’exercici de les seves funcions de protecció de la seguretat quan aquestes conductes no siguin constitutives d’infracció penal, i per infracció greu, consistent en desobediència o resistència a l’autoritat o als seus agents en l’exercici de les seves funcions, quan no siguin constitutius de delicte, així com la negativa a identificar-se a requeriment de l’autoritat o dels seus agents o l'al·legació de dades falses o inexactes en els processos d’identificació, fets dels quals es presumeix responsable, a la següent persona Ruben Antonio García Sancho.

Segon. Nomenar com instructor del procediment sancionador al Sr. Joan Llompart Forteza, podent abstenir-se d’intervenir en el procediment d’acord amb l’establert en l’article 23 de la Llei 40/2015, de 1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, podent promoure’s recusació per els interessats en qualsevol moment de la tramitació del procediment tal i com estableix l’article 24 de la mateixa norma.

Tercer. Comunicar a l’Instructor el seu nomenament, donant-li trasllat de tota la documentació que obra en l’expedient, i notificar la iniciació de l’expedient i dit nomenament al denunciant i als interessats, que disposaran d’un termini de quinze dies a partir de la comunicació i notificació de l’Acord d’iniciació per efectuar les actuacions preliminars, l’aportació de quantes al·legacions, documents o informacions considerin convenients i, en el seu cas, la proposició i pràctica de la prova.

Quart. Que, finalitzada la instrucció, es remeti el que s’ha actuat a aquesta Batlia per dictar Resolució.

El que es comunica per al seu coneixement i efectes, així mateix i de conformitat amb l’article 64.2 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, indicant-li que disposarà d’un termini de 15 dies per aportar quantes al.legacions, documents i informacions considerin convenients quedant l’expedient a la seva disposició en les oficines municipals.

Així mateix, se li adverteix de que es tracta d’un acte de tràmit i com a tal no procedeix la interposició de recursos contra el mateix. No obstant, contra les resolucions i els actes de tràmit que decideixin, directa o indirectament, els fons de l’assumpte, determinin la impossibilitat de continuar el procediment, produeixin indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, de conformitat amb l’article 112 de la Lley 39/2015, de 1 d’octubre, es podrà interposar el recurs potestatiu de reposició que es podrà fonamentar en qualsevol dels motius de nul.litat i anul.labilitat prevists en els articles 47 i 48 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El termini per interposar recurs potestatiu de reposició serà d’un mes; el termini màxim per dictar i notificar la resolució serà d’un mes, des de la seva interposició (article 124 de la Llei 39/2015).

En el supòsit de no efectuar al.legacions sobre el contingut de la iniciació del procediment, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució (quan contengui un pronunciament precís sobre la responsabilitat imputada).

 

Consell, a 6 d’agost de 2018.

El Secretari,

Antoni Sastre Oliver