Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 8319
Resolució del director gerent de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 2 d’agost de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria dels cursos del Pla de Formació de Seguretat i Emergències per al darrer trimestre de l’any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.El dia 28 de maig de 2018, una vegada elaborat el Pla de Formació de Seguretat i Emergències, que inclou l’oferta de cursos de les àrees de policia, emergències, seguretat, bombers i protecció civil per al darrer trimestre de l’any 2018, i les instruccions aplicables, es va emetre un informe proposta sobre aquesta oferta amb la finalitat d’aprovar la convocatòria corresponent.

2. En la sessió de dia 30 de maig de 2018, el Consell de Direcció, en exercici de la funció que estableix l’article 11.2 e del Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública, va aprovar el Pla de Formació de Seguretat i Emergències, que inclou l’oferta de cursos per al darrer trimestre de l’any 2018 dirigits al personal de les àrees de policia, emergències, seguretat, bombers i protecció civil (annex 3) i les instruccions per les quals es regeixen aquests cursos (annexos 1 i 2).

Fonaments de dret

1. D’acord amb el que estableix l’article 12 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon a l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’Administració autonòmica i de les entitats que en depenen. Així mateix, aquesta norma afegeix que, en els termes que s’estableixin, correspon a l’EBAP la realització d’activitats formatives i de selecció del personal al servei de les altres administracions de l’àmbit territorial de les Illes Balears.

2. L’article 1 del Decret 191/1996, de 25 d’octubre, pel qual es regulen les condicions generals de les activitats formatives que organitza la Conselleria d’Interior (actualment, Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques), indica que l’Institut Balear d’Administració Pública (actualment, Escola Balear d’Administració Pública) és el principal instrument de la política formativa de l’Administració pública de les Illes Balears, i elabora periòdicament diferents plans de formació que responen als principis d’eficàcia i de qualitat de les activitats formatives, amb la finalitat d’afavorir la participació del personal al servei de l’Administració.

3. L’article 5.1 del Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública, inclou, entre les seves funcions, la promoció, l’organització i la gestió de la formació, el reciclatge i el perfeccionament del personal de la Comunitat Autònoma i, si escau, de la resta d’administracions del seu àmbit territorial.

4. L’article 5.9 del Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública, inclou, entre les seves funcions, la promoció, l’organització i la gestió de la formació de capacitació, reciclatge i perfeccionament del personal dels cossos de policia local i, si escau, autonòmica; dels integrants dels serveis de prevenció i extinció d’incendis; del voluntariat de protecció civil; del personal de salvament i de rescat, i dels serveis públics d’emergències sanitàries extrahospitalàries en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

5. L’article 28.1 de la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, disposa que, d’acord amb l’article 3 d’aquesta llei, correspon a la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals, mitjançant l’Escola Balear d’Administració Pública, l’exercici de les competències relacionades amb la formació dels membres dels cossos de policia local per assegurar-ne l’homogeneïtzació i la coordinació, a més d’altres que tengui atribuïdes.

6. La Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica, regula aquest tipus de signatura, la seva eficàcia jurídica i la prestació de serveis de certificació.

7. L’Acord del Consell de Govern de 20 de novembre de 2015 pel qual s’aproven els fonaments bàsics del Primer Pla Estratègic de l’Escola Balear d’Administració Pública, entre els quals hi ha la innovació en la definició i el desenvolupament de les polítiques de formació dels empleats públics.

Per tot això, d’acord amb les atribucions que m’atorga l’article 12.5 m del Decret 31/2012, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria de cursos que s’ofereixen al personal de les àrees de policia i protecció civil de les Illes Balears segons el Pla de Formació de Seguretat i Emergències aprovat en data 30 de maig de 2018 pel Consell de Direcció de l’EBAP, d’acord amb el que estableix l’annex 3 d’aquesta Resolució.

2. Publicar les instruccions generals que regeixen el desenvolupament d’aquest pla de formació, aprovades pel Consell de Direcció en data 30 de maig de 2018, d’acord amb el que estableix l’annex 1 d’aquesta Resolució.

3. Publicar les instruccions específiques que regeixen el desenvolupament d’aquest pla de formació, aprovades pel Consell de Direcció en data 30 de maig de 2018, d’acord amb el que estableix l’annex 2 d’aquesta Resolució.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que no exhaureix la via administrativa es pot interposar un recurs d’alçada davant la presidenta de l’EBAP en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà que s’hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 2 d’agost de 2018

El director gerent de l’EBAP
Jaime Tovar Jover

 

ANNEX 1
Instruccions sobre les activitats formatives programades del Pla de Formació Policial; del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil per al darrer trimestre de l’any 2018 de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP)

Instruccions generals

Punt 1. Persones destinatàries

1.1. L’EBAP adreça la seva oferta formativa del Pla de Formació Policial a tots els membres de les policies locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que hagin estat en actiu durant l’any 2018 i l'any immediatament anterior.

1.2. L’EBAP adreça la seva oferta formativa del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers a tot el personal de seguretat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el personal d’emergències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els membres dels bombers.

1.3. L’EBAP adreça la seva oferta formativa del Pla de Voluntaris de Protecció Civil als voluntaris de protecció civil que hagin estat vinculats a alguna agrupació durant el primer semestre de l’any 2018.

Punt 2. Nombre màxim de sol·licituds

Les persones interessades poden sol·licitar un màxim de cinc cursos presencials. S’ha d’emplenar una sol·licitud per a cada curs.

En cap cas, la persona interessada no pot assistir dues vegades a la mateixa activitat formativa, encara que es tracti d’edicions diferents. En cas que es detecti aquesta circumstància durant el curs, aquesta persona serà donada de baixa automàticament i no tindrà dret a certificat.

Punt 3. Termini de presentació de sol·licituds

3.1. El calendari d’inscripció previst per a les activitats formatives del Pla de Formació Policial del darrer trimestre de l’any 2018 és el següent:

  • Inscripció del 10 al 26 d’agost per a les activitats que s’hagin d’impartir en el mes de setembre, octubre i novembre.

3.2. Referent al termini d’inscripció als cursos corresponents al darrer trimestre del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil, els períodes d’inscripció seran específics per a cada activitat formativa. S’informarà als caps de les agrupacions d’aquests períodes d’inscripció una vegada que estiguin tancades les dates d’impartició dels cursos.

Punt 4. Material didàctic dels cursos

4.1. És d’aplicació a aquests plans de formació la Instrucció del gerent de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 2 de novembre de 2011 per la qual l’EBAP deixa de reproduir material didàctic en format de paper i en format de CD per als cursos que organitza. Llevat d’excepcions degudament justificades, el material didàctic dels cursos es publicarà en el repositori de material que hi ha a la pàgina web <http://ebap.caib.es>.

4.2. En cap cas, el material didàctic no s’enviarà per correu electrònic. Transcorregut un mes des que acabi el curs, el material didàctic s’eliminarà del repositori.

Punt 5. Llistes de persones admeses

5.1. L’EBAP publicarà a la pàgina web <http://ebap.caib.es> la llista de persones admeses i també comunicarà individualment l’admissió mitjançant l’adreça electrònica adscrita al número de registre de personal o, si escau, mitjançant l’adreça electrònica facilitada en la sol·licitud en paper o en la matrícula per internet.

5.2. En el cas que les persones sol·licitants hagin canviat d’adreça electrònica, n’han d’informar l’EBAP. També han d’informar l’EBAP si ja no és operativa l’adreça electrònica que facilitaren en un principi.

5.3. En el cas dels empleats públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’admissió als cursos, sigui quin sigui l’horari d’impartició, no suposa cap autorització de l’EBAP per deixar el lloc de feina si coincideix amb l’horari laboral.

Punt 6. Anul·lació i modificació dels cursos i resolució de casos especials

6.1. L’EBAP, per desenvolupar millor les funcions que té encarregades, pot suprimir cursos; organitzar-ne de no programats amb anterioritat per necessitats puntuals que hagin sorgit; efectuar-ne diverses edicions sempre que les circumstàncies ho aconsellin així, i modificar-ne, si és pertinent, els continguts, la durada, les dates i els programes enunciats per adaptar-los als requeriments de la formació.

6.2. Correspon a la cap del Departament de Formació i Selecció de l’EBAP, a proposta dels caps d’estudis corresponents, i una vegada consultat el Servei Jurídic de l’EBAP, si és necessari, resoldre els dubtes, les confusions o les incidències que puguin sorgir sobre l’aplicació d’aquestes instruccions, o sobre els casos concrets que no s’hi prevegin o que sorgeixin de manera excepcional.

6.3. Els comportaments i les actituds dels participants en els cursos que impedeixin que es desenvolupin amb normalitat podran donar lloc a l’exclusió dels alumnes, o a modificar o cancel·lar els cursos, amb l’informe justificatiu de la cap del Departament de Formació i Selecció de l’EBAP, a proposta dels caps d’estudis corresponents.

Punt 7. Llista d’espera

7.1. En totes les activitats formatives es poden establir places de reserva per cobrir les baixes o les renúncies que hi hagi. La llista d’espera es publicarà a la pàgina web <http://ebap.caib.es> en el moment de la selecció i s’actualitzarà, permanentment, de manera interna.

7.2. En qualsevol cas, correspon a l’EBAP la confirmació i la comunicació de l’admissió a un curs.

Punt 8. Obligació d’assistència i comunicació de baixa. Penalització

8.1. Modalitat presencial

8.1.1 Amb la sol·licitud es contreu l’obligació d’assistir o accedir a l’activitat formativa, segons la modalitat d’impartició. Si no es pot assistir a un curs, s’ha de comunicar per escrit a l’EBAP i s’ha de justificar, com a mínim, cinc dies hàbils abans que comenci. El fet de no comunicar una baixa serà causa d’exclusió, durant un any, per a altres cursos que l’EBAP organitzi amb posterioritat.

Això no obstant, l’assistència a un mínim de un 50 % de l’activitat formativa no representa motiu de penalització.

8.1.2. Les absències superiors als límits fixats (20 %), encara que estiguin justificades, suposen la pèrdua del dret a obtenir el certificat d’assistència i el certificat d’aprofitament que es regulen en el punt 10 d’aquestes instruccions.

8.1.3. Les persones admeses tenen l’obligació d’assistir a la primera hora del primer dia del curs. En el cas que no hi assisteixin sense haver-ho justificat prèviament a l’EBAP, la seva plaça podrà ser ocupada per persones que hi assisteixin en la modalitat de «darrer minut», d’acord amb el que estableix la Resolució de la presidenta de l’EBAP d’11 de juliol de 2009.

8.1.4. Les persones en la situació d’incapacitat temporal (excepte les que estan en situació de llicència per maternitat o paternitat i excedència per maternitat o paternitat, o cura de familiars) no poden assistir a cap de les activitats formatives dels plans de Formació Policial, de Voluntaris de Protecció Civil i de Seguretat, Emergències i Bombers. Aquesta circumstància s’ha de comunicar per escrit, perquè, si escau, es pugui cobrir la plaça vacant amb una altra persona i per evitar la penalització.

8.2. Modalitat en línia

8.2.1. Els cursos de la modalitat en línia corresponents al Pla de Formació Policial, al Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i al Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil de 2018 es regeixen per les instruccions del Pla de Formació General i de Formació Sectorial de 2018.

Punt 9. Nombre de persones assistents

9.1. En general, els cursos han de tenir entre quinze i trenta alumnes. Aquesta xifra pot augmentar o disminuir només en el cas que la matèria del curs o l’estructura de l’activitat formativa ho permetin o recomanin.

9.2. Es poden suspendre els cursos que tenguin un nombre de persones inscrites i no excloses inferior a un 70 % de les places ofertes o menys de quinze persones inscrites i no excloses a Mallorca; o inferior a un 70 % o menys de deu persones inscrites i no excloses, a Menorca i a Eivissa, o inferior a un 70 % o menys de set persones inscrites i no excloses, a Formentera.

Punt 10. Certificats d’aprofitament o d’assistència

10.1. Les activitats objecte d’aquesta convocatòria donen lloc a obtenir el certificat d’assistència o d’aprofitament, segons correspongui.

10.2. Certificat d’assistència

10.2.1. El certificat d’assistència es lliurarà als alumnes que acreditin una assistència, com a mínim, d’un 80 % de les hores lectives del curs. No es computaran les signatures dels assistents que corresponguin als dies en què la persona interessada hagi estat en la condició d’incapacitat temporal.

10.2.2. L’única forma de demostrar l’assistència a un curs és mitjançant la signatura; per això, els alumnes s’han d’assegurar que han signat el full de control d’entrada i de sortida de cada una de les sessions del curs a què assisteixin.

D’altra banda, la falsificació de la signatura suposa la pèrdua del dret a certificat i l’exclusió dels cursos de l’EBAP durant un any. En qualsevol cas, la signatura ha de coincidir amb la del DNI o amb la de la sol·licitud d’inscripció. La penalització es farà extensible a la persona autora de la falsificació, independentment de totes les altres accions que es puguin dur a terme d’acord amb el dret.

En cap cas, els cursos de la modalitat en línia no donen lloc a obtenir el certificat d’assistència.

10.3. Certificat d’aprofitament

10.3.1. L’obtenció del certificat d’aprofitament obliga a demostrar el coneixement de les matèries del curs. Aquest coneixement serà avaluat mitjançant la superació de proves escrites o orals, treballs o altres exercicis relacionats amb el contingut de l’activitat formativa, o mitjançant l’avaluació continuada certificada pel professorat.

10.4. Avaluació de la transferència

L’EBAP pot establir els mecanismes necessaris per avaluar la transferència de la formació al lloc de treball de l’alumnat, amb l’objectiu de valorar la contribució de la formació a la millora de l’acompliment individual i organitzacional.

Punt 11. Llista de persones amb dret al certificat d’aprofitament o al certificat d’assistència. Sol·licitud de certificat i reclamacions

11.1. En el termini d’un mes, comptador des de l’acabament del curs, l’EBAP publicarà a la pàgina web <http://ebap.caib.es> la llista de persones participants que tenen dret al certificat d’assistència o al certificat d’aprofitament.

11.2. Es poden presentar reclamacions en el termini de trenta dies naturals, comptadors a partir de l’endemà que s’hagi publicat la llista de persones participants que tenen dret al certificat d’assistència o al certificat d’aprofitament. Una vegada finalitzat aquest termini i resoltes les reclamacions, l’acta del curs serà definitiva.

11.3. Si no se sol·licita expressament el contrari, l’EBAP utilitzarà la via del correu electrònic per trametre, amb la signatura digital, els certificats d’assistència i d’aprofitament.

ANNEX 2
Instruccions sobre les activitats formatives del Pla de Formació Policial; del Pla de Seguretat, Emergències i Bombers, i del Pla de Voluntaris de Protecció Civil per al darrer trimestre de l’any 2018 de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP)

Instruccions específiques del Pla de Formació Policial de 2018

Punt 1. Modalitats d’inscripció als cursos

Les persones destinatàries del Pla de Formació Policial de 2018 poden tramitar la sol·licitud per mitjà de dos procediments:

a) Mitjançant la matriculació per Internet. Per matricular-s’hi, s’ha d’accedir a la pàgina web <http://ebap.caib.es>; a continuació, s’ha d’accedir a <Plans de formació de l’EBAP 2018>; a continuació, s’ha d’accedir al pla específic; finalment, s’ha d’accedir a la matriculació mitjançant la fitxa de cada curs.

b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual han de fer constar totes les dades que s’hi sol·liciten, inclosa l’adreça electrònica, que és l’eina per comunicar l’admissió als cursos. La manca de dades pot ser motiu d’exclusió. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, o d’acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Punt 2. Presentació de documentació

2.1. S’ha d’emplenar la sol·licitud completament, inclosa l’adreça de correu electrònic, que és l’eina que s’utilitza per comunicar l’admissió als cursos de formació. S’ha d’escriure el codi complet del curs. No s’admetrà cap sol·licitud sense les dades professionals de la persona.

2.2. En el moment d’emplenar la sol·licitud, s’ha de signar una declaració de responsabilitat sobre la veracitat de les dades consignades inclosa en el mateix tràmit telemàtic o en l’imprès de sol·licitud.

2.3. Els requisits d’alguns cursos s’han d’acreditar o al·legar per ser comprovats per l’EBAP juntament amb la sol·licitud i de manera individualitzada. Quan el requisit faci referència a la necessitat de presentar una proposta de la prefectura, la proposta ha de preveure una justificació sobre la idoneïtat de l’alumne o l’alumna per al curs en qüestió.

2.4. En cas de presentar-se la sol·licitud per via telemàtica, aquesta documentació s’ha de presentar a l’EBAP o mitjançant correu electrònic.

Punt 3. Requisits i condicions preferents

3.1. Quan el pla de formació estableixi persones destinatàries preferents per a l’activitat formativa, l’EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions preferents. En cas que no hi hagi aspirants suficients, l’EBAP podrà fer extensiva l’activitat formativa a aspirants que no compleixin les condicions preferents però que tenguin un perfil que s’adeqüi al contingut del curs.

3.2. Quan un curs estableixi un requisit excloent per participar en l’activitat formativa no s’admetran les sol·licituds de les persones interessades que no el compleixin.

Punt 4. Selecció

4.1. Només s’admetran les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix la convocatòria corresponent.

4.2. Si el nombre de sol·licituds d’una determinada activitat supera el nombre de places previst, l’EBAP en farà la selecció corresponent.

Els criteris de prelació de la selecció són els següents:

1r. Pertànyer al grup de persones destinatàries del pla de formació i del curs específic.

2n. La condició de personal funcionari de carrera en actiu.

3r. En igualtat de condicions, tenen preferència les persones aspirants que no hagin participat en altres activitats de l’EBAP convocades els anys 2017 i 2018.

4t. La data de presentació de la sol·licitud.

5è. El fet que les persones sol·licitants no estiguin immersos en la incoació d’un expedient disciplinari.

6è. El personal adscrit a una administració local que no sigui promotora de formació.

4.3. Poden oferir-se cursos en què s’haurà de superar una prova de selecció amb uns criteris d’avaluació determinats prèviament.

4.4. Si hi ha activitats presencials que coincideixin parcialment o totalment en les dates, a les persones interessades només se les admetrà en una activitat. No obstant això, és possible l’admissió a un curs presencial o semipresencial i a un curs en línia que coincideixin parcialment o totalment en les dates i l’admissió a dos cursos en línia que coincideixin parcialment o totalment en les dates.

Instruccions específiques del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil de 2018

Punt 1. Modalitats d’inscripció als cursos

1.1. Persones amb accés al Portal del personal

El personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears destinatari del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil que tengui accés al Portal del personal ha de tramitar la sol·licitud directament des d’aquest portal.

1.2. Persones sense accés al Portal del personal

Poden tramitar la sol·licitud mitjançant dos procediments:

a) Mitjançant la matriculació per Internet. Per matricular-s’hi, s’ha d’accedir a la pàgina web <http://ebap.caib.es>; a continuació, s’ha d’accedir a <Plans de formació de l’EBAP 2017>; a continuació, s’ha d’accedir al pla específic; finalment, s’ha d’accedir a la matriculació mitjançant la fitxa de cada curs.

b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual ha de fer constar totes les dades que s’hi sol·liciten, inclosa l’adreça electrònica, que és l’eina per comunicar l’admissió als cursos. La manca de dades pot ser motiu d’exclusió. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, o d’acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Punt 2. Presentació de documentació

2.1. S’ha d’emplenar la sol·licitud completament, inclosa l’adreça de correu electrònic, que és l’eina que s’utilitza per comunicar l’admissió als cursos de formació. S’ha d’escriure el codi complet del curs. No s’admetrà cap sol·licitud sense les dades de l’agrupació a la qual pertany la persona.

2.2. Independentment de l’establert en els punts anteriors, l’activitat pot exigir que sigui el cap d’agrupació qui proposi els destinataris , establint l’ordre de prelació per ser admès.

Punt 3. Requisits i condicions preferents

3.1. Quan el pla de formació estableixi persones destinatàries preferents per a l’activitat formativa, l’EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions preferents. En cas de no haver-hi aspirants suficients, l’EBAP podrà fer extensiva l’activitat formativa a aspirants que no compleixin les condicions preferents, però que tenguin un perfil que s’adeqüi al contingut del curs.

3.2. Quan el curs estableixi un requisit excloent per participar en l’activitat formativa, no s’admetran les sol·licituds de les persones interessades que no el compleixin.

Punt 4. Selecció

4.1. Només s’admetran les sol·licituds que compleixin els requisits que s’estableixen en la convocatòria corresponent.

4.2. Si el nombre de sol·licituds d’una determinada activitat supera el nombre de places previst, l’EBAP en farà la selecció corresponent.

Els criteris de prelació de la selecció són els següents:

1r. Pertinença al grup de persones destinatàries del curs específic.

2n. En igualtat de condicions, tenen preferència les persones aspirants que no hagin participat en altres activitats de l’EBAP convocades els anys 2017 i 2018.

3r. La data de presentació de la sol·licitud.

4t. El fet que les persones sol·licitants no estiguin immerses en la incoació d’un expedient disciplinari.

5è. El personal adscrit a una administració local que no sigui promotora de formació.

4.3. Poden oferir-se cursos en què s’haurà de superar una prova de selecció amb uns criteris d’avaluació determinats prèviament.

4.4. Si hi ha cursos que coincideixin parcialment o totalment en els horaris, a les persones interessades només se les admetrà en un.

4.5. A banda dels criteris de prelació, els alumnes se seleccionaran tenint en compte les propostes del cap o la cap de l’agrupació i el fet que la distribució territorial estigui representada.

Instruccions específiques del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers de 2018

Punt 1. Modalitats d’inscripció als cursos

1.1. Empleats amb accés al Portal del personal

El personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears destinatari del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers que tengui accés al Portal del personal ha de tramitar la sol·licitud directament des d’aquest portal.

1.2. Empleats sense accés al Portal del personal

El personal que no tengui accés al Portal del personal pot tramitar les sol·licituds per mitjà de dos procediments:

a) Mitjançant la matriculació per Internet. Per matricular-s’hi, s’ha d’accedir a la pàgina web <http://ebap.caib.es>; a continuació, s’ha d’accedir a <Plans de formació de l’EBAP 2018>; a continuació, s’ha d’accedir al pla específic; finalment, s’ha d’accedir a la matriculació mitjançant la fitxa de cada curs.

b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual s’han de fer constar totes les dades que s’hi sol·liciten, inclosa l’adreça electrònica, que és l’eina per comunicar l’admissió als cursos. La manca de dades pot ser motiu d’exclusió. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, o d’acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Punt 2. Presentació de documentació

2.1. S’ha d’emplenar la sol·licitud completament, inclosa l’adreça de correu electrònic, que és l’eina que s’utilitza per comunicar l’admissió als cursos de formació. S’ha d’escriure el codi complet del curs. No s’admetrà cap sol·licitud sense les dades professionals de la persona.

2.2. Independentment de l’establert en els punts anteriors, l’activitat pot exigir que sigui el responsable de la Direcció General d’Emergències qui proposi els destinataris, establint l’ordre de prelació per ser admès.

Punt 3. Requisits i condicions preferents

3.1. Quan el pla de formació estableixi persones destinatàries preferents per a l’activitat formativa, l’EBAP ha de comprovar que les persones interessades compleixen les condicions preferents. En cas de no haver-hi aspirants suficients, l’EBAP podrà fer extensiva l’activitat formativa a aspirants que no compleixin les condicions preferents, però que tenguin un perfil que s’adeqüi al contingut del curs.

3.2. Quan el pla de formació estableixi un requisit excloent per participar en l’activitat formativa, no s’admetran les sol·licituds de les persones interessades que no el compleixin.

Punt 4. Selecció

4.1. Només s’admetran les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix la convocatòria corresponent.

4.2. Si el nombre de sol·licituds d’una determinada activitat supera el nombre de places previst, l’EBAP en farà la selecció corresponent.

Els criteris de prelació de la selecció són els següents:

1r. Pertinença al grup de persones destinatàries del curs específic.

2n. La condició de personal funcionari de carrera en actiu.

3r. En igualtat de condicions, tenen preferència les persones aspirants que no hagin participat en altres activitats de l’EBAP convocades els anys 2016 i 2017.

4t. La data de presentació de la sol·licitud.

5è. El fet que les persones sol·licitants no estiguin immerses en la incoació d’un expedient disciplinari.

6è. El personal adscrit a una administració local que no sigui promotora de formació.

4.3. Poden oferir-se cursos en què s’haurà de superar una prova de selecció amb uns criteris d’avaluació determinats prèviament.

4.4. Si hi ha cursos que coincideixin parcialment o totalment en els horaris, a les persones interessades només se les admetrà en un curs.

  

  ANNEX 3
Activitats formatives de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP)

incloses en el Pla de Formació Policial per a l’any 2018

MALLORCA

CODI

NOM

MODALITAT

HORES

PLACES

DATA INICI

DATA ACABAMENT

ORT0031

53

Ús del radar

PR

15

30

15/09/2018

30/11/2018

DR0026

66

Detenció legal i detenció il·legal

PR

20

40

15/09/2018

30/11/2018

DTP0027

65

Bastó policial extensible

PR

10

16

15/09/2018

30/11/2018

TRA0032

69

Actualització en l'àrea de trànsit

PR

5

25

15/09/2018

30/11/2018

TRA0032

72

Actualització en l'àrea de trànsit

PR

5

25

15/09/2018

30/11/2018

TRA0032

73

Actualització en l'àrea de trànsit

PR

5

25

15/09/2018

30/11/2018

TRA0032

74

Actualització en l'àrea de trànsit

PR

5

25

15/09/2018

30/11/2018

JOR0039

76

Jornada tècnica del servei de policia tutor

PR

5

40

15/09/2018

30/11/2018

FF0040

79

Utilització de la guia didàctica d'educació viària per l'alumnat d'infantil

PR

5

40

15/09/2018

30/11/2018

MENORCA

CODI

NOM

MODALITAT

HORES

PLACES

DATA INICIAL

DATA ACABAMENT

DR0026

68

Detenció legal i detenció il·legal

PR

20

20

15/09/2018

30/11/2018

JOR0039

77

Jornada tècnica del servei de policia tutor

PR

5

25

15/09/2018

30/11/2018

FF0040

80

Utilització de la guia didàctica d'educació viària per l'alumnat d'infantil

PR

5

25

15/09/2018

30/11/2018

EIVISSA

CODI

NOM

MODALITAT

HORES

PLACES

DATA INICIAL

DATA ACABAMENT

DR0026

68

Detenció legal i detenció il·legal

PR

20

20

15/09/2018

30/11/2018

TRA0032

71

Actualització en l'àrea de trànsit

PR

5

20

15/09/2018

30/11/2018

JOR0039

78

Jornada tècnica del servei de policia tutor

PR

5

25

15/09/2018

30/11/2018

FF0040

81

Utilització de la guia didàctica d'educació viària per l'alumnat d'infantil

PR

5

25

15/09/2018

30/11/2018

Activitats formatives de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP)

incloses en el Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil per a l’any 2018

MALLORCA

CODI

NOM

MODALITAT

HORES

PLACES

DATA INICIAL

DATA ACABAMENT

FVPC0015

21

Intervenció dels voluntaris en la recerca de persones

PR

10

30

01/10/2018

31/10/2018

FVPC0016

24

Curs bàsic de protecció civil i DESA

PR

30

40

01/10/2018

31/10/2018

FVPC0022

28

Treball en equip

PR

8

20

01/10/2018

31/10/2018

FVPC0018

35

Intervenció dels voluntaris en els incendis forestals

PR

10

20

01/11/2018

30/11/2018

MENORCA

CODI

NOM

MODALITAT

HORES

PLACES

DATA INICIAL

DATA ACABAMENT

FVPC0015

20

Intervenció dels voluntaris en la recerca de persones

PR

10

20

15/09/2018

30/11/2018

FVPC0024

33

DESA

PR

12

15

15/09/2018

30/11/2018

FVPC0022

29

Treball en equip

PR

8

20

01/10/2018

31/10/2018

FVPC0018

34

Intervenció dels voluntaris en els incendis forestals

PR

10

20

01/10/2018

31/10/2018

EIVISSA

CODI

NOM

MODALITAT

HORES

PLACES

DATA INICIAL

DATA ACABAMENT

PA0006

6

Reciclatge DESA

PR

3

16

24/11/2018

24/11/2018

FVPC0015

22

Intervenció dels voluntaris en la recerca de persones

PR

10

20

20/10/2018

20/10/2018

FVPC0022

30

Treball en equip

PR

8

20

03/11/2018

03/11/2018

FORMENTERA

CODI

NOM

MODALITAT

HORES

PLACES

DATA INICIAL

DATA ACABAMENT

FVPC0018

25

Intervenció dels voluntaris en els incendis forestals

PR

10

20

15/9/2018

30/11/2018