Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 8309
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 6 d’agost de 2018, per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, una plaça docent en el Centre d’Aprenentatge Cientificomatemàtic

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial Decret 1876/1997, de 12 de desembre, de traspàs de funcions i serveis de l’Administració de l’Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d’ensenyament no universitari.

El Decret 115/2001, de 14 de setembre, modificat pel Decret 169/2003, regula l’exigència del coneixement de les llengües oficials al personal docent. Regulació que es concreta a l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari i s’estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l’excepció de l’avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d’Assessorament per a l’Ensenyament de i en Llengua Catalana. (BOIB núm. 38, de 27 de març).

Dins la mobilitat voluntària dels funcionaris, un dels sistemes de provisió és la comissió de serveis. D’acord amb l’article 78.1 del Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre), els procediments de provisió de llocs de feina s’han de basar en els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix a la Direcció General de Personal Docent la competència en matèria de gestió de personal docent, i a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa l’impuls i el foment de la innovació educativa i les activitats complementàries.

La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 (BOIB núm. 163, de 5 de novembre), delega en la directora general de Personal Docent, entre d’altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de resoldre les comissions de servei per ocupar llocs de feina docent.

El conveni de col·laboració subscrit el 25 de novembre de 2008 per la Conselleria d’Educació i Cultura i la Societat Balear de Matemàtiques (SBM-XEIX) amb l’objectiu de potenciar i augmentar la qualitat de l’ensenyament i la difusió social de les matemàtiques. Entre els acords adoptats es troben diverses mesures de col·laboració amb relació al funcionament del Centre d’Aprenentatge Cientificomatemàtic (CentMat).

La Resolució del director general de Planificació i Centres de 12 de gener de 2009 per la qual es reconeix a efectes administratius el Centre d’Aprenentatge Cientificomatemàtic amb el codi de centre 07500191.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Primer

Aprovar la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, una plaça docent en el Centre d’Aprenentatge Cientificomatemàtic, CentMat, les bases de la qual figuren a l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon

Aprovar l’annex 2 (model de sol·licitud) i l’annex 3 (barem dels mèrits al·legats).

Tercer

Publicar aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 6 d’agost de 2018

La directora general de Personal Docent
Rafaela Sánchez Benítez

 

ANNEX 1
Bases de la convocatòria

1. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte adjudicar, en comissió de serveis, una plaça docent en el CentMat, mitjançant un concurs públic de mèrits.

2. Funcions dels docents

La persona docent que sigui adjudicatària de la comissió de servei té les funcions següents:

a) Elaborar l’oferta educativa pròpia del centre: proposta d’activitats i/o itineraris i el seu desenvolupament amb la col·laboració del personal docent del centre educatiu que ha sol·licitat l’activitat.

b) Atendre les necessitats d’organització de les sol·licituds d’activitats dels centres educatius.

c) Dur a terme les tasques que permetin una bona organització i funcionament del centre, entre d’altres: manteniment del web del centre, divulgació de l’oferta educativa, comunicació i coordinació amb els centres educatius, gestió de les sol·licituds.

d) Elaborar la documentació pròpia, i col·laborar en la gestió econòmica del centre.

e) Elaborar recursos didàctics curriculars que es puguin incorporar fàcilment a la pràctica diària de les matemàtiques.

f) Intervenir a les aules, col·laborant amb el professorat del centre que ho ha sol·licitat, per contribuir a la millora de la pràctica docent i en la introducció de metodologies actives, participatives i innovadores que contribueixin a l’adquisició de la competència matemàtica de l’alumnat.

g) Facilitar als docents l’ús didàctic i divulgatiu del fons bibliogràfic sobre didàctica de les matemàtiques existent en el centre .

h) Col·laborar, en la mesura del possible, en totes aquelles activitats que organitzi la societat balear de matemàtiques, SBM-XEIX, que vagin adreçades als escolars de les Illes Balears.

i) Altres funcions que li atribueixi la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa en relació a la gestió del centre.

3. Requisits generals

3.1. Per participar en aquesta convocatòria les persones interessades han de reunir els requisits següents:

a) Ser funcionari de carrera en servei actiu del cos de mestres amb destinació definitiva en centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat.

b) Acreditar una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en actiu del cos al que fa referència el punt anterior.

c) Tenir una experiència docent directa de cinc anys com a mínim.

d) Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació homologable.

e) No haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, així com per tràfic d’éssers humans.

3.2. Els requisits seran comprovats d’ofici per l’Administració a través del portal del personal. Si no hi consten, els candidats han de presentar la documentació compulsada justificativa d’aquests requisits.

Aquells funcionaris de carrera docents que no hagin autoritzat telemàticament la Conselleria d’Educació i Universitat perquè sol·liciti la certificació negativa que acrediti que no ha estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, d’acord amb la instrucció 1/2017 de la directora general de Personal Docent, ha d’aportar aquest certificat juntament amb la instància.

4. Presentació de la sol·licitud, documentació i projecte de treball

4.1 La sol·licitud de participació i la documentació que s’hi adjunti es pot registrar:

a) A qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació i Universitat o a les delegacions territorials de la Conselleria d’Educació i Universitat a Menorca o a Eivissa i Formentera.

b) A qualsevol dels llocs que preveu l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

En el cas que la sol·licitud es presenti a una oficina de Correus, s’hi ha de dur dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus pugui datar-la i segellar-la abans de certificar-la.

L’annex 2 i el projecte de treball també s’han de lliurar per correu electrònic a sie@dgice.caib.es.

4.2. En aquesta sol·licitud s’han d’adjuntar, amb l’índex corresponent:

a) Els documents justificatius del compliment dels requisits generals. No caldrà que siguin aportats els mèrits que figurin al Portal del Personal.

b) Els documents justificatius dels mèrits al·legats a l’annex 3. No caldrà que siguin aportats els mèrits que figurin al Portal del Personal.

c) El projecte de treball sobre l’organització i gestió del CentMat, d’acord amb el que s’indica a l’apartat 6.3.

4.3. Els requisits i mèrits que al·leguin les persones interessades han de complir-se a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.

4.4. El termini per presentar la sol·licitud (que ha de fer-se d’acord amb el model que figura en l’annex 2), el projecte i la documentació justificativa és del dia 13 d’agost al dia 10 de setembre de 2018.

5. Comissió de Valoració

5.1. Es constituirà una Comissió de Valoració que estarà formada pels membres següents:

a) La cap del Servei d’Innovació Educativa, o persona en qui delegui que la presidirà i que podrà dirimir amb el seu vot els empats que es puguin produir.

b) El cap del Servei d’Educació Primària de la Direcció General de Personal Docent o persona en qui delegui.

c) Un inspector del Departament d’Inspecció Educativa, designat pel cap del Departament d’Inspecció Educativa.

d) Un funcionari de carrera adscrit al Servei d’Innovació Educativa, que actuarà com a secretari, amb veu i sense vot.

e) Una persona de cada una de les organitzacions sindicals amb representació a la Junta de Personal Docent no Universitari de les Illes Balears podrà assistir amb veu però sense vot a les sessions de la Comissió.

5.2. Per a la constitució i el funcionament de la Comissió és imprescindible la presència d’un mínim de tres dels seus membres, entre els quals hi han de ser el president i el secretari.

5.3. Una vegada constituïda la Comissió es publicarà a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa http://dgice.caib.es la relació dels integrants d’aquesta. Mitjançant la publicació a la pàgina web anterior es considerarà efectuada la notificació als interessats d’acord amb el que preveu l’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

5.4. Les funcions de la Comissió són:

a) Verificar el compliment dels requisits generals de les persones sol·licitants.

b) Valorar els mèrits al·legats pels candidats, segons el barem de l’annex 3.

c) Valorar el projecte dels candidats admesos.

d) Realitzar i valorar l’entrevista personal amb els candidats admesos.

e) Resoldre els dubtes o discrepàncies que puguin sorgir en el desenvolupament del procediment.

f) Resoldre les reclamacions que es puguin presentar.

g) Publicar les llistes provisionals i definitives a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa http://dgice.caib.es

h) Proposar la persona adjudicatària, en comissió de serveis, de la plaça convocada.

5.5. Els membres de la Comissió s’han d’abstenir d’intervenir, i ho han de notificar a l’autoritat competent, quan hi concorrin les circumstàncies previstes en l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Igualment els participants podran recusar els membres de la Comissió quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes en el precepte esmentat.

Procediment de concurs

6.1. El procediment de concurs constarà de dues fases. Una primera fase en la qual es valoraran els mèrits al·legats, i una segona en la qual es valorarà el projecte presentat i es realitzarà una entrevista als aspirants admesos a la primera fase.

6.2. Primera fase: comprovació dels requisits i valoració dels mèrits.

a) La Comissió de Valoració ha de comprovar que les persones sol·licitants reuneixen els requisits generals establerts en el punt 3 d’aquest annex.

b) La Comissió ha de revisar i baremar, d’acord amb l’annex 3, els mèrits al·legats.

c) La Comissió ha d’aprovar i publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es) una relació provisional d’aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions provisionals d’aquesta primera fase. En el cas dels aspirants exclosos per no reunir algun dels requisits generals, s’ha d’indicar la causa d’exclusió.

d) Els aspirants poden presentar una reclamació, fonamentada en les al·legacions que estimin convenients contra la relació provisional anterior, adreçada a la Comissió, en el termini de quatre dies naturals comptadors a partir de l’endemà de què es faci pública.

e) Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la Comissió ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es) la relació definitiva d’aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions definitives d’aquesta primera fase. En el cas dels aspirants exclosos, s’ha d’indicar la causa d’exclusió.

6.3. Segona fase: projecte i entrevista.

a) La Comissió valorarà en aquesta segona fase les persones aspirants que no hagin estat excloses de la primera fase.

b) Els aspirants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, un projecte sobre l’organització i gestió del CentMat.

c) El projecte ha d’incloure almenys tres apartats:

  • Organització general del CentMat.
  • Anàlisi de les funcions que s’han de desenvolupar en el CentMat .
  • Programació d’un dia de treball en el CentMat.

d) Requisits del document:

  • Extensió màxima: 10 pàgines DIN A4 sense comptar la portada i l’índex.
  • Tipus de lletra: Arial 12 sense comprimir a tot el document.
  • Interlineat: doble a tot el document.

e) La Comissió ha de convocar els aspirants admesos, mitjançant notificació a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa amb un mínim 48 hores d’antelació, a una entrevista amb la finalitat de defensar el projecte presentat.

f) Per superar aquesta segona fase, és imprescindible obtenir una puntuació mínima  de 3 punts sobre 5 a la valoració del projecte, i una puntuació de 3 punts sobre 5 a l’entrevista. Si l’aspirant no es presenta a l’entrevista, aquesta es valorarà amb 0 punts.

g) La Comissió ha de publicar una relació provisional de les persones aspirants amb les puntuacions provisionals obtingudes en aquesta fase, amb indicació de la puntuació del projecte, de l’entrevista i la puntuació total, que serà la suma de la del projecte i la de l’entrevista. Aquesta informació es farà pública a la web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa http://dgice.caib.es.

h) Els aspirants poden presentar una reclamació, fonamentada en les al·legacions que estimin convenients, contra les puntuacions provisionals, adreçada a la Comissió, en el termini de quatre dies naturals comptadors a partir de l’endemà de què es facin públiques.

i)  Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la Comissió ha de publicar, a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa http://dgice.caib.es, la relació definitiva d’aspirants amb les puntuacions definitives obtingudes en aquesta segona fase, amb indicació de la puntuació del projecte, de l’entrevista i la suma d’ambdues. Així mateix, indicarà la puntuació final de cada aspirant, que estarà conformada per la suma de la puntuació obtinguda en la fase de valoració de mèrits i la suma de la puntuació obtinguda en la fase de projecte i entrevista.

 

7. Adjudicació de la plaça

7.1. La plaça convocada s’adjudicarà d’acord amb la major puntuació total obtinguda per l’aspirant. En cas d’empat en la puntuació final entre dos o més sol·licitants, s’adjudicarà la plaça a la persona que hagi obtingut més puntuació en la segona fase de concurs; si l’empat continua, s’adjudicarà a la persona que hagi obtingut més puntuació a l’apartat 2 (Formació) del barem de mèrits al·legats.

7.2. La Comissió ha de publicar la proposta provisional de l’aspirant seleccionat amb indicació de la plaça adjudicada en comissió de serveis a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa http://dgice.caib.es.

7.3. A partir de l’endemà de la publicació de la proposta provisional de la plaça, s’obrirà un termini de quatre dies naturals per a què la persona interessada pugui reclamar o renunciar a la plaça adjudicada. No s’admetrà cap renúncia fora del termini establert.

7.4. Un cop estudiades i resoltes les reclamacions o la renúncia presentada, la Comissió ha de publicar la proposta definitiva de l’aspirant seleccionat amb indicació de la plaça adjudicada en comissió de serveis a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa http://dgice.caib.es.

8. Proposta, nomenament i presa de possessió

8.1. Un cop publicada proposta definitiva de la plaça, el director general d’Innovació i Comunitat Educativa ha de proposar a la directora general de Personal Docent que nomeni, en comissió de serveis, a la persona adjudicatària de la plaça.

8.2. La comissió de serveis té una durada de dos cursos escolars i un cop adjudicada és irrenunciable.

8.3. La presa de possessió de la plaça i la incorporació efectiva al CentMat s’ha de produir dins els dos dies següents de l’adjudicació de la comissió de serveis.  

9. Proposta i nomenament extraordinari

En el cas que no s’hagi cobert la plaça convocada i fins que no es convoqui un nou concurs de mèrits, la persona titular de la Direcció General de Personal Docent, a proposta de la persona titular de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, nomenarà, per un període d’un curs escolar i en règim de comissió de serveis, una persona funcionària docent per ocupar aquesta plaça.

La durada del nomenament extraordinari, incloses les pròrrogues, no pot excedir de dos anys.

 

ANNEX 2
Model de sol·licitud

Sol·licitud de participació en la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, una plaça docent del CentMat

DADES PERSONALS

Nom i llinatges .................................................................................................

Data de naixement ............................................ DNI .....................................

Adreça particular (carrer i núm.) ...................................................................

Codi postal ........................................ Localitat ...............................................

Telèfon de contacte .........................................

Adreça electrònica .............................................

SITUACIÓ I DESTINACIÓ

Cos ....................................................................................................................

Situació administrativa actual........................................................................

Destinació actual .............................................................................................

Centre de destinació. Localitat.......................................................................

……………………, ………………… de……………… de 2018

[Signatura]

CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

DIRECCIÓ GENERAL D’INNOVACIÓ I COMUNITAT EDUCATIVA

SERVEI D’INNOVACIÓ EDUCATIVA

Podeu descarregar aquest model des de la pàgina http://dgice.caib.es

 

ANNEX 3
Barem dels mèrits al·legats

1. Experiència professional

Fins a 2 punts

Documentació justificativa

(No cal presentar cap justificant dels apartats dels quals hi ha constància a l’expedient personal que es pot consultar al Portal del Personal)

1.1 Per cada any complet d’experiència docent directa (que superi els cinc exigits com a requisit) com a funcionari de carrera:

0,25 punts

(màxim 2 punts)

No és necessari aportar cap document.

2. Formació

Fins a 4 punts

Documentació justificativa

(No cal presentar cap justificant dels apartats dels quals hi ha constància a l’expedient personal que es pot consultar al Portal del Personal)

2.1 Per l’assistència a activitats de formació permanent del professorat reconegudes per la Conselleria d’Educació i Universitat relacionades directament en l’ensenyament de les matemàtiques. Per cada 10 hores completes:

0,05 punts

(màxim 2 punts)

No és necessari aportar cap document. Només es comptabilitzaran aquelles activitats amb dret a certificació que estiguin a l’expedient personal que es pot consultar al Portal del Personal en el moment de la finalització de la presentació de sol·licituds.

2.2 Titulacions universitàries:

Màxim 2 punts

Fotocòpia compulsada del títol o certificació de l'abonament dels drets d'expedició d'acord amb el previst en l'O.M. de 8 de juliol de 1988 (BOE núm. 167, de 13 de juliol).

En el cas d’estudis corresponents a primers cicles, certificat acadèmic que acrediti que s’han superat.

No es valoraran les titulacions que s’han exigit com a requisit per a l’accés a la plaça de funcionari docent.

No es valoraran les titulacions obtingudes mitjançant la convalidació del 50% o més de les matèries que donen dret a l’obtenció del títol.

- Títol de doctor

1 punt

- Títol de Màster

0,75 punts

-Títol de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura o enginyeria

0,75 punts

-Titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent.

0,50 punts

-Títol d’especialista universitari

0,30 punts

-Títol d’expert universitari

0,20 punts

- A cada títol universitari valorat en aquest apartat que estigui relacionat amb les matemàtiques se li sumarà 1 punt.

3. Publicacions

Fins a  0,50

punts

Les publicacions podran acreditar-se amb l’original o fotocòpia completa corresponent, amb la compulsa com a mínim de les pàgines acreditatives de l’autoria, el dipòsit legal i de l’ISBN o en el seu cas de l’ISSN.

3.1 Per cada publicació amb ISBN o ISSN

0,10 punts

Les publicacions que estant obligades a consignar l’ISBN o l’ISSN, manquin del mateix, no seran valorades. En el cas de més d’un autor, la distribució dels punts es realitzarà en proporció al nombre dels mateixos.

Podeu descarregar aquesta informació des de la pàgina http://dgice.caib.es.