Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 8308
Convocatòria de concessió d’ajudes a clubs i associacions esportives sense ànim de lucre del municipi de Sant Josep de sa Talaia
La Junta de Govern Local, en sessió feta el dia 30 de juliol de 2018, aprovà, entre d’altres, la següent:
CONVOCATÒRIA DE CONCESSIÓ D’AJUDES A CLUBS I ASSOCIACIONS ESPORTIVES SENSE ÀNIM DE LUCRE DEL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
1. Objecte de la convocatòria
L’objectiu d’aquesta convocatòria és fixar els criteris i el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport als clubs i les associacions esportives sense ànim de lucre del municipi, per al finançament d’algunes de les següents actuacions que en matèria d’esports hagin realitzat durant l’any 2017, d’acord amb les característiques i els requisits que estableix aquesta convocatòria:
A) Organització d’esdeveniments esportius, amb finalitat de promocionar i fomentar la pràctica de l’esport en aquest municipi.
B) Realització d’activitats esportives durant l’any 2017:
a. Formació i promoció de l’esport en edat escolar
b. Formació i promoció de l’esport en edat adulta
c. Organització d’esdeveniments esportius dins l’àmbit local i/o regional
d. Organització d’esdeveniments esportius dins l’àmbit nacional i/o internacional
e. Organització d’activitats de formació de tècnics i directius esportius
f. Promoció de l’esport d’elit
La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.
2. Despeses subvencionables
Seran despeses subvencionables totes aquelles que estiguin directament relacionades amb les activitats per les quals se sol·licita la subvenció, s’hagin realitzat durant l’any 2017, com per exemple les referides als següents conceptes.
- Quotes de tramitació de fitxes federatives tant de club com d’esportistes.
- Assegurances.
- Arbitratges, jutges, cronometratges.
- Desplaçaments (excloses dietes i carburant)
- Material esportiu, roba o altres (despeses mèdiques, material farmacèutic...), necessaris per l´activitat.
- Contractes de personal (entrenador, netejadors, delegats, metges...)
- Drets de participació en competicions.
- Ambulàncies, trofeus, medalles, plaques i altres per l’organització d’esdeveniments i/ o activitats organitzades per l’entitat.
En cap cas serà subvencionable el pagament de tributs (amb excepció de l’IVA i els impostos indirectes quan no siguin susceptibles de recuperació) ni aquelles despeses en adquisició de productes, de la venda dels quals s’hagi tret un rendiment econòmic.
Les despeses es justificaran amb factures i altres documents de valor probatori equivalent, en original o fotocòpia compulsada, i hauran d’estar pagades amb anterioritat a la presentació de la sol·licitud de subvenció.
3. Règim jurídic
La present convocatòria es sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques en tot allò que hi sigui d’aplicació i a l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep publicada al BOIB núm. 66 de 30 de maig de 2017.
Aquesta convocatòria s’exposarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i serà publicada al BOIB i a la BDNS.
4. Consignació pressupostària i quantia
La quantia màxima de les subvencions que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 100.000,00 €, amb càrrec a la partida 341 48025.
5. Entitats sol·licitants
Poden ser sol·licitants i/o beneficiaris de les subvencions els clubs i associacions esportives que compleixin els requisits següents:
- Estar legalment constituïdes.
- Estar inscrites en el Registre d’Entitats Esportives de les Illes Balears, previst a l’article 78.1 de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears.
- Estar inscrites en el Registre Municipal d’Associacions de l’Ajuntament
- Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l´Agència Tributària, la Seguretat Social i l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
- Tenir el seu àmbit d’actuació al municipi de Sant Josep de sa Talaia, i que el seu objecte estigui relacionat amb l’objecte de la convocatòria.
- No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari establertes a l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Trobar-se al corrent en matèria de reintegrament de subvencions amb l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (art. 25 RLGS).
6. Presentació de sol·licituds i documentació
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d’aquesta convocatòria, acompanyada de la documentació següent:
Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:
o Full de sol·licitud mitjançant model normalitzat (imprès 1).
o Certificat del secretari/ària que acrediti que la persona sol·licitant és el/la representant legal de l’entitat (imprès 2).
o Original o còpia compulsada del document nacional d’identitat del/de la representant legal.
o Original o còpia compulsada de la targeta d’identificació fiscal (CIF) de l’entitat.
o Original o còpia compulsada del document acreditatiu de la inscripció de l’entitat o l’associació al registre corresponent.
o Original o còpia compulsada dels estatuts inscrits al Registre d’Associacions de les Illes Balears.
o Formulari amb criteris de valoració (imprès 3)
o Declaració del representant legal de l’associació que l’entitat que representa no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció; d’estar facultat el sol·licitant per actuar en nom de l’entitat i de no concórrer en aquesta entitat cap de les causes contemplades als apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions; trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l´Agència Tributària, la Seguretat Social i l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. (imprès 4).
o Declaració de les subvencions sol·licitades/obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local les que s’obtinguin en el futur (imprès 5).
o Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (imprès 6). No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l’entitat haurà d’aportar els certificats acreditatius d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social durant l’exposició de la proposta de resolució provisional.
o Sol·licitud de transferència bancària per al pagament de l’import de la subvenció, en cas que no s’hagi aportat amb anterioritat (imprès 7).
o Aportació d’un compte justificatiu degudament emplenat i acompanyat de la documentació acreditativa de la despesa realitzada, amb el detall previst a l’article 72 del RLGS. El compte ha de contenir:
· una memòria descriptiva amb detall de les activitats realitzades (dins el període comprès entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2017) per a les quals es sol·licita la subvenció i, (imprès 8).
· una memòria econòmica justificativa de les activitats realitzades, que contendrà:
- Relació de factures o altres documents justificatius de les despeses realitzades, amb identificació del creditor, i del document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament (imprès 9).
- Documentació justificativa de les despeses realitzades i acreditació del seu pagament: les factures originals o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què fa referència el paràgraf anterior i la documentació acreditativa del seu pagament.
Aquestes factures s’han de presentar ordenades i numerades seguint la numeració atorgada a la relació de justificants imputats al compte justificatiu i hauran de ser estampillades per la Regidoria d’Esports i s’hi ha d’indicar l’import de la factura que justifica la subvenció.
Les sol·licituds es presentaran al Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per qualsevol dels mitjans previstos a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptant a partir del dia següent al de la publicació de l’extracte de la convocatòria al BOIB.
L’Ajuntament pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
Nota. Si els documents exigits en la sol·licitud ja s’haguessin presentat a l’Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se a l’establert en l’article 53.d) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què van ser presentats o emesos.
7. Esmena de defectes en la sol·licitud
Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en la convocatòria, l’òrgan instructor ha de requerir a la persona/entitat interessada que l’esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies i li ha d’indicar que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, de conformitat amb l’article 23.5 de la LGS.
8. Documentació acreditativa del pagament
La documentació acreditativa del pagament segons la forma de pagament que hagi utilitzat l’entitat beneficiària ha de ser la següent:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:
- Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l’emissor de la factura, respectivament.
- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.
b) Pagament mitjançant xec nominatiu:
- Còpia del xec o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.
- Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.
c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
- Document acreditatiu del càrrec en compte de l’efecte mercantil.
- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l’efecte mercantil.
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l’entitat bancària que contengui el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i de l’abonament per part del lliurat.
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:
- Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta.
- Tiquet de compra i resguard del pagament amb targeta en cas que no figuri al tiquet de compra.
- Extracte del compte en què figuri el càrrec de pagament amb targeta. L’extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què, com a mínim, consti el titular i el número de compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència, i l’import i la data de l’operació.
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
- Notificació bancària del càrrec.
- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s’ha fet el càrrec i l’ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i la data de l’operació.
f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s’ha d’especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l’expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura hi ha de figurar el nom, els llinatges i el número de document d’identitat de la persona que signa.
9. Criteris d’atorgament de les subvencions
Les sol·licituds presentades es valoraran tenint en compte els següents criteris objectius de valoració:
A.- Nombre d’esportistes amb llicència:
- Per a cada esportista nascut a partir del dia 1 de gener de 2001, amb llicència federativa: 2 punts per llicència fins a un màxim de 300 punts
- Per a cada esportista nascut amb anterioritat al dia 1 de gener de 2001, amb llicència federativa: 1,5 punts per llicència fins a un màxim de 150 punts.
Es concediran 2 punts més per cada llicència femenina, fins a un màxim de 200 punts.
Es concediran 5 punts més per cada esportista amb una discapacitat reconeguda oficialment igual o superior al 33%, i per cada esportista amb risc d’exclusió social, fins a un màxim de 60 punts.
B.- Organització d’esdeveniments esportius dins l’àmbit local i/o regional
- Per a cada esdeveniment esportiu (torneig, diada, competició federada o escolar, campus, trobada) organitzat per la entitat sol·licitant en el que participin equips o esportistes individuals d’Eivissa o de les Illes Balears: 25 punts per cada activitat.
El màxim de punts d’aquest apartat és de 150 punts.
C.- Organització d’esdeveniments esportius dins l’àmbit nacional i/o internacional
- Per a cada esdeveniment esportiu (torneig, diada, competició federada o escolar, campus, trobada) organitzat per la entitat sol·licitant en el que participin equips o esportistes individuals d’altres comunitats autònomes o d’altres nacionalitats, que no estigui inclòs en altres convenis d’aquest consistori: 30 punts per cada activitat.
El màxim de punts d’aquest apartat és de 150 punts.
D.- Organització d’activitats de formació de tècnics i directius esportius
- Per a cada activitat formativa (clínics, cursos, xerrades tècniques i qualsevol altra activitat que tingui una acreditació per l’alumne) organitzada per la entitat sol·licitant i destinada a entrenadors, monitors esportius, àrbitres, delegats o membres de les juntes directives de les entitats locals: 10 punts per cada activitat.
El màxim de punts d’aquest apartat és de 50 punts.
E.- Promoció de l’esport d’elit
- Per a cada equip o esportista individual participant a Campionats de Balears o lligues balears: 2 punts per esportista i 15 punts per equip.
- Per a cada equip o esportista individual participant a Campionats d’Espanya o lligues nacionals: 5 punts per esportista i 20 punts per equip.
- Per a cada equip o esportista individual participant a Campionats d’Europa: 10 punts per esportista i 25 punts per equip.
- Per a cada equip o esportista individual participant a Campionats del Món o Jocs Olímpics: 30 punts per esportista i per equip.
- Per a cada esportista amb declaració d’esportista d’elit, publicat al BOE: 25 punts per esportista.
El màxim de punts d’aquest apartat és de 100 punts.
10. Procediment per determinar l’import de la subvenció
Per determinar l’import de la subvenció, s’ha d’aplicar el procediment següent:
1er.- Se sumarà el nombre de punts obtinguts per totes les sol·licituds que compleixen els requisits prevists a la convocatòria per accedir-hi.
2n.- Es dividirà l’import total del crèdit assignat en aquesta convocatòria entre el nombre total de punts, per obtenir el valor en euros de cada punt.
3er.- Es multiplicarà el valor en euros de cada punt per la puntuació obtinguda per l’entitat sol·licitant.
4t.- La subvenció màxima concedida no podrà ser superior a 10.500,00 €. Així mateix, cada entitat que compleixi amb els requisits obtindrà un import mínim de 500 €.
5è.- En cas que el resultat de la valoració superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
11. Compatibilitat amb altres subvencions
Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada., d’acord amb el previst a l’article 19.3 de la Llei general de subvencions.
12. Òrgan col·legiat
L’òrgan col·legiat realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds i elevarà un informe a l’òrgan instructor, el qual formularà la proposta de resolució, que quan sigui definitiva, elevarà a l’òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.
Estarà formada pels següents membres:
· Presidència: la regidora de Governació o persona en qui delegui.
· Vocals:
o la regidora del Departament d’Esports o persona en qui delegui.
o un/a tècnic/a d’Administració General.
o el coordinador de la piscina municipal
· Secretari/ària: la de la corporació o persona que legalment la substitueixi.
L’òrgan col·legiat té atribuïdes les següents funcions:
a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.
b) Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb el barem establert a la base 6 d’aquesta convocatòria.
c) Requerir als sol·licitants la correcció o millora de les seues sol·licituds.
d) Formular l’informe d’avaluació i elevar-lo a l’òrgan instructor.
e) Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d’aquesta convocatòria.
13. Instrucció i resolució
L’òrgan instructor del procediment serà el/la tècnic/a d’esports, que durà a terme les actuacions a les quals es refereixen l’art. 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’article 12 de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i l’informe de l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional degudament motivada, que haurà de notificar als interessats, concedint-los un termini de 10 dies naturals per formular al·legacions.
En la proposta de resolució provisional, l’Ajuntament de Sant Josep constatarà d’ofici que els beneficiaris estan al corrent de les seves obligacions tributàries, davant la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep. En cas de no poder-ho acreditar, això serà motiu d’exclusió de la subvenció, i s’emetrà una nova proposta motivada amb possible prorrateig del restant.
Finalitzat aquest termini i examinades les al·legacions que, si fos el cas, haguessin presentat els interessats, l’òrgan instructor, amb l’informe previ de l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució definitiva que dirigirà a l’òrgan competent per resoldre, el qual dictarà la resolució definitiva amb la relació de sol·licitants, la quantia, l’avaluació detallada i els criteris que s’han tingut en compte.
Si alguna associació no autoritza l’Ajuntament a poder comprovar d’ofici que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, hauran d’aportar en el termini concedit en la proposta de resolució provisional la documentació requerida.
La proposta de resolució provisional i definitiva no crea cap dret a favor del beneficiari davant l’Administració, mentre no se li hagi notificat la resolució de la concessió.
La resolució de concessió, d’acord amb l’article 14a) de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, haurà de contenir la relació d’entitats beneficiàries a les quals s’atorga subvenció amb les quanties individualitzades, especificant els criteris de valoració seguits, així com la desestimació i la no concessió, per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda de les sol·licituds no ateses.
L’òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria de subvencions és l’Alcalde de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, sense perjudici que pugui ser assistit per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l’article 23.2.a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l’article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
D’acord amb l’article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l’extracte de la convocatòria al BOIB. D’acord amb l’article 25.5 de la LGS, el venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima a les persones interessades per entendre desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció per silenci administratiu.
La resolució serà pública de conformitat amb el que preveu l’article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l’article 17 de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep.
S’estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment, el tauler d’anuncis de la pàgina web de l’Ajuntament (www.santjosep.org).
14. Obligacions de les entitats beneficiàries
Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:
1. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i aportar tota la informació i documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.
2. Comunicar a l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.
3. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
4. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists legalment.
Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi sigui d’aplicació.
15. Publicitat dels projectes subvencionats
La publicació de les subvencions concedides s’ha de fer durant el mes següent de cada trimestre natural. Aquesta publicitat es durà a terme segons indica l’article 17 de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep.
16. Difusió de la subvenció concedida per l’ entitat beneficiària
Les entitats beneficiàries hauran de donar adequada publicitat al caràcter públic del finançament del programa, activitat, inversió o actuació objecte de subvenció. S’haurà de fer constar la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, acompanyat de l’escut de la institució, en materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, plaques commemoratives, cartells, o bé en mencions realitzades en mitjans de comunicació o altres que resultin adequats a l’objecte subvencionat i d’eficàcia equivalent als esmentats.
Les ajudes concedides quedaran condicionades a la justificació de haver donat l’adequada publicitat. Sense aquest requisit no es procedirà al reconeixement de l’obligació i pagament de la subvenció concedida.
17. Reintegrament de les subvencions concedides
S’estarà al que disposa l’article 27 de l’Ordenança general de les bases reguladores de subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
18. Règim de recursos
Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:
- El recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que dictarà la resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d’aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
- O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l’acord.
La qual cosa es fa pública perquè tothom en prengui coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, 3 d’agost de 2018
L’ALCALDE,
Josep Marí Ribas