Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 8306
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa per a l’aprovació definitiva de les bases específiques per a la selecció i la provisió definitiva d’una plaça de mestre/a d’educació infantil, personal laboral fix, per promoció interna, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de 2015, mitjançant el sistema de concurs-oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa per a l’aprovació definitiva de les bases específiques per a la selecció i la provisió definitiva d’una plaça de mestre/a d’educació infantil, personal laboral fix, per promoció interna, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de 2015, mitjançant el sistema de concurs-oposició.

A la reunió ordinària del Consell Executiu del consell Insular d’Eivissa de data 22 de juny de 2018, s’ha acordat:

PRIMER. Aprovar les bases específiques per a la selecció i la provisió definitiva d’una plaça de mestre/a d’educació infantil, personal laboral fix, per promoció interna, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de 2015, mitjançant el sistema de concurs-oposició en els següents termes:

Bases específiques per a la selecció i la provisió definitiva d’una plaça de mestre/a d’educació infantil, personal laboral fix, per promoció interna, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de 2015, mitjançant el sistema de concurs-oposició.

Primera. Normes generals

1.1. És objecte d’aquesta convocatòria la selecció i la provisió definitiva d’una plaça de mestre/a d’educació infantil, Grup A2, personal laboral fix, per promoció interna, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de l’any 2015, mitjançant el sistema de concurs-oposició.

1.2. El sistema de selecció de les persones aspirants serà el de concurs-oposició i constarà de les següents fases: fase d’oposició i fase de concurs amb les proves, les puntuacions i els mèrits que es detallen a l’Annex I.

1.3. El programa que ha de regir les proves selectives és el que figura a l’Annex II d’aquesta convocatòria.

1.4. Aquesta selecció i provisió es regirà pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (en endavant, EBEP), en tot el que disposa en referència a la promoció interna, per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i per les Bases generals aprovades pel Consell Insular d’Eivissa i Formentera i publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 23, de 22 de febrer de 2000.

1.5. La data, el dia i l’hora de l’inici de la primera prova es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

1.6. De conformitat amb el que estableix l’article 45.1.b de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), es fixa com a mitjà de comunicació de les publicacions que es derivin dels actes integrants d’aquest procediment selectiu la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa (CIE): www.conselldeivissa.es.

Segona. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per ser admeses a la realització d’aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a) Les persones aspirants han d’estar incloses a l’àmbit d’aplicació de l’EBEP.

b) Estar en possessió del títol universitari de grau de mestre/a amb l’especialitat d’educació infantil o títol de grau equivalent: grau d’educació infantil, o professor/a d’educació general bàsica especialitat preescolar o certificació del curs de formació (Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears) que autoritza l’ocupació de places destinades a mestres al primer cicle d’educació infantil i que habilita a les persones amb el títol de tècnic/a superior en educació infantil per a poder exercir funcions de mestre/a, o estar en les condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds. En cas de titulacions obtengudes a l’estranger, s’haurà de tenir la credencial que acrediti la seua homologació.

c) Ser personal laboral fix del Consell Insular d’Eivissa del subgrup C1.

d) Trobar-se, respecte del Consell Insular d’Eivissa, en el cos esmentat en el punt anterior en situació administrativa de servei actiu o en una situació administrativa que comporti reserva de plaça o de destinació en el Consell Insular d’Eivissa.

e) Haver prestat serveis efectius durant un període mínim de dos anys com a personal laboral fix del Consell Insular, en el cos o l’escala des del qual es promociona.

f) No haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

g) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o l’escala de funcionari, en el cas en què haguessin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament. En el cas de nacionals d’un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.

h) No haver estat condemnat per sentencia ferma per delicte contra la llibertat i d’indemnitat sexual que incloguin l’agressió i l’abús sexual, l’assetjament sexual, l’exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com pel tràfic d’essers humans.

i) Haver satisfet els drets d’examen en la forma establerta en la base tercera d’aquestes bases.

j) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions de la plaça a proveir.

k) Acreditar el domini de la llengua catalana segons el que determina l’article segon del Decret 115/2001, de 14 de setembre. L’acreditació serà efectiva si es posseeixen les titulacions que s’especifica en la normativa vigent.

l) Comptar amb el certificat de capacitació de llengua catalana per a l’ensenyament en el primer cicle d’educació infantil (CCI), d’acord amb l’establert en l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 8 de març de 2018 pel qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classe de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari, se n’estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l’exempció de l’avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d’Assessorament per l’Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 38, de 27 de març  de 2018).

Aquestos requisits s’hauran de posseir el dia de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds i gaudir-ne durant tot el procés selectiu, fins a la presa de possessió.

Tercera. Sol·licituds

3.1. Les persones aspirants que vulguin prendre part en el procés selectiu hauran de presentar la corresponent sol·licitud en la instància normalitzada que consta en l’Annex III d’aquestes bases i que estarà disponible a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del CIE i a la pàgina web del CIE.

3.2. Les sol·licituds hauran de presentar-se en el Registre General del Consell Insular d’Eivissa. També es podran presentar en la forma que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptats a partir del següent al de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, 49, 07800 Eivissa.

Les sol·licituds que es presentin a través de les oficines de Correus hauran d’anar en sobre obert per ser datades i segellades pel funcionariat encarregat abans de ser certificades.

La persona interessada haurà de conservar una còpia segellada i registrada de la seua sol·licitud per si li fos requerida en qualsevol moment de la realització de les proves selectives.

La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà l’exclusió de les persones aspirants.

3.3. Les persones aspirants hauran d’acompanyar a la sol·licitud el document acreditatiu d’haver abonat 24,04 euros per drets d’examen, mitjançant model d’autoliquidació que figura a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa.

La sol·licitud s’ha d’acompanyar amb el resguard original de l’ingrés efectuat.

En cap cas, la sola presentació del justificant d’ingrés dels drets de participació no suposarà la substitució del tràmit de presentació, en temps i forma, de la sol·licitud a l’òrgan expressat en aquestes bases.

Així mateix, la falta d’abonament d’aquestos drets durant el termini de presentació de sol·licituds no serà esmenable i determinarà l’exclusió dels/de les aspirants.

Els drets d’examen seran reintegrats a les persones aspirants excloses, per causes no imputables a aquestes, sempre que formulin la reclamació corresponent. La devolució s’efectuarà una vegada finalitzat el procés selectiu.

3.4. Els errors de fet que poguessin advertir-se com a tals en la sol·licitud es poden esmenar en qualsevol moment, d’ofici o a instància de part.

3.5. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagin fet constar en les seues sol·licituds i poden únicament demanar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds.

En cas de falsedat o manipulació en algun dels documents, decaurà el dret a la participació en el procés selectiu.

3.6. A la sol·licitud s’ha d’acompanyar necessàriament:

· Fotocòpia del document nacional d’identitat; les persones aspirants estrangeres hauran de presentar un document que acrediti que són nacionals de la Unió Europea o d’algun estat, al qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors. Tots els documents hauran d’estar traduïts oficialment al castellà o al català.

· Justificant original d’haver satisfet els drets d’examen.

· Fotocòpia compulsada del certificat de coneixements de llengua catalana exigit a la base segona d'aquestes bases.

Les persones aspirants que superin la fase d’oposició hauran de presentar la documentació acreditativa dels dits mèrits en el termini que el tribunal determini una vegada finalitzada la dita fase.

Els mèrits es valoraran amb referència a la data de tancament del termini de presentació de les sol·licituds.

3.7. La convocatòria o les bases, una vegada publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quarta. Admissió de les persones aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l’autoritat convocant o aquella en qui delegui dictarà resolució, en el termini màxim d’un mes, en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses.

La relació de persones admeses i excloses s’exposarà a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears; hi constaran el nom i els llinatges de les persones candidates, el número de document nacional d’identitat i la causa de la seua exclusió, si és el cas.

Els errors de fet podran corregir-se, en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.

En tot cas, les persones aspirants excloses disposaran d’un termini de deu dies des del dia següent a aquell en què es publica al Butlletí Oficial de les Illes Balears, perquè puguin presentar al·legacions per corregir els defectes que motivaren la seua exclusió. La persona aspirant exclosa que no presenti al·legacions dins del termini assenyalat, justificant el seu dret d’estar-hi admesa, quedarà definitivament exclosa del procés.

Transcorregut el termini fixat per presentar al·legacions, es dictarà resolució que declararà aprovada la relació definitiva de persones aspirants admeses i excloses. Aquesta resolució s’exposarà a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, i s’hi indicarà també el lloc i la data en què tengui lloc el primer exercici de la fase d’oposició.

Cinquena. Tribunal qualificador

5.1. El tribunal qualificador valorarà els exercicis i els mèrits del procés selectiu. La seua composició col·legiada s’ha d’ajustar als principis d’imparcialitat i de professionalitat dels seus membres, i ha de tendir a la paritat entre l’home i la dona.

Tots els membres del tribunal qualificador hauran d’estar en possessió d’un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés en la plaça convocada i han de ser funcionaris de carrera o personal laboral fix que pertanyin al mateix o superior grup/subgrup d’entre els previstos a l’article 76 de l’EBEP, en relació amb el grup/subgrup en què s’integri la plaça convocada.

La pertinença al tribunal qualificador serà sempre a títol individual, no es pot exercir en representació ni per compte de ningú.

5.2. Als efectes d’allò establert en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP), la designació de membres titulars i dels seus respectius suplents es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Els membres del tribunal qualificador hauran d’abstenir-se de formar-ne part quan hi concorrin les circumstàncies previstes a l’article 23 de la dita llei, i hauran de comunicar-ho a la Secció de Recursos Humans; tampoc no podrà ser-ne nomenat membre qui hagués realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació d’aquesta convocatòria.

Així mateix, els/les aspirants podran recusar els membres del tribunal qualificador quan entenguin que es donen aquestes circumstàncies de conformitat amb l’establert en l’article 24 de la citada Llei.

5.3. A sol·licitud del tribunal qualificador podrà disposar-se la incorporació d’assessors especialistes, per a totes o algunes de les proves. Aquestos assessors col·laboraran amb l’òrgan de selecció exclusivament en l’exercici de les seues especialitats tècniques i tendran veu però no vot. Els assessors especialistes seran designats per resolució del/de la conseller/a competent en la matèria i estaran subjectes a idèntic règim d’abstenció i de recusació que el previst per a les persones membres del tribunal.

5.4. Quan el nombre d’aspirants així ho aconselli, el tribunal qualificador podrà designar col·laboradors en nombre suficient que, sota la supervisió de la secretaria del tribunal, permetin garantir l’adequat desenvolupament del procés selectiu; podran percebre les assistències previstes en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.

5.5. En els supòsits d’absència del president titular o suplent, les funcions de presidència seran exercides pels/per els/les vocals designats seguint per a això l’ordre en què hagin estat designats/ades en aquesta base.

5.6. El tribunal qualificador resoldrà totes les qüestions derivades de l’aplicació de les bases d’aquesta convocatòria durant el desenvolupament del procés selectiu.

5.7. Les presents bases s’interpretaran en el sentit finalista que millor garanteixi la preservació dels principis d’igualtat, mèrit i capacitat.

5.8. El procediment d’actuació del tribunal s’ajustarà al que disposen els articles 15 i següents de la LRJSP. A partir de la seua constitució, el tribunal, per actuar vàlidament, requerirà la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents, inclosos els que exerceixin la presidència i la secretaria.

5.9. L’òrgan de selecció estarà compost per:

President/a:

Titular: Sr. José Vicente Garibo Redolat; suplent: Sr. Joan Albert Ribas Fuentes.

Secretari/ària:

Titular: Sra. Maria Antònia Costa Costa; suplent: Sr. Juan Antonio Roig Riera

Vocals:

Titular: Sra. María Isabel Reyes Sánchez; suplent: Sra. Olga Egea Miró

Titular: Sra. María Emilia García García; suplent: Sr. Luís Carlos Lara López

Titular: Sra. Margarita Costa Ribas; suplent: Sra. María Isabel Marí Torres

Sisena. Desenvolupament dels exercicis

L’ordre d’actuació de les persones aspirants en els exercicis que no es puguin realitzar conjuntament s’iniciarà per ordre alfabètic del primer llinatge de les persones aspirants, en funció del que resulti del sorteig anual que realitza la Secretaria d’Estat per a l’Administració Pública a aquestos efectes.

Entre les proves de la fase d’oposició es donarà el termini de tres dies a les persones aspirants per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d’un/a assessor/a.

El tribunal tendrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions.

En qualsevol moment el tribunal pot requerir als opositors que acreditin la seua identitat.

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en una crida única, sense perjudici de les sessions que es necessitin per al seu desenvolupament; decauran en el seu dret els opositors que no compareguin a la seua realització, llevat dels casos de força major, degudament justificats i apreciats pel tribunal.

El tribunal ha d’adoptar les mesures oportunes per garantir que tots els exercicis de l’oposició siguin corregits sense que es conegui la identitat de les persones que hi participen.

El tribunal ha d’excloure les persones en els fulls d’examen de les quals figurin noms, traços, marques o signes que en permetin conèixer la identitat, excepte en el supòsit que el tribunal prèviament hagi acordat que la correcció dels exercicis escrits es faci de forma que cada aspirant llegeixi els seus exercicis en veu alta davant dels membres del tribunal.

La valoració de les condicions de formació, mèrits o nivells d’experiència que s’incloguin en la fase de concurs no podran significar, en el seu conjunt, i en relació amb la puntuació màxima assolible en tot el sistema de selecció, més del 40 %.

Setena. Relació de persones aprovades

Es consideraran aprovades, d’entre les persones aspirants que hagin superat les proves, aquelles que hagin obtengut la puntuació més alta, d’acord amb allò que es determina a l’Annex I, tenint en compte que el nombre de persones aspirants aprovades no podrà ser superior al de vacants convocades.

Finalitzades i valorades les proves selectives, si és el cas, el tribunal qualificador farà pública a la pàgina web de la Corporació, la relació provisional de persones aspirants que hagin superat les proves i hagin resultat seleccionades per accedir a la categoria corresponent, per l’ordre de puntuació assolida, amb indicació de la qualificació obtenguda i del document nacional d’identitat.

Totes les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d’un/a assessor/a.

El tribunal tendrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública la llista definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació, la qual no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacants objecte d’oferta.

El tribunal qualificador elevarà a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa la relació de persones aprovades i en proposarà el nomenament corresponent.

A la llista definitiva de persones aprovades, el tribunal hi haurà d’incloure una diligència en què es farà constar la data de la seua publicació i s’especificarà que aquesta data inicia el termini per a la presentació de documents.

Vuitena. Formalització del contracte de treball

Les persones aspirants que superin aquest procés de selecció presentaran, en el termini de vint dies naturals següents a aquell en què publiqui el tribunal la relació definitiva a què es refereix la base anterior, els següents documents:

- Fotocòpia, degudament compulsada, del document nacional d’identitat, passaport o número d’identificació d’estranger. En el supòsit de descendents d’espanyols o de nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea i del seu cònjuge, previstos a la base 2.1.a hauran d’acreditar, a més, el vincle de parentiu i, si escau, el fet de viure a expenses o estar a càrrec d’espanyol o nacional de la Unió Europea amb el qual tenguin aquest vincle.

- Fotocòpia, degudament compulsada, del títol exigit a la base 2.1.b o de la justificació acreditativa d’haver-ne sol·licitat i abonat els drets d’expedició corresponents.

- Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques ni trobar-se inhabilitat per a l’acompliment de les funcions públiques mitjançant sentència penal ferma.

- Els nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea que no tenguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar, mitjançant document suficient, degudament traduït al castellà o al català, no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna legal que impedeixi al seu estat l’accés a l’ocupació pública.

- Certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia ni defecte físic i/o psíquic que impossibilitin per al servei. Aquest certificat haurà de ser expedit pel facultatiu de medicina general de la Seguretat Social que correspongui a la persona interessada, i en el cas que no estigui acollida a cap règim de la Seguretat Social, l’expediran els Serveis Provincials del Ministeri de Sanitat i Consum o organismes corresponents de les comunitats autònomes.

Les persones aspirants que dins del termini indicat, i excepte els casos de força major, no presentassin la referida documentació, o que del seu examen es deduís que manquen alguns dels requisits assenyalats a la base segona, no podran ser proposades per a la formalització del corresponent contracte i quedaran anul·lades totes les actuacions en relació amb aquesta persona aspirant.

Conclòs el procés selectiu, i a proposta del tribunal, les persones que l’haguessin superat seran proposades per a la formalització del corresponent contracte de personal laboral fix del Consell Insular d’Eivissa, la que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El contracte de treball d’aquestes persones aspirants s’efectuarà en el termini màxim d’un mes des de la data de publicació de la formalització del contracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Novena. Règim de recursos

Contra l’acord del Consell Executiu d’aprovació de les presents bases, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que preveu l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

Les persones interessades poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que derivin de l’actuació del tribunal, en el termini i en la forma que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La convocatòria o les bases, una vegada publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques així com a la Llei de règim jurídic del sector públic.

 

ANNEX I

PROCÉS DE SELECCIÓ I VALORACIÓ

El sistema de selecció serà el de concurs-oposició i constarà de les següents fases: una primera fase d’oposició que està valorada amb un màxim de 60 punts i una segona fase de concurs, valorada amb un màxim de 40 punts.

Els punts de la fase de concurs se sumaran a la puntuació obtenguda en la d’oposició a l’efecte d’establir l’ordre definitiu de les persones aspirants aprovades. Aquestos punts no podran ser aplicats per superar l’exercici de la fase d’oposició.

En cas d’empat en la qualificació final, per establir l’ordre, prevaldrà la major puntuació en la fase de concurs i, si persisteix l’empat, la major puntuació per antiguitat.

Fase d’oposició

S’estableix una prova teòrica i una prova pràctica, obligatòries i eliminatòries per a totes les persones aspirants.

L'exercici teòric consistirà en desenvolupar, per escrit i per un període màxim de 180 minuts, dos temes a triar entre quatre del temari que consta a l’Annex II. Aquest exercici es puntuarà de 0 a 30 punts. Per superar aquest exercici serà necessari aconseguir una puntuació mínima de 15 punts.

L'exercici pràctic consistirà en un supòsit pràctic o en l’execució d’un treball vinculat a les funcions pròpies de la plaça, en el temps que determini el tribunal. Aquest exercici es puntuarà de 0 a 30 punts i serà requisit per superar-la obtenir una puntuació mínima de 15 punts.

La qualificació final serà la mitjana aritmètica dels punts obtenguts en els dos exercicis. Per superar la fase serà necessari aconseguir una puntuació mínima de 15 punts.

Fase de concurs

A la llista de persones aprovades a la fase d’oposició, el tribunal hi haurà d’incloure una diligència en què es farà constar la data en què els/les aspirants que superin aquesta fase hauran de presentar els certificats, els justificants originals o les còpies compulsades dels mèrits a valorar en aquesta fase. No es valoraran els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada.

Aquesta fase únicament serà aplicable a aquelles persones aspirants que superin la fase d’oposició.

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins a un màxim de 40 punts, i de conformitat amb l’escala següent:

a) Titulacions acadèmiques (puntuació màxima, 6 punts)

-Títol de doctor, 3 punts

-Títol de màster oficial, 2 punts

-Llicenciatures universitàries o equivalent, 3 punts

-Diplomatures universitàries o equivalent, 2 punts

-Títol inferior als anteriors, 1 punt

No es valoraran els títols acadèmics que s’han fet servir per obtenir una titulació acadèmica superior o s’hagin presentat com a requisit.

b) Cursos de formació i perfeccionament (puntuació màxima, 14 punts)

Cursos de formació i perfeccionament impartits per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP –abans Institut Balear d’Administració Pública, IBAP–), per la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), pel Consell Insular d’Eivissa, per la Universitat, pels col·legis professionals, per l’Administració de l’Estat, Autonòmica o Local, i altres cursos convalidats per l’EBAP amb una duració mínima de 10 hores cadascun. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l’assistència i l’aprofitament.

b.1. Cursos específics de la plaça que es convoca (el contingut del programa és específic de les tasques pròpies de la plaça que es convoca). Puntuació màxima, 5 punts:

Núm. hores lectives

Crèdits

Punts aprofitament

Punts assistència

10 hores

1

0,050

0,025

20 hores

2

0,100

0,050

30 hores

3

0,150

0,075

40 hores

4

0,200

0,100

50 hores

5

0,250

0,125

100 hores

10

0,500

0,250

150 hores

15

0,750

0,375

200 hores

20

1,000

0,500

250 hores

25

1,250

0,625

Més de 300 hores

Més de 30 crèdits

1,500

0,750

És convenient adjuntar al certificat del curs el seu programa o temari per valorar si té relació amb la categoria professional a la qual s’opta.

b.2. Cursos generals no relacionats amb la plaça (en aquest apartat es valoraran també els cursos d’informàtica). Puntuació màxima, 3 punts:

Núm. hores lectives

Crèdits

Punts aprofitament

Punts assistència

10 hores

1

0,025

0,0125

20 hores

2

0,050

0,0250

30 hores

3

0,075

0,0375

40 hores

4

0,100

0,0500

50 hores

5

0,125

0,0625

100 hores

10

0,250

0,1250

150 hores

15

0,375

0,1875

200 hores

20

0,500

0,2500

250 hores

25

0,625

0,3125

300 hores o més

Més de 30 crèdits

0,750

0,3750

És convenient adjuntar al certificat del curs el seu programa o temari per valorar si té relació amb la categoria professional a la qual s’opta.

b.3. Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima, 3 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

                Nivell C2 o equivalència reconeguda: 2,75 punts

                Nivell LA o equivalència reconeguda: 0.25 punts

Només es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Si només es presenta el certificat de coneixements de llenguatge administratiu es valorarà a raó de 0,25 punts.

Aquestos coneixements s’han d’acreditar mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut del Govern de les Illes Balears i les equivalències previstes.

b.4. Coneixements de llengües estrangeres (nivells del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, MCER). Puntuació màxima, 3 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

                Nivell A1 (accés): 0,5 punts

                Nivell A2 (plataforma): 1 punt

                Nivell B1 (llindar): 1,5 punts

                Nivell B2 (avançat): 2,25 punts

                Nivell C1 (domini operatiu eficaç): 2,75 punts

                Nivell C2 (mestratge): 3 punts

Es valoraran els certificats emesos per l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalents i només es valorarà el certificat de superior nivell presentat per a cada llengua.

c) Experiència professional. La puntuació màxima serà de 18 punts.

c.1. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública de la mateixa categoria que la plaça convocada: 0,25 punts/mes.

c.2. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública en qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior, o, en el cas que no n’hi hagués, del grup immediatament inferior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la plaça convocada: 0,18 punts/mes.

c.3. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública amb una categoria diferent a les incloses en els punts 1 i 2: 0,06 punts/mes.

A l’efecte de valoració d’aquest mèrit (punts 1, 2 i 3) s’inclouen, en tot cas, els serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l’administració pública i sector públic instrumental de l’administració.

c.4. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d’autònoms de la categoria igual que la plaça convocada, enquadrada dins del mateix grup de classificació professional que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria de la plaça convocada: 0,12 punts/mes.

S’ha d’atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui quan la jornada sigui inferior a l’ordinària.

En cap cas, ocupar un lloc de treball reservat a personal eventual o alt càrrec o d’estricta confiança política no constituirà mèrit per a l’accés a la funció pública o a la promoció interna.

En cas que l’aspirant hagi desenvolupat simultàniament dues o més modalitats professionals anteriors, només se’n computarà una a efecte de valoració, que serà la que atorgui una puntuació més alta.

La documentació d’aquestos mèrits s’acreditarà mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la següent documentació:

· Treballs realitzats a l’Administració pública: certificat de l’organisme corresponent, en el qual constin: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l’Administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contracte laboral).

· Treballs realitzats en empresa pública societària o privada i règim d’autònoms: còpies dels contractes de treball o certificat d’empresa, acompanyats obligatòriament del certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social.

S’hi han de fer constar el temps de treball, la categoria laboral i el grup de classificació professional. Per acreditar el treball d’autònoms s’exigirà el document d’alta d’activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si l’activitat professional no queda reflectida en la vida laboral, s’haurà d’adjuntar el certificat del col·legi professional que acrediti l’exercici de l’activitat en els períodes que corresponguin.

En l’àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s’ha d’acreditar que s’han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg als de la categoria professional per la qual s’opta. Només es podrà valorar l’experiència laboral quan de la documentació aportada es desprenguin clarament les funcions realitzades i l’analogia amb les del lloc que s’ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d’un certificat de funcions realitzades o d’un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades en el lloc de treball.

d) Altres mèrits: màxim 2 punts.

Solament podran tenir-se en compte aquells mèrits que no hagin puntuat en els apartats anteriors.

Podran tenir-se en compte premis obtenguts, mencions especials dins l’àmbit professional en mitjans de comunicació i difusió, estudis, impartició de cursos...

 

ANNEX II

TEMARI

1. L’educació infantil a la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per la millora de la qualitat educativa (LOMCE). Característiques generals, finalitats i estructura curricular.

2. Normativa que regula actualment l’educació infantil a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Projectes institucionals i autonomia pedagògica. Projecte educatiu de centre. Programació anual i memòria de final de curs. Organització del Centre. Projecte de direcció de centre.

4. Òrgans de govern que regulen un centre educatiu i les seves funcions.

5. La programació en el primer cicle de l’educació infantil. Objectius, continguts i metodologia adequada per infants de 0 a 3 anys.

6. Gestió d’equips i coordinació docent: Lideratge afectiu i efectiu d’equips de treball.

7. L’avaluació en el marc de l’educació infantil. Avaluació del procés d’ensenyament-aprenentatge. Funció de l’avaluació. Estratègies, tècniques i instruments d’avaluació.

8. La funció del mestre en l’educació infantil. La intencionalitat educativa. Relacions interactives entre l’infant i l’educador. L’educador com a membre de l'equip educatiu i en la seva relació amb les famílies.

9. Escola i família.

10. La família com a primer agent de socialització. La transformació de la funció educativa de la família al llarg de la història. Expectatives familiars respecte a l’educació infantil.

11. Escola i societat. Funció compensatòria. Escola i interculturalitat. L’escola infantil com a projecte alternatiu a les guarderies.

12. La dinàmica de grup com a estratègia organitzativa.

13. Característiques generals de l’infant fins als 3 anys. Principals factors que intervenen en el seu desenvolupament. Etapes i moments més significatius.

14. El desenvolupament en el primer any de vida. Paper dels adults.

15. Bases psicopedagògiques: principis d’intervenció educativa en l’educació infantil. L’enfocament globalitzador. Sentit i significat de l’aprenentatge.

16. Una metodologia basada en l’observació i en l’experimentació. La seva concreció en el marc curricular.

17. Metodologies d'aprenentatge: Pedagogia Holística i Sistèmica.

18. Educació per a la salut. Actituds i hàbits referits a l’alimentació, descans, higiene i activitat infantil.

19. Prevenció d’accidents, primers auxilis i malalties infantils. Criteris per a la intervenció educativa.

20. Organització pedagògica del menjador escolar. Intervenció educativa.

21. Identitat i autonomia. Educació sexual. Construcció de la imatge d’un mateix. L'autoregulació. Educació per a la igualtat d’oportunitats.

22. Comunitat educativa d’aprenentatge: de centre educatiu a comunitat d’aprenentatge.

23. Educació Emocional. Millora del clima de l’aula.

24. El joc en el desenvolupament de l’infant i com a font d’experimentació, descoberta i construcció de coneixements i actituds.

25. Els jocs de falda. El joc popular. Fonamentació pedagògica. Paper del mestre/ de la mestra.

26. El desenvolupament de la personalitat. El desenvolupament de l’infant de zero a tres anys. La conquesta de l’autonomia. Directrius per a una correcta intervenció educativa.

27. El desenvolupament psicomotor en l’infant de 0 a 3 anys. La psicomotricitat en el currículum de l’educació infantil.

28. La sensació i la percepció com a font de coneixements. La seva intervenció educativa.

29. L’expressió corporal. El gest i el moviment. L’expressió corporal com a ajuda en la construcció de la identitat i autonomia personal. El joc simbòlic i el joc dramàtic.

30. El desenvolupament cognitiu. El coneixement de la realitat. Observació i experimentació del món físic, natural i social.

31. El desenvolupament del llenguatge. Llenguatge i pensament. Evolució de la comprensió i de l’expressió. La comunicació no verbal. Problemes més freqüents en el llenguatge infantil.

32. Didàctica de la llengua a l’educació infantil. L’ensenyament i aprenentatge de la llengua a educació infantil. Projecte lingüístic de centre.

33. La literatura infantil. El conte: el seu valor educatiu. Criteris per a seleccionar, utilitzar i narrar contes orals o escrits. Activitats a partir del conte. La biblioteca d’aula. La biblioteca de centre.

34. L’educació musical en l’educació infantil. Característiques i criteris de selecció de les activitats musicals. Els recursos didàctics. El folklore popular.

35. L’organització dels espais i del temps. Criteris per una adequada distribució i organització espacial i temporal. Ritmes i rutines quotidianes. L’avaluació dels espais i del temps.

36. Equipament, material didàctic i materials curriculars en educació infantil. Selecció, utilització i avaluació dels equipaments i materials.

37. Escola i diversitat. Diversitat de ritmes evolutius i d’aprenentatge. Infants amb necessitats educatives especials. Senyals d’alerta.

38. Principis d’intervenció educativa en l’educació infantil. Metodologies actuals utilitzades al primer cicle d’educació infantil.

39. Educació inclusiva: escola inclusiva de tots i per a tots.

40. La llum. Tractament pedagògic de la llum. Paper del mestre/de la mestra.

41. L’aigua. Tractament pedagògic de l’aigua. Paper del mestre/de la mestra.

42. Aprenentatges dels infants a partir dels objectes. Fonamentació teòrica.

43. El joc heurístic: tractament pedagògic. Paper del mestre/de la mestra.

44. La panera dels tresors: tractament pedagògic. Paper del mestre/de la mestra.

45. Com fomentar la creativitat. El taller d’artística com a recurs pedagògic.

46. L’hortet escolar: tractament pedagògic i paper del mestre/de la mestra.

47. Racons: tractament pedagògic, organització i paper del mestre/de la mestra.

48. Interacció amb l’entorn com a recurs metodològic.

SEGON. PUBLICAR en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) el present acord juntament amb les bases específiques per a la selecció i la provisió definitiva d’una plaça de mestre/a d’educació infantil, pel torn de promoció interna, vacant a la plantilla de personal laboral del Consell Insular d’Eivissa, dins el marc de l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2015, en llengua catalana i castellana.

TERCER. DISPOSAR que es procedeixi a dictar un Decret de Presidència de convocatòria de les proves selectives per al proveïment d’una plaça de mestre/a d’educació infantil, pel torn de promoció interna, vacant a la plantilla de personal laboral del Consell Insular d’Eivissa, corresponent a l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2015, que serà publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) i comunicada oportunament en dos dels diaris de major circulació de l’illa i en el portal web de la institució, previ al procés selectiu.

 

Eivissa,  6 d’agost de 2018

La secretària tècnica de Turisme, Interior, Territori i Mobilitat

Margarita Planells Torres

Documents adjunts