Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 8295
Aprovació definitiva de la modificació del Reglament de règim d'ús dels horts urbans de Ciutadella de Menorca (exp. 2017/010844)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una vegada transcorregut el termini d'exposició pública de la modificació del Reglament de règim d’ús dels horts urbans de Ciutadella de Menorca, aprovat inicialment pel Ple, en sessió ordinària de dia 19 d’abril de 2018, en el punt número 4 de l’ordre del dia (BOIB número 69 del 5 de juny de 2018), i en no haver-se presentat cap reclamació en contra, aquest reglament modificat queda elevat a definitiu, d'acord amb el que estableix la vigent Llei reguladora de bases de règim local.

HISTÒRIC DEL REGLAMENT DE RÈGIM D’ÚS DELS HORTS URBANS DE CIUTADELLA DE MENORCA

APROVACIÓ

INICIAL

APROVACIÓ

DEFINITIVA

APROVACIÓ

INICIAL

1a MODIFICACIÓ

APROVACIÓ

DEFINITIVA

1a MODIFICACIÓ

PLE

12-04-2012

Automàtica

19-04-2018

Automàtica

BOIB núm.

Data

71

19-05-2012

96

05-07-2012

69

05-06-2018

A continuació —i una vegada vist l’informe d’impacte de gènere de l’Institut Balear de la Dona—, es transcriu íntegrament el contingut del Reglament modificat:

REGLAMENT DE RÈGIM D’ÚS DELS HORTS URBANS DE CIUTADELLA DE MENORCA

TÍTOL I CONDICIONS GENERALS

Article 1. Objecte

Aquest reglament té per objecte regular el règim jurídic de les llicències d’ús privatiu del domini públic atorgades per l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca sobre horts de titularitat municipal al terme de Ciutadella de Menorca, exclusivament per al seu conreu agrícola amb destinació a l’autoconsum, amb la finalitat de fomentar la qualitat de vida de les persones, la seva integració social i fomentar la col·laboració dels ciutadans i les entitats, les associacions o els organismes legalment constituïts i inscrits en el Registre d'Associacions en activitats de millora ambiental, el contingut dels drets i obligacions a complir per les persones beneficiàries d’aquestes llicències i el règim de licitació i adjudicació d’aquestes.

Article 2. Naturalesa jurídica de la llicència

2.1 Les llicències municipals atorgades en virtut d’aquest reglament tindran la naturalesa d’autoritzacions d’ús privatiu del domini públic, regulat en el Reglament de béns de les corporacions locals, aprovat mitjançant reial decret 1372/1986, i en la Llei 33/2003 de patrimoni de les administracions públiques.

2.2 Aquestes llicències s’atorguen salvant el dret de propietat i sense perjudici d’altre i, per tant, no suposa en cap cas la transmissió del domini de la parcel·la d’hort utilitzada, que continuarà essent propietat de l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca, tant respecte al terreny com respecte a totes les instal·lacions existents en el moment d’atorgament de la llicència.

2.3. L’adjudicatari solament tindrà la possessió de l’hort municipal que se li assigni, pel termini que es determini i en els termes que preveu la llicència o el document de formalització de l’adjudicació i la resta d’articles d’aquest reglament.

2.4 Les llicències atorgades tenen caràcter personal, i en cap cas les persones titulars no podran cedir, alienar, gravar o disposar, a títol onerós o gratuït, els drets que es derivin de l’autorització d’ús, ni transmetre’l a tercers.

Article 3. Persones destinatàries de les parcel·les

3.1 Els horts urbans van dirigits a persones a partir de 55 anys d'edat i pensionistes en el moment de la sol·licitud. S'entén pensionista aquella persona que percep qualsevol tipologia de pensió, en la modalitat de contributiva o no. A més, han d'estar empadronades en el municipi de Ciutadella i no han de disposar, com a mínim des de la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud d’adjudicació, d’un altre hort privat, i han d’estar al corrent pel que fa al compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

3.2 Persones jurídiques, públiques o privades i sense ànim de lucre que tenguin per objecte desenvolupar accions de caire pedagògic, terapèutic, social o mediambiental amb seu social en el municipi de Ciutadella de Menorca, que tenguin plena capacitat d'obrar, que no incorrin en cap de les causes de prohibicions i que estiguin legalment constituïdes i registrades en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella i en el Registre d'Associacions del Govern Balear.

Article 4. Termini

Les llicències d’ús privatiu de cadascun dels horts s’atorgaran per un període de 4 anys, sense possibilitat de pròrroga. En el cas que un hort quedi sense treballar més de 6 mesos per la persona adjudicatària o per l'entitat o associació, sense que hi hagi una comunicació expressa i motivada a l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca, aquest quedarà lliure i podrà ser adjudicat novament a una altra persona usuària o a una altra entitat o associació.

 

TÍTOL II OBLIGACIONS DE LES PERSONES TITULARS DE LES LLICÈNCIES

Article 5. Garanties sanitàries i de seguretat

Recau sobre la persona adjudicatària o sobre l'associació o l’entitat la plena responsabilitat de:

- L’adequació de l’hort, de les seves instal·lacions, i que els productes obtinguts s'adeqüin a les condicions d’higiene, de salubritat i sanitat.

- No cremar cap resta vegetal de l’hort sense autorització municipal.

Article 6. Obligacions de les persones adjudicatàries

- Permetre l’entrada als horts a grups escolars que, amb la direcció dels educadors, vulguin conèixer els treballs agrícoles o les produccions que s’hi fan.

- Mantenir en perfecte estat de conservació tots els elements de la instal·lació, tant els d’ús propi com els d’ús comú.

- Recollir les deixalles produïdes que no s’utilitzin per al compost. No hi estan permeses les acumulacions ni de deixalles ni d’altres materials que no estiguin relacionats amb l’activitat pròpia de l’hort.

- Utilitzar un sistema de reg localitzat (reg gota a gota, cinta exsudant o similar), per tal de fer efectiu l’estalvi d’aigua a través d’un sistema de reg eficient.

- Revisar periòdicament que el sistema de reg utilitzat no té fuites d'aigua i, en cas de tenir-ne, reparar-les immediatament.

- Cultivar l’hort de manera respectuosa amb l’entorn, seguint les tècniques de l’agricultura ecològica; es prohibeix l’ús dels adobs de síntesi química i dels pesticides (fungicides, insecticides i herbicides) de síntesi química.

- Custodiar la clau d’entrada a l’hort i retornar-la en el moment que es deixi de fer ús de la parcel·la.

- Tenir una actitud de respecte envers la resta de persones adjudicatàries.

- Respectar la sembra i les collites dels vesins, i les decisions que prengui cada persona usuària de l’hort que li ha estat adjudicat en l’àmbit de la seva parcel·la.

- Fer un repartiment equitatiu entre totes les persones usuàries de les parcel·les d'hort de la collita dels arbres fruiters que hi ha a les zones comunes d'hort.

- Seguir les instruccions i recomanacions dels responsables municipals.

- Emprar els bancs de llavors amb les espècies disponibles i amb la col·laboració de l’Ajuntament.

- Quan els adjudicataris són entitats, aquestes n’han de nomenar una persona responsable, la qual custodia la clau i es compromet a ser-hi sempre present quan es conrea, se sembra o es recull la collita de l'hort.

Article 7. Actuacions no permeses

Queden prohibides les actuacions següents:

- Conrear alguna espècie que no sigui per al consum humà, amb l’única excepció del conreu de flors i plantes aromàtiques. No es permet sembrar-hi arbres.

- Conrear plantes degradants del sòl i plantes psicotròpiques.

- La comercialització dels productes obtinguts en el conreu de l’hort. La collita o els productes resultants del conreu seran exclusivament per a consum propi, i n’estarà prohibit l’ús comercial.

- La utilització d’adobs de síntesi química i dels pesticides (fungicides, insecticides i herbicides) de síntesi química.

- La realització de qualsevol tipus d’obra, i, en concret, la instal·lació de qualsevol tipus de tanca o separació (mitjançant murs, canyes, fustes, plàstics, uralites, etc.), barbacoes, hivernacles, taules fixes o bancs, així com la modificació de l’interior o l’exterior de la caseta o l’armari d’eines, o la construcció i instal·lació de nous elements o la modificació dels existents, i quedarà subjecta a la possible autorització de l’Ajuntament.

- La instal·lació de bidons o altres contenidors per acumulació d’aigua.

- Només es podrà utilitzar canya natural o fusta tractada com a tutor de les collites. No es permet l’ús d’altres materials (com ara varetes de ferro), a fi de preservar la integració paisatgística en el seu entorn.

- La tinença i cria de qualsevol mena d’animal o bestiar. En cas que la persona adjudicatària utilitzi l’hort acompanyat d’animals, aquests hauran d’anar fermats per no causar molèsties o perjudicis a persones o conreus, i no podran restar sols a l’hort en absència de la persona usuària.

- Passar la nit a l’àrea dels horts municipals ni fer servir les edificacions existents com a domicili.

- Caçar, la captura d’ocells en viu, talar arbres, l’eliminació de marges o talussos arbustius o qualsevol altra activitat susceptible de causar un dany en la fauna i la flora que pugui existir a l’hort.

- L’acumulació o l’abandonament de qualsevol material o deixalla, ja sigui dins o fora de l’hort; així com l’aportació de qualsevol tipus d’objecte (plàstics, metalls, contenidors, mobiliari...) aliè a la funció de l’hort i susceptible d’alterar l’estètica de l’espai. Com a excepció, es permet l’acumulació de residus vegetals en el lloc habilitat corresponent per a l’elaboració de compost.

- Alterar els camins, les zones de pas entre parcel·les –mantenint 30 cm lliures de cultiu– i les conduccions de reg de l’hort adjudicat. Tampoc es podran canviar els panys i cadenats de les entrades.

- Moure les fites i tanques que delimitin l’hort municipal. La persona adjudicatària s’obliga a executar el seu treball dins dels límits de l’hort adjudicat, sense extralimitar la seva activitat més enllà dels límits de la parcel·la adjudicada.

- Regar amb sistema d’aspersió o qualsevol altre estri que pugui envair altres parcel·les.

- Plantar arbres, arbustos i plantes plurianuals, amb l’excepció de la carxofa, l’espàrrec, i les maduixes; de manera que no puguin envair les finques confrontants. Aquests conreus no seran mai causa de prevalença per l’allargament del termini de la llicència d’ús privatiu, ni causa d’indemnització.

- Deixar les claus de les portes de la zona d’horts a altres persones.

- La cessió, el préstec, l’arrendament o el subarrendament de l’hort a tercers. La persona adjudicatària s’obliga a executar el seu treball personalment; llevat de casos de força major, que haurà d’acreditar davant l’Ajuntament, i llevat de l’ajuda mútua entre hortolans.

- Deixar l’hort sense treballar. En cas d’impossibilitat temporal, que no es podrà allargar més de 6 mesos, la persona adjudicatària haurà de comunicar aquesta circumstància a l’Ajuntament.

- Circular per l’interior de l’hort amb vehicles de motor; i quedarà limitada aquesta prohibició a la utilització d’eines agrícoles de motor.

- Estacionar vehicles de motor a l’interior de l’hort.

- Afectar o modificar els elements patrimonials i etnològics (murs, escales, síquies, safareigs, barreres, bancs, sínies, etc.) existents.

- No respectar les normes bàsiques de convivència ni d’estètica de l’hort, mantenir una conducta insolidària, fer una despesa excessiva d’aigua o utilitzar productes tòxics.

- La sostracció i/o el dany a productes, aliments o plantes obtinguts en el cultiu per part de l’adjudicatari d’altres parcel·les.

- Qualsevol altre ús no previst anteriorment i que produeixi molèsties o males olors, limiti l’ús o afecti l’entorn.

Article 8. Manteniment, obres i danys en el domini públic

Aniran a càrrec de la persona adjudicatària o de l'associació o entitat:

- Les llavors i els planters, els adobs naturals, el material per al reg i altres elements i eines necessaris per al cultiu de la seva parcel·la.

- Les despeses generades per a la conservació i el manteniment ordinari de la terra.

- Les obres de conservació i manteniment ordinàries de les instal·lacions, així com les de simple ornament o embelliment, amb la prèvia autorització de l’Ajuntament. No es podrà fer servir morter.

- Les indemnitzacions econòmiques i les reparacions que es generin derivades dels danys causats a la parcel·la d’hort municipal, a les instal·lacions que donen servei a aquesta i a les instal·lacions comunes de reg o d’altres de la zona d’horta, causades pel mal ús que en faci la persona adjudicatària o les persones acompanyants.

Aniran a càrrec de l’Ajuntament:

- Les obres i reparacions de renovació o reposició a l’hort o a les seves instal·lacions i elements, degudes a l’envelliment o a altres causes en les quals no concorri dany ni negligència.

L’Ajuntament posarà a disposició de totes les persones adjudicatàries diverses eines, que seran d’ús comunitari i que quedaran guardades en una de les casetes municipals de la finca.

La persona adjudicatària s’obliga a avisar immediatament l’Ajuntament de Ciutadella en cas que detecti qualsevol dany o desperfecte en l’hort o en les seves instal·lacions. També hauran d’avisar immediatament de qualsevol incidència que afecti el sistema de reg, les casetes o els armaris d’eines o altres elements comuns.

Article 9. L’ús de l’aigua

L’Ajuntament de Ciutadella és qui regula com fer arribar l’aigua a les zones d’hort, el cabal i el temps de reg per a cada parcel·la. L’Ajuntament fa arribar l’aigua a l’entrada de cada parcel·la, però serà la persona adjudicatària o l'associació o l’entitat la que haurà d’assumir el sistema de reg dins de la seva parcel·la. També es podran instal·lar comptadors d’aigua a cada parcel·la, i fixar un consum d’aigua màxim. L’Ajuntament assumirà les despeses d’aigua, però podrà cobrar a les persones adjudicatàries que en facin un mal ús. L’Ajuntament establirà els dies i les hores en què es pot regar mitjançant sistemes automatitzats, en consonància amb l’època de l’any i els conreus existents, per tal d’aconseguir un ús racional de l’aigua.

Article 10. Armaris d’eines

Els horts de nova adjudicació comptaran amb un armari d’eines o similar per a cada parcel·la d’horta. A més, hi haurà un espai per a les eines comunitàries.

 

TÍTOL III EXTINCIÓ DE LES LLICÈNCIES D’ÚS PRIVATIU

Article 11. Causes d’extinció de la llicència a les persones adjudicatàries

Les persones usuàries perdran automàticament la seva condició pels motius següents:

a) Per venciment del termini

b) Per renúncia de la persona titular abans del venciment del termini.

c) Per mort o incapacitat sobrevinguda a la persona adjudicatària abans del venciment del termini.

d) Per pèrdua de les condicions d’accés per ser beneficiària d’una llicència d’ús privatiu.

e) Per haver cessat en el conreu de l’hort municipal durant més de 6 mesos sense causa justificada.

f) Per superar el consum d’aigua fixat per l’Ajuntament.

g) Per incompatibilitat dels usos dels horts amb l’estipulat en el present reglament o amb la construcció d’infraestructures o equipaments d’interès social o general.

h) Per raons d’interès públic.

i) Per no respectar el veïnat que també són adjudicataris d’un hort. En situacions de conflicte entre vesins l’Ajuntament, sempre que li sigui possible, mediarà per tal de trobar la millor solució entre les parts afectades. Si no s’arriba a una solució entre les parts, es podrà revocar la llicència de qui sigui causant del conflicte o, fins i tot, d’ambdues.

j) Per incompliment manifest de la resta d’obligacions i actuacions no permeses en aquest reglament.

Article 12. Causes d’extinció de la llicència a les associacions o entitats sense ànim de lucre

Les associacions o entitats sense ànim de lucre perdran la seva condició pels motius següents:

a) Per venciment del termini.

b) En cas de renúncia de la persona que exerceix la presidència de l'entitat o l’associació, qui en passi a exercir el càrrec haurà de comunicar a l'Ajuntament el seu nomenament; no fer-ho serà causa d'extinció.

c) En cas de mort del president de l'entitat o associació, el nou president haurà de comunicar a l'Ajuntament de Ciutadella el seu nomenament. No fer-ho serà causa d’extinció.

d) Per la pèrdua de les condicions d’accés per ser beneficiari d’una llicència d’ús privatiu.

e) Per haver cessat en el conreu de l’hort municipal durant més de 6 mesos sense causa justificada.

f) Per superar el consum d’aigua fixat per l’Ajuntament.

g) Per incompatibilitat dels usos dels horts amb l’estipulat en el present reglament o amb la construcció d’infraestructures o d’equipaments d’interès social o general.

h) Per raons d’interès públic.

i) Per no respectar el veïnat adjudicatari d’un hort. En situacions de conflicte entre vesins, l’Ajuntament, sempre que li sigui possible, mediarà per tal de trobar la millor solució entre les parts afectades. Si no s’arriba a una solució entre les parts, es podrà revocar la llicència de qui sigui causant del conflicte o, fins i tot, inclòs d’ambdues.

j) Per extinció de l'associació o l’entitat concessionària.

k) Per incompliment manifest de la resta d’obligacions i actuacions no permeses en aquest reglament.

l) Per no haver custodiat de forma adequada la clau d'accés a l'hort la persona responsable de l'entitat.

Article 13. Efectes de l’extinció de l’autorització

13.1 L’Ajuntament de Ciutadella iniciarà un expedient contradictori amb audiència pública de la persona titular de l’adjudicació, prèviament al decret de l’extinció de la llicència d’ús privatiu, en aquells casos en què sigui necessari. Aquest expedient contindrà acta de comprovació de l’estat de l’hort pels serveis municipals corresponents, i s’elevarà la proposta de resolució i extinció de la llicència municipal a la persona que exerceix l’alcaldia o al regidor o a la regidora en qui delegui. Dins dels vint dies següents a la data de recepció de la notificació de l’acord esmentat, la persona usuària haurà de deixar l’hort municipal buit d’estris i amb plena disposició de l’Ajuntament de Ciutadella. En cas contrari, l’Ajuntament podrà procedir a l’execució dels acords mitjançant el llançament administratiu una vegada transcorregut aquest termini.

13.2 Les obres i plantacions que tenguin el concepte de millora efectuada per la persona usuària o l'associació o l’entitat sense ànim de lucre i que no puguin ser retirades sense dany al terreny municipal, quedaran en propietat de l’Ajuntament, sense que açò generi dret a indemnització.

13.3 Respecte a les collites, davant l’extinció de la llicència d’ús privatiu per causa de mort o incapacitat sobrevinguda de la persona adjudicatària, una vegada resolt l’expedient administratiu, si fos el cas, els familiars autoritzats per l’Ajuntament podran recollir els fruits de la collita en curs.

13.4 Les persones usuàries o les associacions i entitats sense ànim de lucre no tindran dret a cap tipus d’indemnització per pèrdua de collites, per millores de la parcel·la o per altres incidències que es derivessin de l’extinció o la resolució de la llicència d’ús privatiu, ni a excepció que es revoqui la llicència d’ús privatiu abans del termini fixat per raons d’interès públic o per incompatibilitat dels usos dels horts amb el present reglament o amb la construcció d’infraestructures o equipaments d’interès social o general.

 

TÍTOL IV RÈGIM D’ADJUDICACIÓ I FORMALITZACIÓ DE LES LLICÈNCIES D’ÚS PRIVATIU

Article 14. Condicions de les persones sol·licitants:

14.1. Per poder optar a l’adjudicació d’un hort o d’una parcel·la, caldrà tenir les condicions següents:

  1. Ser persona física igual o major de 55 anys i pensionista.
  2. En la data d’inici del procés de sol·licituds, estar empadronada al municipi de Ciutadella de Menorca.
  3. Només es podrà presentar una sol·licitud per nucli de convivència, entenent-se per nucli convivencial aquelles persones que conviuen en un mateix domicili i mantenen una relació d'aliança o filiació.
  4. No disposar, a títol de persona propietària, de cap altre hort ni terreny de conreu. Aquest extrem s’acreditarà mitjançant la presentació d’una declaració responsable.
  5. No haver-se adjudicat una altra parcel·la o cap altre hort a un membre del mateix nucli de convivència.

14.2. A l’efecte d'establir una puntuació amb les persones sol·licitants que tenen els requisits i en cas d'haver-hi més sol·licitants que parcel·les disponibles, s'estableix el barem següent:

Es valorarà el còmput mensual d'ingressos econòmics del nucli de convivència, calculats a partir del vigent IPREM. Es donarà una major puntuació en l'accés a una parcel·la de l'hort urbà a les persones o als nuclis de convivència amb ingressos econòmics més baixos.

  • Ingressos econòmics del nucli de convivència igual o inferiors a 626,63 € mensuals (IPREM 2017): 5 punts
  • Ingressos superiors a 626,63 € i inferiors a 783,29€ (125% d'IPREM): 3 punts
  • Ingressos superiors a 783,29 i inferiors a 939,94€ (150% d'IPREM): 2 punts

D'altra banda, es valorarà amb 5 punts en el cas de les persones que viuen soles en un domicili. Es dóna prioritat d'accés a aquest col·lectiu, atès que es considera fonamental evitar l'aïllament social i fomentar l'establiment de relacions socials conscients que la manca de vincles socials, l’absència de contactes interpersonals que possibilitin un grau de comunicació i d’intercanvi personal poden comportar riscos per al benestar general de la persona (en l'esfera emocional, cognitiva i social, principalment).

Per poder valorar la puntuació, les persones sol·licitants hauran de presentar els ingressos econòmics dels membres del nucli convivencial: declaració de la renda o, en cas de no presentar-ne, s'ha de presentar un certificat de la pensió o de les pensions concedides i de la resta d'ingressos provinents de lloguers o d'altres percebuts. D'altra banda, hauran de presentar un certificat de convivència.

Article 15. Procediment de selecció de les persones sol·licitants

15.1 El sistema d'adjudicació de les llicències d’ús privatiu del domini públic sobre parcel·les municipals d’horts es farà en funció de la puntuació obtinguda, així com ve establert a l'article 14, punt 2 del present reglament.

15.2 Es podrà presentar la sol·licitud, segons el model normalitzat, a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà per tal que en quedi registrada l’entrada així com de forma telemàtica, tal com ho preveu la LPAC 39/2015. Haurà d’anar adreçada al Servei d'Atenció Social: Serveis Socials. Així mateix, es podrà presentar en qualsevol altre registre administratiu de conformitat amb l’article 16 de la Llei 39/2015 de la LPAC.

15.3 En cas d'igualtat en la puntuació resultant, l'ordre es determinarà per sorteig i la selecció de la parcel·la també s'adjudicarà pel mateix procediment.

15.4 Les persones que sol·licitin una parcel·la hauran de presentar els documents acreditatius següents:

a) Full d’inscripció per a obtenir una parcel·la de l’Hort Urbà (annex I).

b) Declaració responsable (annex II).

c) Fotocòpia del DNI.

e) Declaració de la renda o, si no en té, certificat de la pensió o de les pensions que percebi la persona sol·licitant.

f) Certificat de convivència.

15.5 Es realitzarà una convocatòria anual de les parcel·les dins el darrer trimestre de cada any, sempre que hi hagi parcel·les disponibles.

15.6 El personal tècnic municipal de Serveis Socials i de Medi Ambient, juntament amb la secretària municipal, valorarà l’admissió de les sol·licituds. Es podran requerir, si cal, aclariments o la presentació de documentació complementària a la sol·licitud, perquè les persones interessades puguin esmenar els defectes o les omissions que s’observin.

Article 16. Condicions dels sol·licitants en cas d'entitats o associacions sense ànim de lucre

Per poder optar a l’adjudicació d’un hort o d’una parcel·la, caldrà tenir les condicions següents:

a) En el cas de persones jurídiques, públiques o privades i sense ànim de lucre, estar legalment constituïdes i registrades en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella i en el Registre d'Associacions del Govern Balear.

b) Que tengui una finalitat de caire pedagògic, terapèutic, social o mediambiental.

c) Que l'entitat nomeni una persona responsable, que custodiarà la clau per a les entrades i sortides de l'hort.

Article 17. Procediment de selecció de les entitats o associacions sense ànim de lucre i d'altres organismes

17.1 El sistema d'adjudicació de les llicències d’ús privatiu del domini públic sobre parcel·les municipals d’horts es farà en funció de la puntuació obtinguda.

17.2 La sol·licitud i la resta de documentació, segons els models normalitzats, es presentaran de forma telemàtica tal com ho preveu la Llei 39, d’1 d’octubre de 2015, de procediment administratiu comú.

17.3 Les entitats que sol·licitin una parcel·la hauran de presentar els documents acreditatius següents:

a) Full d’inscripció per a obtenir una parcel·la de l’Hort Urbà subscrit per la persona que presideix l'associació o l'entitat o per qui en tengui atribuïda la representació (annex IV).

b) DNI de la persona signant de la sol·licitud.

c) Document que acrediti la representativitat amb què actua.

d) NIF de l'entitat sol·licitant.

e) Estatuts de l'entitat o document que acrediti que està legalment constituïda i registrada.

f) Certificat que acrediti la inscripció en el Registre d'Associacions de les Illes Balears i en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella.

g) Declaració responsable en la qual s'acredita que l'entitat o l'associació no és deutora a la Hisenda Municipal i que no té pendent el reintegrament de subvencions pagades amb anterioritat ni justificades incorrectament (annex V).

h) Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries i fiscals (annex V).

i) Projecte en el qual s'especifiqui l'objectiu pel qual sol·liciten la parcel·la d'hort, el col·lectiu destinatari i els beneficis que reverteixen en les persones usuàries (annex VI).

17.4 El personal tècnic municipal de Serveis Socials i de Medi Ambient, juntament amb la Secretària Municipal, valorarà l’admissió de les sol·licituds. Es podran requerir, si cal, aclariments o la presentació de documentació complementària a la sol·licitud, perquè les persones interessades puguin esmenar els defectes o les omissions que s’observin.

En cas de presentar-se més sol·licituds que el nombre total de parcel·les destinades a aquest efecte es procedirà a la selecció de les propostes presentades, es puntuaran les diferents propostes, i, per açò, les entitats hauran de presentar un projecte, segons l’annex VI, en el qual han d’especificar el col·lectiu destinatari, la descripció de la necessitat, l'objectiu pel qual han sol·licitat una parcel·la de l'hort urbà i els beneficis que obtindran amb la seva adjudicació. Es valoraran els diferents apartats amb la següent puntuació:

- Amb un màxim de 30 punts es valoraran:

- El col·lectiu destinatari: fins a un màxim 5 punts.

- La descripció de la necessitat: fins a un màxim 10 punts.

- Els objectius generals i específics: fins a un màxim de 5 punts.

- Els beneficis que s'obtindran amb l'adjudicació d'una parcel·la: fins a un màxim de 10 punts.

17.5 Es presentaran les sol·licituds dins el termini assenyalat en l’anunci de la convocatòria, així com ho preveu la LPAC 39/2015.

17.6 Es realitzarà una convocatòria anual de les parcel·les dins el darrer trimestre de cada any, sempre que hi hagi parcel·les disponibles.

17.7 El personal tècnic municipals de Serveis Socials i de Medi Ambient, juntament amb la secretària municipal, valorarà l’admissió de les sol·licituds. Es podrà requerir, si cal, aclariments o la presentació de documentació complementària a la sol·licitud, perquè les persones interessades puguin esmenar els defectes o les omissions que s’observin.

Article 18. Sorteig i llista d’espera

Una vegada acceptada la sol·licitud, en la data i en el lloc que s’assenyali oportunament i en un acte públic, tindrà lloc el sorteig a partir del qual s’aprovaran les adjudicacions de les llicències d’ús privatiu de parcel·les de l’hort municipal en cas d'empat de puntuació i d'excés de sol·licituds enfront del nombre de parcel·les. D'igual forma se sortejaran l'assignació de les parcel·les. Es traurà una butlleta amb un número i, a partir d’aquest, es comptaran els números posteriors per tal d’adjudicar la totalitat dels horts urbans trets a concurs.

Article 19. Formalització de les adjudicacions

La persona que exerceix l’alcaldia o el regidor o la regidora delegada aprovarà les adjudicacions de les diverses llicències d’ús privatiu del domini públic dels horts municipals, a la vista de l'informe emès pel personal tècnic i de la Secretaria Municipal, una vegada efectuat, si escau, el sorteig públic. Es notificarà a totes les persones participants la seva licitació. Així mateix es publicarà la llista al tauler d’anuncis i al web municipal.

El document administratiu que formalitzarà les adjudicacions de les llicències d’ús privatiu (annex III i annex VII depenent) contindrà el següent:

- Dades de la persona.

- Finalitat d’ús.

- Mesura, localització i número de la parcel·la.

- Drets i obligacions de la persona adjudicatària.

- Durada de l’autorització.

La formalització d’aquest document suposa el reconeixement formal per part de les persones i entitats adjudicatàries del dret de propietat de l’Ajuntament de Ciutadella de la finca que se li assigna, així com totes les instal·lacions inseparables del terreny i la total acceptació del règim jurídic que preveu aquest reglament.

Article 20. Lliurament d’autoritzacions

Les persones i entitats adjudicatàries hauran de recollir els títols acreditatius del seu dret atorgats per l’Ajuntament de Ciutadella dins el termini de 30 dies a comptar des de la notificació de l’adjudicació. Quan no es pugui formalitzar el document administratiu dins del termini indicat, l’Ajuntament en podrà acordar la resolució, per entendre que es renuncia a aquesta adjudicació, si no és que la persona adjudicatària pugui demostrar les causes que li han impedit la formalització del document.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquest reglament entrarà en vigor l’endemà de publicar-se’n l’aprovació definitiva al BOIB.

 

FULL D'INSCRIPCIÓ PER A OBTENIR UNA PARCEL·LA DE L'HORT URBÀ (PERSONES)

ANNEX I

Nom:

DNI:

Llinatges:

Data de naixement:

Nacionalitat:

Adreça:

Telèfon:

Telèfon mòbil:

Adreça electrònica:

Signatura:

Data:

Assenyalau la documentació que s’hi adjunta:

□ Fotocòpia del DNI

□ Certificat de convivència

□ Declaració de la Renda o, si no n’hi ha, certificat de la pensió o de les pensions concedides

□ Annex II, declaració responsable

 

 

DECLARACIÓ RESPONSABLE (PERSONES)

ANNEX II

........................................................................................................, amb domicili a Ciutadella de Menorca, al carrer/la plaça ..........................................................................., amb codi postal .............., i amb DNI núm. ...........................;

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

Que:

  1. Estic al corrent del pagament de les obligacions tributàries de caràcter estatal, autonòmic i local, i amb la Seguretat Social, previstes en les disposicions vigents.
  2. No dispòs de l’ús de cap altre hort ni terreny de conreu privat.
  3. Accept totes i cadascuna de les condicions establertes en el Reglament de règim d’ús dels horts urbans de Ciutadella de Menorca.

Ciutadella de Menorca, dia ..... d ..................... de 20..

Signat

 

 

LLICÈNCIA D’ÚS PRIVATIU DEL DOMINI PÚBLIC sobre horts de titularitat municipal en el terme de Ciutadella de Menorca, exclusivament pel seu conreu agrícola i amb destinació a l’autoconsum.

ANNEX III

L’ús privatiu de l’hort municipal emplaçat a .............................................................., que ha estat adjudicat a ................................................................................................................................................................

amb DNI ........................................................... per acord de data ............................................., es regirà per les següents

CONDICIONS:

1. OBJECTE: És objecte de l’autorització l’ús privatiu de l’hort municipal situat a...................... amb el número ..............., exclusivament per al seu conreu agrícola amb destinació a l’autoconsum.

2. Les MIDES de la parcel·la són..........................................

3. TERMINI: La present autorització s’atorga per un període d ........... anys, a comptar des de la data de la signatura d’aquest document; o sigui, fins al ...............d.............................de...........

4. DRETS I OBLIGACIONS: La subscripció de la present autorització assumeix la normativa d’obligat compliment que es deriva del Reglament d’ús dels horts urbans de Ciutadella de Menorca, aprovat pel Ple de l’Ajuntament de Ciutadella en data .....................................

La persona compareixent reconeix el dret de propietat de l’Ajuntament de Ciutadella de la finca que se li assigna, així com de totes les instal·lacions inseparables del terreny.

LLOC I DATA

Signatura

Per part de l’Ajuntament                                                                               Per part de la persona adjudicatària

 

FULL D'INSCRIPCIÓ PER A OBTENIR UNA PARCEL·LA DE L'HORT URBÀ (ENTITATS)

ANNEX IV

A) DADES D’IDENTIFICACIÓ DE L’ASSOCIACIÓ/L'ENTITAT

Entitat:_____________________________________________________________________

Inscrita en el Registre d’Associacions amb el número: _____ Número de Registre Municipal: _______

Adreça social: ___________________________________ adreça electrònica: _________________

Núm. NIF/CIF: _________________Telèfon: _________________________ Fax: ________

B) DADES D’IDENTIFICACIÓ DEL/DE LA REPRESENTANT LEGAL

Nom i llinatges: ______________________________________________________________

Núm. DNI/NIE/passaport: ___________________________Telèfons: __________________

Càrrec que té a l’entitat: _______________________________________________________

f ) DADES DE LA PERSONA DE CONTACTE

Nom i llinatges: ______________________________________________________________

Adreça de contacte: ___________________________________________________________

Telèfons: __________________________________________ Fax: ____________________

Adreça electrònica: _______________________________________

EXPÒS:

Què l’entitat/l'associació________________________________________________________, que represent, SOL·LICITA una parcel·la a l'Hort Urbà ......

Assenyalau la documentació que s’hi adjunta:

a) Full d’inscripció per a obtenir una parcel·la de l’Hort Urbà subscrit per la persona que presideix l'associació o l'entitat o per qui en tengui atribuïda la representació (annex IV).

b) DNI de la persona signant de la sol·licitud.

c) Document que acrediti la representativitat amb què actua.

d) NIF de l'entitat sol·licitant.

e) Estatuts de l'entitat o document que acrediti que està legalment constituïda i registrada.

f) Certificat que acrediti la inscripció en el Registre d'Associacions de les Illes Balears i en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella.

g) Declaració responsable en la qual s'acredita que l'entitat o l'associació no és deutora a la Hisenda Municipal i que no té pendent el reintegrament de subvencions pagades amb anterioritat ni justificades incorrectament (annex V).

h) Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries i fiscals (annex V).

i) Projecte en el qual s'especifiqui l'objectiu pel qual sol·liciten la parcel·la d'hort, el col·lectiu destinatari i els beneficis que reverteixen en les persones usuàries (annex VI).

DECLAR, sota la meva responsabilitat, que les dades i els documents d’aquesta sol·licitud són certs i comprovables.

Signatura i segell: __________________________________________

 

DECLARACIÓ RESPONSABLE (ENTITATS)

ANNEX V

.............................................................................................................., amb domicili a Ciutadella de Menorca, al carrer ..........................................................................., codi postal ........................, i amb DNI núm. ...........................; en qualitat de ...................................................................................... de l’entitat/associació. ............................................................

ACREDIT:

1. Que l'entitat no és deutora a la Hisenda Municipal.

2. Que l'entitat no té pendent el reintegrament de subvencions pagades amb anterioritat ni justificades incorrectament amb l'Ajuntament de Ciutadella.

3. Que l'entitat es troba al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Signatura

Ciutadella de Menorca, _______ d _______ de 201

 

 

BREU DESCRIPCIÓ PER LA QUAL SE SOL·LICITA UNA PARCEL·LA D'HORT

ANNEX VI

L'entitat ha d'emplenar la informació següent:

1. COL·LECTIU DESTINATARI DE L'HORT URBÀ

 

 

2. DESCRIPCIÓ DE LA NECESSITAT D'OBTENIR UNA PARCEL·LA D'HORT

 

 

3. OBJECTIUS GENERALS I ESPECÍFICS

 

 

4. BENEFICIS QUE S'OBTINDRAN AMB L’ADJUDICACIÓ

 

 

 

LLICÈNCIA D’ÚS PRIVATIU DEL DOMINI PÚBLIC sobre horts de titularitat municipal en el terme de Ciutadella de Menorca, exclusivament per al conreu agrícola amb destinació a l’autoconsum.

ANNEX VII

L’ús privatiu de l’hort municipal emplaçat a ......................................., que ha estat adjudicat per acord de data ....................................................... a ................................................................................. amb DNI .............................en qualitat de president/a de l'associació/entitat...................................................................... amb NIF ........................................., es regirà per les següents,

CONDICIONS:

1. OBJECTE: És objecte de l’autorització l’ús privatiu de l’hort municipal situat a ................................... amb el número ..............., exclusivament per al conreu agrícola amb destinació a l’autoconsum.

2. Les MIDES de la parcel·la són..........................................

3. TERMINI: La present autorització s’atorga per un període d........... anys a comptar des de la data de la signatura d’aquest document, o sigui, fins al ............... d ............................. de...........

4. DRETS I OBLIGACIONS: La subscripció de la present autorització assumeix la normativa d’obligat compliment que es deriva del Reglament d’ús dels horts urbans de Ciutadella de Menorca aprovat pel Ple de l’Ajuntament de Ciutadella en la data .....................................

5. La PERSONA DE CONTACTE DE L’ENTITAT és.......................................................................... i el telèfon......................

La persona compareixent reconeix el dret de propietat de l’Ajuntament de Ciutadella de la finca que se li assigna, així com de totes les instal·lacions inseparables del terreny.

LLOC I DATA

Signatura

Per part de l’Ajuntament                                                                                                   Per part del president/a de l'entitat

  

Ciutadella de Menorca, 2 d'agost de 2018

L'alcaldessa,
Joana Maria Gomila Lluch