Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 8279
Aprovació definitiva del reglament del Consell d'infants d'Alaró

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(exp. núm. AAE 929-2018)  

No havent-se presentat cap reclamació o suggeriment a l’aprovació inicial del reglament, acordada pel ple de l’ajuntament en sessió de 22 de febrer de 2018, s’entén definitivament aprovat.

D’acord amb allò que disposen l’article 128 i següents de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sobre la potestat reglamentària, i l’art. 102 de la Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, en relació al procediment d’elaboració de reglaments el ple de l’ajuntament, en exercici de l’atribució que li confereix l’art. 22,1,d) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, amb efectes de 22 de febrer de 2018 ha aprovat el,

Reglament del Consell d’infants d’Alaró

Article 1

Definició

El Consell d’Infants d’Alaró és un òrgan consultiu i de participació sectorial, creat amb la finalitat de possibilitar una reflexió dels infants sobre el seu poble i donar-los mecanismes perquè les seves propostes i idees puguin incorporar-se als plans d’actuació del municipi.

Article 2

Objectius

Els objectius generals del Consell d’Infants són:

- Donar valor a la veu dels infants i concretar de forma visible la seva consideració de ciutadans amb plena capacitat d’opinió i expressió.

- Establir un mecanisme de participació i anàlisi del seu poble, i un canal de comunicació amb els càrrecs electes d’Alaró.

- Facilitar a tots els centres educatius d’educació primària i el seu alumnat els mecanismes de representació i participació democràtica, treballant els valors, que seran essencials de forma permanent en la seva formació com a ciutadans i ciutadanes.

- Facilitar als infants les eines per poder participar en la transformació del nostre poble.

Article 3

Funcions

Corresponen als membres del Consell d’Infants, en relació amb les seves competències, les funcions següents:

1. Posar en comú el treball desenvolupat pels infants durant el curs a les respectives aules.

2. Informar de les noves propostes presentades pels representants al Consell.

3. Debatre i consensuar els temes a treballar que preocupen en el present i ens influenciaran en el futur.

4. Donar informació de temes relacionats amb la infància.

5. Fer propostes, informes i suggeriments sobre els temes que es tractin al Consell, a l’Ajuntament en ple i a les entitats ciutadanes relacionades amb els temes tractats.

Article 4

Composició

El Consell d’Infants estarà compost per:

- El batlle/essa o membre de la corporació en qui delegui, president del Consell.

- El regidor/a d’Educació, vicepresident/a del Consell.

- Quatre representants de cada centre escolar de 6è curs d’educació primària del municipi.

- Quatre representants de cada centre escolar de 5è curs d’educació primària del municipi.

- L’ajuntament podrà designar una persona que exerceixi les funcions de secretaria.

4.1 Elecció dels representants

L'elecció dels menors que formaran part del Consell es realitzarà a l'inici de curs i serà voluntària. Els companys i companyes dels alumnes que es presentin voluntaris faran l'elecció democràtica d'aquests. Caldrà vetllar perquè la representativitat garanteixi la igualtat de gènere.

Article 5

Renovació dels membres del Consell. Els infants seran representants del Consell un curs escolar i anualment es renovarà la meitat del Consell per substituir els alumnes que hagin de passar a l'Educació secundària.

-  Cada alumne/a formarà part del Consell durant un període d’un any.

- Anualment el Consell renovarà els seus membres que són alumnes, amb l’abandonament dels que accedeixen a secundària i l’entrada de nins i nines que s’incorporin a 6è de primària.

- Els alumnes de 5è de primària es renovaran anualment.

- Els alumnes/consellers seran elegits democràticament, dins els centres escolars, mitjançant unes candidatures a les quals es presentaran com a voluntaris.

- A la finalització del curs escolar, durant el Ple de cloenda, els consellers de 6è de primària faran el traspàs de responsabilitat a l’alumnat de 5è curs.

- La resta de membres integrants del Consell en formaran part durant el període de la legislatura corresponent.

Article 6

Funcionament

El Consell funcionarà mitjançant el Ple i les comissions de treball que es considerin adients.

El Consell d’Infants es reunirà de forma ordinària dos cops a l’any i tindrà un mínim de tres assemblees de treball al llarg del curs escolar.

Serà necessari, si es dóna el cas, que els membres del Consell informin els respectius centres escolars sobre les propostes de treball que rebin per part de l’Ajuntament i a la vegada recullin les propostes de l’alumnat/ciutadans que representen.

La constitució del Consell d’Infants es realitzarà en presència del consistori, a la sala de sessions de l’Ajuntament, la sessió serà pública i serà presidida pel batlle.

L’Àrea d’Educació coordinarà la relació entre el Consell d’Infants i l’Ajuntament, i tindrà cura del seu funcionament.

El Consell d’Infants podrà sol·licitar la presència de persones implicades en els temes que hi seran tractats.

El Consell elaborarà propostes que el president farà arribar a les comissions informatives, a la Junta de Govern o al Ple de l’Ajuntament, per al seu estudi i posterior aprovació, si s’escau.

Article 7

Pla de treball i Activitats

Els tècnics responsables del projecte hauran de proposar un pla de treball anual què serà discutit i ratificat  pel mateix Consell en la primera sessió (inici de curs).

El Consell d'infants elaborarà un informe sobre totes les qüestions debatudes i treballades al llarg del curs per tal que pugui ser posat en coneixement dels càrrecs electes i de la ciutadania en general.

El propi Consell podrà triar les temàtiques, àmbits i eixos de treball que consideri oportú.

La regidoria d'educació haurà de vetllar per tal de posar a disposició del consell els mitjans necessaris per al seu correcte funcionament, així com poder autoritzar les despeses que requereixin les seves activitats.

7.1 Coordinacions

Per al correcte funcionament, cada centre educatiu ha de nomenar un docent coordinador que haurà d'assistir a les reunions de coordinació que es realitzin.

Tot el que no s'hagi previst en el present reglament, i que, a partir de la constitució dels Consell, es consideri necessari de contemplar, podrà ser proposat a instància del mateix Consell. El present reglament té una validesa de dos anys a partir de la seva aprovació i serà renovat de forma automàtica en cas de no haver-hi modificacions.

Cosa que, de conformitat amb allò que preveu l’article 70,2 de la Llei 7/1982, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, fem pública per a general coneixement.

Recursos

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, sols es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptador a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Alaró, 3 d’agost de 2018.

El batle,

Guillermo Claret Balboa Buika