Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 8216
Acord de nul·litat de ple dret de la resolució de batlia núm. 2015000961 de dia 18 de maig de 2015 i de l’article 23 del pacte negociat refós de l’Ajuntament de Llucmajor i els seus funcionaris al qual es regula la percepció dels premis en metàl·lic per part del personal funcionari

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

A la sessió ordinària de l’Ajuntament Ple realitzada dia 1 d’agost de 2018, es va adoptar, entre d’altres, el següent acord que es transcriu literalment:

“A continuació se sotmet a la consideració dels reunits l’assumpte relatiu a la declaració de nul·litat de ple dret de la Resolució de Batlia núm. 2015000961 de dia 18 de maig de 2015 i de l'article 23 del Pacte negociat refós de l'Ajuntament de Llucmajor i els seus Funcionaris al qual es regula la percepció dels premis en metàl·lic per part del personal funcionari.

Atès que mitjançant Resolució de Batlia núm. 2017004704, de dia 10 de novembre de 2017, es va resoldre incoar l'expedient administratiu per a dur a terme la revisió d'ofici de la Resolució de Batlia núm. 2015000961, de dia 18 de maig de 2015, en el qual es reconeix el dret a la percepció dels premis en metàl·lic per antiguitat a una sèrie de funcionaris, en incórrer un vici de nul·litat de ple dret previst en els apartats b), e) i f) de l'article 47.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, d’ara endavant LPACAP, així com la revisió d'ofici de l'article 23 del Pacte negociat refós de l'Ajuntament de Llucmajor i els seus funcionaris en el qual es regula la percepció dels premis en metàl·lic per part del personal funcionari per incórrer en el vici de nul·litat de ple dret que es preveu a l'article 47.2 de la LPACAP, atorgant el pertinent tràmit d'audiència als interessats en l'expedient administratiu 000159/2015-GENRRHH i a les organitzacions sindicals legitimades per negociar el Pacte de funcionaris davant aquesta Administració.

Atès que l'Ajuntament pot, en qualsevol moment, per iniciativa pròpia o a instància de l'interessat, i previ dictamen favorable del Consell Consultiu de les Illes Balears, segons s’estableix a l'article 106 de la LPACAP i l'article 18.12.b de la Llei 5/2010, de 16 de juny, reguladora del Consell Consultiu de les Illes Balears, declarar la nul·litat dels actes nuls de ple dret que hagin posat fi a la via administrativa o que no hagin estat recorreguts en termini, així com declarar la nul·litat de les disposicions administratives.

Atès que una vegada finalitzat el pertinent tràmit d'audiència conferit als interessats a l'expedient administratiu 000159/2015-GENRRHH i a les organitzacions sindicals legitimades per negociar el Pacte de funcionaris davant aquesta Administració, i una vegada analitzades les al·legacions formulades pels qui així ho estimaren convenient, mitjançant Resolució de Batlia núm. 2018001040, de dia 21 de març de 2018, es va acordar, en compliment del que preveu l'article 18.12.b en relació amb l'article 21.c, de la Llei 5/2010, de 16 de juny, reguladora del Consell Consultiu de les Illes Balears, sol·licitar dictamen al Consell Consultiu de les Illes Balears així com suspendre el termini per adoptar la resolució de revisió pel temps que hi hagués entre la petició i la recepció de l'informe, en virtut de l'article 22 de la LPACAP.

Vist que el Consell Consultiu de les Illes Balears, dia 11 de juliol de 2018, amb entrada a aquesta corporació dia 23 de juliol de 2018, R.G.E. 9.989, ha emès dictamen en sentit favorable a la declaració de nul·litat de ple dret del Decret de Batlia núm. 2015000961, de dia 18 de maig de 2015, perquè incorre en les causes de nul·litat de ple dret previstes a l’article 62.1, apartats b) i f) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, així com dictamen en sentit favorable a la revisió d’ofici de l’article 23 del Pacte negociat refós de l'Ajuntament de Llucmajor i els seus funcionaris perquè incorre en la causa de nul·litat de l’article 62.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Considerant que aquest procediment de revisió, fundat en les causes de nul·litat esmentades, s'ha tramitat d'acord amb les normes del procediment administratiu comú.

L’assumpte es va veure fora de l’ordre del dia de la Comissió Informativa d’Hisenda i Interior del passat dia 27 de juliol, on el secretari va explicar que la urgència venia justificada perquè, de conformitat amb l'article 106 de la LPACAP, en cas de demorar la seva aprovació per a la propera sessió plenària, aquest procediment podria incórrer en caducitat, cosa que comportaria la tramitació d'un nou expedient de revisió d'ofici, resultant que no només es tracta d'un expedient de gran complexitat pel nombre de persones interessades que consten en l'expedient, a més de la complexitat de la matèria, sinó també perquè la seva ràpida resolució és favorable a l'interès general que aquesta Administració està cridada a tutelar ja que es tracta d'anul·lar un concepte retributiu per al personal funcionari que no té cap emparament normatiu i, en conseqüència, que vulnera de forma greu l’ordenament jurídic, havent de procedir aquesta Administració a la seva depuració, sense més dilació, el més aviat possible.

Una vegada llegit el dictamen, s’obre un torn d’intervencions [...]

Un cop finalitzades les intervencions, se sotmet el fons de l’assumpte a votació i amb 11 vots a favor (PSOE, MES i PI), 8 vots en contra (PP i ASI), i 1 abstenció (SSPLL), per majoria el Ple de l’Ajuntament adopta el següent acord:

Primer. Declarar, d’acord amb el Consell Consultiu, la nul·litat de ple dret del Decret de Batlia núm. 2015000961, de dia 18 de maig de 2015, en el qual es reconeix el dret a la percepció dels premis en metàl·lic per antiguitat a una sèrie de funcionaris, en incórrer en un vici de nul·litat de ple dret previst en els apartats b) i f) de l'article 62.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Segon. Declarar, d’acord amb el Consell Consultiu, la nul·litat de ple dret de l’article 23 del Pacte negociat refós de l'Ajuntament de Llucmajor i els seus funcionaris en el qual es regula la percepció dels premis en metàl·lic per part del personal funcionari perquè incorre en la causa de nul·litat de l’article 62.2 de la Llei 30/1992.

Tercer. Notificar el present acord a tots els interessats en l’expedient.”

Contra aquest acord/resolució, que posa fi a la via administrativa, i de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques, i els articles 8, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, es podrà interposar alternativament un dels següents recursos:

a. Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que dictà l’acte recorregut (tret que es tracti d’un acte dictat per delegació, supòsit en el qual la seva resolució correspondrà a l’òrgan delegant), en el termini d’un mes, a comptar des de l’endemà de la recepció de la present notificació.

La interposició del recurs, excepte en els casos que una disposició estableixi el contrari, no suspendrà l’execució de l’acte impugnat, de conformitat amb l’article 117 de la Llei 39/2015.

Si transcorregués un mes des de l’endemà de la interposició del recurs de reposició sense que aquest hagi estat resolt, es podrà entendre que ha estat desestimat i interposar el recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós-Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, a comptar des de l’endemà de la desestimació presumpta.

b. Recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós-Administratiu de Palma, dins el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de la recepció de la present notificació.

En cas d’optar pel recurs potestatiu de reposició no es podrà interposar el recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s’hagi produït la seva desestimació per silenci administratiu.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s’estimi procedent

Llucmajor, 2 d’agost de 2018

El Batle

Gregorio Estarellas Mas