Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE

Núm. 8214
Regulació de les absències per malaltia o accident que no donen lloc a incapacitat temporal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ajuntament de Lloret de Vistalegre, reunit en sessió plenària ordinària de data 13 de juliol de 2018, entre altres adoptà l’acord que es transcriu literalment:

«REGULACIÓ DE LES ABSÈNCIES PER MALALTIA O ACCIDENT QUE NO DONEN LLOC A INCAPACITAT TEMPORAL

Antecedents:

Primer.- El Reial Decret Llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per a garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, el qual, en el seu article 9, limita la prestació econòmica en la situació d’incapacitat temporal del personal al servei de les administracions públiques, organismes i entitats dependents i òrgans constitucionals, afectant doncs, al personal de l’Ajuntament de Lloret de Vistalegre.

Segon.- La disposició transitòria 15a del mencionat Reial Decret Llei, disposa que cada administració disposa de tres mesos des de la seva publicació per aprovar o desplegar el complement de la prestació amb les limitacions i excepcions indicades.

Tercer.- La disposició addicional trenta-vuitena de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2013, disposa que l’absència al treball per causa de malaltia o accident que no doni lloc a una situació d’incapacitat temporal, per part del personal al qual es refereix l’article 9 del Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, comportarà l’aplicació del mateix descompte en nòmina previst per a la situació d’incapacitat temporal en els termes i condicions que estableixin respecte al seu personal cada una de les Administracions públiques. D’acord amb la previsió continguda al punt sis de l’esmentada disposició, aquest apartat té caràcter bàsic i es dicta a l’empara del previst als articles 149.1.13, 149.1.18 i 156 de la Constitució.

A l’esmentada disposició addicional, s’hi afegeix que en el cas de l’Administració de l’Estat, organismes i entitats de dret públic dependents de la mateixa i òrgans constitucionals, el descompte al que es refereix l’apartat anterior no s’aplicarà quan el nombre de dies d’absència per malaltia o accident en l’any natural no superi la xifra que s’estableixi per ordre del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques i amb els requisits i condicions determinats a la mateixa.

La regulació a la qual es fa referència a l’apartat anterior s’ha dut a terme mitjançant l’Ordre HAP/2802/2012, de 28 de desembre (BOE núm. 313, de 29 de desembre de 2012), que, entre altres coses, ha fixat en quatre els dies d’absència a l’any sense deducció de retribucions, de les quals només tres podran tenir lloc en dies consecutius.

Quart.- Conforme preveu l’esmentada disposició addicional, cal regular a l’àmbit de l’Ajuntament de Lloret de Vistalegre les absències per malaltia o accident que no donen lloc a incapacitat temporal.

S’aproven els següents ACORDS:

Primer.- L’absència al treball per causa de malaltia o accident que no doni lloc a una situació d’incapacitat temporal, per part del personal al servei de l’Ajuntament de Lloret de Vistalegre, amb independència de la seva vinculació i del règim de Seguretat Social al qual es trobi acollit, comportarà l’aplicació del mateix descompte en nòmina que el previst per a la situació d’incapacitat temporal.

Segon.- El descompte en nòmina, al qual s’ha fet referència a l’apartat anterior, no serà d’aplicació a quatre dies d’absències durant l’any natural, de les quals només tres podran tenir lloc en dies consecutius, sempre que estiguin motivades per malaltia o accident i no donin lloc a incapacitat temporal. Aquestes absències s’han de justificar adequadament, sense perjudici d’avisar, de forma immediata al responsable del servei.

Tercer.- Els dies d’absència al treball, que superin el límit assenyalat a l’apartat anterior, motivades per malaltia o accident i que no donin lloc a una situació d’incapacitat temporal, comportaran la mateixa deducció de retribucions del 50% prevista per als tres primers dies d’absència per incapacitat temporal, aprovada per acord del Ple en sessió de 13 de juliol de 2018, mitjançant la qual es regula la prestació econòmica en la situació d’incapacitat temporal del personal.

Quart.- La present resolució produirà efectes a partir del dia següent a la seva publicació al BOIB.»

Lloret de Vistalegre,

El Batle,

Antoni Bennàsar Pol