Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ
Núm. 8203
Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 1 d’agost de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d’interès general amb càrrec a l’assignació tributària del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques, per als anys 2018 i 2019
Identificador BDNS: 410841
Fins a l’any 2016, l’Administració general de l’Estat gestionava els ajuts derivats de l’assignació tributària del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF), mitjançant els quals es finançaven diversos programes d’interès general de caràcter social.
La Sentència 9/2017, de 19 de gener de 2017, del Tribunal Constitucional, va estimar parcialment el conflicte positiu de competències interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra la convocatòria estatal de subvencions a entitats del tercer sector amb càrrec a l’assignació tributària del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques. Aquesta Sentència reconeix la competència autonòmica per a la gestió de les subvencions esmentades, amb independència de l’origen dels fons, atès que estan dirigides al finançament de programes en matèria d’assistència social, competència exclusiva de la comunitat autònoma recurrent.
Així doncs, la jurisprudència constitucional ha determinat que la convocatòria i la concessió de les subvencions del tram autonòmic de l’IRPF corresponen a les comunitats autònomes, les quals s’han d’ajustar a la legislació bàsica de l’Estat en matèria de subvencions, a la normativa autonòmica aplicable i al que estableixi l’acord corresponent del Consell de Ministres.
En compliment de la Sentència 9/2017, el Consell de Ministres, en la sessió de 23 de juny de 2017 i a proposta de la ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, adoptà un acord pel qual s’autoritzaren els criteris de distribució, i la distribució resultant, aprovats pel Consell Territorial de Serveis Socials i del Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència, destinats a subvencionar, per part de les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d’autonomia, programes d’interès general amb càrrec a l’assignació del 0,7 € de l’impost sobre la renda de les persones físiques, per a l’any 2017 (BOE núm. 150, de 24 de juny). D’acord amb això, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 101, de 17 d’agost de 2017, es publicà, per primera vegada, la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d’interès general amb càrrec a l’assignació tributària del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques, per a l’any 2017.
Properament, el Consell de Ministres adoptarà l’acord pel qual s’autoritzin els criteris de distribució, i la distribució resultant, dels crèdits destinats a subvencionar, per part de les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d’autonomia, programes d’interès general amb càrrec a l’assignació del 0,7 € de l’impost sobre la renda de les persones físiques, per a l’any 2018.
L’article 30.15 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, en la redacció de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, estableix com a competències exclusives de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, entre d’altres, l’acció i el benestar social, les polítiques de protecció i suport a les persones amb discapacitats físiques, psíquiques i sensorials, i les polítiques d’atenció a les persones dependents.
La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, té per objecte configurar un sistema de serveis socials que doni resposta a les necessitats de les persones, tot potenciant-ne l’autonomia i la qualitat de vida. Així mateix, entre els principis rectors dels serveis socials recull el foment de l’autonomia personal, en el sentit de facilitar que les persones disposin de les condicions adequades per desenvolupar els projectes vitals, dins la unitat de convivència que desitgin, d’acord amb la naturalesa dels serveis i llurs condicions d’utilització.
L’article 3 de la Llei 4/2009, relatiu als objectius de les polítiques de serveis socials, estableix que l’actuació dels poders públics en matèria de serveis socials persegueix, entre d’altres, els objectius de millorar la qualitat de vida i promoure la normalització, la participació i la integració social, política, econòmica, laboral, cultural i educativa i de salut de totes les persones; promoure l’autonomia personal, familiar i dels grups; prevenir i atendre les situacions de vulnerabilitat de les persones i dels grups en situació d’exclusió social; detectar, prevenir i atendre les necessitats derivades de la dependència amb l’objectiu de promoure l’autonomia de les persones; detectar i atendre les situacions de manca de recursos bàsics i les necessitats socials tant de les persones com dels grups.
Aquesta convocatòria de subvencions s’adreça a les entitats privades sense ànim de lucre que, en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, actualment desenvolupen programes en matèria de serveis socials destinats a les persones que estiguin en situacions especials de necessitat i que, d’acord amb l’article 6 de la Llei 4/2009, són objecte d’atenció prioritària.
L’article 90 de la Llei 4/2009 estableix que les administracions públiques de les Illes Balears i els ens locals competents en matèria de serveis socials poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d’iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seves activitats de serveis socials. Les subvencions s’han de dirigir fonamentalment, entre altres objectes, a la promoció i el desenvolupament de programes i activitats de serveis socials.
El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l’establiment o la gestió de les quals corresponen a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. Així mateix, d’acord amb l’article 12 d’aquesta disposició, no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que el conseller competent n’hagi establert prèviament, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.
L’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials (BOIB núm. 76, de 29 de maig).
El Decret 6/2017, de 7 d’abril, de la presidenta de les Illes Balears, determina la composició del Govern i estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 42, de 8 d’abril). Dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s’hi inclou la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, de la qual depèn la Direcció General de Planificació i Serveis Socials.
El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), atribueix, dins la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials les competències en la planificació de la política de serveis socials, el pla de serveis socials comunitaris bàsics i altres programes socials, i també la tramitació i la concessió de les ajudes i dels convenis que se’n deriven.
Les actuacions a les quals es destinen les subvencions d’aquesta convocatòria s’engloben clarament dins les finalitats que persegueix la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a través de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, la qual, per tant, és l’òrgan competent per tramitar aquest expedient.
D’altra banda, d’acord amb el que disposa l’article 14.1 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, en relació amb l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, correspon a la consellera aprovar aquesta convocatòria.
Aquesta convocatòria està prevista en l’apartat IV.3 (programes d’integració i inclusió socials) del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018). Atès que, inicialment, aquesta convocatòria es preveia únicament per a l’exercici 2018, mitjançant una resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 10 de juliol de 2018 (BOIB núm. 88, de data 17 de juliol) s’ha modificat aquesta línia de subvencions, que passa a ser pluriennal, amb un import de 6.081.808,82 €.
Per tot això, d’acord amb l’article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 7 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012; a proposta del director general de Planificació i Serveis Socials; d’acord amb els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació; amb la fiscalització prèvia de la Intervenció de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que, en l’àmbit territorial de les Illes Balears, desenvolupen programes d’interès general amb càrrec a l’assignació tributària del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques, per als anys 2018 i 2019.
2. Aprovar el pressupost d’aquesta convocatòria, que té un import màxim de sis milions vuitanta-un mil vuit-cents vuit euros amb vuitanta-dos cèntims (6.081.808, 82 €), amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:
Any |
Quantia |
Partida pressupostària |
2018 |
2.890.904,41 € |
17401.313I01.48000.00. FF 18073 |
2018 |
150.000,00 € |
17401.313I01.78000.00. FF 18073 |
2019 |
2.890.904,41 € |
17401.313I01.48000.00. FF 19073 (o l’alternativa corresponent) |
2019 |
150.000,00 € |
17401.313I01.78000.00. FF 19073 (o l’alternativa corresponent) |
3. Autoritzar una despesa de sis milions vuitanta-un mil vuit-cents vuit euros amb vuitanta-dos cèntims (6.081.808, 82 €) amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:
Any |
Quantia |
Partida pressupostària |
2018 |
2.890.904,41 € |
17401.313I01.48000.00. FF 18073 |
2018 |
150.000,00 € |
17401.313I01.78000.00. FF 18073 |
2019 |
2.890.904,41 € |
17401.313I01.48000.00. FF 19073 (o l’alternativa corresponent) |
2019 |
150.000,00 € |
17401.313I01.78000.00. FF 19073 (o l’alternativa corresponent) |
4. Designar la Direcció General de Planificació i Serveis Socials òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d’aquesta convocatòria.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 1 d’agost de 2018
La consellera de Serveis Socials i Cooperació,
Fina Santiago Rodríguez
ANNEX
Punts de la convocatòria
1. Objecte
1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria és l’establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per finançar les despeses derivades del funcionament de serveis i programes d’atenció social, d’orientació, de valoració i d’integració per al foment de la inclusió social, així com de serveis d’atenció social adreçats a persones i famílies en risc d’exclusió social mitjançant programes dirigits a cobrir necessitats bàsiques que es duguin a terme a les Illes Balears. El finançament es farà amb càrrec a l’assignació del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques, per als anys 2018 i 2019.
1.2. Aquesta convocatòria es regeix per l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials (BOIB núm. 76, de 29 de maig).
1.3. Aquesta convocatòria s’emmarca dins els criteris de distribució dels crèdits que aprovi el Consell Territorial de Serveis Socials i del Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència destinats a subvencionar, per part de les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d’autonomia, programes d’interès general amb càrrec a l’assignació del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques, per a l’any 2018.
1.4. Les actuacions que s’han de desenvolupar en el marc d’aquesta convocatòria, tal com estableix el punt 1.1, s’han de correspondre amb les necessitats d’atenció prioritària que estableix l’article 6 de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, que són les següents:
a) Discapacitat física, psíquica o sensorial.
b) Dificultats d’integració familiar o comunitària derivades de malalties mentals i malalties cròniques.
c) Dificultats d’integració social vinculades a condicions laborals precàries, desocupació i pobresa.
d) Necessitat social, com la relacionada amb la manca d’habitatge o amb la desestructuració familiar.
e) Vulnerabilitat, risc o desemparament per a la gent gran, els infants i les persones adolescents.
f) Violència masclista i les diverses manifestacions de violència familiar.
g) Discriminació per raó de sexe, lloc de procedència, discapacitat, malaltia, ètnia, cultura o religió o per qualsevol altra raó.
h) Dificultat d’integració familiar o comunitària derivada de la drogodependència i d’altres addiccions.
i) Vulnerabilitat, exclusió i aïllament socials.
j) Problemes de convivència i de cohesió social.
k) Urgències socials.
l) Emergències socials per catàstrofe.
També s’hi inclou el desenvolupament d’actuacions destinades a la promoció, la formació i l’acollida de personal voluntari, sempre que estiguin relacionades específicament i explícitament amb les situacions de necessitat d’atenció prioritària esmentades.
2. Àmbit temporal
Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el període comprès entre l’1 de gener de 2019 i el 31 de desembre de 2020, tenint en compte les condicions següents:
a) Els projectes per als quals se sol·liciti subvenció per finançar despeses de funcionament d’acord amb el punt 8.1.a d’aquesta convocatòria han d’incloure necessàriament actuacions en ambdós exercicis.
b) Els projectes pels quals se sol·liciti subvenció per finançar despeses d’inversió d’acord amb el punt 8.1.b d’aquesta convocatòria han de limitar l’execució temporal de les actuacions a un dels dos exercicis.
3. Pressupost
3.1. L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de sis milions vuitanta-un mil vuit-cents vuit euros amb vuitanta-dos cèntims (6.081.808, 82 €), d’acord amb la imputació temporal i el desglossament següents:
Any |
Quantia |
Partida pressupostària |
2018 |
2.890.904,41 € |
17401.313I01.48000.00. FF 18073 |
2018 |
150.000,00 € |
17401.313I01.78000.00. FF 18073 |
2019 |
2.890.904,41 € |
17401.313I01.48000.00. FF 19073 (o l’alternativa corresponent) |
2019 |
150.000,00 € |
17401.313I01.78000.00. FF 19073 (o l’alternativa corresponent) |
3.2. L’import total consignat inicialment a les diferents partides es pot ampliar mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que preveu l’article 39.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3.3. La modificació esmentada, llevat que s’estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s’ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.
3.4. El procediment de distribució entre les partides dels imports derivats de l’ampliació és el següent:
a) Els primers 180.000,00 euros anuals d’increment ampliaran les partides 17401.313I01.78000.00. FF 18073 i 17401.313I01.78000.00. FF 19073 (o l’alternativa corresponent) d’acord amb l’exercici al qual correspongui l’ampliació.
b) Les quanties derivades d’increments de crèdit superiors als 180.000 euros anuals ampliaran les partides 17401.313I01.48000.00. FF 18073 i 17401.313I01.48000.00. FF 19073 (o l’alternativa corresponent) d’acord amb l’exercici al qual correspongui l’ampliació.
3.5. La distribució del pressupost per capítols és indicativa i es pot ajustar segons les sol·licituds amb valoració favorable de cadascun dels capítols.
4. Requisits de les entitats beneficiàries
4.1. Poden resultar beneficiàries dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s’indiquen tot seguit:
a) Estar constituïdes legalment com a entitats privades sense ànim de lucre amb dos anys d’antelació a la data d’acabament del termini de presentació d’instàncies.
b) Estar inscrites, en la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l’autorització i l’acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d’àmbit suprainsular.
c) Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears i desenvolupar les activitats de manera real i efectiva en l’àmbit de la comunitat autònoma.
d) Haver desenvolupat algun programa o projecte en matèria de serveis socials al territori de les Illes Balears entre els dies 1 de gener de 2016 i la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
e) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
f) Acreditar una experiència mínima de dos anys i especialització en l’atenció al col·lectiu o als col·lectius als quals s’adrecen els programes.
g) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableixen l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions; la disposició final primera de la Llei 2/2018, de 13 d’abril, de memòria i reconeixement democràtics de les Illes Balears, que modifica l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions amb la prohibició per ser beneficiari de subvencions per haver estat sancionat per resolució administrativa ferma per cometre, encoratjar o tolerar pràctiques en contra de la memòria democràtica de les Illes Balears, i l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.
h) Acreditar l’aplicació d’un conveni col·lectiu (o l’adhesió) que inclogui el personal que ha d’executar el programa subvencionat i que, en qualsevol cas, iguali o millori les condicions del conveni del sector.
i) No tenir personal contractat o voluntari que hagi estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, inclosos l’agressió i abús sexual, l’assetjament sexual, l’exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l’explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d’éssers humans, de conformitat amb el que estableix l’article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor.
4.2. S’exclouen d’aquesta convocatòria les entitats següents:
— Entitats que no responguin al concepte d’organitzacions del tercer sector social de les Illes Balears d’acord amb la definició que en fan l’article 2 de la Llei 43/2015, de 9 d’octubre, del tercer sector d’acció social, o l’article 3 de la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d’acció social de les Illes Balears.
— Organismes o entitats de dret públic adscrits o vinculats a una administració pública; les universitats; els partits polítics i les fundacions que en depenen; els col·legis professionals; les cambres oficials de comerç, indústria i navegació; les societats civils; les organitzacions empresarials i els sindicats, i altres entitats amb fins específics i naturalesa anàlegs als de les esmentades.
5. Obligacions de les entitats beneficiàries
5.1. D’acord amb l’article 20 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 i la resta de normativa aplicable, les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions tenen les obligacions següents:
a) Comunicar a l’òrgan competent que s’accepta la proposta de resolució o que s’hi renuncia en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l’acceptació s’entén produïda automàticament si, en el termini de cinc dies naturals, no es fa constar el contrari.
b) Acreditar davant la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació que es compleixen de manera efectiva els requisits i les condicions per accedir als ajuts i, en especial, que es manté l’activitat subvencionada.
c) Acreditar, de la manera establerta reglamentàriament, abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que s’està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.
d) Comunicar a l’òrgan que concedeix les subvencions qualsevol variació de la seva situació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia dels ajuts, en el termini de trenta dies naturals comptadors des que s’origini la variació.
e) Destinar els ajuts atorgats a la finalitat per a la qual se sol·liciten.
f) Comunicar a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació l’obtenció d’altres subvencions, ajuts o finançament per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger.
g) Facilitar tota la informació que els requereixi l’òrgan de control financer corresponent.
h) Col·laborar amb les actuacions de control i comprovació que puguin dur a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació i la documentació que li requereixin en l’exercici d’aquestes actuacions.
i) Aportar una memòria justificativa de l’aplicació dels ajuts atorgats i que n’expliqui la realització.
j) Justificar les despeses efectuades amb càrrec als ajuts atorgats, en la forma escaient i dins el termini establert, amb caràcter general, en aquesta norma i, amb caràcter específic, en les resolucions de concessió corresponents.
k) Adoptar les mesures de difusió consistents a fer constar en un lloc destacat de les memòries anuals que es redactin, com també en els treballs, les activitats, les publicacions, els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb càrrec a l’assignació del 0,7% de l’IRPF així com els logotips corresponents. Tot el material editat requereix l’autorització prèvia del Gabinet de Premsa de la Conselleria, que s’ha de sol·licitar a l’adreça de correu electrònic planificacio@dgplafor.caib.es.
l) Trametre a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació una còpia de les publicacions relacionades amb la finalitat de la subvenció.
m) En el supòsit d’adquisició, construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables, destinar aquests béns a la finalitat concreta per a la qual es concedeix la subvenció, que no pot ser inferior a cinc anys en el cas de béns inscriptibles en un registre públic ni a dos anys per a la resta de béns.
5.2. L’entitat beneficiària ha d’executar la totalitat del projecte aprovat que hagi fonamentat la concessió de la subvenció.
6. Despeses subvencionables i imports de les sol·licituds
6.1. Únicament són subvencionables les despeses derivades del funcionament dels serveis que es detallen tot seguit:
a) Les despeses de funcionament necessàries per a la realització del projecte: telefonia (fixa i mòbil) i accés a Internet, material fungible, correspondència, auditories i prevenció de riscs laborals, etc.
b) Les despeses de difusió, publicació i edició de revistes, estudis o informes, i de creació o manteniment d’una pàgina web, sempre que estiguin relacionades directament amb el projecte.
c) Les despeses de funcionament necessàries per al manteniment del local o dels locals on es duu a terme el projecte: lloguers, subministrament d’aigua, electricitat i gas; comunitat de propietaris; impost de béns immobles; taxa de residus sòlids urbans; assegurances; neteja; manteniment de sistemes d’alarma i seguretat, i detecció i extinció d’incendis.
d) Les despeses del personal contractat per l’entitat i destinat a l’atenció directa als beneficiaris del projecte subvencionat.
e) Les despeses derivades de la gestió fiscal, laboral, comptable i informàtica de l’entitat, sempre que siguin indispensables per preparar o executar el projecte de manera adequada i estiguin relacionades directament amb l’activitat subvencionada.
f) Les despeses del personal de direcció, coordinació, gestió i administració i serveis generals contractat per l’entitat relacionades directament amb l’activitat subvencionada i indispensables per a l’adequada preparació o execució, sempre que no superin el 10 % de l’import del projecte aprovat.
g) Les despeses destinades a formació del personal, que no poden ser superiors al 5 % de l’import del projecte aprovat.
h) Les despeses d’inversió corresponents a projectes de reforma, adaptació, millora i construcció de centres destinats als serveis socials, així com les despeses de subministrament d’equipament.
i) Les despeses de prestacions de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica destinades a l’execució del projecte.
j) Ajuts econòmics puntuals per a persones en situació de necessitat per cobrir despeses bàsiques.
k) Les despeses d’adquisició de productes de primera necessitat per lliurar a les persones usuàries en situació de precarietat econòmica.
l) Les despeses derivades de la justificació mitjançant l’informe d’auditoria descrit en el punt 14.7, sempre que no superin el 3 % de l’import del projecte aprovat.
6.2. Els imports màxims que es poden sol·licitar per projecte són els següents:
— Per a les despeses d’inversió corresponents a projectes de reforma, adaptació, millora i construcció de centres destinats als serveis socials, així com les despeses de subministrament d’equipament: 100.000,00 euros, amb un màxim de 50.000,00 euros per cada exercici pressupostari.
— Per a la resta de despeses: 500.000,00 euros, amb un màxim de 250.000 euros per cada exercici pressupostari.
6.3. L’import mínim que es pot sol·licitar per finançar despeses de funcionament de projectes és de 10.000,00 euros, amb un mínim de 5.000 euros per cada exercici.
6.4. Les sol·licituds de subvencions per finançar despeses de funcionament de projectes han d’incloure un projecte amb una execució i una distribució de la quantia sol·licitada de manera proporcional (50 % - 50 %) entre les anualitats 2018 i 2019.
7. Documentació que cal presentar
7.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d’aquesta convocatòria han de presentar una sol·licitud, d’acord amb el model que consta com a imprès 1, que ha de signar la persona representant legal de l’entitat.
7.2. A la sol·licitud s’hi ha d’adjuntar la documentació següent:
a) Una fotocòpia compulsada del NIF de l’entitat sol·licitant.
b) Una còpia compulsada de l’acord constitutiu de l’entitat amb els estatuts adjunts.
c) L’acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l’assemblea general, apoderament, certificat d’habilitació, etc.).
d) L’acreditació de la inscripció de l’entitat en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears.
e) Una declaració responsable que l’entitat sol·licitant no està inclosa en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció (imprès 2).
f) Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s’ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n’ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 3).
g) Una declaració responsable sobre el compliment de les obligacions establertes en l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, l’article 20 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, aquesta convocatòria i l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (imprès 4).
h) Certificats de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària que indiquin que l’entitat sol·licitant està al corrent en el pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l’Administració estatal.
i) Una autorització expressa de la persona representant de l’entitat sol·licitant perquè l’òrgan instructor del procediment pugui expedir el certificat telemàtic justificatiu que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, i amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (imprès 6).
j) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en aquest cas, és suficient indicar-ne les dades). La titularitat del compte bancari ha de ser de l’entitat beneficiària de la subvenció (imprès 7).
k) Un certificat signat per la persona representant de l’entitat en el qual es faci constar l’adreça de la seu o la delegació permanent i activa de l’entitat a les Illes Balears, així com dels altres locals dels quals disposa l’entitat, amb una indicació clara dels serveis que es duen a terme a cada local.
l) Una declaració responsable signada per la persona representant de l’entitat en la qual es facin constar els anys d’experiència prèvia de l’entitat en programes o serveis de serveis socials i en gestió de programes d’IRPF (imprès 8).
m) Un projecte tècnic, segons el model disponible al web (imprès 9).
n) Una declaració responsable de la persona representant de l’entitat en la qual acrediti que té en el seu poder els certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals de tot el personal contractat i voluntari que hagi de tenir contacte habitual amb menors (imprès 10).
7.3. Les entitats que hagin estat beneficiàries de subvencions en la convocatòria anterior o que, sense ser-ho, hi hagin presentat correctament tota la documentació requerida, poden substituir els documents exigits en els apartats a, b, c, d i k per una declaració responsable signada per la persona que acrediti la representació de l’entitat en la qual consti el manteniment de les condicions (imprès 11).
7.4. Els tècnics del Servei de Serveis Socials poden sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
7.5. Amb relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es presenti la justificació final del projecte.
7.6. La presentació de la sol·licitud suposa que l’entitat autoritza els tècnics de la Direcció General Planificació i Serveis Socials perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l’expedient.
7.7. La presentació de la sol·licitud implica l’acceptació de les prescripcions que conté aquesta convocatòria i de tota la normativa aplicable en matèria de subvencions.
8. Nombre, lloc i termini de presentació de sol·licituds
8.1. Les entitats interessades poden presentar sol·licituds de subvenció per finançar despeses de funcionament o despeses d’inversió de projectes relacionats amb les actuacions assenyalades en el punt 1.4 d’aquesta convocatòria, d’acord amb les condicions i els límits que s’estableixen a continuació:
a) Sol·licituds de subvenció per finançar despeses de funcionament de projectes relacionats amb les actuacions assenyalades en el punt 1.4
— Les entitats interessades poden presentar fins a un màxim de quatre sol·licituds de finançament de despeses de funcionament de projectes dirigits a la realització d’actuacions emmarcades en les necessitats d’atenció prioritària que estableix el punt 1.4 d’aquesta convocatòria.
— Cada sol·licitud ha de correspondre a un projecte dirigit a la realització d’una o més actuacions emmarcades en les necessitats d’atenció prioritària que estableix el punt 1.4 d’aquesta convocatòria.
— Les entitats no poden presentar més d’una sol·licitud de finançament de despeses de funcionament de projectes per cada situació de necessitat d’atenció prioritària establerta en el punt 1.4 , excepte per als projectes destinats a cobrir les necessitats de l’apartat 1.4.e, per als quals es pot presentar més d’una sol·licitud.
b) Sol·licituds de subvenció per finançar despeses d’inversió de projectes relacionats amb actuacions assenyalades en el punt 1.4
— A més del que estableix el punt 8.1.a, les entitats interessades poden presentar, per cada anualitat, una sol·licitud de finançament de despeses d’inversió corresponents a projectes de reforma, adaptació, millora i construcció de centres destinats als serveis socials, així com de despeses de subministrament d’equipament. La inversió s’ha d’executar dins l’any natural 2019 o 2020.
8.2. Cada sol·licitud de subvenció que es presenti ha de correspondre a un únic projecte.
8.3. En el cas que una entitat presenti més d’una sol·licitud, només ha d’aportar la documentació assenyalada en l’apartat 7.2 amb la primera de les sol·licituds, excepte pel que fa a la documentació prevista en els apartats f, m i n, que s’ha d’adjuntar a cada sol·licitud.
8.4. Les sol·licituds, emplenades degudament, s’han de presentar a la seu de la Direcció General Planificació i Serveis Socials (plaça de la Drassana, 4, 07012 Palma) de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, o als llocs que determinen l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, i l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació es dati i se segelli abans de certificar-se, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En el cas que l’oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà per data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu de la Direcció General Planificació i Serveis Socials, s’ha d’enviar per fax (971 17 60 18) o per correu electrònic (a l’adreça <planificacio@dgplafor.caib.es>) el full de la sol·licitud, amb el segell d’entrada dins el termini, a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar per fax o correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l’oficina de Correus, en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.
Els impresos oficials de la sol·licitud i dels diferents documents que s’han d’emplenar i presentar són a disposició de les persones interessades en els enllaços del web de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials. Quan en la sol·licitud s’inclogui un número de fax, s’entendrà que aquest número o adreça s’aporta a l’efecte de notificar els actes de tràmit, d’acord amb els articles 40 i 41 de la Llei 39/2015.
8.5. El termini per presentar les sol·licituds és de 21 dies naturals comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9. Examen de la documentació
9.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials han d’examinar les sol·licituds i la documentació que s’hi adjunta per determinar si el projecte s’adequa al que estableix aquesta convocatòria.
9.2. D’acord amb el que disposa l’article 21.5 de la Llei 39/2015, quan el nombre de les sol·licituds formulades o les persones afectades pugui suposar un incompliment del termini màxim de resolució, l’òrgan competent per resoldre, a proposta raonada de l’òrgan instructor, o el superior jeràrquic de l’òrgan competent per resoldre, a proposta d’aquest òrgan, poden habilitar els mitjans personals i materials per complir el despatx adequat i dins el termini.
9.3. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació esmentada en l’apartat anterior, s’ha de requerir a l’entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar d’acord amb l’article 21 de la Llei 39/2015.
10. Comissió Avaluadora
10.1. D’acord amb el que disposen l’article 19 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:
a) President: el cap del Servei de Serveis Socials de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, o la persona que delegui.
b) Vocals:
— La cap del Servei Jurídic de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, o la persona que delegui.
— El cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, o la persona que delegui.
— Dos tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials.
— Un tècnic de la Direcció General de Dependència.
— Un tècnic de la Direcció General de Menors i Famílies.
c) Secretari o secretària: un dels dos tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials designats com a vocals.
10.2. En el cas que, d’acord amb el que estableix l’article 21.5 de la Llei 39/2015, s’habilitin mitjans personals per resoldre el procediment dins el termini, es pot ampliar el nombre de tècnics de les direccions generals que formen part de la Comissió.
10.3. D’acord amb els informes tècnics previs elaborats i signats individualment pel personal tècnic que forma part de la Comissió Avaluadora, la Comissió ha d’emetre l’informe global que ha de servir de base a l’òrgan instructor per elaborar les propostes de resolució de concessió de subvencions. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d’establir la llista dels possibles projectes beneficiaris ordenats per puntuació.
11. Instrucció del procediment, resolució i notificació
11.1. L’òrgan competent per instruir el procediment és el director general de Planificació i Serveis Socials, que ha de dur a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment d’acord amb el que estableix l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, així com per comprovar la justificació i l’aplicació efectiva de la subvenció concedida, d’acord amb l’article 42 del mateix text legal.
11.2. En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l’entitat sol·licitant de la subvenció, l’òrgan instructor l’ha d’advertir que, una vegada transcorregut el termini de quinze dies, se’n produeix la caducitat. Si finalitza aquest termini i l’entitat sol·licitant no ha duit a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l’òrgan instructor ha de proposar l’arxivament de les actuacions a l’òrgan competent per resoldre el procediment i, una vegada dictada la resolució corresponent, ho ha de notificar a la persona interessada.
11.3. En tot cas, l’òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona o l’entitat sol·licitant o de les condicions i la forma de realització de l’activitat, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s’ha de demanar la conformitat de la persona o l’entitat sol·licitant, conformitat que s’ha d’entendre atorgada si la proposta formulada per l’òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona o l’entitat sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de vuit dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s’ha de mantenir en els termes expressats per la persona o l’entitat sol·licitant en l’escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l’escrit d’oposició que presenti.
11.4. D’acord amb l’informe global de la Comissió Avaluadora, el director general de Planificació i Serveis Socials, òrgan instructor del procediment, ha de formular la proposta de resolució provisional, la qual s’ha de notificar individualment a les entitats interessades.
11.5. Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe global elaborat per la Comissió Avaluadora que ha de servir de base a la proposta de resolució sigui inferior a l’import sol·licitat, l’òrgan instructor instarà la persona o l’entitat sol·licitant a modificar-ne la sol·licitud, en el termini corresponent al tràmit d’audiència, per reformular el projecte i ajustar-lo a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament. Les entitats poden minorar exclusivament l’import de l’activitat per la diferència entre l’import sol·licitat i l’import proposat. Per a la reformulació de les sol·licituds, s’ha d’emplenar, si escau, una memòria adaptada dels programes amb proposta de subvenció. En aquesta memòria, s’ha de redimensionar la magnitud o modificar el contingut del programa sol·licitat amb l’import de la subvenció proposada, preservant sempre les ràtios per usuari del personal contractat i la intensitat de la intervenció proposats en la sol·licitud. En tot cas, la modificació de la sol·licitud ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts.
11.6. L’import màxim subvencionable per cada entitat i anualitat és de 490.000,00 €. En el cas que, d’acord amb l’informe de valoració dels projectes de la Comissió Avaluadora, l’òrgan instructor emeti propostes de resolució a favor d’una entitat la suma de les quals superi l’import de 490.000,00 € per anualitat, s’ha de donar audiència a l’entitat perquè s’ajusti a aquest import màxim mitjançant el desistiment d’una o més sol·licituds de les presentades o bé mitjançant la reformulació d’un o més projectes dels presentats, tenint en compte l’import màxim previst per a la suma dels projectes i els límits que estableix el punt 11.5 respecte a la reformulació.
11.7. En el cas d’haver-se desestimat la sol·licitud de l’entitat o en el cas que l’import de la subvenció proposada sigui inferior a la quantitat sol·licitada, s’ha de concedir el tràmit d’audiència a la part interessada perquè pugui presentar les al·legacions oportunes en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà de la notificació de la proposta de resolució.
11.8. Una vegada formulada i notificada o publicada la proposta de resolució definitiva, les entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan instructor que accepten la proposta o bé que hi renuncien. En tot cas, es considera que l’entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en el termini de cinc dies comptadors des de l’endemà que se li hagi notificat.
11.9. L’òrgan competent per resoldre els procediments de concessió de les subvencions que determina aquesta convocatòria és la consellera de Serveis Socials i Cooperació.
11.10. Les resolucions dictades en aquest procediment, que posen fi a la via administrativa, s’han de notificar individualment a cada entitat interessada, d’acord amb l’article 42 de la Llei 39/2015; han de ser motivades i han de fixar, en cas de concessió, la quantia individual de la subvenció.
11.11. El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos comptadors des de l’endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.
11.12. Les sol·licituds no resoltes en el termini fixat en l’apartat anterior s’han de considerar desestimades.
11.13. Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
11.14. En relació amb l’article 41.3 de la Llei 39/2015, a l’efecte de les notificacions, són vàlides les comunicacions per fax i per correu electrònic, sempre que l’entitat interessada, o la persona que la representa, en confirmi la recepció i quedi constància de la data, la identitat i el contingut de l’acte notificat. Si l’entitat interessada no disposa de fax, s’ha de notificar per correu o mitjançant compareixença.
12. Criteris de valoració i determinació de l’import de la subvenció
12.1. La concessió dels ajuts s’ha de regir pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l’òrgan o l’entitat que els atorga, i eficiència en l’assignació i la utilització dels recursos públics.
12.2. Els projectes de les entitats beneficiàries se seleccionaran d’acord amb el que disposen els articles 17.1 i 18 del Text refós de la Llei de subvencions.
12.3. En cap cas, l’import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.
12.4. En el cas que el projecte disposi de finançament d’altres ens públics o privats, la quantia d’aquestes subvencions, de manera aïllada o conjunta, no pot ser superior al cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.
12.5. La Comissió Avaluadora aplicarà dos procediments de valoració i determinació de l’import de la subvenció:
a) Un procediment per determinar la subvenció de les despeses de funcionament dels projectes.
b) Un procediment per determinar la subvenció de les despeses d’inversió corresponents a projectes de reforma, adaptació, millora i construcció de centres destinats als serveis socials, així com les despeses de subministrament d’equipament (apartat h del pressupost)
12.5.a) Procediment i criteris de valoració per a la concessió de subvencions per a despeses de funcionament
a) Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria pel que fa a les despeses de funcionament són els que es detallen a continuació:
a) Àmbit territorial d’actuació (de 0 a 10 punts) |
1. Punts d’atenció. Nombre de punts d’atenció (de 0 a 6 punts) |
— El programa disposa d’un o dos punts d’atenció d’obertura setmanal: 1 punt. — El programa disposa de tres o quatre punts d’atenció d’obertura setmanal: 4 punts. — El programa disposa de cinc o més punts d’atenció d’obertura setmanal: 6 punts. |
2. Àmbit insular. Illes en què s’implantarà el programa (de 0 a 4 punts) |
— El programa s’aplicarà a una illa: 0 punts. — El programa s’aplicarà a dues o tres illes: 3 punts. — El programa s’aplicarà a quatre illes: 4 punts. |
b) Experiència prèvia de l’entitat en el desenvolupament de programes o serveis de serveis socials (de 0 a 10 punts) |
— Entre 2 i 3 anys d’experiència prèvia en programes o serveis de serveis socials: 1 punt. — Entre 4 i 6 anys d’experiència prèvia en programes o serveis de serveis socials: 3 punts. — Entre 7 i 8 anys d’experiència prèvia en programes o serveis de serveis socials: 6 punts. — Entre 9 i 10 anys d’experiència prèvia en programes o serveis de serveis socials: 8 punts. — Més de 10 anys d’experiència prèvia en programes o serveis de serveis socials: 10 punts. |
c) Experiència de l’entitat en el desenvolupament de programes en anteriors convocatòries d’IRPF (de 0 a 10 punts) |
— Entre 1 i 2 anys d’experiència prèvia en gestió de programes d’IRPF: 1 punt. — Entre 3 i 5 anys d’experiència prèvia en gestió de programes d’IRPF: 3 punts. — Entre 6 i 8 anys d’experiència prèvia en gestió de programes d’IRPF: 6 punts. — Entre 9 i 11 anys d’experiència prèvia en gestió de programes d’IRPF: 8 punts. — Més d’11 anys d’experiència prèvia en gestió de programes d’IRPF: 10 punts. |
d) Recursos humans (de 0 a 15 punts) |
1. Descripció dels recursos humans necessaris per desenvolupar el projecte (de 0 a 13 punts) |
— Ràtios (professionals/usuaris, atenció directa/indirecta, etc.): de 0 a 4 punts. — Adequació dels perfils formatius i les titulacions als objectius i les activitats programades. de 0 a 6 punts. — Contractació de persones amb discapacitat, persones en situació de risc o exclusió social, dones, joves o aturats de llarga durada (de 0 a 3 punts). |
2. Compromís de voluntariat específic per al projecte (de 0 a 2 punts) |
— L’entitat no inclou voluntariat específic per al desenvolupament del projecte: 0 punts. — L’entitat inclou voluntariat específic per al desenvolupament del projecte: 2 punts. |
e) Contingut tècnic (de 0 a 30 punts) |
1. Tipologia de les intervencions (de 0 a 10 punts) |
— Les intervencions principals són accions molt breus d’informació o derivació envers els col·lectius destinataris (orientativament, entre 1 i 2 sessions) o informació i sensibilització envers la població general: 1 punt. — Les intervencions principals amb els col·lectius destinataris són intervencions breus o d’assessorament i orientació (orientativament, entre 3 i 7 sessions amb les persones usuàries): 5 punts. — Les intervencions principals amb els col·lectius destinataris són de llarga durada i amb continuïtat en el temps (orientativament 7 o més sessions amb les persones usuàries): 10 punts. |
2. Anàlisi detallada i concreta del perfil del col·lectiu d’acord amb la seva situació de necessitat o risc social en el territori en el qual s’ha de desenvolupar el programa (de 0 a 5 punts) |
— No se’n descriuen els factors o es descriuen de forma deficient: 0 punts. — Se’n descriuen els factors amb brevetat: 1 punt. — Se’n descriuen els factors exhaustivament i amb profunditat: 3 punts. — Se’n descriuen els factors exhaustivament i amb profunditat i s’aporta la informació desagregada per sexes: 5 punts. |
3. Les accions i les metodologies plantejades en el projecte s’adeqüen al perfil del col·lectiu i donen resposta a l’objectiu final d’un procés d’intervenció social (de 0 a 10 punts) |
— No es descriuen accions i metodologies o no es dona resposta a l’objectiu del procés d’intervenció social: 0 punts. — Es descriuen accions i metodologies amb brevetat o es dona resposta de manera parcial a l’objectiu final del procés d’intervenció social: 3 punts. — Es descriuen accions i metodologies amb claredat o es dona una resposta satisfactòria a l’objectiu final del procés d’intervenció social: 6 punts. — Es descriuen accions i metodologies de manera exhaustiva i es dona una resposta molt completa i detallada a l’objectiu final del procés d’intervenció social: 10 punts. |
4. Els indicadors d’avaluació són concrets i congruents amb els objectius plantejats (de 0 a 5 punts) |
— El programa no aporta indicadors d’avaluació: 0 punts. — El programa aporta indicadors febles o poc significatius per als objectius: 2 punts. — El programa aporta indicadors clars, específics i que es corresponen amb els objectius: 5 punts. |
f) Aplicació de sistemes de qualitat (de 0 a 5 punts) |
— L’entitat no disposa ni està en procés de certificació en sistemes de qualitat ni documenta l’existència de processos d’autoavaluació i millora contínua periòdics: 0 punts. — L’entitat està en procés de certificació en sistemes de qualitat o documenta l’existència de processos d’autoavaluació i millora contínua periòdics: 2 punts. — L’entitat està certificada en almenys un sistema de qualitat: 5 punts. |
g) Accions documentades de coordinació externa i de treball en xarxa amb serveis públics (de 0 a 10 punts) |
— El programa no presenta cap compromís documentat de treball en xarxa amb cap servei públic d’ocupació, salut, educació o serveis socials: 0 punts. — El programa presenta un compromís documentat de treball en xarxa amb un servei públic d’ocupació, salut, educació o serveis socials: 5 punts. — El programa presenta un compromís documentat de treball en xarxa amb dos serveis públics d’ocupació, salut, educació o serveis socials: 7 punts. — El programa presenta un compromís documentat de treball en xarxa amb més de dos serveis públics d’ocupació, salut, educació o serveis socials: 10 punts. |
h) Igualtat entre homes i dones (de 0 a 5 punts) |
— L’entitat i el programa no preveuen l’execució d’accions positives ni utilitzen eines metodològiques contrastades per aplicar la perspectiva de gènere i promoure la igualtat efectiva entre homes i dones: 0 punts. — L’entitat i el programa preveuen l’execució d’almenys dues accions positives i utilitzen eines metodològiques contrastades per aplicar la perspectiva de gènere i promoure la igualtat efectiva entre homes i dones: 2 punts. — L’entitat i el programa preveuen l’execució d’almenys quatre accions positives i utilitzen eines metodològiques contrastades per aplicar la perspectiva de gènere i promoure la igualtat efectiva entre homes i dones: 5 punts. |
i) Innovació (de 0 a 5 punts) |
— El programa dona resposta a necessitats cobertes pels recursos socials existents: 0 punts. — El programa dona resposta a necessitats no cobertes pels recursos socials existents: 5 punts. |
b) Per determinar l’import de la subvenció amb relació a les despeses de funcionament, s’ha de valorar cada sol·licitud de 0 a 100 punts, d’acord amb els criteris que estableix la taula anterior.
c) La puntuació mínima necessària perquè una sol·licitud pugui accedir a la subvenció és de 50 punts.
d) Si la suma dels imports sol·licitats per totes les sol·licituds presentades a la convocatòria que hagin obtingut la puntuació mínima establerta en l’apartat anterior no supera l’import màxim previst en el punt 3, s’ha d’atorgar a les entitats el 100 % de l’import sol·licitat, sempre que sigui inferior al 100 % del cost total del projecte.
e) En el cas que la suma dels imports sol·licitats per totes les sol·licituds presentades a la convocatòria que hagin obtingut la puntuació mínima superi l’import màxim previst en el punt 3 d’aquesta convocatòria, s’han d’aplicar les regles següents:
— Una vegada valorades les sol·licituds d’acord amb l’apartat a, la quantia de la subvenció serà la resultant d’aplicar el percentatge corresponent a l’import de la sol·licitud aprovada segons la taula següent:
Puntuació del projecte |
Finançament de l’import del projecte (%) |
Puntuació del projecte |
Finançament de l’import del projecte (%) |
---|---|---|---|
50 |
50 |
|
|
51 |
51 |
76 |
76 |
52 |
52 |
77 |
77 |
53 |
53 |
78 |
78 |
54 |
54 |
79 |
79 |
55 |
55 |
80 |
80 |
56 |
56 |
81 |
81 |
57 |
57 |
82 |
82 |
58 |
58 |
83 |
83 |
59 |
59 |
84 |
84 |
60 |
60 |
85 |
85 |
61 |
61 |
86 |
86 |
62 |
62 |
87 |
87 |
63 |
63 |
88 |
88 |
64 |
64 |
89 |
89 |
65 |
65 |
90 |
90 |
66 |
66 |
91 |
91 |
67 |
67 |
92 |
92 |
68 |
68 |
93 |
93 |
69 |
69 |
94 |
94 |
70 |
70 |
95 |
95 |
71 |
71 |
96 |
96 |
72 |
72 |
97 |
97 |
73 |
73 |
98 |
98 |
74 |
74 |
99 |
99 |
75 |
75 |
100 |
100 |
— S’ha de respectar la proporció entre els punts obtinguts i els percentatges que s’han d’aplicar sobre l’import de la sol·licitud aprovada i que han de donar com a resultat la quantia de la subvenció.
— En el cas que la suma dels imports totals dels ajuts que correspondrien a les entitats beneficiàries superi l’import total del pressupost assignat d’acord amb el límit previst en el punt 3 d’aquesta convocatòria, s’ha de prorratejar aquest import total entre les entitats beneficiàries tenint en compte l’ajut assignat inicialment.
— Una vegada acabada la fase de determinació dels imports, i en cas de reformulació, es pot mantenir la subvenció proposada inicialment, amb independència del percentatge que representi sobre l’import del pressupost de l’activitat.
12.5.b) Procediment i criteris de valoració per a la concessió de subvencions per a despeses d’inversió corresponents a projectes de reforma, adaptació, millora i construcció de centres destinats als serveis socials, així com les despeses de subministrament d’equipament
a) Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria pel que fa a les despeses d’inversió corresponents a projectes de reforma, adaptació, millora i construcció de centres destinats als serveis socials, així com les despeses de subministrament d’equipament, són els que es detallen a continuació:
a) Tipus d’equipament (màxim 20 punts) |
|
— Mitjà de transport |
20 |
— Equipament d’un servei concertat que sol·licita subvenció per a l’increment de places |
20 |
— Equipament d’un servei subvencionat que sol·licita subvenció per a l’increment de places |
10 |
— Equipament comunitari d’atenció directa a usuaris |
5 |
b) Serveis inclosos a les carteres de serveis socials (màxim 30 punts) |
|
— Servei de prestació garantida en alguna de les carteres de serveis socials |
30 |
— Servei de prestació no garantida en alguna de les carteres de serveis socials |
15 |
— Servei no inclòs en cap cartera de serveis socials |
0 |
c) Àmbit de cobertura (màxim 20 punts) |
|
— Suprainsular |
20 |
— Insular |
15 |
— Comarcal |
10 |
— Municipal |
5 |
d) Equipament de continuïtat / Equipament de nova obertura (màxim 10 punts) |
|
— Equipament que suposa una dotació de serveis més gran |
10 |
— Substitució d’equipament |
7 |
— Reforma/Reparació/Adequació d’equipament en funcionament |
5 |
b) Per determinar l’import de la subvenció amb relació a les despeses d’inversió, s’ha de valorar cada sol·licitud de 0 a 80 punts, d’acord amb els criteris que estableix la taula anterior.
c) La puntuació mínima necessària perquè una sol·licitud pugui accedir a la subvenció és de 40 punts.
d) Una vegada valorades les sol·licituds d’acord amb els criteris del barem, s’ordenaran segons la puntuació obtinguda i, de conformitat amb aquest ordre, s’atribuirà a les entitats beneficiàries la totalitat de la subvenció sol·licitada, sempre que sigui inferior al 100 % del cost total del projecte, fins que s’exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria.
e) El darrer projecte subvencionable segons el que disposa l’apartat anterior es pot subvencionar per un import inferior al 100 % de la quantia sol·licitada, per poder executar la totalitat del pressupost assignat a la convocatòria. En aquest cas, es notificarà la proposta de resolució a l’entitat interessada perquè accepti o no la subvenció proposada o reformuli el projecte d’acord amb el punt 11 d’aquesta convocatòria.
f) La resta de sol·licituds que superin la puntuació mínima de 40 punts es poden finançar en cas d’ampliació del crèdit disponible per a aquesta finalitat per a cada exercici pressupostari.
g) En la concessió d’aquest tipus de subvenció, s’assignarà el pressupost corresponent a l’anualitat en què s’executin els projectes.
13. Pagament dels ajuts
13.1. Per al finançament del funcionament de projectes, es faran dos pagaments, corresponents a cada una de les anualitats:
a) El primer pagament de la subvenció, corresponent a l’anualitat 2019, serà del 50 % de l’import concedit i s’ha de fer anticipadament, durant l’exercici 2018, en concepte de bestreta, amb exempció, per a l’entitat beneficiària, de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb l’article 25.3.b del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
b) El segon pagament de la subvenció, corresponent a l’anualitat 2020, serà del 50 % de l’import concedit i s’ha de fer anticipadament, durant l’exercici 2019, en concepte de bestreta, amb exempció, per a l’entitat beneficiària, de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb l’article 25.3.b del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
13.2. Per al finançament de projectes d’inversió, es farà un únic pagament, corresponent a l’anualitat en què s’executi el projecte o s’efectuï la inversió. El pagament de la subvenció corresponent a l’anualitat 2019 serà del 100 % de l’import concedit i s’ha de fer anticipadament, durant l’exercici 2018. El pagament de la subvenció corresponent a l’anualitat 2020 serà del 100 % de l’import concedit i s’ha de fer anticipadament, durant l’exercici 2019. Ambdós pagaments s’han de fer en concepte de bestreta, amb exempció, per a l’entitat beneficiària, de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb l’article 25.3.b del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
13.3. Atès que els pagaments prevists en els punts 13.1 i 13.2 suposen una bestreta superior al 75 % de l’import màxim previst en aquesta convocatòria, el Consell de Govern ha d’autoritzar prèviament aquesta bestreta, segons el que determina l’article 37 del Text refós de la Llei de subvencions, d’acord amb la disposició final novena de la Llei 18/2016, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i tenint en compte el que preveu la Llei 3/2016, de 28 de maig, del tercer sector d’acció social de les Illes Balears, pel que fa a les bestretes a favor de les organitzacions del tercer sector social de les Illes Balears. D’acord amb l’article 25.3 del Decret 75/2004, les entitats estan exemptes de pagar qualsevol tipus de garantia.
14. Justificació
14.1. L’entitat beneficiària, mitjançant un compte justificatiu, ha de justificar el 100 % del projecte aprovat per a cada anualitat abans del 31 de març de l’exercici següent al de l’execució de les actuacions.
14.2. El contingut del compte justificatiu que s’ha de presentar per a cada anualitat és el següent:
a) Una memòria tècnica justificativa, que ha d’incloure:
— Un certificat del representant legal de l’entitat que acrediti la realització efectiva de l’activitat d’acord amb la sol·licitud presentada i l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció.
— Un informe tècnic complet i detallat del projecte executat en conjunt i una avaluació anual, d’acord amb el model que facilita la Direcció General de Planificació i Serveis Socials (disponible al web <http://serveissocialsicooperacio.caib.es>).
Aquesta memòria tècnica justificativa s’ha de presentar abans del 31 de març de l’exercici següent al de la realització l’activitat.
b) Una memòria econòmica, en la qual han de constar:
— Un compte justificatiu, degudament emplenat i signat pel representant de l’entitat, que ha d’incloure la relació dels justificants imputats al projecte (amb una llista numerada dels documents justificatius), amb la data d’emissió i de pagament i el percentatge d’imputació al projecte subvencionat tenint en compte els altres ajuts de què disposa l’entitat per dur a terme l’activitat subvencionada.
— Un balanç final del pressupost total del projecte aprovat, que ha d’especificar les despeses que ha finançat el Govern de les Illes Balears, les que han finançat altres entitats o administracions públiques i les que s’han finançat amb fons propis.
— Una carpeta ordenada i amb un índex que contengui originals i fotocòpies de totes les factures, de les nòmines i d’altres documents de valor probatori equivalent que acreditin la realització de les activitats subvencionades durant el període comprès entre l’1 de gener i el 31 de desembre de l’exercici en què s’ha duit a terme l’activitat, així com de tots els certificats bancaris i d’altres justificants de pagament que acreditin la data i l’import del pagament de les despeses derivades de l’execució de l’activitat o del projecte pel qual s’ha concedit la subvenció, entre l’1 de gener de l’any en què s’ha duit a terme l’activitat i el 30 de març de l’any en què es formalitza la justificació.
— Les factures han d’indicar les dades següents:
- Raó social i NIF del proveïdor.
- Raó social i NIF de l’associació.
- Expressió detallada del servei prestat o del material subministrat.
- Data d’emissió.
- Data efectiva del pagament.
c) Els elements publicitaris (cartells, fullets, etc.) en els quals consti la col·laboració de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
d) Una declaració responsable, actualitzada en la data de presentació de la justificació final, de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s’ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n’ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.
14.3. L’aplicació dels fons percebuts no s’entén del tot justificada fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte aprovat, amb independència de l’import de la subvenció concedida.
14.4. Les factures, les nòmines i els altres documents acreditatius de l’activitat duita a terme han de tenir una data compresa entre l’1 de gener de 2019 i el 31 de desembre de 2020, d’acord amb la sol·licitud presentada.
14.5. Els justificants de pagament de les factures, les nòmines i els altres documents acreditatius de l’activitat duita a terme han de tenir una data anterior al 31 de març de 2021.
14.6. Malgrat el que estableix el punt 14.5, i d’acord amb el que disposa l’article 24.2.c de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, s’entendran justificades totes les despeses que, conforme a dret, s’hagin meritat en la data màxima de justificació de l’activitat, amb independència que s’hagin abonat o no als creditors corresponents. Tot i això, l’entitat beneficiària ha de justificar l’abonament de les factures, les nòmines i els altres documents acreditatius de l’activitat en el termini màxim de vint dies des de la data del darrer cobrament de la subvenció.
14.7. Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d’un termini màxim de quinze dies, des de l’endemà de la notificació per escrit a aquest efecte, per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció.
14.8. El contingut de la memòria econòmica del compte justificatiu pot ser substituït per un informe d’auditoria i una memòria econòmica abreujada, de conformitat amb el que disposa l’article 25 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012. La memòria econòmica abreujada ha de contenir, com a mínim, un estat representatiu de les despeses en què s’hagi incorregut en la realització de les activitats subvencionades, degudament agrupades, així com, si pertoca, les quanties inicialment pressupostades i les desviacions esdevingudes. Les normes d’actuació dels auditors i l’abast i el contingut de l’informe d’auditoria per a la justificació econòmica s’estableixen en el document disponible al web <http://serveissocialsicooperacio.caib.es> (imprès 12).
15. Ampliació del termini de justificació de la subvenció
15.1. D’acord amb l’article 32 de la Llei 39/2015, i pel que fa al termini de justificació final de les accions, les entitats beneficiàries de la subvenció en poden demanar una ampliació, que no pot excedir la meitat del termini concedit inicialment.
15.2. D’acord amb l’article 19 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, es pot ampliar el termini de justificació final de les accions, d’ofici o a instància de part, per mitjà d’una resolució motivada de l’òrgan competent per resoldre el procediment, sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i es respecti la normativa d’aplicació. La sol·licitud d’ampliació d’aquest termini s’ha de presentar abans del 31 de març de 2020 o de 2021, segons el període de què es tracti, i no pot excedir la meitat del termini concedit inicialment.
16. Formes de justificació admissibles
16.1. Són formes de justificació admissibles les següents:
a) Personal contractat: nòmines, justificants d’ingrés de les quotes de la Seguretat Social i d’ingrés de les retencions de l’IRPF.
b) Col·laboracions de professionals en l’organització general de l’entitat: factures o rebuts signats pel perceptor o perceptora en què constin nom i llinatges i NIF del perceptor o perceptora, la col·laboració prestada, el període de la prestació, l’import total i la retenció efectuada a càrrec de l’IRPF.
c) Despeses generals (telefonia fixa i mòbil, accés a Internet i correspondència): factures amb IVA o documents acreditatius del pagament davant les institucions i els organismes, degudament legalitzats.
d) Despeses de lloguer: còpia del contracte de lloguer i els corresponents rebuts o justificants de transferència bancària.
e) Despeses d’assegurances del local on es desenvolupen el programa o les activitats: document de resguard de l’alta i la vigència de l’assegurança i document bancari o factura del pagament.
f) Subministrament de fungibles i d’altres béns no inventariables: factures o tiquets de caixa numerats, amb el NIF i el nom de l’entitat emissora, la data i el concepte de la despesa, o certificats amb l’explicació del concepte de la despesa.
g) Despeses d’assessoria jurídica, fiscal o comptable o de gestió de permisos, llicències i altres tràmits administratius: factures amb IVA o documents acreditatius del pagament davant les institucions i els organismes, degudament legalitzats.
h) Assistència i participació en assemblees, cursos, conferències, actes i activitats similars per millorar la formació i la gestió de la qualitat dels recursos i les activitats de l’entitat o la coordinació en els diversos àmbits territorials: factures de despesa o rebuts amb especificació dels conceptes i el NIF del receptor, degudament signats i amb el certificat d’assistència.
i) Campanyes de publicitat o difusió del projecte i dels objectius: certificat de realització de la campanya expedit pel mitjà utilitzat, amb les factures corresponents i un exemplar del mitjà, en el qual ha de constar el suport de la Conselleria.
j) Edicions de revistes, llibres i altres elements de difusió de l’existència i els objectius del projecte: factures amb còpia de l’edició, en la qual ha de constar el suport de la Conselleria.
k) Difusió, publicació i edició de revistes, estudis o informes, i creació o manteniment de la pàgina web, sempre que estiguin relacionats directament amb el projecte: factures o rebuts amb l’IVA inclòs i descomptes de l’IRPF dels professionals o col·laboradors.
l) Mitjans de transport utilitzats per a la realització del servei: factures amb el NIF i el nom de l’entitat emissora i de l’entitat receptora del servei o del bé, i la data d’emissió i de pagament.
m) Ajuts econòmics per a les persones usuàries dels serveis: rebuts signats per les persones usuàries, juntament amb les factures pagades mitjançant aquests ajuts econòmics, tenint cura de la normativa de protecció de dades de caràcter personal.
n) Altres ajuts: factures originals acreditatives de la despesa a nom de l’entitat executant del programa i rebuts de l’usuari en què consti el lliurament dels béns.
o) Despeses d’inversió: factures amb l’IVA inclòs i certificats d’obra.
p) Despeses de subministrament d’equipament: factures amb l’IVA inclòs.
16.2. En tots els documents justificatius de la subvenció han d’aparèixer, de manera clara i inequívoca, el nom i el NIF de l’entitat beneficiària de la subvenció.
16.3. Quan l’import de la despesa subvencionable superi les quanties que la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic estableix per als contractes menors, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a l’execució de l’obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que, per les característiques especials de la despesa, no hi hagi al mercat un nombre suficient d’entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s’hagi efectuat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. L’elecció entre les ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s’ha de fer d’acord amb els criteris d’eficiència i economia i s’ha de justificar expressament en una memòria quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
17. Subcontractació
La subcontractació és possible fins a un màxim del 100 % de l’import de l’activitat subvencionada, d’acord amb el que preveu l’article 38 del Text refós de la Llei de subvencions en relació amb l’article 29 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.
18. Avaluació i control
18.1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.
18.2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l’ajut atorgat, sens perjudici de les responsabilitats que se’n puguin derivar.
19. Revocació dels ajuts concedits
19.1. Llevat del supòsit de modificació de la resolució de concessió, d’acord amb l’article 30 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l’alteració, intencionada o no, de les condicions que s’han de tenir en compte per concedir la subvenció, l’incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir la persona o entitat beneficiària i, en tot cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, prèviament o posteriorment a la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.
19.2. La revocació de la subvenció s’ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n’ha d’especificar la causa, així com la valoració del grau d’incompliment, i ha de fixar l’import que, si pertoca, ha de percebre finalment la persona o entitat beneficiària. A aquest efecte, s’entén per resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el procediment d’execució pressupostària que tengui tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l’abonament previ de la subvenció, la persona o entitat beneficiària n’hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s’ha de dictar cap resolució de modificació i s’ha d’iniciar el procediment de reintegrament corresponent. A aquest efecte, s’han de tenir en compte el principi general de proporcionalitat i els criteris de gradació que estableix l’article 31.3 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.
20. Reintegrament dels ajuts concedits
20.1. L’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quanties rebudes i, si correspon, l’interès de demora, en els casos que estableix l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005.
20.2. Les causes i l’import del reintegrament, total o parcial, de la subvenció, així com el procediment per exigir-lo, es regeixen pel que estableixen l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i la normativa reglamentària de desplegament, i s’han de tenir en compte els criteris de gradació a què es refereix l’article 31.3 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.
20.3. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.
21. Compatibilitat
21.1. Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres administracions o entitats públiques o privades, excepte les que pugui atorgar l’Administració general de l’Estat mitjançant la convocatòria del tram estatal per a la realització d’activitats d’interès general amb càrrec a l’assignació tributària de l’impost sobre la renda de les persones físiques.
21.2. D’acord amb l’article 4 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l’import de la subvenció no pot ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de la mateixa administració o d’altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.
22. Règim d’infraccions i sancions
Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de l’atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions i d’acord amb el procediment que recull l’article 62 del mateix text legal.
23. Normativa aplicable
En tot el que no disposa aquesta convocatòria s’han d’aplicar l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 i el Text refós de la Llei de subvencions.