Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN

Núm. 8186
Convocatoria i bases per la constitució d'una borsa d'educadors/directors per a l'escoleta Xibit

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que en data 31.7.2018 mitjançant Resolució d'Alcaldia núm. 292/2018, s'ha adoptat el següent acord:

PRIMER.- APROVAR les bases que han de regir la convocatòria per a la constitució d'una borsa d'educadors/directors per a l'escoleta Xibit.

SEGON.- CONVOCAR els processos selectius per constituir la borsa d'educadors/directors per a l'escoleta Xibit.

TERCER.- DONAR publicitat a la convocatòria i bases mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, taulell d'edictes municipal i pàgina web municipal. El termini de presentació de sol·licituds serà el dia 17 d'agost de 2018.

Ajuntament des Migjorn Gran, (Data signatura electrònica: 01/08/18)

El Batle

Pedro G. Moll Triay

A continuació es transcriuen les bases:

BASES ESPECÍFIQUES PER LES QUALS S’HA DE REGIR EL CONCURS-OPOSICIÓ PER A LA SELECCIÓ I PROVISIÓ AMB CARÀCTER LABORAL TEMPORAL, D’UNA PLAÇA DE DIRECTOR/EDUCADOR INFANTIL DE 0 A 3 ANYS I CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALLS PER A POSSIBLES SUBSTITUCIONS

1.- Objecte de la convocatòria

És objecte d’aquesta convocatòria la selecció, com a personal laboral amb caràcter temporal, a temps complet o parcial, d’un educador/a infantil per a l’escola infantil Xibit i que exercirà les funcions de director/a del centre en el curs 2018/2019, mitjançant el sistema de concurs-oposició.

Els/les aspirants que superin les proves formaran part d’una borsa de treball que els donarà dret, segons l’ordre de puntuació obtingut en la seva especialitat en el procediment selectiu, a ser cridats per cobrir totes les necessitats de personal que puguin sorgir a l’escola infantil, ja sigui en motiu de vacances, substitucions per maternitat, excedències, augment temporal de feina o altres causes. Aquesta borsa es mantindrà vigent per un període de tres anys o fins que es faci una nova borsa.

2.- Condicions i requisits que han de complir els/les aspirants

Per ser admesos al concurs-oposició els/les aspirants han de complir els requisits següents:

a.  Ser nacional d’un estat membre de la Unió Europea o estranger no membre de la Unió Europea amb permís de residència i treball vigent i adient. D’acord amb allò que estableix la Llei 17/1993, de 26 de setembre, els/les nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea han d’acreditar la seva nacionalitat.

b. Tenir 18 anys complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa, ambdues el dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

c. Estar en possessió del títol de mestre, l’especialitat d’educació infantil o el títol de grau equivalent.

d. Acreditar el requisit de coneixements mitjans de català, nivell B2. Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del certificat de nivell de suficiència de llengua catalana (certificat B2 o equivalent) o superior de la Direcció General de Política Lingüística o alguna de les titulacions equivalents.

e. No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques. Igualment no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi en el seu Estat, l’accés a la funció pública si es tracta d’aspirants que no tenguin nacionalitat espanyola, d’acord amb el que estableix el punt a) d’aquestes condicions.

f. No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que impedeixi el compliment de les funcions corresponents. Els aspirants que tenguin la condició de discapacitat hauran de presentar certificat dels òrgans competents on s’acrediti aquesta condició i si té capacitat per a l’exercici de les feines pròpies del càrrec.

g. No trobar-se inclòs en cap de les causes d’incapacitat previstes a la legislació per al desenvolupament del càrrec.

h. No trobar-se inclosos en cap dels suspòsits d’incompatibilitat prevists a la Llei 53/84 del personal al servei de les administracions públiques.

Abans de firmar el contracte la persona interessada farà constar que no es troba exercint cap activitat o ocupant cap lloc en el sector públic delimitat a l’article 1 de la Llei 53/1984, i que no rep cap pensió de jubilació, retir o orfandat.

En el cas d’exercir activitat privada, haurà de declarar-ho en el termini de 10 dies des de la seva signatura del contracte a fi i efecte que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

3.- Sol·licituds

Les sol·licituds per optar al concurs-oposició de DIRECTOR/A-EDUCADOR/A INFANTIL, hauran d’anar dirigides al Batle, i es presentaran a les oficines municipals, acabant el termini de presentació el dia 17 d'agost de 2018 a les 14.00 hores, d’acord amb el següent model:

--------------------------------, nascut/da a -----------------, província d -----------, dia ----- d -------------- de 19--, domiciliat/a en --------------, província d ------------, carrer ---------------------, núm.-----, telèfon --------, i titular del DNI núm --------------, havent-se assabentat de la convocatòria del concurs-oposició per la selecció i provisió amb caràcter laboral temporal d’una plaça de director/ educador infantil de 0 a 3 anys.

SOL·LICIT ser admès/admesa al concurs-oposició per a la plaça de Director/Educador Infantil de 0-3 anys i DECLAR que són certes les dades consignades i que complesc les condicions exigides per ingressar-hi, per la qual cosa adjunt la següent documentació justificativa dels requisits exigits a la base segona:

  • Fotocòpia del DNI.
  • Fotocòpia compulsada de les titulacions exigides.
  • Compromís d’aportar, en cas de ser seleccionat/da certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.
  • Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de l’Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques.
  • Relació i documents justificatius dels mèrits al·legats (originals o fotocòpies compulsades).

Es Migjorn Gran, d de 2018.

(firma)

Els justificants dels mèrits al·legats de conformitat amb el bàrem exposat a les bases, s’han de presentar junt amb la sol·licitud, i el tribunal qualificador no en podrà valorar altres que no siguin aportats en aquest moment.

4.- Admissió dels/ de les aspirants

Finalitzat el termini de presentació d’instàncies, el Sr. Batle, aprovarà per Resolució la relació provisional d’admesos i exclosos, en el termini màxim de 15 dies, i és fixarà el dia, l’hora i el lloc d’inici de les proves i la designació nominativa dels membres del Tribunal.

Es concedirà un termini de 3 dies per a la presentació d’esmenes o reclamacions. Una vegada examinades les que s’haguessin presentat, és publicarà la relació d’admesos. De no presentar-se cap reclamació es considerarà definitiva la inicialment publicada.

Aquestes resolucions serà publicades en la pàgina web (www.ajmigjorngran.org) de l’Ajuntament, i una còpia s’exposarà al públic en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

5. Tribunal qualificador

El Tribunal estarà composant per:

  • Un/a president/a
  • un/a vocal
  • un secretari/a

El Tribunal podrà disposar de la incorporació d’assessors especialistes, per tal que assessorin, amb veu i sense vot.

El membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan concorri alguna de les causes previstes a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, o si han realitzat tasques de preparació de persones aspirants per a proves selectives d’accés a la plaça de què es tracta, durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

Així mateix les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades en el paràgraf anterior, conforme a què preveu la mateixa Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

El Tribunal serà competent per a resoldre qualsevol incident que es produeixi en el transcurs del concurs-oposició.

El Tribunal s’abstindrà, notificant-ho a l’autoritat convocant, quan es produeixi alguna de les circumstàncies previstes a la Llei de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.

6. Inici i desenvolupament del procés selectiu

El procediment de selecció és el de concurs-oposició, amb dues fases diferenciades: la primera fase, d’oposició, i la segona, de concurs.

1. Fase d’oposició:

Constarà de dues proves:

1. 1. .- Una prova escrita relacionada amb la feina a desenvolupar i que determinarà el tribunal. La puntuació màxima de l’esmentada prova serà de 10 punts. Aquesta prova és eliminatòria i l’aspirant que no obtingui un mínim de 5 punts quedarà eliminat.

1. 2. .- Entrevista curricular. El tribunal qualificador realitzarà una entrevista a tos els aspirants de manera individualitzada. Aquesta entrevista tindrà una valoració màxima de 2 punts i no es eliminatòria.

La puntuació de l’aspirant en cadascuna de les proves serà la mitjana aritmètica de les qualificacions atorgades per cadascun dels membres assistents del tribunal. Si entre les puntuacions atorgades hi hagués una diferència de 3 o més punts, se n’exclouran automàticament totes les màximes i les mínimes i es traurà la mitjana de les qualificacions restants.

El resultat final de la fase d’oposició serà la suma de les puntuacions obtingudes en el conjunt de les dues proves.

2.- Fase de concurs

Aquesta fase serà aplicable a aquells/es aspirants que superin la fase d’oposició. Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats/es, i de conformitat amb l’escala següent:

2.1.- Experiència professional:

2.1.1. Serveis efectius com a mestre d’educació infantil amb funció de director d’escola infantil durant els darrers tres anys: 0,20 punts per mes fins un màxim de 4 punts.

2.1.2. Serveis efectius com a mestre d’educació infantil durant els darrers tres anys: 0,15 punts per mes fins un màxim de 3 punts.

2.1.3. Serveis efectius com educador infantil a una escola infantil durant els darrers tres anys: 0,10 punts per mes fins un màxim de 2 punts.

2.1.4 Serveis efectius prestats en escoles d’estiu durant els darrers tres anys: 0,05 punts per mes un màxim d’1 punt.

La forma d’acreditar-se els serveis prestats s’efectuarà mitjançant certificació emesa per l’entitat corresponent o fotocòpies compulsades dels nomenaments o contractes de treball.

2.2. Formació i mèrits acadèmics:

Cursos de formació i perfeccionament, seminaris o jornades que tenguin relació amb el lloc a proveir, 0.02 punts per hora de curs, fins a un màxim de 3 punts.

La forma d’acreditar-se s’efectuarà mitjançant fotocòpia compulsada dels títols o certificacions corresponents.

2.3.- Coneixement de la llengua catalana:

Per certificats que superin el nivell de coneixements de català requerit a la plaça que es convoca, segons certificat de la Junta Avaladora de Català, els reconeguts per aquesta com equivalents, els expedits per l’EBAP o equivalents, amb el següent barem.

  • certificat C1 o equivalent: 0,25 punts

En cap cas es valoraran ni puntuaran els mèrits al·legats ni justificats documentalment.

7.- Selecció d’aspirants i proposta del tribunal

La puntuació definitiva del concurs oposició serà el resultat de sumar la puntuació obtinguda en les fases d’oposició i de concurs.

Un cop finalitzat el concurs-oposició , el tribunal de valoració farà públic el resultat i la proposta de nomenament en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web municipal.

L’aspirant que hagi superat el procés de concurs amb la major puntuació serà nomenat mitjançant acord de la Junta de Govern i es notificarà personalment a l’interessat.

8.-Funcionament de la Borsa de Treball

Els aspirants no seleccionats constituiran una borsa de treball per a cobrir vacants, substitucions o altres incidències que puguin sorgir durant el desenvolupament del contracte, essent designats per ordre de puntuació. En cas d’empat, es determinarà per sorteig.

El seleccionat disposarà d’un termini de 3 dies naturals des de la publicació de la proposta de nomenament per a presentar la documentació exigida a la base tercera, no procedint en cas contrari al seu nomenament per la Junta de Govern. Això, comportarà la pèrdua de tots els seus drets a la plaça.

En el moment en que es produeixi una vacant que hagi de ser coberta, és seguirà el següent procediment:

Es farà un primer intent de cridada telefònica, en cas de no obtenir resposta s’enviarà comunicació per altres mitjans (correu electrònic o similars) seguida d’un intent telefònic més, en un termini màxim de 4 hores. Si en aquest termini no es rep resposta per part de l’aspirant es passarà al següent de la llista, i la primera aspirant passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa.

Les persones que siguin cridades per a la realitzar substitucions i es trobin en situació d’incapacitat temporal per malaltia ho hauran d’acreditar davant de l’Ajuntament i mantindrà el lloc a la borsa, si no ho justifiqués passaria a ocupar el darrer lloc de la borsa.

9.- Incidències.

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendrà els acords necessaris per al bon ordre de la selecció en tots els casos que aquestes bases no preveuen.

10.- Impugnacions

La present convocatoria i els actes administratius que se’n derivin i de l’actuació del tribunal, podran ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.