Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 8166
Aprovació Plec de clàusules administratives particulars per al contracte de concessió de serveis, per procediment obert, del Cementiri Municipal d'Esporles

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Per Decret de Batlia 577/2018 de dia 26 de juliol de 2018 es va aprovar el següent:

PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS PER A CONTRACTE DE CONCESSIÓ DE SERVEIS PER PROCEDIMENT OBERT

ÍNDEX DE DOCUMENT

                                                  DOCUMENT                                                                                                                  PÀGINES

1

QUADRE RESUM DEL MODEL DE PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS

 2

2

MODEL DE PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS

5

3

ANNEX: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE

50

QUADRE RESUM MODELO DE PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS

A. PODER ADJUDICADOR

ADMINISTRACIÓ CONTRACTANT:

AJUNTAMENT D’ESPORLES

ÒRGAN DE CONTRACTACIÓ:

Batlia-Presidència

SERVEI GESTOR:

Secretaria

Data Resolució d'inici de l'expedient de contractació: 27 d’abril de 2018

Perfil de contractant:www.esporles.cat

Direcció de l'òrgan de contractació: Plaça Ajuntament, 1

Correu electrònic de l'òrgan de contractació www.ajuntament.cat

B. PROCEDIMENT D'ADJUDICACIÓ

Tipus de Contracte:

CONCESSIÓ DE SERVEIS

Tipus de Procediment

OBERT

Tramitació:

URGENT

Forma de presentació d'ofertes:

Manual         Electrònica          Manual i Electrònica

Cap recurs especial: SI    NO

Contracte subjecte a regulació harmonitzada: SI    NO

C. DEFINICIÓ DE L'OBJECTE DEL CONTRACTE

CEMENTERI

Limitacions: SI    NO

Oferta integradora: SI    NO

D. PRESSUPOSTO BASE DE LICITACIÓ

Pressupost basi IVA exclòs:

Tipus d'IVA aplicable:

Pressupost basi IVA inclòs:

6.611,56

21%

8.000

Sistema de determinació del preu:

Oferta económica

Judici de valor

E. VALOR ESTIMAT

Pressuposto base de licitació (IVA exclòs)

6.611,56

Import de les modificacions previstes (IVA exclòs):

Import de les opcions eventuals (IVA exclòs):

Import de les primes pagaderes als licitadors (IVA exclòs):

Pròrroga (IVA exclòs):

TOTAL VALOR ESTIMAT:

8.0000

F. RÈGIM DE FINANÇAMENT

Comunitat Autònoma

Ajuntament

Uns altres

%

%

%

G. ANUALITATS

Exercici

A càrrec de l'Adm. CCAA

A càrrec de l'Ajuntament

A càrrec d'uns altres

TOTAL

TOTAL

H. TERMINI D'EXECUCIÓ

I. PRÒRROGA

SI NO

J. TERMINI DE GARANTIA

4 anys

Durada màxima:

K. ADMISSIBILITAT DE VARIANTS

SI, vinya clàusula 13                                  NO

L. CONDICIONS ESPECIALS D'EXECUCIÓ

SI, vinya clàusula 24                                  NO

M. REVISIÓ DE PREUS

SI   xNO   Fórmula: ________________________

N. GARANTIES

PROVISIONAL: [SI/NO]no

ASCENDEIX A ___________%

DEFINITIVA : [SI/NO] si

ASCENDEIX A 5 %.

COMPLEMENTÀRIA: [SI/NO]no

ASCENDEIX A ___________%

Ñ. ADSCRIPCIÓ OBLIGATÒRIA DE MITJANS

SI, vinya clàusula 9.5                                  NO

O. SUBROGACIÓ

SI    NO

P. SUBCONTRACTACIÓ

SI, vinya clàusula 26                                  NO

Q. MODIFICACIONS CONTRACTUALS PREVISTES

SI, vinya clàusula 27                                   NO

PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS PER A CONTRACTE DE CONCESSIÓ DE SERVEIS PER PROCEDIMENT OBERT

CLÀUSULA PRIMERA. Objecte i qualificació

1.1 Descripció de l'objecte del contracte

Objecte del contracte:

CONCESSIÓ SERVEIS DE CEMENTERI MUNICIPA 

Necessitat a satisfer:

CONCESSIÓ I GESTIONAR EL SERVEI DE CEMENTERI MUNICIPAL A TRAVÉS DE UN TERCER MITJANÇANT UNA GESTIÓ DE SERVEI EXTERNALITZADA

El contracte definit té la qualificació de contracte administratiu de concessió de serveis, d'acord amb l'article 15 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

L'objecte del contracte no es divideix, a l'efecte de la seva execució, en lots ja que no es podría gestionar dit servei de manera eficaç  repercutint en el benestar dels ciutadans.

CLÀUSULA SEGONA. Procediment de Selecció i Adjudicació

La forma d'adjudicació del contracte serà el procediment obert, tramitació urgent,  en el qual tot empresari interessat podrà presentar una proposició, quedant exclosa tota negociació dels termes del contracte amb els licitadors.

L'adjudicació del contracte es realitzarà utilitzant una pluralitat de criteris d'adjudicació sobre la base de la millor relació qualitat-preu de conformitat amb el que s'estableix en la clàusula dotzena.

CLÀUSULA TERCERA. Perfil de contractant

Amb la finalitat d'assegurar la transparència i l'accés públic a la informació relativa a la seva activitat contractual, i sense perjudici de la utilització d'altres mitjans de publicitat, aquest Ajuntament compta amb el Perfil de Contractant al qual es tindrà accés segons les especificacions que es regulen a la pàgina web següent: www.esporles.cat

CLÀUSULA QUARTA. Pressuposto Base de Licitació i Valor Estimat del Contracte

El Pressuposat Base de Licitació en el temps de durada del contracte és: Mínim de 8.000 euros

El valor estimat del contracte ascendeix a un mínim de 8.000 euros (IVA inclòs).

CLÀUSULA CINQUENA. Prestacions Econòmiques

Les  tarifes que es percebran directament dels usuaris per utilització del servei són les estipulades a l’Ordenança municipal.

Les tarifes seran liquidades i cobrades pel concessionari del servei als seus usuaris, prèvia emissió de la factura corresponent, estant plenament subjecta aquesta relació mercantil al dret privat espanyol, i als Jutges i Tribunals de l’ordre civil i/o mercantil que resultin competents.

El quadre de tarifes aprovat per l’ajuntament s’exposarà al públic en lloc visible en les distintes instal•lacions que configuren la prestació del servei.

A l’ajuntament d’Esporles li correspondrà l’assignació de sepultures en el cementiri, mitjançant l’expedició dels títols que autoritzin la seva utilització.

El concessionari oferirà en concepte de cànon:

Una quantitat fixa anual, l'oferta es formularà a l'alça sobre la quantitat mínima de 2.000 euros anuals.

En tot cas el risc operacional li correspondrà al contractista.

CLÀUSULA SETENA. Revisió de tarifes.

NO  cap la revisió de tarifes.

CLÀUSULA VUITENA. Durada del Contracte

La Durada del contracte serà:

Data inici (Prevista)

Agost  de 2018

Data final

Agost  de 2022

Durada

04 anys

La durada del contracte es comptarà a partir de l'endemà al de la formalització del contracte o des de la data fixada en el document contractual.

CLÀUSULA NOVENA. Acreditació de l'Aptitud per Contractar

Podran presentar proposicions les persones naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que tinguin plena capacitat d'obrar, no estiguin incurses en prohibicions de contractar, i acreditin la seva solvència econòmica, financera i tècnica o professional.

1. La capacitat d'obrar dels empresaris s'acreditarà:

a) Dels empresaris que fossin persones jurídiques mitjançant l'escriptura o document de constitució, els estatuts o l'acte fundacional, en els quals constin les normes per les quals es regula la seva activitat, degudament inscrits, si escau, en el Registre públic que correspongui, segons el tipus de persona jurídica de què es tracti.

a´. Dels empresaris que fossin persona físiques mitjançant fotocòpia del Document Nacional d'Identitat i acreditació d'estar donat d'Alta en l'Impost d'activitats Econòmiques en l'epígraf corresponent.

b) Dels empresaris no espanyols que siguin nacionals d'Estats membres de la Unió Europea o d'Estats signataris de l'Acord sobri l'Espai Econòmic Europeu s'acreditarà per la seva inscripció en el registre procedent d'acord amb la legislació de l'Estat on estan establerts, o mitjançant la presentació d'una declaració jurada o un certificat, en els termes que s'estableixin reglamentàriament, d'acord amb les disposicions comunitàries d'aplicació.

c) Dels altres empresaris estrangers, amb informe de la Missió Diplomàtica Permanent d'Espanya en l'Estat corresponent o de l'Oficina Consular en l'àmbit territorial de la qual radiqui el domicili de l'empresa.

2. La prova, per part dels empresaris, de la no concurrència d'alguna de les prohibicions per contractar, podrà realitzar-se mitjançant testimoniatge judicial o certificació administrativa, segons els casos.

Quan aquest document no pugui ser expedit per l'autoritat competent, podrà ser substituït per una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa, notari públic o organisme professional qualificat.

3. La solvència de l'empresari:

3.1 La solvència econòmica i financera de l'empresari haurà d'acreditar-se per un o varis dels mitjans següents:

a) Volum anual de negocis, o bé volum anual de negocis en l'àmbit al qual es refereixi el contracte, referit al millor exercici dins dels tres últims disponibles en funció de les dates de constitució o d'inici d'activitats de l'empresari i de presentació de les ofertes per import igual o superior a 2.000 euros.

b) En els casos en què resulti apropiat, justificant de l'existència d'un segur de responsabilitat civil per riscos professionals per import igual o superior a 2.000 euros, que cobreixi almenys següents riscos professionals __________________________________________________________________, un termini mínim de vigència de ____________________ (o data de venciment).

c).   Patrimoni net, o bé ràtio entre actius i passius, al tancament de l'últim exercici econòmic pel qual estigui vençuda l'obligació d'aprovació de comptes anuals per import igual o superior a 2.000 euros

3.2. En els contractes de serveis, la solvència tècnica o professional dels empresaris haurà d'apreciar-se tenint en compte els seus coneixements tècnics, eficàcia, experiència i fiabilitat, la qual cosa haurà d'acreditar-se, per un o varis dels mitjans següents:

a).   Una relació dels principals serveis o treballs realitzats en els últims cinc anys que inclogui import, dates i el destinatari, públic o privat, d'aquests. Els serveis o els treballs efectuats s'acreditaran mitjançant certificats expedits o visats per l'òrgan competent, quan el destinatari sigui una entitat del sector públic; quan el destinatari sigui un subjecte privat, mitjançant un certificat expedit per aquest o, mancant aquest certificat, mitjançant una declaració de l'empresari; si escau, aquests certificats seran comunicats directament a l'òrgan de contractació per l'autoritat competent.

b) Indicació del personal tècnic o de les unitats tècniques, integrades o no en l'empresa, participants en el contracte, especialment aquells encarregats del control de qualitat.

c) Descripció de les instal·lacions tècniques, de les mesures emprades per l'empresari per garantir la qualitat i dels mitjans d'estudi i recerca de l'empresa.

d) Quan es tracti de serveis o treballs complexos o quan, excepcionalment, hagin de respondre a una fi especial, un control efectuat per l'òrgan de contractació o, en nom d'aquest, per un organisme oficial o homologat competent de l'Estat en què estigui establert l'empresari, sempre que intervingui acord d'aquest organisme. El control versarà sobre la capacitat tècnica de l'empresari i, si fos necessari, sobre els mitjans d'estudi i de recerca de què disposi i sobre les mesures de control de la qualitat.

e) Les titulacions acadèmiques i professionals de l'empresari i del personal directiu de l'empresa i, en particular, del personal responsable de l'execució del contracte.

f) En els casos adequats, indicació de les mesures de gestió mediambiental que l'empresari podrà aplicar en executar el contracte.

g) Declaració sobri la plantilla mitjana anual de l'empresa i la importància del seu personal directiu durant els tres últims anys, acompanyada de la documentació justificativa corresponent.

h) Declaració indicant la maquinària, material i equip tècnic del qual es disposarà per a l'execució dels treballs o prestacions, a la qual s'adjuntarà la documentació acreditativa pertinent.

i) Indicació de la part del contracte que l'empresari té eventualment el propòsit de subcontractar].

4. La inscripció en el Registre Oficial de Licitadors i Empreses Classificades del Sector Públic acreditarà a tenor de l'en ell reflectit i excepte prova en contrari, les condicions d'aptitud de l'empresari quant a la seva personalitat i capacitat d'obrar, representació, habilitació professional o empresarial, solvència econòmica i financera i tècnica o professional, classificació i altres circumstàncies inscrites, així com la concurrència o no concurrència de les prohibicions de contractar que hagin de constar en aquest.

CLÀUSULA DESENA. Presentació de Proposicions i Documentació Administrativa

10.1 Condicions prèvies

Les proposicions dels interessats hauran d'ajustar-se als plecs i documentació que regeixen la licitació, i la seva presentació suposa l'acceptació incondicionada per l'empresari del contingut de la totalitat de les seves clàusules o condicions, sense excepció o reserva alguna.

Cada entitat licitadora no podrà presentar més d'una proposició, ni subscriure cap proposta en unió temporal amb uns altres si ho ha fet individualment o figurar en més d'una unió temporal. La infracció d'aquestes normes donarà lloc a la no admissió de totes les propostes per ell subscrites.

10.2 Lloc i termini de presentació d'ofertes

Presentació Manual

Per a la licitació del contracte actual, no s'exigeix la presentació d'ofertes utilitzant mitjans electrònics a causa de c) Cuando la utilización de medios electrónicos requiera equipos ofimáticos especializados de los que no disponen generalmente los órganos de contratación

Les ofertes es presentaran a l'Ajuntament amb domicili a Plaça Ajuntament, 1, en horari de 08 h a 14 h, dins del termini de 13 dies comptats a partir de l'endemà al de publicació de l'anunci de licitació en el Perfil de contractant.

Les proposicions podran presentar-se en qualsevol dels llocs establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Quan les proposicions s'enviïn per correu, l'empresari haurà de justificar la data d'imposició de l'enviament en l'oficina de Correus i anunciar a l'òrgan de contractació la remissió de l'oferta mitjançant tèlex, fax o telegrama en aquest dia, consignant-se el número de l'expedient, títol complet de l'objecte del contracte i nom del licitador.

L'acreditació de la recepció del referit tèlex, fax o telegrama s'efectuarà mitjançant diligència estesa en aquest pel Secretari municipal. Sense la concurrència de tots dos requisits, no serà admesa la proposició si és rebuda per l'òrgan de contractació amb posterioritat a la data de terminació del termini assenyalat en l'anunci de licitació. En tot cas, transcorreguts deu dies següents a aquesta data sense que s'hagi rebut la documentació, aquesta no serà admesa.

10.3. Informació als licitadors

Quan calgui sol·licitar la informació addicional o complementària a què es refereix l'article 138 de la LCSP, l'Administració contractant haurà de facilitar-la, almenys, sis dies abans que finalitzi el termini fixat per a la presentació d'ofertes, sempre que aquesta petició es presenti amb una antelació mínima de dotze dies respecte d'aquella data. Aquesta sol·licitud s'efectuarà al nombre de fax o a l'adreça de correu electrònic previst en l'anunci de licitació.

10.4 Contingut de les proposicions

Les proposicions per prendre part en la licitació es presentaran en tres sobres tancats, signats pel licitador, en els quals es farà constar la denominació del sobre i la llegenda «Proposició per licitar a la contractació de la concessió del servei de CEMENTERI MUNICIPAL ». La denominació dels sobres és la següent:

— Sobre «A»: Documentació Administrativa.

— Sobre «B»: Proposició Econòmica i Documentació Quantificable de Forma Automàtica.

— Sobre «C»: Documentació la Ponderació de la qual Depèn d'un Judici de Valor

Els documents a incloure en cada sobre hauran de ser originals o còpies autenticades, conforme a la Legislació en vigor.

Dins de cada sobre, s'inclouran els següents documents així com una relació numerada d'aquests:

SOBRE «A»

DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA

a) Declaració Responsable del licitador indicativa del compliment de les condicions establertes legalment per contractar amb l'Administració.

La declaració responsable es presentarà conforme al model inclòs en l'Annex del present plec.

En cas que els requisits de solvència econòmica i financera o tècnica i professional exigits variïn d'un lot a un altre, s'aportarà una declaració responsable per cada lot o grup de lots al qual s'apliquin aquests requisits de solvència.

En cas que l'adscripció de mitjans exigida es compleixi amb mitjans externs al licitador, haurà de presentar-se una declaració responsable pel licitador i per cadascun dels mitjans adscrits a l'execució del contracte.

Si diverses empreses concorren constituint una unió temporal, cadascuna de les quals la componen haurà d'acreditar la seva personalitat, capacitat i solvència, presentant totes i cadascuna presentar la corresponent declaració responsable.

SOBRE «B»

PROPOSICIÓ ECONÒMICA I DOCUMENTACIÓ QUANTIFICABLE DE FORMA AUTOMÀTICA.

a) Proposició econòmica.

Es presentarà conforme al següent model:

« _________________________, amb domicili a l'efecte de notificacions a _____________, ____________________, núm. ___, amb NIF núm. _________, en representació de l'Entitat ___________________, amb NIF núm. ___________, assabentat de l'expedient per a la contractació de la concessió de servei de cementeri municipal  per procediment obert anunciat en el Perfil de contractant, faig constar que conec el Plec que serveix de base al contracte i ho accepto íntegrament, prenent part de la licitació i comprometent-me a dur a terme l'objecte del contracte per l'import anual de ____________ euros i ___________ euros corresponents a l'Impost sobre el Valor Afegit.

A ____________, a ___ de ________ de 20__.

Signatura del candidat,

Signat: _________________.».

SOBRE «C»

DOCUMENTACIÓ PONDERABLE A través DE JUDICIS DE VALOR

Inclourà aquells documents ( certificat o memoria ) que siguin precisos per a la valoració dels criteris que depenguin d'un judici de valor com és el Pla d’explotació, neteja, conservació i inspecció.

CLÀUSULA DOTZENA. Criteris d'Adjudicaci

Per a la valoració de les proposicions i la determinació de la millor oferta s'atendrà a una pluralitat de criteris d'adjudicació sobre la base de la millor relació qualitat-preu.

1.- OFERTA ECONÒMICA ……………………………………………....De 0 a 80 punts.

S'atorgarà 5 punts per cada augment de 200 euros fins un màxim de 80 punts

2. PLA D'EXPLOTACIÓ, NETEJA, CONSERVACIÓ I INSPECCIÓ AVALUAT ECONÒMICAMENT……………… De 0 a 20 punts.

S'atorgarà fins a un màxim de 20 punts les propostes en matèria de sistemes d'explotació, neteja, conservació i inspecció de les zones comunes i seguretat de les instal•lacions i persones, d’acord amb la valoració econòmica que s’adjunti.

CLÀUSULA TRETZENA. Admissibilitat de Variant

NO  s'admeten variants.

CLÀUSULA CATORZENA. Ofertes anormalment baixe

Quan en aplicació dels paràmetres establerts en els criteris de valoració de les ofertes, alguna d'elles estigui incursa en presumpció d'anormalitat, es concedirà als licitadors afectats un termini de 05  dies perquè puguin presentar una justificació adequada de les circumstàncies que els permeten executar aquesta oferta en aquestes condicions, amb els criteris que s'assenyalen sobre aquest tema en l'article 149.4 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

El caràcter anormal de les ofertes s'apreciarà en funció dels següents paràmetres establerts a la LCSP

Rebudes les justificacions, la Mesa sol·licitarà un informe tècnic, generalment al funcionari que hagi realitzat el plec de prescripcions tècniques, el projecte o l'estudi econòmic del contracte, o a tots en conjunt, que analitzi detalladament les motivacions que hagi argumentat el licitador per poder mantenir la seva oferta.

En tot cas, es rebutjaran les ofertes si es comprova que són anormalment baixes perquè vulneren la normativa sobri subcontractació o no compleixen les obligacions aplicables en matèria mediambiental, social o laboral, nacional o internacional, incloent l'incompliment dels convenis col·lectius sectorials vigents.

A la vista de les justificacions dels contractistes l'oferta dels quals hagi estat classificada com a desproporcionada i de l'informe tècnic municipal que les analitzi, la Mesa de Contractació, proposarà a l'òrgan de contractació motivadament l'admissió de l'oferta o la seva exclusió. En la valoració de les ofertes no s'inclouran les proposicions declarades desproporcionades o anormals fins que no s'hagués seguit el procediment establert en l'art 149 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer d'i, si escau, resultés justificada la viabilitat de l'oferta.

CLÀUSULA QUINZENA. Preferències d'Adjudicació en cas d'Empats

Quan després d'efectuar la ponderació de tots els criteris de valoració establerts per al lot o lots o oferta integradora de què es tracti, es produeixi un empat en la puntuació atorgada a dues o més ofertes, s'utilitzaran els criteris de l’article 147.2 LCSP.

CLÀUSULA SETZENA. Mesa de contractació

La Mesa de contractació serà l'òrgan competent per efectuar la valoració de les ofertes i qualificar la documentació administrativa, i actuarà conforme al previst en l'article 326 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 i en el Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, desenvolupant les funcions que en aquests s'estableixen.

La Mesa de Contractació, d'acord amb l'establert en el punt 7 de la Disposició Addicional Segona de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, estarà presidida per un membre de la Corporació o un funcionari d'aquesta, i formaran part d'ella, com a vocals, el Secretari o, si escau, el titular de l'òrgan que tingui atribuïda la funció d'assessorament jurídic, i l'Interventor, o, si escau, el titular de l'òrgan que tingui atribuïdes la funció de control econòmic-pressupostari, així com aquells altres que es designin per l'òrgan de contractació entre el personal funcionari de carrera o personal laboral al servei de la Corporació, o membres electes d'aquesta, sense que el seu nombre, en total, sigui inferior a tres. Els membres electes que, si escau, formin part de la Mesa de contractació no podran suposar més d'un terç del total de membres d'aquesta. Actuarà com a Secretari un funcionari de la Corporació.

La seva composició es publicarà a través del perfil de contractant en publicar l'anunci de licitació o bé es farà pública amb caràcter previ a la seva constitució a través d'un Anunci específic en el citat perfil.

CLÀUSULA DIVUITENA. Obertura de Proposicions

La Mesa de Contractació es constituirà el cinquè dia hàbil després de la finalització del termini de presentació de les proposicions, procedirà a l'obertura dels Sobres «A» i qualificarà la documentació administrativa continguda en aquests.

Si fos necessari, la Mesa concedirà un termini no superior a tres dies naturals perquè el licitador corregeixi els defectes o les omissions esmenables observats en la documentació presentada.

Posteriorment, procedirà a l'obertura i examen dels sobres «C», que contenen els criteris la ponderació dels quals depenen d'un judici de valor.

Després de la lectura d'aquestes proposicions, la Mesa podrà sol·licitar quants informes tècnics consideri precisos, per a la valoració d'aquestes conformement als criteris i a les ponderacions establertes en aquest Plec.

CLÀUSULA DINOVENA. Obertura de Sobre «B»

Reunida de nou la Mesa de Contractació, es donarà a conèixer la ponderació assignada als criteris depenents d'un judici de valor. A continuació es procedirà a l'obertura dels sobris «B».

A la vista de la valoració dels criteris la ponderació dels quals depèn d'un judici de valor (Sobre «C») i dels criteris la ponderació dels quals és automàtica (Sobri «B»), la Mesa de Contractació proposarà a l'adjudicatari del contracte.

CLÀUSULA VINTENA. Requeriment de Documentació

L'òrgan de contractació requerirà al licitador que hagi presentat la millor oferta perquè, dins del termini de deu dies hàbils, a comptar des del següent a aquell en què hagués rebut el requeriment, present la documentació justificativa del compliment dels requisits previs a què fa referència l'article 140.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, així com de disposar efectivament dels mitjans que s'hagués compromès a dedicar o adscriure a l'execució del contracte conforme a l'article 76.2, i d'haver constituït la garantia definitiva que sigui procedent.

De no emplenar-se adequadament el requeriment en el termini assenyalat, s'entendrà que el licitador ha retirat la seva oferta, procedint-se a exigir-li l'import del 3 per cent del pressuposat base de licitació, IVA exclòs, en concepte de penalitat, que es farà efectiu en primer lloc contra la garantia provisional, si s'hagués constituït.

En el supòsit assenyalat en el paràgraf anterior, es procedirà a recaptar aquesta documentació al licitador següent, per l'ordre en què hagin quedat classificades les ofertes.

CLÀUSULA VINTENA. Requeriment de Documentació

El licitador que hagués presentat la millor oferta haurà d'acreditar la constitució de la garantia d'un 5% del preu final ofert de cada lot (de forma independent), exclòs l'Impost sobre el Valor Afegit.

Aquesta garantia podrà prestar-se en alguna de les següents formes:

a) En efectiu o en valors, que en tot cas seran de Deute Públic, amb subjecció, en cada cas, a les condicions establertes en les normes de desenvolupament d'aquesta Llei. L'efectiu i els certificats d'immobilització dels valors anotats es dipositaran en la Caixa General de Dipòsits o en les seves sucursals enquadrades en les Delegacions d'Economia i Hisenda, o en les Caixes o establiments públics equivalents de les Comunitats Autònomes o Entitats locals contractants davant les quals hagin de fer efecte, en la forma i amb les condicions que les normes de desenvolupament d'aquesta Llei estableixin, sense perjudici del que es disposa per als contractes que se celebrin a l'estranger.

b) Mitjançant aval, prestat en la forma i condicions que estableixin les normes de desenvolupament d'aquesta Llei, per algun dels bancs, caixes d'estalvis, cooperatives de crèdit, establiments financers de crèdit i societats de garantia recíproca autoritzats per operar a Espanya, que haurà de dipositar-se en els establiments assenyalats en la lletra a) anterior.

c) Mitjançant contracte d'assegurança de caució, celebrat en la forma i condicions que les normes de desenvolupament d'aquesta Llei estableixin, amb una entitat asseguradora autoritzada per operar en el ram. El certificat de l'assegurança haurà de lliurar-se en els establiments assenyalats en la lletra a) anterior.

La garantia no serà retornada o cancel·lada fins que s'hagi produït el venciment del termini de garantia i compliment satisfactòriament el contracte.

Aquesta garantia respondrà als conceptes inclosos en l'article 110 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, i transcorregut un any des de la data de terminació del contracte, sense que la recepció formal i la liquidació haguessin tingut lloc per causes no imputables al contractista, es procedirà, sense més demora, a la seva devolució o cancel·lació una vegada depurades les responsabilitats a què es refereix el citat article 110.

L'acreditació de la constitució de la garantia podrà fer-se mitjançant mitjans electrònics.

CLÀUSULA VINT-I-DOSENA. Adjudicació del Contracte

Rebuda la documentació sol·licitada, l'òrgan de contractació haurà d'adjudicar el contracte dins dels cinc dies hàbils següents a la recepció de la documentació.

En cap cas podrà declarar-se deserta una licitació quan exigeixi alguna oferta o la proposició que sigui admissible d'acord amb els criteris que figurin en el plec.

L'adjudicació haurà de ser motivada es notificarà als candidats o licitadors, havent de ser publicada en el perfil de contractant en el termini de 15 dies.

El termini màxim per efectuar l'adjudicació serà de 15 dies a comptar des del primer acte d'obertura de les proposicions.

CLÀUSULA VINT-I-TRESENA. Formalització del Contracte

La formalització del contracte en document administratiu s'efectuarà no més tard dels quinze dies hàbils següents a aquell en què es realitzi la notificació de l'adjudicació als licitadors i candidats; constituint aquest document títol suficient per accedir a qualsevol registre públic.

El contractista podrà sol·licitar que el contracte s'elevi a escriptura pública, corrent del seu càrrec les corresponents despeses.

Quan per causes imputables a l'adjudicatari no s'hagués formalitzat el contracte dins del termini indicat se li exigirà l'import del 3 per cent del pressuposat base de licitació, IVA exclòs, en concepte de penalitat, que es farà efectiu en primer lloc contra la garantia definitiva, si s'hagués constituït.

CLÀUSULA VIGESIMOCUARTA. Condicions Especials d'Execució del Contracte

S'estableixen les següents condicions especials d'execució del contracte, d'acord amb l'establert en l'article 202 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic:

Tipus especial

Afavorir la formació en el lloc de treball

Descripció

Compliment de les condicions de seguretat i salut en el treball

CLÀUSULA VINT-I-CINQUENA. Drets i Obligacions de les Part

25.1. Règim Comptable.

El concessionari ha de portar una comptabilitat diferenciada respecte de tots els ingressos i despeses de la concessió. Els comptes, llibres i documents comptables, amb els seus justificants, hauran d'estar a la disposició de l'Administració Contractant.

Així mateix, en aquesta comptabilitat diferenciada hauran de quedar degudament reflectits tots els ingressos derivats de les contraprestacions pactades separant comptablement els ingressos provinents de les aportacions públiques i aquells altres procedents de les tarifes abonades pels usuaris.

25.2. Obligacions essencials que poden ser causa de resolució del contracte.

Tindran la condició d'obligacions essencials d'execució del contracte, les següents:

a. El compliment de la proposta de l'adjudicatari en tot allò que hagi estat objecte de valoració d'acord amb els criteris d'adjudicació establerts per al contracte.

b. Les obligacions establertes en el present plec de clàusules administratives particulars en relació amb la subcontractació.

c. Les obligacions establertes en el present plec de clàusules administratives particulars en relació amb l'adscripció de mitjans personals i materials a l'execució del contracte.

d. El compliment estricte de les mesures de seguretat i salut previstes en la normativa vigent i en el pla de seguretat i salut.

e. El pagament dels salaris als treballadors i la seva retenció d'IRPF, així com l'abonament puntual de les quotes corresponents a la Seguretat Social.

Per controlar el compliment d'aquestes obligacions contractuals essencials, l'adjudicatari ha de presentar trimestralment davant la unitat administrativa que ha tramitat el contracte, la següent informació:

— Els documents justificatius dels pagaments salarials i a la Seguretat Social, així com dels realitzats als subcontractistes.

— Informe especificativo de les actuacions que realitza per al compliment de les seves obligacions en matèria de seguretat i salut laboral, indicant les incidències que s'hagin produït sobre aquest tema en cada trimestre.

El responsable municipal del contracte elaborarà un informe sobre el compliment d'aquesta justificació. En aquest informe es farà també expressa referència al compliment de les obligacions indicades en aquesta clàusula en relació amb el personal que gestiona el contracte.

Sense aquest informe favorable no es donarà curs al pagament de la factura corresponent i s'iniciarà immediatament un expedient de penalització o de resolució del contracte, segons sigui procedent.

25.3. Termini de garantia

L'objecte de cada lot (de forma independent) quedarà subjecte a un termini de garantia de 01 any, a comptar des de la data de recepció o conformitat, termini durant el qual l'Administració podrà comprovar que el treball realitzat s'ajusta a les prescripcions establertes per a la seva execució i compliment i a l'estipulat en el present Plec i en el de Prescripcions Tècniques. Transcorregut el termini de garantia sense que s'hagin formulat objeccions als treballs executats, quedarà extingida la responsabilitat del contractista.

Si durant el termini de garantia s'acredités a l'existència de vicis o defectes en els treballs efectuats l'òrgan de contractació tindrà dret a reclamar al contractista l'esmena d'aquests.

25.4 Despeses exigibles al contractista

Són de compte del Contractista les despeses de l'anunci o anuncis de licitació i adjudicació, si escau, de la formalització del contracte, així com qualssevol uns altres que resultin d'aplicació, segons les disposicions vigents en la forma i quantia que aquestes assenyalin.

25.5. Obligacions relatives a la gestió de permisos, llicències i autoritzacions

El contractista estarà obligat, tret que l'òrgan de contractació decideixi gestionar-ho per si mateix i així l'hi faci saber de forma expressa, a gestionar els permisos, llicències i autoritzacions establertes en les ordenances municipals i en les normes de qualsevol altre organisme públic o privat que siguin necessàries per a l'inici, execució i lliurament del subministrament, sol·licitant de l'Administració els documents que para això siguin necessaris.

25.6 Contraprestacions econòmiques i mitjans auxiliars.

L'Administració s'obliga a fer efectiva al concessionari el lliurament dels mitjans auxiliars i de la següent contraprestació.

En el cas que l'Administració no compleixi l'obligació indicada en el paràgraf anterior, i no procedeixi la resolució del contracte o el concessionari no la sol·liciti; aquest tindrà dret a l'interès de demora de les quantitats o valors econòmics que aquells signifiquin, de conformitat amb l'establert en l'article 198.

CLÀUSULA VIGÉSIMOSEXTA. Subcontractació

S'autoritza la subcontractació parcial de les prestacions accessòries objecte del contracte en els termes i amb les condicions que estableix l'article 215 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

La subcontractació haurà de realitzar-se complint els requisits bàsics següents:

a) Comunicació prèvia i per escrit a l'Ajuntament de l'adjudicatari de les dades següents en relació amb cada subcontracte que pretengui realitzar:

-Identificació del subcontractista, amb les seves dades de personalitat, capacitat i solvència.

-Identificació de les parts del contracte a realitzar pel subcontractista.

-Import de les prestacions a subcontractar.

b) No podrà subcontractar-se amb persones o empreses inhabilitades per contractar amb l'Administració ni freturoses de la capacitat, solvència i habilitació professional precisa per executar les prestacions concretes que se subcontracten.

c) El contractista que subcontracti haurà de comprovar amb caràcter previ a l'inici dels treballs que subcontracti, l'afiliació i alta en la Seguretat Social dels treballadors que realitzin els treballs en qüestió en compliment de l'establert en el Reial decret llei 5/2011, de 29 d'abril, de mesures per a la regularització i control de l'ocupació submergida i foment de la rehabilitació d'habitatges.

d) El contractista haurà d'informar als representants dels treballadors de la subcontractació, d'acord amb la legislació laboral.

e) Els subcontractistes quedaran obligats només davant el contractista principal que assumirà la total responsabilitat de l'execució del contracte enfront de l'Ajuntament, amb arranjament estricte als plecs de clàusules administratives particulars i als termes del contracte, sense que el coneixement per part de l'Ajuntament de l'existència de subcontractacions alteri la responsabilitat exclusiva del contractista principal.

f) El contractista haurà d'abonar als subcontractistes el preu pactat per les prestacions que realitzin com a mínim en els terminis previstos en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials. Per garantir tal compliment, amb cada facturació a l'Ajuntament deurà el contractista aportar el justificant del pagament dels treballs realitzats en el mes anterior per les empreses o autònoms que hagi subcontractat en el marc del contracte actual.

CLÀUSULA VINT-I-SETENA. Modificacions Contractuals Previstes

L'Administració podrà modificar les característiques del servei contractat i les tarifes que han de ser abonades pels usuaris únicament per raons d'interès públic i si concorren les circumstàncies previstes en els articles 203 a 207 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic

Quan les modificacions afectin al règim financer del contracte, s'haurà de compensar a la part corresponent, de manera que es mantingui l'equilibri dels supòsits econòmics que van ser considerats com a bàsics en l'adjudicació del contracte.

CLÀUSULA VIGESIMOCTAVA. Successió en la Persona del Contractista

En els casos de fusió, escissió, aportació o transmissió d'empreses o branques d'activitat d'aquestes continuarà el contracte vigent amb l'entitat resultant, que quedarà subrogada en els drets i obligacions dimanants d'aquest, si es produeixen les condicions exigides en l'article 98 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

És obligació del contractista comunicar fefaentment a l'Administració qualsevol canvi que afecti a la seva personalitat jurídica, suspenent-se el còmput dels terminis legalment previst per a l'abonament de les factures corresponents fins que es verifiqui el compliment de les condicions de la subrogació.

Si no pogués produir-se la subrogació per no reunir l'entitat a la qual s'atribueixi el contracte les condicions de solvència necessàries, es resoldrà aquest, considerant-se a tots els efectes com un supòsit de resolució per culpa del contractista.

CLÀUSULA VINT-I-NOVENA. Cessió del Contracte

El contracte podrà ser objecte de cessió amb els límits i requisits de l'article 214 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic:

a) Que l'òrgan de contractació autoritzi, de forma prèvia i expressa, la cessió.

b) Que el cedent tingui executat almenys un 20 per 100 de l'import del contracte

c) Que el cessionari tingui capacitat per contractar amb l'Administració i la solvència que resulti exigible en funció de la fase d'execució del contracte, havent d'estar degudament classificat si tal requisit ha estat exigit al cedent, i no estar incurs en una causa de prohibició de contractar.

d) Que la cessió es formalitzi, entre l'adjudicatari i el cessionari, en escriptura pública.

CLÀUSULA TRENTENA. Incompliment del Concessionari

Quan el contracte recaigui sobre un servei públic, si per causes alienes al concessionari o bé de l'incompliment per part d'aquest es derivés pertorbació greu i no reparable per altres mitjans en el servei, l'Administració podrà acordar el segrest o la intervenció d'aquest. En tot cas, el concessionari haurà d'abonar a l'Administració els danys i els perjudicis que efectivament li hagi ocasionat.

Els incompliments de les obligacions del concessionari es classifiquen en lleus i greus.

Es consideren infraccions Greus:

1.   L'incompliment total de les prohibicions establertes en la LCSP

2.   L'omissió d'actuacions que siguin obligatòries de conformitat amb la legislació legalment aplicable

3.   La negligència en el compliment dels seus deures d'ús, policia i conservació dels béns objecto de la concessió

4.   L'incompliment dels deures establerts en el present Plec.

5.   El cobrament a l'usuari de tarifes superiors a les autoritzades per l'Administració.

Es consideren infraccions Lleus totes les altres no previstes anteriorment i que conculquin d'alguna manera les condicions establertes en aquest Plec, en perjudici lleu de la concessió de serveis

CLÀUSULA TRIGESIMOPRIMERA. Penalitats per Incompliment

Es podran imposar penalitats de caràcter econòmic, que s'establiran de forma proporcional al tipus d'incompliment a la importància econòmica de l'explotació.

31.1 Penalitats

L'Administració podrà imposar penalitats de caràcter econòmic de forma proporcional al tipus d'incompliment i a la importància econòmica de l'explotació. El límit màxim de les penalitats anuals a imposar no podrà excedir del 20% dels ingressos obtinguts per la concessió de serveis durant l'any anterior.

Quan l'incompliment sigui qualificat com a greu es podrà resoldre a la concessió del servei

31.2 Segrest de la Concessió

Els supòsits previstos en la Llei.

31.3 Multes Coercitives

Amb independència del règim de penalitats indicat anteriorment, l'Administració podrà imposar al concessionari imposar multes coercitives quan persisteixi en l'incompliment de les seves obligacions, sempre que hagués estat requerit prèviament i no les hagi complert en el termini fixat.

L'import diari de la multa serà de 3.000 euros

CLÀUSULA TRIGESIMOSEGUNDA. Resolució del Contracte

La resolució del contracte tindrà lloc en els supòsits que s'assenyalen en aquest Plec i en els fixats en els articles 211 i 294 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, i s'acordarà per l'òrgan de contractació, d'ofici o a instàncies del contractista.

Quan la resolució obeeixi a causes no imputables a l'Administració, l'import a abonar al concessionari per raó de l'expropiació de terrenys, execució d'obres i adquisició de béns que han de revertir a l'Administració serà el que resulti de la valoració de la concessió.

Els efectes de la resolució del contracte es regiran per l'establert en l'article 295 de la LCSP

CLÀUSULA TRIGESIMOTERCERA. Reversió

Finalitzat el termini de la concessió, el servei revertirà a l'Administració, devent el concessionari lliurar les obres i les instal·lacions objecto de la concessió en un adequat estat de conservació i funcionament.

Els béns afectes a la concessió, que revertiran a l'Administració i no poden ser objecte d'embargament, són els següents:

Abans de la finalització del termini de la concessió i, en conseqüència, abans de la reversió, l'Administració adoptarà les disposicions encaminades a què el lliurament dels bines es verifiqui en les condicions convingudes

CLÀUSULA TRIGESIMOCUARTA. Responsable del Contracte

En l'acord d'adjudicació del contracte es designarà un tècnic municipal responsable de l'execució del contracte, amb les funcions que es preveuen en l'article 62 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, i en concret les següents:

— Realitzar el seguiment material de l'execució del contracte, para constata que el contractista compleix les seves obligacions d'execució en els termes acordats en el contracte.

— Verificar l'efectiu compliment de les obligacions de l'adjudicatari en matèria social, fiscal i mediambiental, i en relació amb els subcontractistes si els hi hagués, així com el compliment de les obligacions establertes en el contracte suposin l'aportació de documentació o la realització de tràmits de tipus administratiu.

— Promoure les reunions que resultin necessàries a fi de solucionar qualsevol incident que sorgeixi en l'execució de l'objecte del contracte, sense perjudici de la seva resolució per l'òrgan de contractació pel procediment contradictori que estableix l'article 97 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

— Donar al contractista les instruccions oportunes per assegurar l'efectiu compliment del contracte en els termes pactats, que seran immediatament executives quan puguin afectar a la seguretat de les persones o quan la demora en la seva aplicació pugui implicar que reporten inútils posteriorment en funció del desenvolupament de l'execució del contracte; en els altres casos, i en cas de mostrar la seva disconformitat l'adjudicatari, resoldrà sobre la mesura a adoptar l'òrgan de contractació, sense perjudici de les possibles indemnitzacions que puguin procedir.

— Proposar la imposició de penalitats per incompliments contractuals.

— Informar en els expedients de reclamació de danys i perjudicis que hagi suscitat l'execució del contracte.

CLÀUSULA TRIGESIMOQUINTA. Confidencialitat i tractament de dades

35.1 Confidencialitat

L'empresa adjudicatària (com a encarregada del tractament de dades) i el seu personal en compliment dels principis d'integritat i confidencialitat han de tractar les dades personals als quals tinguin accés de manera que garanteixin una seguretat adequada inclosa la protecció contra el tractament no autoritzat o il·lícit i contra la seva pèrdua, destrucció o dany accidental, mitjançant l'aplicació de mesures tècniques o organitzatives apropiades de conformitat amb l'establert en la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal i en el Reglament 2016/679 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (Reglament general de protecció de dades).

Aquesta obligació és complementària dels deures de secret professional i subsistirà encara que hagi finalitzat el contracte amb el responsable del tractament de les dades (Ajuntament).

35.2 Tractament de Dades

En compliment del que es disposa en la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal i en el Reglament general de protecció de dades, els licitadors queden informats de què les dades de caràcter personals que, si escau, siguin recollits a través de la presentació de la seva oferta i altra documentació necessària per procedir a la contractació seran tractats per aquest Ajuntament amb la finalitat de garantir l'adequat manteniment, compliment i control del desenvolupament del contracte.

CLÀUSULA TRIGESIMOSEXTA. Règim Jurídic del Contracte

Aquest contracte té caràcter administratiu i la seva preparació, adjudicació, efectes i extinció es regirà per l'establert en aquest Plec, i para el no previst en ell, serà d'aplicació la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, el Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, i el Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i estigui vigent després de l'entrada en vigor del Reial decret 817/2009; supletòriament s'aplicaran les restants normes de dret administratiu i, en defecte d'això, les normes de dret privat.

L'Ordre Jurisdiccional Contenciós-Administratiu serà el competent per resoldre les controvèrsies que sorgeixin entre les parts en el contracte actual de conformitat amb el que es disposa en l'article 27.1 Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

 

Esporles, 30 de juliol de 2018

La Batlessa,

Maria Ramon Salas

ANNEX: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE

_________________________, amb domicili a l'efecte de notificacions a _____________, ____________________, núm. ___, amb NIF núm. _________, en representació de l'Entitat ___________________, amb NIF núm. ___________, a l'efecte de la seva participació en la licitació ________________________________, davant ________________________

DECLARA SOTA LA SEVA RESPONSABILITAT:

PRIMER. Que es disposa a participar en la contractació de la Concessió de serveis de ___________________.

SEGON. Que compleix amb tots els requisits previs exigits per l'apartat primer de l'article 140 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 per ser adjudicatari del contracte de serveis, en concret:

17. Que posseeix personalitat jurídica i, si escau, representació.

17. Que, si escau, està degudament classificada l'empresa o que compta amb els requisits de solvència econòmica, financera i tècnica o professional.

17. Que no està incurs en una prohibició per contractar de les recollides en l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic i es troba al corrent del compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

17. Que se sotmet a la Jurisdicció dels Jutjats i Tribunals espanyols de qualsevol ordre, per a totes les incidències que de manera directa o indirecta poguessin sorgir del contracte, amb renúncia, si escau, al fur jurisdiccional estranger que pogués correspondre al licitador. [Solament en cas d'empreses estrangeres].

17.Que l'adreça de correu electrònic en què efectuar notificacions és ___________________________________.

QUART. Que es compromet a acreditar la possessió i la validesa dels documents a què es fa referència a l'apartat segon d'aquesta declaració, en cas que sigui proposat com a adjudicatari del contracte o en qualsevol moment en què sigui requerit per a això.

I per deixar-ne constància, signo la present declaració.

Data_________________

Signatura