Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 8079
Consell Executiu Aprovació de les bases i la convocatòria dels ajuts del Consell Insular de Menorca a la formació i assessorament del sector agrari de Menorca i els seus annexos, any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de 23 de juliol de 2018, adopta els acords següents:

PRIMER.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca a la formació i assessorament del sector agrari de Menorca i els seus annexos.

SEGON.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2018, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència al punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats per aportacions expresses de tercers per a contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria:

Partida

Quantia màxima

6.41230.4890000 Ajuts formació i assessorament sector agrari

60.000 €

b) El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals comptats a partir del següent a la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) La instructora d’aquest expedient serà la senyora Helena Fonolleda Gómez, Cap de Negociat de sa Roqueta.

d) Aprovar la composició de la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts:

- President: Javier Ares Garcia, conseller executiu del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

- Secretari/ària: un/a funcionari/a del Departament

Vocals:

Titulars:

Miquel Truyol Olives,el director insular de Medi Rural i Marí

Helena Fonolleda, tècnic del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera i Cap de negociat de Sa Roqueta

Antoni Allès de Olives, tècnic del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera del CIM

Francisca Llabrés Riudavets, tècnica mitjana de gestió del departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

TERCER.- La notificació d'aquests ajuts es farà mitjançant la publicació de l'acte de resolució al BOIB.

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER FORMACIÓ ASSESSORAMENT AL SECTOR AGRARI

1. OBJECTE

L’objecte d’aquests ajuts és participar en les despeses originades per les entitats relacionades amb l’activitat agrària per la realització d’accions de formació i capacitació al sector agrari de l’illa de Menorca des de dia 1 de gener de l'any de la convocatòria fins a dia 30 de novembre de l'any de la convocatòria.

2. FINALITAT

Aquests ajuts tenen per finalitat contribuir al desenvolupament i la millora del sector agrari a través de la capacitació dels seus actors perquè es puguin adaptar a les noves necessitats i en concret a l’entrada de l'Administració electrònica.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS

1. Són objecte de subvenció les activitats següents, que es duran a terme de forma presencial i seran gratuïtes:

Línia 1. Cursos de formació dirigits al sector agrari i ramader que contribueixin a la seva capacitació, en especial els que tenguin per objecte la capacitació en noves tecnologies que contribueixin a l’adaptació dels pagesos a la tramitació electrònica d’expedients.

Línia 2. Organització de jornades tècniques de temàtica relacionada amb el sector agrari.

Línia 3. Assessorament, sessions d'orientació i activitats de demostració i informació.

2. Les activitats abans relacionades s’han de portar a terme des de dia 1 de gener de l'any de la convocatòria fins a dia 30 de novembre de l'any de la convocatòria.

3. Són despeses subvencionables:

· Lloguers i despeses dels locals destinats a les accions d'assessorament i capacitació durant el temps destinat al fi de l’acció de formació.

· Despeses de professorat especialitzat així com les despeses de desplaçament, dietes i allotjament durant el temps destinat al fi de l’acció.

· Despeses generals de l’entitat destinades a l’organització de l’acció.

· Despeses relacionades amb la difusió i comunicació de l’activitat.

5. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són incompatibles amb altres ajuts que es concedeixin des del Consell Insular de Menorca per la mateixa finalitat.

Això no obstant, són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden sol·licitar la subvenció les associacions que treballin amb el sector agrari de Menorca, les entitats agràries, les cooperatives agràries de 1r i 2n grau i les associacions i organitzacions professionals agràries, legalment constituïdes amb un funcionament intern real i democràtic.

2. En aquest sentit, queden excloses d'aquest procediment de concurrència competitiva les organitzacions que no realitzin els processos electorals prevists en els seus estatuts.

3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. L'àmbit de treball dels projectes presentats ha de ser exclusivament l'illa de Menorca.

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es.

2. A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A. Documentació administrativa

a) Còpia de l'escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.

b) Còpia del certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda (si n'és el cas).

c) Document de designació d'un representant i acreditació de la vigència del seu càrrec.

d) Còpia de l'acta que reculli els resultats del darrer procés electoral en virtut dels quals foren nomenats els actuals membres que integren els òrgans de direcció i relació nominal dels membres que els integren.

e) Document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF) i del seu representant.

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 10.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196 de 31.12.2005) (annex II).

g) Certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social (es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions —vegeu annex I). El sol·licitant ha d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb el Consell Insular de Menorca —el Consell Insular de Menorca comprovarà d'ofici aquest aspecte.

h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex III).

i) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

B. Documentació específica

j) Memòria detallada i quantificada de les activitats enumerades en el punt 4 de les bases i que es pretenen realitzar amb la subvenció sol·licitada. Cada sol·licitud ha d’indicar mitjançant una memòria detallada l’acció que es pretén realitzar indicant els potencials destinataris de l’acció, el professorat o personal capacitat per dur-la a terme i el període o períodes prevists de realització de l’acció.

S’eximeix de la presentació de la documentació a què fan referència les lletres a), c), e) i i) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular, la qual cosa s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas és obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats A) i B) de l'apartat 2 s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò establert en l'art. 14.2 de la LPACAP al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l’LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.

8. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. Seran seleccionades totes les organitzacions sol·licitants que compleixin els requisits d’aquesta convocatòria i que adjuntin a la sol·licitud la documentació adient. En cas que les subvencions sol·licitades excedeixin de les quantitats que poden ser subvencionades per cada línia i acció, es repartirà proporcionalment la quantitat entre les diferents ajudes sol·licitades.

2. Cada entitat pot sol·licitar un màxim de dues accions per les tres línies.

3. Per a la línia 1, de cursos de formació, es destina un pressupost de 30.000 €. Si no s'esgota aquest pressupost pot revertir en la línia 2.

La subvenció màxima destinada a aquestes accions de formació és de 4.000 €.

Per a la línia 2, de jornades tècniques, es destina un màxim de 20.000 €. Si no s'esgota aquest pressupost pot revertir en la línia 1.

La subvenció màxima destinada a les accions de jornades tècniques és de 5.000 € per acció.

Per a la línia 3, d’assessorament, es destina un màxim de 10.000 €.

La subvenció màxima destinada a les accions d'assessorament és de 4.000 € per acció.

En qualsevol cas, l’import màxim subvencionable de cada acció formativa, jornada tècnica o assessorament és de 18 € per hora i per alumne, ja sigui per hora de docència de l’acció formativa, jornada tècnica o assessorament.

4. Són despeses subvencionables d’aquesta convocatòria per cadascuna de les línies:

a) Les retribucions dels formadors interns i externs per a l'exercici de les activitats de preparació, impartició, tutoria i avaluació als participants de les accions formatives. Es poden incloure factures o nòmines i el cost de Seguretat Social a càrrec de l’entitat. En el cas de nòmines, només serà imputable la part proporcional al cost/hora equivalent al doble del nombre d’hores de docència de l’acció formativa.

b) Les despeses següents dels formadors externs per cada acció formativa: trasllat, amb un màxim de 200 €, i allotjament, amb un màxim de 150 €.

c) Despeses generals, com ara despeses de lloguers, tant d’instal·lacions com d’equipaments necessaris, i també despeses de llum, aigua i telèfon. En qualsevol cas aquests costs indirectes han d'imputar-se a l'activitat subvencionada en la part que raonablement correspongui d'acord amb els principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament es realitzi l'activitat, d'acord amb el disposat en l'article 40 apartat 9 del Text refós de la Llei de subvencions. A més en tot cas es podran justificar fins a un màxim d'un 20% del cost total del curs.

d) Despeses de coordinació de l'acció formativa. Es poden incloure factures o nòmines i el cost de Seguretat Social a càrrec de l’entitat. En qualsevol cas aquestes despeses de coordinació han d'estar degudament justificades de forma que quedi clarament demostrat que són despeses indispensables per a la realització de l'activitat i hi estan directament relacionades, d'acord amb el que disposa l’article 40 apartat 7 del Text refós de la Llei de subvencions, i en qualsevol cas aquests costs indirectes han d'imputar-se a l'activitat subvencionada en la part que raonablement correspongui d'acord amb els principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament es realitzi l'activitat, d'acord amb el que disposa l'article 40 apartat 9 del Text refós de la Llei de subvencions. En tot cas es pot justificar fins a un màxim d'un 25 % del cost total del curs.

e) Despeses de mitjans didàctics i d’adquisició de materials de lliurament a alumnes.

f) Despeses de publicitat i difusió de l'activitat formativa.

g) Per les despeses d’assessorament, en cas que el realitzi personal propi de l’entitat, es podran justificar les nòmines pel temps que s’ha destinat de forma real a l’acció, degudament justificat amb la memòria final presentada.

9. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS

1. Es crea la Comissió Avaluadora dels ajuts regulats en aquestes bases.

2. L’objecte de la Comissió Avaluadora és examinar els expedients d’ajuts, que hauran d’anar acompanyats d’informe tècnic, i emetre una proposta definitiva d’acord.

3. La Comissió Avaluadora està integrada pels membres següents:

- President: el conseller executiu del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

Titulars:

- el director insular de Medi Rural i Marí

- Tres tècnics del Consell Insular de Menorca

4. Perquè la Comissió Avaluadora s’entengui vàlidament constituïda requereix la presència del president i del secretari i de la meitat, almenys, dels membres.

10. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

Una vegada conclòs el procés de tramitació de la convocatòria i immediatament abans de la seva publicació en el diari oficial, s'ha de remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions la informació corresponent a la convocatòria, en els termes establerts en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. La instrucció correspon a un/una tècnic/a del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria s’han de sotmetran a l’examen de la comissió avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Reformulació de sol·licituds. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.

No obstant l’anterior, aquest termini es pot reduir si així s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS i es publicarà en el BOIB a efectes de notificació (art. 45.1.b de la LPACAP).

11. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

2. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant que el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

3. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.

4. Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, cal ajustar-se al que estableix la base 6. No obstant això, l'entitat beneficiària pot substituir les certificacions que s’assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11.f TRLGSIB).

12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. El darrer dia per a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o l’ajut econòmic concedit és el dia 30 de novembre de l'any de la convocatòria.

2. Per justificar s’ha de presentar la documentació següent:

Compte justificatiu simplificat:

· Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, indicant expressament el nombre de persones beneficiades per l’acció i el nombre d’hores de formació o assessorament realitzat.

· Memòria econòmica (annex IV) amb la relació nominativa de les despeses de l'activitat, amb indicació del creditor i document, import, data d'emissió i data de pagament. Totes les despeses que es relacionin en aquest document han d'estar pagades. La relació d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seva procedència, i declaració responsable de l'entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat, d'acord amb el que s'estableix en els articles 31.3 i 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La signatura del representant legal de l'entitat ha de constar en tots els fulls d'aquest document.

· En cas que hi hagi diferències respecte al pressupost previst presentat en la sol·licitud, caldrà incorporar un document específic addicional per explicar les desviacions.

· Qualsevol altra documentació que es derivi de les bases o sigui requerida pel CIM amb la finalitat de comprovar la justificació econòmica de l'activitat subvencionada.

3. En el cas de rebre qualsevol altra subvenció pública, s’ha de lliurar el justificant de la subvenció rebuda i el concepte pel qual s’ha rebut.

4. En la fase de comprovació de la despesa realitzada se sol·licitarà al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.

5. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

6. Si la despesa justificada per cada una de les línies subvencionades és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat per línia, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

8. Si un cop transcorregut el termini establert per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, s'ha de requerir el beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies.

Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici de l'expedient de revocació o reintegrament que correspongui.

13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions següents:

a. Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

b. Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

c. Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim establert.

d. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

e. Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

f. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

g. Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.

h. Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar-ne el cost total.

14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.

Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa aplicable.

En el cas que no escaigui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'esmentat incompliment.

Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari i s'haurà de valorar en tot cas el grau d'incompliment. No obstant l'anterior, inicialment aquest percentatge es fixarà en un 5 %.

En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1 % per cada dia de retard.

Si el benefici no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada.

En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, el qual es comptarà des del pagament de la subvenció, total o parcial, fins a la data de resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que si s’escau siguin exigibles.

15. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és l’establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

16. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius:

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca

Normativa general aplicable:

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears

ANNEX I: SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ EN LA CONVOCATÒRIA D’AJUTS A LES ENTITATS AGRÀRIES I ASSOCIATIVES EN MATÈRIA DE FORMACIÓ I ASSESSORAMENT AL SECTOR AGRARI (consta a l'expedient)

ANNEX II: MODEL DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta a l'expedient)

ANNEX III: DECLARACIÓ RESPONSABLE ALTRES AJUTS REBUTS (consta a l'expedient)

ANNEX IV: RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES (consta a l'expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

 

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón