Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 8068
Consell Executiu Aprovació de la convocatòria de l'any 2018 de l'ajut per al teixit empresarial, artesanal i associatiu de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 23 de juliol de 2018, va adoptar el següent acord:

PRIMER.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts de minimis del CIM per al teixit empresarial i associatiu de Menorca.

SEGON.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2018, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència al punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall:

Partida

Quantia màxima

5.43900.4790000 Ajuts al teixit empresarial i associatiu de Menorca

320.000€

5.46200.4790000 Ajuts foment divulgació i inversió en innovació i noves tecnologies

20.000€

L’import màxim a què es destina a la convocatòria únicament podrà ampliar-se en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) El termini de presentació de sol·licituds i de justificació finalitzarà dia 1 d'octubre de 2018.

c) L’instructor d’aquest expedient serà el senyor José Maria Mir Orfila, Tècnic del Consell Insular de Menorca i el responsable del seguiment d'aquest expedient serà la senyora Francisca Llabrés Riudavets, Tècnica del Consell Insular de Menorca. El senyor J. Manuel de Juan Andreu serà el tècnic responsable d'informar els expedients de la línia 4.

d) Aprovar la composició de la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts:

- President: Miquel Company Pons, conseller executiu del Departament d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

- Vocals:

Pilar Carrasco Pons, directora insular del Departament d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

José Maria Mir Orfila, Tècnic del CIM

J. Manuel de Juan Andreu, Tècnic del CIM

Francisca Llabrés Riudavets, Tècnica del CIM

- Secretari/ària: un/a funcionari/a del Departament

TERCER.- La notificació d'aquestes ajuts es farà mitjançant la publicació de l'acte de resolució en el BOIB.

BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE MINIMIS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER AL TEIXIT EMPRESARIAL, ARTESANAL I ASSOCIATIU DE MENORCA

1. OBJECTE

L'objecte d'aquest ajut de minimis és:

- Donar suport tècnic als fabricants i productors de Menorca mitjançant la presència dels productes dels fabricants i productors, com a expositors o com a visitants, a fires professionals fora de l’illa de Menorca per tal d'establir relacions comercials, així com donar suport a les actuacions de promoció que realitzin.

- Donar suport a les associacions empresarials de Menorca o agrupacions d'associacions empresarials de Menorca per tal de promocionar els productes de les empreses menorquines.

- Facilitar l'assistència dels artesans de Menorca com a expositors a les fires professionals i d'artesanes fora de l'illa de Menorca i donar suport a les actuacions de promoció dels productes artesans elaborats a l'illa de Menorca.

- Fomentar i promocionar la transformació digital dels negocis per tal d’aconseguir microempreses, petites empreses o mitjanes (PIME) més competitives.

Les actuacions s'han de realitzar en el període comprés entre dia 5 de novembre de l'any anterior al de la convocatòria i dia 1 d'octubre de l'any de la convocatòria, exceptuant l'assistència a fires de la línia 1, en què el període subvencionable és de dia 16 d'octubre de l'any anterior al de la convocatòria a dia 1 d'octubre de l'any de la convocatòria.

2. FINALITAT

El Consell Insular de Menorca, en l'exercici de les seves competències i d'acord amb els objectius fixats en el Pla estratègic de subvencions de l'any de la convocatòria, vol donar suport a la millora de la comercialització i la posició de les empreses, dels artesans i de les associacions de l'illa de Menorca en els mercats nacional i internacional mitjançant una convocatòria d'ajuts de minimis. Així mateix és la intenció del Consell Insular de Menorca contribuir al foment i la promoció del desenvolupament tecnològic i la innovació empresarial.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes de minimis que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES

En el marc d'aquests ajuts s'estableixen quatre línies:

Línia 1. Ajuts per als fabricants i productors de Menorca (exceptuant els artesans no agroalimentaris):

a) Assistència a fires professionals fora de l'illa de Menorca, com a expositors o com a visitants:

El lloguer o la despesa generada per l'ús de l'espai i el muntatge de l'estand així com les despeses del muntatge de la sala d'exposicions o exposició individual o col·lectiva.

Els desplaçaments fora de Menorca i l'estada a l'hotel per assistir a les fires professionals.

b) Actuacions de promoció exceptuant descomptes comercials i el cost del producte utilitzat en les degustacions.

c) Creació i manteniment de perfils socials i pàgines web.

Línia 2. Ajuts per a les associacions empresarials o agrupacions d'associacions:

a) Actuacions de promoció exceptuant el cost del producte utilitzat per a les degustacions.

b) Creació i manteniment de perfils socials i pàgines web.

Línia 3. Ajuts per als artesans de Menorca

a) Assistència dels artesans de Menorca com a expositors a les fires professionals i artesanes fora de l'illa de Menorca:

El lloguer o la despesa generada per l'ús de l'espai i el muntatge de l'estand, així com les despeses del muntatge de la sala d'exposicions o exposició individual o col·lectiva.

Els desplaçaments fora de Menorca i l'estada a l'hotel per assistir a les fires professionals.

b) Actuacions de promoció exceptuant descomptes comercials i el cost dels productes propis utilitzats per les promocions.

c) Creació i manteniment de perfils socials i pàgines web.

Línia 4. Ajuts per a les microempreses, petites empreses o mitjanes (PIME) per a la transformació del model de negoci a través de la digitalització dels actius i un major ús de la tecnologia a fi de transformar el model de negoci mitjançant la contractació de serveis tecnològics a proveïdors especialitzats.

5. NATURALESA DE L'AJUT DE MINIMIS. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Les subvencions que es regeixen per aquestes bases són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, les persones físiques o jurídiques que tenguin un altre ajut del Consell Insular de Menorca pel mateix concepte no poden ser beneficiàries d'aquests ajuts. Aquests ajuts són compatibles amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos per realitzar el mateix projecte que es puguin rebre d'altres administracions o entitats, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho de la forma establerta en aquestes bases, sempre que el seu còmput anual no superi el pressupost d'execució del projecte o els percentatges de limitacions establerts.

2. Depenent del sector econòmic en què operi l’entitat sol·licitant resultarà d'aplicació la regulació continguda en el Reglament de minimis 1408/2013, aplicable al sector agrari, o la continguda en el Reglament de minimis 1407/2013, aplicable a tots els sectors, d'acord amb els requisits, els límits i les definicions que s'hi recullen.

a) Estaran sotmesos als requisits i exigències del Reglament 1408/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea de les ajudes de minimis en el sector agrícola, tenint en compte les definicions i excepcions recollides en aquesta norma:

- Els sol·licitants que operen en el sector de la producció primària de productes agrícoles.

- Els sol·licitants que operen tant en el sector de la producció primària com en el de la transformació i comercialització de productes agrícoles i que no garanteixin per mitjans apropiats com la separació d'activitats o la distinció de costos, que les activitats del sector primari no es beneficiarà dels ajuts de minimis que es puguin concedir en aplicació del Reglament 1407/2013 aplicable a tots els sectors.

L'aplicació d'aquest Reglament implica que l'entitat beneficiaria no pot rebre, quant a activitats econòmiques sotmeses a l'esmentat Reglament, en els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 I 2018), ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressupost públics, per un import superior a 15.000€. Així mateix, s'haurà de respectar el topall nacional indicat a l'annex de l'esmentat Reglament.

b) Estan sotmesos als requisits i exigències del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis a tots els sectors, tenint en compte les definicions i excepcions recollides en aquesta norma:

- Els sol·licitants que operen en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles.

- Els sol·licitants que operen en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles i que, així mateix, operen en algun dels sectors exclosos -com ara els que es dediquen a la producció primària de productes agrícoles-, sempre que garanteixin que les activitats dels sectors exclosos no es beneficien de les ajudes de minimis concedides d'acord amb aquest reglament, per mitjans apropiats com la separació d'activitats o la distinció de costos.

L'aplicació d'aquest reglament implica que l'entitat beneficiària no pot rebre, quant a activitats econòmiques sotmeses a l'esmentat reglament tot tenint en compte les possibles acumulacions previstes en l'art. 5, en els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018), ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressupost públics per un import superior a 200.000 €.

3. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, per tant, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament o aportar fons propis.

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Per a la línia 1: Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones físiques o jurídiques o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sens personalitat jurídica que tenguin el domicili social i un establiment operatiu a Menorca, que siguin fabricants i productors i que estiguin donats d'alta de l'impost d'activitats econòmiques corresponent. Queden exclosos d'aquesta línia els artesans no agroalimentaris.

Per a la línia 2: Les associacions empresarials l'actuació de les quals sigui d'àmbit insular de Menorca, agrupacions d'associacions empresarials d'àmbit insular de Menorca, confederacions d'associacions empresarials d'àmbit insular de Menorca o similars.

Per a la línia 3: Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts les persones físiques o jurídiques o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sens personalitat jurídica que compleixin, d'acord amb la Llei 4/1985, de 3 de maig, d'ordenació de l'artesania, i normativa de desplegament, els requisits següents i que tenguin el domicili social i un establiment operatiu a Menorca:

- Les empreses han de tenir el document de qualificació artesanal (DQA)

- Els mestres artesans han de tenir la carta de mestre artesà (CMA)

- Els artesans han de tenir la carta d’artesà (CA)

- Estar d’alta de l’IAE relacionat amb l'ofici del qual té el DQA, CMA o CA, en cas d’estar-hi obligats

- Estar d'alta durant 6 mesos a l'any en la Seguretat Social

- Estar inscrits en el Registre d'empreses artesanes de les Illes Balears, en el Registre d'artesans de les Illes Balears o en el registre de Mestres artesans de les Illes Balears.

Queden exclosos d’aquesta línia:

- Els artesans que estiguin d'alta de l'IAE de venda ambulant

- Els artesans que estiguin d'alta en l'activitat de comerç

- Els formatgers i maduradors de formatge

- Els artesans agroalimentaris

- Les associacions artesanes de Menorca

Línia 4: Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts les persones físiques o jurídiques o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sens personalitat jurídica que tenguin el domicili social i un establiment operatiu a Menorca i que responguin a la definició de microempresa, petita empresa o mitjana empresa (PIME).

2. Els beneficiaris d'aquests ajuts han de desenvolupar la seva activitat dins l’àmbit territorial de Menorca i mantenir l'activitat durant un any (annex I).

3. No obstant això, no poden ser-ne beneficiàries:

a) Les persones físiques o jurídiques en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex II).

b) Les empreses que, en el moment que l'òrgan instructor dicti la proposta de resolució definitiva de la convocatòria, no estiguin al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració General de l'Estat i amb les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca.

c) Les empreses que hagin rebut, en els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018), ajuts públics o d'ens privats, finançats a càrrec de pressuposts públics, en concepte de minimis, per un import superior a 15.000 € o 200.000 € (segons els sigui d'aplicació l'apartat a) o b) de la base 5.2 respectivament).

d) Les entitats recollides dins la categoria d'empreses en crisi, tal com les defineix l'apartat 18 de l'article 2 del Reglament núm. 651/2014 de la Comissió. Tampoc poden ser-ne beneficiàries les empreses que estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió de la Comissió que tengui declarada una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat comú (annex II).

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es. Facultativament i només en el cas de les persones físiques es poden presentar presencialment de conformitat amb el que s'estableix en l'apartat 5.b d'aquesta base.

2. A la sol·licitud, s’ha d’adjuntar la documentació següent:

A. Documentació administrativa

a. Si el sol·licitant és persona física, DNI.

b. Si el sol·licitant és persona jurídica, escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari, de conformitat amb els estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.

c. Si el sol·licitant és persona jurídica, CIF del sol·licitant.

d. Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua qui presenta la sol·licitud i, si escau, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en cas que la presenti una persona diferent (annex I).

e. Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sens personalitat jurídica, han de sol·licitar l'ajut totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

f. Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre i NIF del representant.

g. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions (annex II).

h. Declaració responsable del sol·licitant o del seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex III).

i. Declaració responsable relativa al Reglament comunitari de minimis aplicable i als ajuts rebuts en concepte de minimis (annex V).

j. Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

k. Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions davant la Seguretat Social. Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i el certificat de situació en el cens d'Activitats Econòmiques de l'AEAT. Aquestes comprovacions es portaran a terme en la mesura que el Consell Insular de Menorca disposi dels convenis adequats que li ho permetin (annex I).

B. Documentació específica

l. Per a la línia 1:

- Document d'alta de l'impost d'activitats econòmiques i darrer rebut de pagament o document que acrediti que està exempt del pagament.

- Documentació relativa a la justificació de la subvenció (compte justificatiu simplificat)(vegeu base 13).

m. Per a la línia 2:

- Documentació relativa a la justificació de la subvenció (compte justificatiu simplificat)(vegeu base 13).

n. Per a la línia 3:

- Document de qualificació artesanal, la carta de mestre artesà o la carta artesana.

- Document justificatiu d’estar d’alta de l’IAE, en cas d’estar-hi obligats.

- Els rebuts de pagament a la Seguretat Social per tal de demostrar que està d'alta com a mínim durant 6 mesos a l'any (per poder determinar aquest període es comprovaran els dotze mesos anteriors a la data de presentació de la sol·licitud).

- Documentació relativa a la justificació de la subvenció (compte justificatiu simplificat)(vegeu base 13)

o. Línia 4:

- Documentació que es consideri adient per a justificar l’aplicació dels criteris de valoració prevists a la base 8.7.3.

- Documentació relativa a la justificació de la subvenció (compte justificatiu simplificat)(vegeu base 13)

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a), b), f) i j) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés; en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els punts A) i B) de l'apartat 2 s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 i 2 de la LPACAP al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 de la LPACAP, les persones físiques, per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics, mitjançant el registre electrònic del Consell Insular de Menorca (a la Seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella) o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada LPACAP.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l’LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, cal requerir-lo per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.

8. CRITERIS QUE ES TENEN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS I DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s’atorgaran els ajuts sol·licitats amb els límits fixats en la convocatòria i en les presents bases dins el crèdit disponible.

2. Per a les línies 1, 2 i 3, si el total de l’ajut sol·licitat és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment. En el cas de la línia 4, quan l'import total sol·licitat sigui superior al crèdit disponible, s'han d'aplicar els criteris de valoració prevists a la base 8.7.3.

3. Es pot sol·licitar un ajut de línia 1 i 4 conjuntament o també un ajut de la línia 3 i 4.

4. Línia 1, d'ajuts per als fabricants i productors de Menorca: l'ajut màxim per a cada sector és de 100.000 € per al sector del calçat, 100.000 € per al sector bijuter i 55.000 € per a la resta de sectors.

4.1. Despeses de fires: se subvenciona fins al 100 % de les despeses que suposen el transport i l'hotel, i el lloguer de l'espai, gestió i muntatge de l'estand, les despeses del muntatge de la sala d'exposicions o exposició amb un límit del 50 % amb els límits següents per fira:

a. fires que tenguin lloc a Espanya : 2.000 €

b. fires a Europa (menys Espanya): 3.000 €

c. fires fora d'Europa: 4.200 €

4.2. Despeses de creació i manteniment de perfils socials i pàgines web: en cap cas el cost total d'execució d'aquesta actuació pot ser superior als 3.000 € per sol·licitant (no són subvencionables les despeses d'inversió). Se subvencionen al 50 % les despeses amb un màxim de 1.500 €.

4.3. Ajuts de promoció: se subvencionen un 70 % sobre el cost amb un màxim de 2.500 € per sol·licitant.

L'import màxim total que pot rebre cada beneficiari per la línia 1 és de 14.000 €.

5. Línia 2, d'ajuts per a les associacions empresarials o agrupacions d'associacions: l'ajut màxim és de 55.000 €.

5.1. Despeses de creació i manteniment de perfils socials i pàgines web: en cap cas el cost total d'execució d'aquesta actuació pot ser superior a 3.000 € (no són subvencionables les despeses d'inversió). Se subvencionen al 50 % les despeses amb un màxim de 1.500€.

5.2. La resta d'actuacions de promoció de productes d'empreses menorquines es subvencionen un 100 % sobre el cost del projecte.

En els projectes de promoció presentats es pot justificar fins a un 10 % del cost del projecte en despeses corrents de les associacions, tenint en compte que els costos indirectes que s’imputin a l’activitat només es poden aplicar en la part que raonablement correspongui d’acord amb els principis i les normes de compatibilitat generalment admeses; en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament es duu a terme l’activitat.

5.3. Els límits per aquesta línia són els següents:

- 5.000 € per associació

- Per a confederacions o agrupacions d'associacions: 28.000 € segons el repartiment següent:

- 20.000 € amb un màxim de 5.000 € per cada associació per a les quals s'hagin presentat un projecte de promoció.

- 8.000 € si el projecte presentat és propi de la confederació o agrupacions d'associacions.

6. Línia 3, d'ajuts als artesans: l'ajut màxim és de 10.000 €.

6.1. Despeses per fires: se subvenciona fins al 100 % de les despeses que suposen el transport i l'hotel. El lloguer de l'espai, gestió i muntatge de l'estand, les despeses del muntatge de la sala d'exposicions o exposició amb un límit del 50 % amb els límits següents:

a. Per cada una de les fires que tenguin lloc a Espanya: 1.000 €

b. Per cada una de les fires a l'estranger: 1.800 €

6.2. Despeses de creació i manteniment de perfils socials i pàgines web: en cap cas el cost total d'execució d'aquesta actuació pot ser superior a 3.000 € (no són subvencionables les despeses d'inversió). Se subvencionen al 50 % amb un màxim de 1.500 €.

6.3. Es pot subvencionar fins al 90 % de l'ajut sol·licitat per actuacions de promoció fins a un import màxim de 2.500 € per beneficiari.

6.4. En cas que el sol·licitant tengui concedit l'ús de la marca de garantia, propietat del Consell Insular de Menorca, Artesania de Menorca, es pot incrementar cada un dels imports concedits en un 10 %, sempre que aquest increment es pugui justificar amb les despeses executades.

6.5. L'import màxim total per aquesta línia que pot rebre cada beneficiari és de 4.000 €.

7. Línia 4, d'ajuts per a les microempreses, petites empreses o mitjanes (PIME), per a la transformació del model de negoci a través de la digitalització dels actius i un major ús de la tecnologia per tal de transformar el model de negoci mitjançant la contractació de serveis tecnològics a proveïdors especialitzats:

7.1. Per aquesta línia subvencionadora el total màxim dels ajuts, en el seu conjunt, són 20.000 €.

7.2. La intensitat de l’ajut és del 50 % de les despeses subvencionables amb un màxim d’ajut individual de 4.000 € i sempre que compleixin algun dels següents requisits per contribuir a la transformació digital del negoci a través de la millora del posicionament tecnològic de l’empresa mitjançant la contractació de serveis tecnològics a proveïdors especialitzats per a:

- La implantació de solucions de gestió empresarial

- El desenvolupament d’una estratègia en línia a l’empresa

- L’assessorament en gestió d'R+D+i

7.3. En el cas que l'import total sol·licitat per la línia 4 sigui superior al crèdit disponible d’aquesta línia, s'han d'aplicar els criteris de valoració següents:

- Impacte potencial del projecte en el creixement de l’empresa. Es valoraran: el potencial de creixement en vendes, exportacions i personal que es puguin assolir: 20 punts.

- Qualitat cientificotècnica. Es valoraran: el nivell de detall i concreció de la descripció de l’activitat i l’adequació a les finalitats que estableix la convocatòria: 20 punts.

- Grau d’especialització diferencial. Es valoraran: la concreció de la descripció dels objectius a aconseguir a curt i mitjà termini, el grau d’innovació i exposició del problema a resoldre: 20 punts.

- Adequació de l’oferta al mercat. Es valoraran: accés a nous mercats, nombre de clients potencials o augment de la demanda, productivitat, competitivitat o la diferenciació de l’empresa: 20 punts.

- Coherència del projecte amb l’estratègia i model de negoci de l’empresa. Es valoraran: la viabilitat del projecte, el detall en la planificació a curt/mitjà termini i l'avaluabilitat dels resultats assolits: 20 punts.

Les valoracions qualitatives es fan assignant el màxim de punts a la millor proposta en cada apartat a valorar, i assignant de forma proporcional els punts corresponent a la resta de propostes.

El pressupost es repartirà de forma proporcional segons les puntuacions obtingudes per cada un dels sol·licitants.

7.4. Els recursos econòmics es concediran de major a menor per puntuació, d’acord amb els criteris d’avaluació establerts i fins a l’esgotament del crèdit disponible.

8. Pel que fa a la línia 1, en primer terme, si no s'exhaureix el pressupost del sector del calçat aquest revertirà en el sector bijuter i viceversa. En segon terme el pressupost que no s'exhaureixi de la resta de sectors industrials revertirà de forma equitativa per tal d'igualar el percentatge a atorgar, en el sector del calçat i el sector bijuter i viceversa.

Si no s'exhaureix el pressupost de la línia 2 aquest revertirà en la línia 1 de forma equitativa per tal d'igualar el percentatge a atorgar i viceversa.

Si no s'exhaureix el pressupost destinat a la línia 3 aquest revertirà en la línia 1 i 2 de forma equitativa per tal d'igualar el percentatge a atorgar i viceversa.

Si no s'exhaureix el pressupost destinat a la línia 4 aquest no revertirà en cap altre sector.

9. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (serveis o subministraments per import inferior 15.000 euros –IVA exclòs–), el beneficiari haurà de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per la prestació del servei o el lliurement del bé llevat que per les seves especials característiques no hi hagi al el mercat prou entitats que el realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s'hagués de realitzar amb anterioritat a la subvenció.

9. DESPESES SUBVENCIONABLES. PRESSUPOST DEL PROJECTE I PRESSUPOST SUBVENCIONABLE

1. Són despeses justificables d’aquesta convocatòria:

Línia 1:

- Despeses per fires:

. Despeses de lloguer de l'espai i el muntatge de l'estand, així com les despeses del muntatge de la sala d'exposicions o exposició.

. Despeses de bitllets de trasllat i d'estada.

- Despeses de promoció, entre d'altres, despeses de campanyes publicitàries a mitjans de comunicació, a xarxes socials, a pàgines web, informació en revistes, presència en fullets publicitaris (s’exceptuen descomptes comercials i el cost del producte utilitzat en les degustacions).

- Despeses de creació i manteniment de perfils socials i pàgines web, entre d'altres, despeses de programació i disseny, els costos d'imatgeria necessària per a la migració de la plataforma, despeses de contractació de serveis externs especialitzats per a l'assessorament tecnològic o de màrqueting de la nova plataforma.

Línia 2:

- Despeses de promoció, entre d'altres, despeses de campanyes publicitàries a mitjans de comunicació, a xarxes socials, a pàgines web, informació en revistes, presència en fullets publicitaris (s’exceptuen el cost del producte utilitzat en les degustacions).

- Despeses de creació i manteniment de perfils socials i pàgines web, entre d'altres, despeses de programació i disseny, els costos d'imatgeria necessària per a la migració de la plataforma, despeses de contractació de serveis externs especialitzat per a l'assessorament tecnològic o de màrqueting de la nova plataforma.

- Despeses corrents de l'associació, entre d'altres lloguers, material fungible d'oficina, despeses de personal, llum (els costos indirectes que s’imputin a l’activitat només es podran aplicar en la part que raonablement correspongui d’acord amb els principis i les normes de compatibilitat generalment admeses; en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament es duu a terme l’activitat).

Línia 3:

- Despeses de lloguer de l'espai i el muntatge de l'estand així com les despeses del muntatge de la sala d'exposicions o exposició.

- Despeses de bitllets d'avió i estades d'hotel.

- Despeses de promoció, entre d'altres, despeses de campanyes publicitàries a mitjans de comunicació, a xarxes socials, a pàgines web, informació en revistes, presència en fullets publicitaris (s’exceptuen descomptes comercials i el cost del producte utilitzat en les degustacions).

- Despeses de creació i manteniment de perfils socials i pàgines web, entre d'altres, despeses de programació i disseny, els costos d'imatgeria necessària per a la migració de la plataforma, despeses de contractació de serveis externs especialitzats per a l'assessorament tecnològic o de màrqueting de la nova plataforma.

Línia 4:

- Despeses de contractació de consultoria de serveis tecnològics.

2. En relació amb l'ajut per assistència a fires: s'acceptaran factures i pagaments realitzats amb anterioritat a dia 16 d'octubre de l'any anterior al de la convocatòria quan corresponguin a fires efectivament realitzades en el període de dia 16 d'octubre de l'any anterior al de la convocatòria a dia 15 d'octubre de l'any de la convocatòria.

3. D'acord amb l'establert en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es realitzi dins el termini establert en aquestes bases.

Només es pot considerar com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de l’ajut i de la justificació de l'ajuda de minimis. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen a la base catorzena, de justificació de les despeses.

En qualsevol cas, no formen part del pressupost subvencionable, vista la naturalesa del crèdit pressupostari, tot i que formin part del projecte, les inversions, obres, compra d'equipaments o de qualsevol bé inventariable de naturalesa similar.

4. En tot cas, no són despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:

- Despeses que no compleixin els requisits esmentats a l'apartat 1 d'aquesta base.

- Les despeses l'import de les quals s'hagi adquirit a un preu superior de mercat.

- Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-lo ni dur-lo a terme.

- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i sancions administratives, i les despeses de procediments judicials.

- Els impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, i els impostos sobre la renda.

- Les assegurances.

- Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o d'altres semblants.

10. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS

1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva.

2. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

- President: el Conseller Executiu del Departament d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

Titulars:

- Directora Insular del Departament d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

- 3 tècnics del CIM

11. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat. Quant al sistema de selecció dels beneficiaris, s’atorgaran tots els ajuts sol·licitats que compleixin els requisits de la convocatòria, amb els límits fixats en la convocatòria i en les presents bases dins el crèdit disponible. Si el total de l’ajut sol·licitat per una línia és superior al crèdit disponible, el repartiment serà proporcional en el cas de les línies 1, 2 i 3; mentre que s'aplicaran els criteris de valoració prevists a la base 8.7.3 en el cas de la línia 4.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara en endavant, BDNS) i l'extracte de la convocatòria s'ha de publicar en Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la LGS.

3. La instrucció correspon al funcionari del Consell Insular de Menorca que es determina en la convocatòria, al qual li correspon realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució dels ajuts, i que ha de comprovar que aquest ajust és compatible amb altres ajusts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria s'han de sotmetre a l’examen de la Comissió Avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

7. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

8. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a l'efecte de notificació (art. 45.1b de la LPACAP). S'ha d'informar el beneficiari de la quantia de minimis concedida i del seu caràcter de minimis, fent referència expressa al reglament aplicat.

12. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s’han d'abonar després que el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada i les despeses corresponents, de conformitat amb allò establert en aquestes bases.

2. No es pot pagar la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, el Consell Insular de Menorca i davant la Seguretat Social.

3. Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'ha d'ajustar a l'establert en la base 6. No obstant això, l'entitat beneficiària pot substituir les certificacions que s'assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11.f TRLGSIB).

4. Les subvencions que es paguen a persones físiques resten subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.

5. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

13. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. La justificació de les despeses objecte de subvenció s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud.

2. La justificació de la realització del projecte subvencionat ha d'acreditar la consecució dels objectius de la subvenció, així com el compliment de les obligacions que determinin les presents bases. En el supòsit d’ajuda per participació a fires, la justificació de la realització del projecte subvencionat s'ha de realitzar de forma individual per cada una de les fires subvencionades. S'ha de fer d'acord amb l'establert a l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, a través d'un compte justificatiu simplificat, que ha de tenir el contingut següent:

a. Memòria justificativa de l'ajut sol·licitat, amb indicació de les activitats realitzades per a les quals se sol·licita la subvenció i dels resultats obtinguts, amb el suport documental corresponent i altres aspectes que siguin rellevants. En relació amb els ajuts per fires, en la memòria s'han d'indicar les dates concretes en què es realitza cada una de les fires i el lloc de realització. S'ha d'adjuntar una fotografia de l'estand on s’indiqui la fira a la qual correspon i la data.

Per les despeses de creació de perfils socials i pàgines web, s'ha de presentar una declaració responsable del representant legal de l'entitat per la qual acredita que la despesa per la qual se sol·licita l'ajut no s'ha comptabilitzat com a despesa d'inversió.

Per la línia 4, la memòria descriptiva, com a mínim, ha de fer menció explícita als següents aspectes: problema a resoldre i/o oportunitat a aprofitar, elements que milloraran el nivell de competitivitat de l’empresa (productivitat, eficiència, reducció de costos, qualitat, posicionament, diferenciació, imatge de marca...) i objectius marcats, a curt i a mitjà termini.

b. Relació nominativa de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor i document, import, data d'emissió i data de pagament (model annex IV). Els imports s'han d'indicar en euros, indicant si n'és el cas els tipus de canvi de la divisa.

Poden ser considerats com a justificants de pagament els documents següents:

- Extracte bancari en què quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

- Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o persona responsable de l'empresa, amb capacitat de cobrament. A aquests efectes han de quedar consignats en la factura les dades següents: la data de cobrament, la identificació amb indicació del nombre, NIF i firma del declarant del cobrament de la factura i el segell de l'empresa, el qual és facultatiu en cas que l'emissor sigui persona física.

- Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

- Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.

No s'admeten pagaments en efectiu d'import igual o superior a 2.500 €, en els termes prevists en l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació a la normativa financera per la intensificació de les actuacions i lluita contra el frau.

c. Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i procedència (model annex IV).

d. Una declaració responsable de l'entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat (art. 31.1 i 33 LGS) (model annex IV).

e. Si escau, una declaració responsable de l'entitat beneficiària que acrediti que no recupera ni compensa l'IVA (art. 31.8 LGS) (model annex IV).

f. Qualsevol altra documentació que es derivi de les bases o sigui requerida per l'entitat beneficiària amb la finalitat de comprovar la justificació econòmica del projecte subvencionat.

3. Si la sol·licitud i/o documentació presentada fos incorrecta o incompleta, es requerirà al beneficiari la rectificació o el complement necessaris, en el termini improrrogable de 10 dies hàbils.

4. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

5. En la fase de comprovació de la despesa realitzada es podrà requerir al beneficiari, mitjançant tècniques de mostreig, els justificants de despeses seleccionats.

14. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a. Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la notificació de la concessió dels ajuts al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

b. Comunicar al Consell Insular de Menorca, en qualsevol moment o, en tot cas, a l'hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l’obtenció d'altres ingressos, subvencions, recursos o ajudes per al mateix projecte.

c. Les entitats beneficiàries d’aquestes ajudes han de mantenir l’activitat durant un termini mínim d'un any des de la presentació de la sol·licitud; en cas contrari, se’ls podrà exigir la devolució total o parcial de la subvenció abonada, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.

d. Acreditar, quan el Consell els ho sol·liciti, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

e. Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

f. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

g. Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres de registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.

h. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

i. Qualsevol publicació efectuada amb posterioritat a la concessió de la subvenció, relativa a les actuacions subvencionades, ha de fer públic el suport econòmic del Consell Insular de Menorca. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altre material imprès s'ha de fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

j. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

15. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

1. En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.

2. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'han d'aplicar els articles 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa aplicable.

3. En el cas que no escaigui la revocació total de l'ajut concedit, es pot aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'esmentat incompliment.

4. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.

5. Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM (en cas de publicacions realitzades en posterioritat a la concessió de la subvenció), es minorarà en un 1% l'import de la subvenció correctament justificada.

6. Manteniment d'un any de l'activitat. En cas contrari, se’ls podrà exigir la devolució parcial de la subvenció abonada, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.

7. En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeixi del pressupost executat esmentat.

8. En cas que l'import de la suma dels ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressuposts públics, per un import superior a 15.000 o 200.000 €, en funció del Reglament de minimis aplicable, en els tres darrers exercicis fiscals, l'import de revocació parcial de la subvenció ha de ser de la quantitat que excedeixi de l'import anteriorment esmentat.

9. Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

10. L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

16. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és l’establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

17. ALTRES DISPOSICIONS

1. Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d’interposar-hi recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell insular de Menorca.

2. Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

- Reglament UE núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24 de desembre de 2013)

- Reglament UE núm. 1408/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola ( Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24 de desembre de 2013)

ANNEX I: CONVOCATÒRIA D'AJUTS DE MINIMIS DEL CIM PER AL TEIXIT EMPRESARIAL, ARTESANAL I ASSOCIATIU DE MENORCA 2018 (consta a l'expedient)

ANNEX II: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta a l'expedient)

ANNEX III: DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ALTRES AJUTS REBUTS (consta a l'expedient)

ANNEX IV: RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DELS AJUTS DEL CIM A LES ENTITATS AGRÀRIES I ASSOCIATIVES EN MATÈRIA DE FORMACIÓ I ASSESSORAMENT AL SECTOR AGRARI (consta a l'expedient)

ANNEX V: DECLARACIÓ RESPONSABLE RELATIVA AL REGLAMENT COMUNITARI DE MINIMIS APLICABLE (consta a l'expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

 

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón