Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 8033
Decret mitjançant el qual s'atorgen delegacions de batlia en els tinents de batle

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment del disposat a l’article 44.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats locals, es publica en el BOIB el següent Decret de data 6 de juliol de 2018, firmat pel batle, Sr. Alfonso Rodríguez Badal:

“DECRET DE BATLIA

Mitjançant Resolució de data 23 de febrer de 2018, aquesta Batlia va procedir a nomenar membres de la Junta de Govern Local i tinents de batle els membres d'aquesta corporació Sr. Andrés Serra Martínez, Sra. Natividad Francés Gárate, Sra. María del Carmen Iglesias Manjón, Sra. Eva Serra Félix, Sr. Juan Cuadros Martínez i Sr. Marcos Pecos Quintans, amb indicació dels càrrecs a ostentar per cada un d'ells.

Posteriorment, la Sra. María del Carmen Iglesias Manjón va estar nomenada Secretària tècnica d’economia i hisenda del Consell de Mallorca.

Pels motius exposats, aquesta Batlia considera convenient una reestructuració de departaments i funcions. Per això, mitjançant aquest decret,

DISPÒS

La modificació dels anteriors decrets pels quals s'atorgaven delegacions genèriques, les quals queden atorgades en la forma que a continuació es transcriu:

Primer. De conformitat amb l’establert en els articles 23.4 de la vigent Llei reguladora de les bases del règim local i en l’art. 43 i següents del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, queden atorgades delegacions genèriques:

I. En el Sr. Andrés Serra Martínez, tinent de batle delegat de Serveis Generals i Seguretat, les següents atribucions:

1. Àmbits: Serveis Generals, Seguretat, Litoral i Activitats.

2. Facultats que es deleguen: la direcció i impulsió de la política municipal en totes les matèries relacionades amb l’àmbit de la delegació, incloent-hi, amb els assessoraments tècnics previs necessaris, la formulació de propostes de resolució de qualsevol tipus d’expedients d’aquests àmbits que hagin de resoldre altres òrgans col·legiats.

3. Condicions específiques: les competències atribuïdes en el punt 2 anterior inclouen la potestat d’adopció d’actes administratius que afectin tercers, fins i tot la resolució de recursos de reposició contra els actes que ell hagi dictat.

4. Queden sota la dependència directa del tinent de batle de Serveis Generals, Seguretat, Litoral i Activitats les següents dependències municipals:

a) Serveis de Personal i Recursos Humans: gestió de plantilles, quadres de llocs de treball, nòmines, relacions laborals, formació, prevenció de riscos laborals, medicina d’empresa, adscripcions de personal.

b) La gestió del padró municipal d’habitants i censos de població.

c) Serveis Jurídics.

d) Serveis de Policia Local i Seguretat Ciutadana.

e) Serveis de Protecció Civil.

f) Els serveis de Circulació pel que fa a la concessió d'autoritzacions d'ocupació o reserva de caràcter temporal amb motiu de l'organització d'activitats a la via pública, així com l'autorització de restriccions de trànsit derivades d'aquestes activitats.

g) Coordinació municipal.

h) Portaveu de l’equip de govern.

i) Seguretat Vial.

j) Comunicació.

k) Serveis de Platges i Litoral.

l) Serveis de Llicències: obertura d’establiments, activitats classificades.

m) La resta no encomanades expressament a altres delegats.

II. En la Sra. Natividad Francés Gárate, tinent de batle delegada de Cohesió Social i Igualtat:

1. Àmbits: Educació, Cultura, Serveis Socials, Igualtat, Habitatge, Ocupació, Participació Ciutadana i Joventut.

2. Facultats que es deleguen: la direcció i impulsió de la política municipal en totes les matèries relacionades amb l’àmbit de la delegació, incloent-hi, amb els assessoraments tècnics previs necessaris, la formulació de propostes de resolució de qualsevol tipus d’expedients d’aquests àmbits que hagin de resoldre altres òrgans col·legiats.

3. Condicions específiques: les competències atribuïdes en el punt 2 anterior inclouen la potestat d’adopció d’actes administratius que afectin tercers, fins i tot la resolució de recursos de reposició contra els actes que ella hagi dictat.

4. Queden sota la dependència directa de la tinent de batle d’Educació, Cultura, Serveis Socials, Igualtat, Habitatge, Ocupació, Participació Ciutadana i Joventut les següents dependències municipals:

a) Serveis de Benestar Social: Serveis Socials.

a) Serveis de Sanitat.

b) Tercera Edat.

c) Serveis Culturals.

d) Serveis d’Educació, Biblioteques.

e) Serveis de Normalització Lingüística.

f) Servei d’Igualtat.

g) Oficina d’Habitatge: execució integral de plans municipals d’habitatge i d’àrees de rehabilitació integrada.

h) Serveis de Formació: Institut de Formació i Ocupació.

i) Serveis de Participació Ciutadana: relacions amb associacions veïnals.

j) Serveis de Joventut: promoció, gestió i desenvolupament dels programes i serveis dirigits als joves.

III. En la Sra. Eva Serra Félix, tinent de batle d’Esports, Ciutadans Estrangers i Innovació, les següents atribucions:

1. Àmbit: Esports, Ciutadans estrangers, Noves Tecnologies, Innovació i Qualitat Democràtica.

2. Facultats que es deleguen: la direcció i impulsió de la política municipal en totes les matèries relacionades amb l’àmbit de la delegació, incloent-hi, amb els assessoraments tècnics previs necessaris, la formulació de propostes de resolució de qualsevol tipus d’expedients d’aquests àmbits que hagin de resoldre altres òrgans col·legiats.

3. Condicions específiques: les competències atribuïdes en el punt 2 anterior inclouen la potestat d’adopció d’actes administratius que afectin tercers, fins i tot la resolució de recursos de reposició contra els actes que ella hagi dictat.

4. Queden sota la dependència directa de la tinent de batle d’Esports i Ciutadans estrangers, Noves Tecnologies, Innovació i Qualitat Democràtica, les següents dependències municipals:

a) Servei d’Esports.

b) Servei de Ciutadans Estrangers.

d) Informàtica Municipal, Serveis Tecnològics Municipals, Infraestructures i Comunicacions.

e) Serveis d’Organització i Qualitat.

f) Innovació i Qualitat Democràtica.

IV. En el Sr. Juan Cuadros Martínez, tinent de batle delegat de Mobilitat, Vies i Obres i Manteniment, les següents atribucions:

1. Àmbits: Mobilitat, Vies i Obres, Manteniment i Transports.

2. Facultats que es deleguen: la direcció i impulsió de la política municipal en totes les matèries relacionades amb l’àmbit de la delegació, incloent-hi, amb els assessoraments tècnics previs necessaris, la formulació de propostes de resolució de qualsevol tipus d’expedients d’aquests àmbits que hagin de resoldre altres òrgans col·legiats.

3. Condicions específiques: les competències atribuïdes en el punt 2 anterior inclouen la potestat d’adopció d’actes administratius que afectin tercers, fins i tot la resolució de recursos de reposició contra els actes que ell hagi dictat.

4. Queden sota la dependència directa del tinent de batle de Mobilitat, Vies i Obres, Manteniment i Transports les següents dependències municipals:

a) Magatzem municipal.

b) Brigada Municipal d’Obres: manteniment i reparació de béns, serveis, infraestructures, equipaments i dependències municipals.

c) Transports.

d) Serveis d’Obres i Vialitat: planificació, direcció i control d’infrastructures, instal·lacions, equipaments i dependències municipals.

e) Circulació, excepte la concessió d'autoritzacions d'ocupació o reserva de caràcter temporal amb motiu de l'organització d'activitats a la via pública, així com l'autorització de restriccions de trànsit derivades d'aquestes activitats.

f) Serveis Urbans: relacions amb Calvià 2000 S.A. i empreses concessionàries en matèria de connexions municipals d’aigua potable i clavegueram, tarifes, cànon de depuració, etc.

g) Cementiris municipals.

V. En el Sr. Marcos Pecos Quintans, tinent de batle delegat d’Urbanisme, Economia i Comerç, les següents atribucions:

1. Àmbits: Urbanisme, Economia, Comerç, Medi Natural i Urbà.

2. Facultats que es deleguen: la direcció i impulsió de la política municipal en totes les matèries relacionades amb l’àmbit de la delegació, incloent-hi, amb els assessoraments tècnics previs necessaris, la formulació de propostes de resolució de qualsevol tipus d’expedients d’aquests àmbits que hagin de resoldre altres òrgans col·legiats.

3. Condicions específiques: les competències atribuïdes en el punt 2 anterior inclouen la potestat d’adopció d’actes administratius que afectin tercers, fins i tot la resolució de recursos de reposició contra els actes que ell hagi dictat.

4. Queden sota la dependència directa del tinent de batle d’Urbanisme, Economia, Comerç, Medi Natural i Urbà les següents dependències municipals:

a) Serveis d’Urbanisme: plans urbanístics, gestió urbanística, ordenació del territori, patrimoni històric.

b) Serveis de Llicències d’Obres.

c) Serveis Econòmics: Intervenció i Tresoreria.

c) Hisenda: Gestió Pressupostària i Comptable, Rendes i Exaccions Municipals.

d) Serveis de Contractació i Compres.

e) Agenda Local 21.

f) Món Rural.

h) Serveis de Medi Natural i Urbà: serveis ambientals, control de plagues.

i) Canera municipal.

j) Serveis de Comerç: promoció i gestió del comerç.

k) Departament d’Inspecció i Infraccions.

Segon. En aplicació del que es disposa en els articles 23.4 de la vigent Llei reguladora de les bases del règim local i l’art. 43 i següents del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, es delega en els tinents de batle Sr. Andrés Serra Martínez, Sra. Natividad Francés Gárate, Sra. Eva Serra Félix, Sr. Juan Cuadros Martínez i Sr. Marcos Pecos Quintans, i dins dels àmbits de la competència genèrica que ostenten, l’exercici de les següents atribucions:

1. Aprovar la disposició de despeses, ordenació de pagaments, disposició de fons i autorització de documents que impliquin la formalització d’ingressos de fins a 300.000 euros, impostos inclosos.

2. Aprovar les factures que corresponguin al desenvolupament normal del pressupost, rebudes pels serveis d’Intervenció, l’import de les quals no excedeixi de 300.000 euros impostos inclosos.

3. Aprovar les adjudicacions de contractacions i concessions de competència de la batlia i que no excedeixin de 300.000 euros, impostos inclosos, així com l’aprovació dels projectes d’obres i serveis de competència d’aquesta Batlia amb un pressupost inferior a la citada quantitat.

4. Presidir les subhastes i concursos per a venda, arrendaments, obres, serveis i subministraments de qualsevol import.

5. Resoldre els expedients de devolució de fiances i avals dipositats per contractistes.

6. Subscriure escriptures, documents, pòlisses i contractes relacionats amb l’exercici de les facultats delegades i la signatura de les quals correspongui a la Batlia.

Tercer. A més de les assenyalades en l’apartat anterior, es deleguen, específicament, les següents atribucions:

a) En el tinent de batle delegat de Serveis Generals i Seguretat:

1. Efectuar les convocatòries derivades de l’oferta d’ocupació i nomenar funcionaris o personal laboral, a proposta del tribunal, als qui superin les corresponents proves.

2. Contractar el personal laboral de la Corporació, i assignar-li els diferents llocs de caràcter laboral prevists en les relacions aprovades, d’acord amb la legislació laboral.

3. La declaració de situacions administratives i l’atorgament de permisos, ajudes assistencials i llicències, així com la jubilació de tot el personal.

4. La resolució de les peticions d’accés a informació formulades pels regidors a l’empara dels articles 77 de la LRBRL i 14 del ROF.

5. La direcció de seguretat, incloent-hi Policia Local, Policia Rural i Protecció Civil, dictant-ne ordres o circulars d’instruccions.

6. Exercir la prefectura directa de la Policia Local.

7. La concessió d'autoritzacions d'ocupació o reserva de caràcter temporal amb motiu de l'organització d'activitats a la via pública, així com l'autorització de restriccions de trànsit derivades d'aquestes activitats.

8. Fer complir les ordenances i reglaments municipals i sancionar les faltes de desobediència a l’autoritat o per infracció d’ordenances i altres normes de competència municipal o normes de trànsit, excepte en els casos en què aquesta facultat estigui atribuïda a altres òrgans.

9. La direcció dels serveis de Litoral.

10. Aprovar la concessió de llicències d’obertura d’establiments fabrils, industrials o comercials i d’altres llicències de qualsevol altra índole, sempre que, per a aquestes últimes, la competència d’atorgament correspongui a la Batlia.

11. Aquesta delegació inclou, amb els assessoraments tècnics previs necessaris, la formulació de propostes de resolució de qualsevol tipus d'expedient d'aquests àmbits que hagin de resoldre altres òrgans col·legiats.

b) En la tinent de batle delegada de Cohesió Social i Igualtat.

1. Aquesta delegació inclou, amb els assessoraments tècnics previs necessaris, la formulació de propostes de resolució de qualsevol tipus d’expedient d’aquests àmbits que hagin de resoldre altres òrgans col·legiats.

2. La direcció dels serveis de Normalització Lingüística, Educació, Biblioteques i Igualtat, incloent-hi, amb els assessoraments tècnics previs necessaris, la formulació de propostes de resolució de qualsevol tipus d’expedient d’aquests àmbits que hagin de resoldre altres òrgans col·legiats.

3. La direcció dels serveis relatius a organitzacions de voluntaris i cooperació.

4. La direcció dels serveis socials i comunitaris.

5. La direcció dels serveis d’habitatge.

6. La direcció dels serveis de Participació Ciutadana.

7. La direcció dels serveis de Joventut, incloent-hi, amb els assessoraments tècnics previs necessaris, la formulació de propostes de resolució de qualsevol tipus d'expedient d'aquests àmbits que hagin de resoldre altres òrgans col·legiats.

8. Aprovar la concessió de llicències requerides per a la realització d'activitats vinculades amb els serveis de Participació Ciutadana o Joventut per la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, sempre que la competència d’atorgament correspongui a la Batlia.

c) En la tinent de batle delegada d’Esports, Ciutadans Estrangers i Innovació.

1. La direcció dels serveis de Ciutadans Estrangers, incloent-hi amb els assessoraments tècnics previs necessaris, la formulació de propostes de resolució de qualsevol tipus d’expedient d’aquests àmbits que hagin de resoldre altres òrgans col·legiats.

2. La direcció dels serveis d’Organització i Qualitat.

3. La direcció dels serveis de Noves Tecnologies, que inclouen la direcció dels serveis d’Informàtica, Comunicacions i infraestructures existents o que puguin crear-se en aquest àmbit.

4. Impulsar les iniciatives de desenvolupament del principi de servei als ciutadans, mitjançant programes d’avaluació de la qualitat dels serveis.

d) En el tinent de batle delegat de Mobilitat, Vies i Obres i Manteniment.

1. La direcció dels serveis de Vies i Obres.

2. La direcció dels serveis de Manteniment.

3. La direcció dels serveis de Circulació, excepte la concessió d'autoritzacions d'ocupació o reserva de caràcter temporal amb motiu de l'organització d'activitats a la via pública, així com l'autorització de restriccions de trànsit derivades d'aquestes activitats.

4. L’atorgament de llicències de connexió a les xarxes d’aigua potable i de clavegueram.

e) En el tinent de batle delegat d'Urbanisme, Economia i Comerç.

1. Les atribucions corresponents a la resolució de les sol·licituds de les llicències urbanístiques d'obres que siguin competència de la Batlia, pel que fa a:

- Les de tècnica senzilla i escassa entitat constructiva que s'executin sobre domini públic municipal, en sòl rústic protegit o en béns protegits d'acord amb la legislació de patrimoni.

- Les que podrien executar-se mitjançant comunicació prèvia però tenen caràcter legalitzador o es funden en una infracció urbanística.

- Les obres subjectes a llicència que no requereixin projecte d'acord amb la Llei d'ordenació de l'edificació.

- Les de primera ocupació i finals d'obra.

- Les de parcel·lació i modificació de parcel·lari.

- Les pròrrogues de llicències d'obres.

2. Les atribucions corresponents a la tramitació conjunta d'obres i activitats en els casos prevists en l'art. 38a) i 38c) de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.

3. Aquesta delegació inclou, amb els assessoraments tècnics previs necessaris, la formulació de propostes de resolució de qualsevol tipus d'expedient d'aquests àmbits que hagin de resoldre altres òrgans col·legiats.

4. La direcció dels serveis d’Economia i Hisenda.

5. Adoptar actes de gestió, liquidació, inspecció i recaptació en matèria de gestió tributària dictats en aplicació d’ordenances reguladores d’impostos, taxes i preus públics municipals la competència dels quals correspongui a la Batlia, qualsevol que en sigui l’import.

6. Aprovar els traspassos interns de fons, sense límit, entre entitats financeres.

7. La direcció dels serveis de Medi Natural i Urbà.

8. La direcció dels serveis de Món Rural i Oficina del Caçador, dictant-ne ordres o circulars d'instruccions.

9. La direcció dels serveis de Comerç, incloent-hi, amb els assessoraments tècnics previs necessaris, la formulació de propostes de resolució de qualsevol tipus d'expedient d'aquests àmbits que hagin de resoldre altres òrgans col·legiats.

10. Fer complir les ordenances i reglaments municipals i sancionar les faltes de desobediència a l’autoritat o per infracció d’ordenances i altres normes de competència municipal o normes de trànsit, excepte en els casos en què aquesta facultat estigui atribuïda a altres òrgans.

11. Iniciar, tramitar i imposar les sancions per infracció de les disposicions municipals i de la CAIB en matèria de disciplina urbanística quan siguin competència de la Batlia, acordant, si escau, la suspensió d'obres.

Quart. Els nomenaments i encomanes de gestió acordades s’han de notificar personalment als designats, i s’han de publicar en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des de l’endemà al de la signatura d’aquesta resolució.

Cinquè. Aquest decret deroga els decrets de delegació de competències de dates anteriors.

Sisè. Donar compte d’aquesta resolució al Ple municipal en la primera sessió que es faci.”

  

Calvià, (19 de juliol de 2018)

El batle,

Alfonso Rodríguez Badal